کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

هزینه مدرک پی تی ای چقدر است؟

۵
(۲)

آزمون پی تی ای یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی در سراسر جهان است، که هر روز به مراکز پذیرنده، و طرفداران آن افزوده می‌شود. هزینه مدرک پی تی ای هر سال توسط موسسه پیرسون تعیین می‌شود. اما ممکن است قیمت آن در هر یک از مراکز برگزارکننده آزمون پی تی ای تفاوت کمی داشته باشد.

 

فهرست مطالب:

 

هزینه مدرک پی تی ای در ایران

با توجه به این که این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود، متقاضیان ساکن ایران برای شرکت در آزمون پی تی ای باید هزینه سفرشان را نیز در نظر بگیرند. بنابراین هزینه دریافت مدرک پی تی ای در ایران شامل هزینه آزمون و هزینه سفر شما به یکی از کشورهای همسایه خواهد بود.

دقت کنید که مهم‌ترین و پرتقاضاترین نوع آزمون پی تی ای، PTE Academic است. اما برخی از کشورها انواع دیگر این آزمون را نیز برگزار می‌کنند؛ یعنی آزمون PTE Academic UKVI و PTE Academic Online و PTE Home.

نسخه آنلاین آزمون پی تی ای آکادمیک در ایران برگزار نمی‌شود، اما مدرک آن نیز برای درخواست ویزا قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: شرکت در آزمون پی تی ای برای ایرانیان

 

هزینه مدرک پی تی ای در کشورهای همسایه

اغلب کشورهای همسایه ایران آزمون پی تی ای را برگزار می‌کنند. شما می‌توانید در هر مرکزی که برایتان مناسب‌تر است ثبت نام کنید، مقدمات سفرتان را نیز فراهم کنید.

در جدول زیر می‌توانید هزینه آزمون پی تی ای در سال ۲۰۲۳ در چند کشور همسایه ایران را که رفت و آمد به آن‌ها ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است ببینید. در اغلب کشورها شما باید این هزینه آزمون پی تی ای را به پول رایج همان کشور پرداخت کنید؛ اما قیمت آزمون در برخی کشورها نیز به دلار آمریکا دریافت می‌شود.

کشور / نوع آزمون PTE Academic PTE Academic UKVI PTE Home PTE Academic Online
ترکیه ۲۶۰۰ لیر ترکیه ۲۶۰۰ لیر ترکیه ۲۲۱۰ لیر ترکیه ۲۶۰۰ لیر ترکیه
آذربایجان ۲۱۰ دلار آمریکا ۲۱۰ دلار آمریکا ۱۷۵ دلار آمریکا ۲۱۰ دلار آمریکا
ارمنستان (ایروان) ۲۰۵ دلار آمریکا ۲۰۵ دلار آمریکا ۱۷۰ دلار آمریکا ۲۰۵ دلار آمریکا
امارات متحده عربی ۱۱۵۰ درهم امارات ۱۱۵۰ درهم امارات ۹۷۵ درهم امارات ۱۱۵۰ درهم امارات
پاکستان ۲۱۵ دلار آمریکا ۲۲۰ دلار آمریکا ۱۸۵ دلار آمریکا ۲۱۵ دلار آمریکا
افغانستان ۲۰۰ دلار آمریکا ۲۰۰ دلار آمریکا ۱۶۵ دلار آمریکا ۲۰۰ دلار آمریکا
عراق ۲۵۰ دلار آمریکا ۲۵۰ دلار آمریکا ۲۱۰ دلار آمریکا ۲۵۰ دلار آمریکا
عمان ۲۳۰ دلار آمریکا ۲۳۰ دلار آمریکا ۱۹۵ دلار آمریکا ۲۳۰ دلار آمریکا
کویت ۲۷۰ دلار آمریکا ۲۷۰ دلار آمریکا ۲۲۵ دلار آمریکا ۲۷۰ دلار آمریکا
تاجیکستان ۱۹۰ دلار آمریکا ۱۹۰ دلار آمریکا ۱۶۰ دلار آمریکا ۱۹۰ دلار آمریکا
هند ۱۵۹۰۰ روپیه هند ۱۵۹۰۰ روپیه هند ۱۳۵۰۰ روپیه هند ۱۵۹۰۰ روپیه هند

اگر کشور دیگری مد نظر شماست، می‌توانید در صفحه PTE test centers and fees در سایت پیرسون هزینه آزمون پی تی ای را چک کنید.

 

روش پرداخت هزینه آزمون پی تی ای در ایران

در مجموع هزینه مدرک پی تی ای را به ۳ شکل می‌توانید پرداخت کنید:

  • اگر کارت اعتباری بین‌المللی معتبر یا ویزا کارت دارید، می‌توانید به آسانی در پایان مسیر ثبت نام آزمون پی تی ای پرداخت هزینه را انجام دهید.
  • ووچر (Voucher) تهیه کنید و با استفاده از آن هزینه آزمون پی تی ای را پرداخت کنید.
  • از یک شرکت واسطه بخواهید که هزینه مدرک پی تی ای شما را پرداخت کند.

توجه کنید که موسسه پیرسون برای پرداخت کارت‌های اعتباری و نقدی خاصی را می‌پذیرد، یعنی فقط Visa®, MasterCard®, American Express®۱ یا JCB®.

ووچر آزمون پی تی ای را می‌توانید از موسساتی که در ایران خرید ووچر را انجام می‌دهند بخرید. اما برای پرداخت هزینه از طریق شرکت‌های واسطه، باید اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا ثبت نام شما را تکمیل کنند.

پرداخت هزینه مدرک پی تی ای با خرید ووچر

 

در حال حاضر شرکت‌هایی نیز وجود دارند که تمام مراحل ثبت نام آزمون پی تی ای را برای شما انجام می‌دهند. اگر قصد دارید همه مراحل ثبت نامتان را به یک موسسه داخلی بسپارید، دقت کنید که اطلاعات دقیق پاسپورتتان را در اختیارشان قرار دهید؛ و حتماً از شرکت‌های معتبر کمک بگیرید.

 

هزینه های جانبی دریافت مدرک پی تی ای

با توجه به این که آزمون پی تی ای در ایران برگزار نمی‌شود، شما برای برآورد هزینه مدرک پی تی ای باید هزینه سفرتان به یکی از کشورهای همسایه (یا هر کشور دیگری که برای شما مناسب است)، هزینه اقامت چند روزه در آن کشور، و هزینه‌های گرفتن پاسپورت، یا در صورت نیاز ویزا را نیز در نظر بگیرید.

هزینه سفر برای شرکت در آزمون پی تی ای

 

این هزینه‌ها با توجه به کشور و شهری که برای شرکت در آزمون پی تی ای انتخاب می‌کنید، ممکن است تفاوت زیادی با هم داشته باشد. مسلم است که تغییر قیمت ارز نیز بر هزینه‌های جانبی دریافت مدرک پی تی ای تاثیر می‌گذارد.

در نهایت هزینه‌های دیگری که ممکن است لازم باشد برای گرفتن مدرک پی تی ای به آن فکر کنید، می‌تواند شامل هزینه شرکت در آزمون تمرینی پی تی ای (Mock PTE)، هزینه شرکت در کلاس و هزینه تهیه منابع آزمون پی تی ای باشد.

 

هزینه آزمون آزمایشی پی تی ای در سال ۲۰۲۳

موسسه پیرسون یک آزمون تمرینی پی تی ای برگزار می‌کند که قطعاً معتبرترین آزمون Mock PTE به شمار می‌آید. زیرا توسط برگزارکننده آزمون طراحی و ارائه شده است. این آزمون به صورت آنلاین برگزار می‌شود و شما نیازی ندارید برای شرکت در آن به کشور دیگری سفر کنید.

آزمون ماک پی تی ای در ۵ نسخه با نام‌های A, B, C, D, E برگزار می‌شود و هزینه همه نسخه‌های آزمون آزمایشی پی تی ای ۳۵.۹۹ دلار آمریکا است. پیش از آن که در آزمون آزمایشی پی تی ای ثبت نام کنید، حتماً مشخصات کامپیوتری را که برای شرکت در آزمون نیاز دارید بررسی کنید و با کامپیوتر خودتان مقایسه نمایید.

توجه کنید که نتیجه آزمون آزمایشی پی تی ای اعتباری ندارد و شما نمی‌توانید آن را به جایی ارائه کنید.

علاوه بر این موسسه پیرسون پکیج‌هایی شامل آزمون آزمایشی پی تی ای ارائه می‌دهد که علاوه بر آن نمونه سوالات بیشتر و منابع کارآمدی در اختیار شما قرار می‌دهد. این موسسه سه پکیج اصلی دارد:

  1. پکیج برنزی: دو آزمون آزمایشی پی تی ای با گزارش کامل نمره آزمون، و بانک سوالات آزمون پی تی ای آکادمیک شامل ۳۰۰ سوال تمرینی؛ به قیمت ۵۹.۹۹ دلار آمریکا.
  2. پکیج نقره‌ای: چهار آزمون آزمایشی پی تی ای با گزارش کامل نمره آزمون، و بانک سوالات آزمون پی تی ای آکادمیک؛ به قیمت ۸۹.۹۹ دلار آمریکا.
  3. پکیج طلایی: ۵ آزمون آزمایشی پی تی ای با گزارش کامل نمره آزمون، بانک سوالات آزمون پی تی ای آکادمیک، پکیج PTE Academic English Booster، و راهنمای جامع آزمون پی تی ای؛ به قیمت ۱۲۹.۹۹ دلار آمریکا.

هر کدام از این منابع را جداگانه نیز می‌توانید تهیه کنید.

 

سخن پایانی

نکته مهمی که هنگام پرداخت هزینه‌های آزمون پی تی ای یا خرید منابع آزمون لازم است به آن توجه کنید، این است که حتماً این کار را از طریق یک شرکت واسطه معتبر انجام دهید.

هر چه زودتر فرآیند آماده شدن برای آزمون پی تی ای و رزرو آزمون را انجام دهید، با نگرانی کمتری مراحل را طی خواهید کرد. شما می‌توانید آزمونتان را تا ۲ هفته پیش از تاریخ شرکت در آن رزرو کنید. اما موسسه پیرسون امکان ثبت نام دیرهنگام را نیز در نظر گرفته است. فقط برای ثبت نام دیرهنگام در آزمون پی تی ای باید کمی هزینه اضافه‌تر پرداخت کنید.

می‌توانید همین حالا با رزرو یک جلسه تدریس خصوصی آزمون پی تی ای شروع کنید.

 

منبع: pearsonpte.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *