کلاس آنلاین زبان ترکی استانبولی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ترکی

یادگیری سریع و آسان ترکی استانبولی با کلاس خصوصی زبان ترکی

۵
(۵)

شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان ترکی استانبولی یک راه عالی برای یادگیری سریع، آسان و کارآمد این زبان محبوب است. درس‌ها و مطالبی که در این کلاس‌های خصوصی ارائه می‌شوند به دلیل طراحی شدن براساس نیاز زبان آموز و سطح دانش او نسبت به انواع دیگر روش‌های یادگیری ترکی استانبولی برتری دارند.

از دیگر محاسن این روش می‌توان به منعطف بودن ساعات کلاسی اشاره کرد.
اما قبل از ثبت نام و شروع یادگیری، ممکن است سوالات زیادی برای اکثر افراد پیش بیاید که در این مقاله به طور خلاصه به  آن‌ها پاسخ خواهیم داد تا در نهایت شما بتوانید با خیال راحت فرایند یادگیری خود را با انتخاب بهترین معلم و کلاس خصوصی شروع کنید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

اهمیت یادگیری زبان ترکی استانبولی

یادگیری زبان دوم، چیزی بیشتر از به خاطر سپردن لغات، نحوه تلفظ و دستورهای زبانی است. مسیر یادگیری یک زبان جدید بسیار چالش برانگیز است که می‌تواند ذهن شما را به روی دیدگاه‌ها و عقاید جدید باز کند. همچنین افزایش دانش خود در مورد زبان‌های دیگر به شما کمک می‌کند تا بتوانید با افراد بیشتری در سراسر جهان ارتباط برقرار کرده و فرصت‌های شغلی و دوستی بیشتری به دست بیاورید.

زبان ترکی استانبولی نیز از این قوائد مستثنی نبوده و دلایل زیاد دیگری وجود دارد که اهمیت یادگیری این زبان را به شما نشان دهند؛ از جمله:

 

پیشرفت شغلی

حدود ۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند.
این قضیه در کنار یک اقتصاد رو به رشد کشور ترکیه، نشان می‌دهد که با یادگیری این زبان فرصت‌های شغلی بیشتری را در حوزه‌های مالی، گردشگری، آموزشی، تجارت و… در دسترس خواهید داشت.

علاوه بر پیشرفت شغلی، با یادگیری ترکی استانبولی قادر خواهید بود تا با همکاران و مشتریان ارتباط بهتر و موثرتری برقرار کرده و تصویر بهتری از خود در ذهن آن‌ها برجای بگذارید.

 

افزایش درک بین فرهنگی

آشنایی  با فرهنگ زبانی که در حال یادگیری آن هستیم، فرایندی است که خواه‌ناخواه در مسیر یادگیری اتفاق می‌افتد.

با یادگیری زبان ترکی استانبولی شما درک عمیق‌تری از فرهنگ این کشور پیدا خواهید کرد.
ترکیه جزو کشورهایی با فرهنگی منحصر به فرد و متنوع است که حین طی کردن مسیر یادگیری زبان آن می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد تاریخ، آداب و رسوم و سنت‌هایش نیز به دست آورید. علاوه بر این‌ها، با افزایش درک بین فرهنگ و تفاوت‌های آن، شما می‌توانید موقعیت اجتماعی بهتری داشته باشید و در برخورد با افراد بومی از بروز سوءتفاهم‌های فرهنگی زیادی جلوگیری کنید.

کلاس خصوصی ترکی

 

تقویت عملکرد مغز

تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که یادگیری یک زبان جدید عملکرد مغز ازجمله حافظه، عملکرد شناختی و مهارت‌های حل مسئله را تقویت می‌کند.

با شرکت در کلاس‌ خصوصی زبان ترکی، به دلیل اینکه درس‌ها و مطالب براساس سطح دانش شما ارائه شده و از بیان مطالب تکراری خودداری می‌شود، عملکرد مغز با سرعت بیشتری تقویت می‌شود.
علاوه بر این‌ها، هنگام یادگیری یک زبان جدید، شما به مثال‌ها و سناریوهای زیادی برای تمرین کردن نیاز دارید که با ساختن این سناریوها، مغز شما یاد می‌گیرد خلاقیت به خرج بدهد و تحرک بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

 

عوامل مؤثر در افزایش سرعت یادگیری ترکی استانبولی

فاکتورهای زیادی وجود دارد که می‌توانند در سرعت یادگیری زبان جدید تاثیرگذار باشند؛ ازجمله:

  • انتخاب معلم زبان خصوصی مناسب

یادگیری با معلمی که با توانایی‌های شما آشنا باشد و بداند چگونه شما را در کمترین زمان به هدفتان برساند، یکی از مهمترین فاکتورها در یادگیری سریع زبان ترکی استانبولی است.

  • داشتن هدف و برنامه ریزی

هدف گذاری و برنامه ریزی به شما کمک می‌کند تا چشم انداز بهتری از آنچه که می‌خواهید داشته باشید.
همچنین این کار به شما کمک می‌کند تا بعد از شروع مسیر یادگیری و قرار گرفتن در معرض اطلاعات و مسیرهای جانبی متفاوت، سردرگم نشده و با قاطغیت و سرعت بیشتری به سوی هدف از پیشن تعیین شده بروید.

  • یادگیری و مطالعه فعالانه

یادگیری فعالانه مطالب مورد نظر، باعث می‌شود تا آن‌ها به طور عمیق‌تر و موثرتری در ذهنتان تثبیت شوند. این کار احتمال فراموشی را نیز کمتر می‌کند.

یادگیری آنلاین زبان ترکی

 

مزایای یادگیری ترکی استانبولی با کلاس خصوصی

یادگیری زبان ترکی استانبولی برای هر فردی می‌تواند یک تجربه چالش برانگیز و در عین حال هیجان انگیز و مفید باشد. اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن بیشترین درک را از این زبان به دست آورید، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما شرکت در کلاس خصوصی است.

کلاس‌های خصوصی مزیت‌های زیادی دارند؛ اما در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

درس‌ها و برنامه ریزی شخصی سازی شده

یکی از مزیت‌های اصلی کلاس‌های خصوصی ترکی استانبولی این است که می‌توان محتوای جلسات را متناسب با سبک یادگیری زبان آموز و نیازهای او شخصی سازی کرد؛ به این معنی که معلم می‌تواند بر روی حوزه‌هایی تمرکز کند که زبان آموز ضعف بیشتری در آن‌ها داشته و یا می‌خواهد آن‌ها را بیشتر از بقیه تقویت کند. این حوزه‌ها می‌توانند مربوط به هرکدام از مهارت‌های گفتاری، شنیداری، مکالمه، گرامر و… باشند.

از طرفی دیگر، تمامی افراد با تمامی سطوح، از مبتدی تا پیشرفته، می‌توانند از کلاس‌های خصوصی استفاده کرده و از مطالب آموزشی مرتبط با دانش خود برخوردار شود.

تطابق سطح مطالبی که در جلسات خصوصی ارائه می‌شوند با سطح دانش زبان آموز در یادگیری آسان و سریع اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل است که با ثبت نام در هر یک از کلاس‌های خصوصی موجود در پلتفرم هایتاکی از یک آزمون تعیین سطح رایگان در جلسه اول بهره‌مند می‌شوید.

 

انعطاف پذیری مکانی و زمانی

کلاس‌های خصوصی از نظر زمان بندی و مکان انعطاف بیشتری نسبت به انواع کلاس‌های دیگر دارند. این امر به زبان آموزان پرمشغله با برنامه‌های نامنظم روزانه و غیر قابل پیش‌بینی دارند کمک می‌کند تا به دلیل عدم توانایی شرکت در کلاس در یک ساعت مشخص از روز، بتوانند زمان برگزاری را از طریق هماهنگی با معلم، آن را به چند ساعت قبل یا بعد منتقل کند.

کلاس خصوصی ترکی استانبولی در هایتاکی

 

اهمیت این کار زمانی بیشتر مشخص می‌شود که فرد بخواهد زبان ترکی استانبولی را در سریع‌ترین زمان ممکن یاد بگیرد و حتی یک جلسه نیز برای او اهمیت زیادی داشته باشد.

 

اختیار بیشتر در انتخاب محتوای کلاس‌ها

شرکت در کلاس خصوصی به منظور یادگیری زبان ترکی به شما این اجازه و اختیار را می‌دهد که بخش اعظم مطالبی را که قرار است در کلاس ارائه شوند خودتان انتخاب کنید.
شما مشخص می‌کنید که چه چیزی را و در چه مدت زمانی می‌خواهید یاد بگیرید.
این کار به دلیل اینکه شما را به طور ملموس‌تری به هدفتان نزدیک می‌کند، می‌تواند باعث افزایش انگیزه شما در یادگیری نیز بشود. برای مثال، اگر قصد مهاجرت تحصیلی داشته باشید، می‌توانید فقط بر روی مواردی تمرکز کنید که مربوط به این حوزه بوده و حتی آن را به طور فشرده، با سرعت بیشتر و در مدت زمان کوتاه‌تری یاد بگیرید تا بتوانید با استرس کمتری در آزمون‌ها شرکت کنید.

 

کارهایی که برای افزایش بهره‌وری کلاس‌های خصوصی نباید انجام دهید

همه ما می‌دانیم که هزینه کلاس‌های خصوصی می‌تواند بیشتر از روش‌های دیگر یادگیری زبان باشند، اما اگر میزان مطالبی را که می‌توانید در هر جلسه یاد بگیرید را در نظر داشته باشید، متوجه خواهید که این هزینه مالی کاملا ارزشش را خواهد داشت.

در ادامه نکاتی را لیست کرده‌ایم که انجام ندادن آن‌ها می‌تواند به سرعت یادگیری شما بیفزاید و بهره‌وری کلاس‌ها را افزایش دهد.

یادگیری زبان ترکی استانبولی

 

مرور نکردن درس بلافاصله بعد از کلاس

چند ساعت بعد از یادگیری مطالب جدید و پایان کلاس، مغز شما بیشترین آمادگی برای تثبیت مطالب جدید را دارد؛ پس مطمئن شوید مطالبی که یاد گرفته‌اید را بعد از اتمام کلاس مرور کنید.
برای این کار می‌توانید یادداشت‌ها و نکاتی را که نوشته‌اید به‌صورت منظم و خلاصه پاک‌نویس کنید. این فرآیند تضمین می‌کند که اطلاعاتی که در آخرین جلسه به شما ارائه داده شده است به حافظه بلندمدت منتقل شود.

 

استفاده از کلاس خصوصی به عنوان تنها منبع یادگیری

ثبت نام در یک کلاس خصوصی به این معنی است که شما می‌توانید هر چیزی را که بخواهید در زمینه زبان ترکی استانبولی یاد بگیرید. اما با توجه به وقت محدود این کلاس‌ها، توصیه می‌کنیم که خودتان نیز از منابع دیگر کمک گرفته و با استفاده از آن‌ها به طور فعالانه در یادگیری خود نقش داشته باشید. برای مثال می‌توانید در ساعات خارج از کلاس از فیلم‌ها، کتاب‌ها و موسیقی‌هایی که به یادگیری زبان ترکی شما کمک می‌کنند بهره ببرید و سوالات و اشکالات خود را یادداشت کنید. در جلسه بعدی کلاس، می‌توانید یادداشت‌های خود را با معلم به اشتراک گذاشته و در مورد آن‌ها صحبت کنید.

مزایای کلاس های خصوصی زبان

 

برای پیدا کردن منابع مفید به منظور استفاده از ساعات خارج از کلاس، می‌توانید از محتوای این مقالات ایده بگیرید:

 

برنامه‌ نداشتن برای یادگیری خارج از کلاس

با شرکت در کلاس خصوصی، شما مطمئن خواهید شد که معلم برای فرایند یادگیری شما یک برنامه کارآمد و منظم چیده است. این امر باعث می‌شود که بسیاری از زبان آموزان همه چیز را به معلم بسپاردند و دیگر برنامه‌ای شخصی برای یادگیری نداشته باشند.

اما برای یادگیری سریع‌تر زبان ترکی لازم است خودتان نیز برای ساعات خارج از کلاس برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید از وقفه‌هایی که بین هر جلسه هست بیشترین بهره را ببرید.

برای اینکه برنامه شما نظم و بازدهی بیشتری داشته باشد، می‌توانید آن را با معلم خود در میان گذاشته و با برنامه کلاسی که او در نظر گرفته است هماهنگ کنید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای افزایش اثرگذاری و بازدهی کلاس های خصوصی زبان

 

کلاس خصوصی زبان ترکی استانبولی مناسب من کدام است؟

بعد از آشنا شدن با مزیت‌های یادگیری زبان ترکی استانبولی به همراه شرکت در کلاس‌های خصوصی، این سوال ممکن است برا‌یتان پیش بیاید که چگونه کلاس و معلم خصوصی مناسب خود را پیدا کنید؟

پیدا کردن فردی که بتواند خواسته‌ها و انتظارات شما را از کلاس برآورده کرده و به شما در دستیابی هر چه سریع‌تر به اهداف‌تان در یادگیری زبان کمک کند، اهمیت زیادی دارد.

تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی

 

در ادامه مواردی که هنگام جستجو به دنبال یک معلم خصوصی باید به آن‌ها توجه کنید را به طور خلاصه ذکر کرده‌ایم:

 

  • تجربه

به دنبال معلمی باشید که تجربه آموزش زبان ترکی استانبولی به افراد زیادی را داشته باشد؛ زیرا بعد از تدریس‌های زیاد، این معلم‌های با سابقه درک بسیار خوبی از فرهنگ و زبان مورد نظر خواهند داشت.
اما این نکته را نیز فراموش نکنید که گاهی اوقات نیز ممکن است معلم‌های خصوصی با سابقه کمتر، تدریس و روش‌های به روزتر و بهتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: مزایای داشتن معلم خصوصی برای کسب موفقیت

 

  • مدارک تحصیلی

هنگام انتخاب یک معلم زبان خصوصی بررسی کنید که آیا فرد مورد نظر به عنوان کسی که ترکی را آموزش بدهد صلاحیت و یا گواهینامه‌ای از یک موسسه معتبر دارد یا خیر؟
برای اطمینان از این مورد، شما می‌توانید معلم‌ خصوصی خود را از پلتفرم هایتاکی انتخاب کنید؛ زیرا صلاحیت تمامی آن‌ها از قبل بررسی و تأیید شده است.

بیشتر بخوانید: چگونه مهارت و تجربه یک معلم زبان را بسنجیم؟

 

  • سبک تدریس

هر فردی با توجه به خصوصیات شخصیتی، به طور متفاوتی یاد می‎‌گیرد. به همین دلیل بسیار مهم است که معلمی را پیدا کنید که بتواند سبک تدریس خود را با سبک یادگیری شما تطبیق دهد.

کلاس خصوصی برای آموزش زبان ترکی

 

مقالات مرتبط:

 

سخن پایانی

اگر همیشه به دنبال راهی برای یادگیری آسان و سریع زبان ترکی استانبولی بوده‌اید، یکی از بهترین گزینه‌ها کلاس‌های خصوصی هستند. روز به روز به متقاضیان یادگیری این زبان افزوده می‌شود و سرعت در یادگیری چیزی است که در این شرایط بسیار اهمیت پیدا کرده و به شما برتری می‌دهد.

با شرکت در کلاس خصوصی زبان ترکی استانبولی، شما دیگر مجبور نیستید وقت خود را صرف مطالبی کنید که از قبل می‌دانستید و فقط بر روی پیشرفت خود سرمایه گذاری می‌کنید. علاوه بر این، با شرکت در کلاس‌های خصوصی آنلاین، دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه برای رفت و آمد نیز ندارید.

همین الان می‌توانید با توجه بودجه و زمان خود، در کلاس‌های خصوصی آنلاین ترکی استانبولی که در پلتفرم هایتاکی ارائه می‌شوند ثبت نام کرده و مسیر هیجان انگیز یادگیری خود را شروع کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *