کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان کره ای

بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان کره ای

۳.۲
(۵)

فرهنگ قالب در کشور کره را دنیایی از موسیقی‌های پاپ، نمایش‌ها و سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و انواع دیگری از سرگرمی‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرند تشکیل می‌دهد. از قصد تحصیل در این کشور گرفته تا پیدا کردن فرصت‌های شغلی جدید و یا حتی علاقه شخصی نسبت به این کشور، دلایل زیادی برای یادگیری زبان کره‌ای وجود دارد که با استفاده از سرگرمی‌هایی که در بالا ذکر کردیم، این یادگیری می‌تواند به فعالیتی بسیار هیجان‌انگیز و جذاب تبدیل شود.

فهرست مطالب:

 

یکی دیگر از دلایلی که زبان کره‌ای تا این حد محبوب است، فیلم‌های تولید شده توسط این کشور می‌باشد که برخی از آن‌ها حتی شهرتی جهانی پیدا کرده‌اند. به همین خاطر است که روز به روز به تعداد افرادی که قصد یادگیری این زبان را دارند اضافه می‌شود.

در نهایت، ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان کره ای را برای شما لیست کنیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها مسیر یادگیری زبان را برای خود جذاب‌تر کنید. در هر صورت، حتی اگر قصد شما یادگیری این زبان به طور حرفه‌ای نباشد، شما لیستی از فیلم و سریال‌های جذاب را برای تماشا کردن در اختیار خواهید داشت. پس اگر شما قصد یادگیری زبان کره‌ای را دارید و یا مجذوب فیلم‌های این کشور شده‌اید، این مقاله برای شما مناسب خواهد بود.

 

تماشای فیلم چگونه به یادگیری زبان کره‌ای کمک می‌کند؟

یادگیری زبان کره‌ای با تماشا کردن فیلم چندین مزیت دارد:

  1. همه ما می‌دانیم که رابطه تنگاتنگی بین فرهنگ و زبان یک کشور وجود دارد. در این مورد، فیلم و سریال‌ها بهترین راه برای کشف این رابطه و غرق شدن در آن است. با تماشای فیلم‌های کره ای، شما با جنبه‌های مختلف فرهنگی و سنتی این کشور آشنا خواهید شد که یکی از قدم‌های مهم برای روان‌تر کردن یادگیری زبان این کشور نیز می‌باشد. برای مشاهده قدم‌ها و تکنیک‌های اصولی دیگر که در یادگیری زبان کره‌ای به شما کمک زیادی می‌کند، می‌توانید مقاله “یادگیری گام به گام زبان کره‌ای با تکنیک‌های اصولی” را مطالعه کنید.
  2. با تماشای بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان کره ای، شما به خود این اجازه را می‌دهید که بیشتر به این زبان گوش کنید و با طرز بیان مردم صحبت آن آشنا شوید. با تماشای فیلم‌ها، گوش کردن به دیالوگ‌ها و حتی آهنگ‌های به کار گرفته شده در آن‌ها، مهارت شنیداری شما قوی‌تر خواهد شد و این چیزی است که در مسیر یادگیری یک زبان جدید تا حد بسیار زیادی اهمیت دارد.

 

بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای

 

۱. سریال My Sassy Girl (2001)

طول سریال: ۱ فصل – ۳۲ قسمت

این سریال کوتاه کره‌ای، یک کمدی رمانتیک عالی برای یادگیری زبان است که در سال اکرانش جای خود را در بین جدول محبوب‌ترین فیلم‌های آسیایی را به آسانی پیدا کرد. داستان این فیلم آنقدر عالی بود که بعد از آن، یک بازسازی از هالیوود، یک درام ژاپنی و یک پیش درآمد را به دنبال داشت. داستان فیلم “My Sassy Girl” در مورد دیدار عاشقانه زن و مرد جوانی است که در ایستگاه قطار با یکدیگر آشنا شدند.

سریال My Sassy Girl (2001)

 

در حالی که این سریال کره‌ای را تماشا می‌کنید، به دقت نحوه صحبت دختر و پسر را زیر نظر داشته باشید؛ آن وقت متوجه خواهید شد که این دو چقدر متفاوت دیالوگ‌های خود را پیش می‌برند. نحوه صحبت کردن دختر طوری است که نشان می‌دهد معمولاً او رئیس است و نقش ارشد و برتری را در این رابطه دارد. در حالی که در طرف دیگر، پسر نقشی مطیع و کوچک‌تر از دختر دارد. این سریال گزینه مناسبی برای آشنایی با سلسله مراتب سنی موجود در فرهنگ کره است.

 

۲. سریال کره‌ای Itaewon Class (2020)

طول سریال: ۱ فصل – ۱۶ قسمت

در طول این سریال، پارک سائورویی وقتی متوجه می‌شود که پسر ثروتمند کارفرمای پدرش دانش آموز دیگری را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد، برای جلوگیری از این اتفاق مداخله می‌کند. این موضوع باعث می‌شود زنجیره‌ای از حوادث و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی مانند مرگ، زندان، افتتاح یک رستوران جدید و رویدادهای عاشقانه رقم زده شود. سریال “Itaewon Class” در محله سئول Itaewon رخ می‌دهد که به خاطر داشتن محیطی چند فرهنگی و مهاجرپذیر شهرت زیادی دارد.

سریال کره‌ای Itaewon Class (2020)

 

در طول سریال، اصطلاحات مربوط به غذا و رستوران زیاد به گوش‌تان خواهد خورد. به طور کلی، می‌تواند از آن به عنوان یک ابزار یادگیری برای تقویت مکالمات عادی و روزمره استفاده کرد.

 

۳. سریال درام My ID is Gangnam Beauty (2018)

طول سریال: ۱ فصل – ۱۶ قسمت

سریال درام “My ID is Gangnam Beauty” داستان زندگی کانگ می‌رائه، دختری است که قبل از ورود به دانشگاه، تصمیم به انجام جراحی پلاستیک می‌گیرد. هدف اصلی او زیبا شدن نیست؛ بلکه او فقط می‌خواهد مانند جامعه اطراف خود به نظر برسد تا جلب توجه نکند. اما موضوع اینجاست که او متوجه می‌شود که همه چیز به این سادگی که فکر می‌کرد نیست. این درام هم به دلیل پرداختن به موضوع استانداردهای زیبایی اجتماعی در فرهنگ کره و هم به دلیل انواع مختلف زیبایی و عشق می‌تواند جالب و آموزنده باشد.

سریال درام My ID is Gangnam Beauty (2018)

 

از آنجایی که داستان این سریال درام بیشتر در محیط دانشگاه اتفاق رخ می‌دهد، می‌توانید به راحتی ببینید که در کشور کره افراد جوان‌تر چگونه همسالان خود و بزرگسالان مسن‌تر را مورد خطاب قرار می‌دهند و با یکدیگر صحبت می‌دهند. به نحوه صحبت کردن دانش آموزان با دیگر دانش آموزان بر اساس سن و سال توجه کنید تا به خوبی این بخش از فرهنگ را درک کنید.

 

۴. سریال کره‌ای Romance is a Bonus Book (2019)

طول سریال: ۱ فصل – ۱۶ قسمت

بازیگر نقش اول این سریال، کانگ دان یی در حال دست و پنجه نرم کردن با تغییرات دشوار زندگی‌اش است. او علاوه بر این که اخیراً طلاق سختی را تجربه کرده است، برای پیدا کردن کار و ورود مجدد به بازار کار نیز مشکل دارد. به عبارت دیگر، در زندگی او تقریباً همه چیز دارد اشتباه پیش می‌رود. در نهایت، او مجبور می‌شود در مورد سن و سابقه خود دروغ بگوید تا بتواند به عنوان کارآموز در یک شرکت انتشاراتی که دوست چندین ساله‌اش چا یون هو، نویسنده‌ای موفق، به عنوان ویراستار در آنجا کار می‌کند، استخدام شود.

سریال کره‌ای Romance is a Bonus Book (2019)

 

از آنجایی که سریال “Romance Is a Bonus Book” حول محور اتفاقات یک شرکت انتشاراتی رخ می‌دهد، با تماشا کردن آن می‌توانید دایره لغات خود را در این حوزه گسترش داده و عبارت‌های زیادی را در ارتباط با کتاب و انتشارات یاد بگیرید.

 

۵. درام Misaeng: An Incomplete Life (2014)

طول سریال: ۱ فصل – ۲۰ قسمت

سریال کره‌ای “Misaeng: An Incomplete Life” داستان زندگی گروهی از شخصیت‌های مختلف را دنبال می‌کند که در یک شرکت تجاری واقع در اردن مشغول به کار هستند. شخصیت اصلی سریال، جانگ گئو رائه، قبلا رویاهایی را در سر داشت که زندگی و شغل اداری در آن جایی نداشت؛ اما در نهایت مجبور شد مانند دیگران یک شغل معمولی را برای گذراندن زندگی خود پیدا کند.

درام Misaeng: An Incomplete Life (2014)

 

از آنجایی که این سریال به شدت بر روی محیط کاری اداری تمرکز کرده است، می‌تواند کلمات، عبارات و اصطلاحات زیادی را در رابطه با کار، تجارت و تعاملات و دیالوگ‌های رایج بین کارمندان و کارفرماها به شما یاد بدهد.

 

۶. سریال Reply 1997 (2012)

طول سریال: ۱ فصل – ۱۶ قسمت

زمان داستان و اتفاقات سریال “Reply 1997” بین دوران دبیرستان یک دانش‌آموز به نام سونگ شی وون، یکی از طرفداران پر و پا قرص بزرگ گروه پسرانه H.O.T، و دوستانش در سال ۱۹۹۷ و دوران دیگری که سال‌ها بعد همان افراد یکدیگر را در یک شام مجددا ملاقات می‌کنند، جابجا می‌شود.

سریال Reply 1997 (2012)

 

این سریال یک درام عالی برای دوستداران موسیقی پاپ کره‌ای است که می‌توانند با تماشای آن علاوه بر یادگیری با تماشای فیلم، به یادگیری زبان ژاپنی با آهنگ نیز بپردازند؛ زیرا “Reply 1997” شامل تعداد زیادی از آهنگ‌های کره‌ای نیز می‌شود. علاوه بر این‌ها، داستان این سریال در شهر بوسان اتفاق می‌افتد که مردم آن به گویش محلی صحبت می‌کنند.

 

۷. سریال کره‌ای Cheese in the Trap (2016)

طول سریال: ۱ فصل – ۱۶ قسمت

سریال “Cheese in the Trap” یک درام کره‌ای دیگر است که داستان آن دوستی‌ها و روابط بین چند دانشجوی کالج را روایت می‌کند. در طول سریال، هانگ سئول، دانش آموزی با پیشینه‌ای فقیر، متوجه می‌شود که پسر بزرگتر و ثروتمند کالج، یو جونگ، که با دیگران رفتار بدی دارد، به طور غیرمنتظره‌ای با هانگ سئول خوب رفتار می‌کند.

Cheese in the Trap (2016)

 

این سریال درام، گزینه دیگری برای مشاهده و یاد گرفتن فرهنگ رایج بین دانشجویان کشور کره عالی است. همچنین عبارات روزمره و کاربردی بسیاری از جمله احوال‌پرسی‌های معمولی، سؤالات پرتکرار و… است.

 

۸. سریال Oh My Ghost (2015)

طول سریال: ۱ فصل – ۱۶ قسمت

گزینه دیگری که می‌توان آن را در لیست بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان کره ای قرار داد، سریال “Oh My Ghost” است که داستان جالبی در آن اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی سریال، نا بونگ سان، یک کارمند خجالتی و عاشق آشپزی است که در یک رستوران مشغول به کار است. که برای او کار می‌کند. نا بونگ سان اغلب اوقات آدم شلخته و درهم و برهمی است که در محل کار اشتباهات زیادی از او سر می‌زند؛ اما در ادامه اتفاق غیرمنتظره‌ای می‌افتد که مسیر داستان سریال تا حد زیادی عوض می‌شود.

سریال Oh My Ghost (2015)

 

اگر خط داستانی تکراری و کلیشه‌ای این سریال را کنار بگذاریم، گزینه‌ای بسیار مناسب برای آشنایی با صحنه‌ها و محیط‌های آشپزخانه و رستوران است. در این سریال شما با دیالوگ‌ها و گفت‌وگوهای بسیاری که مرتبط با غذاهای کره‌ای و بین‌المللی هستند مواجه خواهید شد.

 

۹. سریال معروف Heirs (2013)

طول سریال: ۱ فصل – ۲۰ قسمت

اگر علاقه‌مند به سریال‌های کره‌ای باشید، به احتمال زیاد تا کنون اسم سریال “Heirs” یا همان “وارثان” را شنیده‌اید. این سریال زندگی پیچیده جوانان ثروتمند کره‌ای را روایت می‌کند. شخصیت اصلی این سریال، کیم تان، وارث یکی از قدرتمندترین خانواده‌های چابول است که به ایالات متحده فرستاده می‌شود. او در آنجا با چا یون سانگ، دختر کره‌ای سر به زیری آشنا شده و سرنوشت آنها به هم گره می‌خورد. با گذشت زمان و نزدیک شدن این دو به یکدیگر، دوست دختر حسود کیم تان، چا یون سانگ را مجبور به رفتن می‌کند و در پی این اتفاق، شاهد جستجوی کیم تان برای رسیدن دوباره به دختر خواهید بود.

سریال معروف Heirs (2013)

 

هنگام تماشای این سریال معروف، حتماً به سطح و نحوه گفتار بین چا یون سانگ و دیگر شخصیت‌های ثروتمند داستان توجه کنید. این تفاوت در گفتار به شما کمک می‌کند تا درک عمیق‌تر و بهتری از در مورد سلسله مراتب اجتماعی موجود در جامعه کره و چگونگی تأثیر آن بر زبان داشته باشید.

 

۱۰. سریال بسیار معروف Boys Over Flower (2009)

طول سریال: ۱ فصل – ۲۵ قسمت

یکی دیگر از سریال‌های کره‌ای که به احتمال زیاد اسم آن را شنیده‌اید، “Boys Over Flowers” یا همان “پسران برتر از گل” می‌باشد. این سریال یکی دیگر از درام‌های بسیار محبوب بین نوجوانان کره‌ای است که داستان زندگی وارثان ثروتمند کره‌ای را به تصویر می‌کشد. لی مین هو در نقش اصلی این سریال، شخصیت گو جون پیو، رهبر گروهی متشکل از چهار پسر جوان، ثروتمند و خوش قیافه را بازی می‌کند. او در طول سریال به تدریج سعی می‌کند تا به فرد بهتری تبدیل شود؛ زیرا عاشق دختری به نام گئوم جان-دی، می‌شود.

Boys Over Flower (2009)

 

یکی از دلایلی که این سریال را در لیست بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان کره ای قرار می‌دهد، دیالوگ‌های متنوعی است که در آن به کار گرفته می‌شوند. این دیالوگ‌ها دارای تنوع فراوانی از نظر ساختار جمله هستند و مملو از عبارات و اصطلاحاتی برای توصیف احساسات مختلف از جمله تعجب، خشم، شادی و ترس هستند.

 

بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره ای

 

۱. فیلم سینمایی ترسناک The Host (2006)

زمان فیلم: ۱۲۰ دقیقه

فیلم سینمایی کره‌ای “The Host” پس از اکران، رکوردهای باکس آفیس کره را شکسته و یک رشته جوایز معروف و مهم را در جوایز فیلم آسیایی سال ۲۰۰۷ از آن خود کرد. برای توضیح خط داستان فیلم، با یک سوال شروع می‌کنیم: آیا می‌دانید وقتی ۲۰۰ بطری حاوی ماده شیمیایی فرمالدئید به رودخانه هان سئول ریخته شود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ درست است؛ تمام ماهی‌ها می‌میرند اما مهم‌تر از آن، یک هیولای جهش یافته از این رودخانه ظاهر می‌شود و تمام کسانی را که در مسیر رودخانه قرار می‌گیرند را به قتل می‌رساند. بنابراین، صحنه‌های این فیلم مملو از هیجانات مربوط به دویدن، فرار کردن و تکه تکه شدن بدن است.

فیلم سینمایی ترسناک The Host (2006)

 

دیالوگ‌های به کار رفته در این سینمایی پر از صفت‌های مختلف است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در مکالمات خود به خوبی صحنه‌ها و موضوعات مختلف را توصیف کنید.

 

۲. سینمایی کره‌ای The Admiral: Roaring Currents (2014)

زمان فیلم: ۲ ساعت و ۶ دقیقه

اگر طرفدار فیلم‌های اکشن و جنگی باشید، به احتمال زیاد فیلم “۳۰۰” را دیده‌اید؛ فیلمی که داستان رویارویی ۳۰۰ اسپارتی را با ارتش امپراتوری ایران به تصویر می‌کشد. فیلم کره‌ای “The Admiral: Roaring Currents” نیز تقریبا در همین حال و هوا قرار داشته و داستان مردی را به تصویر می‌کشد که با موقعیت‌های وحشتناکی روبرو است؛ با این تفاوت که نبردها در دریا اتفاق افتاده‌اند.

The Admiral: Roaring Currents (2014)

 

فیلم معرفی شده، ژانری با تاریخی بر اساس نبرد میونگ یانگ است که در اکتبر سال ۱۵۹۷ رخ داد که طرفین این جنگ نیروی دریایی کشور ژاپن و کره بودند. داستان فیلم، دریاسالار کره‌ای، یی سان سین، و ۱۲ کشتی او را دنبال می‌کند که نیروی دریایی ژاپن (و ۳۳۰ کشتی آن‌ها) را در تنگه‌ای طولانی و باریک طعمه کردند.

به طور کلی، لغات و عبارات به کار رفته در این فیلم رسمی و شاعرانه بوده و دیالوگ‌های آن برای استفاده در محافل رسمی و محافل تحصیل کرده مناسب است. بنابراین اگر می‌خواهید با زبان رسمی کره‌ای نیز آشنا شوید، این فیلم را در لیست تماشای خود قرار دهید.

 

۳. فیلم سینمایی The Thieves (2012)

زمان فیلم: ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه

با توجه به عنوان فیلم، احتمالا حدس زده‌اید که این فیلم باید در مورد دزدی باشد؛ و باید بگوییم که درست است. سینمایی کره‌ای “The Thieves” در مورد تیمی از خدمه کره‌ای و هنگ کنگی است که قصد دارند الماسی به ارزش ۲۰ میلیون دلار به اسم “اشک خورشید” را بدزدند. دزدیدن اشیا گران‌بها به اندازه کافی سخت و غیرممکن به نظر می‌رسد؛ اما دزدیدن چیزی که برای معشوقه رئیس گروهی بی‌رحم است، یک کار غیر قابل تصور است.

فیلم سینمایی The Thieves (2012)

 

زبانی که شخصیت‌های فیلم از آن استفاده می‌کنند، به طور کلی غیررسمی و حتی گاهی عامیانه است. اگر می‌خواهید مهارت‌های مکالمه خود را در بین مردم افزایش دهید، این فیلم یکی از بهترین گزینه‌هایی است که توصیه می‌کنیم در کنار شرکت در کلاس خصوصی زبان کره‌ای، در اولویت خود قرار دهید. همچنین این فیلم شامل جملات سؤالی بسیاری است که می‌توان آن‌ها به آسانی را برای استفاده روزمره یاد گرفت.

 

۴. سینمایی کره‌ای Joint Security Area (2000)

زمان فیلم: ۱۱۰ دقیقه

فیلم کره‌ای “Joint Security Area” وضعیت صلح شکننده‌ای را که بین دو کشور کره جنوبی و شمالی وجود دارد را به تصویر می‌کشد که بر اساس رمانی در مورد یک منطقه غیرنظامی بوده و در مرز اتفاق می‌افتد. هنگامی که یک سرباز زخمی کره جنوبی به سمت مرز کشور خود برمی‌گردد، دو سرباز از کره شمالی را با گلوله کشته و این حادثه به راحتی به یک درگیری و جنگ نظامی تمام عیار تبدیل می‌شود. در نهایت، دو کشور تصمیم می‌گیرند که با استفاده از یک افسر بی طرف و از طریق یک سری بازجویی‌ها و فلش بک‌ها، حقیقت آنچه که اتفاق افتاده است را آشکار کنند.

افعال زیادی در این فیلم به کار گرفته شده است؛ بنابراین می‌توانید برای تقویت دایره افعال خود از این فیلم بهره زیادی ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین رمان های یادگیری زبان کره ای

Joint Security Area (2000)

 

۵. فیلم درامای The Attorney (2013)

زمان فیلم: ۲ ساعت و ۷ دقیقه

داستان فیلم “The Attorney” حول محور زندگی کاری وکیل مالیاتی می‌چرخد که از پسر دوستش و دانش‌آموزان دیگری که توسط نیروهای دولتی به اتهام برپایی فتنه و آشوب بازداشت شده‌اند دفاع می‌کند. او بر این عقیده پافشاری می‌کند که اعترافات این بچه‌ها تحت شکنجه بوده و قصد دارد این اتهامات ساختگی و دروغ را بر ملا کند.

فیلم درامای The Attorney (2013)

 

واژگان حقوقی، سیاسی و اجتماعی زیادی در این فیلم به کار رفته است. یادگیری این نوع کلمات برای زبان آموزان بسیار مفید است؛ زیرا وقتی روزنامه‌ای محلی را می‌خوانند و یا اخبار محلی را نگاه می‌کنند، می‌توانند به راحتی داستان را متوجه شوند. از طرفی دیگر، با توجه به فرهنگ کشور کره، مردم در دولت و سیاست‌های آن به طور فعال مشارکت دارند؛ پس اگر قصد دارید در این کشور زندگی کنید، باید این کلمات و اصطلاحات مرتبط را بدانید.

با تسلط پیدا کردن بر اصطلاحات و عبارت‌های سیاسی و اجتماعی می‌توانید به اطلاعات و بینش دقیق‌تری از فرهنگ کره دست پیدا کنید، چیزی که کتاب‌های یادگیری زبان کره‌ای ممکن است به شما ارائه ندهند.

 

۶. فیلم عاشقانه My Little bride (2005)

زمان فیلم: ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه

این فیلم یک سینمایی دوست‌داشتنی و عاشقانه به کارگردانی کیم هو جون است که باید در لیست بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان کره ای قرار بگیرد. شما در سینمایی “My Little Bride” شاهد یک داستان عاشقانه و بی نظیر خواهید بود. داستان فیلم در مورد دو نفر است که علی‌رغم اختلاف سنی زیادی که بین آنها وجود دارد، مجبور به ازدواج با یکدیگر می‌شوند.

فیلم عاشقانه My Little bride (2005)

 

سئو بو یون، دختر ۱۵ ساله دبیرستانی که مون گئون یونگ نقش او را بازی می‌کنید، باید با پارک سانگ مین ازدواج کندکه او نیز یک دانشجوی ۲۰ ساله با بازی کیم رائه وون است. این ازدواج به این دلیل درحال رخ دادن است چون پدربزرگ بو یون آرزو داشت قبل از مرگ ازدواج او را ببیند. در واقع، پدربزرگ بو یون و سانگ مین بهترین دوستانی بودند که به یکدیگر قول ازدواج فرزندان‌شان با یکدیگر را داده بودند.

این فیلم عاشقانه کره‌ای بهترین گزینه برای ارتقای سطح زبان‌تان از متوسط به پیشرفته است.

 

۷. فیلم کره‌ای آموزنده Call (2020)

زمان فیلم: ۱ ساعت و ۵۲ دقیقه

فیلم کره‌ای “Call” محصولی است که در سال ۲۰۲۰ به کارگردانی لی چونگ هیون با بازی پارک شین هی به عنوان نقش اول ساخته شده است که نقش کیم سئو یون ۲۸ ساله را بازی می‌کند. داستان حول محور دو زن هم سن و سال می‌چرخد که در یک خانه زندگی می‌کنند. با این تفاوت که سال‌های سکونت آن‌ها در این خانه متفاوت است؛ سئو یون در سال ۲۰۱۹ و دیگری در سال ۱۹۹۹.

فیلم کره‌ای آموزنده Call (2020)

 

ماجرا از این قرار است که در نهایت، یک تماس تلفنی هر دوی این خانم‌ها را با یکدیگر آشنا کرده و پیوند می‌دهد.

داستان به طرز جالب و هیجان‌انگیزی پیش می‌رود که به شما اجازه نمی‌دهد از روی مبل بلند شوید. بسیاری از مکالمات به کار رفته در سینمایی “Call” از طریق تماس‌های تلفنی رد و بدل می‌شوند که به زبان آموزان کمک خواهد کرد برخی از عبارات مربوط به تماس‌های تلفنی را مانند سلام، کیست؟، چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟ را یاد بگیرند.

 

۸. فیلم کمدی Miss Granny (2014)

زمان فیلم: ۲ ساعت و ۴ دقیقه

شما حتما باید فیلم کمدی و درام “Miss Granny” را در لیست بهترین فیلم و سریال های یادگیر زبان کره ای خود قرار بدهید. این فیلم به‌قدری محبوب است که به ۶ زبان مختلف ساخته شده است: چینی، ژاپنی، ویتنامی، اندونزیایی، تلوگو و تایلندی.

فیلم کمدی Miss Granny (2014)

 

داستان فیلم بر روی زندگی پیرزنی متمرکز است که پس از بازدید از یک استودیوی عکس مسیر زندگی‌اش عوض می‌شود. صحنه‌های این فیلم همراه با موسیقی‌های قدیمی زیادی است که باعث شده‌اند این فیلم یک سینمایی موزیکال به شمار برود. همانطور که می‌دانید، آهنگ‌ها همیشه برای یادگیری لغات زبان جدید بسیار مناسب هستند. شما می‌توانید در مقاله “یادگیری سریع زبان کره‌ای با آهنگ‌های جذاب” لیستی از آهنگ‌های کره‌ای که به تقویت زبان کره‌ای شما کمک می‌کنند را مشاهده کنید.

 

۹. فیلم ترسناک Forgotten (2017)

فیلم سینمایی کره‌ای “Forgotten” به کارگردانی جانگ هانگ جون دربرگیرنده تمامی ژانرهای ترسناک و تاریک حوزه فیلم‌های سینمایی را پوشش می‌دهد؛ از علمی تخیلی و ترسناک گرفته تا معمایی. در این فیلم بازیگران بسیار شناخته شده‌ای از صنعت سینمای کره به ویژه کانگ ها نئول حضور دارد.

فیلم ترسناک Forgotten (2017)

 

داستان این فیلم حول محور زندگی جین سوک، با بازی کانگ ها نئول، و همچنین شامل خانواده او، از جمله مادر، پدر و برادر بزرگترش یو-سئوک می‌چرخد. جین سوک پس از نقل مکان خانوده‌اش به خانه جدید، متوجه برخی چیزها و ویژگی‌های عجیب و غریب در خانواده‌اش می‌شود. تا اینکه در یک شب بارانی، برادرش در جلوی چشمانش ربوده می‌شود و بعد از ۱۹ روز به طور ناگهانی برمی‌گردد. با این حال، جین سوک احساس می‌کند که برادرش پس از بازگشتش بسیار عجیب به نظر می‌رسد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرد که دلیل این اتفاق را جستجو کند.

بسیاری از کلماتی که در این فیلم به کار برده شده‌اند واضح هستند؛ پس شما می‌توانید واژگان جدید را سریع‌تر و راحت‌تر از آنچه تصور می‌کنید یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.

 

۱۰. فیلم کره‌ای کمدی My Annoying Brothe (2016)

سینمایی کره‌ای “My Annoying Brother” فیلم سینمایی دیگری در ژانر کمدی است که حول محور داستان زندگی دو برادر ناتنی می‌چرخد که برادر بزرگتر، دو-سیک (چو یونگ سوک) به دلیل کلاهبرداری در زندان به سر می‌برد. از طرفی دیگر، برادر ناتنی کوچکتر او دو-یونگ (دو کیونگ سو) یک ورزشکار جودوی سخت کوش است که بینایی خود را به دلیل آسیب دیدگی در یک مسابقه از دست می‌دهد.

فیلم کره‌ای کمدی My Annoying Brothe (2016)

 

بعد از آزاد شدن دو سیک از زندان با سوء استفاده از شرایط برادر کوچکترش، علی رغم نفرتی که از یکدیگر دارند، شروع به زندگی با یکدیگر می‌کنند و همینجاست که داستام فیلم جالب می‌شود.

 

سخن آخر

مطمئنا با تماشای منفعلانه فیلم و سریال‌های معرفی شده نمی‌توانید آن‌طور که باید از آن‌ها کره‌ای را یاد بگیرید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در آخر مقاله نکاتی را بیاوریم که انجام آن‌ها تماشا کردن را برای شما به یک فرآیند فعال برای یادگیری تبدیل می‌کند.

  • با فیلم‌هایی که زمان کوتاهی دارند شروع کنید: وقتی برای اولین بار شروع به استفاده از فیلم و سریال های یادگیری زبان کره ای برای یادگیری می‌کنید، ممکن است داستان فیلم شما را در خود غرق کند و باعث شود تمرکزتان را از دست بدهید. تماشای فیلم‌های کوتاه شما را متمرکز نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند تا فیلم و زبان به کار رفته در آن را راحت‌تر درک کنید. بعدها می‌توانید به تدریج این زمان را بیشتر کرده و فیلم‌های سینمایی را نگاه کنید.
  • با صدای بلند دیالوگ‌ها را تکرار کنید: در این مرحله هنگام تماشای فیلم و سریال‌ها سعی کنید دیالوگ‌ها و عبارات را با صدای بلند برای خود تکرار کنید. این کار به تقویت مهارت گفتاری شما کمک بسیاری می‌کند. بعد از آن، در مرحله بعدی می‌توانید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید و با این دو مهارت، می‌توانید با مردم بومی ارتباط برقرار کنید و به زبان کره‌ای صحبت کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۲ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *