کلاس آنلاین زبان اسپانیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان اسپانیایی

۱۰ کتاب برتر برای یادگیری زبان اسپانیایی از مبتدی تا پیشرفته

۳.۶
(۱۰)

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی، مطالعه کتاب های یادگیری زبان اسپانیایی می‌باشد. این روش برای سطوح مختلف به عنوان مکمل کلاس‌های آموزش زبان اسپانیایی توصیه می‌شود. شما می‌توانید با توجه به سطح یادگیری خود، کتاب مناسبی را انتخاب و آن را مطالعه کنید. توجه کنید که دقیقاً کتاب مناسب با سطح خود را انتخاب کنید چون هر انتخاب اشتباهی ممکن است منجر به کاهش سرعت روند یادگیری شما شود. در ادامه شما را با بهترین کتاب‌های یادگیری زبان اسپانیایی از سطح مبتدی تا پیشرفته آشنا می‌کنیم.

 

فهرست مطالب:

 

چگونه کتاب مناسب را برای یادگیری زبان اسپانیایی انتخاب کنیم؟

زبان اسپانیایی یکی از زبان‌های پر طرفدار برای یادگیرندگان زبان خارجه می‌باشد. به همین دلیل، منابع بسیار زیادی برای یادگیری این زبان وجود دارد. از این رو یکی از مهم‌ترین مسائل موجود در این زمینه نحوه انتخاب یک کتاب مناسب برای شما می‌باشد.

چند مؤلفه مهم برای بررسی و انتخاب مناسب ترین کتاب برای یادگیری زبان اسپانیایی وجود دارد:

 

۱. سطح

اولین گزینه که باید به آن بیشترین توجه را داشته باشید، سطح یادگیری شماست. به عنوان فردی که قصد دارد یک زبان را یاد بگیرد، باید بدانید که در چه سطحی هستید. مبتدی، متوسط یا پیشرفته؟ تعدادی از کتاب‌های موجود برای یادگیری زبان اسپانیایی تمامی سطوح را شامل می‌شوند. از طرفی دیگر برخی از کتاب‌ها، سطوح مختلف یادگیری زبان اسپانیایی را پوشش می‌دهند.

در صورتی که قصد یادگیری زبان اسپانیایی را به صورت خودآموز دارید، در قدم اول انتخاب یک کتاب مناسب با توجه به سطح شما بهترین روش توصیه شده است.

 

۲. سن

طراحی گرافیکی، تصاویر، محتوا و سبک نوشتاری کتاب‌های یادگیری زبان خارجه معمولاً با توجه به رده سنی افراد انتخاب می‌شود. برای مثال کتاب‌های کودکان و نوجوانان، دارای سبک ساده تر و تصاویر کارتونی بیشتر می‌باشد. از طرف دیگر، روش یادگیری کودکان و بزرگسالان نیز با توجه به سن آن‌ها متفاوت است.

 

۳. هدف

هدف شما تعیین کننده مسیر یادگیری زبان اسپانیایی شماست. آیا قصد دارید زبان اسپانیایی را برای سفرهای خارجه یاد بگیرید یا قصد ادامه تحصیل در یک دانشگاه را به زبان اسپانیایی دارید؟ ممکن است حتی قصد داشته باشید فیلم‌های اسپانیایی، انیمیشن‌های اسپانیایی و سریال‌های اسپانیایی را به زبان اصلی ببینید و یا رمان های اسپانیایی را به زبان اصل بخوانید لذت ببرید. هدف شما مشخص می‌کند کدام کتاب برای شما مناسب‌‌تر است.

یادگیری زبان اسپانیایی

بهترین کتاب های یادگیری زبان اسپانیایی برای افراد مبتدی

اگر مبتدی هستید و به دنبال منابع خوب و معتبر برای یادگیری زبان اسپانیایی می‌گردید، این کتاب‌ها برای شما مناسب خواهند بود:

۱. کتاب Prisma

این کتاب یکی از شناخته شده‌ترین روش‌های یادگیری زبان اسپانیایی می‌باشد و از گذشته محبوبیت بسیار زیادی در میان علاقه‌مندان داشته‌ است. در عنوان جدید این کتاب، Nuevo Prisma، بخشی از مطالب دچار تغییرات زیادی شده و درس‌های جدیدی به مطالب قبلی اضافه شده‌ است. این کتاب توسط موسسه سروانتس اسپانيا منتشر شده و می‌تواند منبع معتبری برای یادگیری زبان اسپانیایی محسوب شود. این کتاب به کسانی که قصد دارند در آزمون DELE شرکت کنند توصیه می‌شود.

مقاله مرتبط: مهمترین آزمون ها و مدارک زبان اسپانیایی

کتاب‌های پریسما در شش سطح تألیف شده و به یادگیری زبان‌آموزان از سطح A1 تا C2 کمک می‌کند. این کتاب به یادگیری با استفاده از مکالمه زبان اسپانیایی کمک کرده و تمرین‌هایی را برای پیشرفت مهارت‌های چهارگانه خواندن، شنیدن، مکالمه و نوشتن ارائه می‌دهند.

کتاب prisma

 

۲. کتاب Learn to speak Spanish

اگر قصد دارید در سطح عمومی زبان اسپانیایی را یاد بگیرید، به این کتاب توجه داشته باشید. این کتاب برای افراد در سطح مبتدی مناسب است. اگر قصد سفر به کشور اسپانیا را دارید، این کتاب را بخوانید.

کتاب Learn to speak Spanish توسط اساتید دانشگاه Alcalá در اسپانیا تهیه و تدوین شده‌ و کیفیت آن مورد تأیید است. با مطالعه این کتاب شما می‌توانید سطح یادگیری خود را بهبود داده و با استفاده از تمرین‌ها و مثال‌های آن، توانایی خواندن و درک مطلب‌ خود را افزایش دهید. در صورت برنامه ریزی درست شما می‌توانید با خواندن این کتاب به خوبی به زبان اسپانیایی صحبت کنید.

کتاب learn to speak spanish

 

۳. کتاب Mastering Spanish Vocabulary

در صورتی که نیاز به یک راهنما برای یادگیری لغات زبان اسپانیایی دارید، سعی کنید از کتاب Mastering Spanish Vocabulary به عنوان یک منبع معتبر استفاده کنید. این کتاب تأثیر بسیار زیادی در بهبود دایره لغات شما دارد. این کتاب تقریباً دارای ۱۰هزار واژه بوده و یک فایل صوتی تقریباً ۱۰۰ ساعته را در بردارد.

این فایل صوتی، به شما کمک می‌کند تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید و مهارت‌های شنیداری و کلامی‌تان را ارتقاء دهید. دسته بندی واژگان این کتاب موضوعی بوده و هر موضوع، شامل کلمات مرتبط به هم است. از این رو یادگیرندگان زبان اسپانیایی و مسافران این کشور می توانند کلمات مرتبط با هر موضوع را به‌ سادگی پیدا کرده و از آن استفاده کنند.

چند موضوع مطرح شده در این کتاب عبارتند از: تجارت، پزشکی، خانه، کلمات و عبارات علمی، واحدهای اندازه‌گیری، لباس، غذا، حمل‌ونقل، هنر، فرهنگ 

کتاب Mastering Spanish Vocabulary

 

۴. کتاب Competencia gramatical en USO

اگر هیچ اطلاعاتی در زمینه زبان اسپانیایی ندارد و قصد یادگیری آن را تا سطح پیشرفته دارید، این مجموعه را انتخاب کنید. سری کتاب Competencia gramatical en USO در تمامی سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته طراحی شده و بیشتر بر یادگیری گرامر زبان اسپانیایی تمرکز دارد. در هر درس از این کتاب یک نکته گرامری آموزش داده می‌شود و سپس شما می‌توانید با انجام تمرین‌های مرتبط درک خود را نسبت به نکات درسی جدید بیازمایید. این مجموعه در چهار جلد ارائه شده و سطوح A1 ,A2 ,B1 ,B2 را پشتیبانی می‌کند.

کتاب Competencia gramatical en USO

 

۵. کتاب Sueña

این مجموعه کتاب‌ها نیز شامل چهار جلد است. متد یادگیری کتاب سوانا بر اساس مکالمه است. به این شکل که شما حین یادگیری جملات گوناگون، واژه‌ها و دستور زبان را نیز یاد می‌گیرید. جلد اول این کتاب سطح مبتدی (A1 ,A2) را پوشش می‌دهد. جلد دوم، سوم و چهارم نیز هر کدام، یکی از سطح‌های متوسط تا پیشرفته (B1,B2,C1) را پوشش می‌دهند.

کتاب Sueña

 

۶. کتاب Hugo Spanish in three months

این کتاب در عرض ۳ ماه به شما کمک می‌کند تا با ساختار مکالمه و گرامر زبان اسپانیایی آشنا شوید. متد یادگیری آن بر اساس مطالب و تمرین‌های هفتگی بوده و برنامه آموزشی ۱۳ هفته‌ای را برای شما تنظیم کرده‌ است. در این کتاب واژه‌ها، فایل‌های صوتی، مکالمه و افعال در یک درس آموزش داده شده و به شما پیشنهاد می‌کند که برنامه خود را به صورت هفتگی برای یادگیری زبان اسپانیایی تنظیم کنید.

کتاب Hugo Spanish in three months

 

بیشتر بخوانید: بهترین سوالات تعیین سطح زبان اسپانیایی برای سطح مبتدی و کودکان

 

بهترین کتاب های یادگیری زبان اسپانیایی برای افراد سطح متوسط

کتاب‌های ارائه شده برای افراد سطح متوسط در این بخش به صورت کامل توضیح داده شده است.

۱. کتاب Practice Makes Perfect: Spanish Conversation

این کتاب با طرح کردن مثال‌های دنیای واقعی و ارائه تمرین‌های جذاب به شما کمک می‌کند تا مهارت مکالمه را در خود تقویت کنید. کتاب practice makes perfect در ۱۲ بخش مختلف به شما انواع مختلف مکالمه از جمله صحبت‌های مقدماتی و مکالمات روزمره اسپانیایی، صحبت با دیگران، رفتن به قرارهای دوستانه و داستان پردازی را ارائه می‌دهد.

هر فصل با یک دیالوگ آغاز شده و سپس تمرین‌های مختلف عملی برای شما ارائه می‌گردد. این کتاب شامل دستورالعمل‌های واضحی در مورد نحوه تلفظ صحیح،  استفاده از کلمات و نحوه استفاده از عبارت‌های مختلف است.

همچنین در این کتاب، دیکشنری انگلیسی به اسپانیایی و اسپانیایی به انگلیسی نیز برای کمک به شما گنجانده شده است. لازم به ذکر است که این کتاب برای یادگیرندگان سطح متوسط در نظر گرفته شده است.

Practice Makes Perfect: Spanish Conversation

 

۲. کتاب Living Language Spanish, Complete Edition

این کتاب یک مرجع قوی برای یادگیری زبان اسپانیایی است که شامل سه سطح (مبتدی، متوسط و پیشرفته) و نه سی دی (سه عدد برای هر سطح) است.

این کتاب بر مبنای موضوعات دسته بندی شده و هدف آن بیشتر یادگیری مکالمه و صحبت کردن به زبان اسپانیایی می‌باشد. سرعت صحبت کردن در کتاب‌های صوتی این مجموعه متناسب با سطح هر زبان آموز است.

شما در هر فصل از این کتاب کلمات جدید و ساختار جملات را به خوبی یاد خواهید گرفت.

Living Language Spanish, Complete Edition

 

بهترین کتاب های یادگیری زبان اسپانیایی برای سطح پیشرفته

۱. Spanish Novels: El Día Del Juicio

این نوع از رمان‌ها حاوی زبان اسپانیایی پیشرفته‌تری است که توانایی یادگیری خواندن و درک متن‌های طولانی و پیچیده را به طور کامل به شما می‌آموزد.

این کتاب‌ها به شکل پیشرفته‌ای شما را به چالش می‌کشند، اما داستان‌های نوشته شده در این کتاب قابل درک هستند.

شما هنگام مطالعه این کتاب با متن‌هایی شامل ایده‌ها، احساسات و سایر مسائل انتزاعی روبرو خواهید شد. همچنین یکی از داستان‌های مطرح شده در این کتاب درباره یکی از تاجران کشور آرژانتین است که به قتل رسیده است.

این کتاب اسپانیایی برای زبان آموزان پیشرفته، پرکاربردترین ساختارهای گرامری را در موقعیت های مختلف به شما نشان می دهد.

Spanish Novels: El Día Del Juicio

 

۲. Advanced Spanish Step-by-Step

این کتاب گرامر اسپانیایی را از سطح متوسط تا پیشرفته به شیوه‌ای قابل فهم پوشش می‌دهد. درس‌های مطرح شده نیز شامل موضوعات مهم دستور زبان اسپانیایی مانند زمان‌های فعل پیچیده، بخش‌هایی از گفتار و ساختار جملات هستند.

در طی خواندن این کتاب شما واژگان زیادی را که در مکالمه واقعی استفاده می‌کنید یاد خواهید گرفت. قبل از انتخاب این کتاب، مطمئن شوید که به سطح متوسط اسپانیایی رسیده‌اید. محتوا و تمارین مطرح شده در این کتاب بسیار دقیق و گسترده هستند.

Advanced Spanish Step-by-Step

سخن پایانی

در این مقاله بهترین کتاب‌های یادگیری اسپانیایی را در سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته به شما معرفی کردیم. استفاده از کتاب‌‌های یادگیری زبان اسپانیایی در کنار بهره گیری از تدریس خصوصی اسپانیایی می‌تواند سرعت روند یادگیری شما را افزایش دهد. توجه داشته باشید که منابع متناسب سطح خود را تهیه کرده و به صورت روزانه و مرتب از آن‌ها استفاده کنید. بهتر است از یک یا چند منبع محدود برای بهبود فرایند یادگیری استفاده کنید تا از یادگیری زبان اسپانیایی خسته و دلزده نشوید.

 

منبع: fluentu.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۶ / ۵. تعداد نظرات ۱۰

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *