کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
نکات و روش های تدریس

پاسخ به یک سوال پرتکرار: بهتر است معلم چه زبانی شویم؟ (۷ زبان جادویی)

۴
(۵)

معلم چه زبانی شویم؟ تدریس کدام زبان آینده و بازار کار بهتری دارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که به ذهن هر معلم زبانی در ابتدای مسیر شغلی‌اش می‌رسند. در این مقاله قرار است به این سؤال‌ها پاسخ دهیم.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

عواملی که باید در زمان انتخاب رشته برای معلم زبان  شدن در نظر بگیرید.

آیا در مورد زبان خارجی‌ای که می‌خواهید تدریس کنید تصمیم گرفته‌اید؟ لازم است برخی عوامل را در نظر بگیرید تا ببینید کدام زبان خارجی برای شما در حال حاضر و در آینده مناسب‌تر است.

تعدادی از این عوامل عبارتند از:

 

۱. تعداد افرادی که متقاضی یادگیری آن زبان هستند

هنگام انتخاب زبان خارجی برای مطالعه، توجه به جغرافیا بسیار مهم است. دو عامل کلیدی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

۱) تقاضای هر زبان خارجی در محل زندگی شما
۲) تعداد افراد بومی که به آن زبان خارجی صحبت می‌کنند.

اگر زبان خارجی‌ای که می‌خواهید انتخاب کنید، در منطقه شما مورد تقاضا باشد، شانس بیشتری برای یافتن شغل و کسب درآمد به‌عنوان معلم زبان خواهید داشت.
همچنین باید بدانید با در نظر گرفتن تعداد افرادی که متقاضی یادگیری این زبان هستند، چند نفر دیگر برای معلمی رقابت خواهند کرد.

این تحلیل ساده می‌تواند به شما کمک کند تا پردرآمدترین رشته معلمی برای زبان‌های خارجی را در منطقه خود پیدا کنید.

معلم کدام زبان شویم؟

 

۲. بررسی میزان سختی نسبت به زبان مادری

همه زبان‌ها به یک نسبت سخت نیستند. بنابراین یادگیری برخی زبان‌ها در مقایسه با دیگری و در مقایسه با زبان مادری شما سخت‌تر است.

 

۳. سهولت دسترسی به مطالب و منابع آموزشی

عامل مهم دیگری که باید در هنگام انتخاب زبان خارجی برای تدریس در نظر بگیرید، دسترسی به منابع است. البته امروزه، با انبوهی از منابع آنلاین، هرگز با کمبود منابع مواجه نخواهید بود.

 

۴. علاقه

اگر به زبانی علاقه نداشته باشید نمی‌توانید به خوبی آن را آموزش دهید؛ حتی اگر دستمزد دریافتی بالا باشد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که زبانی که تدریس انتخاب می‌کنید با علایق و باورهای شخصی شما همسو باشد.

مقالات مرتبط:

نقش علاقه در تدریس زبان ها

 

معلم چه زبانی شویم؟ بهترین زبان‌ها برای تدریس کدامند؟

 

انگلیسی؛ زبان مورد نیاز همه

بدون شک، انگلیسی زبان تجارت و بازرگانی است و یک زبان ضروری برای فرصت‌های شغلی در هر صنعت و هر بخشی از جهان است.

با وجود این، تنها ۲۵ درصد از جمعیت جهان به آن صحبت می‌کنند. اما همچنان طرفداران این زبان بسیار زیاد است و اکثر افراد ترجیح می‌دهند که ابتدا زبان انگلیسی را یاد بگیرند و سپس به سراغ زبان‌های دیگر بروند.

بیشتر بخوانید:

با این که تعداد زبان آموزان این زبان زیاد است، اما تعداد معلمانی که انگلیسی را تدریس می‌کنند، افزایش یافته است. به همین دلیل اگر می‌خواهید نسبت به دیگر معلمان، برتری داشته باشید باید ایده‌های جدیدی برای آموزش زبان انگلیسی داشته باشید.

تعداد زیادی از مدرسان زبان انگلیسی در حال حاضر در هایتاکی مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی را از سطوح مبتدی تا پیشرفته به‌صورت خصوصی تدریس می‌کنند. شما هم می‌توانید در صورت تمایل به جمع مدرسان خصوصی زبان انگلیسی در هایتاکی بپیوندید و تدریس خود را آغاز کنید.

تدریس زبان انگلیسی

 

آلمانی، زبان علم

۱۸۵ میلیون نفر در  سراسر جهان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند که از میان زبان مادری ۱۰۰ میلیون نفرشان آلمانی است.

بسیاری از افرادی که قصد ورود به حرفه معلمی را دارند، ممکن است از این مورد شگفت زده شوند؛ زیرا پیش‌بینی می‌کنند که تدریس زبان‌هایی مانند انگلیسی، ماندارین، ژاپنی یا اسپانیایی درآمد بیشتری خواهد داشت.
اگرچه این به طور کلی درست است، اما زبان آلمانی یک استثناست؛ زیرا آلمان یکی از سه ابرقدرت اروپایی است.

بیشتر بخوانید: روش‌های طلایی برای یادگیری زبان آلمانی

بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی مستقر در آلمان مانند زیمنس، فولکس واگن، بی‌ام‌و و بوش افراد زیادی را استخدام می‌کنند که آشنایی با زبان آلمانی می‌تواند یک مزیت رقابتی برای استخدام در این کمپانی‌ها محسوب شود.

تدریس زبان آلمانی

 

فرانسوی، زبان آینده

این واقعیت که بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در پنج قاره مجزا به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند، نشان می‌دهد که چرا این زبان یکی از ارزشمندترین زبان‌ها برای یادگیری و تدریس است.

در واقع زبان فرانسوی دومین زبان رایج پس از زبان انگلیسی بوده و در صدر فهرست یادگیری زبان آموزان در مدارس و کالج‌ها قرار دارد.

یادگیری زبان فرانسه تا حدودی آسان‌تر است، زیرا این زبان شبیه به زبان انگلیسی است.

بیشتر بخوانید: بهترین ترفندهای یادگیری زبان فرانسه برای شما چیست؟

صحبت کردن به زبان فرانسوی به شما امکان دسترسی به مشاغلی در فرانسه و همچنین سایر کشورهای فرانسوی زبان ازجمله کانادا، سوئیس، بلژیک، و شمال و جنوب صحرای آفریقا را می‌دهد.
از طرفی،
فرانسه یک شریک اقتصادی مهم است؛ زیرا سومین بازار بزرگ سرمایه گذاری خارجی و پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد. با این تفاسیر، بسیاری از افراد به دنبال یادگیری زبان فرانسوی هستند.

شما هم می‌توانید همین امروز فعالیت خود به‌عنوان معلم خصوصی زبان فرانسه را در هایتاکی آغاز کنید.

تدریس زبان فرانسه

 

زبان اسپانیایی، برای پیدا کردن مشاغل در قاره آمریکا

زبان اسپانیایی در سراسر اروپا و قاره آمریکا گسترش یافته و پس از چینی ماندارین، زبان شماره یک برای یادگیری در سال ۲۰۲۳ است.

به‌جز تعداد زیادی از افرادی که می‌توانید با صحبت کردن به زبان اسپانیایی با آنها ارتباط برقرار کنید، امکان ارتباط و یافتن کار در کشورهایی مانند مکزیک، شیلی و کلمبیا نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: جملات ساده روزمره برای یادگیری زبان اسپانیایی

علاوه بر این هنر، فرهنگ و موسیقی اسپانیایی این زبان را به یک زبان محبوب تبدیل کرده است. اگر از قبل انگلیسی بلد باشید، یادگیری زبان اسپانیایی برایتان ساده‌تر خواهد بود. 

شما هم می‌توانید بعد از ارسال رزومۀ خود به هایتاکی و گذراندن مصاحبۀ تعیین سطح، تدریس زبان اسپانیایی به‌عنوان مدرس خصوصی را در هایتاکی شروع کنید.

تدریس زبان اسپانیایی

 

ماندارین چینی، اولین زبان رایج دنیا

ماندارین به دلیل کم بودن تعداد معلمین و تقاضای زیاد برای یادگیری، درآمد بالایی را برای معلمان به ارمغان می‌آورد.

چین بدون شک ابرقدرت اقتصادی جدید جهان است که دامنه آن از آفریقا تا قاره آمریکا در حال گسترش است. این کشور با بیش از یک میلیارد فردی که می‌توانید برای آن‌ها بازاریابی کنید، پتانسیل تجاری زیادی دارد.

براساس تحقیقات، تقاضا برای پست‌های مهم توسط شرکت‌های آمریکایی و چند ملیتی در چین نسبت به سال‌های گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است.

ماندارین یک زبان چالش برانگیز است. توانایی صحبت کردن به زبان چینی ماندارین باعث می‌شود تا در بازار کار رقابتی متمایز شوید. 

اگر معلم زبان چینی هستید، از همین امروز می‌توانید به خانوادۀ بزرگ مدرسان زبان در هایتاکی بپیوندید و تدریس خصوصی زبان چینی به‌صورت آنلاین و حضوری را شروع کنید.

تدریس زبان چینی

 

عربی، زبان رسمی سازمان ملل

عربی زبان رسمی سازمان ملل بوده و در دنیای دیپلماسی بسیار مهم است. با وجود این، سخنرانان عرب در خارج از کشورهایی که زبان بومی آنهاست، نسبتاً کم هستند.

کشورهایی مثل دبی در سال‌های اخیر به مناطق کلیدی برای گردشگری و تجارت تبدیل شده‌اند و سرمایه گذاری قابل توجهی در امارات انجام می‌شود.

یادگیری زبان عربی در حال حاضر شما را در موقعیتی قوی قرار می‌دهد تا یکی از شغل‌های مورد علاقه خود در منطقه را به دست آورید.
از طرفی، با توجه به پتانسیل موجود در خاورمیانه، کسانی که به زبان عربی صحبت می‌
کنند این شانس را دارند که در زمینه‌های مختلفی مانند آموزش، روزنامه نگاری، خدمات خارجی، شغلی جهانی ایجاد کنند و البته مترجمان عربی همیشه مورد نیاز بسیاری از شرکت‌ها هستند.

به همین دلیل، بسیاری از افراد به دنبال یادگیری زبان عربی هستند و با توجه به کم تر بودن تعداد معلمین در این زبان، با آموزش زبان عربی می‌توانید درآمد بالایی داشته باشید.

اگر توانایی تدریس زبان عربی در سطوح مختلف و برای مهارت‌های گوناگون، ازجمله مکالمه و قواعد را دارید، می‌توانید تدریس خصوصی زبان عربی در هایتاکی را امتحان کنید.

تدریس زبان عربی

 

روسی، یکی از پرتقاضاترین زبان‌ها

اگر به دنبال کار در روسیه یا هر کشور روسی زبان (بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، اوکراین و کشورهای بالتیک) هستید، تسلط به زبان روسی حیاتی است.

به همین ترتیب اگر برای کار در شرکتی درخواست می‌دهید که با مشتریان روسی زبان معامله می‌کند، باید بدانید که اکثریت افراد روس زبان در انگلیسی خیلی خوب نیستند.

بیشتر بخوانید: چگونه یادگیری زبان روسی را از صفر شروع کنیم؟

احتمالاً از دانستن این موضوع متعجب خواهید شد که روسی زبان رسمی فضاست و همه فضانوردانی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌روند، مهم نیست به چند زبان صحبت می‌کنند، باید روسی را نیز یاد بگیرند.

روسیه نیز در دو دهه گذشته شاهد رونق گردشگری بوده و این امر نقش های متعددی در سفر و گردشگری ایجاد کرده است.

روسی یک زبان پیچیده است که یادگیری آن آسان نیست. به همین دلیل تعداد معلم زبان‌های این رشته کم و درآمد آن‌ها بالاست.

شما هم می‌توانید تدریس خصوصی زبان روسی در هایتاکی را به‌صورت آنلاین یا حضوری آغاز کنید.

تدریس زبان روسی

 

سخن پایانی

بدون شک معلم زبان در ایران و خارج از کشور، آینده روشنی پیش رو دارد. بنابراین، کلید یافتن شغل مناسب به مهارت‌های شما وابسته است. برای به دست آوردن شغلی با درآمد بالا، لازم است مهارت و تسلط خوبی در زبانی که قصد تدریسش را دارید داشته باشید.

پنج زبان اصلی برای تدریس عبارتند از چینی ماندارین، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و ژاپنی. این زبان‌ها بهترین و پرمتقاضی‌ترین زبان‌ها برای تدریس هستند؛ اما نباید از این نکته غافل شوید که معلمان دوزبانه بیشترین درآمد را دارند. به همین دلیل تنها به آموزش یک زبان بسنده نکنید و اگر مهارت کافی دارید، چندین زبان را تدریس کنید.

گذراندن دوره زبان خارجی از یک دانشگاه یا تدریس خصوصی زبان‌های خارجی به شما کمک می‌کند تا حقوق زیادی دریافت کنید. 

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

کلاس های مکالمه آزاد آنلاین هایتاکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *