کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان کره ای

یادگیری گام به گام زبان کره ای با تکنیک های اصولی

۴.۱
(۶۸)

یادگیری زبان کره ای می‌تواند تجربه‌ای به یاد ماندنی از آشنایی با یکی از فرهنگ‌های باستانی شرق آسیا برایتان رقم بزند. با کمی تمرین و پشتکار می‌توانید به این زبان مسلط شوید؛ به شرط آن که از یک روش اصولی و درست برای یادگیری استفاده کنید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

هدف شما از یادگیری زبان کره ای چیست؟

اولین قدم اساسی را فراموش نکنید: چرا می‌خواهید زبان کره‌ای یاد بگیرید؟

قصد مهاجرت به کره را دارید؟ می‌خواهید در کره ادامه تحصیل بدهید؟ می‌خواهید با فرهنگ و زبان این کشور بیشتر آشنا شوید؟ یا قصد دارید ارتباط کاری یا تجاری با کشور کره داشته باشید؟ شاید هم دلیل دیگری داشته باشید. اما دلیلتان هر چه که هست، آن را روشن و دقیق روی کاغذ بیاورید. حتی می‌توانید هدفتان را روی کاغذی بنویسید و روی دیوار اتاقتان بچسبانید، یا در کشوی میزتان، جایی بگذارید که مدام آن را ببینید.

بیشتر بخوانید: مزایای یاد گرفتن یک زبان جدید چیست؟

داشتن هدف و برنامه برای یادگیری زبان کره ای

 

پس از مشخص کردن دقیق هدفتان، یک برنامه دقیق و اصولی نیز لازم دارید. در چه مدتی و در چه سطحی می‌خواهید زبان کره‌ای را یاد بگیرید؟ مثلاً می‌توانید برای خودتان این هدف را در نظر بگیرید که طی شش ماه، سطح مبتدی را به خوبی یاد گرفته باشید، یا می‌توانید بر مبنای آزمون بین‌المللی زبان کره ای هدفگذاری کنید. آزمون بین‌‌المللی زبان کره‌ای تاپیک (TOPIK) نام دارد و دارای سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته است، که در ایران نیز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اهمیتِ داشتن هدف در این است که انگیزه شما را برای یادگیری و پیشرفت حفظ می‌کند. از طرف دیگر یک برنامه دقیق کمک می‌کند که از وقت تلف کردن اجتناب کنید و اصولی و منظم پیش بروید. به محض آن که برنامه‌ریزی کردید، با انگیزه و انرژی قدم اول را بردارید.

 

۱- با یادگیری الفبای زبان کره ای شروع کنید

اجازه بدهید با یک خبر خوب شروع کنیم. اگر فکر می‌کنید که زبان کره‌ای هم مثل چینی و ژاپنی، حروف الفبای زیادی دارد، خوشبختانه اشتباه می‌کنید. الفبای زبان کره‌ای که هانگول نام دارد فقط ۲۴ حرف دارد. هانگول یک الفبای آوایی است که از هجاها ساخته می‌شود. هر هجا نیز از ترکیب حروف تشکیل می‌شود که شامل ۱۴ صامت و ۱۰ مصوت است. در سایت ۹۰daykorean.com می‌توانید الفبای زبان کره‌ای را ببینید و صدای تک تک آن‌ها را بشنوید.

یادگیری الفبای زبان کره ای

 

خیلی مهم است که تمام حروف الفبای زبان کره‌ای و صدای آن‌ها را به خوبی یاد بگیرید. حتماً همزمان، نوشتن آن‌ها را هم تمرین کنید. نوشتن، سرعت به یاد سپردن را بسیار بالا می‌برد. پس از آن که همه حروف را به خوبی یاد گرفتید، ترکیب ساده آن‌ها را نیز یاد بگیرید. تمرین‌های اول دبستان را به یاد می‌آورید: با، بو، بی و… مثل همان زمان تمرین کنید، هم برای تلفظ و هم نوشتن ترکیب حروف و هجاها.

 

۲- کلمات ساده را یاد بگیرید

وقت آن رسیده که هجاها را با هم ترکیب کنید و کلمات ساده را یاد بگیرید. باز هم به روش‌های یادگیری خواندن و نوشتن فارسی در اول دبستان برگردیم. در چند گام کلمات جدید کره‌ای را به خاطر بسپارید و همزمان خواندن و نوشتن آن‌ها را نیز یاد بگیرید:

  1. یک لیست از کلمات ساده و پرکاربرد در زبان کره‌ای برای خودتان درست کنید، و آن‌ها را به زبان کره‌ای بنویسید.
  2. تلفظ آن‌ها را تمرین کنید.
  3. در متن‌های زبان کره‌ای که در دسترستان هست بگردید و این کلمات را پیدا کنید. می‌توانید از داستان‌ها، پوسترها، متن مکالمه‌ها و روزنامه‌ها استفاده نمایید.

کلمات ساده کره ای را یاد بگیرید

 

می‌توانید در مسیر یادگیریِ کلمات ساده زبان کره‌ای کمی خلاقیت هم به خرج دهید. مثلاً واژه‌هایی که برای خودتان جالب است را به لیستتان اضافه کنید، تا بتوانید زودتر موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید را بخوانید. یا می‌توانید اگر به کلمه‌ای مشابه کلمات فهرستتان برخوردید آن را هم در فهرست قرار دهید. این که روش‌های یادگیری را تا حدی شخصی‌سازی کنید، به شما انگیزه و انرژی بیشتری می‌دهد تا مسیر یادگیری را ادامه دهید.

فهرستی از کلمات ساده و پرکاربرد زبان کره‌ای را می‌توانید در وب‌سایت ۹۰daykorean.com بخوانید.

 

۳- با یک روش یادگیری مناسب پیشرفت خود را تضمین کنید

برای یادگیری زبان کره ای مثل هر زبان دیگری باید یک مجموعه کامل از مباحث را در برنامه یادگیری خود قرار دهید. فرض کنید تعداد زیادی کلمه به زبان کره‌ای یاد گرفتید، حالا باید بتوانید آن‌ها را کنار هم قرار دهید، جمله بسازید، جمله‌ها را در جای مناسب استفاده کرده و بین آن ها ارتباط برقرار کنید. برای پیش بردن منظم این مراحل نیاز به منابعی معتبر دارید. البته که روش‌های زیادی برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارد، اما بهتر است سراغ روش‌هایی بروید که سریع‌تر شما را به هدفتان برساند و کندی پیشرفت آن انگیزه‌تان را کم نکند.

بیشتر بخوانید: جملات ساده و روزمره برای یادگیری زبان کره ای

می‌توانید از چند روش زیر استفاده کنید:

 

الف) یادگیری زبان کره ای با یک معلم خصوصی حرفه ای

یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌ها برای یادگیری اصولی زبان کره ای، کمک گرفتن از یک معلم خصوصی کاربلد است. یک استاد حرفه‌ای کار شما را بسیار راحت خواهد کرد، و سرعتتان را به طرز چشمگیری بالا می‌برد. اگر در یک کلاس خصوصی زبان کره ای ثبت نام کنید، برنامه‌ریزی مسیر آموزش را مدرس‌تان انجام می‌دهد.

یک نقطه عطف دیگر نیز این است که یک نفر به طور مداوم پیشرفت شما را چک می‌کند و شما را در مسیر نگه می‌دارد. وقتی به طور منظم کلاس داشته باشید و تکالیفتان را انجام دهید، پیشرفتتان حتمی است. از طرف دیگر همیشه در یادگیری یک زبان جدید ممکن است به چالش‌هایی بربخورید که به سادگی نتوانید پاسخ آن‌ها را پیدا کنید. اما اگر به یک مدرس حرفه‌ای دسترسی داشته باشید، هم از سردرگمی در امان می‌مانید و هم در زمانتان صرفه‌جویی خواهید کرد.

یادگیری زبان کره ای با مدرس خصوصی

 

بهتر است وقتتان را تلف نکنید و هر چه زودتر دست به کار شوید. در وب‌سایت های‌تاکی یک استاد حرفه‌ای برای تدریس خصوصی زبان کره ای انتخاب، و یادگیری زبان کره ای را شروع کنید. بنا به شرایط و علاقه‌مندی‌تان می‌توانید کلاس خصوصی حضوری یا آنلاین داشته باشید.

 

ب) شرکت در یک دوره آموزشی زبان کره ای

یک گزینه دیگر ثبت نام در یک دوره آموزشی زبان کره‌ای است. در یک دوره آموزشی خوب به طور معمول برنامه یادگیری با یک کتاب کره ای پیش می‌رود. همزمان تمرین‌ها و تکالیفی برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود، و فرصتی برای صحبت کردن، تمرین مکالمه، و تبادل اطلاعات به دانشجویان داده می‌شود. بنابراین استفاده از یک دوره آموزشی خوب نیز می‌تواند سرعت یادگیری شما را بالا ببرد.

در کلاس‌های عمومی این که چقدر از فرصتِ مشارکت در گفتگوها و تکالیف بهره ببرید به خودتان بستگی دارد. بنابراین اگر قصد دارید در یک دوره آموزشی عمومی شرکت کنید، برای پیشرفت باید فعال باشید و همراه با کلاس پیش بروید.

بیشتر بدانید: چند نوع کلاس برای یادگیری یک زبان جدید داریم؟

کلاس آموزش زبان کره ای

 

اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، می‌توانید از دوره‌های آموزشی آنلاین رایگان نیز بهره‌مند شوید. برای مثال می‌توانید در دوره‌ای که coursera به طور متناوب ارائه می‌دهد ثبت نام کنید.

دوره‌های آموزش زبان کره ای به صورت آنلاین و حضوری موجود است، اما تعداد کلاس‌هایی که در ایران برگزار می‌شود محدود است.

 

پ) یادگیری زبان کره ای در برنامه های آموزشی آنلاین

وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که یک برنامه آموزشی گام به گام را به صورت آنلاین ارائه می‌کنند. این دوره‌ها نیز مانند دوره‌های آموزشی دیگر، سطح‌بندی دارند، و به طور معمول از صفر شروع می‌کنند. مزیت استفاد از این دوره‌ها این است که شما به آسانی می‌توانید از برنامه گام به گامی که برایتان در نظر گرفته‌اند پیروی کنید. البته بیشتر این دوره‌ها نیز به زبان انگلیسی هستند و اگر می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید باید تا حدی به زبان انگلیسی مسلط باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن های یادگیری زبان کره ای از سطح مبتدی تا پیشرفته

اغلب این دوره‌ها به خوبی روی مهارت‌های خواندن، نوشتن و شنیدن کار می‌کنند، و برخی از آن‌ها مهارت گفتگو را نیز تا حدی پوشش می‌دهند. البته بیش از هر چیز در بخش “مهارت گفتگو” تلفظ‌ها را چک می‌کنند، یا پاسخ‌های از پیش تعریف شده‌ای را در نظر می‌گیرند، اما برای شروع می‌توانند به خوبی شما را در مسیر یادگیری هدایت کنند.

شاید برای بالا بردن مهارت مکالمه، لازم باشد پس از این که مدتی یادگیری با وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های آنلاین را پشت سر گذاشتید، به استفاده از روش‌های دیگر نیز فکر کنید.

یادگیری زبان کره ای به صورت آنلاین

 

یکی از وب‌سایت‌هایی که می‌توانید برای یادگیری آنلاین و گام به گام از آن کمک بگیرید، langintro.com است. این وب‌سایت، آموزش زبان کره ای را با الفبا آغاز کرده، پس از آن سراغ مکالمات ساده و کلمات پرکاربرد رفته و بعد دستور زبان کره‌ای را آموزش می‌دهد. این وب‌سایت برای یادگیری بهتر تلفظ‌ها در زبان کره‌ای راهنمای صوتی قرار داده است.

یک وب‌سایت آموزشی دیگر koreanfromzero.com است. این وب‌سایت مباحث آموزشی زبان کره‌ای را در سه درس ارائه کرده است که هر کدام شامل چندین بخش آموزش مکالمه، تلفظ و دستور زبان است. این‌جا هم آموزش از الفبا و ترکیب آن‌ها شروع شده و در هر مرحله راهنمای صوتی دارد.

حالا نوبت یک اپلیکیشن محبوب در یادگیری زبان است. اپلیکیشن duolingo آموزش زبان کره‌ای را با الفبا و هجاها شروع می‌کند و پس از آن سراغ مکالمه‌های ساده می‌رود. ساختار سرگرم‌کننده و جذابی دارد و شما را تشویق می‌کند که هر روز کمی تمرین کنید. تمرین‌های صوتی و نوشتاری دارد و می‌توانید تلفظ‌ها را هم تمرین کنید. در کنار مکالمه کمی دستور زبان را نیز آموزش می‌دهد. در مجموع برای شروع یادگیری می‌تواند گزینه جذاب و خوبی باشد.

 

۴- به ترانه های کره ای گوش کنید و آن ها را حفظ کنید

حالا دیگر وقت تمرین است. باید خودتان را هر چه بیشتر در ارتباط با زبان کره‌ای قرار بدهید. یک راه لذت‌بخش، گوش کردن به ترانه‌های کره‌ای است. یک آلبوم موسیقی شخصی از آهنگ‌های کره‌ای که دوست دارید برای خودتان بسازید؛ متن ترانه‌ها را پیدا کنید و مدام به آن‌ها گوش کنید. با این کار کلمات، خیلی بهتر در ذهنتان می‌مانند. همزمان با آهنگ بخوانید تا تلفظ‌تان بهتر شود.

در اتومبیل، زمان‌هایی که در ترافیک هستید، و زمانی که در مسیر هستید، وقت مناسبی است برای آن که به گوش‌هایتان فرصت بدهید بیشتر با زبان کره‌ای آشنا شوند. به خصوص اگر در شهر شلوغی زندگی می‌کنید از این زمان‌ها بهره ببرید. در منزل هنگام کار کردن هم می‌توانید یک موسیقی کره‌ای پخش کنید و همزمان به کارهایتان برسید.

به ترانه های کره ای گوش کنید

 

۵- فیلم های کره ای ببینید

به قسمت جذاب یادگیری زبان کره ای رسیدیم. سریال‌ها و فیلم‌های کره‌ای در ایران خیلی پرطرفدارند. یک سریال کره‌ای که دوست دارید انتخاب کنید و هر روز قسمتی از آن را ببینید. حتی می‌توانید سریال‌های جذابی که قبلاً دیده‌اید را این‌ بار به زبان کره‌ای ببینید، برای مثال شاید دیدن سریال محبوب جواهری در قصر به زبان کره‌ای برایتان تجربه جالبی باشد. داشتن یک برنامه هر روزه یا دست کم یک روز در میان خیلی مهم است. این کار به شما کمک می‌کند تا به طور پیوسته با زبان کره‌ای در ارتباط باشید.

در تماشای فیلم‌ها می‌توانید اصطلاحات جدید زیادی یاد بگیرید. در ابتدا دیدن فیلم‌ها را با زیرنویس فارسی شروع کنید. وقتی دایره لغاتتان محدود است روی فهمیدن تمام کلمات حساس نباشید، سعی کنید تا جایی که می‌توانید کلمات بیشتری را در گفتگوها بشنوید. پس از آن به سراغ زیرنویس کره‌ای بروید، به نوشتار و تلفظ واژه‌ها توجه کنید و آن‌ها را به خاطر بسپارید. یک دفترچه نیز بردارید و در هر قسمتی که می‌بینید تعدادی از اصطلاحات یا کلماتی که یاد گرفته‌اید را در آن بنویسید. یک تعداد معیار برای خودتان در نظر بگیرید، مثلاً ۵ واژه در هر قسمت. اگر بخواهید تک تک واژه‌ها را بنویسید ممکن است حوصله‌تان سر برود. بنابراین این کار را به مرور پیش ببرید.

یادگیری زبان کره ای با تماشای فیلم

 

۶- از فلش کارت ها یا دیکشنری تصویری استفاده کنید

استفاده از فلش کارت‌ها یک روش کمکی برای به خاطر سپردن واژه‌ها و اصطلاحات است. می‌توانید فلش کارت‌های آماده از بازار تهیه کنید. اگر این فلش کارت‌ها تصویری باشند، تاثیر به‌خاطرسپاری آن‌ها چند برابر می‌شود. خودتان هم می‌توانید آن‌ها را درست کنید. نقاشی‌های ساده‌ای برای یادآوری واژه‌ها و اصطلاحات روی آن‌ها بکشید.

کمی خلاقیت به خرج دهید و با فلش کارت‌های شخصی‌تان یادگیری زبان کره‌ای را لذت‌بخش‌تر کنید.

می‌توانید از اپلیکیشن‌های لایتنر هم برای مرور و به خاطر سپردن کلمات کمک بگیرید.

دیکشنری‌های تصویری هم ابزارهای خوبی برای به خاطر سپردن کلمات هستند. بسیاری از این دیکشنری‌ها برای کودکان طراحی می‌شوند، بنابراین ساختار ساده آن‌ها کار را برای مبتدی‌ها آسان می‌کند. اگر قصد دارید مجموعه‌ای از واژه‌ها را همیشه در دسترس داشته باشید و تمرین کنید، یکی از این دیکشنری‌ها مثل Picture Dictionary KH-EN-KO گزینه خوبی است که روی موبایلتان نصب کنید. در این دیکشنری هم به تصاویر و هم تلفظ واژ‌ه‌ها دسترسی دارید.

از دیکشنری تصویری زبان کره ای استفاده کنید

 

۷- با کره ای ها حرف بزنید

یک گام مهم و اساسی در یادگیری هر زبانی این است که شروع به حرف زدن کنید. در قدم‌های اول می‌توانید با صدای بلند با خودتان حرف بزنید، یا روبه‌روی آینه تمرین کنید. اما بالاخره باید دل را به دریا بزنید و ارتباط با دیگران را شروع کنید. یکی از بهترین راه های حرف زدن به زبان کره ای هم مکالمه با کسانی است که زبان مادری‌شان کره‌ای است.

وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا یک یار تمرینی با هر زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید پیدا کنید. پایه‌های مکالمه به زبان کره‌ای را که یاد گرفتید خودتان را در موقعیت مکالمه واقعی قرار دهید. از اشتباه کردن نترسید. یادتان باشد، املای ننوشته غلط ندارد. باید اشتباه کنید تا به مرور بهتر شوید و بیشتر یاد بگیرید. یکی از وب‌سایت‌هایی که در آن‌ها می‌توانید یک کره‌ای را برای مکالمه پیدا کنید interpals.net است. گزینه‌ دیگری که دارید اپلیکیشن speaky است.

مکالمه با کره ای ها

 

سخن پایانی

یک برنامه گام به گام برای خودتان بریزید و یادگیری زبان کره‌ای را آغاز کنید. یادگیری این زبان فرصت‌های زیادی برای پیدا کردن شغل، تحصیل، سفر، مهاجرت، ارتباط تجاری و… در اختیار شما قرار می‌دهد.

فراموش نکنید که تمرین پیوسته و منظم در یادگیری شما اهمیت بسیار زیادی دارد. می‌توانید از یک زنگ هشدار روی موبایلتان کمک بگیرید تا هر روز در ساعت معینی به شما یادآوری کند که وقت تمرین است. یادگیری زبان کره‌ای را شروع کنید و از تجربه‌هایتان برای ما بنویسید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۱ / ۵. تعداد نظرات ۶۸

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *