کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

۴.۲
(۱۱)

همه‌ی ما بر سر این موضوع که زبان انگلیسی مهم‌ترین زبان زنده‌ی دنیاست، توافق داریم. امروزه با گسترش روابط تجاری و غیرتجاری بین کشورهای مختلف دنیا، آشنایی کامل با زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط با سایر افراد، امری حیاتی به حساب می‌آید. علی‌الخصوص برای کشورهای غیر انگلیسی زبان. برای مثال در بسیاری از کشور های اروپایی از حضور مدرس و معلم زبان انگلیسی استقبال می‌شود.

در ادامه می‌خوانید:

 

به نظر شما بهترین کشورها برای مهاجرت یک معلم زبان انگلیسی کدامند؟ آیا می‌دانید بیشترین درآمد و بهترین شرایط برای یک معلم زبان انگلیسی در کدام کشورها فراهم است؟ یک مدرس زبان انگلیسی به چه مدارکی برای کار در یک کشور دیگر نیاز خواهد داشت؟ آیا امکان تدریس زبان انگلیسی به کودکان نیز فراهم است؟ با ما همراه باشید تا با شرایط مطلوب در بهترین کشورها برای مهاجرت یک معلم زبان انگلیسی آشنا شوید.

 

چه مدارکی برای مهاجرت یک معلم زبان انگلیسی لازم است؟

شما برای تدریس در هر رشته‌ای به سه مورد نیاز اساسی خواهید داشت؛ یکی دانش و مهارت زبان انگلیسی، دوم گذراندن دوره‌های مورد نیاز و ضروری و دیگری داشتن تجربه‌ی تدریس.

برای تدریس زبان انگلیسی چه در ایران و چه در کشورهای دیگر، نیاز دارید که مهارت زبان انگلیسی خود را ثابت کنید. بنابراین برای شروع تدریس و ورود به هر موسسه‌ای در هرکجای دنیا، مصاحبه‌ای با شما انجام می‌شود تا دانش و مهارت شما در زمینه‌ی دانش زبان انگلیسی سنجیده شود.

بیشتر بخوانید: تدریس خصوصی زبان انگلیسی برای مصاحبه کاری

همچنین تجربه‌ی تدریس تنها با کار مرتبط در زمینه‌ی آموزش به دست می‌آید. هرچه شاگردان بیشتری داشته باشید‌ تجربه‌ی بیشتری نیز در مسیر تدریس خود کسب می‌کنید. از شروع کار نترسید و به خاطر داشته باشید که تجربه تنها با قدم گذاشتن در مسیر و حرکت به سمت هدف به دست می‌آید.

بدست آوردن بعضی از مدارک بین المللی زبان انگلیسی، برای یک مدرس بین‌المللی زبان انگلیسی مهم است. برای آشنایی با این مدارک لازم است ابتدا با دو واژه‌ی ESL و EFL آشنا شویم.

  • ESL (English as a Second Language)؛ این اصطلاح به یادگیری زبان انگلیسی توسط زبان‌آموزان غیربومی اشاره دارد که در یک کشور با زبان رسمی انگلیسی حضور دارند. در واقع آن‌ها زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود یاد می‌گیرند.
  • EFL (English as a Foreign Language)؛ این اصطلاح معمولاً هنگام اشاره به آموزش زبان انگلیسی در کشورهایی استفاده می‌شود که زبان رسمی آن‌ها انگلیسی نیست. در واقع زبان‌آموزان زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی یاد می‌گیرند.

بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

در ادامه انواع دوره‌های بین‌المللی رسمی مناسب برای کسانی که قصد تدریس زبان انگلیسی در خارج از کشور را دارند، معرفی می‌کنیم؛

 

۱- TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages)

TESOL یا آموزش زبان انگلیسی به افراد غیر انگلیسی زبان، مدرکی است که برای آموزش زبان انگلیسی به افراد غیربومی در کشورهایی که زبان رسمی آن‌ها انگلیسی است، مانند آمریکا، کانادا و استرالیا کاربرد دارد.

 

۲- TEFL (Teaching English as a Foreign Language)

TEFL محبوب‌ترین و رایج‌ترین گواهینامه‌ی تدریس زبان انگلیسی به افراد غیر انگلیسی زبان است. اگر قصد تدریس زبان انگلیسی در مدارس و مؤسسات آموزش زبان در سراسر دنیا را داشته باشید، داشتن گواهینامه‌ی TEFL برای شما مفید خواهد بود. البته لازم به ذکر است که گواهینامه‌ی TEFL معمولاً به تدریس در کشورهای غیر انگلیسی زبان اشاره دارد.

 

۳- TESL (Teaching English as a Second Language)

گواهینامه‌ی TESL درست مانند گواهینامه‌ی TEFL است. با هر دو مدرک می‌توانید زبان انگلیسی را به افراد غیر انگلیسی زبان آموزش دهید. با این تفاوت که در اغلب موارد با مدرک TESL می‌توانید به افراد غیر انگلیسی زبان در کشوری با زمان اول یا زبان رسمی انگلیسی، آن را آموزش دهید.

 

۴- CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults)

CELTA مدرک آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان است که مورد تأیید مراکز آموزش زبان انگلیسی در سرتاسر جهان است. با گذراندن دوره‌ی CELTA مدرسان زبان انگلیسی قادر خواهند بود راهکارهای آموزش موثر و  مهارت‌های کاربردی در نحوه‌ی تدریس به بزرگسالان را بیاموزند. به این ترتیب می‌توانند با به‌کارگیری به‌روز‌ترین روش‌ها و تکنولوژی‌ها و وسایل کمک آموزشی تدریس زبان انگلیسی، به بهترین نحو کلاس زبان خود را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: روش های جالب و جذاب تدریس زبان انگلیسی

 

۵- DELTA (Diploma in English Language Teaching to Adults)

مدرک DELTA نیز همانند CELTA گواهی آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان است. تنها تفاوت این دو مدرک در آن است که گواهینامه‌ی DELTA به افرادی ارائه می‌شود که علاوه بر صلاحیت، حداقل یک سال سابقه‌ی تدریس زبان انگلیسی داشته باشند.

اگر به دنبال مدارک بیشتری برای آموزش زبان انگلیسی هستید می‌توانید به سراغ این دوره بروید و گواهینامه‌ی آن را دریافت نمایید. البته لازم به ذکر است که اگرچه داشتن گواهینامه‌ی DELTA در رزومه‌ی شما عالی به نظر می‌رسد و باعث ارتقای آن می‌شود، اما شما برای آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور نیاز ضروری به آن نخواهید داشت.

بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

پیش از انتخاب پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت و زندگی، بهتر است عوامل زیر را در نظر بگیریم؛

  • حقوق و مزایای مدرسان زبان انگلیسی؛ این حقوق و مزایا به محل تدریس و میزان صلاحیت یک معلم زبان انگلیسی بستگی دارد. پردرآمدترین موقعیت‌های تدریس اغلب برای کسانی به وجود می‌آید که علاوه بر مدرک دانشگاهی، گواهینامه‌ی TEFL نیز داشته باشند.
  • هزینه‌های زندگی؛ هزینه‌های زندگی در برخی از کشورها یا برخی از شهرهای بزرگ به طور کلی زباد است. شما باید پیش از انتخاب مقصد به این هزینه‌ها و میزان درآمدی که خواهید داشت، بیاندیشید.
  • هزینه‌های اولیه‌ی مهاجرت؛ برای مهاجرت کامل به یک کشور دیگر، باید هزینه‌های شروع مانند هزینه‌ی کارهای اداری، ترجمه‌ی مدارک، هزینه‌های مربوط به سفارت، ارائه‌ی تمکن مالی، هزینه‌ی بلیط پرواز به کشور مقصد و اجاره‌ی منزل برای شروع زندگی را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که مهاجرت به خارج از کشور امری بسیار پرهزینه است. در نتیجه برآیند هزینه‌های اولیه اساسی‌ترین قسمت برنامه‌ریزی است.
  • سبک زندگی؛ یکی از نکاتی که توجه کمتری به آن می‌شود، سبک زندگی افراد است. این مورد به طور مستقیم بر روی میزان هزینه‌های افراد و میزان پس‌اندازشان تاثیر می‌گذارد. اگر عادت دارید که همیشه بیرون از منزل غذا بخورید، نمی‌توانید برای آینده‌ی خود پولی پس‌انداز کنید. پس بهتر است اعتدال را در زندگی شخصی خود نیز رعایت نمایید.

 

۱- امارات متحده‌ی عربی

  • میانگین درآمد: ۳۳۰۰ تا ۵۵۰۰ دلار در ماه
  • میانگین هزینه‌های زندگی: ۱۳۵۰ تا ۱۹۰۰ دلار در ماه
  • مدارک مورد نیاز: ارائه‌ی مدرک کارشناسی، گواهینامه‌ی TEFL یا یکی از گواهینامه‌های دیگر، تجربه‌ی تدریس، مهارت عالی در صحبت کردن به زبان انگلیسی

در سال‌های اخیر امارات متحده‌ی عربی به یکی از مطلوب‌ترین مقاصد آموزش زبان انگلیسی تبدیل شده است و هر سال به محبوبیت آن نیز اضافه می‌گردد. ممکن است یافتن یک موقعیت کاری مناسب برای تدریس زبان انگلیسی در امارات با مدارک رسمی تدریس آسان‌تر باشد، اما تنها با در دست داشتن گواهینامه‌ی TEFL نیز یافتن شغل مناسب غیرممکن نیست!

بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

۲- عربستان

  • میانگین درآمد: ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در ماه
  • میانگین هزینه‌های زندگی: ۱۱۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار در ماه
  • مدارک مورد نیاز: گواهینامه‌ی TEFL یا یکی از سایر گواهینامه‌های معتبر، مهارت و تجربه‌ی تدریس

آیا علاقه‌مند به زندگی در کشوری گرمسیری با صحراهای بی‌نظیر هستید؟ کشور عربستان می‌تواند مقصد شما باشد. کار کردن در این کشور اغلب با مزایایی نظیر پرواز، اقامت و بیمه‌ی پزشکی همراه است. برای موفقیت در بدست آوردن موقعیت کاری مناسب در این کشور، داشتن تجربه‌ی کاری در زمینه‌ی مشابه قطعاً به شما کمک می‌کند. عربستان از اغلب جهات، یکی از مقاصد مناسب مهاجرت معلمان زبان انگلیسی به حساب می‌آید.

بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

۳- کره‌ی جنوبی

  • میانگین درآمد: ۱۱۰۰ تا ۴۴۰۰ دلار در ماه
  • میانگین هزینه‌های زندگی: ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در ماه
  • مدارک مورد نیاز: مدرک کارشناسی، گواهینامه‌ی TEFL یا یکی از سایر گواهینامه‌های معتبر، مهارت و تجربه‌ی تدریس، مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی مانند یک فرد انگلیسی زبان

کره‌ی جنوبی برای مهاجرت‌های کاری، یکی از بهترین کشورها به حساب می‌آید. نه تنها تقاضای بسیار زیادی برای معلمان زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد، بلکه میزان این تقاضا هر ساله رو به رشد است. بنابراین یافتن موقعیت کاری ایده‌آل برای تدریس در کره‌ی جنوبی کاری ساده است.

از مزایای کار کردن در موسسات دولتی این کشور می‌توانیم به پرواز، بیمه‌ی سلامت، پاداش اتمام قرارداد و مسکن مناسب اشاره کنیم. البته تمام موارد گفته شده را باید به اقتصاد قوی و سرعت بالای پیشرفت این کشور اضافه کنیم. بنابراین کشور کره‌ی جنوبی برای پیشرفت شخصی تمامی افراد نیز،‌ مقصدی مناسب خواهد بود.

بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

۴- ژاپن

  • میانگین درآمد: ۲۲۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در ماه
  • میانگین هزینه‌های زندگی: حدوداً ۱۰۰۰ دلار در ماه
  • مدارک مورد نیاز: ارائه‌ی گواهینامه‌ی TEFL یا یکی از سایر گواهینامه‌های معتبر و تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی تدریس زبان انگلیسی

شما هم با شنیدن نام ژاپن به یاد شکوفه‌های گیلاس و کوه‌های پوشیده از برف این کشور می‌افتید؟ قطعاً این‌ها جذابیت‌های کشور ژاپن را دوچندان می‌نمایند.

شما می‌توانید برای کار تدریس زبان انگلیسی به ژاپن سفر کرده و اطمینان داشته باشید که با توجه به میزان تجربه‌ی کاریتان و بسته به گواهینامه‌ای که دریافت کرده‌اید، می‌توانید تا ۵۰۰۰ دلار در ماه درآمد داشته باشید. در برخی از موقعیت‌های کاری، پاداش‌های بیشتر مانند کمک‌هزینه‌ی مسکن و پروازهای رایگان نیز به افراد ارائه می‌شود.

اگر تجربه‌ی کاری کمی نیز در زمینه‌ی تدریس زبان انگلیسی دارید، نگران نباشید. با شرکت در دوره‌های مربوط به برنامه‌ی JET که کشور ژاپن آن را برگزار می‌کند، می‌توانید راحت‌تر کار مورد نظر خود با دستمزد دلخواهتان را بیابید.

ژاپن از بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

۵- چین

  • میانگین درآمد: ۱۴۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار در ماه
  • میانگین هزینه‌های زندگی: حدوداً ۱۰۰۰ دلار در ماه
  • مدارک مورد نیاز: مدرک کارشناسی و گواهینامه‌ی TEFL

همانطور که می‌دانید چین یکی از پهناورترین کشورهای دنیاست. هزینه‌های پایین زندگی و موقعیت‌های کاری زیاد این کشور را به مقصدی عالی برای مدرسان زبان انگلیسی تبدیل می‌کند. شما می‌توانید با کار کردن در این کشور پول زیادی برای آینده‌ی خود پس‌اندازی نمایید.

اگر تصمیم دارید در کشور چین به تدریس زبان انگلیسی بپردازید، می‌توانید در یک موسسه‌ی خصوصی کار کنید یا در یک مدرسه‌ی دولتی موقعیت شغلی مناسبی برای خود پیدا کنید.

چین از بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

۶- قطر

  • میانگین درآمد: ۲۴۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار در ماه
  • میانگین هزینه‌های زندگی: حدوداً ۱۰۰۰ دلار در ماه
  • مدارک مورد نیاز: مدرک کارشناسی و گواهینامه‌ی تدریس بین‌المللی (TEFL و…)

این مقصد آموزشی بدون مالیات برای متخصصان در زمینه‌ی تدریس زبان انگلیسی، مقصدی امن به حساب می‌آید. برای شروع به کار تدریس در این کشور داشتن تجربه‌ی تدریس مفید است. دارا بودن گواهینامه‌ی TEFL در زمان شروع به کار نیز معمولاً ضروری است.

هزینه‌های زندگی در قطر نسبت به آمریکا بسیار کمتر است. بعلاوه برخی از موسسات در این کشور مزایایی مانند بلیط پرواز، کمک‌هزینه‌ی حمل و نقل و… نیز به مدرسان ارائه می‌دهند. اگر قصد کار کردن در کشوری نزدیک به ایران را دارید، قطر گزینه‌ی مناسبی برای شما به حساب می‌آید.

قطر از بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

۷- عمان

  • میانگین درآمد: ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار در ماه
  • میانگین هزینه‌های زندگی: حدوداً ۸۰۰ دلار در ماه
  • مدارک مورد نیاز: تجربه‌ی تدریس

عمان یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان عرب است که در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری در سیستم آموزشی خود نیز بوده است. هزینه‌ی زندگی در عمان بسیار کم است. در نتیجه با حقوق تدریس زبان انگلیسی می‌توانید به راحتی در این کشور زندگی کنید و درآمد خود را پس‌انداز نمایید. البته فرصت‌های شغلی برای تدریس زبان انگلیسی در این کشور نسبت به سایر کشورها اندکی محدودتر است اما نمی‌توان از کار و زندگی در این کشور به سادگی گذشت.

عمان از بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

۸- تایوان

  • میانگین درآمد: ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در ماه
  • میانگین هزینه‌های زندگی: حدوداً ۱۰۰۰ دلار در ماه
  • مدارک مورد نیاز: مدرک کارشناسی

مزیت مهاجرت به کشور تایوان هزینه‌ی کم زندگی، زمستان‌های ملایم و تابستان‌های گرمسیری است. میانگین هزینه‌ی زندگی در تایوان به شما این امکان را می‌دهد که تا ۱۰۰۰ دلار در ماه پس‌انداز نمایید. برخلاف کشور عمان، موقعیت‌های شغلی در کشور تایوان برای یک معلم زبان انگلیسی بسیار زیاد است. همچنین امکانات رفاهی زیادی در این کشور وجود دارد.

تایوان قانونی برای الزام داشتن گواهینامه TEFL توسط معلمان زبان انگلیسی ندارد. اما در صورت ارائه‌ی این گواهینامه قطعاً شانس بیشتری برای استخدام خواهید داشت. همچنین سوابق مدرسان باید پیش از استخدام در هر موسسه‌ای بررسی شود.

تایوان از بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

۹- فرانسه

  • میانگین درآمد: ۷۹۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه
  • میانگین هزینه‌های زندگی: ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه
  • مدارک مورد نیاز: مدرک کارشناسی، گواهینامه‌ی CELTA یا یکی از سایر گواهینامه‌های معتبر

فرانسه یکی از بهترین کشورهای اتحادیه‌ی اروپا برای یافتن موقعیت شغلی مناسب برای یک معلم زبان انگلیسی است. اگر به اندازه‌ی کافی سابقه‌ی کار مستقل در زمینه‌ی تدریس زبان انگلیسی ندارید جای نگرانی نیست. می‌توانید به عنوان دستیار آموزشی در فرانسه شروع به کار کنید و در کنار یک مدرس زبان انگلیسی نحوه‌ی کار را یاد بگیرید.

فرانسه از بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

۱۰- کویت

  • میانگین درآمد: ۲۶۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در ماه
  • میانگین هزینه‌های زندگی: حدوداً ۱۵۰۰ دلار در ماه
  • مدارک مورد نیاز: تجربه‌ی تدریس به همراه گواهینامه‌ی TEFL

شاید کشور کویت یکی از اولین گزینه‌هایی نباشد که در زمان مهاجرت از راه تدریس زبان انگلیسی به ذهن شما می‌رسد. اما در این کشور تعداد زیادی از مدارس بین‌المللی وجود دارد که کار را برای شما راحت‌تر می‌کند. کشور کویت به وسیله‌ی صحراها و کویرهای بی‌نظیر احاطه شده است اما داخل شهرهای آن زندگی مدرن به خوبی جریان دارد.

در این کشور بدون مالیات، با هزینه‌های معقولی که برای زندگی می‌پردازید، می‌توانید با کیفیت بالا زندگی کنید. تمامی این موارد کویت را به کشوری ایده‌آل برای مهاجرت معلمان زبان انگلیسی تبدیل کرده است.

کویت از بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

۱۱- ویتنام

  • میانگین درآمد: ۱۲۰۰ تا ۲۱۰۰ دلار در ماه
  • میانگین هزینه‌های زندگی: حدوداً ۷۰۰ دلار در ماه
  • مدارک مورد نیاز: مدرک کارشناسی به همراه گواهینامه‌ی TEFL

حقوق یک معلم زبان انگلیسی در کشور ویتنام به اندازه‌ی سایر کشورها بالا نیست. اما هزینه‌های زندگی در این کشور آسیایی بسیار ناچیز است. این کشور که چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیری در دل خود دارد، شاید بهترین مقصد برای مهاجرت یک مدرس زبان انگلیسی نباشد، اما قطعاً برای یک زندگی کوتاه مدت هم شده، گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود.

شهرهای مختلف ویتنام از جمله شهر Ho Chi Minh همواره میزبان تعداد زیادی گردشگر بوده و در جوامع بین‌المللی شهری پر رونق به حساب می‌آید. به همین دلیل افراد بومی حاضر در این کشور همواره به یادگیری زبان انگلیسی نیاز خواهند داشت.

لازم به ذکر است که در کشور ویتنام برای یافتن شغل مناسب با درآمد مطلوب، نیاز ضروری به تجربه‌ی تدریس نخواهید داشت.

ویتنام از بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

۱۲- اسپانیا

  • میانگین درآمد: ۶۹۰ تا ۱۷۷۰ دلار در ماه
  • میانگین هزینه‌های زندگی: ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار در ماه
  • مدارک مورد نیاز: مدرک کارشناسی و سن زیر ۶۰ سال برای موقعیت دستیار آموزشی، مجوز تدریس برای مدارس خصوصی یا غیردولتی

اسپانیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای معلمان زبان انگلیسی در اروپا است. اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و کشورهای غربی، به طور شگفت‌انگیزی آرام است و تعادل بین کار و زندگی در آن برقرار است. این کشور که دارای تاریخ و فرهنگی غنی می‌باشد، درآمد زیادی برای یک معلم زبان انگلیسی ندارد اما هزینه‌های زندگی بسیار کم‌تری نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد.

با تدریس در اسپانیا می‌توانید علاوه بر زندگی آرام و صلح‌آمیز به همراه موسیقی و هنرهای لاتین، از بیمه‌ی سلامت مناسب نیز برخوردار شوید.

بیشتر بخوانید: حقوق معلم زبان انگلیسی در کشورهای دنیا؛ کدام بیشتر می‌دهند؟

اسپانیا از بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

بهترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی از لحاظ شرایط کاری و زندگی

 

۱- کانادا

اولین کشوری که می‌توانید به عنوان یک معلم زبان انگلیسی به آن مهاجرت کنید، کشور کانادا است. کانادا سالانه تعداد زیادی از مدرسان و معلمان را از سراسر جهان دعوت می‌کند و به آن‌ها اقامت دائم (Permanent Residency) ارائه می‌دهد. بخش اعظمی از اقتصاد کشور کانادا به حضور مهاجران وابسته است. از این رو در کانادا همواره برای مهاجرت مدرسان باتجربه موقعیت فراهم است.

به طور کلی شما می‌توانید با ثبت‌نام در برنامه‌ی اکسپرس اینتری کانادا که یکی از روش‌های مهاجرتی اقتصادی به این کشور به حساب می‌آید شرکت کنید. داشتن مدارک TEFL یا CELTA در این راه به شما کمک می‌کند که گزینه‌های شغلی بیشتر و متنوع‌تری برای تدریس زبان انگلیسی در کانادا داشته باشید و همچنین درآمد و اعتبار بالاتری کسب نمایید.

 

۲- استرالیا

دومین کشور محبوب برای مهاجرت افرادی که قصد ادامه‌ی تحصیلات خود را در مقاطع راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه دارند، کشور استرالیا است. از این رو کشور استرالیا به تعداد زیادی مدرس و معلم زبان انگلیسی نیاز خواهد داشت. شما می‌توانید در استرالیا به مترجمی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی و یا تدریس به عنوان معلم زبان انگلیسی در موسسات آموزشی بپردازید.

به خاطر داشته باشید که ارائه‌ی مدرک CELTA و یا DELTA برای مهاجرت مدرسان زبان انگلیسی به کشور استرالیا حرف اول را می‌زند. البته معیار بعدی انتخاب مدرسان زبان انگلیسی در این کشور، علاوه بر تسلط کامل بر زبان انگلیسی، مهارت های آن‌ها در فنون تدریس و مدیریت کلاس می‌باشد.

 

۳- آلمان

آلمان در زمینه آموزش در رتبه‌ی اول قرار دارد. چرا که کیفیت آموزش که در آلمان بسیار بالاتر از سایر کشورهای دنیاست. کشور آلمان همواره به دنبال نیروهای متخصصی می‌گردد که تحصیلات خوبی نیز داشته باشند و در همان زمینه فعالیت کنند. افرادی که کار و زندگی در کشور آلمان را می‌گزینند، زندگی بی‌دغدغه‌ای خواهند داشت. به این دلیل که اقتصادی قوی کشور آلمات تضمین‌کننده‌ی آینده‌ی آن‌ها نیز خواهد بود.

ارائه‌ی گواهینامه‌ی TEFL ،TESOL یا CELTA برای یک مدرس زبان انگلیسی به کارفرما ثابت می‌کند که نه تنها شما می‌دانید که چگونه به زبان انگلیسی صحبت کنید‌، بلکه با انواع سبک آموزشی نیز آشنایی کامل دارید. همچنین داشتن مدرک لیسانس شانس شما را برای قبولی در موقعیت‌های کاری در این کشور، افزایش می‌دهد. البته یک شرط الزامی نیست. همچنین آشنایی با زبان آلمانی به شما کمک می‌کند که راحت‌تر شغل مورد نظر خود را در این کشور بیابید.

آلمان از بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

 

جمع‌بندی

گذراندن دوره‌های بین‌المللی برای شما مفید خواهد بود اما هیچ چیز جای تجربه‌ی تدریس را برای شما پر نمی‌کند. امرزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌ی آموزش‌های آنلاین، شما این امکان را خواهید داشت که در هرکجای دنیا که هستید، تنها با استفاده از یک کامپیوتر شخصی در منزل خود بتوانید به عنوان یک معلم خصوصی زبان انگلیسی، این زبان را به افرادی حتی در کشورهای دیگر به راحتی آموزش دهید. ما این امکان را در هایتاکی نیز برای شما فراهم کرده‌ایم.

مقالات مرتبط:

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۲ / ۵. تعداد نظرات ۱۱

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *