کلاس آنلاین زبان اسپانیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان اسپانیایی

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟ چقدر طول می کشد؟

۴.۲
(۵)

یادگیری هر زبانی بسته به این که شما چقدر احساس نیاز می کنید تا آن را یادبگیرید, زمان می‌برد. وقتی می‌گویید که قصد یادگیری زبان اسپانیایی را دارید، پس فرض بر این است که می‌خواهید در نهایت به این زبان مسلط شوید.

اما چقدر زمان نیاز داریم تا تسلط نسبی در مهارت‌های مختلف زبان اسپانیایی برسیم؟

 

در ادامه می‌خوانید:

 

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟

یادگیری هیچ زبانی سخت نیست اگر موارد زیر را بخوبی رعایت کنید:

نکاتی برای بهتر یاد گرفتن زبان اسپانیایی
برای خودتان هدف واقع بینانه مشخص کنید. مثلا من تا یک سال دیگر یا… به سطح متوسطه خواهم رسید. داشتن هدف به شما انگیزه یادگیری می‌دهد.
به خود یادآوری کنید که چرا اسپانیایی یاد می‌گیرید. فرض کنید شما قرار است تا شروع ترم جدید دانشگاه اپلای کرده و به مقطع جدیدی وارد شوید. پس یکی از احتیاجات شما یادگیری زبان آن دانشگاه و بعد آزمون رسمی آن زبان و بعد سایر مراحل ثبت نام است.

بیشتر بدانید: صفر تا صد رشته زبان اسپانیایی و آینده شغلی آن

در سایر موارد هم همینطور است. بسته به  اینکه در چه موقعیتی هستید به شما یادآور می‌شود که چرا آن زبان را باید یاد بگیرید.

از خواندن و یاد گرفتن زبان جدید لذت ببرید. مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی به عوامل و شرایط مختلف و متفاوتی بستگی دارد.

برخی از این عوامل به دست زبان آموزان است و برخی دیگر به اساتید و روش های تدریس آنها و حتی روش های انتخابی شما برای یادگیری زبان اسپانیایی وابسته است.

یادگیری لغات در متن زندگی شاید لغات زیادی بدانید اما کاربردی نباشند. سعی کنید دایره لغات خود را در حیطه شغلی یا زندگی روزمره خود بالا ببرید.حتی برای اتفاقات روزمره زندگی‌تان هم از لغات و عبارات اسپانیایی استفاده کنید.

بیشتر بدانید: جملات ساده روزمره برای یادگیری زبان اسپانیایی

خودتان را در زبان غرق کنید. شاید بهتر است برای یادگیری یک زبان جدید به کشور دیگری سفر کنید یا خود را در محیط فعلی غرق زبان کنید. همه چیز زندگی‌تان را با زبان اسپانیایی تلفیق کنید. ( مثل زبان گوشی تلفن، تماشای اخبار به زبان اسپانیایی، تغییر برچسب‌های روی ادویه و…)
صبور باشید. یادگیری زبان زمان‌بر است. پیشرفت خواهید کرد، اما واقع بین باشید. گام به گام چیزها را یاد بگیرید و برای تمرین وقت بگذارید.

مقالات مرتبط:

مقالات مرتبط:

مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی

 

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان اسپانیایی چقدر است؟

زبان اسپانیایی هم نسبتا زبان راحتی نیست و برای یاد گیری آن بهتر است زمان مشخصی در نظر بگیرید. مثلا دو سال تا به مقطع متوسطه برسید. برای درک ۹۵٪ از یک زبان و مسلط شدن به مکالمه ممکن است نیاز به ماه‌ها یادگیری اصولی و پیوسته داشته باشید.

برای تسلط به مکالمه زبان اسپانیایی تقریبا ۶۰۰ ساعت کلاس لازم است. اما در بیشتر موارد این اتفاق نمی‌افتد و تداوم کلاسها به هم می‌خورد. پس چیزی حدود ۱۲۰۰ ساعت زمان لازم خواهد بود!
با فرض اینکه شما در یک کلاس معمولی زبان اسپانیایی ثبت نام کرده‌اید که ۳ ساعت در هفته برگزار می‌شود، یادگیری اسپانیایی برای شما ۴ سال طول خواهد کشید.

اینجاست که اهمیت کلاس‌های خصوصی زبان اسپانیایی مشخص می‌شود؛ مخصوصاً اگر زمان کمی دارید و به‌عنوان مثال، باید هر چه زودتر برای شرکت در یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان اسپانیایی آماده شوید.

کلاس های خصوصی اسپانیایی با مدرس حرفه‌ای در هایتاکی، نه‌تنها راه را برایتان کوتاه‌تر می‌کند، بلکه باعث اعتماد به نفس و پیشرفت در زندگی حرفه‌ای و تحصیلی‌تان هم خواهد شد.

دخترهایی که در کتابخانه نشسته و مشغول خواندن کتاب های اسپانیایی هستند

 

روزی چقدر زبان اسپانیایی بخوانیم؟

واقعیت جالب:
حدود ۷۵ درصد از واژگان مدرن اسپانیایی از زبان لاتین مشتق شده است. اگر سابقه آشنایی با زبان‌هایی مثل فرانسه یا پرتقالی یا هلندی را دارید، این زمان برای شما کوتاه‌تر خواهد شد؛ چرا که لغات و گرامر مشترک زیادی دارند.

✅ هدف از ارائه این آمار و ارقام، ایجاد ترس و دلهره نیست که نمی‌توانید زبان یاد بگیرید، بلکه نشان می‌دهد لازم است برای یادگیری هر زبانی، به ویژه زبان اسپانیایی، برنامه ریزی و هدف جدی داشته باشید و با ذهنیت مثبت پیش بروید.

  • همچنین اگر قرار است زبان اسپانیایی را برای دنیای واقعی یاد بگیرید، تا حد امکان زمان بیشتری را به یادگیری و مکالمه رو در رو اختصاص دهید و به کلاس و نمره آزمون اکتفا نکنید. خیلی افراد نمره آزمون قابل قبولی دارند اما نمی‌توانند در مکالمات روزمره با یک فرد نیتیو صحبت کنند.
  • شما می‌توانید در دنیای مدرن امروز با کمک تمام موارد کمک آموزشی مثل برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های آموزش اسپانیایی، شبکه‌های اجتماعی و…در کنار داشتن یک معلم و مربی خوب، با سرعت تمام به هدفتان نزدیک شوید.
  • اگر بتوانید بیش از ۱ ساعت در روز را به یادگیری اختصاص دهید، فوق العاده است، اما هر چه فشرده‌تر و طولانی‌تر باشد، تداوم آن کمتر خواهد شد.

دختری که با تمرکز زیاد در حال یادگیری اسپانیایی است

به عنوان یک ربان‌آموز مبتدی شروع کنید و به‌طور متوسط ۱ ساعت در روز روی زبان اسپانیایی خود کار کنید. تقریبا در عرض ۸ تا ۱۲ ماه به می‌توانید در مکالمه مسلط شوید. این به این معنا است که تقریباً ۲۵۰ تا ۳۵۰ ساعت زمان صرف شده است.

این فرض بر این است که شما حداقل ۲ بار در هفته با یک معلم اسپانیایی درس می‌خوانید و زمان باقی مانده را صرف انجام تکالیف و مرور آموخته‌های خود می کنید.

 

لوگو پرچم اسپانیا

سخن پایانی

در این مقاله، ما به بررسی مدت زمان و روش‌های یادگیری زبان اسپانیایی پرداخته و همچنین عوامل مؤثر بر زمان یادگیری این زبان را بیان کرده و چند ترفند و تکنیک برای سرعت بخشیدن به روند یادگیری زبان اسپانیایی ارائه دادیم.
با تعیین هدف، انتخاب ابزارها و منابع مناسب، مرور مداوم و تمرین‌های عملی، می‌توان در مدت زمان کوتاهی زبان اسپانیایی را به خوبی یاد گرفت.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد و شما را در راه یادگیری زبان اسپانیایی همراهی کند.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۲ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *