کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

همه چیز درباره مدرک TTC برای معلمان زبان

۴
(۴)

مدرک TTC یا مدرک Teacher Training Course یکی از مهم‌ترین مدارکی است که می‌توانید بعد از رسیدن به سطح پیشرفته زبان‌های مختلف و به منظور تدریس دریافت کنید. داشتن این مدرک نشان دهنده سطح و دانش بالای شما در زبان و توانایی انتقال این دانش به افراد دیگر با استفاده از موثرترین و بهترین فرایندها و روش‌های ممکن است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

افرادی که مدرک TTC را دریافت می‌کنند، با به‌روزترین و بهینه‌ترین روش‌های تدریس آشنا هستند و بازخورد و سطح رضایت بالایی را از طرف زبان آموزان دریافت خواهند کرد. به همین دلیل است که موسسات آموزشی و حتی دانشگاه‌های مختلف نیز شانس پذیرش بیشتری به افرادی که قادر به دریافت مدرک TTC شده‌اند می‌دهند؛ زیرا تضمین بیشتری از عملکرد خوب معلم در آینده خواهند داشت.

 

مدرک TTC چیست؟

TTC مخفف Teacher Trianin Course یا همان دوره تربیت معلم است. دریافت مدرک TTC نیز نشان دهنده این است که فرد با موفقیت این دوره و آزمون‌های مرتبط با آن را پشت سر گذاشته است.

بعد از شرکت در دوره تربیت معلم و قبولی در آزمون‌ها، شما آگاهی و توانایی بالاتری به همراه شانس پذیرش در موقعیت شغلی‌های بیشتری خواهید داشت. اگر علاقه زیادی به تدریس زبان دارید، دریافت مدرک TTC می‌تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که بتوصیه می‌کنیم انجامش بدهید.

بیشتر بخوانید: آیا تدریس زبان بدون داشتن مدرک مرتبط ممکن است؟

معلمی که مدرک ttc در دست دارد

 

ساختار و محتوای دوره TTC

به طور کلی دوره‌های TTC بسته به موسسه ارائه دهنده، ساختار و محتوای متنوعی دارند. این محتواها حول محور روش‌ها و سبک‌های یادگیری، روش‌های مختلف تدریس و آموزش، نحوه نمره دهی و ارزیابی، نحوه طراحی و برنامه ریزی برنامه‌های درسی و… می‌گردد.

برخی از سرفصل‌ها و موضوعاتی که معمولا در دوره TTC خواهید دید عبارتند از:

  • روانشناسی آموزش و پرورش
  • روش‌ها و رویکردهای مختلف تدریس
  • رواشناسی مرتبط با رشد کودک
  • نحوه ارزیابی و ارزش گذاری
  • اصول و نکات مهم حین آموزش و تدریس
  • نحوه آموزش به سنین مختلف
  • نحوه آموزش مهارت‌های چهارگانه زبان (Speaking, Listening, Writing و Reading)
  • معرفی نحوه استفاده از به‌روزترین متدهای آموزشی
  • نحوه کنترل کلاس‌های خصوصی و گروهی
  • نحوه استفاده از ابزارهای آموزشی مختلف

 

شرایط و مراحل ثبت نام در دوره TTC

  • تنها شرطی که برای ثبت نام در دوره TTC  دارید، قرار داشتن در سطح پیشرفته (C1) زبان است.

برای اینکه مشخص شود که دانش شما در حد این سطح است، در ابتدای دوره باید در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنید. البته اگر مدرک آزمون آیلتس و یا آزمون تافل داشته باشید، نیازی به شرکت در این آزمون تعیین سطح نخواهید داشت.

  • بعد از اینکه آموزشگاه یا موسسه‌ای که دوره TTC را ارائه می‌دهد پیدا کردید، با توجه به مدارکی که نیاز دارند باید ثبت نام کرده و شهریه مربوطه را پرداخت کنید.
  • با شرکت به طور منظم در کلاس‌ها و گذراندن آن‌ها، در آخر از شما یک آزمون دمو گرفته خواهد شد. با قبولی در این آزمون شما موفق به دریافت مدرک TTC خواهید شد.

معلمی که در حال تدریس آنلاین زبان است

 

مزایا و فواید دریافت مدرک TTC برای معلمان زبان

دریافت مدرک TTC الزاما به معنی گذراندن یک سری از کلاس‌ها و آزمون‌ها و رسیدن به یک کارنامه قبولی نیست. با دریافت این مدرک، علاوه بر اینکه شما به اطلاعات و ویژگی‌های مهمی دست پیدا خواهید کرد، برای زبان آموزان نیز فوایدی بسیاری به ارمغان خواهید آورد.

از جمله مزایا و فواید دریافت مدرک TTC عبارتند از:

 

۱. رشد شغلی

دریافت مدرک TTC منجر به رشد شغلی شما خواهد شد. هنگامی که در برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی مرتبط با دوره شرکت می‌کنید، به سطح بالاتری از آموزش زبان دست پیدا خواهید کرد. این امر با یادگیری و آشنا شدن با راه‌ها، روش‌ها، استراتژی‌ها، مهارت‌ها و انواع ابزارهای جدید در تدریس امکان پذیر می‌شود.

موسسات و آموزشگاه‌های مختلف و حتی دانشگاه‌ها اولویت را به پذیرش افرادی می‌دهند که با این رویکردها آشنا هستند و می‌توانند خود را با شرایط مختلف وفق بدهند؛ و چه چیزی می‌تواند نشان دهنده این توانایی باشد به جز مدرک TTC؟

بیشتر بخوانید: آیا شغل معلم زبان خوب است؟ مزایا و معایب شغل معلم زبان

 

۲. افزایش اعتماد به نفس

آشنایی با انواع راهبردهای موثر در تدریس، به طور خودکار باعث افزایش اعتماد به نفس و انگیزه شما در تدریس می‌شود.
این احساس خوب ارتباطات بهتر و موثرتری را با زبان آموزان و شاگردان و نتایج بهتری را در پایان هر جلسه فراهم می‌کند. همچنین اعتماد به نفس بالا باعث ایجاد انگیزه برای بالا بردن کیفیت کلاس‌ها و استفاده از ابزارهای مختلف برای رسیدن به بالاترین بازدهی خواهد شد.

فردی که مدرک زبانش را در دست گرفته و به دوربین نگاه می کند

بیشتر بخوانید: چطور به عنوان معلم زبان اعتماد به نفس خوبی داشته باشیم؟

 

۳. مدیریت بهتر کلاس‌ها و زبان آموزان

به عنوان یک معلم زبان، داشتن توانایی شناخت، درک، تجزیه و تحلیل موثر ویژگی و توانایی‌های متفاوت زبان آموزان بسیار مهم است. تنها در این صورت است که می‌توانید به طور بهینه‌تری به آن‌ها آموزش دهید.

برای مثال، آموزش به کودکان ۱۲ ساله نمی‌تواند (و نباید هم) مانند آموزش به کودکان ۵ ساله با بزرگسالان ۳۰ ساله باشد. شرکت در دوره TTC به شما کمک می‌کند تا زبان آموزان خود را بهتر درک کرده و در نتیجه روند آموزشی آن‌ها را بهتر مدیریت و کنترل کنید.

مقالات مرتبط:

 

۴. افزایش محبوبیت در بین زبان آموزان

دوره TTC نه تنها می‌تواند برای معلمان زبان تاثیرگذار باشد، بلکه زبان آموزان را نیز به طور غیر مستقیم تحت تاثیر قرار خواهد داد.
هنگامی که زبان آموزان، به خصوص مبتدیان، با معلمی که با ریز و درشت تدریس آشنا باشد یاد می‌گیرند، به زبان و فرایند یادگیری آن علاقه‌مند شده و به احتمال بیشتری این مسیر را ادامه خواهند داد و تلاش بیشتری خواهند کرد.

معلمی که در کلاس است و شاگردانش دوستش دارند

همچنین احتمال اینکه معلم مورد نظر را به بقیه افراد پیشنهاد بدهند و محبوبیت شما، به عنوان یک معلم زبان، در بین زبان آموزان دیگر بالاتر برود نیز وجود دارد.

 

۵. امکان ‌تدریس به افراد غیر ایرانی

اگر به تدریس زبان به افراد غیر ایرانی، چه به صورت حضوری در خارج از ایران و چه به صورت آنلاین در پلتفرم‌های خارجی علاقه دارید، می‌توانید با دریافت مدرک TTC خارجی این فرصت را برای خود فراهم کنید.

در سراسر جهان، دانشگاه‌ها و موسسات مختلفی هستند که دوره‌های مربوطه را برگزار می‌کنند. شما می‌توانید با شرکت در این دوره‌ها مدرک TTC را هم به صورت رایگان و هم پولی دریافت کرده و پس از آن شروع به تدریس کنید.

 

۶. شناخته شدن در سطح بین المللی

TTC یک دوره و مدرک شناخته شده بین المللی است که تمام اطلاعات و توانایی‌های لازم برای معلم شدن و تدریس را در هر جای جهان که باشید آموزش می‌دهد. به همین دلیل حتی هنگامی که قصد داشته باشید با تدریس زبان درآمد دلاری داشته باشید نیز این مدرک به کمکتان خواهد آمد.
برای آموزش در سطح بین المللی، شما می‌توانید هم در سایت‌های خارجی به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری به مهاجران غیر ایرانی تدریس کنید.

معلم زبانی که در سطح بین المللی کار می کند

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های تدریس زبان برای درآمد دلاری (معرفی پلتفرم‌های پولساز)

 

۷. ایجاد فرصت شبکه سازی با همکاران

دوره TTC به دلیل اینکه جمعی از افراد داوطلب برای تدریس را گرد هم می‌آورد، فرصت خوبی را برای شبکه سازی و شناخته شدن در بین همکاران فراهم می‌کند.
همچنین شما فرصت این را خواهید داشت که با مدرسینی که چندین سال سابقه داشته‌اند صحبت کرده و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.

شبکه سازی در این محیط به‌کارگیری و توسعه رویکردهای آموزشی مدرن را تشویق می‌کند.

 

نقدها و معایب مدرک TTC

هرچیزی که مزایایی دارد، ممکن است معایب و نقاط ضعفی نیز داشته باشد و مدرک و دوره TTC نیز از این قائده مستثنی نیست. از جمله نقاط ضعف این دوره و مدرک آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممکن از کلاس‌های دوره انعطاف پذیر نبوده و در مدیریت زمان به مشکل بربخورید.
  • ممکن است نتوانید در اوایل به خوبی کلاس‌ها را مدیریت کنید؛ زیرا به اندازه کافی تجربه عملی با مدرک TTC به دست نخواهید آورد. این امر با کسب تجربه بیشتر به مرور زمان آسان‌تر می‌شود.
  • شهریه برخی از آموزشگاه و موسسات می‌تواند بسیار بالا باشد.
  • ممکن درآمد کمی پس از دریافت مدرک خود داشته باشید؛ اما نگران نباشید. شما می‌توانید با ثبت نام در پلتفرم هایتاکی به عنوان مدرس، میزان درآمد خود از تدریس را افزایش دهید. توجه داشته باشید که در پلتفرم هایتاکی، ساعات کاری شما منعطف است و در هر ساعت از شبانه‌روز که وقت آزاد داشته باشید، می‌توانید تدریس کنید.

مقالات مرتبط:

– معلم زبان خصوصی هفته ای چند ساعت می تواند کار کند؟

– بهترین ساعت در روز برای آموزش زبان انگلیسی

  • ارزیابی زبان آموزان و فرایند نمره دهی می‌تواند بسیار وقت‌گیرتر از آنچه فکرش را می‌کردید باشد. اما با استفاده بهینه از تکنولوژی این گزینه نیز می‌تواند رفع شود.

تدریس با مدرک ttc

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا در تدریس زبان

 

سخن پایانی

معلمی نقش اساسی در شکل‌دهی به آینده زبان‌آموزان بازی می‌کند. برای تبدیل شدن به یک معلم مؤثر، دانش مرتبط با تدریس، فنون تدریس، شخصیت‌شناسی افراد و مدیریت کلاس لازم است.

دوره تربیت معلم (TTC) با هدف آموزش این مهارت‌ها و شایستگی‌ها برای تبدیل شدن به یک معلم برتر طراحی شده است. این دوره و مدرک تی تی سی با تأکید بر دانش تدریس و تکنیک‌های آموزش، کیفیت تدریس را ارتقا می‌دهد و فرصت‌های شغلی فراهم می‌سازد، به ویژه برای علاقه‌مندان به تدریس زبان.

دریافت این مدرک می‌تواند شما را به‌عنوان یک معلم حرفه‌ای از دیگر همکارانتان متمایز کرده و موجب موفقیت‌های بیشتر و کسب درآمد بالاتر بشود.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *