کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

آزمون GRE چیست؟ راهنمای جامع آزمون جی آر ای

۵
(۴)

یکی از مباحث مهم برای گرفتن پذیرش تحصیلی، شغلی یا مهاجرت،  پذیرفته شدن در یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را از میان آزمون‌ها داشته باشید بهتر است با این آزمون‌ها دقیق‌تر آشنا شده و مورد مناسب را انتخاب کنید. یکی از این آزمون‌ها، آزمون GRE می‌باشد که در ادامه قصد داریم شما را با این آزمون بیشتر آشنا کنیم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

آزمون GRE چیست؟

آزمون (GRE (Graduate Record Examination یکی از مهم‌ترین آزمون‌های معتبر برای افراد متقاضی تحصیل در سطح جهان است. این آزمون از آزمون‌های دشوار زبان انگلیسی است. در این آزمون مهارت‌های محاسبات ریاضی، درک مطلب و همچنین مقاله نویسی بررسی می‌شود. علم ریاضی، احتمالات، جبر و هندسه‌ی شرکت‌کنندگان سنجیده می‌شود.

موسسه  ETS، که برگزار کننده این آزمون است، آزمون GRE را هوشمندانه‌ترین راه برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی و مدارس کسب و کار  معرفی کرده است. این آزمون در اصل یک روش برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی بوده و در بسیاری از دانشگاه‌ها به خصوص آمریکا و کانادا، از معیارهای اصلی سنجش و انتخاب دانشجوها شناخته می‌شود.

آزمون GRE چیست؟

 

این آزمون برای حضور در مقطع کارشناسی ارشد برخی از دانشگاه‌ها اجباری و برای برخی دیگر به صورت اختیاری لحاظ می‌شود. اما در حالت کلی شرکت در این آزمون تاثیر مثبتی بر روند پذیرش متقاضی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

در ادامه جزئیات بیشتری از این آزمون را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با بررسی آن و آشنایی بیشتر با جزئیات آزمون، خود را برای آزمون GRE آماده کنید.

 

مرکز برگزاری آزمون GRE

در سطح جهان ۸۱۳ مرکز فعال برای برگزاری آزمون GRE وجود دارد. این مراکز در ۱۱۸ کشور در حال فعالیت هستند. بسیاری از مراکز آموزش عالی در ایران نیز به اخذ مجوز از موسسه ETS، ارائه‌دهنده اصلی آزمون GRE پرداخته‌اند. در ادامه به لیستی از مراکز برگزاری آزمون GRE در شهر تهران و سایز شهرها اشاره شده است.

 

مراکز برگزاری امتحان GRE در تهران

  • سازمان سنجش (NOET)
  • موسسه فرهنگی و آموزشی و هنری معرفت
  • موسسه علامه سخن
  • موسسه فرهنگی هنری امیر بهادر
  • موسسه آموزش عالی خاتم
  • پردیس دانشگاه شهید بهشتی

 

مراکز برگزاری امتحان GRE در شهرستان‌ ها

  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه صنعتی اصفهان
  • مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قشم
  • موسسه آموزش عالی کرمان
  • مرکز آموزش علمی کاربردی فذا آمل
  • موسسه آموزش عالی البرز (استان البرز)
  • موسسه آموزش عالی امام جواد (استان یزد)
  • موسسه آموزشی گسترش انفورماتیک زنجان
  • مرکز زبان های خارجی آواتاک دانشگاه صنعتی ارومیه
  • موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه معین (استان خراسان رضوی)
  • موسسه اندیشه روشن گویا (اهواز)

محل برگزاری آزمون GRE

 

در صورتی که امکان شرکت در آزمون‌های حضوری را نداشته باشید، می‌توانید در خانه به شرکت در آزمون بپردازید. در صورتی که تجهیزات لازم برای شرکت در آزمون GRE General داشته باشید، می‌توانید هر زمان که آمادگی دارید در این آزمون شرکت کنید.

برای شرکت در آزمون GRE می‌توانید از طریق وب‌سایت موسسه برگزارکننده ets.org یا موسسات اعلام شده در این مقاله اقدام کنید.

مقاله مرتبط:

 

هزینه برگزاری آزمون GRE

هزینه شرکت در آزمون GRE با توجه به قیمت دلار متغیر است. به طور مثال در سال نگارش این مقاله، سال ۲۰۲۳، هزینه آزمون جنرال، ۲۲۰ دلار تعریف شده است که معادل حدودا ۱۱ میلیون تومان می‌باشد. هزینه آزمون GRE Subject نیز در ایران ۱۵۰ دلار می‌باشد.

نکته قابل توجه این است که از تاریخ ۲۱ بهمن سال ۱۴۰۱ مبلغ آزمون از ۲۰۵ دلار به ۲۲۰ دلار در ایران تغییر پیدا کرده است.

به دلیل اینکه آزمون GRE هزینه بالایی دارد، پیش از پرداخت هزینه اطمینان کافی را از شرکت در آزمون حاصل کرده و موارد مرتبط با این آزمون را بطور دقیق مطالعه کنید. پرداخت هزینه آزمون مطرح شده به ۲ صورت امکان پذیر است.

به صورت سیستم ووچر به صورت پرداخت اعتباری

 

هزینه کنسل کردن آزمون GRE

در صورتی که به هر علتی از شرکت در آزمون GRE منصرف شدید باید ۴ روز قبل از تاریخ آزمون اقدام به کنسلی کرده و ۵۰٪ از هزینه آزمون (یعنی ۱۱۰ دلار) را پس بگیرید. در صورتیکه پس از زمان گفته شده اقدام به کنسلی کنید، هزینه‌ای به شما برگردانده نمی‌شود.

همچنین برای تغییر تاریخ و یا مرکز GRE، شما باید هزینه اضافی پرداخت کنید. مبلغ تعیین شده برای تغییر تاریخ و مرکز، ۵۰ دلار و برای ثبت نام دیرهنگام در آزمون ۲۵ دلار تعریف شده است.

هزینه آزمون GRE General ۲۲۰ دلار
هزینه آزمون GRE Subject ۱۵۰ دلار
هزینه کنسل کردن آزمون ۱۱۰ دلار
هزینه تغییر تاریخ و مکان ۵۰ دلار
هزینه ثبت نام دیرهنگام ۲۵ دلار

 

انواع مختلف GRE

آزمون جی آر ای دارای ۲ نوع مختلف با عنوان‌های GRE General و GRE Subject است. تفاوت اصلی این دو آزمون در نحوه برگزاری و محتوای آن‌ها می‌باشد. در ادامه تفاوت‌ها را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

 

۱. آزمون جی آر ای جنرال (GRE General)

شیوه برگزاری این آزمون کامپیوتری و کاغذی بوده و در کشور ایران عمدتا از آزمون کامپیوتری استفاده می‌شود. بنابر این نیاز است بیشتر روی این نوع از آزمون تمرکز کنیم.

آزمون GRE General کامپیوتری در ۳ بخش مختلف مهارت‌های شما را می‌آزماید:

  • بخش نگارش تحلیلی (Analytical Writing Assessment) : فرد شرکت‌کننده در آزمون ۲ سوال را در مدت زمان ۶۰دقیقه (یک ساعت) پاسخ می‌دهد. این بخش ۶ نمره داشته که به‌ صورت نیم نمره کم یا زیاد می‌شود.
  • بخش لغت و درک مطلب (Verbal Reasoning): در این بخش از آزمون، شرکت‌کنندگان ۴۰سوال شامل ۲ مجموعه ۲۰ تایی را در مدت زمان ۳۰ دقیقه پاسخ می‌دهند. نمره مربوط به این بخش از آزمون بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ نمره بوده و به‌ صورت یک نمره‌ای تغییر می‌کند.
  • بخش استدلال ریاضی(Quantitative Reasoning): در این بخش که خاص‌ترین بخش آزمون محسوب می‌شود، شرکت‌کنندگان باید چهل سوال در دو مجموعه‌ ۲۰ سوالی را در مدت زمان ۷۰ دقیقه پاسخ دهند.

نمره‌ این بخش مانند بخش دانش لغت سنجیده می‌شود. در نظر داشته باشید با توجه به توضیحات گفته شده، شما برای نگارش دو بخش رایتینگ خود یک ساعت زمان دارید.

همچنین برای ۴۰ سوال از بخش واژگان یک ساعت دیگر زمان خواهید داشت. بخش استدلال ریاضی نیز دارای ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه زمان می‌باشد. در نظر داشته باشید که شما برای دو بخش واژگان و ریاضی نمره‌ معادل ۲۶۰ تا ۳۴۰ کسب می‌کنید.

اکثر دانشگاه‌های معتبر دنیا برای پذیرش دانشجو اهمیت زیادی به این دو نمره داده‌اند و میزان حداقلی ۳۰۰ تا ۳۱۰ نمره را برای پذیرش در نظر گرفته‌اند.

 

۲. جی آر ای سابجکت (GRE subject)

این آزمون به مفاهیم و موضوعات آکادمیک در زبان توجه می‌کند. نمره‌ آن از ۲۰۰ تا ۹۹۰ بوده و در بازه‌های ۱۰ نمره‌ای تغییر می‌کند. شیوه برگزاری این آزمون فقط به‌صورت کاغذی بوده و به همین دلیل فقط در برخی از مراکز آزمون جی ار ای این آزمون قابلیت برگزاری دارد.

این آزمون برای برخی از رشته‌های آکادمیک در نظر گرفته شده است که در ادامه ذکر شده‌اند:

  • زیست شناسی
  • ادبیات انگلیسی
  • ریاضیات
  • شیمی
  • روانشناسی
  • فیزیک
  • برخی رشته‌ها در سال ۲۰۱۶ به این آزمون اضافه شدند و در حال حاضر شامل این آزمون نمی‌شوند. این رشته‌ها شامل بیوشیمی، زیست شناسی سلولی و ملکولی می‌باشند.

 

قوانین و مقررات آزمون GRE

۱- این افراد میتوانند در آزمون GRE شرکت کنند:

  • افراد دارای تحصیلات عالی لیسانس
  • افراد با سطح بالا در زبان انگلیسی
  • مایل به کار در شرکت خصوصی، دولتی یا تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان
  • این آزمون برای افرادی که زیر ۲۱ سال سن دارند، توصیه نمی­‌شود

۲- همراه داشتن نسخه اصلی پاسپورت برای حضور در آزمون ضروری است

۳- زمان برگزاری آزمون مشخص بوده و شرکت کننده حق تاخیر در حضور را ندارد.

۴- همراه داشتن دیکشنری، وسایل الکترونیکی، خوراکی و… در جلسه آزمون ممنوع است.

۵- خارج کردن برگه­ امتحانی فقط با هماهنگی مجاز است.

۶- شما فقط با فاصله زمانی ۲۱ روز مجاز به ثبت نام در ۲ تاریخ مجزا هستید.

۷- زمان اعلام نتیجه، ۱۰ الی ۱۵ روز پس از آزمون کامپیوتری و ۵ هفته پس از آزمون کتبی است.

۸- ما می‌توانید نتایج آزمون خود را برای ۴ دانشگاه به‌صورت رایگان ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: مدت اعتبار مدرک GRE چقدر است؟

 

مهارت‌های مورد نیاز برای شرکت در آزمون GRE

همانطور که در مقاله اشاره شد، در آزمون GRE سه مهارت محاسبات ریاضی، درک مطلب و همچنین مقاله نویسی بررسی می‌شود. برای کسب نمره بیشتر شما همچنین نیاز دارید روی مهارت خواندن زبان انگلیسی خود نیز تمرکز کافی داشته باشید.

 

آمادگی برای آزمون GRE

روش‌های زیادی برای آمادگی برای آزمون GRE وجود دارد. اگر قصد دارید در عرض ۲ ماه برای آزمون آماده شوید، می‌توانید زمان مطالعه خود را به ۲ بخش تقسیم کنید. در بخش اول در یک ماه، روی تسلط بر رویکردهای استراتژیک سوالات، لغات و دانش محتوای ریاضی تمرکز کرده و ماه دوم را به سریع‌تر پاسخ دادن به سوالات از طریق تمرین زمان‌بندی اختصاص دهید.

۱- با انجام یک تست تمرینی، نقاط ضعف خود را برطرف کرده و به تقویت نقاط قوت خود بپردازید. نتایج این آزمون علاوه بر نمره، اطلاعاتی را در مورد سطح مهارت شما در پاسخگویی به سوالات نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا بهتر برنامه ریزی کنید و با آزمون بیشتر آشنا شوید. شما می‌توانید در وب سایت رسمی ETS به آزمون ‌های آزمایشی دسترسی پیدا کنید.

۲- یک برنامه دقیق و جامع برای مطالعه و تمرین در نظر داشته باشید. هر چقدر زمان بیشتری را در هفته به یادگیری اختصاص دهید، ممکن است پیشرفت قابل توجهی در این آزمون داشته باشید. همچنین می‌توانید از فلش کارت‌ها برای تقویت دایره لغات خود استفاده کنید.گ

۳- برنامه خود را توسعه دهید و از منابع معتبر برای آمادگی برای آزمون GRE استفاده کنید. کتاب Kaplan’s Prep Plus یک منبع جامع شامل بانک سوالات امتحانی  جهت تمرین است.

۴- از ابزارهای ضروری جهت آمادگی خود استفاده کنید. این ابزارها شامل موارد زیر هستند:

  • ابزار بازنگری آزمون Powerprep:
    این ابزار به صورت رایگان یک نمای کلی از آزمون GRE را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • آزمون‌های تمرینی:
    این آزمون‌ها به طور کامل GRE را شبیه سازی می‌کنند. شما می‌توانید با بهره گیری از آن‌ها مهارت‌های خود را برای شرکت در این آزمون تقویت کنید.
  • ابزار تمرین مهارت رایتینگ:
    وب سایت رسمی ای تی اس، ابزاری با عنوان Scoreitnow‌ برای امتیازدهی به نگارش زبان آموزان را توسعه داده است. این ابزار با استفاده از تکنولوژی e-rater‌ به سطح نگارش شما امتیاز می‌دهد.
  • GRE Flashcards:
    این روش روشی آسان برای تقویت دایره لغات شما می‎‌باشد که به صورت آنلاین نیز در دسترس شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

در صورتی که قصد دارید مهارت‌های خود را برای شرکت در آزمون GRE تقویت کنید، می‌توانید از مدرسان با تجربه هایتاکی کمک گرفته و از تدریس خصوصی آزمون GRE نیز بهره‌مند شوید.

 

بخش‌های مختلف آزمون GRE

آزمون در ابتدا با بخش رایتینگ شروع می‌شود. پس از یک ساعت زمان صرف شده برای سوالات بخش واژگان و بخش ریاضی، آزمون بطور رسمی آغاز می‌شود. این نکته را مد نظر داشته باشید که در برگزاری این دو بخش ترتیب ثابتی وجود ندارد. ممکن است شما در بخش اول به سوالات ریاضی پاسخ داده و سپس سوالات واژگان انگلیسی را داشته باشید یا بالعکس. در این آزمون دو بخش بدون نمره شامل بخش Unscored و بخش Research نیز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

بخش Unscored در بین سوالات شما قرار دارد و بدون نمره محسوب می‌شود. دقت داشته باشید که شما از محل و نوع سوالات اطلاعی نخواهید داشت.

مشاهدات حاکی از این است که برخی شرکت‌کنندگان سعی در حذف برخی سوالات نموده‌اند که این کار به هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود.

بخش Research نیز شامل نمره نمی‌شود. این بخش دارای محل مشخصی بوده و معمولا در انتهای آزمون برای شرکت‌کنندگان تعریف شده و اعلام می‌شود که این بخش نمره‌ای ندارد. در هر آزمون جی ار ای تنها یکی از این ۲ بخش بدون نمره وجود دارد.

 

۱- Issue writing

در این بخش شرکت‌ کننده باید در عرض ۳۰ دقیقه به یک سوال پاسخ دهد. شرکت کننده باید با تقویت مهارت تایپ، زمان خود را مدیریت کرده و جواب را بنویسد. این بخش از جهت محتوایی به بخش Task2 آزمون آیلتس شباهت دارد.

 

۲- Argument writing

محتوای این بخش کاملا با سوالات آزمون تافل و آیلتس متفاوت بوده و نیاز به انجام تمرین جداگانه‌ای برای کسب حداکثر نمره دارد. در این بخش یک پاراگراف تخصصی شامل تحلیل‌ها و شواهدی در مورد یک مبحث خاص مطرح شده است که به نتیجه خاصی می‌رسد و شما باید انتقادات، نظرات و پیشنهادات خود را درباره استدلال‌ها و شواهد نویسنده یادداشت کنید.

Argument writing

 

۳- بخش واژگان (Verbal)

یکی دیگر از بخش‌های اساسی آزمون بین المللی GRE بخش واژگان است که با توجه به تغییر سیاست‌های برگزارکنندگان دچار تغییرات مشهودی در سال‌های اخیر شده است. در بخش لغات تا ماه آگوست سال ۲۰۱۱، تمرکز زیادی روی حفظ لغات، کلمات مترادف و متضاد بوده است اما در سال‌های اخیر، اهمیت مبحث درک مطلب و مهارت خواندن متن بیشتر شده است.

جالب است بدانید نام این آزمون در ابتدا Revised GRE بوده است که پس از منقضی شدن آخرین مدارک صادره GRE در تاریخ آگوست ۲۰۱۶، نام آن تغییر یافت. شرکت‌کنندگان در بخش واژگان باید به سوالاتی به شکل جای خالی، سوالات مترادف و متضاد و سوالات مربوط به درک مطلب پاسخ دهند.

 

۴- بخش ریاضیات

این قسمت از مهم‌ترین بخش‌های آزمون GRE است که بر خلاف تصور عموم، شامل سوالات سطح متوسط معادل با دوره‌ دبیرستان و پیش دانشگاهی مدارس ایران می‌باشد. این بخش نیازمند سرعت عمل بالا، قدرت تحلیل و قدرت پاسخگویی سریع است.

در این بخش استفاده از ماشین حساب مجاز است ولی تمرکز بیشتر آزمون GRE روی قدرت تحلیل افراد می‌باشد. پیشنهاد می‌شود برای کسب نمره بهتر، روی مهارت‌های ریاضی، محاسباتی و سرعت عمل در پاسخگویی خود تمرکز کنید.

 

بارم بندی و نمره قبولی

بخش‌های مختلف آزمون محتوا نمره
بخش اول واژگان ۱۷۰
بخش دوم ریاضیات ۱۷۰
بخش سوم تحلیل نوشتار ۶

بیشتر بخوانید: حداقل نمره زبان انگلیسی برای مهاجرت چقدر است؟

 

آزمون GRE در کدام کشورها برگزار میشود؟

آزمون GRE هم اکنون در ۸۱۳ مرکز فعال در سطح جهان و در ۱۱۸ کشور برگزار می‌شود که کشور ایران نیز از جمله کشورهای برگزارکننده آزمون محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: آیا می‌شود در ایران آزمون GRE داد؟

 

دانشگاه‌ها و مراکزی که آزمون GRE را قبول می‌کنند

بیش از هزار دانشگاه در سطح جهان، آزمون GRE را تایید و مدرک آن را قبول می‌کنند. در جدول زیر لیست چند دانشگاه مطرح به همراه نمره قبولی آن‌ها ذکر شده است:

نام دانشگاه رتبه GRE Verbal GRE Quant GRE Writing
Massachusetts Institute of Technology (MIT) ۱ ۱۵۵-۱۶۲ ۱۵۸-۱۶۲ ۴.۵-۵.۳
Stanford University ۲ ۱۵۵-۱۶۰ ۱۵۵-۱۶۰ ۴-۴.۸
California Institute of Technology (Caltech) ۴ ۱۵۸-۱۶۴ ۱۵۵-۱۶۰ ۴.۵-۵
University of Oxford ۵ ۱۶۰+ ۱۶۰+ ۴.۵+
University of Chicago ۹ ۱۵۵-۱۶۳ ۱۶۰-۱۶۷ ۴-۴.۵
Princeton University ۱۲ ۱۵۹-۱۶۵ ۱۵۶-۱۶۵ ۴.۵-۵
Cornell University ۱۸ ۱۶۰ ۱۵۹-۱۶۲ ۴.۵+
Columbia University ۱۹ ۱۶۳ ۱۵۷-۱۶۳ ۴.۳+
University of Michigan ۲۱ ۱۵۸-۱۶۴ ۱۶۳-۱۷۰ ۴-۵
John Hopkins University ۲۵ ۱۵۴-۱۶۱ ۱۶۰-۱۶۴ ۴.۲-۴.۵
Northwestern University ۲۹ ۱۵۹-۱۶۲ ۱۵۸-۱۶۲ ۵-۵.۵
University of California, LA ۳۱ ۱۵۰-۱۵۵ ۱۶۵-۱۶۸ ۴.۵-۵
University of California, Berkeley ۳۲ ۱۵۳-۱۵۶ ۱۶۴-۱۶۷ ۴-۴.۵
Duke University ۴۲ ۱۵۵-۱۶۲ ۱۵۸-۱۶۲ ۴-۴.۵
University of Washington ۷۲ ۱۵۸-۱۶۲ ۱۵۸-۱۶۲ ۴.۵-۵
University of Wisconsin ۷۵ ۱۶۰-۱۶۴ ۱۶۰-۱۶۵ ۴-۴.۵
Georgia Institute of Technology ۸۰ ۱۵۵-۱۶۰ ۱۶۰-۱۶۷ ۴-۴.۳
University of Illinois ۸۲ ۱۵۰-۱۵۵ ۱۶۰-۱۶۵ ۴-۵
Rice University ۸۹ ۱۵۵-۱۶۰ ۱۶۰-۱۶۸ ۴-۴.۵
University of North Carolina ۱۰۰ ۱۵۵-۱۶۰ ۱۵۸-۱۶۲ ۴-۴.۵
Ohio State University ۱۰۸ ۱۵۵-۱۶۰ ۱۶۰-۱۶۵ ۴-۴.۵
University of Florida ۱۶۲ ۱۵۰-۱۵۵ ۱۶۰-۱۶۵ ۳-۴
University of Notre Dame ۲۱۰ ۱۶۰-۱۶۵ ۱۶۰-۱۶۵ ۵.۵-۶
University of Virginia ۲۱۷ ۱۵۹-۱۶۴ ۱۶۰-۱۶۶ ۴-۵

بیشتر بخوانید: چه کشورها و دانشگاه هایی مدرک GRE را قبول دارند؟

 

بهترین منابع برای یادگیری آزمون GRE

 

۱- Kaplan’s GRE Prep Plus

یکی از بهترین منابع برای یادگیری این آزمون، کتاب Kaplan’s GRE Prep Plus می‌باشد. این کتاب دارای ۳ مجموعه کامل تمرین، بانک سوال شامل ۵۰۰ تست و یک فصل اختصاصی برای هر مهارت برای بخش ریاضیات آزمون جی آر ای است. پس از هر تمرین شما می‌توانید جزئیات عملکرد خود را نیز بررسی کرده و نقاط قوت خود را نیز تقویت کنید.

Kaplan’s GRE Prep Plus

 

۲- ETS Official GRE Super Power Pack 2/E

این کتاب دارای ۲ مجموعه کتاب و ۲ مجموعه آنلاین است که به شما اجازه می‌دهد به بیش از ۶۰۰ سوال با پاسخ کامل دسترسی داشته باشید. نویسندگان این کتاب سوالات و نحوه پاسخگویی را به صورت کامل با رعایت استانداردها درج کرده‌اند.

ETS’ Official GRE Super Power Pack 2/E

 

۳- GRE Prep By Magoosh

این کتاب حاوی نکات، روش‌های ساده و استراتژی‌های آزمون جی آر ای می‌باشد. در کتاب GRE Prep By Magoosh، سوالات تمرینی نیز وجود دارند. همچنین شما می‌توانید نکات و تکنیک‌های این آزمون را به سادگی توسط این منبع یاد بگیرید. جزئیات هر بخش به طور کامل در کتاب بررسی شده و استانداردهای آزمون نیز رعایت شده‌اند.

علاوه بر این کتاب جی آر ای پریپ، به اشتباهات رایج شما در آزمون نیز اشاره کرده و سعی می‌کند مهارت شما در یافتن خطاهای متداول و پرهیز از تکرار آن را تقویت کند. علاوه بر این در یک فصل مجزا، شما می‌توانید از یک برنامه خوب برای آمادگی برای آزمون جی آر ای استفاده کنید.

GRE Prep By Magoosh

 

۴- Princeton Review’s Cracking the GRE

این کتاب یکی از کتاب‌هایی است که شامل استراتژی‌ها و توضیحات سطح بالا می‌باشد. در صورتی که شما در بخش‌هایی مانند خواندن، گرامر و یا دایره لغات در آزمون جی‌ارای به مشکل برخورده‌اید، این کتاب بهترین انتخاب برای شما می‌باشد. در کتاب کرکینگ، توضیحات کاملا عمیق و دقیق برای سوالات هر بخش از آزمون جی آر ای وجود دارد.

این کتاب شامل ۴ مجموعه آزمون کامل به همراه سوالات اضافه به صورت آنلاین بوده و برای داوطلبانی که قصد بهبود دایره لغات خود را دارند، این کتاب لیستی از لغات آزمون جی آر ای را ارائه نموده و توضیحات و جملات نمونه برای هر لغت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

Princeton Review’s Cracking the GRE

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

 

۵- McGraw-Hill Education’s Conquering GRE Math

بیشتر کتاب‌های آمادگی برای آزمون جی آر ای، حاوی نکات کمتری در مورد بخش ریاضیات هستند، اما با توجه به اینکه بخش ریاضی از مهم‌ترین بخش‌های این آزمون است، شما نیاز به استفاده از یک کتاب راهنمای بخش ریاضیات آزمون جی آر ای دارید. کتاب تسلط بر ریاضیات آزمون جی آر ای از انتشارات مک‌گراهیل از بهترین منابع یادگیری مهارت‌های ریاضی است.

در این کتاب ۳ مجموعه سوال کامل تمرینی برای بخش ریاضیات وجود دارد. این مجموعه شامل خواص اعداد، علم حساب، مسائل نوشتاری و هندسه با رعایت استانداردها می‌باشد. در کتاب کانکرینگ جی آر ای، به صورت قدم به قدم به همه سوالات متداول در آزمون مانند سوالات چند گزینه‌ای، عددی، مقایسه کمیتی و آنالیز داده‌ها پاسخ داده می‌شود. این کتاب بیشتر از ۱۰۰ نمونه سوال واقعی را دربردارد.

McGraw-Hill Education’s Conquering GRE Math

 

۶- Manhattan Prep’s 5 Lb. Book of GRE Practice Problems

این کتاب در دسته کتاب‌های سنگین و پرمحتوا با ۳۳ فصل قرار داده می‌شود.در کتاب پرکتیس پرابلیمز، بیش از ۱۸۰۰ تمرین واقعی و استاندارد وجود دارد. اگر به دنبال یک منبع کامل شامل سوالات آزمون جی آر ای هستید، این کتاب بهترین انتخاب شماست. برای مطالعه و درک این مرجع غنی، شما می‌توانید در هر سطح و مقطع تحصیلی باشید و به ترتیب دلخواه خود می‌توانید به سوالات مطرح شده پاسخ دهید.

توجه داشته باشید که شما در این کتاب نیازی  به ترتیب خاصی در پاسخگویی به سوالات ندارید.

در این کتاب سوالات، بر اساس میزان سختی و نوع مهارت دسته بندی شده‌اند. بنابراین شما به راحتی در هر بخش می‌توانید بر روی نقاط ضعف خود کار کرده و سوالات مربوطه را حل نمایید. علاوه بر ارائه خود کتاب، منابع آنلاینی نیز در دسترس یادگیرندگان قرار می‌گیرد.

Manhattan Prep’s 5 Lb. Book of GRE Practice Problems

 

لیست کلی سایر منابع:

  • The Official Guide to the GRE Revised General Test
  • Essential Words for the GRE
  • GRE Analytical Writing: Solutions to the Real Essay Topics
  • Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions
  • GRE Math Prep Course
  • ۵ Lb. Book of GRE Practice Problems
  • Manhattan GMAT Set of 8 Strategy Guides, Fourth Edition
  • Algebra GRE Strategy Guide
  • GRE Geometry
  • ۵۰۰ GRE Math Flash Cards
  • GRE Number Properties
  • GRE Quantitative Comparisons & Data Interpretation

بیشتر بخوانید: مهم ترین منابع آزمون GRE

 

نحوه ثبت نام در آزمون GRE

۱- ابتدا یک اکانت در وب سایت ETS ایجاد می‌کنید.

۲- پس از باز کردن حساب در وب سایت رسمی ETS، در آزمون مورد نظر خود ثبت نام می‌کنید.

۳- مرحله پرداخت هزینه به چند روش صورت می‌گیرد:

  • پرداخت از طریق ویزا کارت: این روش از راهکارهای پیشنهاد شده می‌باشد. اما در ایران دسترسی به کارت‌های پرداخت بین المللی کاری سخت و تقریبا غیرممکن محسوب می‌شود.
  • پرداخت از طریق ووچر: ووچر نوعی سیستم پرداختی است که در اختیار مراکز آزمون GRE قرار دارد. پس از خرید ووچر ارائه شده از این مراکز، شما می‌توانید به سادگی در آزمون ثبت نام کنید.
  • پرداخت از طریق PayPal: این روش نیز یکی از ساده ترین روش‌ها برای ثبت نام در آزمون می‌باشد. شما می‌توانید توسط یک ایمیل، حساب کاربری پی پال ساخته و آن را شارژ کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله از صفر تا صد نکات و پرسش‌های پیرامون آزمون جی آر ای مطرح شده و به سوالات احتمالی شما نیز در این زمینه پاسخ داده شده است. در صورتی که پس از مطالعه کامل، همچنان سؤال یا ابهامی در این حوزه برای شما به وجود آمد، می‌توانید در بخش کامنت آن‌ها را مطرح کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.

 

منبع: ets.org

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *