کلاس آنلاین زبان آلمانی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان آلمانی

بهترین منابع یادگیری زبان آلمانی| لیست کامل

۵
(۴)

اگر شما هم از علاقه‌مندان یادگیری زبان آلمانی و یا زبان آموز این زبان هستید، دوست دارید که از منابع متنوع، جذاب و مختلفی برای یادگیری این زبان استفاده کنید. امروزه منابع یادگیری زبان آلمانی فقط محدود به کتاب‌های آموزشی یا کلاس زبان نیستند و در کنار آنها می‌توانید از منابع متنوع دیگری مثل پادکست‌ها، دوره‌های آنلاین و… هم استفاده کنید تا هم سرعت و هم کیفیت یادگیری‌تان را افزایش دهید.

در این مقاله قرار است با لیست کاملی از بهترین منابع یادگیری زبان آلمانی آشنا شویم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

بهترین منابع یادگیری زبان آلمانی کدامند؟

 

۱. منابع تقویت ریدینگ آلمانی

تمرین خواندن بخش مهمی از یادگیری زبان است. خواندن به طور واقعی می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌های زبانی‌تان کمک کند و چیزی است که نباید توسط زبان آموزان دست کم گرفته شود.

کتاب‌های آموزشی، رمان‌ها و داستان‌ها و مطالبی مثل وبلاگ‌ها، اخبار و…، همه جزو منابعی هستند که می‌توان از آنها برای یادگیری و تقویت ریدینگ زبان آلمانی استفاده کرد که در ادامه به تعدادی از مهم‌ترینشان اشاره می‌کنیم.

 

کتاب‌های یادگیری زبان آلمانی

 

  • کتاب Language Hacking German

این کتاب در هر بخش خود، سه گفتگوی ابتدایی را برای مبتدی‌ها ارائه می‌دهد. هر بخش به موضوعی نوین می‌پردازد و مطالب کاربردی مانند معرفی خود، طرح پرسش‌هایی در مورد خانواده، دوستان، سرگرمی‌ها و موارد دیگر را در بر می‌گیرد.

با پیشروی در مکالمات، آنها به‌مرور دشوارتر می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که در مورد وقایع متنوع گفتگو کنید و نمای کلی و ساده‌ای از پدیده‌ها و اشیاء ارائه دهید.
طراحی مکالمات در کل کتاب به گونه‌ای است که زبان‌آموز به آرامی با دستور زبان پایه‌ای آلمانی آشنا می‌شود.

کتاب Language Hacking German

  • کتاب Living German: A Grammar-Based Course

اگر به دنبال آشنایی با فرهنگ، سبک زندگی روزانه و رویدادهای برجسته آلمان در حین یادگیری زبان آلمانی هستید، این کتاب می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد.

  • کتاب، اصول اولیه لغات و دستور زبان آلمانی را ازطریق گفتگوهای واقع‌بینانه به شما می‌آموزد تا در هنگام مکالمه با افراد بومی، در انتخاب واژه‌های مناسب دچار مشکل نشوید.
  • همچنین، برای تمامی تمرین‌های موجود در کتاب، پاسخ‌های کاملی تهیه شده است.
  • شما می‌توانید با استفاده از فایلهای صوتی همراه با کتاب، مهارت‌های مکالمه و شنیداری خود را هم به طور چشمگیری تقویت کنید.

کتاب Living German: A Grammar-Based Course

بیشتر بخوانید:
بهترین کتاب های یادگیری زبان آلمانی برای همه سطوح

 

داستان‌ها و رمان‌های یادگیری زبان آلمانی

خواندن داستان‌های آلمانی راهی مؤثر برای بهبود مهارت‌های خواندن و نوشتن آلمانی شما و در عین حال کسب توانایی روان‌ صحبت کردن به صورت طبیعی است.

 

  • رمان Momo

مایکل انده با نگارش این رمان، یکی از دل‌انگیزترین آثار خویش را به جهان ادبیات معرفی کرده است. او که به عنوان یکی از دوست داشتنی‌ترین نویسندگان آلمان در قرن بیستم شناخته می‌شود، در میان نویسندگان مطرح نوجوانان نیز جایگاهی ویژه دارد. این رمان برای نوجوانان نوشته شده، اما به حدی پرهیجان و جذاب است که مخاطبان بزرگسال را نیز به خود می‌خواند.

قصه کتاب حول محور دختر نوجوانی به نام مومو می‌چرخد که از تبار و خاندان خود بی‌خبر است. او که نمونه‌ای از صبر و مهربانی است، با همدلی و ارائه راهکارهای منطقی، دل‌ها را به دست میآورد. داستان وقتی به اوج هیجان خود می‌رسد که مومو به طور ناگهانی با از دست دادن دوستانش و مواجهه با چالش‌های تازه‌ای در رابطه با زمان و وقت، دست و پنجه نرم می‌کند.

رمان آلمانی مومو برای سطح مبتدی

 

  • رمان Café in Berlin

این اثر ادبی، بخشی از مجموعه “Dino lernt Deutsch” است که برای زبان‌آموزان در سطح مقدماتی تا متوسط طراحی شده است. داستان، زندگی دینو، مهاجری از ایتالیا که در برلین ساکن شده، را به تصویر می‌کشد و شما را با جنبه‌های مختلف فرهنگ آلمان آشنا می‌سازد.

این کتاب ابزاری عالی برای تمرین واژگان و اصطلاحات کاربردی روزمره آلمانی به شمار میرود.

رمان Café in Berlin آلمانی

بیشتر بخوانید:
رمان‌های جذاب برای یادگیری آسان زبان آلمانی در سطوح مختلف

 

روزنامه‌ها و مجلات آلمانی برای تقویت ریدینگ

 

کتابخانه الکترونیکی موسسه گوته یک منبع سریع و باورنکردنی برای یادگیری زبان آلمانی است. شما می‌توانید هر چیزی را، از کتاب‌های الکترونیکی گرفته تا مجلات و روزنامه‌های الکترونیکی در آنجا مطالعه کنید.

چه کسی باشید که از ادبیات داستانی غیرتخیلی، داستانی نوجوان (YA) یا ادبیات کلاسیک قدیمی آلمان لذت می‌برد، مطمئناً در اینجا چیزی برای علاقه‌مندی خود پیدا خواهید کرد.

این کتابخانه الکترونیکی رایگان است و هر کسی خارج از آلمان می‌تواند از آن استفاده کند. تنها کاری که باید انجام دهید ثبت نام، دانلود برنامه و شروع به کار است.

 

  • اخبار Deutsche Welle

DW یکی از بهترین منابع آلمانی است. اگر کسی هستید که دوست دارید از اتفاقات جهان آگاه باشید، چرا سعی نمی کنید اخبار را به زبان آلمانی بخوانید؟ Deutsche Welle موضوعات زیادی را پوشش می‌دهد؛ ازجمله سیاست، ورزش، فرهنگ و موارد دیگر. استفاده از آن رایگان و بسیار آموزنده است.

 

  • پروژه گوتنبرگ (Project Gutenberg)

پروژه گوتنبرگ Project Gutenberg یک منبع آنلاین فوق العاده است که بیش از ۷۰۰۰۰ کتاب الکترونیکی رایگان ارائه می‌دهد.

اگر همیشه می‌خواستید یک داستان کوتاه از کافکا یا نمایشنامه‌ای از شیلر بخوانید، کافی است آن را در وب سایت پروژه گوتنبرگ جستجو کنید. احتمالاً آنجا خواهد بود!
شما همچنین برای دسترسی به کتاب های الکترونیکی نیازی به ثبت نام یا دانلود برنامه ندارید. این کار بدون دردسر و سریع است و کتاب‌ها در قالب های مختلفی ازجمله EPUB، Kindle و HTLM ارائه می‌شوند.

 

۲. منابع تقویت لیسنینگ و اسپیکینگ آلمانی

در یادگیری زبان آلمانی، گوش دادن و حرف زدن دو مهارت مهم هستند. کافی نیست فقط بدانید کلمات روی کاغذ چگونه به نظر می‌رسند، بلکه لازم است زمانی که کسی آنها را با صدای بلند بیان می‌کند نیز درک کرده و خودتان هم به مرور بتوانید آنها را ادا کنید.

بیشتر بدانید:

برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند به‌جای خواندن، با گوش دادن یاد بگیرند. تعدادی از منابع شنیداری یادگیری و تقویت زبان آلمانی عبارتند از:

 

پادکست های یادگیری زبان آلمانی

گوش دادن به پادکست‌های آلمانی روشی عالی برای شنیدن آلمانی گفتاری و یادگیری از افراد بومی هستند. شما می توانید با لهجه‌های مختلف آلمانی آشنا شوید و زبان آلمانی را از مناطق و کشورهای مختلف بشنوید.

تعدادی از پادکست‌های مناسب یادگیری آلمانی عبارتند از:

 

این یک دوره عالی آلمانی به شکل درس‌های قابل دانلود است. علاوه بر درس‌های به سبک پادکست، ویدئوها، یک بانک اطلاعات لغات و دیکشنری، توضیحاتی در مورد گرامر و سایر ویژگی‌های مفید دیگر را نیز در این وب سایت پیدا خواهید کرد.

 

این پادکست‌ها برای درک بیشتر موضوعات خاص در زبان آلمانی مناسب هستند. محتوا برای همه سطوح در دسترس است و شامل دیالوگ‌هایی با نمونه‌های صوتی می‌شود.

بیشتر بشنوید:
بهترین پادکست ها برای یادگیری و تقویت زبان آلمانی

 

یادگیری با کتاب‌های صوتی آلمانی

یکی دیگر از بهترین منابع برای تقویت مهارت‌های شنیداری آلمانی، کتاب‌های صوتی هستند. با گوش دادن به این کتاب‌ها، مهارت درک مطلب شما هم در کنار مهارت‌های لیسنینگ تقویت خواهد شد.

در مقاله «بهترین کتاب های صوتی آلمانی رایگان برای تقویت زبان» با بهترین کتاب‌های صوتی آلمانی برای سطوح مختلف آشنا خواهید شد.

 

دوره صوتی برای یادگیری زبان آلمانی

 

پیمسلر نامی آشنا و یکی از مشهورترین دوره‌های آلمانی ساخته شده تا به امروز است. این یک روش مبتنی بر تحقیق و اثبات شده است که تنها صوتی بوده و شما را از طریق تکرار با فاصله عبارات موقعیتی، به سرعت به صحبت کردن وا می‌دارد.

 

این محصول منحصربه‌فرد دیگری است که با رویکرد بسیار تکرارشوندۀ «گوش کن و تکرار کن» باعث بهبود روان صحبت کردن به زبان آلمانی شما می‌شود و یکی از مفیدترین منابعی است که برای تقویت درک شنیداری زبان آلمانی می‌توانید مشاهده کنید. اگر هر روز از آن استفاده کنید، از تأثیر فوق‌العاده‌ی آن در بهبود روان حرف زدن به زبان آلمانی شگفت‌زده خواهید شد.

 

۳. نرم افزارها و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی

استفاده از برنامه‌ها و دوره‌های آنلاین برای یادگیری سریع زبان آلمانی می‌تواند راهی واقعا موثر و سرگرم‌کننده برای تسلط بر زبان باشد.
ماهیت تعاملی این برنامه‌ها باعث می‌شود مطالعه بسیار سریع‌تر از زمانی باشد که فقط به یک کتاب درسی خیره می‌شوید. به‌علاوه، بسیاری از این برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها برای دسکتاپ و همچنین موبایل در دسترس هستند.

 

۱. Duolingo (دولینگو)

همه در مورد Duolingo (دولینگو) شنیده‌اند و به دلایل زیادی، این نرم افزار یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های یادگیری زبان در جهان است. Duolingo از یک سیستم بازی سازی استفاده کرده که یادگیری زبان را اعتیاد آور می کند. استفاده از آن آسان است و می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد!

  • Duolingo برای کسانی که در یادگیری زبان آلمانی کاملاً مبتدی هستند، عالی است. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، این برنامه را امتحان کنید.
  • همچنین اگر فقط چند دقیقه در روز برای یادگیری وقت دارید، انتخابی مناسب است.
  • Duolingo به شما امکان می‌دهد با سرعت خودتان پیش بروید و درس‌های آن به بخش‌های کوچکی تقسیم می‌شود. بنابراین گذراندن آنها تنها در پنج یا ده دقیقه آسان است.
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

 

۲. برنامه Memrise

ممرایز یکی از منحصر به فردترین منابع آنلاین یادگیری زبان آلمانی است، زیرا فقط یک دوره زبان نیست. این در واقع یک معلم هوش مصنوعی است! اگر دوست دارید درس‌های آلمانی شما شخصی‌سازی‌شده‌تر باشد، ممرایز گزینه عالی‌ای است. این برنامه بر اساس علایق شما لغات جدیدی را به شما آموزش می‌دهد و با سطح زبان آلمانی شما سازگار می‌شود.

دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از اپ استور
دانلود اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از گوگل پلی

 

۳. برنامه کلوزمستر (Clozemaster)

برنامه‌های زبان زیادی برای افراد مبتدی وجود دارند. اما متاسفانه پیدا کردن منابع خوب آلمانی بعد از اینکه از مرحله‌ی مبتدی عبور کردید، کمی سخت‌تر می‌شود. اما نگران نباشید؛ کلوزمستر برای نجات شما اینجاست!

کلوزمستر روشی عالی و سریع برای یادگیری زبان آلمانی است. استفاده از آن سرگرم کننده و آسان بوده و دارای یک نسخه رایگان و یک نسخه حرفه‌ای (Pro) است.
پس، اگر به دنبال بهبود مهارت‌های زبان آلمانی و گسترش دایره لغات خود هستید، Clozemaster را امتحان کنید. با هزاران جمله‌ی جای خالی در حالت‌های بازی مختلف، در کمترین زمان شاهد پیشرفت خواهید بود.

 

۴. اپلیکیشن فلش کارت انکی (Anki)

در میان اپلیکیشن‌های فلش کارت، انکی یکی از بهترین‌هاست! این برنامه به اندازه دولینگو پر زرق و برق و سرگرم کننده نیست، اما برای زبان‌آموزان حرفه‌ای که یادگیری زبان را جدی می‌گیرند، ایده‌آل است.

انکی از یک سیستم تکرار با فاصله (spaced repetition) استفاده می‌کند. به طور کلی، شما فلش‌کارت‌ها را مرور می‌کنید، براساس میزان یادآوری، بازخورد به برنامه می‌دهید و الگوریتم بقیه کارها را انجام می‌دهد.

بیشتر بدانید:

 

۴. یادگیری زبان آلمانی با شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین و آفلاین

یکی از راه‌های قدیمی و البته مؤثر برای یادگیری زبان آلمانی، شرکت در کلاس‌ آلمانی است.

تا چند سال قبل، بیشتر کلاس‌ها در آموزشگاه‌های زبان و به‌صورت حضوری برگزار می‌شد که مزایا و معایب خودشان را داشتند؛ اما به دلایلی مثل محدودیت زمانی و کم بودن تعداد مدرسان خوب، خصوصاً در شهرهای کوچک‌تر، امکان شرکت در این کلاس‌ها برای همه فراهم نبود.

اما امروزه و با گسترش اینترنت، اقبال عمومی به کلاس آنلاین زبان آلمانی و دوره‌های آموزشی آنلاین و آفلاین بیشتر شده است. 

کلاس زبان آنلاین مزایای زیادی دارد که ازجمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • امکان انتخاب مدرس از بین تعداد زیادی از معلم‌ها بعد از مقایسه تجارب و توانایی‌هایشان
  • بازه‌های قیمتی متنوع که موجب می‌شود هر کسی با هر بودجه‌ای بتواند فرایند یادگیری‌اش را پیگیری کند.
  • بازه‌های زمانی متنوع و متناسب با برنامه زمانی زبان آموز
  • و…

کلاس آنلاین آلمانی

علاوه بر کلاس‌های آنلاین زبان در پلتفرم‌های داخلی مثل هایتاکی، شما می‌توانید به دوره‌ها و آموزش‌های بین‌المللی آنلاین دیگری هم دسترسی داشته باشید که مهم‌ترینشان عبارتند از:

ابزارهایی مانند italki برقراری ارتباط با زبان‌آموزان بومی از سراسر جهان را برای تمرین یا شرکت در کلاس‌های شخصی ازطریق اسکایپ ممکن کرده است.

خبر خوب این است که درس‌های آلمانی از طریق اسکایپ با italki در مقایسه با اکثر معلمان حضوری incredibly cheap است. تمام مشکلات مربوط به پرداخت و برنامه ریزی نیز توسط italki به طرز درخشانی مدیریت می شود که باعث می شود تنظیم جلسات بسیار آسان و بدون استرس باشد.

 

اگر در حال یادگیری زبان آلمانی هستید، لینگودا جایگزین فوق‌العاده‌ای برای italki است. شما می‌توانید بین درس‌های تک نفره یا کلاس‌های کوچک یکی را انتخاب کنید. هر درس موضوع محور و کاملاً کاربردی است. این دوره‌ها همچنین بسیار ارزان هستند.

 

برخلاف سایر برنامههای معروف مانند رزتا استون یا پیمسلر، Rocket German از رویکرد قالبی (cookie cutter) پیروی نمیکند و دارای انبوهی از محتوای صوتی عالی برای همه سطوح از مبتدی تا پیشرفته است.

 

این دوره آلمانی به روشی بسیار منحصر به فرد و با کیفیت بالا ساخته شده است که هدف آن آموزش زبان آلمانی از طریق یک «روش داستانی» منحصر به فرد (StoryLearning) است. اگر به دنبال یک برنامه درسی کامل آلمانی هستید که شما را تا رسیدن به روانی زبان هدایت کند و در درک نحوه عملکرد زبان آلمانی با مشکل مواجه هستید، این دوره قطعا به شما کمک خواهد کرد.

 

در این دوره، ۸۰۰ ساعت درس آنلاین رایگان دریافت کنید و با استفاده از بیش از ۵۰۰۰۰ تمرین گرامر، زبان آلمانی خود را تمرین کنید. دوره‌هایی با هزینه نیز با تدریس زنده توسط معلمان آنلاین در دسترس هستند.

 

۵. وب سایت‌های یادگیری زبان آلمانی

 

Wunderbla یک دوره واقعا منحصر به فرد و بسیار محبوب برای زبان آلمانی است که درس‌های «شخصی سازی شده» را ارائه می‌دهد که با نیازها و سطح مهارت شما سازگار می‌شود و شما هر روز اصلاحات و محتوای جدید و هیجان انگیزی را دریافت می‌کنید.

دوره آموزش زبان آلمانی Wunderbla

 

LingoPie یک کتابخانه فوق العاده از برنامه‌های تلویزیونی تعاملی با کیفیت بالا به ۶ زبان اصلی اروپایی، ازجمله آلمانی است. اگر از یادگیری زبان با سریال‌های کمدی مورد علاقه خود و سایر ژانرها لذت می‌برید، این بهترین گزینه برای شماست.

 

این وب سایت منبعی فوق العاده برای یادگیری زبان آلمانی از طریق ویدیو است؛ جایی که می‌توانید سرعت پخش را کنترل کنید و کلمات موردنظر خود را از زیرنویس برای یافتن کلمات انتخاب کنید. yabla اخیراً پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و محتوای ویدیویی جدیدی به آن اضافه شده است که باعث می‌شود ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

 

منبعی عالی برای یادگیری زبان آلمانی با استفاده از ویدئوهای زیرنویس دار است. فلونت یو بسیاری از ویژگی‌های مشابه yabla را دارد، اما مجموعه گسترده‌تری از محتوای ویدئویی را برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

افعال آلمانی به طور معروفی دشوار هستند. زمان‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد. اگر به کمک برای صرف افعال آلمانی نیاز دارید، Verbix یک منبع گرامر عالی است که به شما تمام اشکال فعل را نشان می‌دهد و همچنین برخی اطلاعات اضافی مانند ترجمه‌های احتمالی، ریشه شناسی و نمونه جملات را ارائه می‌کند.

سایت Verbix آلمانی

 

اگر تا به حال با کلمه یا اصطلاح آلمانی برخورد کرده‌اید که آن را به صورت نوشتاری دیده‌اید اما تلفظش را نمی‌دانید، می‌توانید آن را در این سایت جستجو کنید (یا درخواست کنید) و بشنوید که یک فرد بومی آن را برای شما تلفظ می‌کند.

 

دانستن اینکه کدام فرهنگ لغت‌های آنلاین خوب و سریع و قابل اعتماد هستند همیشه مهم است. اگر برای پیدا کردن کلمه مناسب برای چیزی مشکل دارید، dict.cc یک منبع عالی برای لغات آلمانی است. این فرهنگ لغت جامع، آسان برای استفاده و مورد علاقه بسیاری از زبان آموزان آلمانی است.

بیشتر بدانید: بهترین دیکشنری های آلمانی به فارسی و برعکس (موبایلی و کامپیوتری)

 

۶. یادگیری زبان آلمانی با یوتیوب

یوتیوب منبع عالی و رایگان دیگری است که می‌تواند به شما در تمرین زبان آلمانی کمک کند.
کانال‌های یوتیوب زیادی به زبان آلمانی وجود دارد. می‌توانید کانالی را انتخاب کنید که به زبان آلمانی اختصاص داده شده است، یا می‌توانید فقط تماشای سازندگان محتوای آلمانی را که در مورد هر چیزی که به آن علاقه دارید صحبت می‌کنند، انتخاب کنید.

در ادامه چند کانال یوتیوبی خوب برای یادگیری زبان آلمانی معرفی شده است:

 

این یک کانال عالی در یوتیوب است که موضوعات مربوط به زبان آلمانی را پوشش می‌دهد. فرقی نمی‌کند به دنبال ویدئوهایی درباره حروف اضافه آلمانی باشید یا بخواهید در مورد ابرقهرمانان به زبان آلمانی بیشتر بدانید، آقای آنتریم شما را راهنمایی می‌کند!

 

اگر می‌خواهید به زبان آلمانی گوش دهید و همچنین کمی در مورد علم یاد بگیرید، Kurzgesagt کانال مناسبی برای شماست. ویدئوهای آن کوتاه، آموزنده و بسیار سرگرم کننده هستند.

 

۷. یادگیری زبان آلمانی با شبکه های اجتماعی

شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، کانال‌های تلگرامی، گروه‌های فیسبوکی و… نیز برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید. در شبکه‌های اجتمعای معمولاً تعداد محتواهای به روز و تعاملی بیشتر است و اگر سوالی درباره هر محتوا داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید آن را مطرح کنید و معمولاً زودتر به جوابتان خواهید رسید.

بیشتر بدانید:

 

۸. یادگیری زبان آلمانی با فیلم‌ها و سریال‌های آلمانی

راه عالی دیگر برای یادگیری سریع زبان آلمانی، تماشای برنامه‌‌های تلویزیونی یا فیلم و سریال به این زبان است. اگر مبتدی هستید، می‌توانید با تماشای برخی از کارتون‌های آلمانی شروع کنید. درک آنها اغلب بسیار آسان‌تر است، زیرا آنها برای کودکان ساخته شده‌اند و بنابراین از زبان ساده‌تری استفاده می‌کنند.

در لینک‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند، می‌توانید به بهترین فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های آلمانی که مناسب یادگیری این زبان از سطح مبتدی تا پیشرفته هستند، دسترسی داشته باشید:

 

سخن پایانی

ما در این مقاله بهترین و مفیدترین منابع سریع یادگیری زبان آلمانی را معرفی کردیم، اما در نهایت، مسیر یادگیری زبان شما منحصر به خودتان است. به خاطر داشته باشید که مجبور نیستید کاری را که همه انجام می‌دهند انجام دهید. منابعی را انتخاب کنید که برای شما مفید هستند و بدانید که کدام منابع برای شما مناسب نیستند.

یادگیری زبان می‌تواند در صورتی که اصولی پیش برود، سرگرم کننده و مفرح باشد؛ بنابراین از آزمایش و امتحان چیزهای جدید نترسید! اما اگر کمی احساس گمراهی می کنید و نمی‌دانید قدم بعدی چیست، همیشه می‌توانید به لیست منابع این مقاله مراجعه کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

کلاس های مکالمه آزاد آنلاین هایتاکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *