کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان کره ای

چگونه به زبان کره ای حرف بزنیم؟ ۶ روش یادگیری سریع این زبان

۴.۳
(۱۹)

این روزها زبان کره ای یکی از پرطرفدارترین زبان های دنیا به حساب می آید. کشور کره یکی از برترین کشورها در تولید فیلم و سریال هاست که توانسته جای خود را در قلب مردم باز کند. اکثر بینندگان این فیلم و سریال ها افراد آسیایی و مخصوصا ایرانی ها هستند؛ که علاقه خاصی نسبت به یادگیری زبان کره ای از خود نشان داده اند و تمایل زیادی دارند که خودشان بتوانند صحبت های شخصیت های مورد علاقه شان را متوجه شوند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

در مورد زبان کره ای چه می دانید؟

زبان کره ای معمولا به گونه ای در ذهن طرفدارانش جا افتاده که زبانی سخت بوده و یادگیری آن غیر ممکن است. این را فراموش نکنید تلاش و اراده شما سنگ را آب خواهد کرد چه برسد به زبان کره ای! پس با واژه سخت و غیر ممکن خداحافظی کنید. بد نیست در این جا برای شما چگونگی به وجود آمدن زبان کره ای را تعریف کنیم.

در زمان های بسیار قدیم مردم کشور کره به زبان چینی صحبت می کردند و زبان مستقلی برای خود نداشتند. تا این که یکی از پادشاهان کره تصمیم می گیرد که در صحبت کردن و نوشتن از کشور چین جدا شده و مستقل باشند و زبان مخصوص خود را داشته باشند. زبانی که در نتیجه تصمیم پادشاه ابداع شد زبانی بود که حدودا ۳۵ درصد آن را واژگان کره ای تشکیل داد، ۶۰ درصدش را واژگان چینی و ۵ درصد هم جایی برای واژگان انگلیسی باقی ماند.

korean culture

 

بنابراین شما با یادگیری زبان کره ای با یک تیر سه نشان را زده اید! در ادامه سعی می کنیم شما را قدم به قدم با نحوه آموزش زبان کره ای آشنا کنیم تا با یادگیری اصولی به صورت حرفه ای به این زبان تسلط یابید.

مقاله مرتبط: یادگیری گام به گام زبان کره ای با تکنیک های اصولی

 

حرف زدن به زبان کره ای را باید از کجا شروع کرد؟

 

۱- یادگیری الفبای کره ای

اولین کار در شروع فرایند یادگیری هر زبانی تسلط به حروف الفبای آن زبان است. با این کار نیمی از راه را طی خواهید کرد. جالب است بدانید الفبای کره ای تقریبا ساده است. حتما می پرسید مگر امکان دارد؟ مسلما این سوال به این خاطر به ذهن شما خطور کرده چون زبان کره ای در ذهن شما به صورت یک زبان سخت تصویرسازی شده است.

الفبای کره ای هانگول نام دارد که از ۲۴ حرف تشکیل شده که از این تعداد ۱۴ مورد را حروف صامت و ۱۰ مورد دیگر مربوط به حروف مصوت می باشد. از طرفی هانگول شامل حروف مصوت ترکیبی است که تعداد آن ها ۱۶ مورد است. بنابراین می توان گفت در مجموع الفبای کره ای شامل ۴۰ حرف می باشد.

 

۲-  تمرین نگارش حروف کره ای و تلفظ صحیح آنها

قدم بعدی این است که شما حروفی که یاد گرفته اید را تمرین کرده و بنویسید. همچنین در کنا نگارش صحیح آن ها لازم است که تلفظ صحیح آن ها را یاد بگیرید.

korean alphabet

 

۳- یادگیری واژگان و تلفظ آنها

مرحله سوم یکی از مهم ترین مراحل بوده و بدون گذراندن این مرحله رفتن به مرحله بعد مسلما بی فایده خواهد بود. این مرحله یکی از مهم ترین مراحل تثبیت یادگیری مراحل ۱ و ۲ به شمار می رود. پس از یادگیری حروف نیاز است که بتوانید از آن ها به درستی استفاده کنید. برای شروع بهتر است از نوشتن نام خود و دیگران برای این هدف بهره ببرید و به دنبال آن شروع به آموزش واژگان کرده و نوشتن و تلفظ آن ها را تمرین کنید. با این کار هم نگارش کره ای خود را تقویت کرده و هم تلفظ صحیح واژگان را می آموزید.

 

۴- یادگیری افعال

تا این جا شما کلمات را تقریبا آموخته اید. برای پیشرفت کردن در مرحله یادگیری واژگان، تمام افعال را نیز به فهرست واژگان تان اضافه کنید. توجه کنید که صرفا خود افعال تنها جز همان دسته واژگان محسوب می شوند پس برای رفتن به پله بالاتر، صرف کردن افعال را بیاموزید.

 

۵- آشنایی با عبارات و اصطلاحات پر کاربرد

شما گام هایی را برداشتید که بخش بزرگی از زبان کره ای را به خود اختصاص می دهد ولی یادگیری مطلق واژگان هدف نهایی شما نیست؛ پس قدمی فراتر گذاشته و به سراغ مکالمه می رویم. برای شروع مکالمه ابتدا باید عبارت ها و اصطلاحات پرکاربرد را بشناسیم.

 

۶- استفاده از کلمات و افعال و اصطلاحات در صحبت کردن

مرحله پس از آموختن اصطلاحات کاربردی، واژگان و افعال، استفاده کردن از آن ها در صحبت کردن است. یکی از اصول مهم و اساسی زبان کره ای، توجه به فرهنگ آن هاست. کره ای ها در صحبت کردن شان تا حدودی به ایرانی ها شباهت دارند؛ آن ها به دو صورت عامیانه و رسمی صحبت می کنند. نحوه صحبت کردن شان به سن، میزان رسمی بودن مخاطب و محیط اجتماعی که در آن قرار گرفته اند بستگی دارد پس از طی کردن موفقیت آمیز ۶ مرحله قبل باید در این مرحله سعی کنید جملات و عباراتی که آموخته اید را به درستی ادا کنید. این بدان معناست که شما باید با دستور زبان یا اصطلاحا گرامر زبان کره ای آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: جملات ساده و روزمره برای یادگیری زبان کره ای

 

راه اصولی یادگیری زبان کره ای چیست؟

شما برای شروع کردن هر زبانی نیاز دارید که راه یادگیری را اصولی و پله پله طی کنید. بهترین و مطمئن ترین راه، یادگیری زبان کره ای زیر نظر اساتید حرفه ای است که شما را در مسیر اصولی قرار داده و به سمت هدف مورد نظرتان راهنمایی می کنند. شما می توانید با شرکت در کلاس خصوصی زبان کره ای هایتاکی، خود را تحت آموزش تضمین شده قرار دهید و به صورت حرفه ای و قدم به قدم به هدف مطلوب خود دست یابید.

attending classes for learning korean

 

بهترین روش ماندگار کردن زبان کره ای در ذهن چیست؟

شما حتی اگر زبان کره ای را به صورت اصولی زیر نظر برترین اساتید هم یاد بگیرید باز این نیاز را در خود احساس می کنید که باید در فضایی یا تحت شرایطی قرار بگیرید که دانسته ها و آموخته هایتان را به کار ببرید. راه های تثبیت بسیاری توسط متخصصان ارائه شده که در ادامه چند مورد از بهترین آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

۱- اولین راهکار پیشنهادی به زبان آموزان کره ای دیدن فیلم و سریال‌های زبان کره‌ای و شنیدن موسیقی های کره ای است. این یکی از موثرترین و بهترین روش های تثبیت کردن آموخته های شماست.

۲- از دیکشنری های تصویری استفاده کنید؛ تا واژگان هم از لحاظ نوشتاری و هم از لحاظ بصری در حافظه شما نقش ببندند.

۳- در جمع دوستان و افرادی قرار بگیرید که به زبان کره ای صحبت می کنند تا مجبور شوید عبارت هایی که یاد گرفته اید را به کار بگیرید.

۴- در منزل یا محیط کار مصداق واژگانی که آموخته اید را پیدا کرده و با خود تکرار کنید. این خود یک روش تثبیت کننده تخصصی برای ثبت واژگان در حافظه است.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با زبان شیرین کره ای آشنا کنیم. شما به صورت گام به گام و طی اصولی که شما را با آن ها آشنا کردیم قادر خواهید بود زبان کره ای را به صورت حرفه ای آموخته و از آن لذت ببرید. یادگیری زبان کره ای هم شیرین است و هم گامی بزرگ برای تحصیل، مهاجرت، زندگی، کار و هر هدفی که شما در ذهن خود دارید. فقط کافی ست که قدم اول را بردارید.

«قدم اول همیشه سخت ترین قدم است؛ پس همین الان شروع کنید.»

منبع: ۹۰daykorean.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۱۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *