کلاس آنلاین زبان آلمانی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی با تماشای انیمیشن ها و کارتون های جذاب

۴.۶
(۱۳)

دوست دارید زبان آلمانی را با یک روش جذاب و در عین حال کاربردی یاد بگیرید؟

یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما یادگیری زبان آلمانی با تماشای انیمیشن و کارتون است. در هر سطحی از زبان آلمانی که باشید می‌توانید کارتون‌های آلمانی جذابی ببینید و همزمان زبان آلمانی خود را نیز تقویت کنید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

بهترین انیمیشن های یادگیری زبان آلمانی

 

۱. انیمیشن Der Mondmann (مردِ ماه)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB مدت زمان کشورهای سازنده
Moon Man ۲۰۱۲ ۶/۴ ۶۵ دقیقه آلمان – فرانسه – ایرلند

موضوع و داستان انیمیشن

این انیمیشن جذاب، به سه زبان آلمانی، انگلیسی و فرانسه، و بر اساس رمانی از تامی اوگِرِر نویسنده فرانسوی ساخته شده است.

مردِ ماه در سال ۲۰۱۲ در آلمان اکران شد و داستان مردی را روایت می‌کند که روی ماه مشغول زندگی است. یک روز این مرد از زندگی در فضا خسته می‌شود و تصمیم می‌گیرد یک سفر ماجراجویانه را آغاز کند. برای ماجراجویی، چه جایی بهتر از زمین؟! مردِ ماه در سفر پرماجرای خود به زمین، با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شود، اما دوستانی هم پیدا می‌کند.

می‌توانید از زاویه دید مردِ ماه، زمین و انسان‌ها را ببینید و واژه‌ها و اصطلاحات آلمانی کاربردی را یاد بگیرید.

یادگیری آلمانی با انیمیشن Der Mondmann (مردِ ماه)

 

۲. انیمیشن Lissi und der wilde Kaiser (لیسی و امپراتور وحشی)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB مدت زمان کشور سازنده
Lissi and the Wild Emporer ۲۰۰۷ ۵/۱ ۸۵ دقیقه آلمان

این انیمیشن آلمانی بر اساس فیلم‌های اتریشی معروفی با عنوان سیسی ساخته شده است.

موضوع و داستان انیمیشن

یِتی یا مرد برفی، موجودی افسانه‌ای، با سر انسان و بدنی شبیه به بدن خرس است و در کوه‌های هیمالایا زندگی می‌کند. یتی و شیطان با هم قراری می‌گذارند تا زیباترین دختر جهان را بدزدند. این دختر لیسی، پرنسس اتریش، است که در آینده ملکه الیزابت اتریش خواهد شد.

در این داستان ماجراجویی یتی برای ربودن پرنسس لیسی و قصه عاشقانه میان آن‌ها را می‌بینید.

یادگیری زبان آلمانی با تماشای Lissi und der wilde Kaiser

 

۳. انیمیشن Ritter Rost (شوالیه زنگ زده)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB مدت زمان کشور سازنده
Knight Rusty ۲۰۱۳ ۴/۷ ۸۴ دقیقه آلمان

موضوع و داستان انیمیشن

در کشور پادشاهی اسکراپلند همه چیز از ضایعات آهنی ساخته شده است. رباتِ شوالیه زنگ‌زده، روست، با اژدهای مورد اعتمادش، کول، در این کشور زندگی می‌کند.

زمانی که موتور اسب روست دزدیده می‌شود، او با چالش‌هایی جدی مواجه می‌شود و عنوان شوالیه‌ای که دارد به خطر می‌افتد. حالا روست باید تلاش کند تا شرافت و عنوانش را باز پس بگیرد. در این راه او باید پادشاهی را از دست یک شاهزاده بدجنس به نام ناول نجات دهد.

انیمیشن زبان آلمانی Ritter Rost

 

۴. انیمیشن Lauras Stern (ستاره لورا)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB مدت زمان کشور سازنده
Laura’s Star ۲۰۰۴ ۶/۲ ۸۰ دقیقه آلمان

موضوع و داستان انیمیشن ستاره لورا

لورا دختر ۷ ساله‌ای است که همراه خانواده‌اش از یک روستا به شهر آمده است. او در اولین شب زندگی در شهر، ستاره‌ای را می‌بیند که به زمین می‌افتد. لورا بیرون می‌رود و ستاره را در پارک پیدا می‌کند. اما ستاره زنده است و آسیب دیده! لورا سعی می‌کند ستاره را مداوا کند.

لورا و برادر کوچکش تامی، خیلی زود متوجه می‌شوند که ستاره قدرت‌های خارق‌العاده‌ای دارد. چه هیجان‌انگیز! اما با گذشت زمان، ستاره ضعیف می‌شود و قدرت‌های شگفت‌انگیزش را از دست می‌دهند. لورا و تامی می‌خواهند او را به فضا بازگردانند تا زندگی‌اش را نجات دهند. حالا چالش‌های این خواهر و برادر مهربان آغاز می‌شود.

یادگیری زبان آلمانی با تماشای انیمیشن Lauras Stern

 

۵. انیمیشن Der 7bte Zwerg (کوتوله هفتم)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB مدت زمان کشور سازنده
The Seventh Dwarf ۲۰۱۴ ۴/۶ ۸۷ دقیقه آلمان

موضوع و داستان انیمیشن کوتوله هفتم

کوتوله هفتم، انیمیشن جذابی است که با الهام از داستان زیبای خفته و سفیدبرفی ساخته شده. در قصر فانتابولاراسا جشن تولد ۱۸ سالگی شاهدختی به نام رز برگزار می‌شود که توسط دلامورتا، پری یخی شیطانی، طلسم شده است. اگر تا نیمه شب چیز نوک‌تیزی به شاهدخت برخورد کند، همه قلمرو پادشاهی برای ۱۰۰ سال به خواب خواهد رفت. بنابراین شاهدخت زرهی به تن می‌کند.

اما بوبی، کوتوله هفتم، خرابکاری می‌کند و طلسم دلامورتا برآورده می‌شود. حالا فقط یک راه برای باطل کردن این طلسم وجود دارد: یک بوسه با عشق واقعی. بوبی باید کمک کند تا شاهزاده عاشق را بیابند و همه چیز را به حالت عادی بازگردانند.

یادگیری زبان آلمانی با انیمیشن Der 7bte Zwerg

 

۶. انیمیشن Felidae

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB مدت زمان کشور سازنده
Felidae ۱۹۹۴ ۷ ۷۸ دقیقه آلمان

Felidae انیمیشنی رازآلود ویژه بزرگسالان است. بنابراین اگر به انیمیشن‌های کودکان علاقه زیادی ندارید، می‌توانید این انیمیشن آلمانی را تماشا کنید.

این انیمیشن، با توجه به این که برای بزرگسالان ساخته شده، مکالمه‌های پیچیده‌تر و پیشرفته‌تری نسبت به انیمیشن‌های کودکان دارد. بنابراین برای افراد با سطح زبان آلمانی بالاتر از متوسط مناسب است. اما مکالمه‌ها با سرعت مناسبی بیان می‌شود و دنبال کردن آن سخت نیست.

موضوع و داستان انیمیشن

فرانسیس، گربه‌ای باهوش، همراه صاحبش به محله و خانه جدید و مرموزی نقل مکان کرده است. او خیلی زود متوجه اتفاقات وحشتناک و عجیبی در طبقه بالای خانه می‌شود.

فرانسیس در گشت و گذارهایش در طبقه بالا متوجه قتل‌ گربه‌هایی می‌شود که گویا با یک فرقه پنهانی مرتبط است. این گربه خانگی ماجراجو تصمیم می‌گیرد راز این جنایت‌ها را کشف کند و جلوی آن را بگیرد.

یادگیری زبان آلمانی با تماشای انیمیشن Felidae

 

۷. انیمیشن Tobias Totz und sein Löwe (توبیاس و شیرش)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB مدت زمان کشورهای سازنده
Tobias and His Lion ۱۹۹۹ ۶/۴ ۷۲ دقیقه آلمان

موضوع و داستان انیمیشن

توبیاس توتز صاحب یک باغ‌وحش خیلی خاص است که به حیواناتش اهمیت می‌دهد. همه حیوانات او را دوست دارند، از جمله شیری که دوست او نیز به شمار می‌آید. این شیر روز و شب در رؤیای عاشق شدن است.

توبیاس تصمیم می‌گیرد به آفریقا سفر کند تا دوست دختری برای شیر بیابد. در مسیر این سفر توبیاس درگیر ماجراهایی درباره کلکسیونرها و قاچاقچی‌های حیوانات می‌شود.

با توجه به خط داستانی این انیمیشن آلمانی، واژه‌ها و اصطلاحات کاربردی زیادی به زبان آلمانی یاد خواهید گرفت؛ اسامی حیوانات را به تکرار می‌شنوید و یاد می‌گیرید درباره عادت‌ها و رفتارهای آن‌ها به زبان آلمانی صحبت کنید. این کار برای تقویت مهارت صحبت کردن به زبان آلمانی بسیار موثر است.

یادگیری زبان آلمانی با تماشای انیمیشن Tobias Totz

 

۸. انیمیشن Die Abenteuer des Prinzen Achmed (ماجراهای شاهزاده احمد)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB مدت زمان کشور سازنده
The Adventures of Prince Achmed ۱۹۲۶ ۷/۸ ۶۵ دقیقه آلمان

ماجراهای شاهزاده احمد، از نخستین انیمیشن‌های تولید شده در جهان به شمار می‌آید و در واقع قدیمی‌ترین انیمیشن در تاریخ سینماست که موجود است. اگر از طرفداران انیمیشن هستید، توصیه می‌کنیم آن را حتماً ببینید.

موضوع و داستان انیمیشن

داستان این انیمیشن از افسانه هزار و یک شب گرفته شده و درباره شاهزاده‌ای به نام احمد است. جادوگری یک اسب پرنده را به پیشگاه خلیفه می‌برد، اما حاضر نیست در برابر هیچ مقدار سکه طلا این اسب را به خلیفه بفروشد. در عوض جادوگر، دختر خلیفه را طلب می‌کند.

شاهزاده احمد، پسر خلیفه، با ازدواج خواهرش و این جادوگر مخالف است. جادوگر او را ترغیب می‌کند که بر اسب پرنده سوار شود. اسب پرنده شاهزاده احمد را به سرزمینی ناشناخته می‌برد. ماجراهای شاهزاده احمد از همان زمان آغاز می‌شود.

انیمیشن آلمانی Die Abenteuer des Prinzen Achmed

 

۹. انیمیشن Die sieben Raben (هفت کلاغ)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB مدت زمان کشور سازنده
The Seven Ravens ۱۹۳۷ ۷ ۵۳ دقیقه آلمان

موضوع و داستان انیمیشن هفت کلاغ

انیمیشن «هفت کلاغ» بر اساس یک افسانه آلمانی ساخته شده است که برادران گریم، پژوهشگران و زبان‌شناسان پیش‌کسوت آلمانی، آن را گردآوری کرده‌اند.

براساس این افسانه، دهقانی هفت پسر دارد. پس از هفت پسر، او صاحب دختری می‌شود که بیمار است. بنابراین پسرهایش را برای آوردن آبی شفابخش می‌فرستد. پسرها بازنمی‌گردند و پدر به خیال آن که پی بازیگوشی رفته‌اند، آن‌ها را نفرین می‌کند. این هفت پسر تبدیل به هفت کلاغ می‌شوند. در نهایت، خواهرشان زمانی که بزرگ شد به دنبال برادرانش می‌رود و با کمک نیروهای طبیعت طلسم آن‌ها را باطل می‌کند.

یادگیری زبان آلمانی با انیمیشن افسانه ای Die sieben Raben

 

۱۰. انیمیشن Die Abenteuer von Pico und Columbus (ماجراهای پیکو و کلمب)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB مدت زمان کشورهای سازنده
The Magic Voyage ۱۹۹۲ ۳/۴ ۸۲ دقیقه آلمان – انگلیس – آمریکا – کانادا – اسپانیا

موضوع و داستان انیمیشن

«ماجراهای پیکو و کلمب» یک انیمیشن فانتزی آلمانی است. این انیمیشن در دل داستان کریستف کلمب و کشف قاره آمریکا، قصه دیگری را جا داده که شخصیت اصلی آن یک کرمِ چوب به نام پیکو است.

در قرن پانزده میلادی، همه فکر می‌کردند زمین تخت است و اگر با کشتی تا لبه جهان بروند، سقوط خواهند کرد. کلمب ابتدا این نظریه را مطرح کرد که زمین باید مکعبی باشد. اما پیکو که یک کرم کوچک است، گوشه مدل مکعبی کلمب از زمین را می‌خورد، و همین اتفاق باعث می‌شود که ایده کروی بودن زمین در ذهن کلمب شکل بگیرد.
او پادشاه اسپانیا را متقاعد می‌کند که اجازه بدهد نظریه‌اش را ثابت کند و راهی سفر به هند می‌شود. اما در این سفر قاره آمریکا را کشف می‌کند.

با تماشای این انیمیشن، واژه‌های کاربردی زیادی درباره زمین و محیط زندگی می‌آموزید و با اصطلاحاتی درباره عادت‌های حیوانات و حشرات نیز آشنا می‌شوید.

یادگیری زبان آلمانی با تماشای انیمیشن Pico und Columbus

 

بهترین کارتون ها برای یادگیری زبان آلمانی

حالا نوبت کارتون‌های چند قسمتی آلمانی است:

  • آهنگ تیتراژ کارتون را چندین بار می‌شنوید و کلمه‌ها ملکه ذهنتان می‌شوند.
  • با شخصیت‌ها هم مدت طولانی‌تری در ارتباطید و همین به درک بهتر مکالمه‌ها، معنای واژه‌ها و اصطلاحات و نیز فرهنگ کشور آلمان کمک می‌کند.

 

۱. کارتون Die Sendung mit der Maus (برنامه‌ای با حضور موش)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB تعداد قسمت‌ها مدت زمان کشور سازنده
The Show with the Mouse ۱۹۷۱ تا کنون ۸ ۱۳ فصل – حدود ۲۴۰۰ ۳۰ دقیقه آلمان

برنامه‌ای با حضور موش، یکی از پرطرفدارترین و بامزه‌ترین انیمیشن‌های آلمانی است.

  • هدف این کارتون، آموزش مسائل ساده و روزمره به کودکان است. بنابراین می‌تواند یک گزینه عالی برای شروع یادگیری زبان آلمانی با تماشای کارتون باشد.
  • زبان ساده و بیان شمرده و واضح شخصیت‌ها تماشای آن را برایتان ساده خواهد کرد.
  • تعداد قسمت‌ها نیز زیاد است و علاوه بر یادگیری دامنه بزرگی از واژه‌ها و اصطلاحات کاربردی، پیوسته این کلمات را می‌شنوید و تمرین می‌کنید.
  • نیازی نیست تماشای این کارتون آلمانی را از اول شروع کنید. می‌توانید هر قسمتی که دوست داشتید را ببینید و از آن لذت ببرید.

تماشای انیمیشن یادگیری زبان آلمانی Die Sendung mit der Maus

۲. کارتون Käpt’n Blaubär (کاپیتان بلوبر)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB تعداد قسمت‌ها مدت زمان کشور سازنده
Captain Bluebear ۱۹۹۹ ۶/۶ فیلم سینمایی انیمیشنی (و کارتون دنباله‌دار) ۸۵ دقیقه آلمان

موضوع و داستان کارتون

کاپیتان بلوبر یک خرس آبی رنگ است (Blaubär به معنای خرس آبی)، که در اصل به عنوان بخشی از برنامه کارتونی آلمانی Die Sendung mit der Maus پخش می‌شود.

این کارتون براساس کمیک معروف والتر موئرز ساخته شده که ماجراجویی‌های کاپیتان بلوبر را در هفت دریا روایت می‌کند. هر قسمت به خاطراتی از دریانوردی‌ها و ماجراجویی‌های کاپیتان می‌پردازد که او برای سه نوه کوچک خود تعریف می‌کند.

یادگیری زبان آلمانی با تماشای کارتون Käpt'n Blaubär

 

۳. کارتون Unser Sandmännchen (مرد شنی کوچک)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB تعداد قسمت‌ها کشور سازنده
Little Sandman ۱۹۵۹ تا کنون ۶/۴ ۶۱ فصل – بیش از ۲۲هزار قسمت آلمان

مرد شنی کوچک، یک مجموعه داستان تلویزیونی شبانه و کلاسیک برای کودکان است که کودکان آلمانی زیادی سال‌های متمادی پیش از خواب آن را تماشا کرده‌اند.

  • در ابتدا و انتهای این کارتون یک آهنگ پخش می‌شود و در هر قسمت داستان‌هایی از آدم‌ها و حیوانات روایت می‌شود.
  • به دلیل تنوعی که این کارتون تلویزیونی دارد، می‌توانید با تماشای آن دایره لغات کاربردی خود در زبان آلمانی را به خوبی گسترش دهید.

موضوع و داستان انیمیشن

سندمن در واقع شخصیتی افسانه‌ای در بخش‌هایی از اروپاست که افراد را به خواب می‌برد. او شن‌های جادویی‌اش را در چشم‌ها می‌پاشد تا مردم خواب‌های خوب ببینند.

یادگیری زبان آلمانی با تماشای کارتون Sandmännchen

 

۴. کارتون Die Biene Maja (زنبوری به نام مایا)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB تعداد قسمت‌ها مدت زمان
کشورهای سازنده
Maya the Honey Bee ۱۹۷۵ – ۱۹۸۰ ۶/۷ ۲ فصل – ۱۰۴ قسمت ۲۴ دقیقه ژاپن
Maya the Bee ۲۰۱۲ – ۲۰۱۷ ۵/۷ ۴ فصل – ۱۳۰ قسمت ۱۲ دقیقه آلمان و فرانسه
Maya the Bee ۲۰۱۴ ۵/۹ فیلم انیمیشن ۸۸ دقیقه آلمان و استرالیا

موضوع و داستان کارتون

زنبوری به نام مایا، کتاب داستان کودکانی به زبان آلمانی است که توسط والدمار بونسلز نوشته شده و در سال ۱۹۱۲ منتشر شده است.

مایا یک زنبور ماجراجو است که همراه دوستانش ویلی و بقیه حشرات ماجراهایی خلق می‌کند. مایا بزرگ می‌شود و مسئولیت‌پذیری اجتماعی را یاد می‌گیرد.

  • شرکت انیمیشن‌سازی ژاپنی «نیپون انیمیشن»، یک مجموعه انیمه در ۵۲ قسمت تولید کرده که به زبان‌های زیادی دوبله شده است. اما از آن‌جا که اصل داستان ریشه آلمانی دارد، دوبله آلمانی آن یک گزینه بسیار خوب برای یادگیری این زبان است. انیمه «مایا زنبور عسل» با عنوان «نیک و نیکو» به زبان فارسی دوبله شده، و از کارتون‌های پرطرفدار دهه شصت بود.
  • زنبوری به نام مایا، نیز مجموعه کارتونی کمدی و کامپیوتری دیگری است که بر اساس همان داستان، توسط آلمان و فرانسه تولید و نسخه آلمانی آن در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ پخش شد.
  • در سال ۲۰۱۴ نیز یک انیمیشن به زبان انگلیسی و آلمانی ساخته شده که در آن مایا، زنبوری که تازه به دنیا آمده، دوست ندارد از قوانین کندو پیروی کند؛ بنابراین با چالش‌ها و ماجراهای زیادی روبه‌رو می‌شود.

یادگیری زبان آلمانی با کارتون Biene Maja

 

۵. کارتون Nichtlustig (خنده‌دار نیست)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB تعداد قسمت‌ها مدت زمان
کشور سازنده
Nichtlustig ۲۰۱۵ – ۲۰۱۷ ۸/۱ یک فصل – ۶ قسمت حدود ۱۵ دقیقه آلمان

انیمیشن «خنده‌دار نیست» یک کمدی تلخ برای بزرگسالان است.

  • اگر سطح زبان آلمانی شما متوسط یا بالاتر باشد، می‌توانید به خوبی آن را درک کنید.
  • مکالمه‌هایی که در این مجموعه کارتون آلمانی می‌شنوید بیان واضحی دارد، اما از واژه‌های نسبتاً پیچیده‌ای استفاده می‌کند.

یادگیری زبان آلمانی با تماشای انیمیشن بزرگسالان Nichtlustig

 

۶. کارتون Albert sagt… Natur – aber nur (آلبرت می‌گوید طبیعت بهترین را می‌شناسد)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB تعداد قسمت‌ها مدت زمان کشور سازنده
Albert Says… Nature Knows Best ۱۹۹۶ – ۱۹۹۷ ۸/۳ ۲ فصل – ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه آلمان

«آلبرت می‌گوید طبیعت بهترین را می‌شناسد» یک مجموعه کارتونی علمی است که به موضوعات مربوط به طبیعت و محیط زیست می‌پردازد. بنابراین می‌توانید واژه‌ها و اصطلاحات آلمانی زیادی درباره آب و هوا، سوخت‌های فسیلی، انرژی هسته‌ای و… را با تماشای این انیمیشن آلمانی یاد بگیرید.

موضوع و داستان کارتون

شخصیت اصلی این کارتون، آلبرت، یک موجود عجیب و کنجکاو، و چیزی بین همستر و پرنده است. آلبرت توانایی‌های زیادی دارد، می‌تواند پرواز کند، بدود، شنا کند، و اندازه خود را تغییر دهد.

این توانایی‌ها به او این امکان را می‌دهد که جزئیات طبیعت را به خوبی بررسی کند و شما را نیز در ماجراجوی‌هایش با خود همراه نماید.
او علاوه بر این که به بررسی طبیعت و محیط زیست می‌پردازد، به خطراتی که طبیعت را تهدید می‌کند نیز اشاره می‌نماید.

در ادامه این کارتون، یک مجموعه ۲۶ قسمتی دیگر با عنوان Albert auf Entdeckungstour (یعنی: آلبرت می‌پرسد زندگی چیست؟) در سال ۲۰۰۳ ساخته شده است. در این مجموعه کارتونی آلمانی، لاک‌پشت ۲۵۰ ساله‌ای با آلبرت همراه می‌شود که همه چیز را بهتر از او می‌داند. با تماشای این مجموعه، واژه‌ها و عبارات کاربردی در زندگی عادی و روزمره زبان آلمانی را خواهید آموخت.

یادگیری زبان آلمانی با تماشای کارتون Albert sagt… Natur – aber nur

 

۷. کارتون Loriot (لوریوت)

لوریو نام مستعار کمدین و کارتونیست آلمانی، ویکو فون بولو است. او کارتون‌ها و طرح‌های خود را نیز با همین نام منتشر می‌کرد.

  • این مجموعه کارتونی نیز مخاطب بزرگسال دارد. اما اگر در سطح متوسط هستید، این کارتون آلمانی برایتان بسیار مناسب است.
  • لوریو روی موضوعات زندگی روزمره، مسائل خانوادگی، و طبقه متوسط جامعه تمرکز می‌کند.
  • مکالمه‌ها در این کارتون‌های کوتاه سرعت پایینی دارد و با وجود طنز ظریفی که به نمایش می‌گذارد، خبری از واژه‌های پیچیده و تخصصی نیست.کارتون یادگیری زبان آلمانی Loriot برای سطح متوسط و پیشرفته

 

۸. کارتون Meine Freundin Conni (دوست من کانی)

سال نمایش امتیاز IMdB تعداد قسمت‌ها مدت زمان
کشور سازنده
۲۰۱۲ – ۲۰۱۵ ۶/۷ ۲ فصل – ۵۲ قسمت حدود ۱۱ دقیقه آلمان

موضوع و داستان کارتون «دوست من کانی»

«دوست من کانی» درباره دختر کوچکی است که در هر روز از زندگی‌اش ماجراهایی دارد. شاید این ماجراها ساده باشند، اما برای اولین بار در زندگی کانی رخ می‌دهند.

مثلاً در یک قسمت کانی برای اولین بار شب را خارج از خانه خودشان می‌خوابد، به آرایشگاه می‌رود، در یک جشن با دوستانش وقت می‌گذراند، یا دنیای اطرافش را کشف می‌کند.

مخاطب این انیمیشن کودکان هستند. بنابراین اگر در سطح مبتدی هستید، به آسانی می‌توانید با تماشای این انیمیشن آلمانی با واژه‌های پایه و ساختارهای ساده جملات در زبان آلمانی آشنا شوید.

یادگیری زبان آلمانی با کارتون برای کودکان و سطح مبتدی با Meine Freundin Conni

 

۹. کارتون Jonalu (جونالو)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB تعداد قسمت‌ها مدت زمان
کشور سازنده
Jonalu ۲۰۱۰ – ۲۰۱۶ ۶/۶ ۲ فصل – ۲۶ قسمت ۲۵ دقیقه آلمان

موضوع و داستان کارتون

جو، نایا و لودویگ، سه موش کوچک هستند که در سوراخشان زیر تخت پل زندگی می‌کنند. خانه پل و پدر و مادرش در میان یک باغ قرار دارد. وقتی که پل اتاقش را ترک می‌کند، این سه دوست از مخفیگاه‌شان بیرون می‌آیند و به کشف دنیای دور و برشان می‌پردازند.
  • این کارتون آلمانی با این هدف ساخته شده که به کودکان ارزش‌هایی مثل دوستی، محبت، راستگویی، و کمک به دیگران را آموزش دهد.
  • مکالمه‌ها آرام و شمرده است و شخصیت‌ها واژه‌های ساده و جمله‌های کوتاهی به کار می‌برند.

یادگیری زبان آلمانی با تماشای کارتون Jonalu

 

۱۰. کارتون Wickie und die starken Männer (ویکی وایکینگ)

نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB تعداد قسمت‌ها مدت زمان
کشور سازنده
Vicky the Viking ۲۰۱۳-۲۰۱۴ ۶/۵ ۱ فصل – ۷۸ قسمت ۲۵ دقیقه آلمان – اتریش – فرانسه

موضوع و داستان کارتون ویکی وایکینگ

ویکی وایکینگ، پسر رئیس دهکده وایکینگ‌های شهر فلِیک است. ویکی ذهن خلاق و باهوشی دارد و به پسران وایکینگ هم‌سن و سال خودش و دیگران کمک می‌کند تا از پس چالش‌های زندگی برآیند.

 شخصیت‌ها با سرعت مناسبی صحبت می‌کنند و به آسانی می‌توانید با سطح زبان آلمانی مبتدی و متوسط این انیمیشن را دنبال کنید. 

یادگیری زبان آلمانی با تماشای کارتون Wickie und die starken Männer

 

انیمیشن ها و کارتون های دوبله شده به زبان آلمانی

کدام یک از انیمشین‌هایی که دیده‌اید را دوست دارید؟ بگردید و دوبله آلمانی آن را بیابید. یک مزیت این روش این است که شما به داستان و جزئیات آن مسلطید. حالا می‌توانید روی یادگیری زبان آلمانی با تماشای انیمشین مورد علاقه‌تان تمرکز کنید.

در این جدول تعدادی از انیمیشن‌ها و انیمه‌های شناخته شده و جذاب را آورده‌ایم که دوبله آن‌ها به زبان آلمانی موجود است:

نام آلمانی نام انگلیسی سال نمایش امتیاز IMdB مدت زمان کشور سازنده
۱ انیمیشن Klaus Klaus ۲۰۱۹ ۸/۲ ۸۶ دقیقه اسپانیا و آمریکا
۲ انیمیشن Alles steht Kopf inside out ۲۰۱۵ ۸/۲ ۹۵ دقیقه آمریکا
۳ انیمیشن Violet Evergarden: Der Film Violet Evergarden: The Movie ۲۰۲۰ ۸/۳ ۱۴۰ دقیقه ژاپن
۴ انیمیشن Ich habe meinen Körper verloren I Lost My Body ۲۰۱۹ ۷/۵ ۸۱ دقیقه فرانسه
۵ انیمیشن Wie der Wind sich hebt The Wind Rises ۲۰۱۳ ۷/۷ ۱۲۶ دقیقه ژاپن
۶ انیمیشن Arthur Weihnachtsmann Arthur Christmas ۲۰۱۱ ۷/۱ ۹۷ دقیقه آمریکا و انگلیس
۷ انیمیشن Soul Soul ۲۰۲۰ ۸ ۱۰۰ دقیقه آمریکا

یادگیری زبان آلمانی با تماشای انیمیشن های دوبله شده به آلمانی

 

تلویزیون‌های آلمانی تعداد زیادی از کارتون های دنباله‌دار خارجی را نیز به زبان آلمانی دوبله و برای کودکان پخش کرده است که در جدول زیر لیستی از معروف‌ترین‌هایشان را می‌بینیم:

نام آلمانی نام انگلیسی سال نمایش تعداد قسمت‌ها مدت زمان کشور سازنده
۱ کارتون Rilakkuma and Kaoru Rilakkuma and Kaoru ۲۰۱۹-۲۰۲۲ ۲۱ (دو فصل) ۱۲ دقیقه ژاپن
۲ کارتون Feuerwehrmann Sam Fireman Sam ۱۹۸۷ تا کنون ۲۳۱ (۱۳ فصل) ۱۰ دقیقه انگلیس
۳ کارتون Der Kleine Nick Le Petit Nicolas ۲۰۰۹-۲۰۱۱ ۱۰۴(۴ فصل) ۱۱ دقیقه فرانسه
۴ کارتون Die Fantastische Welt von Gumball The Amazing World of Gumball ۲۰۱۱-۲۰۱۹ ۲۴۰ (۶ فصل) ۱۲ دقیقه انگلیس – آمریکا – آلمان – ایرلند
۵ کارتون Caillou Caillou ۱۹۹۷-۲۰۱۰ ۹۶ ۵ تا ۱۰ دقیقه کانادا – آفریقای جنوبی
۶ کارتون kleine prinzessin Little Princess ۲۰۰۶-۲۰۱۰ ۱۳۰ (۴ فصل) ۱۰ دقیقه انگلیس
۷ کارتون Death Note Death Note ۲۰۰۳-۲۰۰۶ ۳۷ (یک فصل) ۲۳ دقیقه ژاپن
۸ کارتون In einem Land vor unserer Zeit (Zeichentrickserie) The Land Before Time ۲۰۰۷-۲۰۰۸ ۲۶ (یک فصل) ۳۰ دقیقه آمریکا

 

چطور با تماشای انیمیشن و کارتون زبان آلمانی را یاد بگیریم؟

۱ انتخاب انیمیشن انیمشین یا کارتون آلمانی انتخاب کنید که آن را دوست داشته باشید.
۲ تماشای نسخه دوبله یا زیرنویس دار نسخه دوبله شده یا زیرنویس فارسی کارتون یا انیمیشن آلمانی مورد علاقه‌تان را ببینید (اگر به زبان دیگری مسلط هستید، می‌توانید کارتون را به آن زبان تماشا کنید).

اگر نسخه دوبله شده کارتون یا انیمیشن را به زبان فارسی دارید، ابتدا آن را ببینید. در غیر این صورت می‌توانید از زیرنویس فارسی استفاده کنید. از تماشای انیمیشن زبان آلمانی لذت ببرید، داستان را درک کنید، با شخصیت‌ها آشنا شوید، و هیجان و فضای کارتون را تجربه کنید.

۳ کلمات جدید را یادداشت کنید دفترچه یادداشتتان را بردارید. کلمه‌ها و اصطلاحات آلمانی جدیدی را که یاد می‌گیرید یادداشت کنید.
۴ تماشای انیمیشن بدون زیرنویس دوباره همان انیمیشن آلمانی را بدون زیرنویس ببینید. هر چند بار که دلتان می‌خواهد یک قسمت از کارتون آلمانی را تماشا کنید، یا به عقب برگردید. سعی کنید همه مکالمه‌ها را تشخیص دهید.
۵ داستان انیمیشن را برای دیگران تعریف کنید داستان انیمیشن آلمانی را که دیده‌اید برای کسی به زبان آلمانی تعریف کنید و با او در این مورد گپ بزنید؛ یا در یک فروم، یک شبکه اجتماعی، یا دفترتان، خلاصه‌ای از داستان را بنویسید.
حتی می‌توانید کارتون را تعریف و صدای خودتان را ضبط کنید؛ بعد هم یک بار صدای ضبط شده‌‌تان را بشنوید و فکر کنید چه اصلاحاتی نیاز دارد.
۶ تمرین و تکرار اصطلاحات و واژه‌های آلمانی که یاد گرفته‌اید را پیوسته در مکالماتتان به کار ببرید و آن‌ها را دوره کنید. در یادگیری زبان آلمانی با تماشای انیمیشن و کارتون، مغز شما همزمان با شنیدن واژه‌ها، تصویری فانتزی و جذاب را هم می‌بیند و با استفاده از دو حس می‌تواند بهتر آن واژه را به خاطر بسپارد.

بیشتر بدانید: چگونه با تماشای فیلم و سریال، زبان یاد بگیریم؟ تکنیک‌های کاربردی

تماشای انیمیشن آلمانی و یادداشت برداری

 

سخن پایانی

در این فهرست آن‌قدر کارتون و انیمیشن برای یادگیری زبان آلمانی در اختیار دارید که با خیال راحت بتوانید بین آن‌ها انتخاب کند. بنابراین سراغ کارتون‌ها و انیمیشن‌هایی بروید که از تماشای آن‌ها لذت می‌برید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۶ / ۵. تعداد نظرات ۱۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *