کلاس آنلاین زبان اسپانیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان اسپانیایی

بهترین ترفندهای یادگیری سریع زبان اسپانیایی در خانه از صفر (مبتدی تا پیشرفته)

۵
(۴)

اسپانیایی زبان محبوبی است که تقریبا در سراسر جهان صحبت می‌شود و ازجمله زبان‌های خارجی است که یادگیری آن بسیار ساده است؛ به‌خصوص زمانی که اولین زبان شما انگلیسی باشد.

علی‌رغم ماهیت نسبتاً ساده زبان اسپانیایی، تسلط بر آن، آن هم در زمان کم و سریع و به‌صورت خودآموز، می‌تواند مدتی طول بکشد. اما مهم این است بدانید که چه می‌خواهید؟ داشتن هدف وانگیزه در هر کاری، هم شما را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد و هم به شما کمک می‌کند برنامه‌ای منظمی برای رسیدن به هدفتان داشته باشید.

در این مقاله قرار است با ترفندهای یادگیری زبان اسپانیایی در زمان کم و به‌صورت خودخوان و در خانه، بدون نیاز به کلاس و معلم، بیشتر آشنا شویم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

هدف از یادگیری سریع زبان اسپانیایی در منزل چیست؟

هدف‌هایی مثل:

  • مهاجرت 
  • علاقه‌مندی به فرهنگ و ادبیات اسپانیایی  
  • تحصیل 
  • تدریس زبان اسپانیایی 
  • و…

هدفتان که مشخص شد، می‌توانید بهترین روش برای یادگیری را انتخاب کنید و روی تکنیک‌هایی که برای شما کاربرد بیشتری دارند تمرکز کنید. یادگیری هر مهارت جدیدی نیاز به صرف زمان و البته تلاش مستمر و برنامه‌ریزی شده دارد.

بیشتر بدانید: چرا اسپانیایی یاد بگیریم؟ فواید یادگیری زبان اسپانیولی

هدف از یادگیری زبان اسپانیایی

وقتی نوبت به یادگیری اصولی یک زبان جدید می‌رسد، بسیاری از کارشناسان می‌گویند که با حدود ۱۵ دقیقه مطالعه زبان در روز، می‌توانید اصول واژگان، دستور زبان و تلفظ را در حدود ۳ هفته یاد بگیرید.
برای رسیدن به یک مهارت حرفه‌ای در زبان اسپانیایی باید حدود ۲۴ هفته زمان بگذارید.

البته به شرطی که برای هر مهارت از منابع، مدرس های زبان و تمرین‌های کاربردی استفاده کنید. هر چه هم دسترسی شما به ابزارهای مفید و تلاش شما بیشتر باشد، این زمان کمتر خواهد شد. 

مقالات مرتبط:

 

ترفندهای یادگیری سریع زبان اسپانیایی در خانه از سطح مبتدی تا پیشرفته

 

راه های یادگیری خودآموز و تمرین اسپانیایی در سطح مبتدی 

 

۱. هزار کلمه پرکاربرد اسپانیایی را یاد بگیرید.

 ابتدا ۱۰۰۰ کلمه پرکاربرد اسپانیایی را یاد بگیرید. با یادگیری آنها می‌توانید مکالمات ابتدایی داشته باشید.

بیشتر بدانید: جملات ساده روزمره برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۲. فیلم‌ها و سریال‌های اسپانیایی سطح ساده را به زبان اسپانیایی ببینید

تماشای سریال‌ها و فیلم‌های زبان اسپانیایی، یک راه عالی برای آموزش گوش شما برای درک لهجه‌های خاص اسپانیایی است. در حالی که کلمات، عبارات و اصطلاحات عجیب و غریب و رایج را هم یاد می‌گیرید.

در ابتدای راه بهتر است فیلم‌ها را با زیرنویس اسپانیایی ببینید. به این ترتیب می‌توانید آنچه را که می‌شنوید بخوانید تا واژگان جدید را بهتر یاد بگیرید. 

اگر دوست دارید که بدانید چطور می‌توان با تماشای فیلم و سریال، زبان اسپانیایی را یاد گرفت، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله «چگونه با تماشای فیلم و سریال، زبان یاد بگیریم؟» بزنید.

 

۳. مثل یک بچه صحبت کردن را شروع کنید.

برای اینکه بتوانید در زبان اسپانیایی کاملاً خوب پیش بروید، نیازی به یادگیری زمان های افعال پیشرفته ندارید. پس در صورت امکان به زمان حال بچسبید. به‌جای استفاده از زمان آینده، از ساختارهای ساده مانند voy a comprar comida mañana (فردا برای خرید غذا می‌روم) استفاده کنید.

اگر امکانش را دارید، می‌توانید با بچه‌ها هم صحبت کنید. آنها شما را قضاوت نمی‌کنند و سطح آنها در زبان، بسیار پایین‌تر است. بنابراین می‌توانید تقریباً گفتگوهای واقعی داشته باشید.

بیشتر بدانید: چگونه زبان اسپانیایی را روان و سریع حرف بزنیم؟ تمرین‌ها عملی و توصیه‌های مهم

 

۴. همه چیز را در خانه خود برچسب بزنید.

اسم اسپانیایی همه وسایل خانه را روی برچسب‌هایی بنویسید و به آنها بچسبانید. این تکنیک به‌ویژه برای بچه‌ها روشی سرگرم کننده برای یادگیری است. از این طریق  می‌توانید دایره لغات‌تان را گسترش داده و خود را در زبان غرق کنید. به‌زودی خواهید دید مغز شما کم کم به زبان اسپانیایی فکر می‌کند.

 

۵. از فلش کارت ها استفاده کنید

کلمات و عبارت‌های جدید اسپانیایی را روی فلش کارت برای خودتان یادداشت کنید و در فرصت‌های مناسب آنها را مرور کنید تا به مرور همه را به خاطر بسپارید. شما می‌توانید از انواع فلش کارت‌های کاغذی و یا فلش کارت‌های دیجیتال که به‌صورت اپلیکیشن‌های موبایلی در دسترس هستند استفاده کنید.

در مقالۀ «راهنمای جامع یادگیری زبان با فلش کارت+ معرفی اپلیکیشن» می‌توانید با فلش کارت‌ها و نحوه استفاده از آنها بیشتر آشنا شوید.

🎧 همچنین می‌توانید اپیزود یادگیری زبان با فلش کارت را در پادکست هایتاکی گوش کنید. 

 

۶. از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های آموزش اسپانیایی استفاده کنید.

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان اسپانیایی، راهی عالی برای تمرین این زبان هستند؛ چون هم در دسترس‌اند و هم استفاده از آن‌ها آسان است. تمرین‌های زیادی در این برنامه‌ها وجود دارند که می‌توانید در هر مکانی از آنها استفاده کنید.

 

۷. به آهنگ‌های اسپانیایی گوش کنید. 

به گوش دادن آهنگ های اسپانیایی آسان بسنده نکنید. در عوض در کنار آهنگ‌های آسان، به سراغ آهنگ‌های دشوار هم بروید که شما را به چالش بکشاند.

گوش دادن به آهنگ های اسپانیایی

 

۸. از یک معلم زبان کمک بگیرید.

درست است که می‌خواهید زبان اسپانیایی را در خانه و به‌صورت خودآموز یادبگیرید، اما می‌توانید حرفه‌ای‌تر هم جلو بروید. مثلا در پایان هر ماه و برای ارزیابی مسیر یادگیری و رفع اشکال، با یک معلم خصوصی زبان اسپانیایی کلاس بگیرید و اشکالات و سوالات خودتان را از او بپرسید.

 

۹. بازی کنید.

با انجام بازی‌های ویدئویی، بازی‌های آنلاین یا بازی‌های گروهی به زبان اسپانیایی، می‌توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید. یادگیری ازطریق بازی، یکی از پیشرفته‌ترین رویکردهای آموزش است و امروزه بازی‌های زیادی هست که به یادگیری همه زبان‌ها کمک می‌کند.

 

راه‌های یادگیری خودآموز اسپانیایی در سطح متوسط

 

۱. یک پاتنر زبانی برای زبان اسپانیایی پیدا کنید.

داشتن یک پارتنر اسپانیایی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید برای تمرین اسپانیایی انجام دهید. مخصوصاً اگر شریک شما نیتیو باشد که بتوانید با او به زبان اسپانیایی مکالمه داشته باشید؛  چه به صورت آنلاین و چه در زندگی روزانه.

برای این کار شما می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که مخصوص دوست‌یابی به زبان اسپانیایی هستند استفاده کنید.

بیشتر بدانید: روش‌هایی برای آن که یک فرد اسپانیایی زبان را برای تمرین مکالمه پیدا کنید!

 

۲. متون مختلف به زبان اسپانیایی بخوانید.

از روزنامه تا جعبه شکلات! همه چیزهایی را که می‌توانید به زبان اسپانیایی پیدا کنید بخوانید؛ از داستان‌های آنلاین گرفته تا رمان‌های محبوب یا حتی برخی از آثار کلاسیک. خواندن به زبان اسپانیایی به شما کمک می‌کند تا ساختار زبان نوشتاری را بهتر درک کنید.

بیشتر بخوانید:

خواندن متون زبان اسپانیایی

 

۳. یک دفترچه یادداشت برای خودتان داشته باشید.

 می‌توانید هر کجا که باشید از این دفتر کوچک برای یادداشت هر کلمه جدیدی به زبان اسپانیایی که یاد می‌گیرید استفاده کنید. به این ترتیب، اگر در حال خواندن هستید و کلمه‌ای را پیدا می‌کنید که متوجه آن نمی‌شوید، می‌توانید به سادگی آن را در دفترچه یا در نوت گوشی خود یادداشت و بعداً معنای آن را جستجو کنید.

 

۴. زبان موبایل و کامپیوتر خود را تغییر دهید.

این کار کمی شبیه برچسب زدن روی اشیاست. درواقع با این کار دنیای خود را روی زبان اسپانیایی تنظیم می‌کنید. اگر تلویزیون به زبان اسپانیایی تماشا می‌کنید، به موسیقی به زبان اسپانیایی گوش می‌دهید، همه چیز اطراف شما به زبان اسپانیایی برچسب‌گذاری شده است، و تلفن شما به زبان اسپانیایی با شما ارتباط برقرار می‌کند، مطمئناً شروع به فکر کردن به اسپانیایی خواهید کرد!

بیشتر بدانید: چطور می‌ توانیم به زبان خارجی فکر کنیم؟

 

روش‌های یادگیری و تمرین خودآموز اسپانیایی در سطح پیشرفته

 

۱. سفر به کشورهای اسپانیایی زبان

یک کشور اسپانیایی زبان را انتخاب کرده، بلیت بخرید، سوار هواپیما شوید و خود را در یک مکان اسپانیایی زبان به چالش بکشید و ماجراجویی کنید. از تمام آن سفر به خوبی استفاده کنید؛ حتی دوست‌های اسپانیایی پیدا کنید، از دیگران راهنمایی بگیرید یا غذا سفارش دهید. یادتان باشد تا جایی که می‌توانید، همه این کارها را به زبان اسپانیایی انجام دهید.

مقالات مرتبط:

یادگیری و تقویت زبان اسپانیایی با سفر به اسپانیا

به تکنیک، یادگیری و تقویت زبان با استفاده از سفر به کشورهایی که زبانشان همان زبانی است که در حال یادگیری‌اش هستید، تکنیک غوطه‌وری گفته می‌شود.

اگر بگویید که من می‌خواهم در خانه و به‌صورت خودخوان در اسپانیایی حرفه‌ای شوم، باز هم می‌گویم که اگر امکانش را دارید، سفر کنید!
سفر کنید؛ اما این بار با دنیای مجازی. با عینک VR به دنیای مجازی اسپانیایی زبان‌ها بروید!

بیشتر بدانید: استفاده از تکنولوژی AR و VR در یادگیری و آموزش زبان

 

۲. به زبان اسپانیایی بنویسید.

 در سطح پیشرفته، باید بتوانید روزمرگی‌های خود را به زبان اسپانیایی بنویسید. سعی کنید داستان‌های کوتاه، داستان زندگی خود یا نامه‌هایی به دوستان خود بنویسید. مهارت نوشتن به زبان اسپانیایی بهترین نشانه این است که شما یک زبان آموز پیشرفته هستید.

 

۳. به پادکست‌های اسپانیایی گوش کنید.

در سطح پیشرفته، مهارت‌های شنیداری زبان اسپانیایی شما هم باید به حدی رسیده باشد که بتوانید با تسلط نسبتاً خوبی، به تمام پادکست‌های زبان اسپانیایی و دیگر فایل‌های صوتی این زبان گوش کنید و متوجه آنها بشوید.

پس در سطح پیشرفته، پادکست گوش دادن را به روتین روزانه خود تبدیل کنید تا به تقویت مهارت‌های گفتاری و حرف زدن به اسپانیایی هم کمک کند.

 

۴. به عنوان معلم خصوصی اسپانیایی کار کنید.

 چه راهی بهتر از آموزش زبان اسپانیایی برای تمرین؟ به عنوان یک زبان آموز در سطح پیشرفته، حالا می‌توانید معلم اسپانیایی کودکان یا بزرگسالانی که سطح مبتدی دارند بشوید و به آنها کمک کنید اگر می‌توانید به‌صورت آنلاین و در پلتفرم‌های تدریس خصوصی زبان تدریس کنید.

شما با ثبت نام در هایتاکی به‌عنوان معلم زبان اسپانیایی و بعد از شرکت در مصاحبه آنلاین، می‌‌توانید فعالیت خود در این پلتفرم را شروع و درآمدزایی کنید.

مقالات مرتبط:

معلم زبان اسپانیایی کودکان

 

۵. یک کشور اسپانیایی زبان را انتخاب کنید.

سعی کنید در طول یک هفته همه چیز را در مورد فرهنگ این کشور یاد بگیرید. شما چیزهای زیادی را که درباره این کشور نمی‌دانستید یاد خواهید گرفت و متوجه خواهید شد که هر فرهنگی برای خود دنیایی دارد.

آیا می‌توانید تصور کنید که غذای خوشمزه مکزیکی بخورید؟ یا شاید شما عاشق تماشای سریال‌های اسپانیایی یا آرژانتینی هستید. فقط یک هفته برای یادگیری و امتحان هر چیزی که مربوط به آن فرهنگ است  وقت صرف کنید. خواهید دید چقدر مطالب زیادی برای یادگیری وجود دارد.

 

۶. شرکت در یک باشگاه اسپانیایی 

این باشگاه می‌تواند یک باشگاه مکالمه یا یک کلوپ کتاب اسپانیایی باشد. ایده اصلی این است که افراد دیگری را با همان علاقه‌ای که به زبان و فرهنگ اسپانیایی دارید پیداکرده و با آنها معاشرت کنید. این کار خیلی جالب بوده و درواقع گذر از یادگیری تئوری زبان و وارد کردن آن به زندگی روزمره است.

 

۷. دانشگاه یوتیوب را فراموش نکنید

در هر سطحی از زبان اسپانیایی که باشید، بدانید کانال‌ها و محتواهای رایگان زیادی در یوتیوب وجود دارند که می‌توانید برای تقویت سریع زبان اسپانیایی خود از آنها کمک بگیرید.

 

سخن پایانی

تمام روش‌هایی که برای یادگیری زبان اسپانیایی گفته شد، بدون حضور در هیچ کلاسی امکان پذیر است و به صورت رایگان می‌توانید آنها را انجام دهید.
هرگاه در حین یادگیری احساس کردید می‌توانید در منزل به‌صورت خودخوان یاد بگیرید، آن را انجام دهید و یادگیری را متوقف نکنید. حتما روزانه تمرین داشته باشید و هرچند وقت یکبار خود را محک بزنید و سطح زبانتان را با شرکت در آزمون‌های آنلاین تعیین سطح زبان اسپانیایی بسنجید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *