کلاس آنلاین زبان آلمانی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان آلمانی

۱۶ اپلیکیشن مفید و موثر برای یادگیری زبان آلمانی

۴.۴
(۱۲)

اگر در حال یادگیری زبان آلمانی هستید، از موبایلتان بیشترین استفاده را ببرید. این روزها موبایلمان همه جا همراه‌مان است. بنابراین اگر بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی را بشناسید، می‌توانید از آن‌ها در هر زمانی برای یادگیری و تمرین زبان آلمانی استفاده کنید.

در ادامه می‌خوانیم:

 

چگونه از اپلیکیشن های یادگیری زبان آلمانی استفاده کنیم؟

اپلیکیشن‌ها تقریباً همیشه و همه‌جا در دسترستان هستند، بنابراین ابزارهای مناسبی برای یادگیری به شمار می‌روند. اگر در حال یادگیری زبان آلمانی هستید، یا قصد دارید یادگیری را شروع کنید، می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن مناسب سرعت پیشرفتتان را بالا ببرید. البته هر اپلیکیشن، کاربرد متفاوتی دارد. در این مقاله در مورد کاربرد تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی برایتان توضیح می‌دهیم تا بتوانید با توجه به شرایط خودتان یکی از بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

حتی اگر مدت زیادی است رویای یادگیری زبان آلمانی را در سر دارید، اما فرصت شروع پیش نیامده؛ یا فکر می‌کنید سرتان شلوغ‌تر از آن است که یادگیری یک زبان جدید را در برنامه‌تان بگنجانید؛ یکی از اپلیکیشن‌هایی که آموزش زبان آلمانی را از صفر شروع می‌کند، می‌تواند کمکتان کند که زمان‌های کوتاهی از روز را به رویای‌تان اختصاص دهید. بعد که زمان کافی داشتید می‌توانید یادگیری زبان آلمانی را جدی‌تر دنبال کنید.

بهره گیری از زمان

 

شاید بخواهید برنامه یادگیری زبان آلمانی را خودتان در خانه پیش ببرید. در این صورت احتمالاً می‌توانید از چند اپلیکیشن کمک بگیرید. همزمان با استفاده از اپلیکیشن‌ها دفتری داشته باشید تا نکات مهم را یادداشت و مرور کنید، و بر اساس یک برنامه منظم پیش بروید. در این صورت باید خودتان تمرینِ هر ۴ مهارت زبانی را در برنامه‌تان قرار دهید.

البته یکی از روش‌های تضمین‌شده برای یادگیری، شرکت در کلاس‌های خصوصی تدریس زبان آلمانی است. در این صورت برنامه منظمی خواهید داشت، و در کلاس به راحتی نقاط ضعفتان یا نکاتی که می‌خواهید بیشتر روی آن‌ها تمرکز و تمرین کنید را می‌یابید. بر همین اساس می‌توانید از اپلیکیشنی نیز استفاده کنید که مهارت‌های مورد نظر شما را بهتر پوشش بدهد و به پیشرفت شما در کلاس کمک کند.

 

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان آلمانی

معیار شما برای انتخاب اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی چیست؟

خوب است که ابتدا به انتظاری که خودتان از اپلیکیشن دارید فکر کنید. اما لازم است چند معیار عمومی را هم در نظر بگیرید. شما با حفظ کردن چند کلمه و قانون، یک زبان را یاد نمی‌گیرید. بنابراین اپلیکیشنی که فقط لیست بلندی از کلمات و قانون‌ها پیش روی شما بگذارد چندان مناسب نیست. اغلب اپلیکیشن‌های کاربردی سعی می‌کنند شرایطی برای شما فراهم کنند که یادگیری زبان آلمانی برایتان تجربه‌ای جذاب باشد. این علاقه و کشش روی ادامه دادن یادگیری و به‌یادسپاری اثر زیادی خواهد داشت.

یکی دیگر از شرایطی که در اپلیکیشن‌ها با آن مواجه می‌شوید پرداخت هزینه است. بعضی از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی برای نسخه رایگان محدودیت‌هایی قرار داده‌اند؛ مثل زمان یا تعداد درس‌هایی که می‌توانید در روز مطالعه کنید. برخی از آن‌ها نسخه پریمیوم دارند، یعنی با پرداخت هزینه می‌توانید از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید. بعضی دیگر نیز حق اشتراک می‌فروشند، یعنی شما می‌توانید برای مدت زمان مشخصی اشتراک بخرید و در طول این زمان به همه امکانات اپلیکیشن دسترسی داشته باشید. برای تهیه نسخه پریمیوم یا حق اشتراک اپلیکیشن‌های غیرایرانی باید امکان پرداخت به دلار یا یورو داشته باشید.


ما تلاش کرده‌ایم فهرستی از اپلیکیشن های یادگیری زبان آلمانی بسازیم که تجربه کاربری خوبی فراهم می‌کنند و محتوای آموزشی مناسبی دارند. اما همچنان شما عامل تصمیم گیرنده اید که انتخاب می‌کنید کدام یک از این موارد برایتان بهترین گزینه است.

 

۱. Duolingo

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد (محدود) پریمیوم

اگر قصد یادگیری زبان آلمانی از صفر را دارید، شاید Duolingo بتواند کمکتان کند. این جغد سبز رنگ زبان آلمانی را با روش جذابی به شما یاد خواهد داد. از همان ابتدای مسیر با یادگیری چند کلمه کلیدی و بعد چند عبارت و سپس جمله شروع می‌کنید. در پایان درس اول شما می‌توانید یکی دو جمله ساده به زبان آلمانی بگویید. هیجان‌انگیز نیست؟

درس‌های Duolingo کوتاه است، به همین دلیل برای کسانی که می‌خواهند هر روز زمان کوتاهی را به یادگیری زبان آلمانی اختصاص دهند بسیار مناسب می‌باشد. هر واحد درسی آن از چند سطح تشکیل شده که می‌توانید به مرور آن را طی کنید. به اندازه کافی هم تکرار و تمرین برایتان در نظر گرفته است. اما اگر فکر می‌کنید بر مباحث اولیه مسلطید، نگران نباشید. آزمون انتهای درس را بدهید تا درس بعدی برایتان باز شود.

این اپلیکیشن تمرین‌هایی برای هر ۴ مهارت زبانی در نظر گرفته است. گاهی باید تست بزنید و ترجمه کنید. اما تمرین‌هایی هم دارد که باید آن‌چه می‌شنوید را بنویسید، یا بر اساس آن‌چه می‌شنوید یا می‌خوانید به سوالی پاسخ دهید. برای تقویت مهارت صحبت کردن به زبان آلمانی نیز از شما می‌خواهد عبارت‌هایی را بخوانید؛ و با یک سیستم تشخیص گفتار خوب تلفظ شما را می‌سنجد.

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی - دولینگو

 

یک مزیت دیگر در این اپلیکیشن این است که هر روز ۵ قلب به شما می‌دهد تا تمرین کنید. با هر اشتباه یک قلب از دست می‌دهید. اگر همه قلب‌ها تمام شود، با بازگشت به عقب و دوره درس‌ها می‌توانید قلب جدید بگیرید. این روش باعث می‌شود مطالبی که فراموش کرده‌اید را مرور کنید.

این اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی تا سطح A1 و A2 مناسب است.

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۲. Drops

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد پریمیوم

اپلیکیشن Drops نیز یکی از گزینه‌های خیلی خوب برای کسانی است که قصد دارند روزانه زمان اندکی را به تمرین زبان آلمانی بپردازند. این اپلیکیشن در یک برنامه روزانه ۵ دقیقه‌ای واژه‌های ضروری زبان آلمانی را به روشی جذاب و همراه با مثال و کاربرد آن‌ها به شما می‌آموزد. Drops برای آموزش واژگان آلمانی به طور همزمان از متن، صدا و تصویر استفاده می‌کند و روش کار با آن بازی‌گونه و جذاب است. این روش به ویژه برای کسانی که با یادگیری بصری ارتباط بهتری برقرار می‌کنند بسیار مؤثر است.

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی Drops

 

این اپلیکیشن واژه‌ها را در دسته‌های منطقی طبقه‌بندی کرده است که شامل موضوعاتی مثل اعضای خانواده، غذاها، رنگ‌ها، ملیت‌ها و… می‌باشد.

در نسخه رایگان شما می‌توانید روزانه ۵ دقیقه با این اپلیکیشن به یادگیری زبان آلمانی بپردازید. اما در نسخه پریمیوم دسترسی شما به اپلیکیشن نامحدود است و بدون اتصال به اینترنت نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۳. Rosetta Stone

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS ندارد پریمیوم

اپلیکیشن رزتا استون از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان در سراسر دنیاست. این اپلیکیشن یک روش منحصر به فرد برای آموزش زبان دارد. Rosetta Stone با استفاده از تصاویر، متن، صدا و ویدئو زبان آلمانی را به شما یاد می‌دهد، بدون آن که هیچ ترجمه‌ای در اختیارتان قرار دهد. مبنای روش آموزشی رزتا استون، روشی است که همه ما زبان مادری‌مان را یاد گرفته‌ایم.

در این اپلیکیشن کلمه‌ها و عبارت‌های جدید را با ارتباط دادن آن‌ها با تصاویر یاد می‌گیرید و تلفظ واژه‌ها توسط افراد بومیِ زبان آلمانی انجام شده است. رزتا استون از یک سیستم هوشمند تشخیص گفتار نیز استفاده می‌کند تا تلفظ صحیح واژه‌ها را به شما یاد بدهد.

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی رزتا استون

 

اگر هدفتان تمرکز بیشتر روی مکالمه باشد، این اپلیکیشن برایتان مناسب است. اما با استفاده از آن نمی‌توانید به طور متمرکز به گرامر زبان آلمانی بپردازید. از طرف دیگر این اپلیکیشن روی فروشگاه گوگل برای ایران در دسترس نیست و باید آن را از فروشگاه‌های ایرانی تهیه کنید.

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۴. Der Die Das

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد ندارد

همان‌طور که می‌دانید همه اسم‌ها در زبان آلمانی مؤنث، مذکر یا خنثی هستند. بر این اساس سه نوع حرف تعریف متفاوت نیز خواهند داشت. این مسئله برای ما کمی نامأنوس است، زیرا در زبان فارسی برای اسم‌ها حرف تعریف و جنسیت نداریم. اپلیکیشن Der Die Das یک اپلیکیشن ساده است که می‌توانید هر کلمه‌ای را در آن جستجو کنید و حرف تعریف متناسب با آن را به سرعت بیابید.

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی Der Die Das

 

این اپلیکیشن کاملاً رایگان است و دستورالعمل‌هایی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید خودتان در موقعیت‌های دیگر حرف تعریف درستِ مرتبط با اسم‌ها را حدس بزنید. می‌توانید در Der Die Das یک فهرست از کلمه‌هایی که معمولاً حرف تعریف درست آن‌ها را فراموش می‌کنید بسازید و آن‌ها را تمرین کنید. این اپلیکیشن به صورت بازی‌گونه و تصادفی این کلمه‌ها را به شما نشان می‌دهد و از شما می‌خواهد که حرف تعریف آن‌ها را حدس بزنید. با این تمرین به مرور زمان بر حرف تعریف‌ها مسلط خواهید شد.

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۵. Memrise

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد (محدود) خرید اشتراک

ممرایز اپلیکیشنی است که در آن می‌توانید آموزش خودتان را ارائه کنید، فلش کارتی برای درسی که می‌خوانید بسازید، یا درسی که دیگران قبلاً ساخته‌اند را بخوانید. بنابراین تعداد خیلی زیادی درس برای یادگیری زبان آلمانی روی این پلتفرم وجود دارد که به رایگان به آن‌ها دسترسی دارید و می‌توانید با کمک آن‌ها سطح دانش خود را بالا ببرید. البته اگر نگران این هستید که درس‌ها به قدر کافی استاندارد باشند، می‌توانید روی درس‌هایی تمرکز کنید که توسط خود Memrise ارائه شده‌اند.

این اپلیکیشن از روش لایتنر برای به یاد سپردن درس‌ها استفاده می‌کند و این روش را به شیوه‌ای بازی‌گونه و جذاب ارائه کرده که شما را تشویق می‌کند یادگیری‌تان را ادامه دهید.

برای درس‌هایی که به آموزش کلمات زبان آلمانی پرداخته‌اند، هر کلمه همراه با تصویر، تلفظ و مثال ارائه می‌شود. حتی در بسیاری از درس‌ها، اپلیکیشن ممرایز از طنز استفاده کرده تا کلمات بهتر در خاطرتان بماند. علاوه بر آن ویدئوهایی از افراد آلمانی زبان ارائه می‌کند و از شما می‌خواهد تمرین‌هایی در ارتباط با آن ویدئو انجام دهید. این تمرین‌ها تأثیر چشمگیری بر پیشرفت شما در زبان آلمانی خواهند داشت.

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی ممرایز

 

خبر خوب این که این اپلیکیشن از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. اما در حال حاضر برای استفاده در ایران محدود شده است. البته همچنان می‌توانید آن را از فروشگاه‌های ایرانی تهیه کنید.

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۶. Babbel

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد (محدود) خرید اشتراک

اپلیکیشن Babble در شروع کار به شما این امکان را می‌دهد که به عنوان مبتدی یا آشنا با زبان آلمانی، یادگیری خود را شروع کنید. در این برنامه می‌توانید واژه‌ها و عبارت‌های زبان آلمانی را با استفاده از تصاویر، صداها و توضیحات متنی یاد بگیرید. پس از آن از شما می‌خواهد تشخیص بدهید معادل انگلیسی واژه‌ای که یاد گرفته‌اید چیست.

بخش دیالوگ یکی از قسمت‌های خیلی مهم این اپلیکیشن می‌باشد که در هر درس ارائه شده است. شما باید جاهای خالی را با عبارت‌های مناسب پر، و دیالوگ را کامل کنید. به این ترتیب مکالمه به زبان آلمانی را تمرین می‌کنید. علاوه بر آن، اپلیکیشن Babbel مجهز به سیستم تشخیص گفتار هوشمند است که امکان تمرین تلفظ عبارت‌های زبان آلمانی را برایتان فراهم می‌کند.

بیتر بخوانید: سوالات تعیین سطح زبان آلمانی برای افراد مبتدی و کودکان

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی Babbel

 

اپلیکیشن Babbel بخشی نیز برای دستور زبان آلمانی و ارائه نکات بیشتر در نظر گرفته که می‌تواند در یادگیری اصولی به شما کمک کند. این اپلیکیشن یک درس را به صورت رایگان ارائه کرده است و برای دریافت درس‌های بعدی باید اشتراک تهیه کنید.

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۷. Busuu

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد (محدود) خرید اشتراک

یکی از جامع‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی Busuu است. در این اپلیکیشن به آموزش واژگان، گرامر زبان آلمانی و تمرین‌هایی برای هر ۴ مهارت زبانی، یعنی مهارت شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه دسترسی دارید. بعد از گذراندن یک آزمون ۱۰ دقیقه‌ای می‌توانید یادگیری زبان آلمانی را با توجه به سطح خودتان شروع کنید. هر درس در اپلیکیشن Busuu شامل آموزش تعدادی واژه است. پس از آن مکالمه‌ای آمده که این واژه‌ها را به کار برده، و سپس یک تمرین نوشتاری دارید. می‌توانید با اعضای دیگر اپلیکیشن تمرین مکالمه داشته باشید و برای تمرین تلفظ نیز از سیستم تشخیص گفتار هوشمند استفاده کنید.

نسخه پریمیوم این اپلیکیشن به شما امکان شخصی‌سازی درس‌ها را می‌دهد و می‌توانید درس‌ها را برای مطالعه آفلاین دانلود کنید.

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی Busuu

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۸. Learn German by Bravolol

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد (محدود) پریمیوم

یک اپلیکیشن خیلی خوب برای تمرین تلفظ در زبان آلمانی Learn German by Bravolol است. در این اپلیکیشن واژه‌ها و عبارت‌هایی که در زندگی روزمره و در موقعیت‌های متفاوت به آن‌ها نیاز دارید را می‌آموزید؛ برای مثال عبارت‌هایی که در سلام و احوالپرسی، غذا خوردن، خرید کردن، تفریحات و… به کار می‌روند.

بیشتر بخوانید: عبارات روزمره برای یادگیری زبان آلمانی

تلفظ‌ها توسط افراد آلمانی زبان انجام و ضبط شده است. اگر تلفظ‌ها سریع بود و آن را درست متوجه نمی‌شدید، اپلیکیشن این امکان را به شما می‌دهد که سرعت آن را پایین بیاورید و دوباره به آن گوش کنید.

یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد و جالب اپلیکیشن Bravolol این است که شما می‌توانید عبارت‌های موجود در درس‌ها را تکرار و صدای خود را ضبط کنید؛ و سپس آن را با نمونه اصلی مقایسه نمایید. به این وسیله می‌توانید کوچک‌ترین و ظریف‌ترین تفاوت در تلفظ درست واژه‌ها را درک کنید.

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی bravolol

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۹. Seedlang

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد ندارد

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی Seedlang روی تقویت مهارت شنیداری و مکالمه زبان آلمانی تمرکز دارد. این اپلیکیشن آموزش‌هایش را از طریق ویدئوهایی که از افراد بومی آلمانی زبان تهیه کرده ارائه می‌کند.

آموزش به این صورت است که شما یک ویدئوی کوتاه می‌بینید و سپس همان مکالمه را تکرار و ضبط می‌کنید. بعد می‌توانید صدای خودتان را با صدای اصلی مقایسه نمایید و اشکالاتتان را بیابید. در آموزش‌های ابتدایی ویدئوها تنها شامل تلفظ یک کلمه یا یک عبارت کوتاه است. بنابراین یک مجموعه گام به گام عالی در اختیار دارید که یادگیری زبان آلمانی را با آن شروع کنید.

این اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی را از سطح مبتدی تا پیشرفته پوشش می‌دهد و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی seedlang

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۱۰. DW Learn German

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد ندارد

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی Deutsche Welle کاملاً رایگان است و بر طبق استاندارد CEFR (چارچوب استاندارد اروپا برای مهارت‌های زبانی) طراحی شده است. آموزش‌های موجود در این اپلیکیشن بر اساس واژگان و مکالمه پیش می‌رود و سطح A1 تا B1 را پوشش می‌دهد. اما روی وب‌سایت Deutsche Welle آموزش‌ها تا سطح پیشرفته موجود است و علاوه بر آن به پادکست‌های زبان آلمانیِ سطح‌بندی شده، از مبتدی تا پیشرفته، دسترسی دارید.

اپلیکیشن Deutsche Welle امکان شرکت در آزمون تعیین سطح را نیز برایتان در نظر گرفته است، بنابراین می‌توانید یادگیری زبان آلمانی را با توجه به سطح خودتان شروع کنید. آموزش‌ها ویدئویی و تعاملی است و می‌توانید منابع بیشتری نیز روی وب‌سایت Deutsche Welle بیابید.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشند یادگیری زبان آلمانی DW Learn German

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۱۱. Innovative Language Learning

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد پریمیوم

اپلیکیشن Innovative Language Learning آموزش زبان آلمانی را با استفاده از پادکست ارائه می‌کند و برای همه سطوح مناسب است. در بسیاری از درس‌ها مکالمه دو یا چند نفر به زبان آلمانی را می‌شنوید. سپس تمام نکات گرامری و واژگان مربوط به درس با جزئیات توضیح داده می‌شوند. در این اپلیکیشن می‌توانید واژگان را به صورت فلش کارت مرور کنید.

از آنجا که Innovative Language Learning به صورت پادکست ارائه شده، همزمان شما را با فرهنگ آلمان نیز آشنا می‌کند. بنابراین اگر قصد مهاجرت یا سفر به کشور آلمان را دارید، می‌توانید چیزهایی زیادی از این پادکست‌ها بیاموزید.

نسخه پریمیوم این اپلیکیشن به شما امکان دسترسی به یک مربی را می‌دهد که می‌توانید سوالاتتان را از او بپرسید و برای تمرین‌های خود بازخورد بگیرید.

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی Innovative Language Learning

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۱۲. Grammatisch

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد خرید اشتراک

اگر می‌خواهید روی یادگیری گرامر زبان آلمانی تمرکز کنید یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان آلمانی Grammatisch است. همه نکات گرامری از قواعد مربوط به جمع و مفرد تا صرف فعل‌ها را می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن یاد بگیرید. درس‌های موجود در این اپلیکیشن از سطح A1 تا C1 دسته‌بندی شده‌اند؛ و هر درس شامل جدول‌ها و مثال‌هایی برای درک بهتر دستور زبان آلمانی است.

برای هر درس تست‌ها و تمرین‌هایی در نظر گرفته شده که پس از انجام آن‌ها می‌توانید امتیازتان و جزئیات پاسخ صحیح را مشاهده کنید. این اپلیکیشن برای تمرین روزانه گرامر زبان آلمانی بسیار مناسب است.

برای دسترسی به تمرین‌های بیشتر لازم است اشتراک تهیه کنید، اما در نسخه رایگان به آموزش‌های اپلیکیشن Grammatisch دسترسی دارید.

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی Grammatisch

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۱۳. Der Tagesspiegel

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد دسترسی به محتوای بیشتر

اپلیکیشن Der Tagesspiegel در حقیقت یک روزنامه آلمانی است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید همزمان در جریان اخبار آلمان و سراسر دنیا قرار بگیرید و زبان آلمانی را نیز تمرین کنید.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید تعداد زیادی از واژه‌های زبان آلمانی به‌روز و پرکاربرد را یاد بگیرید. سعی کنید مثال‌های متفاوت و متنوع از واژه‌ها را جمع کنید و این اپلیکیشن را به عنوان یک منبع خوب برای کاربرد واژگان در جمله به کار ببرید. علاوه بر آن می‌توانید گرامر زبان آلمانی را نیز تمرین کنید.

از سوی دیگر خواندن مداوم اخبار مهارت شما را در درک مطلب زبان آلمانی بالا خواهد برد. بنابراین اگر قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان آلمانی را دارید، این اپلیکیشن می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

اپلیکیشن خواندن خبر به زبان آلمانی Der Tagesspiegel

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۱۴. Tandem

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد امکان گرفتن معلم خصوصی

اپلیکیشن Tandem یک اپلیکیشن کاملاً رایگان برای تبادل زبان است. یعنی شما می‌توانید از طریق این اپلیکیشن فردی را پیدا کنید که زبان مادری‌اش آلمانی است (یا آلمانی را روان صحبت می‌کند) و قصد دارد زبانی که شما به آن مسلطید را یاد بگیرد. می‌توانید با هم چت کنید، پیام صوتی برای یکدیگر بفرستید، یا حتی تماس تصویری بگیرید.

زبان مادری‌تان یا هر زبان دیگری که به آن مسلط هستید را یاد بدهید و در عوض زبان آلمانی را یاد بگیرید. اپلیکیشن Tandem این امکان را به شما می‌دهد که علاقه‌مندی‌های خود را مشخص کنید. بنابراین می‌توانید افرادی را برای یادگیری مشترک بیابید که علایق مشترکی با شما دارند. در این صورت موضوعات جذابی برای گفتگو خواهید داشت.

این اپلیکیشن گزینه تصحیح املا (spelling corrections) و ابزار ترجمه نیز دارد که به خصوص برای افراد مبتدی بسیار کارآمد است. اما اگر در یادگیری زبان آلمانی کاملاً مبتدی هستید، شاید بهتر باشد کمی صبر کنید. بهتر است ابتدا چند جمله برای سلام و احوالپرسی، و معرفی خودتان یاد بگیرید و بعد دنبال یک یار تمرینی خوب بگردید.

اپلیکیشن تبادل زبان tandem برای یادگیری زبان آلمانی

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۱۵. Hello Talk

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS دارد ندارد

اپلیکیشن Hello Talk نیز یک اپلیکیشن تبادل زبان رایگان و شناخته شده است. ساختار کلی این اپلیکیشن نیز درست مانند اپلیکیشن Tandem است. اما Hello Tallk برای زبان آلمانی سیستم تصحیح گرامر و تایپ صوتی دارد. بنابراین می‌توانید پیام‌هایتان را با اطمینان بیشتری نسبت به ساختار دستوری آن ارسال کنید؛ و حتی در زمان چت کردن، برای تمرین تلفظ زبان آلمانی می‌توانید از تایپ صوتی استفاده نمایید.

در اپلیکیشن Hello Talk این امکان را نیز دارید که صدا یا ویدئویی از خودتان ضبط کنید، و از افراد مسلط به زبان آلمانی بخواهید به شما بازخورد بدهند.

این اپلیکیشن می‌تواند برای تقویت مهارت حرف زدن به زبان آلمانی بسیار مؤثر باشد.

اپلیکیشن تبادل زبان Hello Talk

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۱۶. Pimsleur

سیستم عامل‌ها نسخه رایگان نسخه پولی
Android – iOS ندارد دارد

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی Pimsleur است. اما توجه کنید که Pimsleur فقط ابزاری برای یادگیری زبان نیست، بلکه یک روش آموزشی است که تحقیقاتی روی آن صورت گرفته و تاثیرگذاری آن آزموده شده است. اپلیکیشن Pimsleur یک دوره جامع یادگیری زبان آلمانی با این روش منحصربه‌فرد به شما ارائه می‌کند. در روش Pimsleur یادگیری زبان جدید مشابه با یادگیری زبان مادری انجام می‌شود.

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی pimsleur

 

این اپلیکیشن به ویژه برای زبان‌آموزانی که می‌خواهند مهارت شنیداری و مکالمه زبان آلمانی خود را تقویت کنند بسیار مناسب است. توجه به تمرین‌های شنیداری می‌تواند به شما کمک کند که در صحبت کردن به زبان آلمانی پیشرفت خوبی داشته باشید. همچنین در این اپلیکیشن به محتوای بصری و آزمون‌های بازی‌گونه نیز دسترسی دارید. این بخش‌ها هم یادگیری را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کنند، و هم افراد با سبک‌های یادگیری متفاوت می‌توانند به خوبی از آن بهره ببرند.

یکی از مزایای این اپلیکیشن، مکالمه‌هایی است که می‌توانید با گوش کردن به آن‌ها حرف زدن رو در رو را یاد بگیرید. دقت کنید که هر فردی را چطور می‌توانید خطاب قرار دهید. اپلیکیشن Pimsleur از مکالمه‌های مؤدبانه‌ای در مثال‌هایش استفاده می‌کند.

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

چند اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی برای تمرین بیشتر

با گسترش سریع دنیای دیجیتال، هر روز بر اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی اضافه می‌شود. برخی از این اپلیکیشن‌ها برای تقویت یک مهارت خاص کاربردی هستند، و برخی دیگر می‌توانند همه مهارت‌های زبان آلمانی شما را به طور همزمان تقویت کنند. در جدول زیر با تعدادی اپلیکیشن مناسب و کاربرد آن‌ها آشنا می‌شویم.

نام اپلیکیشن ویژگی‌ها مناسب برای مهارت‌های سیستم عامل‌ها هزینه
Mondly شروع یادگیری از صفر

تمرین مکالمه و درس‌های روزانه

مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن

گرامر، لغت

اندروید و iOS نسخه رایگان و امکان اشتراک
GermanPod101 ویدیوها و صداهایی از آلمانی زبان‌ها مهارت شنیداری، تلفظ اندروید و iOS نسخه رایگان و امکان اشتراک
Fluenz مناسب سطح مبتدی تا پیشرفته (۵ سطح)

امکان عبور از درس‌های ساده‌تر

مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن

تلفظ

اندروید و iOS فقط نسخه پولی
Test Zur Deutsch Grammatik A1-A2-B1-B2-C1 برای یادگیری گرامر و لغت در سطح پیشرفته گرامر و واژگان اندروید و iOS رایگان
German Complete Grammar مناسب برای آمادگی در آزمون‌های زبان آلمانی گرامر از سطح A1 تا C1 رایگان (نسخه پولی-بدون تبلیغات)
۱۴,۰۰۰Deutsche Verben امکان استفاده آفلاین گرامر مربوط به افعال آلمانی و ترکیب آن‌ها اندروید و iOS رایگان
Bilingua امکان مکالمه با افرادی که به زبان آلمانی مسلط‌اند.

بازی و تست‌های کوچک

تمرین و تقویت مکالمه اندروید رایگان
AccelaStudy App طراحی شده برای آمادگی در آزمون‌های زبان آلمانی

استفاده از تکنیک مرور منظم مشابه لایتنر

یادگیری هدفمند واژگان زبان آلمانی iOS رایگان و پریمیوم
MosaLingua مبتنی بر فلش کارت اصطلاحات و واژگان اندروید و iOS نسخه پولی
FluentU یادگیری همراه با ویدیو، موسیقی و خبر مهارت شنیداری، مکالمه، خواندن اندروید و iOS نسخه پولی (استفاده رایگان به مدت محدود)
Learn German by MindSnacks یادگیری واژه با بازی واژگان اصطلاحات iOS رایگان (دسترسی محدود) و پریمیوم
Wie Geht’s دروس تعاملی، دسته‌بندی درس‌ بر اساس شرایط زندگی روزمره، دسترسی آفلاین واژه‌ها، عبارت‌ها و مکالمه‌های رایج زبان آلمانی اندروید و iOS رایگان
Learn German – Read German مجموعه‌ای از داستان‌های آلمانی که بر اساس سطح دسته‌بندی شده‌اند، همراه با نسخه صوتی. مهارت شنیداری و خواندن اندروید رایگان
dict.cc یک نسخه دیکشنری انگلیسی-آلمانی جامع واژگان اندروید و iOS رایگان و پریمیوم
Speechling ضبط جمله‌های صوتی با واژه‌ها و فلش‌کارت‌هایی که برنامه ارائه می‌دهد و گرفتن بازخورد مکالمه به زبان آلمانی و مهارت شنیداری اندروید و iOS رایگان و پریمیوم
DeutschAkademie درس و تمرین از سطح A1 تا C2

درس‌های تعاملی

گرامر و واژگان

مهارت خواندن، شنیدن و مکالمه

اندروید و iOS رایگان و پریمیوم
Radio Germany – internetradio ایستگاه‌های رادیویی FM

شامل موضوعات متنوع

مهارت شنیداری اندروید و iOS رایگان
Lingodeer درس‌های بازی‌گونه و دسته‌بندی موضوعی مهارت شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه

واژگان و گرامر

اندروید و iOS نسخه پولی (دسترسی به یک درس به صورت رایگان)

 

سخن پایانی

با داشتن یک اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی روی موبایلتان، هر جا که باشید می‌توانید کمی هم زبان آلمانی تمرین کنید. ما هر روز زمان زیادی را در راه، وقتی جایی منتظریم، یا حتی به گشت و گذار بیهوده در اپلیکیشن‌های موبایلمان می‌گذرانیم. اگر یک اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی جذاب روی موبایلتان داشته باشید، می‌توانید از این زمان‌ها بهترین استفاده را ببرید.

فراموش نکنید موفقیت در هر چیزی گام به گام حاصل می‌شود. هر روز یک گام کوچک به سمت یادگیری زبان آلمانی بردارید تا در پایان سال پیشرفت شگفت‌انگیز خودتان را ببینید. یک برنامه واقع‌بینانه بریزید و متعهدانه پیش بروید. برای ما هم بنویسید، کدام اپلیکیشن در یادگیری زبان آلمانی به شما کمک بیشتری کرد؟

موفق باشید!

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۴ / ۵. تعداد نظرات ۱۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *