کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان کره ای

یادگیری سریع زبان کره ای با ۱۳ آهنگ جذاب

۴.۵
(۱۴)

اگر شما در حال یادگیری زبان کره ای هستید، احتمالا با این مشکل مواجه شده‌اید : «چگونه واژگان کره‌ای را در حافظه بلندمدت خود ماندگار کنم؟» یکی از بهترین روش‌هایی که به شما پیشنهاد می‌شود گوش کردن به آهنگ‌های کره ای است. حتما می‌پرسید: «من هنوز نمی‌توانم واژگان زبان کره‌ای را درست تلفظ کنم، حالا چگونه آهنگ های کره ای را متوجه شوم؟» نگران نباشید. ما در این مقاله به شما آموزش صفر تا صد زبان کره ای با موسیقی و آهنگ کره ای را یاد خواهیم داد.

شنیدن موسیقی‌های کره ای یکی از تاثیرگذارترین و بهترین راه های یادگیری زبان کره‌ای به شمار می‌روند. مطمئن باشید شما در پایان این مقاله حتما به سراغ موسیقی‌های کره ای خواهید رفت تا آموزش‌های خود را تکمیل کنید. پس با ما همراه باشید.

 

در ادامه می‌خوانیم:

یادگیری زبان کره ای با آهنگ های کره ای

 

یادگیری زبان کره ای با آهنگ های کره ای

شاید این سوال برای شما که مشغول یادگیری زبان کره‌ای هستید پیش بیاید که «چگونه با گوش کردن به موسیقی‌های کره‌ای می‌توانم یادگیری و مهارت صحبت کردن به زبان کره‌ای را ارتقا دهم؟» جالب است بدانید زبان کره‌ای از آن دسته از زبان‌هایی است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند یادگیری آن دشوار است در حالی که آوای خاص واژگان این زبان باعث می‌شود که با تمرین مداوم کلمات در ریتمی خاص در حافظه بلند‌مدت شما ماندگار شوند. بنابراین شیوه یادگیری برای زبان کره‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است چون تلفظ کلمات بسیار مهم هستند.

از طرفی ثابت شده است که گوش کردن به موسیقی یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری به شمار می‌رود؛ چون موسیقی با تاثیر شگفت‌انگیز خود بر ذهن باعث افزایش توانایی ذهنی در یادگیری شده و سطح یادگیری را بهبود می‌بخشد.

تحقیقات نشان داده است که موسیقی یکی از بهترین ابزار یادگیری زبان‌های جدید است؛ موسیقی مسیرهای یادگیری جدیدی در مغز را فعال کرده و تمام نقاط مغز که مربوط به گوش دادن، صحبت کردن و درک زبان هستند را بیدار می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه یادگیری یک زبان جدید مغز شما را تغییر می دهد؟

زبان کره ای با آهنگ

 

اگر شما در کلاس‌های آنلاین و حضوری یادگیری زبان کره‌ای شرکت کرده‌باشید؛ حتما از استاد خود شنیده‌اید که از موسیقی‌های کره‌ای غافل نشوید! این پیشنهاد فقط به خاطر دیدن حرکات همزمان و موزون زیبای دختران و پسران کره‌ای نیست که با حرکات خاص و زیبا چشم را خیره می‌کنند،  بلکه آهنگ‌های کره‌ای یکی از منابع اصلی یادگیری زبان کره‌ای محسوب می‌شوند.

این آهنگ‌ها با داشتن ریتم و ملودی خاص و داشتن حالت داستانی می‌توانند جای واژگان زبان کره‌ای را در ذهن شما باز کنند، همچنین شما با مرور این آهنگ‌ها به طور ناخودآگاه ریتم آوایی واژگان را در ذهن خود ثبت کرده و در طولانی مدت آن‌ها را در ذهن خود خواهید داشت. بر همین اساس تنها کافی است که ریتم آهنگ‌ها را در ذهن خود داشته باشید تا بتوانید آوای زیبا و شیرین زبان کره‌ای را برای همیشه در ذهن خود ماندگار سازید.

 

تکنیک‌های یادگیری زبان کره ای با گوش کردن به آهنگ های کره ای

شما برای این که فرایند یادگیری زبان کره‌ای را سرعت ببخشید کافی است که یک سری تکنیک آسان را چاشنی یادگیری خود کرده و آن‌ها را رعایت کنید؛ فکر نکنید تکنیک‌ها ساده هستند پس ارزشی ندارند، نه؛ مسلما شما با برداشتن گام‌های کوچک ولی موثر به زبان کره‌ای مسلط می‌شوید.

در ادامه شما را با تکنیک‌هایی فوق العاده موثر و ساده‌ای آشنا خواهیم کرد؛ که با کمک آن‌ها می‌توانید پیشرفت چشمگیری را در یادگیری زبان کره‌ای احساس کنید:

 

۱. انتخاب آهنگ های کره ای با ریتمی آهسته

برای شروع یادگیری زبان کره‌ای به سبک گوش کردن به موسیقی بهتر است در ابتدا موسیقی‌هایی را انتخاب کنید که ریتمی کند داشته باشند. یکی از انتخاب‌های نامناسبی که زبان آموزان انجام می‌دهند انتخاب موسیقی‌های رپ است. این سبک به خاطر سرعتی که دارد مانع یادگیری شما و حتی ناامید شدن شما از یادگیری این زبان می‌شود. پس سعی کنید موسیقی‌های کند کره‌ای را که اغلب در موضوعات عاشقانه منتشر می‌شوند، گوش کنید.

موسیقی‌های عاشقانه کره‌ای در مورد موضوعاتی از قبیل عشق، لحظات خوش، نیمه گمشده و عشق از دست رفته صحبت می‌کنند. شما با گوش دادن به این دسته از موسیقی‌ها علاوه بر آشنایی با واژگان و آوای آن‌ها خواهید توانست اصطلاحات کاربردی را نیز یاد بگیرید.

 

۲. مشاهده موزیک ویدئو

حتما شنیده‌اید که برای یادگیری بهتر و تاثیرگذاری بیش‌تر به حرکات استاد خود توجه کنید. یکی از پیشنهادات موثر در یادگیری زبان کره‌ای استفاده از موزیک ویدئوهای آن‌ها است. اغلب موسیقی‌های کره‌ای براساس یک داستان شکل می‌گیرند، بر همین اساس شما با مشاهده تصویری موسیقی و بررسی داستان آن این امکان را دارید که واژگان و اصطلاحات را راحت تر به ذهن بسپارید. این بدان معنا است که واژه و اصطلاح را به همراه کاربرد تصویری یاد خواهید گرفت. حافظه تصویری انسان یکی از برترین قدرت‌های ذهنی محسوب می‌شود. به خاطر همین است که برای یادگیری بیشتر در کودکان سعی می‌کنند که از تصاویر ،فیلم ها و موسیقی‌های جذاب استفاده کنند!

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان کره ای

 

۳. همخوانی همزمان با خواننده و تکرار هوشمندانه

این فقط کافی نیست که شما موسیقی‌ها را گوش کنید. بلکه ضروری است که ریتم و موسیقی را ابتدا در ذهن خود قرار داده و همراه با خواننده متن آهنگ را تکرار کنید. این طبیعی است که نتوانید تمام واژگان و اصطلاحات را متوجه شده و همراه خواننده بخوانید. ولی آوای آن‌ها در ذهن شما ثبت می‌شوند. به مرور و با تکرار این شیوه فوق العاده ،ذهن شما متوجه آوای واژگان شده و با تمرین بیش‌تر واژگان را با تلفظ صحیح ادا خواهید کرد. با این تمرین موثر هم کلمات برای شما شناخته می‌شوند و هم تلفظ صحیح آن‌ها را یاد خواهید گرفت.

 

۴. تجزیه و تحلیل متن موسیقی و ترجمه آن

تا این مرحله فقط سعی کردید که آوای واژگان را یاد بگیرید، با اینکه ممکن است تمام آن‌ها را متوجه نشده و فقط آوای آن‌ها را به خاطر سپرده باشید. در این مرحله شما باید متن موسیقی را پیدا کرده و یادگیری خود را تکمیل نمایید. حتی ممکن است مجبور به ترجمه متن شوید. این کار ایرادی ندارد بلکه باعث می‌شود شما آشنایی بیبشتری با لغات پیدا کرده و دستور زبان کره‌ای و نحوه ساخت جملات را یاد بگیرید.

 

۵. ترفند برای یادگیری بهتر زبان کره ای!

یادگیری تئوری با این که زیبا و شیرین است ولی گاهی باعث خستگی شما می‌شود. پس نگذارید خستگی راه ،مانع رسیدن شما به هدف‌تان شود. بلند شوید و به همراه تکرار موسیقی همچون خواننده حرکات او را تکرار کنید. یکی از بزرگ‌ترین زیبایی‌های موسیقی‌های کره‌ای حرکات موزون دسته جمعی خوانندگان است.

 

برترین آهنگ های کره ای برای یادگیری زبان

تا این مرحله یاد گرفتیم که چگونه به صورت اصولی با کمک آهنگ‌های کره‌ای یادگیری زبان خود را تقویت کنیم. ولی آیا فقط  دانستن اصول کافی است؟ مسلما این طور نیست. گاهی شما اصول را می‌دانید ولی مواردی که باید برای یادگیری اصولی انتخاب کنید را نمی‌توانید به درستی برگزینید. حالا وقت آن رسیده که به شما بگوییم چه موسیقی‌هایی گوش کنید. در ادامه بهترین آهنگ‌های تاثیرگذار کره‌ای که برای یادگیری زبان کره‌ای به زبان آموزان پیشنهاد می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم:

 

۱- آهنگ «I Need U, by BTS»

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین گروه‌های موسیقی کره BTS است. یکی از بهترین موسیقی‌های یادگیری زبان کره‌ای برای افراد مبتدی توسط این گروه منتشر شده است به نام « I Need U» . سطح دستور زبان متن این آهنگ برای افراد مبتدی مناسب بوده و ساختار زبان کره‌ای را به زیبایی و شیوایی به آنان نشان می‌دهد.

یادگیری زبان کره ای با کمک موسیقی

 

۲- آهنگ «celebrity , by IU»

آهنگ Celebrity یکی از آهنگ‌های جذاب انگیزشی کره‌ای است که در سال ۲۰۲۱ توسط IU اجرا شد. این آهنگ زیبا با داشتن موزیک ویدئو جذاب این امکان را در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد که واژگان زبان کره‌ای را با ریتمی آهنگین در حافظه بلند مدت خود ماندگار کنند.

آهنگ «celebrity , by IU»

 

۳- آهنگ «Happy, by Taeyeon»

یکی از آهنگ‌های عاشقانه و دلنشین کره‌ای Happy است که با ریتمی آهسته و زیبا به زبان آموزان کمک می‌کند واژگان کره‌ای را با شیوه‌ای ساده در ذهن خود حکاکی کنند.

آهنگ کره ای شاد برای یادگیری زبان

 

۴- آهنگ «Not shy, by ITZY»

آهنگ NOT Shy (خجالت نکش) یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های گروه Itzy است. این آهنگ دوستداشتنی به زبان کره‌ای – انگلیسی در سبک K-pop اجرا شده است. آهنگ Not Shy یکی از آهنگ‌هایی است که زبان آموزان می‌توانند به راحتی تلفظ کلمات کره‌ای را درک کرده و با ریتم زیبایی آن‌ها را در حافظه خود جای دهند.

یادگیری زبان کره ای با گروه ایتزی

 

۵- آهنگ «Dream, by Suzy, Beakhyun»

آهنگ Dream یکی از آهنگ‌های عاشقانه کره‌ای است که در سبک K-Pop اجرا شده است. ریتم کند این آهنگ باعث می‌شود که زبان آموزان به راحتی واژگان کره‌ای را به همراه آوای زیبای آن‌ها درک کنند.

اهنگ رویا برای یادگیری زبان کره ای

 

۶- آهنگ «Gentleman, by PSy»

احتمالا تا به حال اسم PSY به گوش‌تان خورده است. او به نام پدیده رقص در فیلم کمدی Gangnam Style شناخته می‌شود. یکی از بهترین موزیک ویدئوهای کره‌ای توسط او شکل گرفته است. این موضوع برای زبان آموزان فقط به معنی گوش کردن به آن نیست بلکه نگاه کردن به آن است؛ چرا که همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم زبان کره‌ای از آن دسته زبان‌هایی است که برای یادگیری بیشتر بهتر است کلمه را به صورت تصویری یاد بگیریم تا در ذهن حک شود.

یادگیری زبان کره‌ای ارتباط مستقیمی با زبان بدن دارد.

 

۷- آهنگ «Hello,Goodbye, by Hyorin»

آهنگ «Hello,Goodbye» آهنگ متن سریال کره‌ای «عشق من از ستاره» است. این سریال یکی از پرطرفداران ترین سریال‌‎های سال ۲۰۱۴ کره بوده است. این سریال مربوط به زنی است که عاشق فردی از سیاره های دیگر می شود. معنی اسم این آهنگ هم با توجه به موضوع  آن کاملا مشخص است! نکته قابل توجه در این آهنگ برای زبان آموزان این است که زبان آموزان با کمک این آهنگ قادر خواهند بود اصطلاحات کاربردی زیادی را یاد بگیرند. پس با یاد گرفتن ریتم این آهنگ می‌توان واژگان رابه ذهن سپرد.

 

۸- آهنگ « Because I’m a girl, by KISS»

این آهنگ یک از غم‌انگیزترین آهنگ‌ها است. با این حال به خاطر ویژگی های منحصر به فرد و زیبای آن به زبان آموزان پیشنهاد می‌شود که با گوش کردن به این آهنگ خود را به چالش بکشانند. داستان آهنگ به این صورت است که زن جوانی با یک عکاس شجاع آشنا شده و عاشق او می‌شود. در ضمن آهنگ شما شاهد داستان بسیار زیبایی خواهید بود. علاوه بر زیبایی داستان، کلمات و اصطلاحات زیادی را خواهید آموخت. پس این موزیک ویدئوی جذاب را از دست نداده و از متن آن غافل نشوید.

 

۹- آهنگ «Growl , by Exo»

آهنگ Growl یکی از موزیک ویدئوهای موفق گروه پسران Exo در سئول است. شما با گوش کردن به این آهنگ واژگان غیر رسمی و عامیانه را یاد خواهید گرفت. زبان کره‌ای هم مثل سایر زبان‌های آسیایی بخش رسمی و غیر رسمی دارد. معمولا افراد در بین هم سن و سالان خود از زبان عامیانه استفاده می‌کنند این در حالی است که در ارتباطات رسمی از این شیوه استفاده نمی‌کنند. پس زبان آموزان برای بالا بردن دایره لغات خود بهتر است این واژگان را نیز فرا بگیرند.

آهنگ «Growl , by Exo»

 

۱۰- آهنگ« I Don’t Care, by 2NE1»

تا این جا موسیقی‌های کره‌ای را به شما معرفی کردیم که ریتمی کند و آهسته داشتند. حال بهتر است قدمی فراتر گذاشته و کمی خود را به چالش بکشانیم. آهنگ«  I Don’t Care, by 2NE1» از جمله موسیقی‌های کره‌ای است که علاوه بر داستانی جذاب موقعیتی عالی برای زبان آموزان فراهم می آورد. داستان این موسیقی به این شکل است که قصد دارد یک موضوعی را به شما یاد دهد.

اصل موضوع این است که می‌خواهد بگوید وقتی با شخصی که خود را ستایش می‌کند درحالی که فردی قابل ستایش نبوده و ارزش توجه شما را ندارد چگونه باید برخورد کنید. به شما پیشنهاد می‌کند که در مواجه با این شخص به صورتی رفتار کنید که گفتار و رفتارش برای شما اهمیتی ندارد. ملودی این آهنگ بسیار جذاب بوده و شما را به سمت خود جذب می‌کند. جذابیت آن تا حدی است که پس از چند لحظه متوجه می‌شوید که نه تنها همراه خواننده مشغول خواندن هستید بلکه چاشنی رقص را به همخوانی با خواننده اضافه کرده اید!

 

۱۱- آهنگ «Stay with me, by Chanyeol and Punch»

یکی از آهنگ‌های جذاب کره‌ای Stay with me هست که با ریتمی جذاب و احساسی واژگان کره‌ای را در ذهن جای می‌دهد. این موسیقی زیبا پیشنهادی عالی برای زبان آموزانی است که اندکی در زبان کره‌ای مهارت کسب کرده‌اند.

 

۱۲- آهنگ « Loser, by Big Bang»

آخرین پیشنهادی که می‌توانیم به زبان آموزان ارائه دهیم آهنگ Loser است. در اواسط این آهنگ شاهد قسمت‌هایی به سبک رپ خواهید بود. اگر شما زبان آموی مبتدی باشید این احتمال وجود دارد که شما از ادامه یادگیری زبان کره‌ای دست بردارید! ولی نا امید نشوید. با کمی پیشرفت به سراغ این موزیک رفته و خود را به چالش بکشانید و سطح زبان خود را تقویت کنید.

 

۱۳- آهنگ «House Party, by Super Junior»

آهنگ کره‌ای زیبا و پر انرژی House Party از جمله آهنگ‌هایی است که به زبان آموزان در سطوح پیشرفته پیشنهاد می‌شود؛ چرا که این آهنگ با داشتن ریتمی سریع نیازمند سطوح پیشرفته زبان کره‌ای است. زبان آموزان با گوش کردن به چنین ریتم‌هایی می‌توانند تسلط خود بر زبان کره‌ای را افزایش دهند.

 

K-POP چیست؟

لازم دانستیم که در این جا توضیحات مختصر و مفیدی در مورد سبک K-PoP ارائه کنیم. همان طور که در بالا مشاهده کردید ضمن معرفی بهترین آهنگ‌های کره‌ای به نوع سبک آن‌ها نیز اشاره کردیم . برخی از این آهنگ‌های جذاب، در سبک K-PoP اجرا شده‌اند. ولی K-PoP چیست؟
واژه K-PoP به معنای «سبک موسیقی پاپ کشور کره جنوبی» می‌باشد.  این سبک از موسیقی معمولا به موسیقی‌هایی با حرکات موزون سخت اشاره دارد. گروه‌های خواننده کره‌ای که در این سبک فعالیت می‌کنند معمولا به صورت گروهی از خود نمایشی عالی و بی نقص با حرکات موزون دشوار ارائه می‌کنند.

نکته جالب این نوع سبک موسیقی این است که در ژانرهای مختلفی از قبیل راک، الکترونیک، هیپ هاپ و غیره اجرا می‌شود.
همچنین این نوع سبک پرطرفدار در کره به خواننده خاصی تعلق ندارد؛ از جمله گروه‌هایی که در این سبک فعالیت داشته‌اند می‌توان به گروه BTS، گروه EXO، گروه Blackpink، گروه Twice، گروه Got7، گروه Monstax، گروه MAMAMOO و غیره اشاره کرد.

آهنگ های زیبا برای یادگیری زبان کره ای

 

رسیدن به هدف با گام های کوچک

یاد گرفتن یک زبان جدید در نگاه اول سخت به نظر می‌آید ولی سختی نباید مانع پیروزی شما شود. گاهی نیاز است که بدانید از یک مسیر دشوار چگونه عبور کنید. با ذکر یک مثال ساده نحوه رسیدن به هدف را برای شما به وضوح توضیح می‌دهیم:

«شخصی قصد خوردن غذایی را داشت. غذای او یک تکه بزرگ بود. او سعی کرد لقمه را کامل در دهان خود گذاشته و بجود. او نتوانست غذا را به خوبی بجود؛ لقمه نجویده را قورت داد. پس مجبور شد یک لیوان آب بخورد تا بتواند لقمه را قورت دهد. او با خوردن لقمه بزرگ به مری خود آسیب زد و درد گلو او را آزار داد و پس از آن معده درد بدی گرفت.

به نظر شما راهی بهتر برای غذا خوردن نداشت؟ البته که راهی بهتر وجود داشت؛ برای او خیلی بهتر بود که لقمه را با وسایل ساده‌ای مثل کارد و چنگال به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و به خود آسیب نرساند. همچنین او می‌توانست با این کار از غذا خوردن خود هم لذت ببرد. پس هم لذت را از خود سلب کرد و هم به خود آسیب رساند.»

با ذکر این داستان ساده حتما متوجه شدید که منظور ما چیست. شما تنها کافی است با کارهای ساده مسیر یادگیری زبان کره ای را به سادگی طی کنید و طی مسیر از زیبایی‌های این زبان لذت ببرید.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این داشتیم که شما را با دنیای جدیدی در زمینه آموزش زبان کره‌ای آشنا کنیم. زبان کره ای یکی از زیباترین زبان‌های دنیا به شمار می‌رود؛ زیبایی این زبان به خاطر آوای زیبای کلمات آن است. هرچند ما برای یادگیری بهتر به شما پیشنهاد می‌کنیم که این زبان دلنشین را با موسیقی یاد بگیرید تا در دنیای آهنگینی غرق شده و از لحظه لحظه آن لذت ببرید! برای آموزش اصولی تر میتوانید همراه با یادگیری این زبان با آهنگ، از یک معلم خصوصی زبان کره ای نیز کمک بگیرید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۵ / ۵. تعداد نظرات ۱۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *