کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

برای شرکت در آزمون آیلتس به چند جلسه کلاس خصوصی آیلتس نیاز داریم؟

۵
(۳)

اهمیت آزمون بین‌المللی آیلتس بر کسی پوشیده نیست. اگر قصد تحصیل یا مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را داشته باشید یا بخواهید در یک شرکت بین‌المللی کار کنید، دریافت مدرک آیلتس یکی از مراحل اصلی پیش رویتان است.

یکی از راه‌هایی که اغلب زبان‌آموزان برای آمادگی سریع‌تر و یادگیری بهتر مفاد آزمون آیلتس انجام می‌دهند، شرکت در کلاس خصوصی آیلتس است. حال سوال این جاست که آمادگی برای آزمون آیلتس با کلاس خصوصی چه مزایایی دارد و چقدر طول می‌کشد؟ برای شرکت در آزمون آیلتس به چند جلسه کلاس خصوصی آیلتس نیاز داریم؟

با ما همراه باشید تا در ادامه جواب این سوالات را به شما بگوییم تا هرچه سریع‌تر بتوانید در آزمون آیلتس موفقیت لازم را کسب کنید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

شرکت در کلاس خصوصی آیلتس

برای آمادگی آزمون آیلتس لازم است به طور کلی دانش زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. برخی از زبان‌آموزان تنها به تمرینات آیلتس بسنده می‌کنند و بعد از نمرات خود در این آزمون شکایت می‌کنند. به خاطر داشته باشید که آمادگی آزمون آیلتس یک فرایند است و نیاز به زمان و تلاش کافی دارد.

قدم اول برای آمادگی شرکت در آزمون آیلتس، این است که بدانید در کجای ماجرا ایستاده‌اید و چه سطحی دارید. برای این کار می‌توانید به یکی از سایت‌های تعیین سطح زبان انگلیسی مراجعه کنید و از سطح زبان خود آگاه شوید.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع سطح های زبان انگلیسی به ترتیب استاندارد CEFR

 

عوامل موثر بر تعداد جلسات کلاس خصوصی آیلتس

به طور معمول هر زبان‌آموز برای ارتقای نمره‌ی آیلتس خود به اندازه‌ی یک واحد، به ۱۲ هفته زمان نیاز دارد. اگر دانش زبان شما در حد متوسط باشد، بهتر است حداقل ۳ تا ۶ ماه را به طور کامل به آمادگی آزمون آیلتس اختصاص دهید. طبیعتاً این زمان با شرکت در یک کلاس خصوصی آیلتس، کاهش می‌یابد.

بیشتر بدانید: چقدر طول می کشد از سطح مبتدی به آیلتس برسیم؟

برای اینکه بدانید برای شرکت در آزمون آیلتس به چند جلسه کلاس خصوصی نیاز دارید، باید هدف‌گذاری دقیق و درستی از نمره‌ مورد نیاز  و زمانی که می‌خواهید آزمون دهید، داشته باشید.

البته عوامل متعددی بر تعداد جلسات مورد نیاز برای شرکت و کسب موفقیت در آزمون آیلتس تاثیرگذار هستند که در ادامه این عوامل را بررسی می‌کنیم.

 

۱. سطح دانش زبانی داوطلب

یکی از عواملی که بر تعداد جلسات کلاس آیلتس شما تاثیرگذار است، سطح دانش زبان شماست. طبیعتاً کسی که در سطح مبتدی باشد، به تعداد جلسات بیشتری برای شرکت در آزمون آیلتس نیاز خواهد داشت.

معلم آیلتس معمولاً می‌تواند با پرسیدن سوالاتی، میزان دانش زبان انگلیسی زبان‌آموز را تخمین بزند.

 

۲. نمره مد نظر داوطلب

اگر می‌خواهید در آزمون‌های معتبر بین‌المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس شرکت کنید، بهتر است بدانید به چه نمره‌ای نیاز دارید. راه‌های زیادی برای فهمیدن این موضوع وجود دارد.
برای مثال اگر قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری در یک دانشگاه انگلیسی زبان را داشته باشید، می‌توانید پیش از درخواست، از سایت دانشگاه مد نظرتان، نمره‌ی مطلوب زبان در آن دانشگاه را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: حداقل نمره زبان انگلیسی برای مهاجرت در ۲۰۲۴ چقدر است؟

 

۳. زمان شرکت در آزمون آیلتس

آیا زمان مشخصی برای شرکت در آزمون آیلتس در نظر گرفته‌اید؟ یکی از عواملی که بر تعداد جلسات مورد نیاز برای شرکت در آزمون آیلتس تاثیرگذار است، زمان آزمونتان است.
طبیعتاً هرچه وقت کمتری تا روز آزمون داشته باشید، به تعداد جلسات بیشتر و کلاس‌های فشرده‌تری برای آمادگی آیلتس نیاز خواهید داشت.

 

۴. روش آموزشی و منابع آیلتس

برای آمادگی شرکت در آزمون آیلتس علاوه بر شرکت در کلاس‌های خصوصی، لازم است از منابع آزمون آیلتس هم استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از انتخاب منبع یادگیری آیلتس، در کلاس آیلتس ثبت‌نام کنید. به این ترتیب می‌توانید به کمک معلمتان و با توجه به توانایی شخصی خودتان در یادگیری، بهترین منابع یادگیری آیلتس را انتخاب کنید.

در ضمن روش‌ها و متدهای آموزشی مختلفی در دنیا وجود دارد که ممکن است هر مدرس از یکی از آن‌ها برای آموزش در کلاسش بهره ببرد.

ممکن است یک روش آموزشی که برای شما تاثیرگذار است، روش سریع‌تر یا کندتری برای یادگیری آیلتس باشد. در نتیجه این موارد هم بر زمان مورد نیاز برای شرکت در آزمون آیلتس تاثیر به‌سزایی بگذارد.

به طور کلی مدت زمان لازم برای آمادگی آیلتس برای افراد در سطوح مختلف زبان انگلیسی به شرح زیر است:

سطح زبان شما سطح شما در آیلتس نمره آیلتس فعلی شما نمره مد نظرتان مدت زمان لازم توضیحات
۱ مبتدی A1 ۳-۴ ۶ ۱ تا ۲ سال پیشنهاد می‌شود ابتدا دانش عمومی زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید.
A2 ۴-۵ ۶.۵ ۱ تا ۲ سال در مدت زمان یک سال می‌توانید خود را به نمره‌ی ۶ برسانید.
۲ متوسط B1 ۵-۶ ۶.۵


۷+

۶ ماه تا ۱ سال


۱ تا ۲ سال

شما به طور کلی سطح زبان خوبی برای ارتباط برقرار کردن و مکالمه با دیگران دارید. کمی تلاش شما را به نمره‌ی بالاتر می‌رساند.
 B2 ۶-۷ ۷+ ۳ تا ۶ ماه اگر بتوانید مهارت‌های شنیداری و خواندن خود را تقویت نمایید، راحت‌تر به نمره‌ی مد نظرتان دست پیدا می‌کنید.
۳ پیشرفته C1 ۷-۸ ۸+ ۳ ماه در این سطح بهتر است تنها بر روی یادگیری بیشتر تمرکز کنید، نه خط پایان مسابقه‌ی آیلتس!
 C2 ۸-۹ ۹ ۱ تا ۳ ماه شما در این سطح می‌توانید مانند فردی بومی به زبان انگلیسی صحبت کنید. پس تنها چیزی که نیاز دارید، سوالات آزمون‌های پیشین است.

 

چطور بهترین معلم خصوصی آیلتس را پیدا کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مراحل شرکت در آزمون آیلتس، پیدا کردن مدرس خوب و متخصص در این زمینه است. اما چطور بهترین معلم خصوصی آیلتس را برای خود انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین معلم خصوصی آیلتس باید بدانید یک معلم خوب چه ویژگی‌هایی دارد و شما چه انتظاراتی از او دارید. در ادامه تعدادی از این ویژگی‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

 

ویژگی های یک معلم خصوصی آیلتس خوب

 

۱. سابقه کاری مرتبط

اگر از شما بپرسند بین یک کلاس خصوصی با معلم آیلتسی با سابقه‌ی درخشان که برایتان پرهزینه است و یک کلاس خصوصی آیلتس ارزان قیمت با یک مدرس کم‌تجربه یکی را انتخاب کنید، انتخابتان کدام مدرس خواهد بود؟ پاسخ شما از پیش مشخص است.

سابقه و تجربه‌ی کاری مرتبط برای معلم آیلتس، نشان می‌دهد که این معلم قصد سعی و خطای روش‌های تدریسش را بر روی شما ندارد! پس قطعاً یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک معلم خصوصی آیلتس خوب، سابقه‌ی کاری اوست.

شما در پلتفرم هایتاکی، به لیست کاملی از مدرسان آیلتس دسترسی خواهید داشت که می‌توانید با شرکت در جلسه آزمایشی رایگان، بررسی رزومه و پروفایل مدرس و همچنین خواندن نظرات زبان آموزان قبلی، از سابقه کاری، تجارب و مهارت‌های مدرس آگاهی کامل پیدا کرده و بعد با خیال راحت در کلاس‌ها ثبت نام کنید.

 

۲. در دست داشتن مدرک معتبر

همیشه بهترین راهنما در هر مسیری برای ما کسی است که شخصاً آن مسیر را پیموده باشد. پس کسی می‌تواند بک معلم آیلتس خوب باشد که خودش مسیر شرکت در این آزمون را طی کرده و برای آموزش در این مسیر از قبل آماده شده باشد.

اگرچه این روزها در دست داشتن مدرک جهت تدریس آیلتس یک اجبار نیست، اما شاید همان موردی باشد که یک معلم متخصص و حرفه‌ای را از یک معلم آماتور متمایز می‌کند.

 

۳. قدرت بیان و توانایی انتقال مطلب

یکی از ویژگی‌های یک معلم خوب و حرفه‌ای توانایی بالای او در انتقال مطلب و قدرت بیان اوست. استادی که دانش بالایی داشته اما در انتقال آن به زبان‌آموزان ضعف داشته باشد، انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود؛ چرا که هیچ پیشرفتی عایدتان نمی‌شود و در مسیر یادگیری دلسرد می‌شوید.

 

۴. آشنایی با لهجه‌ بریتیش

شما در آزمون آیلتس با لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی روبرو خواهید شد، اما لهجه‌ی بریتیش در آزمون غالب است. بنابراین به خاطر داشته باشید که یک معلم ایده‌آل برای آموزش آیلتس با لهجه‌ی بریتیش به طور کامل آشناست.

بیشتر بدانید: تفاوت های بین انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتیش (British & American English)

 

۵. شناخت سبک یادگیری زبان‌آموز

معلم آیلتسی می‌تواند به شما در یادگیری بهتر کمک کند که توانایی شناخت کامل سبک یادگیری شما را داشته باشد و در تدریس زبان از آن بهره ببرد.

به خاطر داشته باشید که سبک یادگیری هر شخص، نقاط ضعف و توانمندی‌هایش منحصر به فرد است. انتخاب معلمی که با روش یادگیری شما هم‌جهت باشد و نقاط ضعف و قوت شما را به خوبی شناسایی کند، بر موفقیت شما تأثیر بسزایی دارد.

 

۶. ارائه لسن پلن خوب و منظم

یک معلم خوب و باتجربه‌ی آیلتس، برنامه‌ی درسی یا لسن پلنی ارائه می‌دهد که تمام جنبه‌های لازم و ضروری در آزمون آیلتس را پوشش دهد. ارائه‌ی یک لسن پلن منظم تا روز آزمونتان به شما کمک می‌کند که به تدریج مهارت‌ها و دانش خود را تقویت کنید و به طور کامل برای آزمونتان آماده شوید.

پس به دنبال یک معلم خصوصی آیلتس با یک برنامه‌ی لسن‌پلن ساختارمند باشید تا موفقیت خود را در آزمون آیلتس قطعی کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای نوشتن لسن پلن حرفه ای برای تدریس زبان+ نمونه لسن پلن

 

۷. در دسترس و منعطف بودن

پیش از انتخاب معلم خصوصی آیلتس از در دسترس بودن معلمتان اطمینان حاصل کنید. همچنین بهتر است مدرسی انتخاب کنید که توانایی تطبیق با برنامه زمانی شما را داشته باشد و بتوانید با یکدیگر به یک برنامه زمانی مشخص برسید.

 

۸. نظرات و فیدبک های سایر زبان آموزان

بهتر است معلمی را انتخاب کنید که نظرات سایر زبان‌آموزان درباره‌ی آن‌ها مشخص است و از قبل تمام آن نظرات را بررسی کنید. شما این حق را دارید که درباره‌ی تمامی توانمندی‌های معلم آیلتس خود از زبان‌آموزان دیگر پرسش کنید تا بتوانید تصمیم‌گیری درستی در این زمینه داشته باشید.

 

سخن پایانی

آمادگی آزمون آیلتس به صورت خودآموز می‌تواند یک چالش بزرگ برای داوطلبان این آزمون باشد. با همراهی یک معلم خوب و حرفه‌ای خصوصی آیلتس می‌توانید به سرعت مسیر موفقیت را طی کنید و مدت زمان لازم برای آمادگی شرکت در آزمون آیلتس را کاهش دهید.

به محض ورود به مسیر یادگیری و شروع فرآیند آمادگی آیلتس می‌توانید تشخصی دهید که برای شرکت در آزمون آیلتس به چند جلسه کلاس خصوصی آیلتس نیاز دارید! کافی است برای یادگیری خود وقت بگذارید، نقاط ضعف و قوتتان را بشناسید و با انگیزه این مسیر را بپیمایید.

شما فکر می‌کنید به چند جلسه کلاس خصوصی برای یادگیری آیلتس و گرفتن نمره‌ی مد نظرتان نیاز دارید؟

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *