کلاس آنلاین زبان آلمانی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان آلمانی

یادگیری و تقویت زبان آلمانی با تماشای سریال های جذاب آلمانی

۴.۳
(۱۱)

یادگیری زبان آلمانی با تماشای سریال یکی از جذاب‌ترین روش‌های کمکی یادگیری این زبان است. با توجه به این که زبان آلمانی لهجه‌های متنوعی دارد، یکی از روش‌های مؤثر و پرسرعت برای شناخت این لهجه‌ها و همچنین اصطلاحات روزمره زبان آلمانی، تماشای سریال‌های آلمانی است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

بهترین سریال‌های یادگیری زبان آلمانی برای سطح مبتدی

اگر در مهارت شنیداری زبان آلمانی در سطح مبتدی هستید بهتر است از سریال‌های آلمانی ساده‌تر شروع کنید. اتفاقاً چند گزینه بسیار مناسب برای این سطح وجود دارد که می‌توانید همزمان با یادگیری زبان آلمانی از تماشای آن لذت ببرید.

 

۱. سریال Extra Auf Deutsch (اکسترا)

پوستر سریال سطح زبان آلمانی سال‌های نمایش تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Extra Auf Deutsch A1, A2 ۲۰۰۲-۲۰۰۴ ۱۳ ۲۴ دقیقه سیتکام کمدی

این سریال با هدف آموزش زبان آلمانی ساخته شده است. سازنده آن، شبکه Extra است که شاید سریال معروفشان برای یادگیری زبان انگلیسی (Extra English) را بشناسید. همه سریال‌های این مجموعه در کشور بریتانیا ساخته شده است.

با تماشای این سریال آلمانی نه تنها با اصطلاحات رایج و کاربردی اولیه به زبان آلمانی آشنا می‌شوید، بلکه چیزهای زیادی در مورد فرهنگ کشور آلمان یاد خواهید گرفت.

داستان سریال:

این فیلم رابطه دوستی ۴ نفر با نام‌های Sam, Sascha, Anna, Nic را به تصویر می‌کشد. ساشا و آنا دو دختر اهل برلین و همخانه هستند. نیک نیز در همسایگی آن‌ها زندگی می‌کند. داستان زمانی جالب می‌شود که سَم از آمریکا به برلین می‌آید به این جمع دوستانه می‌پیوندد. اما نیک نمی‌تواند به زبان آلمانی صحبت کند.

تلاش‌های نیک برای یادگیری زبان آلمانی و کمک‌های دوستانش ماجراهای این سریال آلمانی ۱۳ قسمتی را رقم می‌زند.

 

۲. سریال Nicos Weg (مسیر نیکو)

پوستر سریال سطح زبان آلمانی سال‌های نمایش تعداد قسمت‌ها
زمان هر قسمت ژانر
سریال Nicos Weg (مسیر نیکو) A1, A2, B1 ۲۰۱۷ – تا کنون ۱۴۴ ۱ تا ۲ ساعت برای هر سطح آموزشی

سریال اینترنتی مسیر نیکو نیز یک گزینه بسیار عالی برای یادگیری زبان آلمانی با تماشای سریال، برای افراد مبتدی است.

داستان سریال:

نیکو یک جوان اسپانیایی است که به آلمان سفر می‌کند، اما در ابتدای سفرش چمدانش را که پاسپورتش هم در آن بوده گم می‌کند. حالا نیکو در تلاش است تا هم چمدانش را بیابد و هم خانه عمه‌اش را پیدا کند. او در این مسیر با آلمانی‌های زیادی وارد گفتگو می‌شود که به او کمک می‌کنند مسیرش را پیدا کند.
  • این مجموعه در ویدیوهای کوتاهی با موضوعات مشخص تهیه شده است.
  • با تماشای هر ویدیو می‌توانید نکات مهمی درباره برقراری ارتباط به زبان آلمانی یاد بگیرید.
  • یک نکته فوق‌العاده در مورد سریال مسیر نیکو این است که هر ویدیو یک بخش آموزشی نیز دارد. در این بخش گرامر و واژه‌های به کار رفته را برایتان تحلیل و تمرین‌هایی برای درک مطلب بهتر پیشنهاد می‌کند.
  • همه ویدیوهای هر سطح در مجموع حدود یک تا دو ساعت زمان می‌برد. اما هر قسمت بسیار کوتاه و در حد چند دقیقه است. بنابراین می‌توانید تماشای این سریال آلمانی را به آسانی در برنامه روزانه‌تان جای بدهید.

 

۳. سریال Verbotene Liebe (عشق ممنوعه)

پوستر سریال سطح زبان آلمانی سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال آلمانی Verbotene Liebe A2 ۱۹۹۵-۲۰۰۵ ۵/۲ ۴۶۶۴ ۲۴ تا ۴۵ دقیقه درام عاشقانه

سریال عشق ممنوعه در ۲۰ فصل و ۴۶۶۴ قسمت در کشور آلمان تولید شده است.
بله، سریال بلندی پیش رو دارید. هرچند این سریال موضوعات اجتماعی زیادی را به تصویر کشیده و به خوبی می‌تواند شما را با کاربرد زبان آلمانی در موقعیت‌های متنوع زندگی روزمره آشنا کند؛ اما می‌توانید هر چند قسمت از سریال که دوست داشتید را ببینید.

بیشتر ماجراهای این سریال در شهر دوسلدورف رخ می‌دهد.

  • شما می‌توانید با تماشای این سریال آلمانی یاد بگیرید که چطور در آلمان یک آپارتمان پیدا کنید و چگونه قرارداد ببندید.
  • علاوه بر آن مکالمه‌های زیادی برای استفاده در محل کار، سرویس‌های حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس، مطب دکتر و موقعیت‌های روزمره دیگر یاد می‌گیرید.
  • اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، این سریال به خوبی می‌تواند شما را برای زندگی در کشور آلمان آماده کند.

 

۴. سریال Die Pfefferkörner (دانه‌های فلفل)

پوستر سریال سطح زبان آلمانی سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Die Pfefferkörner (دانه‌های فلفل) A2 ۱۹۹۹ تا کنون ۶/۲ ۲۳۴ ۲۸ دقیقه جنایی کودکانه

این سریال درواقع ویژه نوجوانان است؛ اما به همین دلیل برای افرادی که در سطح مبتدی یادگیری زبان آلمانی هستند بسیار مناسب است.

داستان سریال:

5 نوجوان ۱۰ تا ۱۴ ساله در شهر هامبورگ در تلاشند که مشکلات و معماهای مجرمانه‌ای را حل کنند که در محله‌شان اتفاق می‌افتد. این کارآگاهان جوان بعد از مدرسه دور هم جمع می‌شوند، فکرهایشان را روی هم می‌گذارند، و با جستجو در اینترنت سوژه‌هایشان را می‌یابند. در این میان، آن‌ها درباره مسائل شخصی‌شان نیز با هم مشورت و همدلی می‌کنند.

با دنبال کردن این کارآگاهان نوجوان می‌توانید مکالمه‌های روزمره و اصطلاحات رایج زبان آلمانی را یاد بگیرید. آن‌ها واضح و با سرعت معقولی صحبت می‌کنند و از واژه‌های به نسبت ساده استفاده می‌نمایند.

یادگیری زبان آلمانی در سطح مبتدی با سریال Die Pfefferkörner

علاوه بر تماشای این سریال‌ها می‌توانید دیدن انیمیشن‌های زبان آلمانی را هم در برنامه‌تان قرار دهید؛ زیرا انیمیشن‌ها زبان ساده‌تری دارند و معمولاً از جملات کوتاه‌تر و قابل درک‌تری استفاده می‌کنند. با این وجود حتماً کم کم تماشای سریال‌های آلمانی را شروع کنید تا با آن‌چه در عمق جامعه آلمانی‌زبان می‌گذرد بهتر آشنا شوید.

 

سریال‌های یادگیری زبان آلمانی برای سطح متوسط و پیشرفته

  • اگر مهارت شنیداری زبان آلمانی شما در سطح پیشرفته باشد، دیدن سریال‌ها برایتان ساده‌تر هم خواهد بود. اما هنوز هم اصطلاحات زیادی وجود دارد که می‌توانید در طول هر سریال آلمانی یاد بگیرید.
  • هر چه بیشتر زبان آلمانی را بشنوید، بیشتر بر آن مسلط خواهید شد؛ و با کاربرد واژه‌ها و اصطلاحات آلمانی در موقعیت‌های متفاوت بیشتر آشنا می‌شوید.
  • اگر می‌خواهید مهارت خود را به چالش بکشید، می‌توانید سراغ سریال‌هایی با موضوعات تخصصی یا مجموعه‌های مستند بروید.

تماشای این سریال‌ها می‌تواند شما را به درک عمیق‌تری از گرامر زبان آلمانی، کاربرد واژگان و فرهنگ کشور آلمان برساند.

 

۱. سریال Türkisch Für Anfänger (ترکی برای مبتدیان)

پوستر سریال سطح زبان آلمانی سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
A2, B1 ۲۰۰۶-۲۰۰۹ ۷/۵ ۵۲ ۲۵ دقیقه کمدی

Türkisch Für Anfänger در ژانر خانوادگی و کمدی ساخته شده است؛ این سریال در ۷۰ کشور پخش شده و طرفداران زیادی داشته، تا جایی که کشور سوئیس این سریال را برای آموزش زبان آلمانی در مدارس استفاده کرده است.

شهر برلین جمعیت ترک‌تبار زیادی دارد و این سریال می‌تواند شما را به خوبی با فضای اجتماعی و تفاوت‌های فرهنگی موجود در این شهر آشنا کند. علاوه بر این تعداد زیادی از واژه‌ها و اصطلاحاتی که در زندگی روزمره خانوادگی با آن‌ها سر و کار خواهید داشت را همزمان با تماشای این سریال آلمانی خواهید آموخت.

داستان سریال:

Türkisch Für Anfänger در برلین فیلم برداری شده و داستان لنا دختری ۱۶ ساله را نمایش می‌دهد. لنا، بردار ۱۳ ساله‌اش و مادرش که یک روان‌درمانگر است، با هم زندگی می‌کنند. اما یک روز مادرش عاشق یک افسر پلیس ترک‌تبار می‌شود.
حالا لنا مجبور است با متین همسر جدید مادرش، دختر مسلمان او و پسر ۱۷ ساله‌اش زندگی کند. کنار آمدن با خانواده جدید برای لنا چالش‌برانگیز است. او برای گذر از این روزها شروع می‌کند به ضبط ویدیوهایی برای دوستش کتی که در آمریکاست.

سریال Turkisch fur Anfanger

 

۲. سریال Der Tatortreiniger (نظافتچی صحنه جرم)

پوستر سریال سطح زبان آلمانی سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Der Tatortreiniger (نظافتچی صحنه جرم) B1 ۲۰۱۱-۲۰۱۸ ۸/۵ ۳۱ ۲۶ دقیقه کمدی – جنایی

این یک کمدی تلخ (Dark comedy) است که در هامبورگ اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی داستان هایکو وظیفه نظافت صحنه‌های قتل را به عهده دارد. او پس از بازرسان و پلیس‌ها به صحنه قتل می‌رود و به همین دلیل خانواده یا اطرافیان مقتول را ملاقات می‌کند. هایکو از موقعیتی که دارد سوء استفاده می‌کند.

شما می‌توانید از مکالمه او با افراد متنوع، که شامل شوخی‌ها و طنز گفتار هایکو هم هست، واژه‌ها و اصطلاحات آلمانی زیادی یاد بگیرید.

هایکو به لهجه آلمان شمالی صحبت می‌کند. اما از آن‌جا که قتل‌ها در نقاط متفاوت کشور آلمان اتفاق می‌افتند، با تماشای این سریال آلمانی این فرصت را خواهید داشت که با لهجه‌های متنوع زبان آلمانی آشنا شوید و آن‌ها را از هم تشخیص دهید.

 

۳. سریال Babylon Berlin (بابیلون برلین)

پوستر سریال سطح زبان آلمانی سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Babylon Berlin (بابیلون برلین) B1 ۲۰۱۷ تا کنون ۸/۴ ۴۰ ۴۵ دقیقه درام جنایی

بابیلون برلین، سریالی آلمانی در ژانر درام جنایی است. با تماشای این سریال آلمانی علاوه بر یادگیری زبان آلمانی با بخش مهمی از تاریخ کشور آلمان نیز آشنا می‌شوید.

داستان سریال

داستان فیلم در فاصله بین دو جنگ جهانی در برلین رخ می‌دهد. شخصیت اصلی فیلم Babylon Berlin، کارآگاهی با تجربه با نام «گریون راث» است.
این کاراگاه در شهر کلن کار می‌کند، اما برای پیگیری یک پرونده باج‌گیری که مربوط به انتخابات بخش شهرداری است به برلین می‌آید. این تحقیقات او را درگیر دنیای زیرزمینی مواد مخدر، فساد و افراط‌گرایی می‌کند.

یادگیری زبان آلمانی با تماشای سریال Babylon Berlin

 

۴. سریال Stromberg (استرومبرگ)

پوستر سریال سطح زبان آلمانی سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Stromberg (استرومبرگ) B1, B2 ۲۰۰۴-۲۰۱۲ ۸/۴ ۴۶ ۲۵ دقیقه سیتکام کمدی

داستان سریال:

این سریال بسیار جذاب آلمانی، مشابه سریال آمریکایی The Office است و داستان اتفاقات یک شرکت را به تصویر می‌کشد و رفتار و ارتباطات بین کارمندان را نشان می‌دهد. برند استرومبرگ رئیس یک شرکت بیمه است، اما چندان موفق به نظر نمی‌رسد.
  • اصطلاحات و عبارات محاوره که در بین دیالوگ‌های بازیگران می‌شنوید، کمک می‌کند که با تماشای این سریال بتوانید سطح شنیداری و گفتاری زبان آلمانی را در خود تقویت نمایید.
  • با دیدن این سریال آموزنده می‌توانید مکالمه‌ها را به سرعت درک کنید، و اصطلاحات زیادی برای حضور در محل کار یاد خواهید گرفت.
  • درک بعضی از کنایه‌ها و شوخی‌هایی که در سریال به کار می‌رود ممکن است در ابتدا چالش‌برانگیز باشد، اما بعد از تماشای چند قسمت به خوبی به آن‌ها مسلط می‌شوید.

 

۵. سریال Lindenstraße (خیابان لیندن)

پوستر سریال سطح زبان آلمانی سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Lindenstraße (خیابان لیندن) B2 ۱۹۸۵-۲۰۲۰ ۴/۶ ۱۷۵۸ ۳۰ دقیقه درام خانوادگی

داستان سریال:

ماجراهای خیالی این مجموعه در خیابان Lindenstraße در شهر مونیخ رخ می‌دهد. شخصیت‌های سریال با رویدادهای واقعی زندگی مثل مهاجرت، بیکاری، مصرف مواد مخدر، بیماری، معلولیت، نژادپرستی و چالش‌های دیگر مواجهند.

سه خانواده در این سریال نقش برجسته‌ای دارند، و شما می‌توانید تعداد زیادی از مکالمه‌های آلمانی که در روابط خانوادگی استفاده می‌شود را یاد بگیرید. یک مطب دکتر، یک رستوران یونانی، یک سوپرمارکت و چند فروشگاه دیگر، یک کافه، یک آژانس مسافرتی، سینما و آرایشگاه نیز در جریان سریال می‌بینید؛ یک فرصت عالی برای یادگیری مکالمه‌های روزمره، در موقعیت‌های متنوع.

یادگیری زبان آلمانی با تماشای سریال Lindenstraße

 

۶. سریال Dark (تاریک)

پوستر سریال سطح زبان آلمانی سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Dark (تاریک) B2 ۲۰۱۷-۲۰۲۰ ۸/۷ ۲۶ ۶۰ دقیقه درام رازآلود

سریال Dark از معروف‌ترین سریال‌های آلمانی است که می‌تواند یادگیری زبان آلمانی با تماشای سریال را برایتان لذت‌بخش‌تر کند. Dark اولین سریال شبکه نتفلیکس است که به زبان آلمانی و در کشور آلمان ساخته شده.

داستان سریال:

این سریال داستانی مرموز درباره پسربچه‌ای است که گمشده و زندگی ۴ خانواده را که به نوعی با او در ارتباط بوده‌اند به تصویر می‌کشد. منتقدین این سریال را مشابه و نسخه آلمانی سریال «چیزهای عجیب» می‌دانند.

شما یک داستان علمی-تخیلی هیجان‌انگیز پیش رو دارید که در شهر خیالی ویندن اتفاق می‌افتد. داستان با اتفاقات عجیبی مثل ناپدید شدن برخی از اهالی شهر آغاز می‌شود و کم کم این شهر خودش را در موقعیتی آخرالزمانی می‌یابد. حالا نبردی برای نجات جهان شکل می‌گیرد که مفاهیم جالبی را دربر خواهد داشت.

  • این سریال به گویش آلمانی علیا (Hochdeutsch – مجموعه‌ای از گویش‌های زبان آلمانی که بیشتر در سرزمین‌های مرتفع آلمانی‌زبان به عنوان گویش معیار صحبت می‌شود) ضبط شده است.
  • همزمان با تماشای سریال آلمانی Dark مجموعه مهمی از واژگان کاربردی و اصطلاحات محاوره زبان آلمانی را می‌آموزید و کاربرد گرامر زبان آلمانی در زبان روزمره را یاد می‌گیرید.

 

۷. سریال Deutschland 83 (آلمان ۸۳)

پوستر سریال سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Deutschland 83 ۲۰۱۵ ۸/۱ ۸ حدود ۴۰ دقیقه درام عاشقانه – تاریخی

آلمان ۸۳ یکی از بهترین سریال‌های آلمانی در ژانر عاشقانه، تاریخی و جنگی است.

این سریال جذاب (که در واقع یک سریال کوتاه یا مینی سریال به شمار می‌آید) در کشورهای آمریکا و انگلستان نیز نمایش داده شده و از سمت منتقدان و مخاطبین بسیار مورد استقبال قرار گرفته است؛ همین مورد سبب شد تا فصل‌های دیگر این فیلم نیز تولید شود. فصل دوم فیلم Deutschland در سال ۲۰۱۸ با نام آلمان ۸۶ و در سال ۲۰۲۰ با نام آلمان ۸۹ ساخته شد.

داستان سریال:

در سال ۱۹۸۳، مارتین راخ، یک سرباز ۲۴ ساله، اهل آلمان شرقی به عنوان جاسوس HVA (سازمان اطلاعات خارجی آلمان شرقی) به آلمان غربی اعزام می‌شود. اما مارتین یک جاسوس تازه‌کار است و اقدامات او می‌تواند هویت اصلی‌اش را فاش کند. تصمیمات این جاسوس جوان سازمان اطلاعات آلمان شرقی را در موقعیتی قرار می‌دهد که مجبور می‌شود اقدامات پرمخاطره‌ای انجام دهد.

تماشای این سریال شما را با زمینه‌های تاریخی کشور آلمان آشنا می‌کند و دایره لغات شما را گسترش می‌دهد.

سریال Deutschland 83 (آلمان 83)

 

۸. مینی سریال Unsere Mütter, unsere Väter (نسل جنگ)

پوستر سریال سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
Unsere Mütter, unsere Väter (نسل جنگ) ۲۰۱۳ ۸/۴ ۳  ۹۰ دقیقه درام تاریخی-جنگی

داستان سریال

نسل جنگ مینی سریالی است که بخشی از جنگ جهانی دوم و سال‌های پس از آن را روایت می‌کند. این مجموعه تلویزیونی در سال ۲۰۱۳ در آلمان و اتریش پخش شد و داستان ۵ دوست آلمانی را به تصویر می‌کشد که ۲۰ سال سن دارند. این ۵ سرباز آلمان نازی در دوره جنگ جهانی دوم در جبهه شرقی می‌جنگند. در میان این ۵ نفر یک خواننده با استعداد، یک پرستار جنگی و یک خیاط یهودی وجود دارد.
  • اگر به آشنایی با تاریخ آلمان و زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی آن علاقه‌مند باشید، این سریال سه قسمتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
  • به علاوه این سریال آلمانی می‌تواند به خوبی مهارت شنیداری شما را به چالش بکشد و دایره لغات شما را گسترش دهد. بنابراین تماشای آن را از دست ندهید.

 

۹. سریال Charité (شریته)

پوستر سریال سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Charité (شریته) ۲۰۱۷ تا کنون ۷/۸ ۱۸  ۴۵ دقیقه درام

داستان سریال

شریته یک سریال تلویزیونی آلمانی است که اتفاقات آن در یک بیمارستان مشهور در شهر برلین رخ می‌دهد. فصل اول در سال ۱۸۸۸ آغاز می‌شود. بیمارستان شریته به خاطر تحقیقات پزشکی که در آن انجام می‌شود در راه رسیدن به موفقیت‌هایی چشم‌گیر و شهرتی جهانی است. پزشکان شناخته شده زیادی که برخی موفق به دریافت جایزه نوبل نیز شده‌اند

در این بیمارستان حضور دارند؛ از جمله: رودولف ویرچو پدر آسیب‌شناسی مدرن، رابرت کخ کاشف باسیل سل، امیل فون برینگ کاشف سرم دیفتری، و پل ارلیش که برای مطالعاتش در زمینه دستگاه ایمنی بدن جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی سال ۱۹۰۸ را دریافت کرد.

  • در فصل دوم این سریال پزشکان در فضای جنگ جهانی دوم قرار می‌گیرند. برخی از آن‌ها با اقدامات دولت نازی موافق و برخی مخالفند. به همین دلیل چالش‌هایی بین آن‌ها اتفاق می‌افتد.
  • فصل سوم سریال شریته در سال ۱۹۶۱ رخ می‌دهد، یعنی همان زمانی که دیوار برلین ساخته شد و این شهر را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم کرد.

اگر به موضوعات پزشکی و البته تاریخ پزشکی و اجتماعی کشور آلمان علاقه دارید، این سریال برایتان جذاب خواهد بود. علاوه بر مکالمه‌های روزمره زیادی که می‌توانید با تماشای این سریال آلمانی یاد بگیرید، با مجموعه‌ای از اصطلاحات پزشکی به زبان آلمانی نیز آشنا خواهید شد.

مجموعه تلویزیونی Charité (شریته)

 

۱۰. سریال Bad Banks (بانک های بد)

پوستر سریال سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Bad Banks ۲۰۱۸-۲۰۲۰ ۷/۸ ۱۲ ۵۰ تا ۵۳ دقیقه درام جنایی

در این سریال آلمانی مهیج بازیگرانی حرفه‌ای و شناخته شده ایفای نقش کرده‌اند و کارگردانی بی‌نظیر Bad Banks، آن را به یکی از هیجان‌انگیزترین سریال‌های آلمانی تبدیل کرده است.

داستان سریال

سریال Bad Banks که در دو فصل ساخته شده، داستان جانا لیکام، بانکدار جوانی را روایت می‌کند که در سازمان مالی لوکزامبورگ مشغول به کار است. جانا در جریان کارش متوجه تخلفاتی مالی می‌شود. اما این تخلفات را فاش نمی‌کند و از آن‌ها برای پیشرفت شغلی خودش و رسیدن به اهدافش استفاده می‌نماید.

با تماشای سریال آلمانی Bad Banks علاوه بر آشنایی با لهجه آلمانی رایج در کشور آلمان و لوکزامبورگ، اصطلاحات و واژه‌های زیادی در زمینه امور اقتصادی، مالی و بانکداری یاد خواهید گرفت.

 

۱۱. مینی سریال Parfum (عطر)

پوستر سریال سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Parfum (عطر) ۲۰۱۸ ۷ ۶ ۵۵ دقیقه درام

مینی سریال عطر توسط شبکه ZDFneo در ژانر درام جنایی و معمایی ساخته شده است.

داستان سریال

ایده اصلی این سریال برگرفته از رمانی به نویسندگی پاتریک زوسکیند، با همین نام است. در ابتدای داستان جسد یک زن که به طرز عجیبی کشته شده پیدا می‌شود. ماتیاس کوهلر و نادیا سیمون می‌خواهند راز این معما را کشف کنند.

بازرسان پرونده، نادیا و ماتیاس، به ۵ نفر از دانش‌آموزان سابق یک مدرسه شبانه‌روزی مشکوک می‌شوند. در همین زمان جنازه‌های دیگری نیز پیدا می‌شوند که به نظر می‌رسد مشابه با همین مورد به قتل رسیده‌اند. سریال به طور مداوم در زمان حال و گذشته جابه‌جا می‌شود.

با تماشای این سریال آلمانی می‌توانید دایره واژگان خود را به خوبی افزایش دهید و مکالمه‌های روزمره را تمرین کنید.

 

۱۲. سریال Dogs of Berlin (سگ‌های برلین)

پوستر سریال سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Dogs of Berlin (سگ‌های برلین) ۲۰۱۸ ۷/۵ ۱۰ ۵۰ تا ۶۰ دقیقه درام جنایی

سگ‌های برلین بعد از سریال Dark دومین سریال موفق کشور آلمان است که در شبکه نتفلیکس پخش شده است.

داستان سریال

دو افسر پلیس، ارول بیرکان و کورت گریمر، در مورد قتل فوتبالیست آلمانی ارکان اردهم که اصالتا ترک بوده در حال تحقیق هستند. آن‌ها برای پیدا کردن قاتل راه سختی در پیش دارند چون این جنایت مظنونین زیادی دارد.
خانواده‌ای اصالتاً لبنانی که در همان منطقه‌ای که فوتبالیست کشته شده زندگی می‌کنند، مافیای عرب در محله ارکان اردهم، نئونازی‌های ساکن برلین، هواداران فوتبال، مافیای برلین و ملی‌گرایان ترک همگی در لیست مظنونین قرار دارند.

در این سریال با موضوعات متنوعی مرتبط با جرم و قاچاق مواجه می‌شوید. همراه این دو افسر پلیس انواع مکالمه‌ها و اصطلاحات رایج بین اقشار مختلف برلین را یاد می‌گیرید. تماشای این سریال آلمانی شما را با زبان و بیان آلمانی‌ها از طبقات متنوع جامعه آشنا می‌کند.

 

۱۳. سریال Berlin Station (ایستگاه برلین)

پوستر سریال سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Berlin Station (ایستگاه برلین) ۲۰۱۶-۲۰۱۹ ۷/۶ ۲۹ ۴۵ تا ۶۱ دقیقه درام

Berlin Station یک سریال آمریکایی-آلمانی‌ست که در ۳ فصل ساخته شده است.

داستان سریال

در فصل اول سریال دنیل میلر که به تازگی به ایستگاه سازمان CIA در برلین منتقل شده یک ماموریت مخفی دارد: او باید افشاگری را بیابد که اطلاعاتی سِرّی را در اختیار عموم قرار می‌دهد. در پایان فصل اول میلر زخمی می‌شود.

فصل دوم داستان را از ۴ ماه بعد روایت می‌کند که میلر بهبود یافته و حالا ماموریت جدیدی دارد: مبارزه با توطئه‌های یک حزب سیاسی راست افراطی در آلمان که قصد انجام یک عملیات تروریستی را دارد. در فصل سوم نیز با دسیسه های طرفداران روسیه در استونی مبارزه می‌کند.

 

۱۴. سریال Weissensee (ویسنسی)

پوستر سریال سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Weissensee (ویسنسی) ۲۰۱۰ تا کنون ۸/۲ ۲۴ ۵۰ دقیقه درام

داستان سریال

Weissensee درامی تاریخی درباره حوادثی است که در زمان وجود دیوار برلین و در آلمان شرقی رخ می‌دهد.

خانواده کوفر با رژیم کمونیستی ارتباط خوبی دارند. پدر خانواده، هانس، و پسر بزرگش فالک از افسران ارشد پلیس مخفی هستند. اما مارتین پسر کوچک خانواده که بیشتر به مسائل اخلاقی پایبند است، ترجیح می‌دهد یک پلیس عادی باشد.

در یک روز کاری مارتین دختر کارگری به نام جولیا را دستگیر می‌کند. مارتین و جولیا پس از آزادی دختر با هم وارد رابطه می‌شوند. اما مادر جولیا از منتقدان حکومت است و اوضاع بین دو خانواده پیچیده می‌شود. فصل اول این سریال اتفاقات سال ۱۹۸۰ را نشان می‌دهد و تاثیری که دیوار برلین بر زندگی مردم این شهر تقسیم شده می‌گذارد را به تصویر می‌کشد.

در فصل‌های بعد شاهد سقوط دیوار برلین هستیم و شرایطی که کشور آلمان پس از آن تاریخ تجربه می‌کند.

  • این سریال برای آشنایی با تاریخچه اجتماعی و فرهنگی کشور آلمان بسیار مناسب است.
  • علاوه بر آن شما مکالمات خانوادگی و عاشقانه، مکالمه‌های روزمره در سطح شهر و بحث کردن به زبان آلمانی را یاد خواهید گرفت.

سریال Weissensee

 

۱۵. سریال Der Gleiche Himmel (همان آسمان)

پوستر سریال به زبان انگلیسی سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
سریال Der Gleiche Himmel (همان آسمان) ۲۰۱۷ ۷/۴ ۳ ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه درام تاریخی

داستان سریال

سریال همان آسمان ماموریتی در زمان جنگ سرد را به شیوه‌ای کاملاً جذاب نشان می‌دهد، و برخی تاکتیک‌های پلیس مخفی آلمان شرقی را به تصویر می‌کشد.

این سریال روایتی از زندگی دو خانواده آلمانی است که در دهه ۱۹۷۰ در دو طرف دیوار برلین زندگی می‌کنند.
رومئو مأمور امنیتی پلیس آلمان شرقی است که با هدف جاسوسی به آلمان غربی می‌رود و به زنی که سوژه سازمان مطبوعش است نزدیک می‌شود. این دو نفر در دام عشق می‌افتند اما با توجه به موقعیت‌هایشان این عشق چالش‌برانگیز است.

دو نسخه از این سریال منتشر شده که محتوای یکسانی دارند، اما یکی در ۳ قسمت بلند و دیگری در ۶ قسمت کوتاه‌تر به نمایش درآمده است.

 

یادگیری زبان آلمانی با تماشای مجموعه‌های تلویزیونی

یکی دیگر از گزینه‌های دنباله‌دار و سریالی که برای یادگیری زبان آلمانی می‌توانید از آن بهره‌مند شوید، مجموعه‌های تلویزیونی یا مستندها هستند.

  • مجموعه‌های تلویزیونی، زبان محاوره و رایج مردم کشور آلمان را به کار می‌برند. بنابراین برای بالا بردن مهارت شنیداری و مکالمه زبان آلمانی بسیار مناسبند.
  • تعداد زیادی از این برنامه‌ها به صورت مصاحبه یا گفت‌وگو با مردم عادی آلمانی ساخته شده‌اند.
  • اگر قصد دارید دایره لغات خود را در یک زمینه تخصصی بالا ببرید، مستندها می‌توانند کمک زیادی به شما بکنند.
  • مستندهایی که موضوعات عمومی‌تر دارند نیز بر یادگیری واژه‌ها و اصطلاحات کاربردی زبان آلمانی مؤثرند.

 

۱. مستند Deutschland Von Oben

نام سریال به زبان انگلیسی سطح زبان آلمانی سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
Germany from Above B1 ۲۰۱۰-۲۰۱۶ ۷/۱ ۱۳ ۴۵ دقیقه مستند

داستان مستند

مجموعه مستند بر فراز آلمان، شما را به گشت و گذاری در شهرهای آلمان می‌برد. یکی از جذابیت‌های این مستند این است که از نگاه یک پرنده به آلمان می‌نگرد. این مجموعه شامل ۴ فصل است که هر کدام ۳ قسمت دارند، به علاوه یک قسمت ویژه.

اگر می‌خواهید با کشور آلمان بیشتر آشنا شوید، حتماً تماشای این مستند را در برنامه‌تان قرار دهید.

  • با تماشای مستند Deutschland Von Oben واژه‌های زیادی درباره طبیعت و شهرها خواهید آموخت.
  • ساختار دستور زبان و جملاتی که در این مجموعه به کار رفته ساده است و با دانش زبان آلمانی در حد متوسط می‌توانید به خوبی آن را دنبال کنید.
  • با کمی دقت به جزئیات محتوای این مستند می‌توانید کاربرد درست حروف اضافه را نیز یاد بگیرید.
  • زیرنویس آلمانی این مستند موجود است و یادگیری واژه‌های جدید آلمانی را برایتان ساده‌تر می‌کند.

یادگیری زبان آلمانی با مستند Deutschland Von Oben

 

۲. مجموعه تلویزیونی Wetten, dass..? (Wanna bet, that ..?)

نام سریال به زبان انگلیسی سال‌های نمایش امتیاز IMDb تعداد قسمت‌ها زمان هر قسمت ژانر
Wanna bet, that ۱۹۸۱-۲۰۱۴ و ۲۰۲۱ تا کنون ۶ ۲۱۵ ۱۵۰ تا ۱۸۰ دقیقه مسابقه تلویزیونی

این مجموعه یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیونی آلمان است که شنبه‌ها از شبکه ZDF پخش می‌شد.

درباره این مجموعه

موضوع اصلی این برنامه بر این اساس است که آیا افراد عادی می‌توانند کاری غیرمعمول یا خیلی سخت را انجام دهند. برای مثال آیا ۱۳ شناگر می‌توانند یک کشتی ۳۱۲ تنی را بکشند؟ یا این که کسی می‌تواند یک فندک جیبی را با استفاده از بیل مکانیکی روشن کند؟!

بخش جذاب دیگرِ این برنامه حضور افراد سرشناس و مصاحبه با آن‌هاست. شخصیت‌هایی مثل مایکل جکسون، آنجلینا جولی، بریتنی اسپیر، میخائیل گورباچف، مایکل داگلاس، بیل گیتس و هایدی کلوم در این مجموعه تلویزیونی شرکت کرده‌اند.

با تماشای این مجموعه مکالمه‌های رایج میان مردم آلمان را دقیقاً از خودشان یاد خواهید گرفت.

تقویت زبان آلمانی با مجموعه تلویزیونی Wetten, dass

 

چگونه با تماشای سریال زبان آلمانی خود را تقویت کنیم؟

۱ سریال مناسب سطحتان را انتخاب کنید اگر به تازگی یادگیری زبان آلمانی را آغاز کرده‌اید ممکن است در تماشای سریال کمی با چالش مواجه شوید. در مراحل اولیه یادگیری زبان آلمانی، فیلم‌ها و سریال‌ها را با زیرنویس ببینید. در این صورت می‌توانید راحت‌تر کلمات و اصطلاحات گفته شده را تشخیص دهید؛ و واژه‌های تازه را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: بهترین وب سایت های تعیین سطح زبان آلمانی

۲ سریال را با خیال راحت تماشا کنید و از آن لذت ببرید. اگر دوبله فارسی آن موجود است، می‌توانید نسخه دوبله شده را ببینید، یا از زیرنویس فارسی استفاده کنید. در هیجان سریال غرق شوید، و حس و حال آن را خوب تجربه کنید؛ با داستان همراه شوید و طعم لحظه‌های مهم و حساس سریال را به خوبی بچشید.
۳ زیرنویس آلمانی را روشن کنید. اگر با وجود استفاده از زیرنویس آلمانی، هنوز دنبال کردن مکالمه‌های سریال برایتان دشوار است؛ یک بار همه آن قسمت را با زیرنویس فارسی و این بار با توجه کامل به مکالمه‌ها ببینید. سپس دوباره سریال را با زیرنویس آلمانی تماشا کنید.

هر جا که متوجه صحبت‌ها نشدید فیلم را به عقب برگردانید. دغدغه‌ای برای سرعت پیش رفتن سریال نداشته باشید. به مرور به شنیدن زبان آلمانی مسلط خواهید شد.

۴ خلاصه داستان فیلم را بخوانید. پیش از شروع تماشای یک سریال یا یک برنامه تلویزیونی، سعی کنید یک خلاصه یا حتی نقد از آن را بخوانید. لازم نیست وقت زیادی صرف این کار بکنید. کافی است که با موضوع برنامه آشنا شوید.

آیا به موضوع علاقه دارید؟ دایره واژگانتان در این حوزه خوب است، یا لازم است واژه‌های بیشتری یاد بگیرید؟ اصلاً قصد دارید مکالمه‌هایی با آن موضوع را به زبان آلمانی یاد بگیرید؟
پاسخ به این سوال‌ها کمک می‌کند انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید، حوصله‌تان هنگام دیدن سریال زبان آلمانی سر نرود، و چیزهایی را یاد بگیرید که برای شما کارآمد است.

۵ یادداشت برداری کنید. در هر سطحی که باشید، داشتن یک دفترچه یادداشت هنگام تماشای سریال آلمانی از ملزومات مهم است.

البته با توجه به کاربردی‌تر شدن روز به روز تکنولوژی، می‌توانید سراغ گزینه‌های دیجیتال بروید. یادداشت‌هایتان را می‌توانید در موبایل یا کامپیوترتان ثبت کنید.

هر جا به واژه جدیدی برخوردید، سریال را متوقف کنید و آن را یادداشت کنید. اما حتماً تمام جمله‌ای را که آن کلمه را دربر داشته به زبان آلمانی بنویسید.

۶ داستان فیلم را برای خودتان تعریف کنید. یکی دیگر از روش‌هایی که به درک بهتر محتوای سریال کمک می‌کند، تعریف کردن آن و سوال پرسیدن در مورد هر قسمت است.

می‌توانید اتفاقات این قسمت را به زبان آلمانی و با بیان خودتان تعریف کنید؟ عالی است، پس این کار را انجام دهید. می‌توانید یک یادداشت کوتاه به زبان آلمانی بنویسید، یا صدایتان را ضبط کنید. لازم نیست این تعریف خیلی طولانی باشد. به چند جمله که کلیت موضوع را نشان می‌دهد اکتفا کنید.

۷ نیازی به کامل دیدن سریال نیست اگر نمی‌توانید هر روز یک قسمت کامل از سریال را ببینید، اصلاً نگران نباشید. می‌توانید هر قسمت را به چند بخش تقسیم کنید. هر قسمت از بعضی سریال‌ها حدود یک ساعت است و اختصاص این زمان به طور پیوسته و هر روز برای همه مقدور نیست.

بنابراین زمانی که برای خودتان مناسب است را برای تماشای سریال آلمانی در نظر بگیرید تا بتوانید هر روز یا با یک برنامه منظم و پیوسته سریال‌های یادگیری زبان آلمانی را ببینید.

یادداشت برداری هنگام تماشای سریال آلمانی

در کنار سریال‌های آلمانی می‌توانید فیلم‌های مناسب برای یادگیری زبان آلمانی را نیز تماشا کنید. تماشای فیلم‌ها و انیمیشن‌ها مدت زمان کمتری شما را درگیر می‌کند.

 

یادگیری زبان آلمانی با تماشای سریال چه مزایایی دارد؟

شاید روش اصلی شما برای یادگیری زبان آلمانی شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان آلمانی یا یک کلاس عمومی باشد. اما این که شما بتوانید در کنار شرکت در کلاس‌های آموزشی خود را در محیطی مناسب قرار دهید تا در معرض یادگیری باشید، بسیار اهمیت دارد.

۱ آشنایی با لهجه‌های مختلف با توجه به این که بسیاری از سریال‌های آلمانی در مناطق متفاوتی ساخته شده‌اند، تماشای سریال آلمانی شما را با لهجه‌ها و گویش‌های متنوع آلمانی آشنا می‌کند.

برای درک بهتر لهجه‌های متفاوت زبان آلمانی، لازم است مکالمات افراد بومی را بشنوید. به ویژه اگر قصد دارید خودتان را برای شرکت در یکی از آزمون‌های زبان آلمانی آماده کنید، تماشای سریال‌های زبان آلمانی اثر بسیار مهمی بر تقویت مهارت شنیداری زبان آلمانی شما خواهد داشت.

۲ تقویت مهارت‌های شنیداری  هر چه بیشتر زبان آلمانی را بشنوید، مهارتتان در تشخیص واژه‌ها و درک معنای جمله‌ها بیشتر می‌شود.
۳ تقویت مهارت درک مطلب شنیداری  هر سریال یک روایت طولانی دارد که برای درک درست آن، باید خیلی خوب به مکالمه‌ها دقت کنید و ارتباط آن‌ها را بیابید.
۴ یادگیری زبان آلمانی رایج و روان تماشای سریال‌های آلمانی شما را در این موقعیت قرار می‌دهد که عبارت‌های رایج، اصطلاحات محاوره، مَثل‌ها و زبان مردم مناطق و طبقات متفاوت آلمان را از زبان مردم بومی بشنوید و یاد بگیرید.
۵ آشنایی با فرهنگ کشورهای آلمانی‌زبان  اگر قصد مهاجرت یا مسافرت به یکی از کشورهای آلمانی‌زبان را دارید، حتماً آشنایی با فرهنگ آن کشور برای شما مفید خواهد بود. سریال‌ها به این دلیل که زمان بیشتری شما را درگیر می‌کنند، فرصت بهتری برای آشنایی با فرهنگ مردم آن کشور را برایتان فراهم می‌کند.
۶ یادگیری زبان آلمانی با غرق شدن در یک داستان  قدرت داستان را فراموش نکنید. وقتی در دل یک داستان غرق می‌شوید، بدون آن که احساس کنید دارید درس می‌خوانید، یاد می‌گیرید. در واقع با زبان آلمانی و فرهنگ آن زندگی می‌کنید.

یادگیری لهجه های زبان آلمانی با تماشای سریال

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در یادگیری زبان آلمانی به آن دقت کنید، این است که از روش‌های متنوع استفاده نمایید، و روی هر ۴ مهارت زبانی، یعنی شنیداری، نوشتاری، خواندن و مهارت صحبت کردن به زبان آلمانی، به طور همزمان وقت بگذارید.
این تنوع هم سرعت یادگیری زبان آلمانی شما را بالا می‌برد، و هم انگیزه بیشتری به شما می‌دهد. برای مثال اگر بخواهید فقط با مطالعه کتاب‌های آموزشی زبان آلمانی پیش بروید، احتمالاً خسته می‌شوید و یادگیری جذابتش را از دست می‌دهد.

بنابراین در کنار بقیه روش‌های یادگیری زبان آلمانی تماشای سریال را هم بگنجانید تا هم یادگیری برایتان لذت‌بخش‌تر شود و هم زودتر بتوانید زبان آلمانی را روان صحبت کنید.

 

سخن پایانی

برای تمرین بیشتر سعی کنید درباره سریال‌های محبوب و معروف با دوستان آلمانی‌تان حرف بزنید. اگر دوست آلمانی ندارید، نگران نباشید؛ در انجمن‌ها و فروم‌های آلمانی بگردید و کسانی را بیابید که دوست دارند درباره تماشای سریال‌های آلمانی با شما صحبت کنند. برخی از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی نیز امکان ارتباط شما با افراد آلمانی زبان را فراهم می‌کنند.

می‌توانید دیدن سریال‌های سرگرم کننده و جذاب را برای زمان خستگی و بعد از روز سخت کاری بگذارید تا علاوه بر ریلکس کردن و لذت بردن، با صرف انرژی کمتر زبان آلمانی خود را تقویت نمایید.

Viel Spaß beim Anschauen deutscher Serien!

از تماشای برنامه‌های تلویزیونی آلمانی لذت ببرید!

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۱۱

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *