کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

چگونه در آزمون GRE شرکت کنیم؟

۵
(۵)

آزمون GRE تسلط شما را در زمینه های حسابی، جبر، هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها و همچنین واژگان در سطح دانشگاه اندازه گیری می کند. مهمتر از آن، توانایی شما در تجزیه و تحلیل و ارزیابی مطالب نوشته شده، تفکر انتقادی و حل مشکلات را می سنجد.

فهرست:

 

پذیرش برای بسیاری از موسسات برتر در خارج از کشور نیاز به دو نمره آزمون دارد. یکی از این آزمون‌ها معمولاً TOEFL یا IELTS است که مهارت زبان انگلیسی شما را نشان می‌دهد و دیگری یک آزمون استاندارد استعداد مانند GRE.

آزمون‌های زبان رایج و پذیرفته شده عبارتند از:

  • آزمون تافل (برای ایالات متحده و کانادا)
  • آزمون آیلتس (برای ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، اتحادیه اروپا، استرالیا و نیوزیلند)
  • آزمون PTE (برای انگلستان، استرالیا و نیوزیلند)

بیشتر بخوانید: دانشگاه‌ های برتر استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی

نمره خوب در GRE می‌تواند منجر به پذیرش در برخی از بهترین مؤسسات آموزشی جهان شود. آزمون عمومی GRE، برای داوطلبان کارشناسی ارشد، شناخته شده ترین آزمون برای ورود به دانشگاه‌ها و مدارس تخصصی در سراسر جهان است.

برای رزرو GRE، شما باید به وب سایت ETS به آدرس ets.org مراجعه کنید. در این وب سایت، می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد، برای آزمون GRE ثبت نام و تاریخ آزمون را رزرو کنید.

بیشتر بخوانید:

 

شرکت در آزمون GRE

برای شرکت در آزمون GRE، شما باید ابتدا به وبسایت موسسه ETS مراجعه کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس اطلاعات مربوط به نوع آزمون، تاریخ برگزاری و مرکز آزمون را مشخص کنید و هزینه آزمون GRE را پرداخت نمایید. پس از تکمیل ثبت نام، شما از موسسه ETS یک ایمیل تأیید دریافت خواهید کرد.

شرکت در آزمون GRE

 

آزمون GRE در ایران، در تهران و برخی شهرهای دیگر برگزار می‌شود. مراکز برگزاری آزمون در تهران شامل سازمان سنجش، موسسه علامه سخن، موسسه فرهنگی هنری امیر بهادر، موسسه آموزش عالی خاتم و موسسه آموزش عالی اندیشه معین است. همچنین، برگزاری آزمون GRE در برخی دیگر از شهرهای ایران نیز برگزار می‌گردد.

آزمون GRE در سراسر جهان در تعدادی از مراکز آزمون برگزار می‌شود. شما می‌توانید آزمون GRE را به صورت الکترونیکی (Computer-delivered GRE) یا به صورت کاغذی (Paper-delivered GRE)  بگذرانید. همچنین، می‌توانید آزمون GRE General Test را چندین بار در طول یک سال آزمون دهید، و نمره بهترین آزمون برای هر بخش به طور خودکار در نتیجه نهایی شما در نظر گرفته می‌شود.

 

مراحل ثبت نام در آزمون GRE

ابتدا باید  در سایت ETS (موسسه بررسی‌های آموزشی) یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای این منظور، به وبسایت رسمی ETS به آدرس www.ets.org مراجعه کنید و روی گزینه “Create an Account” یا “Sign Up” کلیک کنید.

بعد از پر کردن فیلدهای مورد نظر و ایجاد حساب کاربری شخصی می‌توانید از بخش Register for the Test نوع آزمون خود را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که در صورت تمایل با انتخاب گزینه test at home می‌توانید بدون حضور در مراکز برگزار کننده آزمون، آزمون را بگذرانید.

ثبت‌نام آزمون GRE

 

در این صورت موسسه ETS  این امکان را ایجاد می‌کند تا با استفاده از رایانه شخصی خود و تحت نظارت آنلاین یک سرپرست جلسه، آزمون را در محیط خانگی خود انجام دهید.

برای انجام آزمون در خانه، شما باید یک میز کار، کامپیوتر، اتصال اینترنت پایدار، وب کم و میکروفون مناسب داشته باشید. همچنین، باید در یک منطقه خصوصی و آرام با نور کافی قرار بگیرید.

اما در صورتی که تمایلی ندارید این آزمون را در منزل خود انجام دهید، با انتخاب گزینه Find test centers at or near this location و وارد کردن منطقه مورد نظر، نزدیک‌ترین مراکز آموزشی برگزار کننده آزمون را در تاریخ انتخابی خود پیدا کنید.

مراحل ثبت‌نام در آزمون GRE

 

بعد از نمایش  و انتخاب گزینه مورد نظر باید مراحل پرداخت هزینه ۲۲۰ دلاری آزمون را طی کنید.

آزمون GRE

 

بعد از انتخاب تاریخ و مکان آزمون، باید هزینه ثبت‌نام را پرداخت کنید. هزینه ثبت‌نام ممکن است در هر کشور و مرکز برگزاری متفاوت باشد. معمولاً می‌توانید هزینه را از طریق کارت اعتباری یا روش‌های دیگر پرداخت کنید که در وبسایت ETS مشخص می‌شوند.

پس از پرداخت هزینه، باید فرم ثبت‌نام را با دقت تکمیل کنید. در این فرم، شما باید اطلاعات شخصی خود را، مانند نام، نام خانوادگی، شماره گذرنامه (در صورت استفاده از پاسپورت) و اطلاعات دیگر مربوط به تحصیلات و تجربیات خود، وارد کنید.

پس از تکمیل فرم ثبت‌نام، باید اطلاعات خود را بررسی کنید و در صورت صحیح بودن، ثبت نهایی را انجام دهید. سپس، تأییدیه ثبت‌نام را از طریق ایمیل دریافت می‌کنید. این تأییدیه حاوی جزئیات آزمون شامل تاریخ، مکان و ساعت برگزاری است. بهتر است این ایمیل را چاپ کنید و به همراه هویت شما به مرکز آزمون ببرید.

در هر مرحله از ثبت‌نام، بهتر است دقت کافی داشته باشید و مطمئن شوید که اطلاعات شما صحیح و کامل وارد شده باشد. همچنین، توصیه می‌شود با مطالعه دقیق دستورالعمل‌های موجود در وبسایت ETS و اطلاع از مهلت‌ها و محدودیت‌های مربوطه، به ثبت‌نام خود بپردازید.

 

وسایل مورد نیاز در روز آزمون

 

آزمون GRE در مرکز:

نیازی نیست چیز زیادی به مرکز آزمون GRE بیاورید. با این حال، اگر شما یک مورد مورد نیاز را نداشته باشید، سرپرستان شما را دور می‌کنند.

شناسه معتبر: الزامات روز آزمون GRE شامل شناسه دولتی معتبر است. نام روی شناسه باید با نامی که هنگام ثبت نام استفاده کرده اید مطابقت داشته باشد. مدرک شناسایی ارائه شده باید تمام شرایط زیر را داشته باشد:

  • سند اصلی باشد؛ فتوکپی سند قابل قبول نیست و همچنین نمیتوان نسخه روی تلفن همراه و یا هر وسیله الکترونیکی دیگر را ارائه کرد.
  • شناسه فیزیکی باشد؛ شناسه الکترونیکی صادر شده برای تلفن همراه یا هر وسیله الکترونیکی دیگر قابل قبول نیست.
  • یک کارت هویت ملی صادر شده توسط دولت باشد که توسط کشوری که شهروند یا مقیم دائم آن هستید به رسمیت شناخته شده باشد.
  • نام و نام خانوادگی خود را دقیقاً همانطور که در هنگام ثبت نام در آزمون بود، ذکر کنید.
  • شامل یک عکس جدید و قابل تشخیص باشد.
  • امضای خود را درج کنید (نام و امضای روی مدرک شناسایی باید مطابقت داشته باشد)
  • معتبر باشد؛ اسناد منقضی شده (دارای تاریخ انقضا که گذشته است) قابل قبول نیست.

نکته: در روز آزمون GRE به شما یک استراحت ۱۰ دقیقه‌ای می دهند. می توانید بخشی از این زمان را برای خوردن یا نوشیدن نوشیدنی و میان وعده‌ای که به همراه میبرید استفاده کنید.

 

آزمون GRE در خانه:

در اینجا لیستی از آنچه برای آزمون در خانه نیاز دارید آمده است:

  • پاسپورت یا شناسه معتبر: گذرنامه یا شناسه دولتی معتبر دیگر هویت شما را به سرپرست تایید می کند.
  • تلفن همراه یا آینه: در هنگام ورود، از یک آینه کوچک یا دوربین تلفن همراه برای نشان دادن صفحه نمایش خود به محافظ استفاده می کنید.
  • رایانه رومیزی یا لپ تاپ: شما به یک رایانه رومیزی یا لپ تاپ نیاز دارید که الزامات فناوری ETS را برآورده کند. باید از کروم یا فایرفاکس هم استفاده کنید.
  • بلندگو، میکروفون و دوربین: رایانه شما باید دارای بلندگوی کار، میکروفون و دوربین باشد. پروکتور از این ابزارها برای نظارت بر شما استفاده می کند.
  • تخته وایت برد و نشانگر (اختیاری): از آنجا که شما نمی توانید از کاغذ، خودکار یا مداد استفاده کنید؛ می توانید از یک تخته و ماژیک وایت برد در طول آزمون GRE استفاده کنید.
  • میز: روی میز خود بجز رایانه و در صورت تمایل تخته وایت برد، چیزی نداشته باشید.

 

سوالات پرتکرار

 

۱- آیا می توانم پس از تکمیل مراحل ثبت نام GRE نام خود را تغییر دهم؟

خیر. باید مطمئن شوید که طبق اطلاعات چاپ شده روی پاسپورت خود، جزئیات را به درستی پر کنید. اگر به نحوی اشتباه وارد شده است، می توانید با مرکز راهنمایی ETS تماس بگیرید و درخواست کمک کنید. اگر موفق نشدید، همیشه می توانید ثبت نام GRE خود را لغو کنید و دوباره ثبت نام کنید.

 

۲- اگر در هنگام ثبت نام GRE اطلاعات نادرستی وارد کنم، می توانم بعداً آن را اصلاح کنم؟

اکثر اطلاعاتی که وارد می کنید قابل اصلاح هستند، به جز نام و تاریخ تولد، و از این رو، هنگام پر کردن این دو قسمت باید دقت بیشتری داشته باشید. با این حال، توصیه می‌شود که قبل از ادامه، در هر مرحله آن را دوباره بررسی کنید تا از دردسر و سردرگمی ناشی از تغییرات بعدی جلوگیری کنید.

 

۳- چگونه ثبت نام GRE خود را لغو کنم؟

روند لغو مشابه فرآیند تغییر زمان است. هر دو از شما می‌خواهند که شماره تأیید را وارد کنید. به “My GRE Homepage” بروید و روی عنوان “View, Change, or Cancel Registration” کلیک کنید. اگر بیش از ۴ روز قبل از تاریخ برنامه ریزی شده امتحان خود را لغو کنید، می توانید ۵۰% مبلغ اولیه پرداختی خود را دریافت کنید.

 

۴- آیا می‌توانم دوباره در آزمون GRE شرکت کنم؟

بله قطعا! اگر از نمرات آزمون GRE خود ناامید شده اید، می توانید دوباره در آن شرکت کنید. در مدت ۱۲ ماه، یک دانشجو مجاز است ۵ بار در GRE تلاش کند. با این حال، باید حداقل ۲۱ روز فاصله بین دو تلاش متوالی وجود داشته باشد.

 

ETS Powerprep -5 چیست؟

ETS مجموعه ای از تست های تمرین آنلاین را برای آماده سازی آزمون عمومی GRE ارائه شده توسط کامپیوتر ارائه می دهد. GRE Powerprep به داوطلبان آزمون کمک می کند تا با الگوی آزمون و ابزارهای موجود آشنا شوند. این تست‌ها به شما کمک می‌کنند تا با توجه به نقاط ضعف و قوت خود، استراتژی آمادگی خود را برنامه‌ریزی کنید. شبیه سازی آزمون به همراه محدودیت‌های زمانی آن به شما کمک می‌کند تا سرعت خود را توسعه دهید و روند امتیازدهی را بهتر درک کنید.

آزمون GRE Powerprep از آزمون‌های رایگان ETS است و می توانید هنگام ثبت نام در GRE آنها را به سبد خرید خود اضافه کنید.

 

۶- چند نکته دیگر که باید قبل از ورود به روند ثبت نام GRE در نظر داشته باشید

  • My GRE جایی است که شما فرآیند ثبت نام را شروع می کنید، مهم نیست که به کدام کشور تعلق دارید.
  • صندلی‌های محدود و جایگاه‌های آزمون کمتری برای آزمون‌های GRE در خارج از ایالات متحده وجود دارد، بنابراین به یاد داشته باشید که از قبل ثبت نام کنید.
  • نام و تاریخ تولد شما پس از ارسال نمی‌تواند اصلاح شود، بنابراین هنگام پر کردن این دو فیلد دقت بیشتری داشته باشید.
  • زمان بندی مجدد تاریخ آزمون و انصراف هر دو مستلزم پرداخت هزینه هستند، بنابراین تاریخ آزمون مورد نظر خود را پس از تفکر کامل نهایی کنید.
  • در طول مراحل ثبت نام آرامش خود را حفظ کنید. ممکن است کمی طولانی و یکنواخت باشد، اما مطمئن شوید که اطلاعاتی را که وارد می‌کنید حداقل دو بار قبل از رفتن به مرحله بعدی بررسی کنید.

 

سخن آخر

با ارزیابی نیازهای خود و تحقیق در مورد فرآیند پذیرش و ثبت نام در آزمون GRE از طریق سایت ETS، می‌توانید به راحتی در این فرآیند پیش بروید. اگرچه ثبت نام در این آزمون روند طولانی و یکنواختی دارد اما تمام مراحل ساده است. همچنین، همواره مطمئن شوید که در طول مسیر در صورت نیاز از منابع رسمی و اطلاعات به‌روز استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که استفاده از دوره‌های آموزشی و منابع آموزشی مناسب و همچنین کمک گرفتن از کلاس خصوصی زبان انگلیسی جی آر ای می‌تواند به شما در درک بهتر مفاهیم و بهبود عملکردتان در آزمون کمک کند. بنابراین با توجه به تمرکز، پشتکار، تلاش و استفاده از منابع مناسب آزمون GRE، شما می‌توانید به موفقیت دست یابید.

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *