کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۲۴ سریال عالی با لهجه بریتیش برای یادگیری زبان انگلیسی

۵
(۴)

در دنیای امروز، ضرورت یادگیری زبان انگلیسی از همیشه بیشتر احساس می‌شود. زمانی که یادگیری زبان انگلیسی را آغاز می‌کنید در ابتدا آنچه مهم به نظر می‌رسد یادگیری گرامر و افزایش دایره لغات شما برای فهمیدن و صحبت کردن است.

با بالارفتن سطح زبانتان متوجه می‌شوید آن‌ها برای شما کافی نیستند. در این مسیر نیاز پیدا می‌کنید که لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی از جمله لهجه بریتیش را نیز بیاموزید تا بتوانید مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی خود را نیز تقویت کنید. یکی از بهترین راه‌ها هم برای این کار، یادگیری زبان انگلیسی و تقویت لهجه بریتیش با تماشای فیلم و سریال است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

بهترین سریال های انگلیسی با لهجه بریتیش

در ادامه به شما بهترین سریال هایی که با لهجه بریتیش وجود دارند، را معرفی می‌کنیم. در چند دقیقه آینده خواهید دید که با یک قدرت جاذبه نامرئی به دنیایی سرشار از اصطلاحات و فرهنگ بریتانیایی کشیده می‌شوید. آماده ‌اید؟

 

۱. سریال The Crown (تاج)

سریال تاج در مورد زندگی ملکه الیزابت دوم است. هیچ شکی در آن نیست که ملکه نقش مهمی در زندگی همه افراد در بریتانیا دارد. می‌توانید لهجه بریتانیایی فوق‌العاده مورد استفاده خانواده سلطنتی انگلیسی را بیاموزید و همزمان تاریخ را نیز مطالعه کنید.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
The Crown British درام تاریخی ۵ نوامبر ۲۰۱۶

موضوع سریال
این سریال زندگی الیزابت دوم و ازدواجش با شاهزاده فیلیپ در سال ۱۹۴۷ تاکنون را ترسیم می‌کند. اگر درام‌های تاریخی را دوست دارید، The Crown مخصوص شماست.

شما با وقایع تاریخی پس از جنگ آشنا خواهید شد و درک بهتری از رقابت‌های سیاسی و دسیسه‌های شخصیت‌های اصلی تاریخ معاصر انگلیس خواهید داشت.

سریال «تاج» به خاطر دقت و داستان‌سرایی عالی معروف است.  پس اگر می‌خواهید «زبان انگلیسی لهجه بریتیش» را بیاموزید، مطمئناً بهترین فردی که می‌توانید از او یاد بگیرید، خود ملکه است.

سریال تاج، منبعی عالی برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۲. سریال Misfits (ناجورها)

این سریال بیشتر برای زبان‌ آموزان سطح پیشرفته مناسب است. سریال Misfits طیف گسترده‌ای از لهجه های مختلف بریتانیایی را دور هم جمع کرده است شخصیت‌های اصلی این سریال درام از سراسر جزایر بریتانیا از جمله یورکشایر، دربی، لندن و ایرلند است، پس بهترین تمرین برای آزمایش مهارت‌های شنیداری شماست،

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Misfits British اکشن، کمدی سیاه، نمایش و علمی تخیلی ۵ نوامبر ۲۰۰۹

موضوع سریال
داستان سریال درباره گروهی از زندانیان جوان است که حین گذراندن دوران محکومیت خود، به قدرت‌های ماوراءالطبیعه دست پیدا می‌کنند.

چیزی که این سریال را از سریال‌های ابرقهرمانی آمریکایی مجزا می‌کند، طنزآلود کردن ابر قدرت‌ها است. جالب است بدانید که قبل از شخصیت‌هایی مثل ددپول، این موضوع اصلاً رواج نداشت؛ بنابراین می‌توان گفت که Misfits، بسیار جلوتر از زمان خود بوده است.

سریال انگلیسی ناجورها سریالی مناسب برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۳. سریال Sherlock (شرلوک) | فیلم انگلیسی با لهجه بریتیش

شرلوک نام یک سریال تلویزیونی است که بر اساس کتاب «شرلوک هلمز» اثر آرتور کانن دویل ساخته شده است. این سریال یکی از بهترین سریال های پلیسی در حال حاضر در نتفلیکس می‌باشد.

در این سریال، داستان و نقش‌آفرینی بازیگران هر دو عالی هستند، بنابراین شما می‌توانید با یک شخصیت ادبی بریتانیایی در قالبی سرگرم‌کننده و مدرن آشنا شوید.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Sherlock British جنایی و معمایی ۴ جولای ۲۰۱۰ تا ژانویه ۲۰۱۷

موضوع سریال
در واقع این نسخه مدرن از داستان‌های کلاسیک شرلوک هلمز است و شخصیت اصلی درخشان و عجیب و غریبی را در خود دارد. بندیکت کامبربچ ممکن است خیلی سریع صحبت کند ولی شاید بتوانید واژگان پیشرفته جدیدی را از این نمایش یاد بگیرید.

اما درک مفاهیم برای مبتدیان یا افرادی که با لهجه بریتیش آشنایی کمی دارند بسیار مبهم و سخت است. اپیزودها مانند فیلم‌ هستند شما را به دنبال خود می‌کشاند.

سریال جنایی شرلوک با لهجه بریتیش مناسب برای زبان آموزان

 

۴. سریال Broadchurch (برادچرچ)

این سریال، یک سریال پلیسی معمولی نیست بلکه داستانش ذهن شما را درگیر کرده و درست مانند داستان‌های هیچکاک، شما را در مورد ادامه سریال کنجکاو نگه می‌دارد.

این حس زمانی در شما بیشتر و بیشتر می‌شود که بدانید حتی خود بازیگران نیز تا چند روز قبل از پایان داستان، قاتل را نمی‌شناختند. اگر به ژانر معمایی و پلیسی علاقه دارید، این سریال به شما کمک می کند که در کنار لذت بردن از ماجرای بسیار جذاب و دیدنی، مهارت لیسنینگ خود را نیز تقویت کنید.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Broadchurch British جنایی درام ۳ مارس ۲۰۱۳ – آوریل ۲۰۱۷

موضوع سریال
برادچرچ، یک دهکده آرام و کوچکی بود تا زمانی که یک جنایت وحشتناک در آن کشف شد. قتل پسر ۱۱ ساله به نام دنی لاتیمر باعث شد همه اهالی به یکدیگر مظنون شوند.

پس از رخ دادن این جنایت وحشناک در دهکده، سریال وارد ماجرای معمایی پلیسی می شود که در طی آن ذهن بیننده را دائما کنجکاو نگه می دارد.

سریال برادچرچ منبعی مناسب برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۵. سریال Poldark (پولدارک)

این یک سریال اقتباسی از داستان کاپیتان راس ونور پولدارک (Ross Vennor Poldark) است.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Poldark British  درام و رمانتیک ۵ ۲۰۱۵ – ۲۰۱۹

موضوع سریال
این سریال زمانی را روایت می‌کند که کاپیتان راس ونور پولدارک پس از جنگ آمریکا به کورنوال (Cornwall) باز می‌گردد تا زندگی خود را در ویرانه‌ها پیدا کند. خانوادۀ او از هم پاشیده، به شدت بدهکار و خانه‌اش در حال فروپاشی است.

پولدارک باید راهی برای درست‌ کردن همه‌ چیز و بازگرداندن اعتبار خود پیدا کند. او زندگی خود را با یک سرمایه‌گذاری تجاری جدید بازسازی کرده و در این مسیر دشمنان جدیدی و حتی عشق جدیدی پیدا می‌کند. 

منتقدان از این سریال، به عنوان یک حماسه تاریخی مجلل تمجید کرده‌اند. این سریال با داشتن بازیگران عالی، موسیقی فوق‌العاده، مناظر چشمگیر و سکانس‌های احساساتی باشکوه خود، توانسته به چندین جایزۀ معتبر دست یابد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های درام انگلیسی برای یادگیری و تقویت زبان

سریال پولدارک با لهجه بریتیش مناسب زبان آموزان

 

۶. سریال Black Mirror (آینه سیاه)

اگر می خواهید یک برنامه تلویزیونی شما را به فکر فرو برد، مطمئناً آینه سیاه برای شما مناسب است.

داستان هر قسمت در واقع مستقل است، به این معنی که می توانید سریال را به هر ترتیبی که دوست دارید تماشا کنید.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Black Mirror British علمی تخیلی، واقعیت جایگزین ۵ دسامبر ۲۰۱۱ – اکنون

موضوع سریال
داستان سریال به موضوعات مختلفی در مورد جامعه مدرن، به ویژه در مورد فناوری می‌پردازد. فضای داستان‌ها تعلیق‌آمیز، دراماتیک و گاهی واقعاً تامل برانگیز است.

از آنجایی که شخصیت‌ها و بازیگران در هر قسمت متفاوت هستند، این فرصت عالی برای به چالش کشیدن خود است! چگونه؟

  • یکی از بهترین ویژگی‌های این سریال ویژگی‌های تعاملی آن است که انتخاب بیننده می‌تواند بر کل داستان تأثیر بگذارد.
  • برای یادگیری زبان، اگر دایره لغات خوبی داشته باشید دیالوگ ها را به راحتی می توانید حفظ کنید.
  • از این رو، عناصر تعاملی Black Mirror علاوه بر داستان های جذاب و قسمت‌های غیرقابل پیش‌بینی، تجربه یادگیری را بیشتر می‌کند.

سریال آینه سیاه راهی مناسب برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۷. سریال Peaky Blinders (پیکی بلایندرز)

سریال Peaky Blinders در سال ۱۹۱۹، درست پس از جنگ جهانی اول، روی سربازانی که از جنگ به خانه باز می گشتند، تمرکز دارد.
کارگردان فیلم با الهام‌ گرفتن از یک باند بدنام واقعی که در دهۀ ۱۸۹۰ در بیرمنگام (Birmingham) فعال بوده، سریال Peaky Blinders را خلق کرده است.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Peaky Blinders (Birmingham) British درام جنایی دوره‌ای ۵ سپتامبر ۲۰۱۳ – اکنون

موضوع سریال
فیلم داستان زندگی تامی شلبی و گروهش را به تصویر کشیده است. “پیکی بلایندرز” مجموعه ای از ایده‌های مختلف است که دوره بین ۱۸۲۹ و ۱۹۱۹ را نشان می‌دهد. اگر دوست دارید درباره دوره قبل از جنگ جهانی دوم بیشتر بدانید، دیدن این فیلم خالی از لطف نیست.

این سریال سبک زندگی و تاریخ طبقۀ کارگر و مردم انگلستان را نشان می‌دهد. شخصیت‌های این نمایش عمدتاً اهل بیرمنگام هستند، بنابراین با لهجه بیرمنگامی آشنا می‌شوید.

اگر برای تقویت لهجه بریتانیایی خودتان و تقویت زبان انگلیسی‌تان تا سطح پیشرفته نیاز به یک فیلم جذاب دارید، این فیلم می‌تواند با وجود نمایش فرهنگ گنگستری، روش زندگی مردم در زمان گذشته، نحوه صحیح استفاده از لغات، اصطلاحات و جملات زبان در مکالمات روزمره را برایتان آشنا کند.

سریال پیکی بلایندرز مخصوص یادگیری لهجه بریتیش

 

۸. سریال Downton Abbey (دانتون ابی)

سریال دانتون ابی یک مجموعه تلویزیونی درام تاریخی بریتانیایی است که در اوایل قرن بیستم اتفاق می‌افتد. اگر سریال‌هایی با تم سلطنتی برای شما جذاب‌تر هستند، Downton Abbey نیز مانند Crown، یکی از بهترین سریالها برای شما است.

همۀ کاراکترهای این سریال، با لهجه‌های اصیل بریتانیایی صحبت می‌کنند و بریده‌بریده حرف‌زدن آن‌ها به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا به‌راحتی داستان سریال را دنبال کنند.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Downton Abbey British درام تاریخی ۶ ۲۰۱۰ – ۲۰۱۵

موضوع سریال
این سریال که بین سال‌های ۱۹۱۲ تا ۱۹۲۶ در منطقه یورکشایر در داون تاون ابی اتفاق می‌افتد، زندگی خانواده اشرافی کراولی و خدمتکاران خانگی آن‌ها و همچنین تاثیرات رویدادهای بزرگ آن زمان بر زندگی آنها را به تصویر می‌کشد.

از جمله اتفاقاتی که در چند فصل این سریال رخ می‌دهد غرق شدن کشتی تایتانیک، شروع جنگ جهانی اول، همه‌گیری بیماری انفولانزا اسپانیایی، استقلال دولت ایرلند، انتخابات عمومی بریتانیا و پیدایش طبقه کارگر قابل توجه هستند.

بیشتر ببینید: یادگیری زبان انگلیسی با بهترین فیلم های تاریخی جهان

سریال دانتون ابی منبعی برای زبان آموزان جهت یادگیری لهجه بریتیش

 

۹. سریال Great British Baking Show (نمایش بزرگ شیرینی‌پزی بریتانیا)

این نمایش در بریتانیا بسیار پرطرفدار بوده و برای افرادی که دوست دارند آشپزی یا شیرینی‌پزی کنند توصیه می‌شود. داوران این نمایش را مری بری، پل هالیوود و پرو لیث تشکیل می‌دهند.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Downton Abbey British شو تلویزیونی آگوست ۲۰۱۰

موضوع سریال
نمایش بزرگ شیرینی‌پزی بریتانیا علاوه بر این یک سریال جذاب است، یک شو تلویزیونی است که معادل مستر شف آمریکاست. با این تفاوت که بر روی پخت تمرکز دارد و یکی از طولانی‌ترین مسابقات آشپزی در تلویزیون بریتانیا است.

سریال نمایش بزرگ شیرینی پزی بریتانیا منبعی مناسب برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۱۰. سریال Doctor Who (دکتر هو)

سریال دکتر هو، عنوان یک سریال تلویزیونی علمی تخیلی طولانی است. پخش اولیه سریال از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۹ نزدیک به ۲۶ سال به طول انجامید.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Doctor Who British علمی تخیلی ۱۴ ۱۹۶۳ تا ۲۰۲۳

موضوع سریال
ماجراهای سفر یک دانشمند عجیب و غریب به نام دکتر هو است که در طول زمان از سیاره دورافتاده گالیفری، سفر می‌کند. دکتر که خود ارباب زمان است، با  وسیله‌ای که خودش ابداع کرده به نام TARDIS ( مخفف زمان و ابعاد نسبی در فضا ) می‌تواند در زمان و مکان سفر کند.

این وسیله نقلیه می‌تواند دکتر و مسافرانش را به هر زمان و هر مکانی در جهان ببرد تا با بسیاری از شرارت‌ها ،عداوت‌ها و خشونت‌ها، از جمله ربات‌ها، هیولاها و ارباب زمان مبارزه کنند.

دکتر هو به خاطر جلوه‌های ویژه و داستان جذابش به نقطه عطفی در فرهنگ عامه بریتانیا تبدیل شده است. با لهجه بریتیش خود، چندین بار با عناوینی مانند «طولانی‌ترین مجموعۀ تلویزیونی علمی-تخیلی»، جای خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس باز کرده است!

این سریال هنوز هم در حال ساخت و پخش است.

سریال دکتر هو مخصوص یاد گرفتن لهجه بریتیش

 

۱۱. سریال The Last Kingdom ( آخرین پادشاهی)

زندگی در انگلستان درست زمانی که وایکینگ‌ها هنوز در اطراف  انگلستان بوده‌اند چگونه بوده است؟ اگر به مجموعه «بازی تاج و تخت» علاقه دارید، «آخرین پادشاهی» را هم دوست خواهید داشت.

این سریال بر اساس رمان‌های برنارد کورنول ساخته شده است.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
The Last Kingdom British داستانی تاریخی بریتانیایی ۴ اکتبر ۲۰۱۵ – اکنون

موضوع سریال
در فصل اول فیلم -اوترد، ساکسونی ست که توسط وایکینگ ها بزرگ شده است. او در حالی که تلاش می کند هویت واقعی خود را پیدا کند، اغلب وفاداری او توسط وایکینگ‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

در این بین آیا او ریشه‌های اجدادی خود را می‌پذیرد و به دنبال آنها می‌رود یا افرادی را انتخاب می‌کند که او را بزرگ کرده‌اند؟

سریال آخرین پادشاهی مناسب یادگیری لهجه بریتیش

 

۱۲. سریال The Office (اداره)

این نمایش بر موضوعات ناهنجار اجتماعی، رفتار انسانی پیش پاافتاده ، خود بزرگ‌بینی و خودپسندی، سرخوردگی، ناامیدی و شهرت تمرکز دارد.

ویژگی اصلی این سریال، حس شوخ طبعی به سبک بریتانیایی آن است که برخلاف سایر کمدی‌ها، صدای خنده در پس‌زمینه آن پخش نمی‌شود. 

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
The Office British مستندنما و کمدی ۹  مارس ۲۰۰۵ – ۱۶ مه ۲۰۱۳

موضوع سریال
این سریال داستان زندگی روزمره ریکی گرویس و استفان مرکنت در یک دفتر کار معمولی را روایت می‌کند. ریکی جرویس در این سریال، نقش مدیر نفرت‌انگیز و احمق شرکتی را بازی می‌کند که با شرکت در یک مستند اداری، موافقت کرده است.

زبان انگلیسی این سریال ساده است و کسانی که در سطح مبتدی یا متوسط انگلیسی هستند هم می‌توانند آن را تماشا کرده و متوجه آن شوند.

سریال اداره منبعی برای یادگیی لهجه بریتانیایی

 

۱۳. سریال Bridgerton (بریجرتون)

سریال Bridgerton سریالی در ژانر تاریخی و رمانتیک که وقایع سال ۱۸۱۳ را در انگلستان سلطنتی آن زمان نشان می‌دهد.

همچنین ثروت، شهوت و خیانت در پس‌زمینه خانواده‌های اشرافی و سلطنتی آن زمان را به تصویر می‌‌کشد. خانواده قدرتمند بریجرتون نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
The Office British درام رمانتیک ۴ ۲۰۲۰

موضوع سریال
سریال زندگی دافنه بریجرتون دختر بزرگ خانواده قدرتمند بریجرتون را دنبال می‌کند. اینکه چه مسایل و اتفاقاتی برای او در طول زندگیش رخ می‌دهد و چطور به دنبال عشق واقعی می‌گردد.

سریال بریجرتون منبعی برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۱۴. سریال Vanity Fair (زیبای مغرور)

Vanity Fair یک سریال درام تلویزیونی برگرفته از رمان ویلیام میک پیس تاکری به نام Vanity Fair در سال ۱۸۴۸است.

سه نسخه از این سریال تاکنون ساخته شده که جدیدترین نسخه آن که سومین اقتباس مدرن از ادبیات کلاسیک ویکتوریایی است در سال ۲۰۱۸ شروع به پخش شد.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Vanity Fair British درام رمانتیک ۱ ۲۰۱۸

موضوع سریال
داستان فیلم Vanity Fair که در پس جنگ‌های ناپلئونی اتفاق می‌افتد ، زندگی بکی شارپ را دنبال می‌کند وی تلاش می‌کند راه خود را از فقر بیرون کشیده و به اوج جامعه انگلیسی و طبقه اشراف برساند.

سریال زیبای مغرور منبعی مناسب برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۱۵. سریال A Discovery of Witches (کشف جادوگران)

سریال کشف جادوگران یک سریال تلویزیونی است که بر اساس رمان فانتزی معروف دبورا هارکنس به همین نام ساخته شده است. این سریال داستان محقق جوانی به نام دایانا بیشاپ را دنبال روایت می‌کند.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
A Discovery of Witches British درام و رمانتیک ۳ ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱

موضوع سریال
او یک دست‌نوشته جادویی را در کتابخانه Bodleian آکسفورد پیدا می‌کند و می‌داند باید اسرار آن را حل کند و در این راه زنجیره‌ای از رویدادها را رقم می‌زند که او را به باز کردن قفل قدرت‌های پنهان خود و ورود به دنیای جادوگران، خون‌آشام‌ها و شیاطین سوق می‌دهد.

سریال کشف جادوگران منبعی مناسب برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۱۶. سریال all creatures great and small (همه موجودات ریز و درشت)

این سریال بر اساس مجموعه‌ای از کتاب‌های بسیار دوست‌داشتنی آلف وایت ماجراهای دامپزشکی  به نام جیمز هریوت درحومه شهر یورکشایر در دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ انگلستان را روایت می‌کند.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
all creatures great and small British کمدی و درام ۴ ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴

موضوع سریال
این سریال ماجراهای دلچسب و طنزآمیزی دارد که از زبان دامپزشک جوان به زیبایی به تصویر کشیده شده است. همچنین مناظر زیبای منطقه یورکشایر با شیرین کاریهای جوان قصه در هم آمیخته شده و داستان را به جلو می‌برد.

در کل این سریال داستان جالبی دارد که می‌توانید با آرامش تا انتهای آن را مشاهده کنید و برای چند ساعت هم که شده از دنیای مدرن اطراف بیرون رفته و در فضای طبیعت غرق شوید.

بیشتر بخوانید: لیست فیلم های طنز برای یادگیری زبان انگلیسی

سسریال انگلیسی همه موجودات ریز و درشت برای یادگیری لهجه بریتانیایی

 

۱۷. سریال the bodyguard (محافظ شخصی)

این سریال که پر از درام و رمز و راز است،  توانسته با صحنه های اکشن قابل توجه خود به موفقیت زیادی که شایسته آن است دست یابد.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
the bodyguard British درام جنایی ۲ ۲۰۱۸-۲۰۲۴

موضوع سریال
کهنه سرباز جنگی که در حال حاضر گروهبان پلیس شده است، پس از کمک به خنثی کردن یک حمله تروریستی، وظیفه محافظت از سیاستمداری را که یکی از حامیان اصلی درگیری بوده است، دارد.

دیوید باد، مأمور حفاظت از وزیر کشور جنجالی جولیا مونتاگ می‌شود. تناقض حرفه او که یک پلیس حامی ضد جنگ است با سیاست‌های خانم سیاستمدار که حامی جنگ است در فیلم به خوبی به نمایش در آمده است.

سریال محافظ شخصی برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۱۸. سریال Luther (لوتر)

مجموعه تلویزیونی جنایی بریتانیایی است که در سال ۲۰۱۰ – ۲۰۱۹ در حال پخش بوده است.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Luther British درام جنایی ۵ ۲۰۱۰-۲۰۱۹

موضوع سریال
کارآگاه لوتر باید علیه جنایتکاران پرونده‌سازی کند. او با بزرگترین بیماران روانی و قاتلان زنجیره‌ای لندن درگیر شده و آنها را از بین می‌برد.

قاتل خودشیفته و روان‌پریش داستان  دائماً جهان‌بینی انسان دوستانه لوتر را با دیدگاه پوچ گرای خود به چالش می‌کشد اما لوتر سرکش و وسواسی نمی‌تواند احساسات خود را نسبت به او انکار کند.

سریال لوتر برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۱۹. سریال Victoria (ویکتوریا)

سریال زندگی ملکه ویکتوریا، از به سلطنت رسیدن او در سن ۱۸ سالگی تا ازدواجش با شاهزاده آلبرت را نمایش می‌دهد.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Victoria British درام تاریخی ۳ ۲۰۱۶-۲۰۱۹

موضوع سریال
این سریال از جمله درام‌های سلطنتی است که ویکتوریا حول و حوش زندگی ملکه ویکتوریا جوان در سال‌های اولیه سلطنت او می‌باشد.

این سریال در طول فصل‌های مختلف به بررسی انقلاب‌های سراسر اروپا و تغییر روابط ویکتوریا با پارلمان و همسرش شاهزاده آلبرت و مردمش پس از بچه‌دار شدن می‌پردازد.

سریال ویکتوریا برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۲۰. سریال Trying (تلاش کردن)

یک کمدی درباره فرزندخواندگی در پی ناباروری یک زوج است.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Trying British کمدی خانوادگی ۴ ۲۰۲۰-۲۰۲۴

موضوع سریال
شخصیت‌های داستان جیسون و نیکی به دنبال روش‌های مختلفی برای تحقق رویاهای خود برای بچه‌دار شدن هستند، اما پس از انجام IVF و هزینه‌های زیاد آن  شانس بچه‌دار شدنشان بسیار کم می‌شود، تصمیم می‌گیرند که  وارد مسیر فرزند خواندگی شوند.

پس از مدتی سرپرستی یک بچه را می‌پذیرند اما این مسیر برای آنها چالش‌هایی را به همراه دارد که در طول فصل‌های این سریال با آنها روبه رو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی انگلیسی برای یادگیری زبان (سطح مبتدی تا پیشرفته)

سریال تلاش کردن مناسب تمرین کردن لهجه بریتیش

 

۲۱. سریال Obsession (وسواس)

وسواس سریالی است که در آن ریچارد آرمیتاژ نقش مردی را بازی می‌کند که با دوست دختر پسرش وارد رابطه‌ شده است.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Obsession British هیجان انگیز ۱ ۲۰۲۳

موضوع سریال
در این سریال یک مثلث عشقی میان آنا ، نامزدش و پدر نامزدش، به تصویر کشیده شده است. این زوج تا کی می‌توانند راز خود را حفظ کنند و رابطه خود را مخفی نگه دارند. این موضوعی است که در سایه ابهام قرار دارد.

سریال وسواس منبعی برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۲۲. سریال Call The Midwife (ماما را خبر کن)

ماما را خبر کن سریال درامی است که تعدادی دوست را نشان می‌دهد که در دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ به عنوان ماما کار می‌کنند.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Call The Midwife British اجتماعی  ۱۵ ۲۰۱۲-۲۰۲۳

موضوع سریال
داستان بر اساس خاطرات جنیفر ورث است که در ایست اند لندن، جایی که در آن زمان به دلیل فقر معروف بود، ماما شد. آنها به دیدار مادران باردار رفته و مراقبت‌های بهداشتی را برای فقیرترین زنان آن منطقه ارائه می‌دهند.

سریال انگلیسی ماما را خبر کن برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۲۳. سریال Catastrophe (فاجعه)

سریال فاجعه یک سریال انگلیسی عاشقانه است که می‎‌تواند بیننده را مجذوب خود کند.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
Catastrophe British کمدی عاشقانه  ۴ ۲۰۱۵ – ۲۰۱۹

موضوع سریال
موضوع سریال از آنجا شروع می‌شود که راب و شارون برای یک سفر کاری به مدت یک هفته در لندن اقامت دارند و پس از آن همدیگر را ترک می‌کنند.

بعد از مدتی او با خبر می‌شود که شارون باردار است در پی این خبر اتفاقاتی بین ان دو رخ می‌دهد که خود موضوع فصل‌های این سریال است!

بیشتر ببینید:

سریال فاجعه سریالی انگلیسی برای یادگیری لهجه بریتیش

 

۲۴. سریال SHETLAND (شتلند)

این سریال بر اساس رمان های Ann Cleeves و اقتباسی از دیوید کین به تصویر کشید شده است.

نام سریال انگلیسی لهجه ژانر تعداد فصل‌ها سال انتشار
SHETLAND British جنایی  ۸ ۲۰۱۳

موضوع سریال
یک تیم پلیس محلی به بررسی جنایات در جامعه جزیره‌ای نزدیک شتلند می‌پردازد.

اگر به درام جنایی، لهجه‌های اسکاتلندی آرامش بخش و مناظر دیدنی اسکاتلند علاقه دارید، این سریال برای شما یک انتخاب عالی است!

سریال شتلند مناسب یادگیری لهجه بریتیش

 

چگونگی یادگیری لهجه بریتیش با کمک سریال های انگلیسی

شاید باور این موضوع برای شما دشوار باشد ولی سریال های انگلیسی با لهجه بریتیش می‌توانند تبدیل به بهترین همراهان شگفت‌انگیز شما در مسیر یادگیری زبان انگلیسی شوند.

در ابتدا بهتر است با خواندن دو مقاله‌ای که در ادامه معرفی شده‌اند، کمی با انواع لهجه‌های زبان انگلیسی، و تفاوت‌ها و شباهات‌های دو لهجۀ معروف انگلیسی، یعنی بریتیش و امریکن بیشتر آشنا شویم:

برای یادگیری تضمینی لهجه بریتیش با کمک سریال های انگلیسی به ترتیب زیر پیش روید:

  1. در ابتدا سریال ها را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید (البته این کار زمانی ضرورت پیدا می‌کند که شما در سطح ابتدایی باشید).
  2. توجه داشته باشید کنار دست خود دفتر یادداشتی قرار دهید و در آن واژگان جدید به همراه تلفظ‌شان را بنویسید.
  3. پس از تماشای سریال، فرایند یادگیری خود را متوقف نکنید، دفتر خود را همه جا همراه داشته باشید و مرتبا یادداشت‌هایتان را مرور کنید.
  4. مجددا همان قسمتی از سریال را که مشاهده کرده بودید، تماشا کنید.
  5. بارها و بارها مرحله قبل را تکرار کنید تا تمام دیالوگ‌های آن قسمت از سریال در ذهن شما با صدای بلند تکرار شوند.

پس از گذشت مدتی خواهید دید که میزان درک مطلب و تشخیص مفاهیم به زبان انگلیسی و لهجه بریتیش برای شما ساده‌تر شده است.

با وجود این که تماشای سریال های انگلیسی می‌تواند در یادگیری لهجه بریتیش به شما بسیار کمک‌ کند، ولی پیشنهاد مطمئن‌تری برای آن دسته از زبان آموزانی که قصد دارند لهجه برتیش استاندارد را بیاموزند، وجود دارد.

این پیشنهاد ویژه شرکت در کلاس های خصوصی زبان انگلیسی با لهجه بریتیش در هایتاکی است.

هایتاکی

مقالات مرتبط:

 

سخن پایانی

اگر هم زبان آموز زبان انگلیسی هستید و هم عاشق فیلم و سریال های انگلیسی، پس وقت خود را تلف نکنید. یک تیر و چند نشان بزنید. با تماشای سریال های انگلیسی هم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید، هم لهجه بریتیش را با جزئیات بیاموزید و هم از روند یادگیری خود لذت ببرید.

اگر سریال انگلیسی که برای یادگیری لهجه بریتیش تماشا کرده‌اید، در این لیست نبوده، آن را به دوستان خود معرفی کنید و تاثیر آن را نیز بر لهجه خود بیان کنید.

بیشتر ببینید:

فیلم‌های نامزد و برنده اسکار ۲۰۲۳ برای یادگیری زبان انگلیسی

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *