کلاس آنلاین زبان آلمانی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان آلمانی

۱۷ مورد از بهترین کتاب های یادگیری زبان آلمانی برای همه سطوح

۴.۷
(۱۲)

استفاده از کتاب های یادگیری زبان آلمانی برای سطوح مختلف یکی از بهترین و در دسترس‌ترین راه‌های تسلط بر آلمانی، به‌عنوان مکمل کلاس‌های آموزش زبان آلمانی، است. شما در هر سطحی که باشید، حتماً می‌توانید با کمی جستجو بهترین کتاب‌های آموزشی را پیدا کنید. انتخاب کتابی که دقیقاً مناسب سطح خودتان باشد بسیار مهم است، زیرا با انتخاب اشتباه کتاب ممکن است از یادگیری دلسرد شوید. به همین منظور در ادامه بهترین کتاب‌های یادگیری زبان آلمانی از سطح مبتدی تا پیشرفته معرفی شده است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

راهنمای انتخاب کتاب های یادگیری زبان آلمانی

کتاب‌ها و منابع آموزشی زیادی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد و این تنوع ممکن است کار انتخاب یک یا چند کتاب مناسب را برای ما دشوار کند. بنابراین مهم‌ترین سؤال در این زمینه این است که چطور می‌توانیم کتاب مناسب برای یادگیری زبان آلمانی را پیدا و انتخاب کنیم؟

به‌طور کلی بهتر است در انتخاب کتاب‌های آموزش زبان آلمانی، این سه مؤلفه را بررسی کنید:

 

سطح

در چه سطحی از زبان آلمانی هستید؟ مبتدی، متوسط یا پیشرفته؟ بعضی از کتاب‌ها هستند که همۀ این سطوح را به‌صورت یک‌جا شامل می‌شوند و تعدادی دیگر از کتاب‌ها هم به‌صورت جداگانه برای سطوح مختلف تألیف شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

گام اول برای انتخاب کتاب‌های یادگیری زبان آلمانی، مخصوصاً به‌صورت خودآموز، این است که بدانید دقیقاً سطحتان چیست.

 

سن

کتاب‌های آموزش زبان معمولاً برای سنین مختلف طراحی می‌شوند. به‌عنوان مثال کتاب‌هایی که مخصوص کودکان و نوجوانان باشند، زبان ساده‌تر و تصاویر گرافیکی و کارتونی بیشتری دارند. ازطرفی متدهای آموزش زبان به کودکان و بزرگسالان نیز متفاوت است.

 

هدف

هدف شما از یادگیری زبان آلمانی چیست؟ آیا می‌خواهید در سفری که پیش رو دارید بتوانید خوب مکالمه کنید یا قصد ادامه تحصیل در یک دانشگاه آلمانی را دارید؟ شاید هم صرفاً می‌خواهید از تماشای فیلم‌های آلمانی، انیمیشن‌های آلمانی و سریال‌های آلمانی به زبان اصلی لذت ببرید. هدف شماست که تعیین می‌کند انتخاب کدام کتاب‌ها برایتان مناسب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

تا حد امکان از یک منبع معتبر و مناسب به‌جای چندین منبع پراکنده استفاده کنید.

 

بهترین کتاب های یادگیری زبان آلمانی برای مبتدی‌ها

اگر مبتدی هستید و به دنبال منابع خوب و معتبر برای یادگیری زبان آلمانی می‌گردید، این کتاب‌ها برای شما مناسب خواهند بود:

 

۱. Language Hacking German

این کتاب در هر فصل سه مکالمۀ ساده برای مبتدیان دارد. هر فصل موضوع متفاوتی را دنبال می‌کند و به مباحث عمومی و پرکاربردی مثل معرفی خود، پرسیدن سؤال از دیگران دربارۀ خانواده و دوستان و علایق و… می‌پردازد. در ادامه مکالمات به‌مرور پیچیده‌تر می‌شوند و شما می‌توانید دربارۀ رویدادهای مختلف صحبت کرده و پدیده‌ها و اشیاء را به‌صورت خلاصه و ابتدایی توصیف کنید. روند مکالمه‌ها در تمام بخش‌های کتاب به‌گونه‌ای طراحی شده که زبان‌آموز در طی آن‌ها به آهستگی با گرامر اولیه زبان آلمانی آشنا می‌شود.

کتاب Language Hacking German

 

این کتاب همچنین یک فایل صوتی رایگان از تمام مکالمه‌ها دارد و شما می‌توانید به کمک آن مهارت شنیداری خود در زبان آلمانی را هم تقویت کنید. اگر جزو افرادی هستید که از گوش دادن به فایل‌های صوتی در روند یادگیری زبان لذت می‌برید، توصیۀ می‌کنیم مقالۀ «یادگیری زبان آلمانی با بهترین آهنگ‌ها و موسیقی‌های آلمانی» را هم مطالعه بفرمایید.

شما می‌توانید فایل پی‌دی‌اف کتاب را از این لینک دانلود کنید.

 

۲. Basic German: A Grammar and Workbook

این کتاب مناسب کسانی است که به دنبال یک مرجع خلاصه و ساده برای یادگیری گرامر آلمانی می‌گردند. در این کتاب فرهنگ مردم آلمان ازطریق زبان معاصر آلمانی و در قالب مباحث و مثال‌های گرامری ذکر شده است. همچنین در هر درس مثال‌های مفیدی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان الگویی برای حل کردن تمرینات بعدی استفاده کرد.

ویژگی مهم این کتاب که آن را به یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان آلمانی به‌صورت خودآموز تبدیل کرده این است که پاسخنامۀ کاملی در کتاب برای تمام تمرینات وجود دارد.

کتاب Basic German: A Grammar and Workbook

 

شما می‌توانید فایل پی‌دی‌اف کتاب را از این لینک دانلود کنید.

 

۳. The Everything Learning German Book

لحن این کتاب در بیان مطالب بسیار ساده و همه‌فهم بوده و تمرینات زیادی برای یادگیری واژگان و گرامر برای مبتدیان در آن گنجانده شده است. در این کتاب شما با الفبای زبان آلمانی، مهارت‌های زبانی لازم برای شروع گفتگو در مکالمه‌ها، گرامر اولیه آشنا شده و همۀ این مهارت‌ها را طبق دستورالعمل‌های مرحله به مرحله، راهنماهای تلفظ و تمرین‌های زیاد یاد خواهید گرفت. این کتاب یک لوح فشرده هم دارد که تلفظ تمام کلمات و مکالمه‌ها در آن هست و از این طریق می‌توانید مهارت‌های گوش کردن و صحبت کردن خود را هم ارتقا دهید.

کتاب The Everything Learning German Book

 

شما می‌توانید فایل پی‌دی‌اف کتاب را از این لینک دانلود کنید.

 

۴. Living German: A Grammar-Based Course

اگر دوست دارید که هم‌زمان با یادگیری زبان آلمانی با فرهنگ، زندگی روزمره و رویدادهای مهم این کشور هم آشنا شوید، Living German می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. این کتاب مبانی واژگانی و گرامر زبان آلمانی را طی مکالمه‌های واقعی به‌گونه‌ای به شما آموزش می‌دهد که در مکالمه‌های واقعی با افراد بومی برای انتخاب کلمۀ مناسب به مشکل برنخورید. برای تمام تمرینات موجود در این کتاب پاسخنامۀ کاملی وجود دارد. علاوه بر این با استفاده از فایل‌های صوتی موجود در سی دی همراه کتاب، می‌توانید مهارت‌های صحبت کردن و گوش دادن خود را هم به میزان قابل توجهی تقویت کنید.

کتاب Living German: A Grammar-Based Course

 

۵. German Made Simple

اگر علاقۀ زیادی به خودآموزی زبان آلمانی دارید و برای شروع به دنبال یک کتاب ساده می‌گردید، این کتاب می‌تواند به شما در یادگیری اصول اولیه کمک کند. شما در این کتاب با عبارات و اصطلاحات رایج و پرکاربرد آلمانی، خصوصاً اصطلاحاتی که در سفر به آن‌‍‌ها نیاز خواهید داشت، آشنا می‌شوید. علاوه بر این در این کتاب راهنماهایی نیز برای تلفظ صحیح کلمات وجود دارد.

در German Made Simple تمرین‌های مختلفی برای سنجش مهارت‌های خواندن وجود دارد و پاسخنامۀ کاملی هم در انتهای کتاب قرار داده شده است.

کتاب German Made Simple

 

۶. Learn German with Stories: Café in Berlin

اگر در فرایند آموزش زبان آلمانی، آن هم اگر مبتدی و در آغاز راه هستید، به خواندن کتاب‌های یادگیری زبان آلمانی اکتفا کنید، ممکن است خیلی زود دلزده و مأیوس شوید. بنابراین بهتر است برای تنوع هم که شده، چند منبع آموزشی دیگر مثل رمان‌های آلمانی و داستان‌های کوتاه آلمانی از نویسندگان مورد علاقۀ خود را هم در روند یادگیری‌تان بگنجانید.

Café in Berlin یکی از کتاب‌های مجموعۀ Learn German with Stories است که برای مبتدی‌ها نوشته شده و شامل ۱۰ داستان کوتاه و جذاب برای افزایش انگیزۀ زبان‌آموزان و بهبود تعامل آن‌ها با زبان آلمانی بوده که به زبانی ساده نوشته شده است. در مقدمۀ این کتاب آمده که چگونه باید از داستان‌های آن و فرهنگ لغات موجود در کتاب با هدف یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید.

کتاب Learn German with Stories: Café in Berlin

 

شما می‌توانید فایل پی‌دی‌اف کتاب را از این لینک دانلود کنید.

 

۷. Speak German in 90 Days: A Self Study Guide to Becoming Fluent

اگر می‌خواهید از سطح مبتدی، حرف زدن به زبان آلمانی را هم تمرین کنید اما نمی‌دانید که از کجا باید شروع کنید، این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان آلمانی در این زمینه است که شامل ۹۰ درس می‌شود. البته عنوان کتاب کمی اغراق‌آمیز است و شما احتمالاً برای تسلط بر روی همۀ مفاهیم و آموزش‌های این کتاب، به بیش از ۹۰ روز زمان نیاز خواهید داشت.

این کتاب قوانین زبان آلمانی را با زبانی ساده و همه‌فهم و در چارچوبی اصولی بیان می‌کند و به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که می‌خواهند آلمانی را به‌صورت خودآموز یاد بگیرند.

یکی از مهم‌ترین مزایای کتاب این است که بیش از اینکه به زبان‌آموز بگوید چه چیزی را بخواند، چگونه مطالعه کردن یک زبان جدید را به او می‌آموزد.

در این کتاب گرامر با مثال‌های متعددی آموزش داده شده و بیش از ۱۰۰۰ واژه و اصطلاح رایج و پرکاربرد زبان آلمانی در آن وجود دارد. توضیحات مفصلی هم دربارۀ نحوۀ استفادۀ صحیح از این کلمات و عبارات در کتاب وجود دارد که کمتر می‌توان آن‌ها را در فرهنگ لغات یا دیگر کتاب‌های آموزشی پیدا کرد. در کنار تمام این موارد، راهنمای تلفظ دقیق کلمات براساس تلفظ امریکن نیز در کنار واژگان نوشته شده است.

کتاب Speak German in 90 Days: A Self Study Guide to Becoming Fluent

 

شما می‌توانید فایل پی‌دی‌اف کتاب را از این لینک دانلود کنید.

بیشتر بخوانید: سوالات تعیین سطح زبان آلمانی برای افراد مبتدی و کودکان

 

بهترین کتاب های یادگیری زبان آلمانی برای سطح متوسط

اگر سطحتان متوسط است و به دنبال کتاب‌های آموزشی خوب و معتبر برای یادگیری زبان آلمانی می‌گردید، این منابع برای شما مناسب خواهند بود:

 

۱. Intermediate German: A Grammar and Workbook

این کتاب به بررسی مفاهیم چالش‌برانگیز در گرامر زبان آلمانی و به‌ویژه مواردی مثل جنسیت کلمات، افعال مزدوج، نحوۀ جمع بستن واژه‌ها و بیان استثناها در این زمینه می‌پردازد. Intermediate German به‌خصوص برای افرادی مناسب است که به‌تازگی سطح مبتدی را به پایان رسانده‌اند. در انتهای کتاب نیز واژه‌نامه‌ای برای دسته‌بندی اصطلاحات گرامری وجود دارد که مراجعه به آن موجب تسلط بر مفاهیم دستوری خواهد شد.

کتاب Intermediate German: A Grammar and Workbook

 

شما می‌توانید فایل پی‌دی‌اف کتاب را از این لینک دانلود کنید.

 

۲. Sammelsurium: A Reader & Workbook for Intermediate German

این کتاب یکی دیگر از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان آلمانی در سطوح متوسط است که ۳۸ بخش دارد و به‌گونه‌ای تألیف شده که هم‌زمان مهارت‌های خواندن، نوشتن و حرف زدن را تقویت می‌کند. در هر بخش ساختارهای گرامری و واژگانی جملات آلمانی در سطح متوسط و در قالب بیان موضوعات مهم در فرهنگ آلمانی ارائه می‌شود.

در بسیاری از Readingها بخش‌هایی برای تمرین و تکرار زمان فعل‌ها و مجموعه‌ای از سؤالات درک مطلب گنجانده شده است. علاوه بر این Sammelsurium به نحو جالبی به بیان اشتراکات و تضادهایی که بین زبان انگلیسی و آلمانی وجود دارد می‌پردازد و اگر به زبان انگلیسی هم تسلط نسبی داشته باشید، خواندن این کتاب برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

کتاب Sammelsurium: A Reader & Workbook for Intermediate German

 

۳. Schaum’s Outline of German Grammar

اگر به هر دلیلی نیاز دارید که گرامر زبان آلمانی را در زمان کمتر و به‌صورت فشرده یاد بگیرید، این کتاب برایتان مناسب است. نحوۀ توضیح مباحث دستوری در این کتاب بسیار ساده و همه‌فهم بوده و با خواندن آن متوجه می‌شوید که برای تسلط بر گرامر آلمانی، باید روی چه قوانین و مباحثی متمرکز شوید. در این کتاب تمرینات زیادی (حدود ۴۰۰ تمرین) وجود دارد و نکات مفیدی دربارۀ عبارت‌های رایج و عامیانۀ آلمانی در قسمت‌های مختلف ذکر شده که به تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن و همچنین حرف زدن شما در محیط‌های اجتماعی آلمانی زبان کمک خواهد کرد.

در این کتاب یک واژه‌نامۀ کامل آلمانی_انگلیسی وجود دارد و علاوه بر آن با مراجعه به وب‌سایت Schaums.com به بیش از ۷۰۰ فایل صوتی و تصویری برای تقویت آموزش‌های مندرج در کتاب دسترسی خواهید داشت.

کتاب Schaum’s Outline of German Grammar

 

شما می‌توانید فایل پی‌دی‌اف کتاب را از این لینک دانلود کنید.

 

۴. (Die Verwandlung (Metamorphosis

زبان‌آموزان سطح متوسط هم بهتر است علاوه بر کتاب های یادگیری زبان آلمانی از منابع داستانی و رمان‌ها برای جلوگیری از خسته‌کننده شدن روند آموزش استفاده کنند. نویسندۀ رمان Die Verwandlung فرانتس کافکاست و این کتاب او که در ابتدای سال ۱۹۱۵ چاپ شده، یکی از مهم‌ترین آثار داستانی قرن بیستم است و همچنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی سراسر جهان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. نثر کافکا در این کتاب برخلاف بسیاری از آثار ادبی کلاسیک آلمانی، نسبتاً روان و درک آن برای دانشجویان ساده است.

رمان Die Verwandlung – Metamorphosis

 

شما می‌توانید فایل پی‌دی‌اف کتاب را از این لینک دانلود کنید.

 

۵. Complete German: A Teach Yourself Program

این کتاب ساختاری دیالوگ محور دارد و سراسر کتاب از مکالمات ساده تا پیچیده تشکیل شده که به شما کمک می‌کنند در قالب جمله‌های ساده و روزمره زبان آلمانی، گرامر این زبان را هم بیاموزید. درواقع شما در این کتاب به‌صورت غیر مستقیم نحوۀ ساخت جملات استاندارد آلمانی را نیز فرا می‌گیرید.

فصل‌های مختلف کتاب ارتباط ساختاری و موضوعی با یکدیگر ندارند و به همین دلیل می‌توانید مطالعه را از هر فصلی که دوست داشتید شروع کنید.

همۀ مکالمه‌های این کتاب به‌صورت صوتی روی سی دی همراه آن موجود هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید مهارت شنیدن و صحبت کردن خود را هم تقویت کنید. تمرین‌های زیادی هم در سراسر کتاب وجود دارد که شما با حل کردن آن‌ها کاملاً به مباحث مختلف مسلط خواهید شد.

کتاب Complete German: A Teach Yourself Program

شما می‌توانید فایل پی‌دی‌اف کتاب را از این لینک دانلود کنید.

 

بهترین کتاب های یادگیری زبان آلمانی برای سطح پیشرفته

اگر زبان‌آموز سطح پیشرفته هستید، این منابع می‌توانند برای شما مفید و آموزنده باشند:

 

۱. Handbuch zur Deutschen Grammatik

این کتاب یک مرجع غنی و کامل به همراه تمرینات عملی فراوان برای یادگیری گرامر زبان آلمانی در ۳۰ فصل است. رعایت ترتیب در مطالعۀ فصل‌های این کتاب الزامی نیست و می‌توانید هر مبحثی را که به آن علاقه یا نیاز دارید در ابتدا شروع کنید. در آغاز هر فصل اطلاعات گرامری جدید به همراه مطالبی برای تمرینات شفاهی (Aufgaben zum Hörverständnis)، گرامر (Grammatik)، واژگان (Worschatz) و تمرینات نوشتاری (Schriftliche Themen) آمده است.

کتاب Handbuch zur Deutschen Grammatik

 

شما می‌توانید فایل پی‌دی‌اف کتاب را از این لینک دانلود کنید.

 

۲. Hammer’s German Grammar and Usage

این کتاب برای به چالش کشیدن مهارت‌های گرامری زبان‌آموزان سطح پیشرفته است و براساس نمونه‌های کلامی زبان معاصر آلمانی نوشته شده است. به همین دلیل هم مفاهیم و دروس مندرج در آن کاملاً به‌روز و کاربردی است و شما را به‌طور واضح با کلمات رسمی و غیررسمی این زبان آشنا خواهد کرد. اگر قصد دارید که مهارت‌های نوشتاری خود را ارتقا دهید، این کتاب می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد، زیرا تغییرات املایی و نوشتاری کلمات در طول سالیان مختلف تا دورۀ معاصر را ذکر کرده است.

کتاب Hammer’s German Grammar and Usage

 

شما می‌توانید فایل پی‌دی‌اف کتاب را از این لینک دانلود کنید.

 

۳. Living Language German

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های جامع خودآموز یادگیری زبان آلمانی برای تمام سطوح، از مبتدی تا پیشرفته است. مجموعۀ Living Language German سه کتاب (برای سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته) و ۹ سی دی دارد و درواقع یک دورۀ آموزشی آنلاین برای زبان آلمانی است.

تمام مطالب مندرج در این کتاب مطابق با مبانی به‌روز علم زبان‌شناسی و تکنیک‌هایی اثبات‌شده برای یادگیری براساس بیش از ۶۵ سال تجربه تألیف شده‌اند.

کتاب Living Language German

 

۴. Homo Faber. Ein Bericht

از آنجا که برای هر دو سطح مبتدی و متوسط یک رمان خوب هم برای مطالعه معرفی کردیم، رمان کلاسیک هومو فابر اثر ماکس فریش هم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زبان‌آموزان سطح پیشرفتۀ آلمانی است. فریش این رمان را در سال ۱۹۵۹ از دیدگاه راوی اول‌شخص و به زبان آلمانی معاصر و مدرن نوشته است. این کتاب نثری ساده و روان دارد و واژگان پرکاربرد آلمانی در آن استفاده شده است. Homo Faber علاوه بر نثر روان و خوب، داستانی جذاب و پرکشش هم دارد که فرایند یادگیری را برای زبان‌آموزان لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

رمان Homo Faber

 

۵۰۱German Verb .5

این کتاب درواقع یک فرهنگ افعال زبان آلمانی است و شامل تمام صورت‌ها و شکل‌های ۵۰۱ فعل آلمانی پرکاربرد می‌شود. استفاده از این کتاب به‌عنوان منبعی تکمیلی در کنار کتاب‌های یادگیری زبان آلمانی می‌تواند به زبان‌آموزان هر سطحی، خصوصاً سطح پیشرفته، کمک زیادی بکند. چینش افعال در این کتاب به‌صورت الفبایی است و هر فعل در قالب نموداری ساده به همراه ترجمۀ انگلیسی‌ خود ذکر شده است.

افعال مندرج در این کتاب در همۀ زمان‌ها و در حالت‌های مفعولی و فاعلی صرف شده‌اند و مثال‌های متعددی از کاربرد هر فعل در عبارات و اصطلاحات رایج آلمانی برای درک و یادگیری بیشتر و عمیق‌تر زبان‌آموزان آمده است.

کتاب 501 German Verbs

 

شما می‌توانید فایل پی‌دی‌اف کتاب را از این لینک دانلود کنید.

 

کتاب های یادگیری زبان آلمانی : سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین کتاب های آموزش زبان آلمانی را برای سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته معرفی کنیم. منابع بی‌شمار دیگری نیز برای یادگیری بخش‌های مختلف زبان آلمانی یا تقویت آن‌ها وجود دارد. فراموش نکنید که تهیۀ منابع خوب فقط بخشی از کار است، بخش دیگر که مهم‌تر هم هست، استفادۀ دقیق و روزانه از این منابع در جهت یادگیری زبان آلمانی است. به یاد داشته باشید که بهتر است خودتان را در فرایند یادگیری به یک یا چند منبع محدود کنید؛ زیرا تعدد منابع ممکن است موجب خستگی و دلزدگی‌تان شود. برای سرعت بخشیدن به روند یادگیری میتوانید در کنار استفاده از کتاب های خودآموز، از کلاس های خصوصی زبان آلمانی نیز بهره ببرید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۷ / ۵. تعداد نظرات ۱۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *