کلاس آنلاین زبان آلمانی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان آلمانی

با ۱۱ تکنیک ساده و کاربردی به راحتی به زبان آلمانی حرف بزنید

۳.۹
(۱۱)

یکی از پیش‌نیازهای تقویت مهارت مکالمه به زبان آلمانی، این است که بتوانید حرف زدن به این زبان را هر چه زودتر شروع کنید.

بیشتر افرادی که دوست دارند حرف زدن به زبان آلمانی را یاد بگیرند، فکر می‌کنند با فرایندی بسیار سخت و ترسناک مواجه خواهند شد. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در حال یادگیری زبان آلمانی و صحبت به این زبان هستند و همۀ آن‌ها کار خود را بالاخره از جایی شروع کرده‌اند. کسب توانایی حرف زدن به زبان آلمانی و تسلط بر این زبان مزایا و تکنیک‌های زیادی دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

آیا حرف زدن به زبان آلمانی سخت است؟

واقعیت این است که یادگیری زبان آلمانی سخت‌تر از زبان‌های دیگر نیست. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تا امروز از حرف زدن به زبان آلمانی اجتناب کرده‌اید چون فکر می‌کنید که این کار بسیار سختی است، احتمالاً چند تصور نادرست دربارۀ این زبان دارید.

واقعیت این است که حرف زدن به زبان آلمانی برای کسانی که زبان انگلیسی بلدند یا زبان مادری‌شان جزو زبان‌های هند و اروپایی است، بسیار راحت‌تر از کسانی است که زبان مادری‌شان به‌عنوان مثال چینی است. دلیل این مسئله این است که زبان آلمانی شباهت‌های زیادی با سایر زبان‌های ژرمنی مثل انگلیسی یا هلندی دارد. با این همه، همۀ افراد می‌توانند با کمی ممارست و تمرین و داشتن انگیزۀ کافی برای یادگیری زبان آلمانی و صحبت به آن، این زبان را یاد بگیرند.

 

چرا باید حرف زدن به زبان آلمانی را یاد بگیریم؟

دلایل زیادی برای اهمیت زبان آلمانی و یادگیری آن وجود دارد که در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود:

 

۱. آلمانی دومین زبان رایج در اروپاست.

اگر قصد سفر یا مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارید و می‌خواهید فقط یک زبان یاد بگیرید، پیشنهاد ما به شما زبان آلمانی است. زبان مادری بیش از ۷۸ میلیون نفر در اروپا آلمانی است. درواقع آلمانی یکی از چند زبان مهم و پرکاربرد در اروپا و در کنار زبان‌هایی مثل زبان انگلیسی، زبان هلندی، زبان سوئدی، زبان نروژی و دانمارکی است. علاوه بر این، در کشورهای بلژیک، سوئیس و لوکزامبورگ، آلمانی زبان رسمی است.

 

۲. تسلط به زبان آلمانی برای کاریابی و تجارت مهم است.

آلمان اقتصاد اول اروپا و چهارمین قدرت اقتصادی جهان است و بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم در ایالات متحده داشته است. این کشور دومین صادر کنندۀ بزرگ جهان بوده و میزبان شرکت‌های بین المللی متعددی است. به همین دلیل افراد زیادی هستند که علاقه دارند برای سرمایه‌گذاری و تجارت و یا به‌عنوان نیروی کار به این کشور بروند و توانایی حرف زدن به زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای رسیدن به این هدف است.

موقعیت کاری در آلمان

 

۳. راه مؤثری برای افزایش درآمد و ثروت است.

معمولاً افرادی که دوزبانه هستند، می‌توانند از راه‌های مختلف درآمد داشته یا درآمدشان را افزایش دهند. بنابراین اگر شما می‌خواهید در کنار زبان فارسی و انگلیسی، زبان دیگری را هم یاد بگیرید، پیشنهاد ما یادگیری زبان آلمانی است. موقعیت‌های شغلی و تحصیلی بسیاری برای کسانی که بر نوشتن و حرف زدن به زبان آلمانی تسلط نسبی داشته باشند وجود دارند و شما با یادگیری این زبان به‌راحتی می‌توانید از این موقعیت‌ها استفاده کنید.

 

۴. دسترسی به منابع ادبی، هنری و علمی را آسان‌تر می‌کند.

تعداد زیادی از مهم‌ترین آثار جهان غرب در زمینۀ ادبیات، موسیقی، فلسفه، تاریخ هنر، فیزیک، شیمی، روان‌شناسی، مهندسی و پزشکی به زبان آلمانی تولید شده و می‌شوند. حدود ۱۸ درصد کتاب‌های جهان به زبان آلمانی منتشر شده و تعداد کمی از این آثار به انگلیسی یا فارسی ترجمه می‌‌شوند.

یادگیری زبان آلمانی درواقع دروازۀ ورود به آموزش عالی و همچنین دسترسی به منابع بی‌شمار ادبی، هنری و علمی است.

 

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

یادگیری زبان آلمانی هم مثل زبان‌های دیگر ممکن است در ابتدای راه دشوار به نظر برسد، اما ناامید نشوید و آهسته و پیوسته ادامه دهید. قرار نیست که ما یک روز از خواب بیدار شویم و ببینیم که در حرف زدن به زبان آلمانی استاد شده‌ایم. این اتفاق فقط در فیلم‌ها و افسانه‌ها ممکن است پیش بیاید. پس یادگیری را شروع کنید و به فکر مسائل حاشیه‌ای نباشید.

آموزش زبان آلمانی

 

میزان زمان مورد نیاز برای یادگیری یک زبان جدید به عوامل زیادی از جمله تجربه‌های قبلی شما در مواجهه با زبان‌ها، میزان انعطاف‌پذیری ذهنی، انگیزه و هدف از یادگیری، میزان زمان روزانه‌ای که به یادگیری و تقویت مهارت‌ها و… اختصاص می‌دهید بستگی دارد؛ اما اگر حداقل ۳ تا ۶ ماه به‌صورت روزانه حرف زدن به زبان آلمانی را با روش‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم تمرین کنید، احتمالاً خواهید توانست مکالمۀ روزانه با یک دوست داشته باشید و در کافه‌ها و رستوران‌ها با دیگران تعامل کرده و سفارش خودتان را ثبت کنید.

 

حرف زدن به زبان آلمانی : تلفظ و املای کلمات

یکی از اولین و مهم‌ترین کارها برای صحبت به زبان آلمانی، یادگیری تلفظ درست کلمات و حروف آن است و برای تسلط در این زمینه لازم است که خوب گوش دادن را تمرین کنید. گوش دادن دقیق به مکالمه‌ها، موسیقی‌ها، پادکست‌های زبان آلمانی و… به شما کمک می‌کند با تلفظ عبارات و کلمات مختلف زبان آلمانی آشنا شوید.

در قدم بعدی باید شروع به حرف زدن کنید. در این زمینه کمال‌گرا نباشید و با چند کلمه و فعل محدودی که یاد گرفته‌اید هم جملات کوتاه بسازید و حرف بزنید. درواقع تا زمانی که شما شروع به حرف زدن به زبان آلمانی با صدای بلند نکرده باشید، نمی‌توان گفت که این زبان را به‌خوبی یاد گرفته‌اید.

الفبای زبان آلمانی در موارد زیادی مشابه الفبای انگلیسی است. البته تلفظ برخی از حروف آلمانی متفاوت با تلفظ حروف انگلیسی مشابه خود هستند. به‌عنوان مثال، w در آلمانی صدای “v،” v صدای “f” و “j” صدای “y” تولید می‌کند. همچنین در آلمانی چند حرف اضافه هم وجود دارد که لازم است نحوۀ تلفظ آن‌ها را بیاموزید؛ مانند صدای r پشت گلو در کلماتی مانند rot (“قرمز” یا red”).

برخلاف انگلیسی، هر کدام از الفبای زبان آلمانی معمولاً فقط یک تلفظ دارند و همین ویژگی موجب ساده‌تر شدن املای کلمات آلمانی در مقایسه با کلمات انگلیسی می‌شود.

 

حرف زدن به زبان آلمانی : واژگان

بخش بزرگی از یادگیری یک زبان جدید و صحبت به آن، آشنایی با واژگان و کسب دایرۀ لغات غنی است. در این میان یادگیری اصطلاحات و عبارت‌های رایج و پرکاربرد آلمانی به شما کمک می‌کند با افراد بومی یک زبان ارتباط بهتر و قوی‌تری برقرار کنید.

کلمات و عبارات آلمانی

 

مؤثرترین راه برای یادگیری بیشتر و بهتر کلمات آلمانی این است که با لغات مربوط به موضوعی شروع کنید که به آن‌ها نیاز یا علاقه دارید. به‌عنوان مثال می‌توانید بیشتر زمان خود را روی یاد گرفتن لغات مربوط به شغل یا رشتۀ تحصیلی یا سرگرمی مورد علاقه‌تان بگذارید.

شروع فرایند یادگیری لغات آلمانی با موضوعات و حوزه‌های سختی که علاقه‌ای هم به آن‌ها ندارید، خیلی زود انرژی و انگیزۀ شما را کم می‌کند و ممکن است به‌سرعت از ادامۀ راه منصرف شوید.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ روش طلایی برای یادگیری زبان آلمانی

 

حرف زدن به زبان آلمانی: گرامر

یادگیری گرامر معمولاً یکی از بخش‌های دشوار در یادگیری هر زبانی است، مخصوصاً اگر گرامر زبان جدید با گرامر زبان‌هایی که قبلاً یاد گرفته‌اید تفاوت‌های بنیادینی داشته باشد. بخش‌های پیچیده‌ای در گرامر زبان آلمانی وجود دارد که از جملۀ آن‌ها می‌توان به صرف شدن بسیاری از افعال و صفت‌ها و سه جنسیت داشتن کلمات اشاره کرد. بنابراین بهتر است یادگیری گرامر را با بخش‌های آسان‌تری که شباهت بیشتری با گرامر زبان‌هایی که قبلاً آموخته‌اید دارند شروع کنید.

یک تکنیک عالی برای یادگیری اصولی گرامر زبان آلمانی این است که هر کلمه‌ای را با حرف اضافۀ مخصوص خودش یاد بگیرید. البته این کار ممکن است در ابتدا کمی برایتان گیج‌کننده باشد؛ زیرا گاهی جنسیت بیولوژیکی یک کلمه با جنسیت دستوری‌اش مطابقت ندارد. نگران نشوید! چون برای یادگیری استثناهایی از این دست هم قوانین و اصولی وجود دارد.

فراموش نکنید که هر کسی شیوۀ یادگیری متفاوتی دارد. به همین دلیل هم ممکن است بخش‌هایی از گرامر زبان آلمانی که به نظر شما بسیار سخت و مبهم است، برای شخص دیگری بسیار ساده باشد و بالعکس. بنابراین مأیوس نشوید و به تمرین و یادگیری ادامه دهید.

گرامر زبان آلمانی

 

بهترین راه‌های یادگیری زبان آلمانی و حرف زدن به آن

بهترین راه یادگیری زبان آلمانی و تسلط بر آن این است که وقت بگذارید و استمرار داشته باشید؛ مانند بسیاری از فعالیت‌های مهارتیِ ارزشمند، هیچ راه میان‌بر دیگری برای آن وجود ندارد. اما تکنیک‌ها و راه‌هایی هست که سرعت و کیفیت یادگیری‌تان را افزیش می‌دهند و در ادامه قرار است به تعدادی از مهم‌ترین و مؤثرترین آن‌ها اشاره کنیم.

 

۱. دلیل و انگیزۀ بزرگ و مهمی داشته باشید.

واقعیت این است که یادگیری به‌طور کلی فرایندی است که به صرف انرژی و زمان زیادی نیاز دارد و اگر برای یاد گرفتن یک زبان جدید انگیزه و دلیل محکمی نداشته باشید، ممکن است خیلی زود خسته و مأیوس شوید. بنابراین قبل از اینکه به دنبال پیدا کردن کلاس‌ها یا منابع آموزش زبان آلمانی بگردید، باید برای خودتان مشخص کرده باشید که هدفتان از یادگیری چیست.

دلایل زیادی برای آموزش زبان آلمانی وجود دارد که از جملۀ آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

ممکن است شما دلایل دیگری هم به این لیست اضافه کنید.

مهم این است که با داشتن یک «چرا»ی بزرگ برای یادگیری زبان آلمانی و حرف زدن به آن، با چالش‌ها و دشواری‌هایی که در مسیر یادگیری وجود دارد راحت‌تر کنار می‌آیید.

انگیزه یادگیری زبان آلمانی

 

۲. شرکت در کلاس‌های خصوصی

اگر زمان کمی دارید یا جزو افرادی هستید که برای یادگیری مؤثر به کلاس و معلم نیاز دارید، اولین و بهترین گزینه برای شما شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان آلمانی است. بازخوردهایی که از معلم خود در کلاس می‌گیرید شما را متوجه نقاط ضعفتان خواهد کرد. علاوه بر این، شما در کلاس مجبور هستید که صحبت کنید و به همین دلیل این کلاس‌ها بهترین محل تمرین حرف زدن به زبان آلمانی برایتان خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

 

۳. محیط خود را با زبان آلمانی احاطه کنید.

شما می‌توانید برای تقویت مهارت‌های حرف زدن به زبان آلمانی بدون این که واقعاً به یک کشور آلمانی زبان سفر کنید، محیط پیرامون خودتان را تا حد امکان با هر چیزی که به زبان آلمانی مربوط می‌شود پر کنید. برای انجام این کار می‌توانید این ایده‌ها را امتحان کنید:

  • زبان کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی موبایل خود را به آلمانی تغییر دهید. کار کردن با تکنولوژی به زبان آلمانی سرعت یادگیری شما را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.
  • فیلم‌ها و سریال‌های زبان آلمانی را بدون زیرنویس تماشا کنید. حتی اگر متوجه معنای بعضی جملات و اصطلاح‌ها نمی‌شوید، تمرکز خود را به نحوۀ ادای کلمات و تأکیدهای عبارت‌ها معطوف کنید.
  • کتاب‌ها و مقالات آلمانی زبان را بخوانید. اگر سطح کتاب‌ها و مقالات پایین‌تر باشد، نتیجۀ بهتری خواهید گرفت. بنابراین می‌توانید با کتاب‌ها و مقالات کودکان شروع کنید.
  • به پادکست‌ها یا آهنگ‌های زبان آلمانی بدون نگاه کردن به متن اصلی یا ترجمۀ آن‌ها گوش کنید و سعی کنید جملات را همراه خوانندۀ آهنگ تکرار کنید.
  • کسانی را که زبان آلمانی بلدند پیدا کنید و با آن‌ها یک گروه مکالمۀ هفتگی یا ماهانه تشکیل دهید و هر بار دربارۀ یک موضوع با یکدیگر صحبت و بحث کنید. این کار را می‌توانید به‌صورت آنلاین و با دوستانی از شهرها یا حتی کشورهای مختلف هم انجام دهید.

 

۴. استفاده از نرم‌افزارهای یادگیری زبان آلمانی

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری برای یادگیری زبان آلمانی این است که می‌توانید در زمان‌های آزاد و با سرعت دلخواه خودتان پیش بروید. در هر سطحی از زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته که باشید، نرم‌افزارها می‌توانند به‌عنوان یک منبع اصلی یا مکمل به شما در فرایند یادگیری کمک زیادی بکنند. ما در مقالۀ «بهترین و کامل‌ترین نرم افزارها برای یادگیری زبان آلمانی» توضیحات بیشتر و مفصل‌تری دربارۀ این نرم‌افزارها و نحوۀ استفاده از آن‌ها داده‌ایم.

نرم افزارهای آموزش زبان آلمانی

 

۵. کمک گرفتن از اپلیکیشن‌ها

این روزها همۀ ما ساعت‌های زیادی از روزمان را به استفاده از تلفن همراه اختصاص می‌دهیم. بنابراین خیلی خوب است که از این فرصت استفاده کرده و موبایلمان را به یک کلاس آموزش زبان آلمانی تبدیل کنیم.

اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در هر سطحی که باشید، از آن‌ها برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید.

بعضی از این اپلیکیشن‌ها هم به‌صورت ویژه برای تقویت مهارت‌های گوش دادن، صحبت و مکالمه طراحی شده‌اند و با استفاده از آن‌ها به‌صورت غیرمستقیم حرف زدن به زبان آلمانی را هم تمرین خواهید کرد. در مقالۀ « اپلیکیشن های مفید و موثر برای یادگیری زبان آلمانی» با بهترین اپلیکیشن‌ها برای آموزش زبان آلمانی و نحوۀ استفاده از آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

 

۶. از روز اول صحبت کردن را شروع کنید.

اگر هم‌زمان با اولین درس‌هایی که می‌خوانید شروع به حرف زدن کنید، اعتماد به نفس بیشتری در ادامۀ مسیر خواهید داشت. نگران نباشید که کلمات، عبارات یا گرامر زبان را به‌درستی استفاده می‌کنید یا نه، مهم این است که شروع به صحبت کردن کنید و از آن نترسید! شروع هر کاری، سخت‌ترین مرحله از آن است؛ مخصوصاً اگر این کار حرف زدن به یک زبان دیگر آن هم در کنار افراد دیگر باشد. برای شروع می‌توانید روزانه چند دقیقه را با صحبت کردن جلوی آینه و توجه به حرکات لب‌ها و دهانتان در زمان ادای کلمات تمرین کنید.

همچنین برای تمرین حرف زدن به زبان آلمانی، می‌توانید از اپلیکیشن HelloTalk کمک بگیرید. این اپلیکیشن یک برنامۀ کاربردی است که شما می‌توانید در آن با زبان‌آموزانی از سراسر جهان ارتباط برقرار کرده و حرف زدن به زبان آلمانی را در یک محیط عالی و آموزشی تمرین و تکرار کنید.

گروه مکالمه آلمانی

 

۷. از روش‌های میان‌بر یادگیری استفاده کنید.

میان‌برها راه‌ها و تکنیک‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند حرف زدن به زبان آلمانی را زودتر و بهتر یاد بگیرید. چند تکنیک برای مدیریت زمان، مطالعۀ بهتر و یادداشت‌برداری مؤثر و کاربردی وجود دارد که رایج‌ترین آن‌ها تکنیک پومودورو و سیستم تکرار در فواصل زمانی مشخص یا SRS است.

در روش پومودو که شیوه‌ای برای مدیریت زمان در فرایند یادگیری و افزایش کیفیت آن است، زمان‌های مطالعه و آموزش را به فواصل ۲۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای تقسیم کرده و بعد از هر بخش ۳۰ دقیقه‌ای، ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت می‌کنند. در نتیجه مغز شما می‌تواند مطالب جدید را راحت‌تر دسته‌بندی کرده و بهتر به یاد بیاورد.

مطالعه و یادگیری با تکنیک پومودورو کمک می‌کند تا در فواصل زمانی تعیین شده با تمرکز بیشتری به یادگیری بپردازید و تجربۀ بهتر و مؤثرتری از آموزش زبان داشته باشید.

در روش SRS که می‌توان گفت مؤثرترین میان‌بر زبانی برای یادگیری واژگان و عبارات جدید زبان آلمانی است، کلمات جدید را در فواصل زمانی مشخص و به دفعات تکرار و تمرین می‌کنند. ترکیب این روش با شیوۀ مطالعه به روش پومودورو، می‌تواند نتایج فوق العاده‌ای در یادگیری و حرف زدن به زبان آلمانی داشته باشد.

 

۸. در ابتدا روی یادگیری بخش‌های آسان‌تر زبان آلمانی تمرکز کنید.

زبان آلمانی ویژگی‌هایی دارد که یادگیری بخش‌های زیادی از این زبان به کمک آن‌ها ساده‌تر می‌شود. عوامل و ویژگی‌هایی که یادگیری زبان آلمانی را ساده‌تر می‌کند عبارتند از:

  • کلمات و جملات این زبان زیر و بمی ندارند و شدت ادای یک عبارت یا کلمه، معنای آن را عوض نمی‌کند. در صورتی که زیر و بمی در زبان‌هایی مثل چینی یا تایلندی یک عامل تعیین کننده است و همین مسئله حرف زدن به این زبان‌ها را برای غیر بومی‌ها دشوارتر می‌کند.
  • بسیاری از الفبا و حروف زبان آلمانی، برخلاف زبان‌هایی مثل زبان ژاپنی یا زبان کره‌ای، مشابهت و اشتراکات زیادی با زبان انگلیسی دارند.
  • تعداد پسوندها در کلمات این زبان، بسیار محدود است.
  • زبان آلمانی یک زبان آوایی است. به این معنا که شما دقیقاً کلمات را همان‌طور که می‌شنوید می‌نویسید. (البته استثناهایی وجود دارد.)
  • گرامر زبان آلمانی اشتراکات زیادی با گرامر انگلیسی دارد؛ به دلیل اینکه این دو زبان از یک خانواده هستند. بنابراین اگر شما به گرامر زبان انگلیسی مسلط باشید، یادگیری بخش‌های زیادی از گرامر زبان آلمانی برایتان ساده‌تر خواهد بود.

یادگیری صحبت به زبان آلمانی

 

با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانید یادگیری را از بخش‌هایی که بر آن‌ها تسلط بیشتری دارید آغاز کنید و در ادامه وارد بخش‌های دشوارتر شوید.

 

۹. یادگیری حروف و کلمات ربط را جدی بگیرید.

کلمات و حروف ربط در زبان آلمانی نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارند.

اگر شما با ساختار اصلی جملات و عبارات آلمانی و حروف ربط مربوط به هر دسته آشنا باشید، به‌زودی می‌توانید جملات پیچیده و طولانی آلمانی را هم بسازید.

به‌عنوان مثال فرض کنید که سر میز غذا نشسته‌اید و می‌خواهید نظرتان را دربارۀ گرم یا سرد بودن بعضی از غذاها اعلام کنید. اگر برای بیان نظر خود فقط دو کلمۀ nein (نه) و kalt (سرد) را بدانید، ممکن است نتوانید منظورتان را به‌درستی به دیگران منتقل کنید، اما وقتی با کلمۀ leider (متأسفانه) هم آشنا باشید، به‌راحتی می‌توانید نظرتان را با عبارتی مشابه این جمله بیان کنید: Leider ist es zu kalt (متأسفانه خیلی سرد است).

 

۱۰. افعال مودال یا وجهی (Modalverben) را هرچه زودتر یاد بگیرید.

شش فعل مودال در زبان آلمانی وجود دارد که بعضی از آن‌ها مربوط به صیغه‌های مختلف و بی‌قاعده هستند. یاد گرفتن این افعال به شما در ساختن جملات ابتدایی و پایه‌ای در زمان نوشتن یا حرف زدن به زبان آلمانی کمک می‌کند. از فعل‌های مودال معمولاً برای توصیف رابطه با فعل دوم استفاده می‌شود. شش فعل معین آلمانی عبارتند از:

dürfen = allowed
können = can
mögen = to like
müssen = have to
sollen = should
wollen = want

 

زمانی که این افعال و نحوه و محل استفاده از آن‌ها را یاد گرفتید، به‌راحتی می‌توانید چنین جملاتی را بسازید:

Ich möchte gern ein Bier trinken = من می‌خواهم یک نوشیدنی بنوشم.

آموزش فعل‌های زبان آلمانی

 

۱۱. قدرت تکرار و تمرین را دست‌کم نگیرید.

فرایند یادگیری یک زبان هرگز بدون تمرین و تکرار مداوم تکمیل و عمیق نمی‌شود. بخش‌های دشوار و پیچیده‌ای در هر زبانی وجود دارد که آن‌ها را جز با تمرین‌های هر روزه نمی‌توان یاد گرفت. هرچقدر که حرف زدن به زبان آلمانی را بیشتر و در موقعیت‌های مختلف تمرین کنید، افعال چند وجهی، اسامی جنسیتی و موارد دیگر زودتر و بهتر ملکۀ ذهنتان خواهند شد.

گاهی وقت‌ها تمرینِ زیاد یک نکتۀ قدیمی، مؤثرتر از یادگیری هر روزۀ مسائل و نکات جدید بدون تکرار کردن آن‌هاست.

 

سخن پایانی

در این مقاله به راه‌ها و ترفندهایی اشاره کردیم که برای یادگیری زبان آلمانی و تسلط بر مکالمه به این زبان راهگشا و کاربردی هستند. فرایند یادگیری هر زبانی دشواری‌هایی دارد و نیازمند صرف وقت و داشتن صبر و حوصله و پشتکار فراوان است، اما در عین حال مسیری جذاب و بسیار لذت بخش هم هست. امیدواریم که مطالعۀ این مقاله برایتان مفید بوده باشد و یک یا چند تکنیک را از همین امروز اجرا کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۹ / ۵. تعداد نظرات ۱۱

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *