کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان عربی

۱۴ آهنگ فوق العاده برای یادگیری زبان عربی

۴.۶
(۱۰)

موسیقی نقش بسیار مهمی در یادگیری زبان مادری و سایر زبان‌های ما دارد. در کودکی، می‌توانیم ریتم و ساختار موسیقایی زبان مادری خود را خیلی قبل‌تر از اینکه بتوانیم کلمات را بیان کنیم، تقلید کنیم. بسیاری از ما می‌توانیم قافیه‌های آهنگ‌هایی که در دوران کودکی در مهدکودک یاد گرفته‌ایم به‌خاطر بسپاریم. موسیقی به ما کمک می‌کند تا کلمات و عبارات را بسیار مؤثرتر حفظ کنیم.

اگر شما هم در مسیر یادگیری زبان عربی هستید و به گوش دادن آهنگ‌های عربی و یادگیری زبان با آهنگ هم علاقه دارید، در این مقاله آهنگ های زیادی که مناسب یادگیری زبان هستند، به شما معرفی خواهد شد.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

نحوه گوش دادن به آهنگ برای یادگیری زبان عربی

گوش‌دادن به موسیقی عربی یکی از روش های عالی برای یادگیری زبان عربی است. بنابراین، در ادامه چند تاکتیک برای فراتر رفتن از سرگرمی و یادگیری فعالانه با آهنگ‌های عربی آورده شده است:

اشعار را با سطح دشواری مناسب انتخاب کنید. اگر همیشه در یادگیری زبان روی مطالبی تمرکز کنید که برای سطح فعلی شما بسیار چالش‌برانگیز هستند، ممکن است دلسرد و بی‌انگیزه شوید و تداوم خود را در حفظ این مسیر از دست بدهید.

بیشتر بخوانید:

نحوه یادگیری زبان عربی با آهنگ

در ادامه روش هایی برای استفاده بهینه از گوش دادن به آهنگ‌ برای یادگیری زبان عربی و تقویت آن آورده شده است:

۱. گوش کنید و بنویسید.

یک روش این است که چندین بار به آهنگ گوش دهید، در صورت لزوم مکث کنید و آنچه را که به زبان عربی می‌شنوید تاحدامکان یادداشت کنید (حتی املای کلماتی که نمی‌شناسید). سپس، نوشته خود را با اشعار عربی بررسی کنید. این تمرین تلفظ صحیح کلمات را به گوش شما می‌آموزد.

۲. به فارسی ترجمه کنید.

این روش دیگری برای به چالش کشیدن مهارت‌های ترجمه شما است. به اشعار عربی نگاه کنید و بهترین ترجمه خود را از آهنگ به فارسی بنویسید. پس از اتمام، آن را با ترجمه رسمی یا Lyric آن آهنگ مقایسه کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید ببینید که آیا ترجمه شما بامعنی کلمات و عبارات هماهنگ بوده است یا خیر. اگر موزیک ویدئو دارای زیرنویس باشد، می‌توانید همین کار را با استفاده از زیرنویس انجام دهید.

۳. برای تمرین تلفظ با صدای بلند بخوانید.

همچنین می‌توانید از متن آهنگ برای تمرین خواندن و تلفظ خود استفاده کنید. قبل از رفتن به بیت بعدی در شعر آهنگ، ابتدا یکبار با صدای بلند آن را برای خود بخوانید، سپس آهنگ را پخش کنید و ببینید چقدر نزدیک بودید. تا زمانی که بتوانید تلفظ و لحن دقیق خواننده را کپی کنید، تک خط‌ها را تمرین کنید.

۴- هم به موسیقی‌های سنتی و هم به موسیقی‌های مدرن (پاپ) گوش دهید.

از معلم زبان خصوصی خود بخواهید توصیه هایی را در مورد اینکه  کدام آهنگ‌های عربی محبوب‌ترین آهنگ‌های تمام‌دوران هستند و یا برای یادگیری زبان عربی مناسب می‌باشند، بگیرید. همچنین می‌توانید به کانالهای تلویزیونی عربی، پادکست های عربی و کتاب‌های صوتی عربی نیز گوش دهید. در نهایت، شما می‌توانید ۱۰ آهنگ برتر عربی را بصورت هفتگی در Arabsounds.net ارسال می‌شود، بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تسلط به مکالمه زبان عربی

۵- لهجه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

زبان عربی مانند بسیاری از زبان‌ها به لهجه‌ها و حتی گویش‌های مختلفی صحبت می‌شود. در نتیجه برای درک و یادگیری بهتر زبان عربی با لهجه مورد‌نظر خود، آهنگ خواننده بومی آن منطقه را انتخاب کرده و به آن گوش دهید. برخی از زبان‌شناسان از جمله سارمان بین المللی SIL زبان عربی را شامل ۳۰ لهجه‌ی متفاوت می‌داند.

از لهجه‌ها و گویش‌های عربی می‌توان به رایج‌ترین آن‌ها از جمله مصری، Gulf (کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس)، حسنی، مغربی، سودانی، یمنی و … اشاره کرد.

بیشتر بدانید: آموزش لهجه لبنانی و سوری؛ بررسی تفاوت ها و شباهت ها

 

معرفی تعدادی از بهترین خواننده های عرب

۱- ام کلثوم Umm Kulthum

ام کلثوم، خواننده مصری متولد حدود ۱۹۰۰، همیشه به عنوان یکی از بزرگترین خوانندگان عرب در تاریخ خواهد ماند. کنسرت‌های او برای عموم آزاد بود. همین دلیل باعث افزایش محبوبیت او شد. آهنگ‌های او که تا ساعت‌ها طول می‌کشید، موضوعات عشق و از دست دادن را در بر می‌گرفت. رؤسای جمهور مصر در ادوار متفاوت و دیگر افراد مهم او را بسیار تحسین می‌کردند.

Umm Kulthum

گفته می‌شود که موسیقی او نه تنها بر سایر خوانندگان عرب، بلکه بر بسیاری از موسیقی‌دانان بین‌المللی نیز تأثیر گذاشته و مورد تحسین قرار گرفته است.

 

۲- نوح حداد (نهاد حداد) Firouz

نهاد حداد با نام حرفه ای فیروز (فیروز) شناخته می شود، در سال ۱۹۳۵ به دنیا آمد. او یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین خوانندگان لبنانی تمام دوران است. همراه با ام کلثوم، استعداد او در سنین جوانی آشکار شد و او در آن سنین کار خود را در صنعت موسیقی آغاز کرد.

نهاد حداد

فیروز با بسیاری از آهنگسازان و نوازندگان مختلف مانند محمد فلیفل، الرومی و مهمتر از همه برادران الرحبانی کار کرد. او بعداً با یکی از این برادران  ازدواج کرد. برادران الرحبانی برای فیروز آهنگ های زیادی مانند نسم علینا الهوی را نوشتند. او برای وحدت و استقلال لبنان می‌سرود. صدای ناب زیبای او تا به امروز در بسیاری از خانه ها و اتومبیل ها شنیده می شود.

 

۳- نانسی عجرم Nancy Ajram

نانسی عجرم خواننده، بازیگر مدرن لبنانی و سفیر حسن نیت یونیسف است. او حرفه خوانندگی خود را در سن ۱۵ سالگی و با آهنگ‌هایی که خود آهنگسازی آن‌ها را انجام داد شروع به فعالیت کرد. نانسی کمی بعد به نماد پاپ در خاورمیانه تبدیل شد و اپرا او را یکی از تاثیرگذارترین زنان خاورمیانه توصیف کرد.

Nancy Ajram

 

۴- عبدالحلیم حافظ Abdel Halim Hafez

عبدالحلیم حافظ که با نام عندلیب الاسمر نیز شناخته می شود، یکی از شناخته شده ترین خوانندگان مصری بود. استعداد موسیقایی او در سنین جوانی کشف و برای شرکتی در موسسه موسیقی عربی در قاهره فرستاده شد.

Abdel Halim Hafez

او به عنوان یکی از رمانتیک‌ترین و از نظر احساسی صادق ترین خوانندگان شناخته می شود. عبدالحلیم آلبوم های زیادی منتشر نکرد و عمدتاً به اجرای زنده پایبند بود. او همچنین سازهای زیادی مانند عود، پیانو، کلارینت، گیتار و درام می نواخت و همچنین یک بازیگر، تاجر، آهنگساز و معلم موسیقی بود. امروز حتی با گذشت ۴۰ سال از مرگ او (در سال ۱۹۷۷)، موسیقی او هنوز در سراسر جهان عرب پخش می‌شود.

 

۵- ودیع الصافی Wadih El Safi

ودیح الصافی خواننده عرب، متولد ۱۹۲۱ خواننده و آهنگساز لبنانی بود. او نماد لبنان و پدر فرهنگ موسیقی این کشور بود. ودیح الصافی با هفتاد و پنج سال سابقه خوانندگی پرسابقه‌ترین هنرمند این صنعت و خواننده شماره یک دوره خود بود. او در میان همتایان خود به تجسم و جابجایی مرز‌ تمام سبک‌های آواز و موسیقی آن دوران شهرت داشت و سبک‌ها و ژانرهای پیچیده جدید خود را به میراث موسیقایی و آواز ملی موجود افزود.

Wadih El Safi

ودیح الصافی متولد نیهه لبنان، سفر هنری خود را از شانزده سالگی با شرکت در مسابقه آواز که توسط رادیو لبنان برگزار شد آغاز کرد و در بین ۴۰ شرکت کننده دیگر به عنوان برنده همه رشته ها انتخاب شد. این خواننده در سال ۲۰۱۳ دار فانی را وداع گفت.

 

۶- خالد حاج ابراهیم Khaled Ibrahim

خالد ابراهیم خواننده، نوازنده و ترانه سرای الجزایری و متولد ۱۹۶۰ است. اولین کار او ترانه ای با نام الشاب خالد به معنای «خالد، مرد جوان» بود. او کار خود را از نوجوانی آغاز کرد و پس از چند سال محبوب‌ترین خوانندهٔ الجزایر و جهان عرب شد. محبوبیت خالد، به حدی رسید که به او لقب غیررسمی «King of Raï» به معنای «پادشاه موسیقی سبک رای» را دادند. رای شکلی از موسیقی محلی در اوران الجزایر است که از هنر موسیقیایی چوپانان بادیه نشین، آمیخته با فرم های موسیقی اسپانیایی، فرانسوی، آفریقایی و عربی، سرچشمه گرفته است.

Khaled Ibrahim

 

۷- رامی عیاش Ramy Ayach

رامی خواننده لبنانی متولد ۱۹۸۰ میلادی، از خوانندگان معروف عرب زبان سبک پاپ است. او در برنامه استودیو الفن توانست در مدت کمی محبوبیت زیادی پیدا کند. آرزوی او در دوران نوجوانی، تبدیل شدن به یک خواننده‌ی معروف بود. به همین دلیل برای آرزویش تلاش زیادی کرد و به تعلیم موسیقی و طرز نواختن با آلات موسیقی پرداخت و برای اولین بار در مدرسه برنامه اجرا کرد. بعد از آن در مسابقه‌ای در شبکه‌ی LBC شرکت کرد و در این برنامه مقام اول را کسب کرد. بعد از آن بود که او رسماً وارد دنیای موسیقی شد.

Ramy Ayach

 

آهنگ الناس الرایقه یکی از کارهای محبوب این خواننده می‌باشد. رامی عیاش علاوه بر خوانندگی، به دلیل نوشتن اشعار و آهنگسازی ترانه‌های خود نیز مشهور است. او سازهای مختلفی را اجرا می‌کند که از جمله آنها می‌توان به پیانو اشاره کرد.

 

۸- زياد برجي Ziad Bourji

زیاد برجی آهنگساز، خواننده و بازیگر لبنانی متولد سال ۱۹۷۳ است. زیاد فعالیت هنری خود را در سال ۱۹۹۶ آغاز کرد، از دانشکده علوم مدرن بیروت، در رشته‌ی مدیریت بازرگانی فارغ التحصیل شد و اولین حضور او روی پرده استودیو ال فان در سال ۱۹۹۶ در LBC بود، جایی که او برنده مسابقه‌ی این برنامه شد.  پس از شنیدن صدای او برای آهنگ “بی امید دوستت دارم” هدیه دیگری نیز دریافت کرد که تقدیرنامه‌ای از طرف خانم فیروز بود. 

Ziad Bourji

 

۹- جورج وسوف Georges Wassouf

جورج وسوف خواننده سوریه ای متولد سال ۱۹۶۱ است که چهار دهه از زندگیش را در این عرصه فعالیت می کند. او از ۱۰ سالگی خوانندگی را آغاز کرده و تاکنون سی آلبوم منتشر کرده است. جورج وسوف بعد از آنکه در ۱۹ سالگی ترانه ای را در استادیوم لبنان اجرا کرد، بعنوان سلطان طارب به شهرت رسید. جورج وسوف طرفداران بسیاری در کشورهای عربی بخصوص لبنان دارد.

Georges Wassouf

 

بهترین آهنگ‌ها برای یادگیری زبان عربی

۱- «زی الهوا» از عبدالحلیم حافظ

آهنگ به سان عشق از عبدالحلیم حافظ، قطعه ای عاشقانه و رمانتیک از این خواننده و بازیگر مصوری متولد ۱۹۲۹ است، این اثر از نظر لغات بکار رفته از موارد آسان و مناسب برای مبتدیان به شمار می‌رود.

عبدالحلیم حافظ

 

۲.«مع جريدة» (با روزنامه) اثر ماجده الرومی

این آهنگ توسط ماجده الرومی خوانده شده و به‌نوعی توانسته است احساس “او نمی‌داند من حتی وجود دارم” را غم‌انگیز جلوه دهد. این آهنگ از نظر گرامر خیلی سخت نیست و بنابراین برای زبان‌آموزان سطح متوسط مناسب است.

«مع جريدة» (با روزنامه) اثر ماجده الرومی

ماجده یکی از بسیار خوانندگانی است که اشعار نزار قبانی، نویسنده سوری را تبدیل به موسیقی کرده است. مزیت انتخاب این آهنگ‌ها برای مطالعه این است که اشعار به‌راحتی در دسترس و به زبان عربی رسمی هستند، بنابراین می‌توانید مهارت‌های گرامر و سطح تلفظ خود را ارتقا دهید.

 

۳. حبیتک بالصیف (در تابستان دوستت داشتم) اثر فیروز

فیروز یکی از دو خواننده کلاسیک و محبوب عرب زبان است. اگر به دنبال تنوع هستید، موسیقی او شامل سبک‌های مختلفی از جمله جاز است. این آهنگ اغلب برای زبان آموزان سطح مبتدی و متوسط پیشنهاد می‌شود و فرصتی عالی برای تمرین زبان است.

حبیتک بالصیف (در تابستان دوستت داشتم) اثر فیروز

 

۴. «انت عمرى» (تو زندگی من هستی) اثر ام‌کلثوم

همراه با فیروز، ام‌کلثوم برای یادگیری زبان شما ضروری است و هر دو مضامینی از آهنگ‌های عاشقانه ساده تا سرودهای ملی‌گرایانه را در بر می‌گیرند. از ام‌کلثوم نمی‌توان باعجله گذر کرد و حتی بهتر است به کنسرت‌های زنده یک‌ساعته او گوش دهید.

«انت عمرى» (تو زندگی من هستی) اثر ام‌کلثوم

این آهنگ برای سطوح مبتدی کمی سخت‌تر است، زیرا تلفظ او بیشتر زیبایی‌شناختی است تا آموزشی. بااین‌حال، اشعارش بسیار غم‌انگیز و زیبا است.

روزی که احساس کردید از این آهنگ خسته شده‌اید، به‌قصد بررسی متن دوباره به این آهنگ برگردید. ساختار جمله مصری در این آهنگ بسیار به نمایش گذاشته شده است، به ضمایر ملکی و مفعولی نگاه کنید. همچنین می‌توانید افعالی را که بیشتر در زمان‌های ماضی و امری هستند بررسی کنید.

 

۵. «عم بتعلق فیک» (من به تو وابسته‌ام) اثر نانسی عجرم

آهنگ من به تو وابسته‌‌ام نانسی مضمونی عاشقانه دارد. در ادای کلمات سبکی روان دارد و از دایره لغات خوبی برخوردار است.

«عم بتعلق فیک» (من به تو وابسته‌ام) اثر نانسی عجرم

 

۶. «نور العين» (نور چشم) از عمرو دياب

عمرو دیاب یک سوپراستار مصری، یکی از پیشگامان موزیک ویدئوهای عربی است و هنوز هم در حال تولید آهنگ‌های جدید است. کلمات قافیه را در اشعار این آهنگ بررسی کنید و به تشابهات آن‌ها توجه کنید. «يا نور العين يا ساكن خيالى» به‌عنوان «نور چشم من، تو در خيال من زندگي مي‌كني» ترجمه شده است، اما در عربي اين دو عبارت هر دو راهی هستند كه او به معشوقش، به معناي تحت‌اللفظی‌تر، خطاب مي‌كند: «آه (تو) نور من. چشم، ای (تو) ساکن خیال من». توجه کنید که ترجمه فارسی (هر زبانی دیگر) نمی‌تواند حق مطلب را برای شعر در اصل ادا کند.

«نور العين» (نور چشم) از عمرو دياب

 

۷. نسینی الدنیا (دنیا را فراموش کن) اثر راغب علم

راغب علم خواننده و آهنگ‌ساز مشهور لبنانی است. او پس از برنده‌شدن در یک نمایش استعدادیابی در دهه ۱۹۸۰ به شهرت رسید. او اکنون یک شخصیت تلویزیونی شناخته شده است که در برنامه عرب آیدل به‌عنوان داور کار می‌کند. ترانه نسینی الدنیا به معنای دنیا را فراموش کنم، یکی از بهترین آهنگ‌های اوست. متن این یک داستان عاشقانه است درباره زمانی که عشق زندگی خود را ملاقات می‌کنید و چگونه می‌توانید چنین عشق کاملی را حفظ کنید.

نسینی الدنیا (دنیا را فراموش کن) اثر راغب علم

 

۸. بحب الناس الرايقة (من عاشق مردم مهربانم) اثر رامی عیاش

موزیک ویدئوی این آهنگ باعث هجوم گروهی از خبرنگاران و منتقدان به رامی عیاش شد. آنها ظاهر رامی عیاش در این کلیپ را به خاخام‌های یهودی تشبیه کردند. البته رامی عیاش در جواب آن‌ها گفت که من به این انتقادات بی‌مورد اهمیتی نمی‌دهم. جملات کوتاه، قافیه های هماهنگ و لغات ساده این آهنگ را برای زبان آموزان مبتدی مناسب کرده است.

بحب الناس الرايقة (من عاشق مردم مهربانم) اثر رامی عیاش

 

۹- علی الله تعود (به خدا بازگرد) اثر ودیع الصافی

این آهنگ، با طولانی بودن خود و تنوع در ریتم، لغات و اصطلاحات و در کل اشعار، شما را به سفری گوش نواز دعوت می‌کند، به طوری که در طول گوش دادن به این آهنگ حس و حال های متفاوتی را تجربه خواهید کرد. به دلیل گستردگی زیاد لغات، اطلاحات و ضمایر بکار رفته در این آهنگ، می‌تواند کمک بزرگی به بهبود مهارت‌های زبانی شما باشد.

علی الله تعود (به خدا بازگرد) اثر ودیع الصافی

 

۱۰- C’est La Via زندگی همینه اثر خالد حاج ابراهیم

آهنگ معروف «زندگی همینه» خالد اثری شاد و عاشقانه با ترانه ای الجزایری است. خالد دو ترانه بسیار معروف دیگر نیز به نامهای Didi و Aicha دارد که در سطح جهانی معروفند.

C’est La Via زندگی همینه اثر ابراهیم حاج خالد

 

۱۱- شو حلو (چه شیرین) اثر زیاد برجی

این آهنگ عاشقانه یرجی در سال ۲۰۱۷ منتشر و با استقبال زیادی رو به رو شد. استفاده زیاد از ضمایر متنوع و دایره واژگان نه چندان سخت از ویژگی‌های این آهنگ است.

شو حلو (چه شیرین) اثر زیاد برجی

 

۱۲- حبك اجمل حقيقة (عشق تو زیباترین حقیقت است) جورج وسوف

یکی از بهترین آهنگ‌های جورج وسوف آهنگ حبک اجمل حقیقه است. آهنگ عاشقانه جورج دایره ای وسیع و تقریبا دشوار از کلمات و عبارات عربی دارد.

حبك اجمل حقيقة (عشق تو زیباترین حقیقت است) جورج وسوف

 

۱۳. «ألوان الریاح» (رنگ‌های باد) از پوکاهونتاس

حتما کارتون زیبای پوکاهونتاس را در دوران کودکی دیده اید. آهنگ آن به زبان عربی بازخوانی شده است. شعر این آهنگ و اشعار کمی متفاوت‌اند و ترجمه‌ها تحت‌اللفظی نیستند. البته در برخی موارد هم قافیه به نظر می‌رسند.

به‌عنوان‌مثال، خط “شما فکر می‌کنید مالک هر زمینی هستید که روی آن فرود بیایید/زمین فقط یک چیز مرده است که می‌توانید ادعای مالکیت کنید” به عربی تبدیل می‌شود: “شما فکر می‌کنید زمینی که در آن هستید مال شماست/این (زمین) متعلق به کسی جز خدا نیست.

«ألوان الریاح» (رنگ‌های باد) از پوکاهونتاس

چند بار به آهنگ گوش کنید، ترجمه‌ها را بخوانید و سعی کنید هم‌خوانی هم داشته باشید. می‌توانید کلمات یا عباراتی که دشوار است را جایی یادداشت تا معنای آن را جستجو کنید. بسیاری از فیلم‌های انیمیشن دیزنی به عربی دوبله می‌شوند، گوش‌دادن به این آهنگ‌ها به شما فرصت خوبی برای تلفظ صحیح لغات و اصطلاحات عربی را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های یادگیری زبان عربی

 

۱۴. «مخلوقات دریا» اثر سندباد

نوع دیگری از آهنگ‌های کودکانه آنهایی هستند که برای آموزش رنگ‌ها و حروف کودکان به زبان عربی طراحی شده‌اند. اینها معمولاً به‌جای زبان محاوره به زبان عربی رسمی هستند. گوش دادن به این آهنگ‌ها به توانایی شما در یادآوری این اصول و آشنایی با تفاوت‌های فرهنگی رسانه‌های عرب کمک می‌کند.

«مخلوقات دریا» اثر سندباد

هدف از معرفی دو آهنگ آخر که نامبرده شد این است که شما را برای گوش‌دادن به موسیقی سنتی و مدرن عرب آماده کند. علاوه بر این، این  دو آهنگ برای زبان اموزان پایه و سطح مبتدی مناسب‌اند.

 

نکات مهم برای یادگیری زبان عربی با موسیقی

  • لغات و عبارات نا آشنا را یادداشت و سعی کنید معانی درست آنها را بیابید.
  • چندین بار به یک آهنگ گوش دهید و سعی کنید با آن همخوانی کنید.
  • از یک کلاس خصوصی زبان عربی برای پیشرفت بهتر و یادگیری صحیح استفاده کنید.
  • علاوه بر آهنگ های عربی، به موزیک ویدئو، فیلم های عربی، کتاب های صوتی عربی و پادکست های عربی نیز گوش دهید.

 

سخن پایانی

چه به یک آهنگ چندین بار گوش دهید و یا فقط آن را در پس‌زمینه انجام کارهای دیگر خود گوش کنید، اهمیتی ندارد، مغز شما ریتم زبان را می‌پذیرد و آن را در حافظه شما ثبت می کند. موسیقی یک انتخاب سازنده برای آموزش زبان شما است، اما برای آموزش فرهنگی شما از اهمیت بیشتری برخوردار است. تعامل با افراد مختلف و قدردانی از شاهکارهای آن‌ها دلیل بزرگی برای شروع یادگیری زبان است، اینطور نیست؟ صرفاً به این دلیل که صرف تمام آن افعال مستلزم تمرکز کامل ذهنی شماست، به این معنا نیست که باید در حین مطالعه احساسات خود را از بین ببرید.

نشان‌داده‌شده است که استفاده از ابزارهای مختلف به‌جای تکیه بر یک روش، راه خوبی برای اطمینان از موفقیت است، اما استفاده از موسیقی برای یادگیری ممکن است کلید باز کردن پتانسیل یادگیری زبان شما باشد. موسیقی مناسب می‌تواند مطالعات شما را تقویت کند یا بخشی از تلاش شما برای یادگیری رایگان عربی باشد.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۶ / ۵. تعداد نظرات ۱۰

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *