کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

آسان ترین زبان دنیا برای یادگیری کدام است؟

۳.۸
(۴)

اگر تصمیم به یادگیری یک زبان دارید، می‌توانید به هر دلیلی که در ذهن دارید یک زبان را انتخاب کنید. مثلاً اگر می‌خواهید به یک مسافرت تفریحی به ایتالیا بروید، این دلیل خوبی برای یادگیری زبان ایتالیایی است. یا اگر قصد دارید یک زبان پر مخاطب را برای یادگیری انتخاب کنید به سراغ زبان اسپانیایی می‌روید.

اما اگر نمی‌دانید چه زبانی را می‌خواهید یاد بگیرید، می‌توانید به دنبال آن زبانی بروید که یادگیری آن راحت است. یا شاید هم بخواهید آسان ترین زبان دنیا برای یادگیری را انتخاب کنید. در ادامه لیستی از آسان‌ ترین زبان‌های دنیا و دلیل آسان بودن آن‌ها بررسی شده است.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

معیار سخت یا آسان بودن یک زبان چیست؟

اگر به دنبال یک زبان آسان برای یادگیری هستید، در ابتدا باید تعریف زبان آسان برایتان مشخص باشد.

زبانی که گرامر ساده یا واژگانی با تلفظ‌های راحت دارد. این دو عامل در کنار چند عامل دیگر، از مشخصه‌های یک زبان آسان برای یادگیری هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین زبان های دنیا برای یادگیری در سال ۲۰۲۴

 

خانواده‌ زبانی یکسان

انتخاب زبانی که هم‌خانواده با زبانی که شما صحبت می‌کنید، به شما قدرتی مضاعف در یادگیری می‌دهد.

آسان ترین زبان های دنیا برای یادگیری جه ویژگی هایی دارند؟برای مثال زبان فارسی در خانواده‌ی بزرگ زبان‌های هندواروپایی قرار دارد که با زبان‌های انگلیسی، لاتین، ایتالیایی، آلمانی و.. هم‌گروه است. در نتیجه اگر زبان فارسی، زبان رسمی شماست، به سادگی می‌توانید زبان‌های اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی و… را بیاموزید؛ چرا که زبان‌هایی که در همان خانواده‌ی زبانی هستند و واژگان و دستور زبان مشترک زیادی دارند.

 

دستور زبان یا گرامر ساده و مشابه

باید بدانید که مفاهیم بنیادی زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید به چه اندازه با زبان شما متفاوت است.

آیا زمان افعال و ترتیب کلمات هم در ساختار جمله در این دو زبان متفاوت‌اند؟ برای مثال اگر زبان انگلیسی را برای یادگیری انتخاب کنید خواهید دید که در دستور زبان انگلیسی نیز مانند زبان فارسی برای اشیا جنسیت تعریف نمی‌شود.

 

صداها و آواهای ساده در تلفظ واژگان آن زبان

زبانی برای یادگیری آسان‌تر به نظر می‌رسد که کمترین آوای جدید و ناآشنا را در زمان گوش دادن به آن بشنوید.

برای مثال تلفظ‌های منحصر به فرد در زبان چینی ماندرین یادگیری آن را کمی سخت می‌کند. در چینی ماندرین کلماتی وجود دارد که به ۴ روش مختلف تلفظ می‌شود و هر کدام از این ۴ تا معنی منحصر به فردی دارند.

 

دسترسی به منابع یادگیری زبان مورد نظر

یکی دیگر از عواملی که می تواند یادگیری یک زبان را آسان‌تر کند، دسترسی به آن زبان است. پیش از شروع یادگیری باید بدانید که تعداد افرادی که به این زبان صحبت می‌کنند، کم است یا زیاد. منابع یادگیری چطور؟ آیا دسترسی به آن‌ها راحت است؟

منابع یادگیری زبان ها

برای مثال زبان انگلیسی رایج‌ترین زبان در جهان است. انگلیسی زبان مادری حدود ۳۶۰ میلیون نفر است. اما در اصل حدود دو میلیارد نفر در سراسر دنیا به این زبان صحبت می‌کنند. یعنی ۳۰ درصد از جمعیت جهان! بنابراین هرجای دنیا که باشید، حداقل یک نفر را پیدا می‌کنید که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد.

 

سیستم نوشتاری ساده و آشنا

یکسان و مشابه بودن سیستم نوشتادر در دو زبان، اتفاق بزرگی برای سریع یاد گرفتن آن زبان به شمار می‌رود.

برای مثال الفبای زبان فارسی و عربی، تنها در ۴ حرف با یکدیگر تفاوت دارند. این مورد باعث می‌شود که یادگیری زبان عربی برای افراد فارسی‌زبان، حداقل به لحاظ سیستم نوشتاری، کاری ساده باشد.

 

زمان مورد نیاز برای یادگیری یک زبان

موسسه‌ی USFSI آمریکا که خدمات مربوط به آموزش زبان‌های خارجی را کنترل می‌کند، براساس تجربه‌های مدرسان و زبان‌آموزان در طی ۷۶ سال، یک جدول زمانی برای رسیدن به یک سطح حرفه‌ای از هر زبان عمومی ارائه داده است.

زمان مورد نیاز برای یادگیری یک زبان

این آمار بر اساس میانگین زمانی که یک زبان‌آموز برای دستیابی به مهارت‌های یک زبان در سح حرفه‌ای به مطالعه اختصاص می‌دهد ارائه شده است:

زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان‌ها
نام زبان زمان مورد نیاز برای یادگیری
زبان هلندی ۲۴ هفته
زبان ایتالیایی ۲۴ هفته
زبان پرتغالی ۲۴ هفته
زبان فرانسوی ۳۰ هفته
زبان آلمانی ۳۶ هفته
زبان فارسی ۴۴ هفته
زبان هندی ۴۴ هفته
زبان روسی ۴۴ هفته
زبان آلبانی ۴۴ هفته
زبان چینی ۸۸ هفته
زبان ژاپنی ۸۸ هفته
زبان کره‌ای ۸۸ هفته

البته عواملی مانند توانایی زبان‌آموز در یادگیری یک زبان جدید، شناخت وی از آن زبان و زمان صرف شده در کلاس برای یادگیری آن زبان نیز تعیین کننده هستند.

 

آسان ترین زبان‌های دنیا برای یک فارسی زبان

اگر قصد یادگیری زبان دوم را دارید و نمی‌دانید چه زبانی را انتخاب کنید و ضمناً با زبان‌های هم‌گروه زبان انگلیسی مطلقاً آشنایی ندارید، می‌توانید یکی از زبان‌های آسان برای یادگیری افراد فارسی زبان را انتخاب کنید.

آسان ترین زبان‌های دنیا برای یک فارسی زبان

مشابهت برخی از زبان‌ها به زبان فارسی، یادگیری آن را برای ما آسان‌تر می‌کند. ممکن است این شباهت در نحوه‌ی تلفظ، واژگان، دستور زبان و ساختار جمله و همچنین در رسم‌الخط پدیدار شود.

بیشتر بخوانید: مزایای یاد گرفتن یک زبان جدید چیست؟

زبان‌هایی که از وجوه گوناگون شباهت‌هایی با زبان فارسی دارند عبارتند از:

آسان‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری برای فارسی زبانان
زبان عربی
زبان انگلیسی
زبان کردی
زبان ترکی
زبان هندی

 

پرچم امارات متحده عربی

۱. زبان عربی

زبان عربی در آفریقای شمالی، بخش مرکزی آسیا و به طور کلی در خاورمیانه صحبت می‌شود.
زبان عربی و فارسی تاثیر دو طرفه‌ای بر روی یکدیگر گذاشته‌اند. البته نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که ورود واژگان عربی به زبان فارسی بیشتر بوده است.

|آسان ترین زبان برای فارسی زبانان: زبان عربی

تفاوت اساسی این دو زبان علاوه بر نحوه‌ی تلفظ‌ها، در ۴ حرف «گ، چ، پ، ژ» است که در زبان عربی وجود ندارند.
باقی سیستم نوشتاری این دو زبان مشابه یکدیگر است.

اگر به دنبال زبانی هستید که یادگیری آن از شما کمترین زمان ممکن را بگیرد، همین حالا اپلیکیشن‌های یادگیری زبان عربی را دانلود کنید و به سراغ موسیقی‌های یادگیری زبان عربی، کتاب‌های آموزش عربی، فیلم‌های عربی زبان رفته یا در کلاس های خصوصی زبان عربی به صورت آنلاین یا حضوری شرکت کنید.

مقالات مرتبط:

پرچم انگلستان

۲. زبان انگلیسی

زبان انگلیسی نیز مانند فارسی در طول تاریخ قوی خود، دستخوش تغییرات بسیاری شده است.

هر دو زبان انگلیسی و فارسی زبان‌های هندواروپایی هستند و شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. این دو زبان نه تنها کلمات مشابه زیادی دارند، بلکه از دستور زبان مشترکی نیز پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی جدیدترین و بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی (راهنمای جامع)

راه های یادگیری زبان انگلیسی برای افراد فارسی زبان

یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا متوسط (B1) به ۵۲۰ ساعت و از سطح متوسط تا پیشرفته (C2) به ۶۰۰ ساعت زمان نیاز دارد. در نتیجه زبان انگلیسی یکی از آسان‌ترین زبان‌ها برای افراد فارسی‌زبان خواهد بود.

می‌توانید هر لحظه اراده به یادگیری این زبان پرمخاطب کردید، یک کلاس خصوصی زبان انگلیسی با مدرس مورد علاقه‌تان را در هایتاکی برای خود ثبت کنید.

مقالات مرتبط:

 

پرچم کردستان عراق

۳. زبان کردی

رایج‌ترین زبان در مناطق کردنشین کشورهای ایران، عراق، ترکیه و سوریه زبان کردی است.
البته زبان کردی گویش‌های مختلفی دارد. کرمانجی یکی از رایج‌ترین گویش‌های زبان کردی است که در شمال شرقی ایران نیز اغلب به همین گویش صحبت می‌کنند.

لغات و گرامر مشترک زیادی بین زبان فارسی و کردی وجود دارد. البته نه اینکه زبان کردی برای همه‌ی فارسی‌زبانان قابل درک باشد، اما اشتراکات زیادی بین آن‌ها یافت می‌شود.

یادگیری زبان کردی در ایران

یادگیری این زبان به حداقل ۴۴ هفته زمان نیاز دارد.

 

پرچم ترکیه

۴. زبان ترکی

زبان ترکی یکی دیگر از زبان‌هایی است که یادگیری آن برای افراد فارسی‌زبان آسان است.

در این زبان که زبان هارمونی حروف مصوت است، پسوندهایی وجود دارد که در ادامه‌ی لغات و معنی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از عواملی که باعث می‌شود یادگیری این زبان کمی مشکل به نظر برسد همین است.

نقطه‌ی قوت یادگیری زبان ترکی جنسیت نداشتن افعال آن است.

کلاس خصوصی یادگیری زبان ترکی

 

همچنین الفبای ترکی استانبولی همان الفبای لاتین است که صرفاً بعضی از حروه آن مانند O و U تغییر شکل یافته‌اند، اما یاد گرفتن آن‌ها بسیار ساده است.

مقالات مرتبط:

 

پرچم هند

۵. زبان هندی

زبان هندی زبان آواهاست. شاید چیزی که یادگیری این زبان را کمی سخت می‌کند، وجود ۱۴ حرف مصوت و ۳۳ حرف صامت و جنسیت داشتن اسامی در زبان هندی باشد. الفبای زبان هندی همان الفبای زبان انگلیسی است، البته بدون حروف بزرگ!

شانس بزرگ شما در زمان یادگیری زبان هندی، وجود افراد زیادی است که به زبان هندی صحبت می‌کنند.
پس اگر علاقه‌مند به یادگیری این زبان هستید از فیلم و سریال‌های پر‌انرژی هندی برای یادگیری شروع کنید تا انگیزه‌ی بیشتری برای یادگیری داشته باشید.

یادگیری زبان هندی برای ایرانیان

مقالات مرتبط:

 

آسان ترین زبان‌های دنیا بعد از یادگیری زبان انگلیسی

شاید شما هم در دسته‌ی افرادی باشید که دانستن یک یا دو زبان را برای خود کافی نمی‌دانند. در دنیای کنونی و زندگی‌های امروزی، آشنایی با چند زبان زنده‌ی دنیا به شما کمک می‌کند که به بیشترین سطح از پیشرفت شخصی خود برسید.

اگر به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم تسلط دارید، یکی از راه‌هایی که می‌توانید سریع‌تر زبان‌های بعدی را بیاموزید، این است که همزمان شروع به یادگیری کنید.
راه دیگر این است که زبان‌های مشابه زبان انگلیسی را برای یادگیری به عنوان زبان سوم انتخاب کنید.

کلاس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی در هایتاکی

بیشتر بخوانید:

آسان‌ ترین زبان دنیا برای یادگیری مخصوص افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند:
زبان اسپانیایی
زبان هلندی
زبان سوئدی
زبان نروژی
زبان ایتالیایی
زبان فرانسوی
زبان دانمارکی

 

پرچم اسپانیا

۱. زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی نه تنها  الفبای یکسانی با زبان انگلیسی دارد، بلکه شباهت آوایی نیز بین این دو زبان دیده می‌شود.

تنها تفاوت سیستم نوشتاری زبان اسپانیایی با انگلیسی وجود حرف ñ در زبان اسپانیایی است که صدای N-yah می‌دهد.
البته این سخت‌ترین قسمت یادگیری این زبان آسان نیست. تنوع بسیار زیاد در لهجه‌های زبان اسپانیایی قسمت سخت ماجراست. چون زبان اسپانیایی تنها در ۲۱ کشور به عنوان زبان رسمی صحبت می‌شود، تنوع بسیار زیادی در این زبان دیده می‌شود.

با اینکه گاهی زبان‌آموزان با سرعت بالا در صحبت کردن به زبان اسپانیایی نیز مشکل پیدا می‌کنند، یادگیری زبان اسپانیایی ساده است؛ به شرطی که زبان انگلیسی شما در سطح متوسط به بالا باشد. یادگیری این زبان به ۲۴ هفته زمان نیاز دارد.

یادگیری زبان اسپانیایی آسان است؟مقالات مرتبط:

 

پرچم هلند

۲. زبان هلندی

زبان هلندی نیز در هم‌خانواده با زبان انگلیسی است. این به معنی همپوشانی زبانی زیاد بین این دو زبان است.
علاوه بر واژگان مشترک، زبان هلندی افعال مشابهی نیز با زبان انگلیسی دارد. اگرچه ساختار جمله در این دو زبان متفاوت است. بزرگترین تفاوت زبان هلندی با انگلیسی صداهای جدید از جمله sch و ij است.

یادگیری زبان هلندی نیز به علت سادگی و شباهت زیاد به زبان انگلیسی، ۲۴ هفته از شما زمان می‌گیرد. این هم از انگیزه برای شروع!

مقالات مرتبط:

 

پرچم سوئد

۳. زبان سوئدی

یکی دیگر از زبان‌های ساده برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی، زبان سوئدی از خانواده‌ی زبان‌های اسکاندیناوی است.
یکی از دلایلی که زبان سوئدی یکی از آسان‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است، تعداد زیاد کلمات هم‌ریشه بین این زبان و زبان انگلیسی است.

زبان سوئدی قواعد گرامری نسبتاً ساده و ساختار جمله‌ای مشابه زبان انگلیسی دارد که این کار ما را بیش از پیش ساده می‌کند. یادگیری زبان سوئدی در طی ۲۴ هفته برای یک زبان‌آموز آشنا به زبان انگلیسی، ممکن است.

راهنمای یادگیری آسان زبان سوئدی

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان سوئدی برای مبتدی تا پیشرفته

 

پرچم نروژ

۴. زبان نروژی

زبان نروژی نیز به علت هم‌گروه بودن با زبان انگلیسی، شباهت بسیاری به این زبان دارد. البته در سیستم نوشتاری این دو زبان تفاوت‌هایی به چشم می‌خورد، اما مانند از راه غلط به جواب درست رسیدن است!
برای مثال در زبان نروژی واژه‌های vinter و sommer داریم که به همان معنی winter و summer در زبان انگلیسی یا زمستان و تابستان در زبان فارسی است.

یک علت سادگی زبان نروژی برای یادگیری وجود طیف گسترده‌ای از لهجه‌های مختلف زبان نروژی است. بنابراین، بیش از «یک روش صحیح» برای تلفظ کلمات وجود دارد.

یادگیری این زبان نیز ۲۴ هفته از شما زمان می‌گیرد.

به خاطر داشته باشید که زبان‌های نروژی، سوئدی و دانمارکی بسیار به یکدیگر شبیه هستند. اگر زبان نروژی را برای یادگیری انتخاب کنید، می‌توانید درک بهتری از دو زبان دانمارکی و سوئدی پیدا کنید.

 

پرچم ایتالیا

۵. زبان ایتالیایی

و اما زبان رویایی و عاشقانه‌ی ایتالیایی! اگرچه گویشوران زبان ایتالیایی به اندازه‌ی زبان اسپانیایی یا پرتغالی نیستند، اما هنوز هم بیش از ۶۰ میلیون نفر به زبان ایتالیایی که زبان مادری‌شان است، صحبت می‌کنند.

به طور کلی واژگان با ریشه‌ی لاتین در هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی، تعداد قابل توجهی از واژگان مشابه را در این دو زبان تشکیل می‌دهند.
برای مثال واژه‌ی futuro در زبان ایتالیایی همان لغت future در زبان انگلیسی است. می‌بینید؟ حدس زدن بسیاری از این واژگان برای کسی که به زبان انگلیسی مسلط است، بسیار ساده خواهد بود.

یادگیری زبان ایتالیایی نیز از شما ۲۴ هفته زمان می‌گیرد.

یادگیری آسان و سریع زبان ایتالیایی با کلاس های خصوصی آنلاین

مقالات مرتبط:

 

پرچم فرانسه

۶. زبان فرانسوی

زبان فرانسوی، موسیقی و اشعار آن طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.
اگرچه یادگیری این زبان از سایر زبان‌های این لیست کمی بیشتر زمان می‌گیرد، اما باز هم در دسته‌ی آسان‌ترین زبان‌ها برای یادگیری پس از زبان انگلیسی است.

واژگان مشترکی که در زبان فرانسوی و انگلیسی وجود دارند، حاصل جنگ‌ها و کشمکش‌های سیاسی که در طول تاریخ بین کشورهای فرانسه و انگلیس اتفاق افتاده، هستند.

تلفظ واژگان فرانسوی ممکن است در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد، اما اغلب شما از طریق موسیقی و فیلم‌های فرانسوی زبان با لهجه‌های آن آشنا هستید. به همین دلیل تکرار این واژگان آسان‌تر از آنچه فکر می‌کنید، خواهد بود.

برای یادگیری زبان فرانسوی حدود ۳۰ هفته زمان نیاز دارید.

یادگیری آسان و سریع زبان فرانسوی

مقالات مرتبط:

 

پرچم دانمارک

۷. زبان دانمارکی

این زبان به عنوان یک زبان اسکاندیناوی شبیه به زبان‌های نروژی و سوئدی است، البته با چند تفاوت. تفاوت اصلی در تلفظ واژگان است. تفاوت دیگر در آن است که واژگان در زبان دانمارکی نرم‌تر بیان می‌شوند و انتهای کلمات به طور کامل بیان نمی‌شود.

بنابراین اگر به دنبال یادگیری یکی از زبان‌های اسکاندیناوی هستید که یاد گرفتن آن بسیار ساده باشد، در کنار زبان‌های نروژی و سوئدی می‌توانید زبان دانمارکی را نیز یاد بگیرید.

 

آسان ترین زبان دنیا برای یادگیری کدام است؟

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید که با وجود اینکه این زبان‌ها به عنوان آسان‌ترین زبان‌ها برای یادگیری معرفی شده‌اند، اما یادگیری هر زبانی نیازمند تلاش، تمرین مداوم، استفاده از تمامی منابع یادگیری اعم از اپلیکیشن‌های آموزشی و کتاب‌های درسی تا فیلم، سریال و موسیقی و کمک گرفتن از یک مدرس حرفه‌ای و مجرب است.

بنابراین اگر تصمیم به یادگیری هر یک از این زبان‌ها یا زبان‌های دیگر گرفته‌اید، بهتر است تمرین مداوم را فراموش نکنید و صبور باشید. قطعاً نتیجه‌ی زحمتتان را می‌بینید!

شما در حال یادگیری چه زبانی هستید و از چه منابعی استفاده می‌کنید؟ آیا یادگیری آن زبان برایتان ساده است؟ 😊📚✔

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۸ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *