کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

چگونه خود را به عنوان یک معلم زبان معرفی کنیم؟

۵
(۵)

اینکه بخواهیم خودمان را به عنوان یک معلم معرفی کنیم قطعا ساده تر از این خواهد بود تا بخواهیم خودمان را به عنوان یک معلم زبان معرفی کنیم. چرا که افرادی که می خواهند ما را در حوزه زبان بشناسند و دنبال کنند، تردید های زیادی در سر دارند و نمی دانند آیا ما آن فرد مناسب برای آنها در مسیر یادگیری خواهیم بود یا خیر؟ برای همین هنگام معرفی خود به عنوان معلم زبان برای زبان آموزان؛ بهتر است از مواردی صحبت کنیم که می دانیم شاید دغدغه ذهنی آنها باشد.

 

در ادامه می‌خوانید:

موارد آورده شده از مهمترین موضوعاتی هستند که دنبال کننده هر زبان را کنجکاو به دانستن آنها می کند. در این مقاله سعی می کنم تا تک تک موارد را توضیح دهم.

 

۱- مدرک تحصیلی

بعد از عنوان کردن نام کامل خود به زبان آموزان به سراغ صحبت راجع به اینکه چگونه توانستیم در این زبان خاص به مهارت برسیم میرسد. آیا تحصیلات دانشگاهی داریم یا آموزشگاهی این زبان را دنبال کردیم یا در کشوری به آن زبان زندگی کرده ایم؟ صحبت راجع به این مورد می تواند خیال زبان آموز را راحت کند که با چه کسی قرار است در مسیر یادگیری زبان قدم بردارد.

بیشتر بخوانید:

مدرک تحصیلی

 

بعد از آن نوبت به سابقه تدریس میرسد.

 

۲- سابقه تدریس

درست است که همه ما باید از جایی شروع کنیم اما این مطلب را هم نمی شود کتمان کرد که زبان آموزان بیشتر تمایل دارند تا با مدرس های با تجربه کار کنند برای همین منظور بهتر است از سوابق کاری خود شرح کوتاهی به آنها بدهید.

یادمان باشد نوشتن یک کتاب یا حتی ویدیوی تدریس یک کتاب یا ترجمه و … همگی می توانند سابقه شما را در آن زبان به زبان آموز گوشزد کنند.

بیشتر بخوانید:

 

۳- لهجه ای که در آن زبان بیشتر تمرکز می کنیم

بعد از توضیحات راجع به سابقه تدریس، قطعا کنجکاوی بعدی آنها این خواهد بود که بدانند شما به چه لهجه ای صحبت می کنید. شاید برای زبان انگلیسی این مثال بسیار ملموس تر باشد. مثلا زبان آموز می خواهد بداند شما انگلیسی بریتیش صحبت می کنید یا امریکن؟

همینطور در بقیه زبان های دیگر نیز این قضیه وجود دارد مثلا فرانسوی آیا با لهجه پاریسی(پایتخت و رسمی) مدرس صحبت می کند یا لهجه های دیگر. این حق زبان آموز است که بداند مدرسی که انتخاب می کند به چه لهجه ای قرار است با او کار کند.

بیشتر بخوانید: مراحل و نکات انتخاب مدرس و رزرو کلاس زبان در هایتاکی

 

۴- صبر و شکیبایی؛ از فاکتورهای مهم معلم زبان در مصاحبه

در کلاس های زبان یکی از مهمترین فاکتور ها در موفقیت زبان آموزان صبوری مدرس هست. اینکه معلم زبان باشید اما حوصله اشتباه کردن زبان آموزانتان را نداشته باشید نمی توانید خودتان را هرچند که دانش بالایی داشته باشید مدرس موفق و نمونه ای بدانید.

صبوری مدرس به زبان آموزان اعتماد به نفس کافی را برای صحبت کردن، خطا کردن و … میدهد.

بیشتر بخوانید: بهترین ویژگی‌ ها و مهارت های یک معلم زبان چیست؟

می توانید از میزان صبوریتان برای آنها بگویید و شفاف باشید که مثلا من بعد از ۵ بار تکرار دیگر موارد درس داده شده را تکرار نمی کنم. یا اینکه شما هرچند بار که بخواهید من برایتان توضیح میدهم.

صبر و شکیبایی

 

۵- دانش به روز

صحبت از مطلع بودن از دانش روز دنیا یکی دیگر از مواردی است که امروزه برای زبان آموزان بسیار مهم است.

اینکه شما بخوبی بدانید امسال چه کتاب‌هایی به عنوان مرجع در آن زبان از طرف دانشگاه های برتر دنیا شناخته و معرفی شده اند بسیار مهم است. اینکه بدانید منابع آزمونها چه هستند و شما آخرین اخبار و اطلاعات را دنبال می کنید تا به زبان آموزانتان بگویید چه مسیری را در پیش بگیرند واقعا حرفه ای و تاثیر گذار خواهد بود.زبان آموزان نیاز دارند تا بدانند معلم زبانشان به روز است یا خیر؟ آیا میتواند در مسیر یادگیری آخرین ها را ارایه دهد یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

 

۶- موفقیت‌ها و دستاوردها

گام بعدی بعد از صحبت کردن درباره به روز بودن اطلاعات و دانش خود در این حوزه نوبت به اثبات آن می رسد. این مورد برای آندسته از معلم هایی است که بیشتر از یک سال تجربه کاری دارند. چرا که می توانند براحتی نتایج موفقیت آمیز زبان آموزانشان را به زبان آموزان جدید گزارش دهند. اینکه زبان آموز شما مثلا در امتحان بین المللی شرکت کرده و نمره قابل قبولی گرفته میتواند مثال خوبی باشد حتی شما می توانید از زبان آموزان خود بخواهید نتایج امتحانات خود را برای شما بفرستند تا شما بتوانید به زبان آموزان خود نشان دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین سن برای معلم زبان شدن چه سنی است؟

 

۷- متد تدریس

حال که از موفقیتهایی که در حوزه آموزش زبان کسب کرده اید برای زبان آموزانتان گفتید نوبت به این میرسد تا از متد تدریستان صحبت کنید. شما از آموزش با چه متدی توانسته اید به این درجه از موفقیت برسید. آیا با شیوه های گوناگون تدریس و آموزش اطلاع دارید؟ و چرا از میان آنها این شیوه خاص را انتخاب کرده اید؟!

توضیح کامل متد تدریس می تواند ذهنیت زبان آموزان را نسبت به آینده شان در کنار شما و شیوه خاص آموزشیتان روشن تر کند و اعتماد به شما را بسیار آسان تر.

بیشتر بخوانید: چگونه کلاس زبان جذابتری داشته باشیم؟

 معرفی خود به عنوان معلم زبان

 

۸- همراه بودن

حال که از تمام این ها صحبت کردید وقت آن است که به سراغ اصلی ترین نگرانی زبان آموزانتان بروید آنهم همراهی شما در این مسیر است.

بیشتر زبان آموزان از این واهمه دارند که مبادا بعد از شروع دوره ای با شما، برنامه شخصی برایتان پیش بیاید و دیگر نتوانید با آنها ادامه دهید یا اینکه آنها دلهره دارند بعد از کلی وعده وعید دادن آنها را نصفه راه یا به دلیل مادی یا معنوی دیگر ساپورت نکنید.اگر شما این نگرانی ها را بشناسید براحتی می توانید به زبان آموزانتان اطمینان خاطر دهید که شما آنها را به حال خود رها نمی کنید. در بدترین شرایط هم که پیش بیاید شما یکی از بهترین همکاران را به آنها پیشنهاد می دهید.

 

۹- ویدیو معرفی دو زبانه برای معرفی خود به عنوان معلم زبان

خیلی اوقات پیش می آید که زبان آموزانتان می خواهند شما را به فرد دیگری معرفی کنند تا با مشورت با آن فرد با شما در مسیر یادگیری، تصمیم خود را بگیرند و قدم برداند. شاید بخواهند شما را به یک فرد با تجربه تر و مسلط به آن زبان یا والدین خود یا مدرس دانشگاهشان یا …نشان دهند ازاینرو پیشنهاد میکنم حتما یک ویدیو معرفی از خود به زبان اصلی و زبان مورد نظر تدریستان داشته باشید تا افراد بتوانند تسلط زبانی شما را بخوبی محک بزنند. ویدیو میتواند توضیحی از تمام موارد بالا گفته شده باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه برای تدریس خصوصی زبان آموز پیدا کنیم؟

 

۱۰- رزومه اینترنتی

امروزه یکی از بهترین شیوه های معرفی خود به زبان آموزان داشتن سی وی یا همان رزومه اینترنتی است. چه بخواهیم چه نخواهیم اگر ما بیشتر از ۱۰ سال سابقه تدریس زبان داشته باشیم شاید که تنها فقط در مناطق خاصی شهرت پیدا کرده باشیم و برای معرفی خود در یک آموزشگاه جدید یا شهر جدید یا کشور دیگر حتی دچار مشکلاتی اعم از اینکه من مدرس با سابقه ای هستم و کلی کار کرده ام، من معروفم و… شویم.اما در آخر ببینیم کسی حرفهایمان را باور نمی کند تا مجدد خودمان آنها را اثبات کنیم آنهم تنها در صورتی امکان پذیر است که سالها بگذرد تا دوباره ما به شهرتی در میان افراد جدید برسیم.

اما امروزه با داشتن یک رزومه اینترنتی قوی شما می توانید تمام موارد گفته شده را براحتی ثابت کنید. بدون اینکه نگران باشید که بخشی از سوابقتان قابل رویت می باشد یا خیر.

رزومه اینترنتی معلم زبان در مصاحبه

 

تدریس در پلتفرم‌های زبان های خارجی مثل هایتاکی به شما این امکان را میدهد که ویدیو معرفی، تعداد زبان آموزان، تعداد کلاس های برگزار شده موفق و ثبت نظرات زبان آموزان پیشین نیز اثباتی برای موفقیت شما در حوزه تدریس بشمار آید. همچنین معرفی خود در شبکه های اجتماعی نیز می تواند قدم بعدی شما برای بیشتر شناخته شدن در حوزه کاریتان محسوب شود.

 

منبع: bridge.edu

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *