کلاس آنلاین زبان آلمانی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان آلمانی

۱۱ تا از بهترین کتاب های صوتی آلمانی رایگان برای تقویت زبان

۵
(۴)

چه برای سفر به یک کشور آلمانی زبان برنامه ریزی کرده باشید یا به دنبال مهارت جدیدی برای یادگیری باشید، کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها می‌توانند تجربه یادگیری زبان آلمانی را کمی آسان‌تر و پربارتر کنند.

یکی از ویژگی‌هایی که کتاب‌های صوتی را به ابزاری عالی برای یادگیری زبان تبدیل می‌کند، راحتی استفاده از آنهاست. یافتن زمان برای گوش دادن به یک کتاب صوتی هر روز، چه فقط چند دقیقه بین فعالیت‌های دیگر یا چند ساعت در حین رانندگی یا انجام کارهای خانه، آسان است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چرا کتاب‌های صوتی برای یادگیری زبان آلمانی مناسبند؟

کتاب‌ها برای یادگیری زبان عالی هستند. اما کتاب‌های صوتی در واقع ممکن است مفیدتر باشند. نشستن برای خواندن یک کتاب به زبانی که هنوز کاملاً آن را درک نمی‌کنید، می‌تواند چالش‌برانگیز و انجام آن به طور مداوم دشوار باشد.

با توجه به تمام کارهایی که در زندگی روزمره انجام می‌دهید، گاهی اوقات پایبندی به یادگیری زبان دشوار می‌شود. با این حال، همیشه برای یک کتاب صوتی وقت وجود دارد. چه در حال تمیز کردن خانه، رفت و آمد به محل کار باشید، روز شما مملو از لحظات زیادی است که در آنها مغزتان درگیر کاری نیست و تنها بدن شما فعالیت می کند.
این لحظات، زمان های ایده آل برای شروع گوش دادن به یک کتاب صوتی و یادگیری یک زبان جدید هستند.

 

کتاب های صوتی آلمانی برای یادگیری و تقویت زبان

اگر تازه شروع به یادگیری زبان آلمانی، می‌کنید، ممکن است بیشترین بهره را از انتخاب کتابی ببرید که به طور خاص برای زبان‌آموزان طراحی شده باشد. بسیاری از کتاب‌های صوتی با هدف اصلی آموزش واژگان به زبان‌آموزان جدید به روشی طبیعی و آسان ساخته شده‌اند.

 

۱. کتاب صوتی Der kleine Prinz (شازده کوچولو)

این ترجمه آلمانی از اثر کلاسیک و ماندگار «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری، می‌تواند راهی عالی برای شروع گوش دادن به روایت‌های آلمانی باشد؛ زیرا برخلاف برخی از ادبیات کلاسیک آلمانی یا افسانه‌ها، این داستان ساختارهای پیچیده گرامری و واژگان کهن ندارد. به علاوه این احتمال وجود دارد که شما از قبل داستان را بدانید.

کتاب صوتی Der kleine Prinz (شازده کوچولو)

 

۲. کتاب صوتی Die Fremde (غریبه)

این داستان اثر آرتور شنیتسلر نویسنده اتریشی است که حکایت مردی را روایت می‌کند که یک صبح در ماه عسل از خواب بیدار می‌شود و با نامه خداحافظی همسرش روبرو می‌شود.
در این داستان، شنیتسلر از گرامر نسبتاً ساده‌ای استفاده می‌کند و موفق می‌شود داستانی جذاب را بدون استفاده از کلمات بسیار دشوار روایت کند.

کتاب صوتی Die Fremde (غریبه)

 

۳. کتاب صوتی Die drei Steine (سه سنگ)

این افسانه مدرن اثر نویسنده آلمانی، پل مار، داستان زیبای مادر و دختری است که پدرشان در سفری به آمریکا به طرز مرموزی ناپدید شد. از آنجایی که این داستان در اصل برای کودکان نوشته شده است، دستور زبان و واژگان نباید خیلی چالش برانگیز باشند.

کتاب صوتی Die drei Steine (سه سنگ)

 

۴. کتاب صوتی Die Katzen von Ulthar (گربه‌های اولتار)

این ترجمه آلمانی از داستان کوتاه «گربه‌های اولثار» اثر اچ. پی. لاوکرفت، روایتی دلنشین، آهسته و با فضاست از این اثر کلاسیک ترسناک است. جملات نسبتاً کوتاه هستند و داستان از واژگان پایه استفاده می‌کند.

کتاب صوتی Die Katzen von Ulthar (گربه‌های اولتار)

 

۵. کتاب صوتی Das Tagebuch der Anne Frank (دفتر خاطرات آن فرانک)

این نسخه کامل از «خاطرات آنه فرانک» به دلایل متعددی برای بهبود درک شنیداری شما عالی است.

  • با اینکه کل خاطرات نسبتاً طولانی است، کتاب صوتی در بخش‌های کوتاهی ارائه می‌شود که طول آن‌ها از ۲۰ ثانیه تا حدود ۵ دقیقه متغیر است. بدین ترتیب، بدون اینکه احساس خستگی کنید، به تدریج می‌توانید پیش بروید.
  • فرانک احساسات خود را به شیوه‌ای بسیار گویا اما ساده بیان می‌کند. بنابراین لازم نیست خیلی به سراغ فرهنگ لغت آلمانی خود بروید.

کتاب صوتی Das Tagebuch der Anne Frank (دفتر خاطرات آن فرانک)

 

۶. کتاب صوتی Alarm im Uhrenland (هراس/ هشدار در سرزمین ساعت‌ها)

«هراس در سرزمین ساعت‌ها» داستان کودکانه‌ای اثر گئورگ ک. بررس است که دربارهٔ پسر بچه‌ای کنجکاو است که می‌خواهد بداند وقتی عقربه‌های ساعت به جلو می‌چرخند چه اتفاقی می‌افتد و در یک چشم به هم زدن، یک ساعت کامل ناپدید می‌شود و ناگهان خود را در میان یک ماجراجویی بزرگ شبانه می‌یابد.

کتاب صوتی Alarm im Uhrenland (هراس/ هشدار در سرزمین ساعت‌ها)

 

۷. کتاب صوتی Die Schrecken der deutschen Sprache (وحشت‌های زبان آلمانی)

احتمالا هیچ زبان‌آموز آلمانی‌ای در دنیا وجود ندارد که هرگز مقاله خنده‌دار مارک تواین با عنوان «زبان وحشتناک آلمانی» را نقل نکرده باشد.
اما آیا می‌دانستید که تواین همچنین یک بار سخنرانی به زبان آلمانی با عنوان «Die Schrecken der Deutschen Sprache» (ترس‌های زبان آلمانی) ارائه کرد؟

درست است که این یک کتاب صوتی نیست، اما یک سخنرانی بامزه و عمیق از کسی است که با زبان آلمانی دست و پنجه نرم کرده است.

کتاب Die Schrecken der deutschen Sprache book

 

۸. کتاب صوتی Learn German with Paul Noble for Beginners (یادگیری زبان آلمانی با پل نوبل برای مبتدیان)

یادگیری زبان آلمانی با پل نوبل مقدمه‌ای عالی برای زبان آلمانی، گرامر و واژگان آن است. این کتاب صوتی شامل کل دوره مقدماتی پل نوبل است:

  • قواعد اولیه زبان،
  • نحوه پرسیدن سوال،
  • عبارات زمان،
  • استفاده از زمان گذشته،
  • اعداد
  • و موارد دیگر.

نوبل همه این موارد را با سبکی آرام و دوستانه روایت می‌کند. همچنین یک جزوه قابل دانلود برای استفاده به عنوان ابزار مرجع برای همراهی با این کتاب صوتی ارائه شده است.

کتاب صوتی Learn German with Paul Noble for Beginners (یادگیری زبان آلمانی با پل نوبل برای مبتدیان)

 

۹. کتاب Pimsleur German Level 1 Lessons 1-5

دوره اول آلمانی با روش پیمسلر – درس‌های ۱ تا ۵

روش پیمسلر ممکن است راهی عالی برای معرفی زبان آلمانی به مبتدیان باشد.
هر درس در روش پیمسلر ۳۰ دقیقه تمرین گفتاری زبان آلمانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. هر یک از این درس‌ها واژگان و ساختارهای جدید جمله را معرفی می‌کند و هر درس براساس درس قبلی بنا می‌شود.

دوره اول آلمانی پیمسلر به ۳۰ درس تقسیم می‌شود که در ۶ کتاب صوتی مختلف موجود است. روایت در کتاب‌های صوتی پیمسلر واضح و آسان است که یادگیری عبارات آلمانی را بسیار ساده می‌کند.

کتاب Pimsleur German Level 1 Lessons 1-5

 

۱۰. کتاب Learn in Your Car: German, Complete

این راهنمای مبتدی برای زبان آلمانی به سه بخش تقسیم می‌شود:

  • سطح ۱ روی کلمات و عبارات کلیدی و گرامر پایه تمرکز دارد.
  • سطح ۲ دایره واژگان شما را گسترش می‌دهد و مفاهیم جدید گرامر را معرفی می‌کند.
  • سطح ۳ دایره واژگان شما را حتی بیشتر گسترش داده و همچنین درس‌های گرامر پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهد.

این کتاب صوتی برای شنوندگانی که قصد سفر به یک کشور آلمانی زبان را دارند عالی است، زیرا بسیاری از عبارات و واژگانی که در ابتدای کتاب آموزش داده می‌شود بر روی سفر تمرکز دارد.

کتاب Learn in Your Car: German, Complete

 

۱۱. کتاب صوتی “Der Wald” (“The Forest”) (در جنگل)

«در جنگل» بخشی از مجموعه کتاب‌هایی است که برای کودکان آلمانی زبان که زبان مادری خود را یاد می‌گیرند، طراحی شده است. این کتاب به صورت کتاب صوتی نیز در دسترس است که گزینه‌ای عالی برای هر زبان‌آموز مبتدی آلمانی است.

از آنجایی که این کتاب برای کودکان بسیار خردسال نوشته شده است، متوجه خواهید شد که از واژگان و ساختارهای جمله بسیار ساده استفاده می‌کند.

کتاب صوتی “Der Wald” (“The Forest”) (در جنگل)

 

چگونه با کتاب‌های صوتی آلمانی زبان یاد بگیریم؟

بیشتر کتابفروشی‌های آنلاین بخش کوتاهی از کتاب‌های صوتی را ارائه می‌دهند تا بتوانید طعم متن و داستان را متوجه شوید. اگر به این بخش گوش کردید و متوجه نشدید، لازم است به سراغ کتاب دیگری بروید. در حالت ایده‌آل، باید یک کتاب صوتی پیدا کنید که چالش‌برانگیز باشد اما همچنان امکان گوش دادن به آن وجود داشته باشد.

در ادامه چند تکنیک ساده برای یادگیری زبان آلمانی با کتاب‌های صوتی ذکر شده است:

نحوه یادگیری زبان آلمانی با گوش دادن به کتاب های صوتی
لیست کردن کلمات جدید لیستی از تمام کلمات آلمانی موجود در کتاب صوتی که می‌شنوید اما متوجه آن‌ها نمی‌شوید، تهیه کنید. حتماً به مرور این لیست از کلمات برگردید و دوباره گوش دهید تا زمانی که در ذهنتان تثبیت شوند.
همراهی با متن چاپی یافتن نسخه چاپی کتاب برای اینکه بتوانید هنگام گوش دادن، همراه با آن بخوانید، مفید است.
این کار به ویژه برای زبان‌آموزان مبتدی و متوسط مفید است، زیرا می‌تواند به شما اطمینان دهد که می‌توانید داستان را دنبال کنید. به علاوه، این کار باعث تقویت مهارت خواندن شما نیز می‌شود!

  • توجه داشته باشید که اگر کتابی را می‌خوانید که به آلمانی ترجمه شده است، اگر از همان ترجمه استفاده نشده باشد، کتاب صوتی متفاوت خواهد بود.
تمرین مداوم اگر متوجه شدید که گوش دادن به کتاب‌های صوتی در ابتدا به نظر نمی‌رسد فایده‌ای داشته باشد، به آن ادامه دهید – تمرین شنیداری زمان‌بر است و متوجه خواهید شد که درک شنیداری شما به آرامی اما مطمئناً بهبود می‌یابد.

بیشتر بدانید: اهمیت استمرار و پیوستگی در فرایند یادگیری زبان جدید

استفاده از منابع مکمل برای آماده کردن خود برای یادگیری با کتاب‌های صوتی، ممکن است بخواهید نوع دیگری از رسانه، مانند پادکست‌های آلمانی و همچنین فیلم‌ها و سریال‌های آلمانی را نیز اضافه کنید.

بیشتر بدانید: فیلم‌های برتر برای یادگیری و تقویت زبان آلمانی

به این ترتیب می‌توانید هم آلمانی‌ای را که یاد می‌گیرید بشنوید و هم ببینید، که به درک بهتر آن کمک می‌کند.

 

سخن پایانی

انتخاب بهترین کتاب صوتی آلمانی برای شما به سطح فعلی زبان آلمانی، علایق و اهداف یادگیری شما بستگی دارد. به دنبال کتاب‌های صوتی در موضوعاتی باشید که به آنها علاقه دارید. این کار باعث می‌شود که انگیزه خود را برای یادگیری زبان آلمانی حفظ کنید.

با استفاده از کتاب‌های صوتی آلمانی، می‌توانید به طور موثر مهارت‌های شنیداری و درک مطلب خود را در زبان آلمانی تقویت کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *