کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ژاپنی

بهترین رمان ها برای یادگیری زبان ژاپنی

۴.۳
(۷)

ژاپنی از نظر تعداد افرادی که به این زبان صحبت ‌می‌کنند نهمین زبان در جهان است و یادگیری زبان ژاپنی برای علاقه‌مندان به مهاجرت‌های کاری و تحصیلی به این کشور ضروری است.

برای یادگیری این زبان از منابع مختلفی می‌توان استفاده کرد و در این میان داستان‌ها و رمان‌ها یکی از بهترین منابع یادگیری زبان ژاپنی و تقویت مهارت‌های زبانی و به‌خصوص مهارتِ خواندن هستند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چرا باید زبان ژاپنی را انتخاب کنیم؟

در میان تعداد زیادی از زبان های خارجی، یادگیری ژاپنی مزایای مختلفی را برای شما به ارمغان می‌آورد:

آموختن زبان ژاپنی دروازه‌ای برای ورود به فرهنگ‌ها و زبان‌های آسیایی دیگر است.

 

۱. فرصت پیوستن به بازار آسیا

با آموختن زبان ژاپنی فرصتی برای پیوستن به بخشی از بازار بین‌المللی حاشیه اقیانوس آرام و آسیا خواهید داشت. این یک نقل معروف است که ژاپنی‌ها بسیار ناسیونالیست هستند و حتی اگر بتوانند به زبان دیگری صحبت کنند و بنویسند، ترجیح می‌دهند متون نوشتاری خود را به زبان ژاپنی داشته باشند. بنابراین، اگر زبان را بدانید، دسترسی آسان‌تر و کامل‌تری به اطلاعات خواهید داشت.

تسلط به زبان ژاپنی به شما این امکان را می دهد که درک بالاتری از ژاپن به عنوان یک ملت و هم به عنوان یک فرهنگ داشته باشید.

 

۲. فرصت های شغلی

با رشدی که در روند اقتصاد آسیا دیده می‌شود، فرصت‌های شغلی بیشتری برای کار در آینده شما متصور خواهد بود. ژاپنی زبانی است که معمولاً به گستردگی فرانسوی، آلمانی یا اسپانیایی تدریس نمی‌شود. در نتیجه یادگیری ژاپنی ارزش حرفه‌ای شما را افزایش می دهد، چرا که با داشتن این مهارت، رقبای کمتری در زمینه‌های مختلف نظیر تجارت، علوم اجتماعی، علوم انسانی، فناوری، علم، روزنامه‌نگاری و گردشگری خواهید داشت.

این بدین معناست که شما برای بدست آوردن موقعیت مترجمی برای دولت یا یک ارائه‌دهنده خدمات زبان، در مقایسه با سایر زبان‌های رایج‌تر شانس بیشتری خواهید داشت. همچنین اگر در یک شرکت بین‌المللی مشغول به کار باشید، فرصت‌های بیشتری خواهید داشت که به یک شعبه خارج از کشور منصوب شوید.

 

۳. ارتباط با فرهنگ ژاپنی

فرهنگ ژاپنی کاملاً منحصر به فرد است. این فرهنگ ترکیبی از آداب و رسوم سنتی و مدرن است. سنت‌های فرهنگی ژاپنی در میان پیر و جوان آن‌ها ریشه دوانده است. این سنت‌ها در نحوه واکنش، تعامل و رفتار آن‌ها پدیدار است. همچنین در نحوه نوشتن، خواندن و صحبت کردن آن‌ها می‌توان این فرهنگ را لمس کرد.

اگرچه نسل جوان ژاپن می‌تواند رفتارهای بسیار مدرنی از خود نشان دهد، صحبت کند و متفاوت لباس بپوشد، اما همچنان از سنت‌هایی پیروی می‌کنند که بزرگانشان به آن‌ها یاد داده‌اند. درک زبان ژاپنی چشمان شما را به تاریخ، هنرهای رزمی، سرگرمی، فرهنگ و مد ژاپن باز می‌کند.

یادگیری زبان ژاپنی برای تعامل با فرهنگ ژاپن

 

۴. آشنایی با دیگر فرهنگ های آسیایی

آموختن زبان ژاپنی دروازه‌ای برای ورود به فرهنگ‌ها و زبان‌های آسیایی دیگر است. کشورهای آسیایی مانند کره، چین و هند بر تاریخ ژاپن تأثیر متقابلی داشته‌اند. اگرچه فرهنگ دیگر کشورهای آسیایی متفاوت با فرهنگ ژاپن است، اما شباهت‌هایی نیز باهم دارند که هنگام مطالعه زبان می‌توانید آن‌ها را رمزگشایی کنید.

در این ماجراجویی با ارزش‌های مشترکی در زمینه‌های زیبایی‌شناسی، اخلاق و اعتقادات مذهبی میان کشورهای آسیای شرقی برخورد خواهید داشت. به همین ترتیب یادگیری زبان ژاپنی به شما در یادگیری سایر زبان‌های آسیای شرقی کمک می‌کند.

 

۵. تشابه سیستم نوشتاری با زبان چینی و کره ای

گرامر ژاپنی کاملاً شبیه گرامر کره‌ای است. هر دو دارای سیستمی پیشرفته برای نشان دادن احترام به افراد با شأن بالاتر، اعضای بزرگتر خانواده و غریبه‌ها هستند. سیستم نوشتاری آن‌ها شباهت‌هایی با سیستم نوشتاری چینی دارد، بنابراین، یادگیری و درک چینی یا کره‌ای پس از یادگیری زبان ژاپنی برای شما آسان‌تر خواهد بود.

داشتن رقبای کمتر برای افرادی که ژاپنی یاد می‌گیرند، شانس موفقیت بیشتری را در آینده شغلی فرد ایجاد می‌کند.

 

انتخاب رمان برای یادگیری زبان ژاپنی

خواندن رمان‌های ژاپنی شیوه‌ای فوق‌العاده برای آموختن بهتر زبان ژاپنی برای شما است! در این رمان‌ها نه تنها دستور زبان ژاپنی به‌صورت عملی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه با داستانی مواجه هستید که شما را به ادامه خواندن تشویق می‌کند. این مسأله موجب افزایش تماس شما با زبان ژاپنی خواهد بود، به‌طوری که حوصله شما هم سر نرود. علاوه بر آن مطالعه کتاب با زبان ژاپنی، دایره لغات و مهارت درک مطلب شما را افزایش می‌دهد.

در ادامه رمان‌هایی سرگرم‌کننده برای سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته به شما معرفی خواهیم کرد تا بواسطه آن‌ها سطح زبان ژاپنی خود را ارتقا دهید.

 

بهترین رمان های ژاپنی برای زبان‌آموزان در سطح مبتدی

در این بخش به معرفی چند رمان برای زبان‌آموزان سطح مبتدی می‌پردازیم:

 

۱. رمان آقای میلر (Novel Mr. Miller)

رمان آقای میلر (Novel Mr. Miller)

  • نویسنده: Yuta Yokoyama

کتاب درسی “Minna no Nihongo” دارای داستان هایی با شخصیتی به نام آقای میلر است. این رمان در بین زبان آموزان ژاپنی بسیار محبوب است. این رمان برای افراد با سطح مبتدی بسیار مناسب است.

 

۲. اوراشیما تارو (Urashima Tarō)

اوراشیما تارو

  • نویسنده:  Iwaya Sazanami
  • تعداد صفحات: ۶۷ صفحه

این داستان به عنوان یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین داستان های عامیانه در ژاپن شناخته می شود و به نظر می رسد به قرن هشتم برسد. داستان با یک ماهیگیر شروع می شود که یک لاک پشت را نجات می دهد و سپس به خاطر این کار با بازدید از قصری در زیر دریا پاداش می گیرد. این رمان برای یک زبان آموز سطح مبتدی عالی است.

 

۳. گون، روباه کوچک (Gon, the Little Fox)

Gon, the Little Fox

  • نویسنده: Nankichi Niimi
  • تعداد صفحات: ۳۶ صفحه

گون، روباه کوچک، داستان معروف کودکان ژاپنی درباره زندگی روباه کوچکی به نام گون است. باید گفت که این رمان کوتاه، پایانی غیرمنتظره دارد. اگر سطح کاملا مبتدی هستید، خواندن این رمان به زبان ژاپنی کمی دشوار خواهد بود، اما اگر سطح فرامبتدی و متوسط دارید حتما خواندن آن را در برنامه خود داشته باشید.

 

۴. یاتسوبا (Yotsuba)

Yotsuba

  • نویسنده: Kiyohiko Azuma
  • تعداد چپتر: ۶۲

مانگاهای زبان ژاپنی گزینه ای عالی برای زبان آموزان سطح مبتدی هستند. Yotsuba مانگایی بسیار جذاب و ساده برای مبتدیان است. این داستان در مورد کودکی است که مشکلات روزمره را تجربه می‌کند و یاد میگیرد که آن هارا حل کند. درواقع داستان، زندگی روزمره این دختر ۵ ساله را روایت میکند بنابراین عبارات و کلمات مفید زیادی برای یادگیری دارد.

البته فریب موضوع به ظاهر کودکانه آن را نخورید! Yotsuba یکی از بهترین مانگاها برای خوانندگان جدید است.

 

۵. بوکو چان (Bokko-chan)

Bokko-chan

  • نویسنده: Shinichi Hoshi
  • تعداد صفحات: ۲۹۹ صفحه

رمان های نوشته شده توسط نویسنده مشهور شینیچی هوشی همگی کوتاه و خواندنی هستند. «بوکو چان» یکی از شاهکارهایاین نویسنده است که در سال ۱۹۷۱ نوشته شده و قدیمی است، اما شگفت زدتان خواهد کرد.

 

۶. کریون شین چان Crayon Shin-chan

Crayon Shin-chan

  • نویسنده: Yoshito Usui
  • تعداد چپتر: ۵۰

“کریون شین چان” یک مجموعه مانگای ژاپنی است که اهمیت خانواده را از طریق ماجراهای زیبای روزمره این بچه ژاپنی به تصویر می کشد.

 

۷. خدای خرس‌ها (God of Bears)

رمان خدای خرس‌ها (God of Bears)

  • نویسنده: Hiromi Kawakami
  • تعداد صفحات: ۲۰۳ صفحه

تقریباً می‌توان گفت این رمان ستودنی‌ترین داستان را در این لیست دارد و درعین‌حال به طرز شگفت‌انگیزی عمیق است. داستان از جایی شروع می‌شود که یک دختر توسط یک خرس به پیاده‌روی دعوت می‌شود. بله! یک خرس واقعی! این دختر به‌تازگی به یک مجتمع آپارتمانی نقل‌مکان کرده است و در ادامه داستان همه چیز سرگرم‌کننده، عجیب‌وغریب و رؤیایی است.

زبان به کار رفته در این کتاب بسیار ساده است، اگرچه ممکن است با چند کلمه در مکالمه روبرو شوید که در مکالمات روزمره شنیده نمی‌شود. در کل نحوه نوشتار این کتاب به‌گونه‌ای است که برای خواننده روان بوده و با حداقل چالش همراه خواهد بود.

 

۸. کتاب‌فروشی بهشت (Heaven’s Bookstore)

رمان کتاب‌فروشی بهشت (Heaven’s Bookstore)

  • نویسنده: Atsushi Matsuhisa
  • تعداد صفحات: ۱۱۹ صفحه

داستان این‌گونه آغاز می‌شود که پسری خود را به‌صورت غیرقابل‌توجیه در یک کتاب‌فروشی در بهشت می‌یابد. او نقش مدیر جایگزین را برعهده داشته و با همکار جدیدی آشنا می‌شود که گذشته‌ای جذاب دارد. آن‌ها در این کتاب‌فروشی چه می‌کنند؟ چطوری به آنجا راه یافته‌اند؟ آیا آن‌ها مرده‌اند؟

زبان این کتاب بسیار محاوره‌ای و روان است، بنابراین پرداختن به آن زمان زیادی از خواننده نخواهد گرفت!

 

۹. دختری که در زمان سفر کرد (The Girl Who Leapt Through Time)

رمان دختری که در زمان سفر کرد (The Girl Who Leapt Through Time)

  • نویسنده: Yasutaka Tsutsui
  • تعداد صفحات: ۲۲۹ صفحه

شاید اگر از جمله کسانی هستید که زیاد انیمه‌های ژاپنی نگاه می‌کنید، انیمه‌ای به همین نام بشناسید. داستان این رمان در مورد یک دانش‌آموز دختر دبیرستانی بداخلاق با نمرات متوسط درسی به نام ماکوتو است.

ماکوتو ناگهان متوجه می‌شود که توانایی پرش در زمان را دارد. این رمان زیبا، غم‌انگیز و به طرز عجیبی نوستالژیک است. همچنین این کتاب، داستان عمه ماکوتو را روایت می‌کند که در دوران دبیرستان، پدیده‌ای مرموز و مشابه را تجربه کرده بود. این رمان، ژانرهای علمی تخیلی (یا به قول ژاپنی‌ها “SF”)، عاشقانه و درام را در‌بر‌‌‌‌می‌گیرد.

از آنجایی‌ که بخش زیادی از داستان در دوران دبیرستان ماکوتو و بعد از مدرسه در خانه اتفاق می‌افتد، گفتار راوی بسیار ساده است. شما کلماتی را در این رمان می‌ آموزید که در روزمره می‌توانید استفاده کنید.

 

بهترین رمان های ژاپنی برای زبان‌آموزان در سطح متوسط

 

۱. آشپزخانه (Kitchen)

Kitchen

  • نویسنده: Banana Yoshimoto
  • تعداد صفحات: ۱۶۰ صفحه

یکی دیگر از جذاب ترین آثار معاصر ژاپن، کتاب آشپزخانه اثر Banana Yoshimoto از نویسندگان بسیار مشهور ژاپنی است. “آشپزخانه” مملو از واژگان زندگی روزمره است که خواندن آن را به زبان ژاپنی ساده می کند. گاهی ممکن است واژگان پیچیده پیرامون غم و اندوه و روانشناسی ظاهر شود اما لحن کلی کتاب نگاهی قابل دسترس به ذهن یک زبان آموز مبتدی دارد.

داستان بر روی زن جوانی به نام “میکاج” تمرکز دارد که توسط مادربزرگش بزرگ شده است و تنها خویشاوند خونی خود را از دست می دهد. داستانی آرام، شیرین و غم انگیز درباره معنای خانواده، از روی خون یا انتخاب، و در مورد راه هایی است که غذا و آشپزخانه ما را به هم نزدیک می کند.

 

۲. قطار هانکیو (Hankyu-Train)

Arikawa-Hiroshi

  • نویسنده: Arikawa-Hiroshi
  • تعداد صفحات: ۲۶۹

اکیداً توصیه می کنم این مجموعه داستان را بخوانید! این مجموعه بسیار جالب است و کلمات چندان دشواری ندارد. قطار هانکیو نام قطاری است که در ژاپن (استان هیوگو) وجود دارد. در «قطار هانکیو» که مجموعه‌ای از رمان‌های کوتاه است، هشت ایستگاه ظاهر می‌شود. در این هشت ایستگاه، داستان های افراد مختلف گفته می شود.

همچنین فیلمی با نام “معجزه ۱۵ دقیقه ای راه آهن هانکیو یک طرفه” وجود دارد و اگر بعد از خواندن رمان فیلم را تماشا کنید، درک آن آسان تر خواهد بود.

 

۳. داستان هایی که برای خود پیدا میکنید (Stories You Find For Yourself)

Stories You Find For Yourself

مجموعه “君が見つける物語” داستان های کوتاهی از نویسندگان نیمه مشهور تا واقعا مشهور را گرد هم می آورد که به دلیل سطح خواندن و ارزش سرگرمی آنها برای نوجوانان انتخاب شده اند. هر جلد موضوع خود را دارد مانند مدرسه، دوستی، عشق و وحشت. داستان‌ها در سطح بزرگسالان نوشته شده‌اند، اما به سبک‌های محاوره‌ای و آسان.

داستان‌های کوتاهی مانند این برای خوانندگان مبتدی عالی هستند، زیرا مجبور به حجم زیادی از مطالعه نیستید. همچنین، اگر در دنبال کردن داستان یا درک یک داستان از بین داستان‌های زیاد مشکل دارید، کل کتاب را برای شما خراب نمی‌کند. با خواندن این مجموعه می توانید با بسیاری از نام های بزرگ ادبیات معاصر ژاپن آشنا شوید.

 

۴. داستان شجاع (Brave Story)

Brave Story

  • نویسنده: Miyuki Miyabe
  • تعداد صفحات: ۸۲۴

این کتاب درباره زندگی پسر کوچکی است که پدرش او را رها کرده و مادرش پس از اقدام به خودکشی در بیمارستان بستری می‌شود. نویسنده پسر را به عنوان یک شجاع به تصویر می کشد که برای تغییر زندگی خود شکوفا می شود و در نهایت در دید خود یک دنیای جادویی پیدا می کند.

 

۵. رستورانی با سفارش‌های زیاد (The Restaurant that has many orders)

رستورانی با رمان رمان رمان سفارش‌های زیاد (The Restaurant that has many orders)

  • نام نویسنده: Kenji Miyazawa
  • تعداد صفحات: ۸۲ صفحه

این کتاب توسط معروف‌ترین و بزرگ‌ترین نویسنده‌های ژانر کودک و نوجوان ژاپن نوشته شده است. داستان در مورد دو شکارچی است که در جنگل گم شده و وارد یک رستوران قدیمی به سبک غربی می‌شوند. این داستان حاوی مقدار زیادی طنز و همچنین اتفاقات عبرت‌آمیز است.

 

۶. پس از زلزله (After the quake)

پس از زلزله (After the quake)

  • نویسنده: Haruki Murakami
  • تعداد صفحات: ۲۳۷ صفحه

احتمالاً منتظر بودید تا نام این کتاب را هم در لیست ما مشاهده کنید. این مجموعه شامل شش داستان برای طرفداران سبک سورئال است. رمان «پس از زلزله» برای دوستانی که مایل و کنجکاوند تا از طریق بررسی یک آسیب تاریخی، درباره ژاپنی‌ها بیاموزند، یک اثر بی‌نظیر است.

این داستان به ماجرای بعد از زلزله کوبه (kobe) در ۱۹۹۵ می‌پردازد که طی آن، حمله گازی وحشتناکی به متروی توکیو صورت گرفت. در این رمان، با داستان چندین شخصیت مواجهیم که این حوادث، تأثیرات مختلفی بر زندگی هر یک از آن‌ها می‌گذارد و این کاراکترها تلاش می‌کنند تا با آن مقابله کنند. ممکن است در ابتدا همه چیز جدی به نظر برسد، اما تنها تا وقتی که یک قورباغه بزرگ وارد داستان می‌شود!

این اثر نیز دارای نوشتار محاوره‌ای و ساده برای خواننده است و به دانش‌آموزان سطح متوسط زبان ژاپنی توصیه می‌گردد.

 

۷. خانه‌دار و پروفسور (The Housekeeper and the Professor)

رمان خانه‌دار و پروفسور (The Housekeeper and the Professor)

  • نام نویسنده: Yoko Ogawa
  • تعداد صفحات: ۱۹۲ صفحه

خانه‌دار و پروفسور، رمانی به قلم یوکو اوگاوا است که در اوت ۲۰۰۳ منتشر شد و اولین دریافت‌کننده جایزه کتاب‌فروشان ژاپن بود. داستان حول محور یک ریاضی‌دان به نام «پروفسور» است که در سال ۱۹۷۵ در یک تصادف رانندگی دچار آسیب مغزی شد و پس از این حادثه تنها ۸۰ دقیقه از خاطرات خود را به یاد می‌آورد.

خانه‌دار زنی است که داستان را روایت می‌کند. در جریان این داستان، پروفسور با خانه‌دار و پسر خود، زیبایی معادلات ریاضی را به اشتراک می‌گذارد.

 

۸. خدمات تحویل کی‌کی (Kiki’s Delivery Service)

رمان خدمات تحویل کی‌کی (Kiki’s Delivery Service)

  • نام نویسنده: Eiko Kadono
  • تعداد صفحات: ۲۵۹ صفحه

داستان در مورد یک جادوگر نوجوان به نام کیکی و زندگی جدیدش پس از یک نقل‌مکان است که سعی می‌کند؛ مانند همه جادوگران جوان به طور سنتی دور از شهر و خانواده‌اش روی پای خود بایستد. داستان قسمت‌های متفاوتی از زندگی کیکی را دنبال می‌کند. از مبارزات و رشد او گرفته تا برخی قسمت‌های عاشقانه و دل‌انگیز با افرادی که در شهر جدیدش ملاقات می‌کند.

حتی اگر فیلم و کتاب داستان‌های اقتباس شده از این رمان را درگذشته دنبال کرده باشید، قطعاً تفاوت‌هایی با اصل آن پیدا خواهید کرد و آن را به شکل متفاوتی دوست خواهید داشت. یکی دیگر از امتیازات خواندن رمان کی‌کی این است که شما می‌توانید داستان را به‌صورت کامل دنبال کنید. فیلمی که بر اساس رمان ساخته شده است، از  روی کتاب اول برداشت شده، اما در واقع پنج کتاب دیگر در این مجموعه وجود دارد که ادامه زندگی کیکی را دنبال می‌کند.

ازآنجایی‌که در این رمان در مقایسه با سایر کتاب‌های مانگا و تصویری، کمتر (نزدیک به صفر) از نشانه‌های بصری استفاده شده است، این کتاب برای شروع و سطح مبتدی مناسب نیست، اما برای مبتدیان با پایه‌ای خوب و بخصوص برای سطوح متوسط، واژگان و دستور زبان چالش برانگیزی ارائه می‌دهد. مانگا به کتاب‌های کمیک به سبک ژاپنی می گویند. در این کتابها با تصویرپردازی به شرح داستان می پردازند.

نوشته ایکو کادونو که جوایز متعددی را در ادبیات کتاب کودک دریافت کرده است، سبک نگارشی واضح و هیجان‌انگیز دارد. ادبیات این داستان به شکلی مؤدبانه نوشته شده است، بنابراین اگر با این سبک نوشتاری آشنا باشید، خواندن این رمان برای شما آسان‌تر خواهد بود!

این مجموعه توسط چند ناشر مختلف ژاپنی منتشر شده است که نسخه فوکوینکان دارای برخی تصاویر است و در مقابل، نسخه کادوکاوا تقریباً هیچ تصویری ندارد. در واقع دستان شما برای انتخاب نسخه‌ای که باهدف و سطح شما مطابقت دارد، باز خواهد بود. ازآنجایی‌که این رمان برای اولین‌بار در سال ۱۹۸۵ منتشر شد، برخی از واژه‌ها و عبارات آن قدیمی به نظر می‌رسند، اما هنوز هم چیزهای خوب زیادی برای یادگیری در آن موجود است.

 

۹. چوب نروژی (Norwegian Wood)

Norwegian Wood

  • نویسنده: Haruki Murakami
  • تعداد صفحات: ۲۹۶ صفحه

اگر سطح زبان ژاپنی شما تقریبا پیشرفته است و تابه حال آثار هاروکی موراکامی را نخوانده‌اید، این کتاب گزینه ای عالی برای آشنایی شما با آثار اوست. او یکی از بهترین نویسندگان ژاپنی محسوب می‌شود و بارها نامزد دریافت جایزه نوبل بوده است. این رمان همچنین یکی از ساده ترین رمان های او برای خواندن به زبان انگلیسی یا ژاپنی است که الهام گرفته از زندگی او است.

“چوب نروژی” داستان تورو و نائوکو را روایت می کند. تورو یک دانشجوی کالج است که سال ها با نائوکو بوده است اما مرگ بهترین دوست مشترکشان، هر دو را بهم میریزد و حالا نائوکو با افسردگی دست و پنجه نرم می کند.

 

بهترین رمان های ژاپنی برای زبان‌آموزان در سطح پیشرفته

اگر رمان‌های معرفی شده در بخش‌های قبل شما را به‌قدر کافی دچار چالش نمی‌کند، دنیای بزرگی از رمان های متنوع پیش روی شماست. در این بخش به برخی از این رمان‌های زیبا و ستودنی اشاره می‌کنیم:

 

۱. زن فروشگاه راحتی (Convenience Store Woman)

Convenience Store Woman

  • نویسنده: Sayaka Murata
  • تعداد صفحات: ۱۶۰ صفحه

این کتاب که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است، درباره زنی ۳۶ ساله است که در توکیو زندگی می‌کند. او هیچ وقت احساس نمی‌کند که به جایی تعلق دارد تا زمانی که در یک فروشگاه بزرگ مشغول به کار می‌شود و سال ها آنجا کار می کند و عاشق کارش است.

اما خانواده او شغلش را به عنوان “یک شغل واقعی” نمیبینند و مدام به او فشار می‌آورند تا به دنبال یک شغل مناسب بگردد.

این کتاب فرهنگ کار ژاپنی و فشارها برای قرار گرفتن در یک قالب را برجسته می کند.

 

۲. کوکورو (Kokoro)

رمان کوکورو (Kokoro)

  • نام نویسنده: Natsume Soseki
  • تعداد صفحات: ۲۴۸ صفحه

وقتی از ادبیات ژاپنی در عصر حاضر حرف می‌زنیم، نمی‌توان از صحبت در مورد سوسکی ناتسومه اجتناب کرد. مشهورترین رمان او به نام کوکورو که در سال ۱۹۱۴ منتشر شد، یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های ژاپنی است. کوکورو از سه بخش تشکیل شده و محل وقوع آن، شهر توکیو در اواخر دوره میجی می‌باشد.

داستان از رویارویی مردی جوان و پیرمردی به نام سنسی (معلم) شروع می‌شود. قسمت سوم نقطه برجسته داستان است که با نامه‌ای از سنسی به شخصیت اصلی ادامه می‌یابد.

 

۳. نا انسان (no longer human)

رمان نا انسان (no longer human)

  • نام نویسنده: Osamu Dazai
  • تعداد صفحات: ۲۷۱ صفحه

این رمان که در سال ۱۹۸۴ منتشر شده، شاهکاری تمام‌عیار است که پس از رمان کوکورو دومین رمان پرفروش تاریخ ژاپن است. این رمان به‌صورت اول‌شخص روایت می‌شود و شخصیت‌های آن همگی تخیلی هستند.

داستان رمان با موضوعاتی از جمله بیگانگی اجتماعی و افسردگی و خودکشی همراه است که نویسنده در زندگی واقعی خود با آن‌ها روبرو بوده است تا جایی که گمان می‌رود این کتاب نوعی وصیت‌نامه از نویسنده باشد.

این اثر بی‌نظیر دارای سه فصل بوده و در کنار یادگیری هرچه بیشتر زبان ژاپنی، می‌توان نهایت لذت را از خواندن آن برد.

 

۴– کرونیکل پرنده باد (The Wind-Up Bird Chronicle)

رمان کرونیکل پرنده باد (The Wind-Up Bird Chronicle)

  • نویسنده: Haruki Murakami
  • تعداد صفحات: ۶۴۰ صفحه

بر کسی پوشیده نیست که هاروکی موراکامی برخی از بهترین کتاب های تمام دوران ژاپن را نوشته است. از بین کتابهای نگارش شده او، The Wind-Up Bird Chronicle یکی از برجسته ترین‌هاست. در این کتاب موراکامی زندگی تورو اوکادا، یک شوهر سی ساله حومه شهر را به تصویر می‌کشد.

با توجه به اینکه اخیراً کار خود را با نگرش مثبت نسبت به تغییر و شروعی تازه ترک کرده است این رمان یک سفر فوق‌العاده انتزاعی است که در دنیایی خشک و ساکن اتفاق می‌افتد. تورو اوکادا، قهرمان ناموفق و بی آینده ما، دائماً با نوبورو واتایا، روشنفکر، روان پریش و بسیار موفق درگیر است.

سبک انتزاعی و بحث و جدال بین دو شخصیت مهم داستان، این رمان را برای افرادی که در سطح پیشرفته یادگیری زبان ژاپنی هستند، مناسب کرده است.

 

نکات مهم برای یادگیری زبان ژاپنی به کمک رمان

  • برای سطوح مبتدی، رمان های ژانر «درام» را انتخاب کنید که خواندن آن به زبان ژاپنی آسان است، چرا که این رمان ها معمولاً از به کار بردن موضوعات فنی و واژگان قدیمی اجتناب می‌کنند.
  • به شما توصیه می‌کنیم رمان‌هایی را مطالعه کنید که در ۵۰ سال گذشته نوشته شده‌اند. در واقع هرچه رمان جدیدتر باشد، برای شروع بهتر است.
  • برای پیشرفت بهتر و تقویت مهارت‌های شنیداری بهتر است از کتابهای صوتی استفاده کنید.
  • برای تقویت انگیزه، دیدن فیلم و سریال‌های ژاپنی یا خواندن مانگا را در دستور کار خود قرار دهید.
  • ثبت نام در یک دوره کلاس خصوصی آموزش زبان ژاپنی در کنار مطالعه رمان، استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن های یادگیری زبان ژاپنی، دیدن سریال و دیگر روش های یادگیری زبان ژاپنی بسیار کمک کننده است و سرعت یادگیری شما را افزایش می‌دهد.

 

سخن آخر

با خواندن رمان های ژاپنی، علاوه بر اینکه به تسلط بیش‌تری به این زبان پیدا می‌کنید، با فرهنگ آن‌ها هم بیش‌تر و بیش‌تر آشنا خواهید شد. امیدواریم این مقاله الهام‌ بخش کسانی باشد که با گرامر و واژگان اولیه احساس راحتی کرده‌اند و مشتاق خواندن متون ژاپنی هستند. ما مطمئن هستیم که شما می‌توانید ماجراجویی هیجان‌ انگیز خود را در دنیای زبان و ادبیات ژاپنی آغاز کنید!

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *