کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ژاپنی

۱۳ تا از بهترین اپلیکیشن ها و نرم افزارهای یادگیری زبان ژاپنی

۴.۱
(۷)

اگر شما هم می‌خواهید از کمترین زمان ممکن به بهترین نحو برای یادگیری زبان ژاپنی استفاده کنید، این مقاله برای شماست.
یادگیری زبان ژاپنی مانند یک ماراتن است، نه دو سرعت. یکی از منابع یادگیری زبان ژاپنی اپلیکیشن ها و نرم افزارها هستند که شما حتی می‌توانید به تنهایی از این برنامه‌ها بهره ببرید و برای این ماراتن آماده شوید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

در ادامه قصد داریم تعدادی از بهترین اپلیکیشن های آموزش این زبان را معرفی می‌کنیم تا بتوانید حتی از زمانی که بین محل کار و منزل خود در رفت و آمد هستید یا قبل از اینکه به خواب بروید برای یادگیری یا تقویت مهارت‌های خود در زبان ژاپنی، استفاده کنید.

لازم به ذکر است که این نرم‌افزارها اغلب برای سیستم عامل اندروید و ios و بعضاً برای ویندوز طراحی شده‌اند. همچنین قصد داریم بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان ژاپنی که به صورت رایگان در دسترس شما هستند را نیز معرفی کنیم. لینک دانلود آن‌ها را نیز برایتان می‌گذاریم تا بهانه‌ای برای شروع نداشته باشید! پس با ما همراه شوید.

 

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان ژاپنی

 

۱- اپلیکیشن LingoDeer

LingoDeer

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

لینگودیر یکی از بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان ژاپنی است که برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios قابل استفاده می‌باشد. این برنامه به عنوان منبعی مناسب برای زبان‌آموزان در سطح مبتدی تا متوسط که قصد یادگیری لغات جدید، دستور زبان یا قواعد و مکالمه را دارند، در نظر گرفته می‌شود. مطمئن باشید که لینگودیر برای شروع انتخابی فوق‌العاده است.

هر درس در این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که ابتدا لغات جدید را به همراه توضیحات کامل آن یاد بگیرید. در ادامه نکات مربوط به قواعد را در قالب دیالوگ‌هایی به شما آموزش می‌دهد. به کمک این برنامه می‌توانید به صورت گام به گام دستور زبان ژاپنی را یاد بگیرید یا آنچه قبلاً از این زبان یاد گرفته‌اید را در ذهنتان توسعه دهید. اما این تمام ماجرا نیست!

در این نرم‌افزار علاوه بر دروس مذکور، گزینه‌های دیگری مانند فلش کارت و داستان نیز برای یادگیری بهتر زبان‌آموزان ارائه شده است.

در واقع نرم افزار لینگودیر برای این طراحی شده است که شما را از سطح «مبتدی» به سطحی برساند که بتوانید جملات خود را در سطح متوسط بیان کنید.

نصب این برنامه، ساخت پروفایل و شروع کار با آن و حتی گذراندن نیمی از دوره کاملاً رایگان است. اما در ادامه برای دسترسی به تمامی آموزش‌ها نیاز به پرداخت مبلغی خواهید داشت.

 

۲- اپلیکیشن Doulingo

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

دولینگو، نامی آشنا برای تمامی افراد با هر گروه سنی و هر زبانی! این برنامه یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای یادگیری زبان ژاپنی است که می‌توانید به صورت کاملاً رایگان از آن استفاده کنید.

این برنامه از طریق تمرین‌های مختلفی که به زبان‌آموزان ارائه می‌دهد، اصول اولیه‌ی هر زبانی را به آن‌ها آموزش می‌دهد. هر درس در این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که موضوعی متفاوت را پوشش می‌دهد و لغات مربوط به همان موضوع را به شما معرفی می‌کند.تمرینات در این نرم افزار به صورت ترجمه ژاپنی به انگلیسی و برعکس،‌ پر کردن جای خالی با عبارت مورد نظر و تمرین نوشتاری زبان ژاپنی ارايه می‌شود. شما با گذراندن آزمون کوتاهی که در پایان هر درس تعبیه شده، می‌توانید راهی مرحله و درس بعدی شوید.

مهارت نوشتاری زبان ژاپنی در نرم افزار دولینگو در ابتدا با آموزش دو سیستم نوشتاری هیراگانا و کاتاکانا شروع می‌شود و در ادامه با پیشروی زبان‌آموزان، سیستم نوشتاری کانجی نیز به آموزش‌ها اضافه می‌شود. یکی از مزایای اسفاده از این برنامه این است که تکرار تمرینات قبلی در این نرم افزار آزاد است! شما می‌توانید هر چند وقت یک بار به تمرینات هر درسی مراجعه کنید و با مرور تمرینات آن،‌ همه چیز را در ذهن خود تثبیت نمایید.

به طور خلاصه بگوییم که با استفاده از این نرم افزار کافیست روزی ۱۵ دقیقه برای یادگیری زبان ژاپنی وقت بگذارید. اگر این کار را به یک عادت تبدیل کنید، می‌توانید واژگان و دستور زبان ژاپنی را تا سطحی بالاتر از مبتدی بیاموزید.

 

۳- اپلیکیشن Kanji Study

Kanji Study

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

یادگیری سیستم نوشتاری کانجی که یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های یادگیری زبان ژاپنی است، می‌تواند تبدیل به یک کار طاقت‌فرسا شود. مگر اینکه از یک برنامه خوب برای مدیریت و یادگیری خواند و نوشتن آن استفاده نمایید.

برنامه کانجی استادی برای همین کار طراحی شده است. این برنامه مسیر یادگیری الفبای ژاپنی را برای شما به یک کار لذت بخش تبدیل می‌کند.

در این اپلیکیشن برای هر واژه معنی و اطلاعات دقیقی ارائه شده است. به کمک انیمیشن‌های کوتاهی که برای هر واژه ارائه می‌شود می‌توانید معنی و کاربرد صحیح هر واژه را یاد بگیرید. ضمناً در این برنامه تمریناتی برای مهارت نوشتن کانجی زبان‌آموزان در نظر گرفته شده است که به کمک آن‌ها می‌توانند خود را به چالش بکشند.

مطمئن باشید که با انتخاب این نرم‌افزار جامع و کاربردی، نه تنها می‌توانید تا سطح خوبی از کانجی پیشرفت کنید، بلکه می‌توانید در آزمون مهارت‌های زبان ژاپنی (JLPT) نیز شرکت کنید.

بیشتر بدانید:

لازم به ذکر است که استفاده از این برنامه در سطح مبتدی کاملاً رایگان است اما برای یادگیری پیشرفته و دسترسی به آموزش‌های کامل آن، باید هزینه آن را پرداخت نمایید.

بیشتر بخوانید:

 

۴- اپلیکیشن  Learn Japanese Phrases By Bravolol

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 این برنامه برای یادگیری عبارات، اصطلاحات و لغات زبان ژاپنی به همراه نحوه تلفظ آن‌ها برای زبان‌آموزان در سطح مبتدی انتخابی مناسب است. استفاده از این برنامه برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد. همچنین به صورت آفلاین نیز می‌توانید از این اپلیکیشن بهره ببرید.

یکی از نکات مثبت درباره این برنامه این است که آموزش‌های آن به صورت موضوعی دسته‌بندی شده‌اند. یعنی شما می‌توانید موضوعات مختلف مانند نحوه‌ی احوالپرسی کردن به ژاپنی، اصطلاحات مربوط به غذاها و سفارش آن‌ها یا حتی صحبت‌های عاشقانه را به صورت منظم یاد بگیرید. همچنین این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که صحبت خود را ضبط کنید و تلفظ خود را با صدای برنامه مقایسه کنید. در این صورت می‌توانید ببینید که آیا مانند یک فرد بومی قادر به صحبت کردن هستید یا خیر!

 

۵- اپلیکیشن Busuu

Busuu

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

اگر به دنبال یک نرم افزار همه فن حریف برای یادگیری زبان ژاپنی هستید، «بوسو» برای شماست. این برنامه با آموزش‌های کوتاه و سریع روزانه، شما را برای صحبت کردن مانند یک فرد بومی آماده می‌کند. این برنامه برای زبان‌آموزان در سطح مبتدی و متوسط انتخابی مناسب است.

این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که یک برنامه‌ی یادگیری شخصی برای خود در نظر بگیرید تا بتوانید زمان مطالعه خود را به آرامی به حداکثر برسانید. به طور کلی برای شروع کافیست تنها روزی ۱۰ دقیقه وقت بگذارید.

نصب و شروع کار با این نرم افزار برای شما هزینه‌ای ندارد. اما برای استفاده‌ی کامل از آموزش‌های آن می‌توانید هزینه‌ی اشتراک را پرداخت کنید.

 

۶- اپلیکیشن Obenkyo

Obenkyo

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های android

اوبنکیو یکی از بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان ژاپنی است که با تاکید بر آموزش ساختار جمله، مهارت‌های نوشتاری شما را ارتقا می‌دهد. اگر خود را فردی مستقل در زمینه‌ی یادگیری زبان می‌دانید، اوبنکیو انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. استفاده از این اپلیکیشن جامع کاملاً رایگان بوده و برای افراد مبتدی به شدت توصیه می‌شود. چرا که تمام اصول اولیه‌ی زبان ژاپنی را جداگانه دسته‌بندی کرده و به شما یاد می‌دهد.

این نرم افزار قادر به تشخیص دست خط است. به همین دلیل شما می‌توانید درست و خوانا نوشتن را تمرین کنید. پس درنگ نکنید! این برنامه را بر روی تلفن همراه خود نصب نمایید و همین حالا شروع کنید. تنها نسخه‌ی اندروید این نرم‌افزار موجود است.

 

۷- اپلیکیشن Drops

Drops

     لینک دانلود اپلیکیشن:

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

آیا به دنبال جنبه‌های سرگرمی و یادگیری زبان ژاپنی هستید؟ نرم افزار دراپس را نصب کنید. یک برنامه‌ی بازی با کلمات ژاپنی که شما را در مسیر یادگیری واژگان ژاپنی هدایت می‌کند. در واقع ایده‌ای که در طراحی این نرم افزار مطرح شده،‌ آن است که چطور هم بازی کنیم و هم زبان ژاپنی را یاد بگیریم.

پس اگر به تازگی با زبان ژاپنی آشنا شده‌اید یا به دنبال چیزی سرگرم‌کننده هستید که با آن سطح خود را ارتقا دهید، این برنامه‌ی جذاب را امتحان کنید. نصب و راه‌اندازی این نرم افزار رایگان است. اما امکان خریداری اشتراک نیز برای زبان‌آموزان وجود دارد.

 

۸- اپلیکیشن JA Sensei

JA Sensei

     لینک دانلود اپلیکیشن:
اپلیکیشن های android

آیا شما هم به اپلیکیشنی کاملاً رایگان برای یادگیری تمام مهارت‌های زبان ژاپنی نیاز دارید؟ این نرم افزار به صورت یک پکیج کامل شما را در مسیر خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان ژاپنی پیش می‌برد. هر درس آموزشی در این نرم افزار شامل آموزش دستور زبان و لغات با مثال‌هایی از دنیای واقعی است که یادگیری این زبان را برای شما بسیار جذاب می‌کند.

اما نکته‌ای که جذابیت این نرم افزار را بیشتر می‌کند، این است که با حقایقی جالب و عجیب درباره آداب و رسوم ژاپن، زبان این کشور را یاد می‌گیرید. این برنامه یکی از بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان ژاپنی برای افراد مبتدی است.  البته لازم به ذکر است که این برنامه تنها برای نسخه‌ی اندروید قابل طراحی شده است.

 

۹- اپلیکیشن Tae Kim’s Guide to Learning Japanese

Tae Kim’s Guide to Learning Japanese

     لینک دانلود اپلیکیشن:  

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

یک برنامه‌ی مرجع که با آن می‌توانید تمامی نکات مربوط به دستور زبان ژاپنی را به خوبی یاد بگیرید. این نرم افزار به قدری خوب و جامع است که آن را به یک کتاب درسی دیجیتال تشبیه می‌کنند. طراح این برنامه،‌ Tae Kim،‌ معتقد است که کتاب‌های درسی سنتی به شیوه‌ای غیرمنطقی ساختار یافته‌اند. زیرا سعی می‌کنند زبان‌آموزان را فوراً به صحبت بیاورند. این قضیه منجر به درکی ضعیف از دستور زبان ژاپنی می‌شود. اما شما با این نرم‌افزار از راه و روشی منطقی به زبان ژاپنی تسلط می‌یابید.

چه فردی مبتدی در یادگیری زبان ژاپنی باشید و چه حرفه‌ای،‌ این نرم افزار برای شما انتخابی ایده‌آل است. چرا که به کمک این برنامه، مبتدیان می‌توانند روی مفاهیم دستوری ضروری مانند آشنایی با افعال و صرف آن‌ها و زبان‌آموزان پیشرفته، روی موضوعاتی مانند عبارات خاص، جملات شرطی و… و یادگیری آن‌ها تمرکز کنند. این برنامه به قدری جامع است که با استفاده از آن نیاز به هیچ فرهنگ لغاتی نخواهید داشت. چرا که در محیط همین نرم افزار می‌توانید کلمات جدید را انتخاب کنید و آن را به مرور زمان یاد بگیرید.

استفاده از این برنامه برای تمامی کاربران با هر سطحی کاملاً رایگان است.

 

۱۰- اپلیکیشن LingQ

LingQ

     لینک دانلود اپلیکیشن:

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

این اپلیکیشن با در دست داشتن منابع صوتی و نوشته‌هایی به زبان ژاپنی به شما این امکان را می‌دهد که با کلمات جدید آشنا شوید یا آن‌ها را برای مطالعه در آینده ذخیره کنید. محتوایی که زبان‌آموزان در این برنامه با آن‌ها مواجه می‌شوند، محتواهای معتبر ژاپنی،‌ اعم از مقالات و اخبار شبکه‌های مختلف است. به همین دلیل زبان‌آموزان می‌توانند به خوبی با کاربرد تمامی کلمات ژاپنی آشنا شوند.

استفاده از این نرم افزار برای یادگیری زبان ژاپنی رایگان است، مگر اینکه بخواهید به منابعی نامحدود دسترسی داشته باشید. در آن صورت کافیست با هزینه‌ای محدود، اشتراک این برنامه را خریداری نمایید.

 

بهترین نرم افزار های یادگیری زبان ژاپنی

اگر فکر می‌کنید با سیستم عامل ویندوز بهتر ارتباط برقرار می‌کنید، این قسمت از مقاله برای شماست. در ادامه به معرفی بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان ژاپنی که قابلیت نصب روی ویندوز را دارند، می‌پردازیم.

 

۱- نرم افزار JapanesePod101

اگر می‌خواهید از آموزش‌های اساتید واقعی به صورت خودآموز استفاده کنید،‌ این برنامه برای شما انتخابی مناسب است. این برنامه شامل آموزش‌های صوتی متعدد، آموزش لغات و دستور زبان، فلش کارت و آزمون‌های متعددی برای یادگیری بهتر زبان است. شما به کمک این نرم‌افزار می‌توانید مهارت‌های خود را در زمینه‌ی مکالمه، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن به سرعت ارتقا دهید. با هر سطحی از دانش زبان ژاپنی، می‌توانید از این برنامه به راحتی استفاده نمایید.

این برنامه یکی از بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان ژاپنی است. چرا که همه‌ی چیزهایی که شما برای یادگیری زبان ژاپنی نیاز دارید را در این برنامه دریافت می‌کنید. این برنامه هم نسخه‌ی ابتدایی رایگان دارد. اما برای دریافت تمامی فایل‌ها و مقالات آن،‌ می‌توانید هزینه‌ی اندکی پرداخت نمایید.

JapanesePod101

 

۲- نرم افزار Pimsleur

یک راه سریع برای یادگیری زبان ژاپنی،‌ مخصوصاً برای مکالمه، استفاده از نرم‌افزار پیمزلر است. شما می‌توانید با آموزش‌های صوتی این برنامه،‌ دستور زبان و واژگان ژاپنی را در قالب مکالمات یاد بگیرید. پیمزلر که برنامه‌ای با قدمت طولانی است، برای زبان‌آموزانی با سطح مبتدی تا متوسط انتخاب مناسبی خواهد بود.

اولین سیستم نوشتاری که در این برنامه آموزش داده می‌شود هیراگانا است. در ادامه به آموزش کانجی نیز پرداخته می‌شود. اما مزیت این برنامه در نحوه‌ی آموزش آن است. یعنی به شما کمک می‌کند که به ژاپنی بیاندیشید و جملات خود را بسازید. پس با خیالی آسوده این برنامه را انتخاب و نصب نمایید.

Pimsleur

 

۳- نرم افزار Rosetta Stone

برنامه‌ی روزتا استون شما را برای یادگیری زبان با کیفیت نسبتاً بالایی آماده می‌کند. اگر فردی مبتدی هستید و برای بار اول قصد دارید زبان ژاپنی را یاد بگیرید، استفاده از این برنامه برای شما راحت‌تر خواهد بود. البته اگر شما یک زبان‌آموز در سطح متوسط باشید که تجربه‌ی یادگیری این زبان را به صورت کلاسیک دارد، می توانید از این فرصت برای یادگیری زبان ژاپنی با روشی جدید نیز استفاده کنید.

آموزش زبان ژاپنی به کمک این برنامه بسیار جذاب است. چرا که وارد حیطه‌ی تخصصی و فنی دستور زبان نخواهید شد. اما به خوبی واژگان جدید را یاد خواهید گرفت. این برنامه هم مانند سایر برنامه‌ها برای مدتی به صورت رایگان قابل استفاده است. اما برای دسترسی به تمامی آموزش‌ها به صورت آزاد،‌ نیاز به پرداخت هرینه‌ی آن خواهید داشت.

Rosetta Stone

 

سخن آخر

خب! همانطور که می‌بینید تعداد زیادی از نرم افزارهای یادگیری زبان ژاپنی برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS وجود دارد و مطمئناً می‌توانید همه‌ی آنها را امتحان کنید. می‌توانید به راحتی در هر شرایطی از آن‌ها استفاده کنید و زبان ژاپنی را یاد بگیرید. حتی ممکن است بخواهید از چند برنامه به صورت همزمان استفاده کنید. در نهایت انتخاب با شماست!

اما فراموش نکنید که چه شخصاً به یادگیری زبان ژاپنی بپردازید و چه از یک مدرس خصوصی زبان ژاپنی کمک بگیرید، مهم‌ترین عامل یادگیری خود «شما» هستید. به خاطر داشته باشید که این تعهد شماست که باعث پیشرفت شما می‌شود. به یاد داشته باشید که ما در این مسیر در کنار شما هستیم.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۱ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *