کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

مدت اعتبار مدرک پی تی ای چقدر است؟

۵
(۲)

همان طور که می‌دانید آزمون پی تی ای یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی در دنیاست و در حال حاضر مراکز متعددی مدرک این آزمون را می‌پذیرند. مهم‌ترین نوع این آزمون، نوع آکادمیک آن است که اغلب افراد برای اهداف مهاجرتی، تحصیلی و شغلی در آن شرکت می‌کنند. مدت اعتبار مدرک پی تی ای آکادمیک نیز مانند مدرک آیلتس و مدرک تافل، ۲ سال است. اما برای دریافت ویزای مهاجرتی به استرالیا تا ۳ سال اعتبار دارد.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

مدت زمان دقیق اعتبار مدرک پی تی ای

مدت اعتبار مدرک پی تی ای آکادمیک شما به مدت ۲ سال از روز آزمون است. در تمام این مدت شما می‌توانید به حساب کاربری خود در وب‌سایت پیرسون وارد شوید و برای ارسال نمره آزمون پی تی ای آکادمیک درخواست بدهید. پس از گذشت دو سال شما دیگر به نمره آزمون پی تی ای خود دسترسی نخواهید داشت.

دقت کنید که پس از دریافت نمره آزمون پی تی ای، داوطلبان باید مرحله احراز هویت را نیز پشت سر بگذارند. کل این فرآیند ممکن است ۵ روز کاری طول بکشد. پس از آن شما می‌توانید مدرک پی تی ای خود را به صورت PDF دریافت، یا از طریق حساب کاربری برای مرکز مورد نظرتان ارسال کنید.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که اگر شما نمره آزمون پی تی ای خود را برای هیچ مرکزی هم ارسال نکنید، این مدرک پس از ۲ سال منقضی خواهد شد. بنابراین هنگام آماده شدن برای شرکت در آزمون پی تی ای، در انتخاب زمان آزمون دقت کنید.

 

مدت اعتبار مدرک پی تی ای برای مهاجرت به استرالیا

آزمون پی تی ای بین متقاضیان مهاجرت به استرالیا و نیوزلند طرفداران زیادی دارد. یکی از دلایل آن این است که شما تا ۳ سال پس از انجام آزمون می‌توانید مدرک پی تی ای خود را به وزارت امور داخلی استرالیا (DHA) ارائه دهید.

مدت اعتبار مدرک پی تی ای برای مهارجرت استرالیا

 

البته این شرط فقط در صورتی است که برای گرفتن پذیرش اقامت دائم یا پذیرش مهاجرت شغلی اقدام کرده باشید. اگر مدرک پی تی ای آکادمیک را برای تحصیل در دانشگاه‌ها یا کالج‌های استرالیا می‌فرستید، این مدرک به مدت ۲ سال از زمان آزمون اعتبار دارد.

بیشتر بخوانید: دانشگاه‌ های برتر استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی

برای مهاجرت به کشورهای کانادا و انگلیس نیز مدت اعتبار مدرک پی تی ای آکادمیک ۲ سال است.

 

مدت اعتبار مدرک پی تی ای جنرال

شما فقط یک بار می‌توانید در آزمون پی تی ای جنرال شرکت کنید. بنابراین مدت اعتبار مدرک آزمون پی تی ای جنرال مادام‌العمر است. اگر نمی‌دانید که چه زمانی می‌خواهید از مدرک آزمون پی تی ای خود استفاده کنید، شاید آزمون جنرال برایتان گزینه خوبی باشد. اما فراموش نکنید که مراکز معدودی در دنیا مدرک پی تی ای جنرال را می‌پذیرند؛ و این مدرک اغلب برای اهداف مهاجرتی و دریافت ویزای کار، تحصیل یا اقامت به کار نمی‌رود.

 

چطور نمره پی تی ای را ارسال کنم؟

شما به مدت دو سال و به راحتی مدرک آزمون پی تی ای خود را برای دانشگاه‌ها، سفارت کشورها، و مراکز دیگر در سراسر دنیا بفرستید.

  • ابتدا وارد حساب کاربری (myPTE) خود شوید.
  • روی دکمه view Score کلیک کنید (اگر این دکمه را در صفحه اصلی ندیدید به بخش My Activity بروید).
  • در این مرحله می‌توانید مدرک خود را به صورت PDF دریافت کنید.
  • برای ارسال سیستمی مدرک، روی گزینه Send Scores کلیک کنید.
  • نام موسسه مورد نظرتان را در کادر مشخص شده وارد کنید و دکمه Search را بزنید.
  • اطلاعات شخصی خود را مرور کنید و در پایین صفحه روی گزینه Next کلیک کنید و این مسیر را ادامه دهید.
  • ارسال نمره خود برای موسسه مورد نظر را تایید کنید.
  • منتظر دریافت ایمیل تایید بمانید. زمانی که نمره شما برای موسسه مورد نظر ارسال شود، یک ایمیل تایید دریافت می‌کنید.

شما می‌توانید هر بار مدرک آزمون پی تی ای خود را برای ۷ موسسه بفرستید.

بیشتر بخوانید: چه کشورهایی مدرک پی تی ای را قبول دارند؟

 

سخن پایانی

مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد مدت اعتبار مدرک پی تی ای باید در نظر بگیرید این است که زمان آزمون‌تان را طوری انتخاب کنید، که بتوانید به راحتی و بدون دغدغه‌ی از دست دادن زمان، مدرک پی تی ای خود را برای مرکز مورد نظرتان ارسال کنید.

اگر در حال برنامه‌ریزی برای شرکت در آزمون پی تی ای هستید، وقت را تلف نکنید و با رزرو یک کلاس خصوصی آزمون پی تی ای شروع کنید. همراهی یک معلم خصوصی باتجربه نقش مهمی در موفقیت شما بازی می‌کند.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *