کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین فیلم های درام انگلیسی برای یادگیری و تقویت زبان

۴.۳
(۱۳)

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که عاشق یادگیری زبان با فیلم‌های انگلیسی هستید؟ آیا می‌دانستید می‌توانید همزمان هم فیلم های درام برای یادگیری زبان انگلیسی را تماشا کنید و هم این که زبان انگلیسی یاد بگیرید؟

بله این یک واقعیت شگفت‌انگیز است که می‌تواند یک منبع متفاوت برای زبان آموزان باشد. این سری از منابع یعنی فیلم های درام انگلیسی می تواند تحول عظیمی در یادگیری زبان انگلیسی زبان آموزان ایجاد کند. ولی آیا می‌دانید کدام یک از فیلم‌های انگلیسی می‌توانند در این مسیر شما را کمک کنند؟ آیا همه فیلم‌های انگلیسی مناسب این هدف هستند؟ 

 

در ادامه می‌خوانید:

 

آشنایی مختصر با فیلم های درام

در اولین گام لازم است که کمی با فیلم های درام آشنا شوید تا بتوانید با کمک آن‌ها بهترین نتیجه را در روند یادگیری زبان انگلیسی به دست آورید.

درام (Drama) در لغت به معنای نمایش است اما درواقع یکی از ژانرهای سینما به حساب می‌آید. در این نوع ژانر از فیلم‌ها کاراکترها در یک ساختار واقع‌گرایانه با مشکلات احساسی مواجه می‌شوند.

اما جالب است بدانید خود این ژانر خود شامل زیرمجموعه‌هایی می‌شود، مثل:

درام تراژیک در این ژانر یک فرد قهرمان با حوادثی غم‌انگیز یا وحشتناک دست و پنجه نرم می‌کند.
درام جنایی درام جنایی سراسر هیجان و معماست و افرادی که سعی می‌کنند پرده از جنایات بردارند.
درام جنگی درام جنگی نمایشی از مبارزات و جنگ‌هایی است که در دل تاریخ ثبت شده‌اند.
درام حقوقی درام حقوقی ژانری از فیلم است که بر روایت‌های مربوط به عملکرد حقوقی و سیستم قضایی تمرکز دارد.
درام رمانتیک (عاشقانه) فیلم های درام عاشقانه شامل داستان‌های عاشقانه‌ای هستند که بر شور، احساسات و درگیری  عاشقانه شخصیت‌های اصلی تمرکز دارند.
درام تاریخی نمایشی از دوره‌های مختلف زمانی است که در تاریخ ثبت شده و در آن‌ها شخصیت‌ها و رویدادهای تاریخی با خلاقیتی شگفت‌انگیز به مخاطب ارائه می‌شود.
درام سانتیمانتال درام احساساتی یک ژانر تئاتر اروپایی مربوط به قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ است که با موضوعی غم‌انگیز زندگی شخصیت‌های آن زمان به تصویر کشیده می‌شوند.
درام روانشناختی درام روان‌شناختی یا روان‌درام که زیر ژانر درام است که بر عناصر روان‌شناختی تأکید دارد.
درام اجتماعی درام اجتماعی یک نمایش دراماتیک است که در آن چندین نفر به منظور مطالعه و رفع مشکلات در روابط گروهی یا جمعی نقش‌های تعیین شده را ایفا می‌کنند.
ملودرام اثری دراماتیک است که در آن وقایع، طرح داستان و شخصیت‌ها برای برانگیختن واکنش‌های احساسی شدید از سوی مخاطب به هنرنمایی می‌پردازند.
کمدی دراماتیک کمدی ژانری از نمایش دراماتیک با لحن سبک یا طنز است که حوادث سرگرم‌کننده را به تصویر می‌کشد و در آن شخصیت‌ها در نهایت بر ناملایمات پیروز می شوند.
درام پزشکی در درام پزشکی رویدادها بر روی یک بیمارستان، کلینیک، مطب پزشک، کارکنان آمبولانس یا هر محیط پزشکی متمرکز است.
درام مذهبی کتاب مقدس شامل سکانس‌های نمایشی بسیاری است که در ژانر مذهبی درام به تصویر کشیده می‌شود.
درام اکشن این نوع درام نمایشی از داستان زندگی قهرمانی است که در مواجه با موقعیت‌های خشن و باورنکردنی تهدید شده و می‌تواند بر آن‌ها غلبه کند.
درام نوجوانانه درام نوجوانانه نمایشی است که بسیاری از شخصیت‌های مهم آن نوجوانان هستند.

 

بهترین فیلم های درام برای یادگیری زبان انگلیسی

شما تا این جا با انواع مختلف فیلم های درام انگلیسی آشنا شدید. اکنون با شناخت انواع آنها می‌توانید نوع فیلم مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و آن را تماشا کنید. اضافه کردن چاشنی دقت می‌تواند به تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی شما به شدت کمک‌کننده باشد.

مقالات زیر را از دست ندهید!

 

بهترین فیلم های انگلیسی ژانر درام جنایی

 

۱- قاتلان ماه گل (Killers of the Flower Moon)

در دهه ۱۹۲۰ در اوکلاهاما نفت در زیر زمین ملت اوسیج کشف شد. در پی این رویداد افراد این ملت یکی یکی به قتل می‌رسیدند تا این که FBI وارد عمل شد تا بتواند راز این قتل‌ها را کشف کند.

قاتلان ماه گل (Killers of the Flower Moon)

 

۲- خزنده (Reptile)

شخصیت اصلی این فیلم کاراگاهی است به نام تام نیکولز، او شخصیت سرسختی دارد. او درگیر پرونده‌ای است که در آن هیچ چیز همان طور که به نظر می‌رسد نیست. 

خزنده (Reptile)

 

۳- قاتل (The Killer)

این فیلم راجع به شخصیت قاتلی است که طی یک حادثه سرنوشت‌ساز با کارفرمای خود می‌جنگد ولی نمی‌داند که خود در سطح بین‌المللی تحت تعقیب است!

قاتل (The Killer)

 

۴- آناتومی یک سقوط (Anatomy of a Fall)

ماجرای این فیلم راجع به زنی است که متهم به قتل شوهرش است. ولی شاهد او پسر نابینایی است که بر سر دو راهی اخلاقی گرفتار شده است.

آناتومی یک سقوط (Anatomy of a Fall)

 

۵- گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street)

داستان این فیلم برگرفته از داستان زندگی جردن بلفورت است. در این فیلم از ابتدای کار جردن، تبدیل شدن او به یک دلال ثروتمند و در نهایت سقوط او به تصویر کشیده شده است. 

گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street)

بیشتر ببینید: سریال های عالی با لهجه بریتیش برای یادگیری زبان انگلیسی

 

بهترین فیلم های انگلیسی ژانر درام دلهره آور

 

۱- دفن (The Burial)

این فیلم با الهام از یک واقعیت به تصویر کشیده شده است. فیلم «دفن» یک فیلم درام حقوقی جذاب است که به درگیری‌های شدید طی دادگاه سال ۱۹۹۵ پرداخته است. در این فیلم یک وکیل با نام ویلی ای. گری با رفتاری عجیب و نامتعارف و با سابقه زیاد به کمک یک صاحبخانه‌ای می‌رود که ورشکسته شده است. او از یک سازمان تشییع جنازه شکایت دارد. مدیر این سازمان ریموند لوون است که با صاحبخانه دچار اختلافات جدی شده‌اند. در پی شکایات و برگزاری دادگاه‌ها گری توانست ۵۰۰ میلیون دلار به نفع موکل خود دریافت کند و شرکت لوون اعلام ورشکستگی کرد.

دفن (The Burial)

 

۲- یک سرگرمی در ونیز (A Haunting in Venice)

این فیلم مربوط به دوران بازنشستگی کارگاه معروف، پوآرو است. او در این فیلم که در تبعید به سر می‌برد در شرایطی قرار می‌گیرد که باید مجددا کار خود را شروع کرده و قاتلی را پیدا کند.

یک سرگرمی در ونیز (A Haunting in Venice)

 

۳- درخشان (The Shining)

این فیلم نمایشی از رفتن خانواده‌ای به هتلی است که زیاد مرکز توجه دیگران نیست. در آن جا حضور یک نیروی شیطانی باعث می‌شود پدر خانواده رفتاری خشونتآمیز پیدا کند. از طرفی پسر خانواده نیز حرف‌های عجیب و غریبی از گذشته و آینده می‌زند که باعث ایجاد وحشت برای سایرین می‌شود.

درخشان (The Shining)

 

۴- مروارید (Pearl)

این فیلم نمایشی از زندگی زنی در سال‌های ۱۹۱۸ است. او که در آستانه جنون قرار دارد و در مزرعه والدینش زندگی می‌کند، سعی دارد به یک ستاره تبدیل شود.

مروارید (Pearl)

۵- دکتر خواب (Doctor Sleep)

این فیلم در ادامه فیلم «درخشان» ساخته شد. در این فیلم دن تورنس که بزرگ شده باید از یک دختر جوان در برابر فرقه‌ای به نام The True Knot محافظت کند. هدف این فرقه شکار کودکانی است که دارای قدرت‌های خاصی هستند.

دکتر خواب (Doctor Sleep)

 

بهترین فیلم های انگلیسی ژانر درام اکشن

 

۱- خالق (The Creator) 

در این فیلم جدال بین انسان‌ها و روبات‌ها به تصویر کشیده می‌شود، ربات‌هایی که مسلح به هوش مصنوعی هستند. در این بین سربازی یک رباتی را پیدا می‌کند که شبیه یک کودک خردسال است.

خالق (The Creator) 

 

۲- گرن توریسمو (Gran Turismo)

داستان این فیلم براساس یم واقعیت شکل گرفته است. در این فیلم مخاطب شاهد گروهی است که در آن یک شخص مبارز، یک کارگر، یک راننده مسابقه شکست خورده و یک مربی گروه موتورسوار گرد هم آمده‌اند. آن‌ها قصد دارند کاری غیرممکن را ممکن سازند.

گرن توریسمو (Gran Turismo)

 

۳- بتمن (The Batman)

در این فیلم مخاطب شاهد جنایات یک قاتل سریالی است که شروع به قتل شخصیت‌های سیاسی در گاتهام می‌کند. به همین خاطر بتمن وارد عمل می‌شود تا بتواند موضوع را بررسی کرده تا بتواند پای خانواده خود را از این ماجرا بیرون بکشد.

The Batman

 

۴- V for Vendetta(2005)

«V for Vendetta» یک فیلم درام سال ۲۰۰۵ است که داستان قدرت دیکتاتوری را روایت می‌کند. داستان از جایی شروع میشود که پلیس دختر بی گناهی را می‌کشد. یک مرد متعرض به نام V با یک ماسک روی صورت به دنبال سرنگون کردن حکومت است. داستان همراه با همکاری او با دختر جوانی به نام اوی، که به چالش کشیدن رژیم ستم‌گر می‌پردازد، پیش می‌رود. این فیلم به بررسی مسائلی چون فساد سیاسی، فردگرایی، و قدرت مقاومت جمعی می‌پردازد.

V for Vendetta(2005)

 

۵- Top Gun: Maverick(2022)

پس از بیش از ۳۰ سال خدمت به عنوان یکی از برترین خلبانان نیروی دریایی، پیت “ماوریک” میچل در جایی است که باید باشد: به‌عنوان یک خلبان آزمایشی شجاع. در حالی که یک گروه از فارغ‌التحصیلان را برای یک وظیفه ویژه آموزش می‌دهد، ماوریک با شبح‌های گذشته و ترس‌های عمیق خود مواجه می‌شود.

Top Gun: Maverick(2022)

 

بهترین فیلم های انگلیسی ژانر درام کمدی

 

۱- دردسرسازان (Pain Hustlers)

شخصیت اصلی این فیلم حول لیزا می‌چرخد. او برای یک زندگی عالی برای خودش و دخترش تلاش بسیار می‌کند. لیزا برای کار در یک شرکت داروسازی ورشکسته استخدام می‌شود. ولی او با قدرت فروش بالا اوضاع را متحول می‌کند و زندگی‌اش را متحول می‌سازد. تا این که متجه می‌شود که در میان یک توطئه جنایتکارانه گرفتار شده است.

ردسرسازان (Pain Hustlers)

 

۲- The Devil Wears Prada(2006)

«شیطان پرادا میپوشد» یک فیلم درام از سال ۲۰۰۶ است که داستان یک زن جوان به نام آندی را روایت می‌کند که به عنوان یک دستیار در یک مجله مد معروف به نام “Runway” کار خود را پیدا می‌کند. او با رئیس متقلب و مشهور مجله، میراندا پریستلی، روبرو می‌شود. فیلم به نحوه تعاملات پیچیده در دنیای مد و نقش زنان در محیط کار پرسرعت اشاره دارد.

The Devil Wears Prada(2006)

 

۳- The Breakfast Club(1985)

«The Breakfast Club» یک فیلم درام از سال ۱۹۸۵ است که داستان پنج دانش‌آموز مختلف با سبک‌ها و شخصیت‌های متفاوت را روایت می‌کند که در یک روز جمعه، به دلیل تنش‌ها و مشکلات مختلف، در اتاق تنباکوی مدرسه تنبیه میشوند. این دانش‌آموزان ناگهان متوجه می‌شوند که علی‌رغم تفاوت‌هایشان، با یکدیگر ارتباطات عمیقی دارند و در طول این روز، احساسات و انتظاراتشان به چالش کشیده می‌شود. فیلم از زبان انگلیسی ساده و روان برخوردار است که برای یادگیری زبان مفید است.

The Breakfast Club(1985)

بیشتر بخوانید: اصطلاحات عامیانه انگلیسی (slang)

 

۴- Silver Linings Playbook(2012)

«Silver Linings Playbook» یک فیلم درام اجتماعی از سال ۲۰۱۲ است که داستان یک مرد به نام پات سولیتانو را روایت می‌کند که پس از مدتی بستری در بیمارستان روانی برای اختلالات روانی به خانه باز می‌گردد. او تصمیم می‌گیرد زندگی خود را مرتب کند و با یک زن جوان به نام تیفانی ارتباط برقرار کند. داستان این دو نفر و روایت مشکلات و چالش‌های زندگی‌شان، با الهام از عناصر درام و کمدی، این فیلم را به یک تجربه جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی تبدیل کرده است.

Silver Linings Playbook(2012)

 

۵- The Edge of Seventeen(2016)

«The Edge of Seventeen» یک فیلم درام از سال ۲۰۱۶ است که داستان نوجوانی به نام نیدین را روایت می‌کند. نادین به دنبال یافتن معنای زندگی خود است. او با مواجهه با چالش‌ها و ارتباط با معلم جدیدش، سعی در فهمیدن هویت و جایگاه خود دارد.

The Edge of Seventeen(2016)

 

بهترین فیلم های انگلیسی ژانر درام عاشقانه

 

۱- پریسیلا (Priscilla)

پریسیلا بولیو یک نوجوان است، زمانی که با الویس پریسلی، یک موسیقی‌دان است، ملاقات می کند به فردی متفاوت تبدیل می‌شود. 

پریسیلا (Priscilla)

 

۲- جادوی عملی (Practical Magic)

دو خواهر که توسط خاله‌هایشان بزرگ شده‌اند دارای قدرت‌های جادوگری هستند. آن‌ها در یک شهر کوچک بزرگ شده‌اند. تا این که روزی با یک نفرینی روبه‌رو می‌شوند که آن‌ها را برای پیدا کردن عشق پایدار تهدید می‌کند.

Practical Magic

 

۳- احمق ها هجوم می آورند (Fools Rush In)

ایزابل و الکس تصمیم می‌گیرند که با یکدیگر ازدواج کنند. ولی در این حین مجبور می‌شوند برخی از سنت‌های فرهنگی خود را زیر پا بگذارند.

Fools Rush In

 

۴- Blue Valentine(2010)

این فیلم داستان زندگی یک زوج، دین و سیندی، را روایت می‌کند. فیلم به تناقضات در روابط عاطفی و تغییرات زندگی خانوادگی پرداخته و به دو دوره زمانی در زندگی آنها می‌پردازد؛ آغاز رابطه عاشقانه‌شان و لحظات دشوار در زندگی مشترک.

Blue Valentine(2010)

 

۵-Pride & Prejudice(2005)

«Pride & Prejudice»، فیلمی درام از سال ۲۰۰۵، اقتباسی از رمان مشهور جین آستن با همین نام است. داستان در انگلستان قرن نوزدهم جریان دارد و درباره‌ی الیزابت بنت، یک زن هوشمند و مستقل است که با دارسی، یک افسر جوان و ثروتمند، آشنا میشود. فیلم به ماجراهای الیزابت در مواجهه با پیش‌فرض‌ها و تعصبات اجتماعی، همچنین روابط عاشقانه در آن دوره زمانی می‌پردازد. با دیالوگ‌های زیبا و شخصیت‌های جذاب، این فیلم فرصت خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی و فهم بهتر ادبیات انگلیسی فراهم می‌کند.

Pride & Prejudice(2005)

بیشتر بخوانید:

 

۶- The Notebook(2004)

«The Notebook» یک فیلم درام عاشقانه از سال ۲۰۰۴ است که داستان عشق میان جوانانی به نام‌های نواز و آلی دوق‌هام را روایت می‌کند. داستان به صورت یک خاطره میان یک مرد پیر و همسرش جلوه می‌کند. فیلم به زیبایی عشق، تحمل و اتفاقات زندگی می پردازد.

The Notebook(2004)

 

بهترین فیلم های انگلیسی ژانر درام روانشناختی

 

۱-بازی عادلانه (Fair Play)

این فیلم نمایشی بی‌نظیر از عشق پویا و پیچیده میان زن و مردی است که با یک ترفیع غیرمنتظره فاصله وحشتناکی را ایجاد می‌کند. در این فیلم اعتماد و عشق زن به تصویر کشیده می‌شود ولی در نهایت اوضاع تغییر کرده و عشق او تبدیل به انتقامی تلخ می‌گردد.

Fair Play

 

۲- Requiem for a Dream(2000)

«Requiem for a Dream» یک فیلم درام از سال ۲۰۰۰ است که داستان زندگی چهار نفر را در نیویورک شرح می‌دهد. این افراد شامل یک جوان و دوست دخترش، مادر او، و یک مرد مسن معتاد به مواد مخدر هستند. فیلم به نحوه‌ی تأثیرات ویران‌کنندهٔ مواد مخدر بر زندگی این افراد می‌پردازد.

Requiem for a Dream(2000)

 

۳- Eternal Sunshine of the Spotless Mind(2004)

«Eternal Sunshine of the Spotless Mind» یک فیلم درام عاشقانه از سال ۲۰۰۴ است که داستان عشق میان جوانانی به نام‌های جوئل و سلینا را به تصویر می‌کشد. آن‌ها به دلیل مشکلات در رابطه‌شان، به یک شرکت تکنولوژی مدرن مراجعه می‌کنند تا خاطرات یکدیگر را از ذهن‌شان پاک کنند. اما در طول فرایند، جوئل پشیمان می‌شود و در داستان، خاطرات زیبا و دردآور عشقشان را مرور می‌کنیم. این فیلم با ساختار داستانی خلاقانه، دیالوگ‌های شگفت‌انگیز و بازی برجسته بازیگران، یک تجربه جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind(2004)

 

۴- Nocturnal Animals(2016)

«Nocturnal Animals» یک فیلم درام از سال ۲۰۱۶ است که داستان یک زن گالری‌دار به نام سوزان مارمور را دنبال می‌کند. او یک کتاب از همسر سابق خود، ادوارد، دریافت می‌کند که داستان خشونت و تاریکی را به تصویر می‌کشد. در طول مشاهده این داستان و ارتباط آن با زندگی سوزان، اتفاقات پیچیده و پر از احساسات غمناکی رخ می‌دهد.

Nocturnal Animals(2016)

 

۵- Joker(2019)

«Joker» یک فیلم درام از سال ۲۰۱۹ است که داستان زندگی آرتور فلک، یک کمدین ناکام و مبتلا به اختلالات روانی را روایت می‌کند. با گذراندن زندگی در یک شهر فاشیستیک و پرتنش، آرتور با تبدیل شدن به جوکر، یک شخصیت خلافکار و مختلف، می‌پردازد. این فیلم به شیوه‌ی غنی سازی شخصیت، نقد اجتماعی موضوعات پیچیده روانی و اجتماعی را مطرح می‌کند. با دیالوگ‌های قویب، این فیلم فرصت عالی برای یادگیری زبان انگلیسی و تحلیل عمیق مضمونات جامعه‌شناختی فراهم می‌کند.

Joker(2019)

 

بهترین فیلم های انگلیسی ژانر درام علمی تخیلی

 

۱- تپه (Dune)

در این فیلم خانواده‌ای به تصویر کشیده می‌شوند که درگیر جنگی می‌شوند که باید از دارایی با ارزش خود یعنی کهکشان مراقبت کنند. ولی به نظر می‌رسد که وارث آن‌ها چشم‌انداز آینده‌ای تاریک را در مقابل خود می‌بیند!

 

۲- Arrival(2016)

«Arrival» یک فیلم درام علمی-تخیلی از سال ۲۰۱۶ است که داستان یک زبان‌شناس حرفه‌ای به نام لوییس بنکس را روایت می‌کند. زمانی که یک مریخ‌نورد ناشناخته و یک زبان مختصات ناشناخته وارد زمین می‌شود، لوییس باید زبان این موجودات فضایی را بیاموزد تا با آن‌ها ارتباط برقرار کند. فیلم به موضوعاتی چون زبان، زمان، و ارتباطات انسانی می‌پردازد. با دیالوگ‌هار و داستان هیجان‌انگیز، این فیلم به عنوان یک فیلم درام جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی شناخته می‌شود.

Arrival(2016)

 

۳- Snowpiercer(2013)

«Snowpiercer» یک فیلم درام علمی-تخیلی از سال ۲۰۱۳ است که داستان زندگی انسان‌ها بر روی قطاری به نام Snowpiercer را به تصویر می‌کشد. این قطار در دنیایی تازه بساخته شده است که همه چیز پس از یک آزمایش، تبدیل به یخ شده است. در داخل این قطار، طبقات مختلف وجود دارند و هر طبقه دارای افراد با وضعیت اجتماعی متفاوت است. فیلم با طراحی منحصر به فرد، اتفاقات جذاب، و موضوعات اجتماعی، یک فرصت عالی برای یادگیری زبان انگلیسی و بحران‌های انسانی را ارائه می‌دهد.

Snowpiercer(2013)

 

۴- Predestination(2014)

«Predestination» یک فیلم علمی-تخیلی از سال ۲۰۱۴ است که داستان یک مأمور زمان‌سفر و افرادی که در یک مأموریت زمانی پیچیده و پیش‌بینی‌نشده قرار می‌گیرند، را به تصویر می‌کشد. در این فیلم، داستان به تأمل در مسائل فلسفی و زمان‌سفر میپردازد. با دیالوگ‌های هوشمندانه و یک داستان پیچیده، این فیلم فرصتی برای یادگیری زبان انگلیسی و شناخت بهتر از مفاهیم علمی-تخیلی فراهم می‌کند.

Predestination(2014)

 

۵- Inception(2010)

«Inception» یک فیلم علمی-تخیلی و هیجان‌انگیز از سال ۲۰۱۰ است که به کارگردانی کریستوفر نولان ساخته شده است. داستان فیلم حول مفهوم دزدی درون رویاها (inception) می‌گردد، که یک تیم متخصص درون داستان‌سازی به سرقت افکار از ذهن یک فرد مشغول است. با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی، داستان پیچیده و مهیج این فیلم در دنیایی از رویاها و واقعیت مخلوط می‌شود. این فیلم با دیالوگ‌های فلسفی، اکشن هیجان‌انگیز، و شخصیت‌های عمیق، یک تجربه جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.

Inception(2010)

 

بهترین فیلم های انگلیسی ژانر درام جنگی

 

۱- Guy Ritchie’s The Covenant (۲۰۲۳)

این فیلم نمایشی از فداکاری در طول جنگ سخت در افغانستان است. طی این جنگ یک مترجم محلی جان خود را به خطر می‌اندازد تا کیلومترها یک گروهبان مجروح را با خود همراه کند تا بتواند جان او را نجات دهد.

میثاق (The Covenant)

 

۲- American Sniper(2014)

«American Sniper» یک فیلم درام جنگی از سال ۲۰۱۴ است که بر اساس خاطرات کریس کایل، یک تیرانداز تیم نیروی دریایی ایالات متحده، ساخته شده است. داستان فیلم به زندگی و خدمت نظامی کایل در عراق می‌پردازد و نگاهی به تاثیرات روحی و روانی جنگ بر او می‌اندازد. با بازی برجسته برادلی کوپر، این فیلم با الهام از وقایع واقعی، به تجربه جنگ و تفاوت‌های فرهنگی میان شخصیت‌ها اشاره دارد. دیالوگ‌های قوی و تصاویر شگفت‌انگیز، این فیلم را به یک فرصت عالی برای یادگیری زبان انگلیسی و شناخت عمیق از جنگ و تجربیات نظامی تبدیل کرده است.

American Sniper(2014)

 

۳- Inglourious Basterds(2009)

«Inglourious Basterds» یک فیلم درام جنگی از سال ۲۰۰۹ است که توسط کوئنتین تارانتینو ساخته شده است. داستان فیلم در دوران جنگ جهانی دوم در فرانسه اشغالی جریان دارد و تلاش‌های یک گروه از سربازان یهودی و یک بازیگر فرانسوی برای نابودی نازی‌ها را روایت می‌کند. این فیلم ترکیبی از هیجان، تاریخ و سیاست را ارائه می‌دهد. با دیالوگ‌ها و موضوعات پیچیده، این فیلم فرصتی خوب برای یادگیری زبان انگلیسی فراهم می‌کند.

Inglourious Basterds(2009)

 

۴- Dunkirk(2017)

«Dunkirk» یک فیلم درام جنگی از سال ۲۰۱۷ است که به کارگردانی کریستوفر نولان ساخته شده است. داستان فیلم در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد و به حادثهٔ نجات ارتش بریتانیایی و اتحادیه‌ی جماهیر شوروی از سواحل دانکرک در فرانسه می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این فیلم، ادغام سه زمان مختلف (زمان هوایی، زمان زمینی، و زمان دریایی) در یک داستان مشترک است. با موسیقی جذاب هانس زیمر و تصاویر فوق‌العاده، این فیلم فرصت عالی برای یادگیری زبان انگلیسی و درک عمیق از تاریخی جنگ جهانی دوم را فراهم می‌کند.

Dunkirk(2017)

 

۵- Hacksaw Ridge(2016)

داستان این فیلم بر اساس واقعیت‌هاست و زندگی سربازی به نام دزموند داس، که در طول جنگ جهانی دوم در جبهه پاسیفیک خدمت می‌کند، را روایت می‌کند. وی به دلیل اعتقادات مذهبی‌اش به آرمان‌های صلح و بدون حمله به دشمنان، در جبهه بدون هیچ گونه اسلحه‌ای خدمت می‌کند و در نبردی فرهنگی و انسانی، تلاش می‌کند تا هزاران سرباز را نجات دهد. این فیلم با تصاویر جذاب، بازی قوی اکتوران، و موسیقی مؤثر، فرصت عالی برای یادگیری زبان انگلیسی و درک عمیق از ایده‌ها و اراده انسانی ارائه می‌دهد.

Hacksaw Ridge(2016)

 

تکنیک‌های طلایی برای یادگیری زبان انگلیسی با کمک فیلم ها

با وجود این که تماشای فیلم های درام انگلیسی برای دوستاداران آن‌ها چیزی جز لدت نیست ولی برای زبان آموزان می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد، زیرا زبان آموزان طرفدار این دسته از فیلم‌ها به منظور تقویت مهارت‌های زبانی‌شان از این فیلم‌ها کمک می‌گیرند.

به همین خاطر بهتر است با یادگیری چند نکته مهم در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنید تا هم از زمان خود بهترین استفاده را ببرید و هم از لذت آن غافل نمانید.

مهم‌ترین نکاتی می‌توانید با عمل به آن‌ها زبان انگلیسی خود را حین تماشای فیلم‌های انگلیسی تقویت کنید عبارتند از:

 

۱. تماشای فیلم‌های آشنا

برای این که روند این نوع یادگیری را به دست آورید بهتر است از تماشای فیلم‌هایی شروع کنید که قبلا آن‌ها را دیده‌اید و با موضوع آن‌ها آشنا هستید. این باعث می‌شود که شما بر روی دیالوگ‌های فیلم بیش از هر چیز دیگری تمرکز کنید.

 

 

۲. انتخاب فیلم مورد علاقه خود

سعی نکنید خود را وادار به تماشای فیلم‌هایی کنید که به آن‌ها علاقه ندارید. برای خود ارزش قائل شوید و به خود بهترین‌ فیلم دارم انگلیسی را هدیه دهید.

 

 

۳. استفاده از زیرنویس

برای این که با عبارت‌ها و واژگان آشنا شوید لازم است زیرنویس فیلم را روشن کنید. می‌توانید ابتدا یک دور زیرنویس فارسی را روشن کنید، و در پخش مجدد زیرنویس را به انگلیسی تغییر داده و واژگان و عبارت‌های جدید را به همراه معنای آن‌ها یادداشت کنید. این روش باعث تثبیت کامل اطلاعات جدید در ذهن شما می‌شود.

 

 

۴. استفاده از فیلم‌های کوتاه

لازم نیست برای یادگیری زبان انگلیسی حتما از فیلم‌ های درام انگلیسی طولانی استفاده کنید، می‌توانید حتی با فیلم‌های کوتاه یادگیری حرفه‌ای خود را آغاز کنید.

 

 

۵. تعادل در تماشای فیلم

سعی نکنید ساعت‌های طولانی به تماشای فیلم بپردازید. این کار در تقویت مهارت‌های زبانی شما نتیجه عکس دارد و سبب می‌شود از ادامه این مسیر فراری باشید. بنابراین می‌توانید فیلم‌ها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و آن را تماشا کنید.

 

 

۶. تکرار، تکرار و تکرار

فراموش نکنید که تماشای فیلم یک دلیل عمده دارد و آن  این است که شما با تماشای فیلم کاربرد و جایگاه استفاده از هر واژه و اصطلاح را به طور کامل می‌آموزید. بنابراین تنها تماشای یک باره فیلم شما را به هدف‌تان نمی‌رساند. شما با تماشای مداوم فیلم و به خاطر سپردن جایگاه ادای هر واژ] و اصطلاح به موفقیتی که منتظر آن هستید، دست خواهید یافت.

 

 

۷. تهیه دفترچه فیلم

تماشای فیلم مورد علاقه می‌تواند لذت‌بخش‌ترین کار دنیا باشد. مطمئننا اولین باری که فیلم را تماشا می‌کنید تمام توجه‌تان به موضوع فیلم و بازیگرانی است که مشغول هنرنمایی به شما هستند. این لحظات شیرین‌ترین واقعیت زندگی شما هستند. اما شما زبان آموز هستید و باید هوشمندانه عمل کنید. چگونه؟ در تکرار دفعات بعدی فیلم باید به خاطر داشته باشید که شما تنها برای لذت بردن از فیلم آن را تماشا نمی‌کنید. بنابراین در تکرارهای بعدی بهتر است دفتری برای یادداشت کنار دست‌تان قرار دهید. حتی می‌توانید note گوشی یا تبلت خود را برای این کار مورد استفاده قرار دهید.

زمانی که فیلم را پخش کردید اصطلاحات، واژگان یا حتی دیالوگ خاصی که بازیگری آن را بیان می‌کند را ثبت کنید. استفاده از گوشی یا تبلت این امتیاز را دارد که مواردی را که دوست دارید را ضبط کنید. این یک روش ماندگار و فوق‌العاده است که می‌توانید آن را به کار ببندید.

 

 

۸. کمک گرفتن از معلم زبان انگلیسی

گاهی تماشای فیلم می‌تواند از آنچه فکر می‌کردید برای شما دشوارتر باشد. ولی به هیچ وجه به خود نگرانی راه ندهید. شما تنها نیستید. می‌توانید برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی از یک معلم خصوصی زبان انگلیسی کمک گرفته و مهارت‌های زبانی خود را زیر نظر آن‌ها تقویت نمایید. 

 

 

۹. انتخاب فیلم مطابق با سطح زبان‌تان

در انتخاب نوع فیلم دچار سوء تفاهم نشوید! فکر نکنید ک اگر فیلم‌ های درام انگلیسی سخت را انتخاب کنید به صورت ناگهانی میتوانید سطح زبان‌تان را به شدت ارتقا دهید. این کار میتواند مسیر زندگی شما را برای همیشه تغییر داده و شما را از یادگیری زبان انگلیسی باز دارد!

 

 

سخن پایانی

اکنون که به انتهای این مقاله رسیده‌ایم مجددا یادآوری می‌کنیم که استفاده از فیلم های درام انگلیسی برای یادگیری زبان انگلیسی راهی شگفت‌انگیز و مهیج برای تقویت مهارت‌های زبانی است. تنها کافی است که با رعایت تکنیک‌ها طبق اصول پیش رفته تا بتوانید به نتایج دلخواه‌تان دست یابید.

فراموش نکنید که در این مسیر شما تنها نیستید. هایتاکی یار همیشگی شما در مسیر رسیدن به قله موفقیت است. با آرزوی پیروزی و موفقیت شما زبان آموز عزیز!

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۱۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *