کلاس آنلاین زبان ترکی استانبولی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ترکی

بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن های یادگیری زبان ترکی استانبولی

۵
(۲)

با توجه به این که ترکیه یکی از مهم‌ترین کشورهای همسایه ایران است، و ما روابط تجاری، توریستی و مهاجرتی زیادی با این کشور داریم، یادگیری زبان ترکی استانبولی تاثیر مهمی بر تسهیل روابط ما با این کشور دارد. از بهترین روش های یادگیری زبان ترکی استانبولی میتوان به استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارها اشاره کرد. از انجایی که ما تقریباً همیشه گوشی موبایلمان را به همراه داریم، بنابراین می‌توانیم همیشه اپلیکیشن‌ های یادگیری زبان ترکی استانبولی را نیز در دسترس داشته باشیم و از هر فرصتی برای یادگیری استفاده کنیم. این نرم افزارها با توجه به کاربردهایی که دارند، یادگیری این زبان را برای ما ساده‌تر خواهند کرد. از این رو بهتر است با مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ های کاربردی یادگیری زبان ترکی آشنا شویم.

در ادامه می‌خوانیم:

 

مزایای اصلی استفاده از نرم‌ افزارها و اپلیکیشن های یادگیری زبان ترکی

تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و امکانات بهتری را برای ما فراهم می‌کند. چرا از این فرصت برای کشف یک دنیای تازه استفاده نکنیم؟!

یادگیری هر زبان جدیدی دری به سوی یک دنیای نو و پر رمز و راز را به روی شما می‌گشاید. زبان ترکی استانبولی نیز می‌تواند شما را با دنیای مردمان همسایه‌مان آشنا کند و فرصت‌های تازه‌ای پیش روی‌تان قرار دهد. یکی از بهترین ابزارهای روز برای شروع یادگیری این زبان، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان ترکی هستند؛ زیرا:

اپلیکیشن‌ها همیشه در دسترس‌اند. در دوره‌ای که هر کسی همیشه یک تلفن همراه با خود دارد، استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان به شما این امکان را می‌دهد که هر کجا هستید به یادگیری زبان مورد علاقه‌تان بپردازید.

متنوع‌اند و دسترسی به محتوای گسترده و باکیفیت را برای همه فراهم می‌کنند. حالا دیگر با دسترسی به اینترنت، منابعی از سرتاسر دنیا با یک یا چند کلیک در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای یادگیری زبان ترکی نیز اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای متنوعی وجود دارد که با توجه به علایق، سلیقه شخصی و کاربرد آن اپلیکیشن‌ها می‌توانید بین‌شان انتخاب کنید. شما با استفاده از یک اپلیکیشن یا نرم‌افزار می‌توانید همه مهارت‌های زبانی را یاد بگیرید.

یادگیری چند مهارت زبانی را با هم ترکیب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها یادگیری همزمان است. در یک برنامه آموزشی، ممکن است شما مهارت شنیدن و خواندن را در کنار یادگیری واژه‌های جدید و گرامر تقویت کنید. مطالعات نشان داده که این شکل از یادگیری تاثیر ماندگارتری نیز خواهد داشت.

یادگیری زبان ترکی در هر موقعیت با استفاده از اپلیکیشن

 

می‌توانید متناسب با شرایط خودتان به یادگیری زبان ترکی بپردازید. این که چقدر در روز یا هفته می‌توانید وقت بگذارید را خودتان تعیین می‌کنید. از طرفی اگر به هر دلیلی برنامه‌تان تغییر کرد نیز چیزی از دست نمی‌دهید. می‌توانید زمان دیگری را به یادگیری اختصاص دهید. به علاوه سرعت پیش رفتن در درس‌ها را نیز می‌توانید با توجه به سرعت یادگیری خودتان تنظیم کنید.

از محیط‌های یادگیری سرگرم‌کننده بهره‌مند می‌شوید. اغلب اپلیکیشن‌ها تلاش می‌کنند تا با درس‌های جذاب و بازی‌وار، مخاطب را به استفاده از اپلیکیشن علاقه‌مند کنند. رقابت بین شرکت‌های سازنده اپلیکیشن‌ها این فرصت را به شما می‌دهد که هر روز برنامه‌های یادگیری زبان جذاب‌تری را تجربه کنید. چه چیزی بهتر از این که هم زبان ترکی یاد بگیرید، هم کمی تفریح کنید.

زبان ترکی را با منابع به‌روز یاد می‌گیرید. اگر تجربه خرید کتاب یا حتی فیلم‌های آموزشی را داشته باشید، می‌دانید که بعد از مدتی منابع جدیدی به بازار می‌آید و شما باید برای استفاده از منابع روز مدام هزینه کنید. اما اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها پیوسته به‌روزرسانی می‌شوند و منابع جدید به سرعت در دسترس شما قرار می‌گیرند.

هزینه‌هایتان را کاهش دهید. شما در محیط یک اپلیکیشن یا نرم‌افزار ممکن است به مجموعه گسترده‌ای از درس‌ها، کتاب‌ها، داستان‌ها، فیلم‌ها و محتواهای صوتی دسترسی داشته باشید. اگر بخواهید هر کدام از آن‌ها را جداگانه تهیه کنید، هزینه زیادی برایتان خواهد داشت. اما اغلب اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، دسترسی به چنین منابعی را با هزینه‌های مقرون به صرفه‌ای فراهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب داستان های زبان ترکی برای سطح مبتدی و کودکان

اپلیکیشن‌ها به ویژه در کنار یک کلاس خصوصی زبان ترکی استانبولی می‌توانند مسیر یادگیری را برای شما هموارتر کنند. حتی می‌توانید از معلم خصوصی زبان ترکی خود بخواهید که شما را راهنمایی کند. اگر در حین مطالعه با اپلیکیشن سوالی برایتان پیش آمد، آن را یادداشت کنید و از مدرس زبان ترکی خود بپرسید.

 

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان ترکی استانبولی

اپلیکشن‌های یادگیری زبان ترکی استانبولی بسیار متنوع‌اند. شما باید با توجه به نیازتان یکی (یا چند تا) از آن‌ها را انتخاب کنید. فقط یادتان باشد خودتان را بین چندین و چند اپلیکیشن گیج نکنید. اگر قصد دارید به طور همزمان از چند اپلیکیشن متفاوت استفاده نمایید، مواردی را انتخاب کنید که موضوعات یا مهارت‌های متفاوتی را به شما یاد می‌دهند. برای مثال می‌توانید یک اپلیکیشن برای تقویت مهارت شنیدن به زبان ترکی استانبولی نصب کنید، و یک اپلیکیشن برای خواندن کتاب، یا یادگیری مکالمه‌های پرکاربرد ترکی.

در ادامه چند مورد از اپلیکیشن‌های کاربردی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی را بررسی می‌کنیم.

 

۱. Mondly

سیستم عامل‌ها ویژگی‌ها نوع هزینه
پشتیبانی از فارسی
اندروید، iOS و نسخه وب شامل نسخه رایگان و ویژه دارد

اگر تازه می‌خواهید یادگیری زبان ترکی استانبولی را شروع کنید، اپلیکیشن Mondly یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد مبتدی است. یک مزیت Mondly این است که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید ترکی را با معادل‌های فارسی آن یاد بگیرید. درس‌های کوتاه و ساده آن به شما کمک می‌کند قدم به قدم زبان ترکی استانبولی را بیاموزید، و با اصطلاحات کاربردی و روزمره آشنا شوید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

اپلیکیشن یادگیری زبان ترکی mondly

 

با این اپلیکیشن می‌توانید یادگیری زبان ترکی را به رایگان شروع کنید و به ترتیب با درس‌ها پیش بروید. اما اگر بخواهید با ترتیب دلخواهتان درس‌ها را بخوانید، باید اشتراک ماهانه یا یک ساله تهیه کنید.

 

۲. Duolingo

سیستم عامل‌ها ویژگی‌ها نوع هزینه
پشتیبانی از فارسی
اندروید، iOS، ویندوز و نسخه وب
  • شروع از مبتدی
  • کاربری آسان و جذاب
  • امکان یادگیری رایگان همه درس‌ها
  • تمرین هر ۴ مهارت زبانی
  • زنجیره یادگیری روزانه
شامل نسخه رایگان و ویژه ندارد

یادگیری زبان ترکی با این جغد سبز رنگ کار لذت‌بخشی است. با دولینگو می‌توانید زبان ترکی استانبولی را از صفر شروع کنید؛ یا اگر از قبل کمی ترکی بلدید، به چند سوال پاسخ بدهید و بنا بر سطح خودتان پیش بروید.

این اپلیکیشن درس‌ها را به صورت بازی‌وار ارائه می‌کند و حتی برای یادگیری زبان ترکی برای کودکان هم جذاب و کاربردی خواهد بود. دولینگو در ابتدای ثبت نام یک از شما می‌پرسد که چرا می‌خواهید زبان ترکی را یاد بگیرید، و با توجه به پاسخی که می‌دهید تمرین‌های متنوعی در اختیار شما خواهد گذاشت. این تمرین‌ها شامل تست، نکات گرامری، مهارت شنیداری، واژگان، دیکته، مکالمه، درک مطلب و… خواهد بود.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

اپلیکیشن یادگیری زبان ترکی استانبولی duolingo

 

به راحتی و به صورت رایگان می‌توانید با اپلیکیشن دولینگو زبان ترکی را یاد بگیرید، اما اگر می‌خواهید دسترسی شما به درس‌ها بدون محدودیت باشد، باید حساب کاربری ویژه را فعال کنید. البته دولینگو برای پیشرفت در درس‌ها به شما امتیاز و الماس هم می‌دهد. با خرج کردن الماس‌هایتان می‌توانید برخی قفل‌ها را باز کنید. با استفاده از دولینگو یادگیری زبان ترکی می‌تواند مثل بازی برایتان جذاب و شگفت‌انگیز باشد.

 

۳. Busuu

سیستم عامل‌ها ویژگی‌ها نوع هزینه
پشتیبانی از فارسی
اندروید، iOS و نسخه وب
  • دوره کامل زبان ترکی از مبتدی تا پیشرفته
  • درس‌های تعاملی و جذاب
  • امکان یادگیری رایگان همه درس‌ها
  • تمرین هر ۴ مهارت زبانی
  • امکان ارتباط با زبان‌آموزان دیگر و افراد بومی
شامل نسخه رایگان و ویژه ندارد

اگر دنبال یک اپلیکیشن یادگیری زبان ترکی هستید که درس‌ها را برای هر سطح جدا کرده باشد، Busuu گزینه خیلی مناسبی برایتان خواهد بود. این اپلیکیشن، سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته دارد و هر سطح شامل تعدادی درس مستقل است. مستقل بودن درس‌ها کمک می‌کند که به راحتی روی چیزی که می‌خواهید یاد بگیرید تمرکز کنید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

اپلیکیشن یادگیری زبان ترکی busuu

 

در اپلیکیشن Busuu پس از یادگیری هر واژه با کاربردهای متنوع آن نیز آشنا خواهید شد. این اپلیکیشن یک بخش مخصوص سفر نیز دارد که با مطالعه آن می‌توانید خودتان را برای سفر به ترکیه آماده کنید. شما با نسخه رایگان اپلیکیشن Busuu می‌توانید به راحتی زبان ترکی را یاد بگیرید، اما نسخه ویژه امکانات بیشتری دارد و می‌توانید اشتراک این نسخه را به صورت ماهانه بخرید.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن این است که شما می‌تواند تمرین نوشتاری یا گفتاری خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از آن‌ها بازخورد بگیرید. افراد بومی ترک‌زبان می‌توانند پیشنهادات مؤثری برایتان داشته باشند که شاید جای دیگری نتوانید به راحتی آن‌ها را پیدا کنید.

 

۴. Babbel

سیستم عامل‌ها ویژگی‌ها نوع هزینه
پشتیبانی از فارسی
اندروید، iOS، نسخه وب
  • آشنایی همزمان با زبان و فرهنگ
  • درس‌های کوتاه و ساده
  • استفاده آسان
  • تمرین هر ۴ مهارت زبانی
شامل نسخه رایگان و ویژه ندارد

دوره زبان ترکی در اپلیکیشن بابل به طور خاص برای یادگیری زبان ترکی طراحی شده است؛ و می‌توانید مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و مکالمه را با آن بیاموزید. طراحی درس‌های کوتاه کمک می‌کند که به راحتی هر کجا که هستید زمانی را به یادگیری زبان ترکی اختصاص دهید. حتی در شلوغ‌ترین روزها هم می‌توانید یک درس بخوانید. هیچ چیزی به اندازه یادگیری پیوسته و منظم پیشرفت شما را تضمین نمی‌کند.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

اپلیکیشن یادگیری زبان ترکی استانبولی Babbel

 

این اپلیکیشن نیز به شما امکان یادگیری رایگان زبان ترکی را می‌دهد. اگر نیاز داشتید از امکانات بیشتری استفاده کنید می‌توانید اشتراک ماهانه بخرید. برای خرید اشتراک طولانی‌تر می‌توانی تخفیف هم بگیرید.

 

۵. Drops

سیستم عامل‌ها ویژگی‌ها نوع هزینه
پشتیبانی از فارسی
اندروید، iOS، نسخه وب
  • یادگیری کلمات و عبارت‌های کاربردی
  • ارائه انیمیشن برای یادگیری طبیعی هر کلمه
  • درس‌های کوتاه و ساده
  • استفاده آسان و منعطف
  • بازی‌ها و فعالیت‌های تعاملی
شامل نسخه رایگان و ویژه ندارد

برای یادگیری دامنه وسیعی از واژگان ترکی اپلیلیکیشن Drops انتخاب خیلی خوبی است. انیمیشن‌هایی که برای نمایش هر کلمه طراحی شده نیز به شما کمک می‌کند آن واژه را به خوبی به خاطر بسپارید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

اپلیکیشن یادگیری زبان ترکی Drops

 

اپلیکیشن Drops به شما این امکان را می‌دهد که کلمات ترکی را با ترجمه آن‌ها یاد بگیرید، یا با مشاهده عکس و ویدیو معنی آن را به ترکی دریابید. با این روش زبان ترکی را تقریباً به همان صورتی که زبان مادری‌تان را یاد گرفته‌اید می‌آموزید، و می‌تواند برایتان اثر ماندگارتری داشته باشد.

می‌توانید به رایگان در اپلیکیشن Drops حساب کاربری بسازید و یادگیری زبان ترکی را شروع کنید. استفاده ۵ دقیقه در روز از این اپلیکیشن رایگان است، اما اگر می‌خواهید مدت بیشتری را با کمک Drops به یادگیری زبان ترکی استانبولی بپردازید می‌توانید اشتراک ماهانه یا طولانی‌تر بخرید.

 

۶. Memrise

سیستم عامل‌ها ویژگی‌ها نوع هزینه
پشتیبانی از فارسی
اندروید، iOS، نسخه وب
  • تنوع در دوره‌های آموزشی
  • دوره‌های یادگیری زبان ترکی رایگان
  • درس‌های کوتاه و ساده
  • استفاده آسان و منعطف
  • بازی‌ها و فعالیت‌های تعاملی
شامل نسخه رایگان و ویژه دارد

اپلیکیشن ممرایز از نظر تنوع آموزشی گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید دوره‌های یادگیری آموزش زبان ترکی استانبولی زیادی به رایگان یا پولی روی این اپلیکیشن بگذرانید. ممرایز یک مسیر یادگیری جذاب برای به خاطر سپردن کلمات و اصطلاحات دارد که هم شما را تشویق می‌کند که به یادگیری ادامه دهید، هم می‌توانید با توجه به نشانه‌گذاری‌ها میزان پیشرفت خود را بسنجید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

اپلیکیشن یادگیری زبان ترکی Memrise

 

امکان یادگیری هر واژه با کمک توضیحات، عکس، ویدیوی کوتاه، توضیح صوتی و مثال، از ویژگی‌های قابل توجه اپلیکیشن ممرایز است. حتی می‌توانید با این اپلیکیشن دوره آموزش زبان ترکی خود را ایجاد کنید. برای مثال اگر هر روز واژه‌ها و اصطلاحات جدیدی که یاد می‌گیرید را در یک دوره وارد کنید می‌توانید همان دوره را مطالعه و مرور کنید تا به همه واژه‌ها مسلط شوید. برای هر اصطلاح یا کلمه عکس مناسب پیدا کنید، و مثال بنویسید. همین مسیر باعث می‌شود چیزی که یاد گرفته‌اید را بهتر به ذهن بسپارید.

 

۷. Pimsleur

سیستم عامل‌ها ویژگی‌ها نوع هزینه
پشتیبانی از فارسی
اندروید، iOS، ویندوز
  • آشنایی همزمان با زبان و فرهنگ
  • درس‌های کوتاه و ساده
  • استفاده آسان
  • تمرین هر ۴ مهارت زبانی
اشتراک ماهانه یا مادام‌العمر ندارد

اگر بخواهید بیشتر روی مهارت مکالمه تمرکز کنید، اپلیکیشن Pimsleur برایتان بسیار مناسب است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به خوبی به مکالمات روزمره و رایج زبان ترکی استانبولی مسلط شوید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

اپلیکیشن یادگیری زبان ترکی pimsleur

 

این اپلیکیشن به طور مستقیم گرامر زبان ترکی را به شما یاد نمی‌دهد. اما به طور ضمنی و ناخودآگاه در یادگیری مکالمه‌های ترکی با گرامر و کاربرد عملی آن نیز آشنا خواهید شد. درس‌های ارائه شده در Pimsleur صوتی هستند و مهارت شنیداری شما را نیز تقویت می‌کند. برای آشنایی با اپلیکیشن می‌توانید چند درس را به صورت رایگان مطالعه کنید، اما برای دسترسی به همه درس‌ها باید اشتراک ماهانه بخرید. این اپلیکیشن اشتراک مادام‌العمر نیز ارائه می‌کند.

نرم‌افزار ویندوز Pimsleur را نیز می‌توانید روی کامپیوتر استفاده کنید.

 

۸. Rosetta Stone

سیستم عامل‌ها ویژگی‌ها نوع هزینه
پشتیبانی از فارسی
اندروید، iOS، ویندوز
  • روش آموزشی منحصربه‌فرد
  • درس‌های کوتاه و گام به گام
  • فعالیت‌های تعاملی
خرید اشتراک – سه روز دسترسی رایگان آزمایشی آموزش ترکی به زبان ترکی

یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان در دنیا Rosetta Stone است. این اپلیکیشن، روش آموزشی خاصی دارد که بر مبنای آن هر زبان را به همان زبان، و به روشی که شما زبان مادری خود را یاد گرفته‌اید، به شما ارائه می‌کند. بنابراین از ابتدای یادگیری زبان ترکی شما را در آن غرق می‌کند و لغت‌ها و گرامر این زبان را به مرور یاد می‌گیرید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

اپلیکیشن یادگیری زبان ترکی رزتا استون

 

برای استفاده از این اپلیکیشن باید اشتراک تهیه کنید، اما می‌توانید سه روز به صورت آزمایشی از اپلیکیشن استفاده نمایید. اگر مطالعه روی کامپیوتر را ترجیح می‌دهید، می‌توانید نرم‌افزار رزتا استون را نصب کنید. یکی از مزایای یادگیری زبان ترکی با رزتا استون این است که اپلیکیشن و نرم‌افزار با هم هماهنگ می‌شوند و شما می‌توانید همزمان روی هر دو وارد حساب کاربری‌تان شوید و به یادگیری زبان ترکی ادامه دهید.

 

۹. Ling

سیستم عامل‌ها ویژگی‌ها نوع هزینه
پشتیبانی از فارسی
اندروید، iOS
  • آموزش بازی‌وار
  • تمرین‌های کوتاه و سرگرم‌کننده
  • مجهز به ربات چت
رایگان و پولی دارد

یک اپلیکیشن سرگرم‌کننده دیگر که می‌توانید برای یادگیری زبان ترکی استانبولی از آن کمک بگیرید، Ling است. این اپلیکیشن برای آموزش زبان از بازی، چالش و پازل‌های جذابی استفاده می‌کند. فقط ۱۰ دقیقه از روزتان را به ling اختصاص دهید، و بعد از مدتی ار آن را ببینید. روش بازی‌گونه این اپلیکیشن باعث می‌شود شما از یادگیری زبان ترکی لذت ببرید، و آن‌چه آموخته‌اید را بهتر به خاطر بسپارید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

یادگیری زبان ترکی استانبولی با اپلیکیشن Ling

 

هر چهار مهارت شنیدن، حرف زدن به زبان ترکی، نوشتن و خواندن را می‌توانید با اپلیکیشن یادگیری زبان ترکی Ling تمرین کنید. علاوه بر آن نکات گرامری و واژ‌ه‌های زیادی نیز بیاموزید. با این اپلیکیشن به رایگان نیز می‌توانید یادگیری را شروع کنید، اما برای استفاده از امکانات بیشتر می‌توانید اشتراک ماهانه بخرید. این اپلیکیشن برای همه سطح‌ها از مبتدی تا پیشرفته مناسب است.

بیشتر بخوانید:

 

۱۰. TurkishClass101

سیستم عامل‌ها ویژگی‌ها نوع هزینه
پشتیبانی از فارسی
اندروید، iOS، نسخه وب
  • تقویت مهارت شنیداری
  • اضافه شدن درس جدید
  • پادکست‌های مناسب
  • درس‌های طبقه‌بندی شده بر اساس سطح و نوع مهارت
اشتراک ماهانه – ۷ روز رایگان ندارد

اگر می‌خواهید روی تقویت مهارت شنیداری تمرکز کنید، اپلیکیشن TurkishClass101 یکی از بهترین گزینه‌هاست. در این اپلیکیشن به تعداد زیادی پادکست ترکی با سطوح متفاوت دسترسی دارید. این پادکست‌ها مکالمه‌های دو نفره را نیز شامل می‌شود. TurkishClass101 پس از هر مکالمه، دستور زبان و واژه‌های به کار رفته را تحلیل می‌کند.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

یادگیری زبان ترکی با اپلیکیشن TurkishClass101

 

هر درس در این اپلیکیشن حدود ۳ تا ۱۵ دقیقه است، بنابراین به آسانی می‌توانید هر روز یک درس را یاد بگیرید. اگر قسمتی از مکالمه را متوجه نشدید می‌توانید سرعت صوت را پایین بیاورید و با دقت بیشتری به آن گوش کنید. البته تعداد زیادی از در‌س‌ها نیز به صورت ویدیو است، تماشای افراد در حال صحبت کردن و دقت به حرکت لب‌ها نیز می‌تواند یادگیری تلفظ را برایتان ساده‌تر کند.

 

۱۱. Tobo Turkish

سیستم عامل‌ها ویژگی‌ها نوع هزینه
پشتیبانی از فارسی
اندروید، iOS
  • شامل ۳۵۰۰ کلمه
  • بازی‌هایی برای یادگیری واژه‌ها
  • تلفظ صوتی کلمه‌ها
  • استفاده از تصویرسازی ذهنی برای یادگیری
  • شامل واژه‌هایی برای همه سطح‌ها
 رایگان ندارد

اپلیکیشن Tobo برای یادگیری کلمات طراحی شده و برای یادگیری واژگان، فعل‌ها و صفت‌ها در زبان ترکی یک اپلیکیشن مجزا دارد. با کمک Tobo Turkish می‌توانید به شکل سرگرم‌کننده و مؤثری دایره لغات ترکی استانبولی خود را گسترش دهید. این اپلیکیشن شامل بازی‌هایی برای یادگیری بهتر واژه‌هاست و تلفظ درست هر کلمه را نیز به شما یاد می‌دهد.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

اپلیکیشن یادگیری زبان ترکی توبو

 

۱۲. Turkish for beginners

سیستم عامل‌ها ویژگی‌ها نوع هزینه
پشتیبانی از فارسی
اندروید، iOS
  • دسته‌بندی موضوعی کلمات
  • روش یادگیری آسان و سریع
  • مناسب افراد مبتدی
 رایگان ندارد

اگر به تازگی تصمیم به یادگیری زبان ترکی استانبولی کرده‌اید و در سطح مبتدی هستید. اپلیکیشن Turkish for beginners می‌تواند گزینه خیلی برای شما باشد. این اپلیکیشن زبان ترکی را با روش‌هایی مؤثر و ساده به شما آموزش می‌دهد. می‌توانید به رایگان یادگیری زبان ترکی را شروع کنید و دانش اولیه مورد نیاز برای این زبان را به خوبی یاد بگیرید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     اپلیکیشن های android

 

اپلیکیشن یادگیری زبان ترکی Turkish for beginners

 

واژه‌ها به صورت موضوعی دسته‌بندی شده‌اند و شما می‌توانید کلمات مربوط به خانواده، زندگی روزمره، رنگ‌ها، اعداد، اعضای بدن، زمان، تحصیل، شغل و… را با هر ترتیبی که دوست دارید یاد بگیرید

 

بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان ترکی

تکنولوژی روز ابزارهای متنوعی برای یادگیری زبان در اختیار ما قرار می‌دهد. بنابراین می‌توانید ابزاری را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر است. اگر ترجیح می‌دهید با استفاده از کامپیوترتان به یادگیری زبان ترکی بپردازید، می‌توانید از نرم‌افزارهای کامپیوتر موجود استفاده کنید. تعدادی از این نرم‌افزارها در واقع توسط همان شرکت‌هایی تولید شده که بالاتر با آن‌ها آشنا شدیم. برای مثال چند نمونه از نرم‌افزارهای خیلی خوب برای یادگیری زبان ترکی عبارت‌اند از:

  • نرم‌افزار یادگیری زبان ترکی رزتا استون
  • نرم‌افزار یادگیری زبان ترکی بابل
  • نرم‌افزار یادگیری زبان ترکی Pimsluer
  • نرم‌افزار یادگیری زبان ترکی Drops
  • نرم‌افزار یادگیری زبان ترکی Memrise

علاوه بر این موارد می‌توانید از نرم‌افزارهای زیر نیز استفاده نمایید.

 

۱. نرم افزار یادگیری زبان ترکی نصرت

مجموعه نصرت یک گروه ایرانی تولید کننده پکیج‌های آموزش زبان خارجی است. این گروه چند مجموعه نیز برای آموزش زبان ترکی استانبولی تهیه کرده، که هم شامل نرم‌افزار کامپیوتر (نسخه ویندوز) و هم شامل اپلیکیشن اندروید و آیفون است. این پکیج را می‌توانید توسط دستگاه صوتی نیز استفاده کنید.

این نرم افزار را میتوانید از این لینک دریافت کنید.

نرم افزار یادگیری زبان ترکی استانبولی نصرت

 

۲. Strokes Learning Software

این یک نرم‌افزار آموزش زبان ترکی است که هم نسخه ویندوز و هم نسخه Mac دارد. STROKES EASY LEARNING شامل ۳ پکیج متفاوت است که با توجه به سطح خود می‌توانید بین آن‌ها انتخاب کنید.

  • ترکی ۱: دوره مبتدی (A1، A2، B1)
  • ترکی ۲: دوره متوسط ​​(A2، B1، B2)
  • ترکی ۳: ترکی تجاری (B1، B2، C1)

در هر کدام از این پکیج‌ها شما به ۱۰۰ درس دسترسی خواهید داشت، گرامر و واژگان زبان ترکی را یاد خواهید گرفت، و می‌توانید از یک دیکشنری با ۴۵۰۰ کلمه استفاده کنید.

این نرم‌افزار را می‌توانید از این لینک دانلود کنید و یا روی CD دریافت کنید. در بخش آموزش مکالمه، نرم‌افزار مجهز به یک سیستم تشخیص گفتار خوب است که امکان تمرین مکالمه با کامپیوتر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

یادگیری زبان ترکی با استفاده از وب اپلیکیشن ها

یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای یادگیری زبان ترکی پیش روی شماست، استفاده از وب‌اپلیکیشن‌هاست. اغلب وب‌سایت‌هایی که برای یادگیری زبان طراحی شده‌اند این امکان را به شما می‌دهند که از اپلیکیشن‌های تحت وب برای یادگیری استفاده کنید. بنابراین اگر نمی‌توانید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید نرم‌افزار یا اپلیکیشنی برای یادگیری زبان ترکی نصب کنید، می‌توانید با استفاده از مرورگر خود در این وب‌سایت‌ها به یادگیری بپردازید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی با اپلیکیشن‌های تحت وب

 

تعدادی از اپلیکشن‌هایی که در بالا معرفی شدند نسخه وب دارند، مانند:

 

بهترین دیکشنری های زبان ترکی استانبولی

زمانی که یادگیری زبان ترکی استانبولی را شروع می‌کنید، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که نیاز خواهید داشت، یک دیکشنری است. شاید دیکشنری ترکی به فارسی وبرعکس را ترجیح بدهید، اما اگر به زبان انگلیسی مسلطید می‌توانید از میان دیکشنری‌های ترکی به انگلیسی نیز انتخاب کنید.

اما یک دیکشنری خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در حقیقت، یک دیکشنری خوب باید ویژگی‌ها و کاربردهایی از کلمات را که شما به آن نیاز دارید در خود جای داده باشد. بنابراین بسته به نیازتان ممکن است از دیکشنری‌های متفاوتی استفاده کنید. اما برای یادگیری یک زبان جدید مثل ترکی استانبولی داشتن یک دیکشنری با ویژگی‌های کلیدی زیر می‌تواند کمک زیادی به شما بکند:

  1. معنی: آن‌چه مسلم است این که باید معنای واژه‌ها و عبارت‌ها را به درستی آورده باشد، و تمام معانی کلمه در آن زبان را ارائه کند.
  2. تلفظ: اگر واژه‌ای برای شما جدید باشد، باید طریقه درست خواندن آن را نیز یاد بگیرید. گاهی دیکشنری‌ها با استفاده از فونتیک (علائمی برای نشان دادن صداها) روش خوانش واژه‌ها را نمایش می‌دهند.
  3. اطلاعات دستور زبانی: یک دیکشنری خوب باید مشخص کند واژه در چه نقشی استفاده می‌شود؛ مثلاً در نقش اسم، فعل، صفت، قید، حرف اضافه و …
  4. کاربرد و مثال: وجود مثال‌های متنوع به شما کمک می‌کند با کاربردهای واقعی کلمه در آن زبان به خوبی آشنا شوید.
  5. رایج بودن: اگر دیکشنری شما به این موضوع بپردازد که واژه مورد نظر چقدر در زبان رایج امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برایتان بسیار کاربردی خواهد بود.
  6. ریشه‌ها و مشتقات: برخی از دیکشنری‌ها ریشه کلمات و کلمات هم‌خانواده با واژه مورد جستجو را نیز در خود جای می‌دهند. در این صورت با پیدا کردن یک لغت، با شکل‌ها و نقش‌های متفاوت آن و کلماتی که از آن مشتق می‌شوند، آشنا می‌شوید.
  7. اصطلاحات: اگر لغت‌نامه‌ای اصطلاحات رایج یا زبان عامیانه را نیز تا حدی پوشش دهد، یک مزیت مهم برای آن به شمار می‌آید.

ممکن است دیکشنری شما امکانات دیگری نیز داشته باشد که آن را برایتان کاربردی‌تر یا استفاده از آن را ساده‌تر کند. اما اجازه بدهید با چند مورد از اپلیکیشن‌های دیکشنری ترکی آشنا شویم.

 

۱. گوگل ترنسلیت و نمونه‌های مشابه

برای ترجمه واژه‌ها از ترکی به فارسی یا برعکس، یکی از بهترین و در دسترس‌ترین گزینه‌های موجود گوگل ترنسلیت است. شما می‌توانید اپلیکیشن آن را روی موبایل‌تان نصب کنید، یا از نسخه وب استفاده نمایید.

اگر هنگام استفاده از گوگل ترنسلیت به حساب کاربری گوگل خود وارد شده باشید، با کلیک روی علامت ستاره کنار واژه، می‌توانید آن را ذخیره کنید و بعد در فهرست ذخیره شده‌ها (saved) به آن دسترسی داشته باشید.

دیکشنری ترکی به فارسی - گوگل ترنسلیت

 

یکی از مهم‌ترین مزایای گوگل ترنسلیت این است که می‌توانید با کمک آن به آسانی عبارت‌های طولانی و جمله‌ها را نیز ترجمه کنید.

وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مشابهی نیز وجود دارد که می‌توانید جایگزین گوگل ترنسلیت کنید. برای مثال:

 

۲. بیاموز

اپلیکیشن زبان بیاموز در واقع یک اپلیکیشن برای یادگیری زبان است که می‌توانید با استفاده از آن زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید. اما این اپلیکیشن مجهز به یک دیکشنری کاربردی ترکی به فارسی نیز هست که می‌توانید در آن معنای واژه را بیابید، یا نکات دستوری مرتبط با هر واژه را ببینید و تعداد زیادی مثال برای کاربردهای متفاوت آن کلمه بخوانید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های android

 

۳. Turkish – English

این دیکشنری ترکی به انگلیسی و برعکس، علاوه بر لغت‌نامه، بخش‌های دیگری نیز دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها واژه‌های ترکی را بهتر به خاطر بسپارید. این اپلیکیشن تعداد زیادی بازی برای یادگیری کلمات ترکی استانبولی ارائه کرده است، تعدادی از جملات پرکاربرد را شامل می‌شود، از ویژگی تشخیص گفتار استفاده می‌کند و شما می‌توانید به صورت صوتی دنبال واژه‌ها بگردید، می‌توانید کلمات دلخواه را ذخیره کنید، این امکان را به شما می‌دهد که لغات را با فلش کارت به خاطر بسپارید، و تعداد زیادی تست و تمرین دارد.

دیکشنری turkish-english

 

۴. Tureng

اپلیکیشن Tureng یک اپلیکیشن ترکی است، بنابراین می‌توانید هنگام استفاده از آن، درباره ساختارها و عبارت‌های ترکی مطمئن باشید. در این دیکشنری بیش از ۳ میلیون واژه و عبارت ترکی و انگلیسی وجود دارد که بر اساس کاربردشان طبقه‌بندی شده‌اند. معادل‌های انگلیسی را می‌توانید با لهجه آمریکایی، بریتانیایی یا استرالیایی جستجو کنید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

دیکشنری ترکی به انگلیسی Tureng

 

سخن پایانی

هر چند یادگیری زبان ترکی استانبولی با اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها می‌تواند روش خوبی برای شروع باشد؛ اما بهتر است پس از کمی پیشرفت روش‌های دیگر را نیز به برنامه‌تان اضافه کنید. اگر معلم خصوصی زبان ترکی دارید، از او برای تمرین بیشتر نظر بگیرید، یا بخواهید منابع بیشتری به شما معرفی کند.

تماشای فیلم‌های ترکی و سریال‌های ترکیه‌ای و انیمیشن های زبان ترکی استانبولی نیز می‌تواند فرصت خوبی برای آشنایی با زبان رایج میان مردم ترکیه و نیز فرهنگ این کشور برایتان فراهم کنید. برای بالا بردن مهارت شنیداری هم آهنگ‌های ترکی استانبولی را بشنوید یا پادکست‌های ترکی گوش کنید.

هر قدر روش‌های متنوع‌تری برای یادگیری زبان ترکی استفاده کنید، مهارت بیشتری در به کارگیری این زبان کسب خواهید کرد. فرصت را از دست ندهید و همین حالا با نصب یک اپلیکین یادگیری زبان ترکی روی موبایل‌تان شروع کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *