کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

جزئیات ثبت نام آزمون پی تی ای – مراحل ثبت نام و پرداخت وجه

۵
(۳)

ثبت نام آزمون پی تی ای یا آزمون آزمایشی پی تی ای به صورت کاملاً آنلاین و به آسانی انجام می‌شود. اگر در ایران زندگی می‌کنید و امکان پرداخت بین‌المللی را به صورت مستقیم ندارید، جای نگرانی نیست. این مرحله را نیز می‌توانید با کمک واسطه‌های موجود به سادگی پشت سر بگذارید. در این مقاله جزئیات همه گام‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب:

 

مرور اجمالی مراحل ثبت نام آزمون پی تی ای آکادمیک

آزمون پی تی ای یکی از جدیدترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی در دنیاست، که به دلیل استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، تفاوت روش نمره‌دهی و شیوه تعاملی آزمون، هر روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود. این آزمون مخاطبان زیادی به ویژه در میان متقاضیان مهاجرت به کشورهای استرالیا، نیوزلند، انگلیس و کانادا دارد. اما در حال حاضر بسیاری از دولت‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معتبر دنیا مدرک آزمون پی تی ای را می‌پذیرند.

بیشتر بخوانید:

آزمون پی تی ای در حال حاضر در ایران برگزار نمی‌شود، و برای شرکت در آن می‌توانید به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید. از طرف دیگر برای پرداخت هزینه آزمون باید کارت اعتباری پرداخت بین‌المللی داشته باشید. شرکت‌های زیادی در حال حاضر امکان پرداخت بین‌المللی را برای شما فراهم می‌کنند، بنابراین نگران پرداخت نباشید. در ادامه این مقاله نیز انواع روش‌هایی را که می‌توانید هزینه آزمون را پرداخت کنید معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

برای ثبت نام در آزمون پی تی ای باید به چند نکته دقت کنید و از قبل خودتان را برای این مراحل در ثبت نام آماده نمایید.

  • باید همه مراحل ثبت نام در آزمون PTE را به صورت آنلاین انجام دهید.
  • مهم‌ترین نوع این آزمون، آزمون پی تی ای آکادمیک است، و انواع دیگر آن کاربرد زیادی ندارند. اما روش‌های ثبت نام تقریباً مشابه است.
  • پیش از شروع ثبت نام روش‌های پرداخت و شرایط شرکت‌های واسطه را چک کنید و مطمئن شوید قصد دارید به چه صورت هزینه آزمون را بپردازید.
  • هنگام ثبت نام پاسپورت خود را کنار دستتان داشته باشید و اطلاعات شخصی را دقیقاً مطابق با پاسپورتتان وارد کنید.
  • در انتهای مسیر ثبت نام باید یک PTE ID دریافت کنید که روز آزمون به آن نیاز دارید.

در یک نگاه، همه مسیری که باید برای ثبت نام در آزمون PTE طی کنید مطابق تصویر زیر است.

گام به گام ثبت نام آزمون پی تی ای

 

گام به گام ثبت نام آزمون پی تی ای آکادمیک در ایران

با توجه به این که آزمون پی تی ای آکادمیک کاربردی‌ترین نوع این آزمون است، مراحل دقیق ثبت نام در آن را با هم طی می‌کنیم.

پیش از شروع مراحل ثبت نام، به این نکته توجه کنید که اگر قرار است پرداخت هزینه آزمون پی تی ای را با استفاده از شرکت‌های واسطه انجام دهید، تعداد زیادی از این شرکت‌ها تمام مراحل ثبت نام آزمون PTE را نیز برای شما انجام می‌دهند. بنابراین می‌توانید تمام مراحل ثبت نام را به یک شرکت واسطه بسپارید. اما دقت کنید که اطلاعات شخصی خود را کامل و دقیق در اختیار آن‌ها قرار دهید، و پس از انجام ثبت نام، اطلاعات حساب کاربری خود در سایت موسسه پیرسون و PTE ID را تحویل بگیرید.

اما اگر قصد دارید خودتان ثبت نام در آزمون را انجام دهید، و مراکز برگزارکننده مطابق با شرایط‌تان را خودتان بررسی کنید، باید گام‌های زیر را به ترتیب طی کنید:

 

۱. ساخت حساب کاربری در وب‌سایت موسسه پیرسون

در قدم اول سایت موسسه پیرسون را باز کنید (pearsonpte.com) و یک حساب کاربری بسازید. اگر قبلاً در این سایت حساب کاربری ساخته‌اید نام کاربری و رمز را وارد کنید. اما اگر اکانت ندارید با استفاده از گزینه Sign in در بالای سمت راست صفحه ساخت حساب کاربری را شروع کنید.

ثبت نام آزمون پی تی ای - ساخت اکانت

 

با کلیک روی گزینه Sign in or create account به صفحه زیر هدایت می‌شوید. گزینه Sign up را در پایین صفحه انتخاب کنید و ایمیل، یک نام کاربری و یک رمز عبور وارد نمایید. رمز عبور باید شامل ۸ تا ۴۰ کاراکتر، حروف بزرگ و کوچک، عدد و نشانه باشد.

ثبت نام آزمون پی تی ای - ساخت حساب کاربری

 

در صفحه بعدی اطلاعات فردی خود را دقیقاً مطابق با پاسپورتتان وارد کنید.

ثبت نام آزمون پی تی ای - اطلاعات فردی

 

بعد از زدن دکمه Create Account به پروفایل شخصی‌تان وارد می‌شوید.

ثبت نام آزمون پی تی ای - تایید ایمیل

 

در بالای سمت راست صفحه می‌توانید اطلاعات اکانت و PTE ID خود را ببینید، آن را جایی ذخیره یا یادداشت نمایید. حتماً برای ادامه فعالیت باید ایمیل‌تان را تایید کنید. یک ایمیل برای شما فرستاده می‌شود که حاوی دکمه (لینک) است. با کلیک روی این دکمه پیامی مشابه آن‌چه در تصویر بالا می‌بینید مشاهده می‌کنید. گزینه Log in to myPTE را انتخاب کنید و دوباره به حساب کاربری خود وارد شوید.

پروفایل خود را با وارد کردن کشوری که در آن زندگی می‌کنید، کشور و شهری که در آن به دنیا آمده‌اید و جنسیت‌تان (زن یا مرد) تکمیل کنید. همیشه می‌توانید این قسمت را از طریق گزینه Account ویرایش کنید. حالا وقت آن است که آزمون‌تان را رزرو کنید.

 

۲. رزرو آزمون پی تی ای

در صفحه اصلی، کشوری که قصد مهاجرت به آن‌جا را دارید (۱) و دلیل مهاجرت‌تان (۳) را انتخاب کنید.

ثبت نام آزمون پی تی ای - انتخاب محل مهاجرت

 

برای انتخاب این دو گزینه نیاز نیست حساسیت زیادی نشان دهید. پس از دریافت نتیجه آزمون می‌توانید آن را برای هر کشور و موسسه‌ای که می‌خواهید بفرستید.

در نهایت دکمه نارنجی رنگ Book PTE Academic را بزنید (۴) و مرحله رزرو آزمون پی تی ای آکادمیک را شروع کنید. در این مرحله می‌توانید شهر مورد نظرتان را جستجو کنید (کادر ۱).

ثبت نام آزمون پی تی ای - انتخاب مکان و زمان

 

اگر روی دکمه Advanced کلیک کنید، گزینه‌هایی برای انتخاب مناسب‌ترین آزمون پی تی ای برای شما در اختیارتان قرار می‌گیرد. همان‌طور که در قسمت ۲ می‌بینید می‌توانید نزدیک‌ترین زمان ممکن برای آزمون را جستجو کنید، یا با استفاده از دکمه سمت راست، حدود تاریخی که برای شما مناسب باشد را وارد کنید.

در قسمت ۳ می‌توانید واحد نمایش فاصله مایل یا کیلومتر و در قسمت ۴ زمان نمایش داده شده را ۱۲ ساعته یا ۲۴ ساعته انتخاب نمایید و دکمه Search را بزنید.

اگر لوکیشن دستگاه شما روشن باشد، و به سایت اجازه دسترسی به آن را بدهید، در این مرحله مراکز آزمونی که به شما نزدیک است را نشان می‌دهد. برای ثبت نام آزمون پی تی ای در ایران ممکن است لازم باشد از فیلترشکن استفاده کنید (اغلب بهتر است فیلترشکن را روشن بگذارید).

اما اگر نتوانستید همه حوزه‌های اطراف را روی نقشه ببینید با جستجوی شهر مورد نظرتان برگزارکنندگان نزدیک به آن شهر را به شما نمایش می‌دهد. مانند تصویر زیر:

ثبت نام آزمون پی تی ای در ایران - مرحله انتخاب حوزه امتحانی

 

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، تعدادی حوزه بر اساس فاصله از مرکز شهری که انتخاب کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌شود. در مستطیل ۱ فاصله مرکز را می‌بینید، و مستطیل ۲ نشانی دقیق حوزه است. مستطیل ۳ نزدیک‌ترین تاریخ در آن مرکز را به شما پیشنهاد می‌دهد. اما شما می‌توانید با باز کردن تقویم، تاریح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در مستطیل ۴ نیز می‌توانید آزمون صبح یا عصر را (اگر در آن مرکز برگزار شود) ثبت کنید. در نهایت دکمه Book را بزنید تا به مرحله بعد بروید.

برای ثبت نام آزمون پی تی ای در ایران، می‌توانید هر کدام از کشورهای همسایه که برای شما راحت‌تر است را انتخاب کنید. همه کشورهایی که آزمون پی تی ای را برگزار می‌کنند، و هزینه برگزاری آزمون در این کشورها در یک صفحه با عنوان PTE test centers and fees آمده است. از کشورهای همسایه می‌توانید آذربایجان، ترکیه، عراق، افغانستان، امارات، ارمنستان و … را انتخاب کنید.

 

۳. پرداخت هزینه آزمون پی تی ای در ایران

پس از تایید مرکز و زمان آزمون صفحه زیر را خواهید دید:

ثبت نام آزمون پی تی ای - پرداخت هزینه

 

در این صفحه شما به طور خلاصه مشخصات آزمونی که رزرو کرده‌اید را می‌بینید. از همین صفحه می‌توانید برای تغییر زمان یا مکان آزمون پی تی ای خود اقدام کنید.

اگر از رزرو آزمون پی تی ای در این زمان و مکان اطمینان دارید، سراغ مرحله پرداخت بروید و ثبت نام خود را نهایی کنید. قیمت آزمون پی تی ای با توجه به مرکزی که انتخاب می‌کنید ممکن است تفاوتی جزئی داشته باشد.

شما برای پرداخت هزینه آزمون پی تی ای سه راه دارید:

  1. اگر ویزا کارت یا کارت اعتباری بین‌المللی دارید، هزینه را با استفاده از آن بپردازید.
  2. اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار یکی از شرکت‌های واسطه پرداخت بین‌المللی معتبر قرار دهید تا این مرحله را برای شما انجام دهند.
  3. ووچر تهیه کنید و با استفاده از ووچر هزینه آزمون را پرداخت کنید.

ووچر (Voucher) نوعی کوپن پرداخت است که می‌توانید از آن برای پرداخت هزینه استفاده کنید. ووچر آزمون پی تی ای را می‌توانید از شرکت‌های معتبر در ایران تهیه نمایید. استفاده از ووچر، شرایط منعطف و مزایایی برای شرکت کنندگان دارد. بنابراین ممکن است به استفاده از آن راغب باشید.

  • به آسانی می‌توانید خودتان ثبت نامتان در آزمون پی تی ای را تکمیل کنید.
  • با استفاده از آن می‌توانید هزینه آزمون پی تی ای را با ۱۰ درصد تخفیف بپردازید.
  • اگر هزینه آزمون از زمان رزرو شما تا روز برگزاری تغییر کند، شما مشمول پرداخت تفاوت مبالغ نیستید.
  • برای استفاده از ووچری که دریافت کرده‌اید یک سال فرصت دارید.
  • اگر از شرکت در آزمون منصرف شوید، به راحتی می‌توانید آن را به دیگران واگذار کنید.

برای پرداخت هزینه آزمون با استفاده از ووچر کافی است در قسمت پرداخت گزینه Add a Voucher را انتخاب و کد را وارد کنید.

 

ثبت نام آزمون پی تی ای برای افراد دارای شرایط خاص

یکی از مزایای ثبت نام در آزمون پی تی ای این است که آزمون PTE به تفاوت‌های فردی احترام می‌گذارد، و شرایط شرکت در آزمون را برای افراد با شرایط ویژه از جمله از افراد دارای معلولیت فراهم می‌کند. برای استفاده از این خدمات کافی است در صفحه کاربری خود در کادر Special Arrangements گزینه Launch form را انتخاب و فرم را پر کنید.

ثبت نام آزمون پی تی ای برای افراد با شرایط خاص

 

توجه داشته باشید که همه مراکز برگزارکننده آزمون پی تی ای ممکن است امکان ارائه خدمات مورد نظر شما را نداشته باشند. بنابراین اطلاعات و شرایط خود را با دقت وارد کنید. این مرححله شامل دو صفحه متوالی است. در صفحه اول توضیحاتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن را با دقت بخوانید. از جمله این که: درخواست شما باید پیش از رزرو نهایی آزمون PTE توسط موسسه برگزارکننده تائید شود (این مرحله ظرف سه روز کاری انجام می‌شود.)؛ و اگر قبلاً در آزمون پی تی ای با شرایط خاص شرکت کرده‌اید، دقت کنید که برای هر آزمون باید یک فرم مجزا پر کنید.

در صفحه دوم، آزمون پی تی ای برخی از شرایط خاص مثل استفاده از ویلچر، استراحت بین آزمون، دسترسی به خدمات پزشکی در حوزه، اتاق جداگانه، و زمان طولانی‌تر را در نظر گرفته است. اما اگر نیاز دیگری دارید می‌توانید گزینه Other را انتخاب و توضیحات لازم را وارد کنید.

ثبت نام آزمون پی تی ای برای افراد دارای معلولیت یا افراد با شرایط خاص

 

پس از آن دو تا از مراکز آزمون پی تی ای را که برای شما در اولویت است وارد کنید تا شرایط آن‌ها بررسی شود. در این صفحه از شما می‌خواهد که دلیل درخواستتان را نیز مشخص کنید و بگویید چطور شرایط خاص شما باعث می‌شود نیاز به این خدمات داشته باشید.

در نهایت فرم خود را ثبت کنید و منتظر دریافت پاسخ بمانید.

 

سخن پایانی

همان‌طور که دیدید، مرحله ثبت نام آزمون پی تی ای آکادمیک را می‌توانید خودتان به تنهایی و به آسانی انجام دهید. در ابتدای برنامه‌ریزی برای آمادگی برای آزمون پی تی ای یک محدوده زمانی برای شرکت در آزمون پی تی ای مشخص کنید و هر چه زودتر در آزمون مورد نظرتان ثبت نام کنید. این کار به شما کمک می‌کند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای مطالعه داشته باشید، و به موقع خودتان را برای آزمون پی تی ای آماده کنید.

برای پیشرفت سریع‌تر و آشنایی دقیق‌تر با شرایط و جزئیات آزمون پی تی ای می‌توانید از یک معلم خصوصی آزمون پی تی ای کمک بگیرید.

اگر هنوز هم سوالی در مورد مراحل ثبت نام آزمون پی تی ای دارید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها از ما بپرسید، یا به بخش سوالات متداول در وب‌سایت پیرسون مراجعه کنید (Pearson Customer-service).

 

منبع: pearsonpte.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *