کلاس آنلاین زبان اسپانیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان اسپانیایی

یادگیری زبان اسپانیایی با ۴۰ سریال فوق العاده برای سطوح مختلف

۴.۲
(۵)

آیا تا به حال در مورد یادگیری بهتر زبان اسپانیایی فکر کرده‌اید؟ آیا واقعا راهی برای تکمیل و تقویت زبان اسپانیایی می‌شناسید؟ معمولا زبان آموزان در زمینه تلفظ واژگان اسپانیایی دچار ضعف هستند. ولی نباید از این موضوع به سادگی چشم پوشی کرد. پس راه اصولی و صحیح چیست؟ شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید علاوه بر این که می‌توانید با کمک سریال های یادگیری زبان اسپانیایی خود را در دنیایی سراسر هیجان و زیبایی غرق کنید؛ این فرصت را دارید که یادگیری زبان اسپانیایی خود را تکمیل کنید. اما چگونه می‌توان به این هدف بالا دست یافت؟ با ما همراه باشید تا مسیر یادگیری زبان اسپانیایی را با کمک فانوس‌های روشنی از جنس سریال‌های جذاب طی کنید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چرا تماشای سریال به یادگیری زبان اسپانیایی کمک می‌کند؟

یادگیری زبان‌های جدید همیشه کار آسان و لذت بخشی نیست. گاهی روند آموزشی نامناسب باعث می‌شود سختی‌ها، زبان آموز را از ادامه مسیر بازدارد. بنابراین برای این که از یادگیری زبان خارجی با تمام وجود لذت ببرید بهتر است که ابزارهای مختلفی را برای یادگیری انواع زبان‌های خارجی امتحان کنید.

یکی از زبان‌های زیبای دنیا زبان اسپانیایی است که با نام‌های اسپانیولی، کاستیایی و کاستیلی نیز شناخته می‌شود. اصل زبان اسپانیایی رومی است. این زبان باستانی امروزه یک زبان جهانی محسوب می‌شود که در بین زبان‌های زنده دنیا جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. برای یادگیری این زبان ابزار زیادی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید به هدف نهایی خود برسید، از جمله بهترین این ابزار می‌توانیم به کتاب‌های یادگیری زبان اسپانیایی، فیلم‌های اسپانیایی، موسیقی‌ها، انیمیشن‌های اسپانیایی، رمان‌ها و کلاس خصوصی زبان اسپانیایی اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید:

در این متن قصد داریم یکی از قوی‌ترین منابع مکمل در یادگیری زبان اسپانیایی را به شما معرفی کنیم. این منبع قوی، سریال های یادگیری زبان اسپانیایی هستند. تماشای سریال‌ها به زبان اسپانیایی موثرترین راه برای قرار گرفتن در معرض واژگان جدید و بومی‌ترین عبارات به زبان اسپانیایی یا سایر کشورهای اسپانیایی زبان است.

با تماشای سریال های یادگیری زبان اسپانیایی نه تنها مهارت صحبت کردن به زبان اسپانیایی خود را بهبود می‌بخشید، بلکه با جنبه‌های فرهنگی و تاریخی کشور اسپانیا نیز آشنا می‌شوید.

ناگفته نماند که حس شنوایی قوی‌ترین ابزار یادگیری زبان اسپانیایی است، زیرا عادت به گوش کردن آگاهانه به مکالمات زبان اسپانیایی شما را در مسیر صحیح یادگیری این زبان قرار می‌دهد؛ این مورد به عنوان یک عنصر کلیدی عمل کرده و زبان جدید را برای شما به زبان مادری تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، یکی از جالب‌ترین جنبه‌های این روش یادگیری زبان اسپانیایی این است که واژگان جدید را از روی اعمال و رفتارهای شخصیت‌های درون سریال یاد گرفته و می‌توانید آن‌ها در حافظه بلند مدت خود قرار دهید.

 

چگونه زبان اسپانیایی را می‌توان با کمک سریال‌ها تقویت کرد؟

برای لذت بردن از همه مزایای یادگیری زبان اسپانیایی با کمک سریال‌ها نیاز است که چند نکته کوتاه ولی مهم را مورد توجه قرار دهید؛ با به کارگیری این نکات می‌توانید معجزه سریال‌ها را در یادگیری زبان اسپانیایی خود احساس کنید. این نکات مهم عبارتند از:

 

۱. صدا به زبان اسپانیایی و زیرنویس به زبان مادری

اگر در زبان اسپانیایی مبتدی هستید یعنی در سطح‌های A1 و A2 قرار دارید؛ به شما توصیه می‌کنیم که هنگام تماشای سریال های یادگیری زبان اسپانیایی از نسخه اصلی سریال استفاده کنید، این کار باعث می‌شود که گوش شما به تلفظ واژگان عادت کرده و آن‌ها را یاد بگیرید. هنگام تماشای سریال صدای سریال را با دقت بشنوید از طرفی زیر نویس را  زبان فارسی روشن کنید تا معنای واژگان و عبارت‌ها را نیز یاد بگیرید.

این روشی بسیار عالی برای یادگیری واژگان و عبارت‌های اسپانیایی است. در حقیقت شما با این روش ارتباط بین کلمات، عبارت‌ها و معنای آن‌ها را یاد می‌گیرید.

 

۲. زیرنویس و صدا به زبان اسپانیایی

اگر در سطح متوسطی از زبان اسپانیایی قرار دارید؛ یعنی در سطح B1 و B2 هستید؛ باید گامی فراتر بردارید. باید سریال اسپانیایی که برای یادگیری زبان انتخاب کرده‌اید را با صدای اصلی و زیرنویس اسپانیایی تماشا کنید.

با این که ممکن است این کار در نگاه اول دشوار به نظر آید ولی بهتر است به صورت اصولی پیش بروید. نگران نباشید و گام‌های محکم خود را برای رسیدن به پیروزی نهایی بردارید. درست است که با این روش ممکن است تمام واژه‌ها و عبارت‌ها را متوجه نشوید ولی از این روش غافل نشوید؛ با کمک این روش درک شما نسبت به زبان اسپانیایی افزایش پیدا می‌کند، ارتباط واژگان و عبارت‌ها را به مرور زمان بیش‌تر درک می‌کنید و در نهایت مهارت گوش دادن و درک مکالمات شما به صورت چشمگیری تقویت می‌شود.

 

۳. بدون زیرنویس و با صدا به زبان اسپانیایی

آخرین و دشوارترین روش مربوط به زبان آموزان در سطح پیشرفته یعنی در سطح‌های C1 و C2 است. در این روش شما باید سریال اسپانیایی را که انتخاب کرده‌اید؛ با صدای اصلی و بدون زیرنویس تماشا کنید!

واضح است که این روش تنها برای زبان آموزان پیشرفته مناسب است و به همه توصیه نمی‌شود. در حقیقت این گزینه پیشنهادی ما برای تبدیل شدن شما به یک فرد بومی با زبان اسپانیایی است. تعجب نکنید؛ دشواری این روش باعث می‌شود تمام نقاط ضعف شما از بین رفته و در پایان مسیر از موفقیت خود در تسلط به زبان اسپانیایی لذت ببرید.

فراموش نکنید این روش‌ها باید به ترتیب انجام شوند؛ در غیر این صورت شما تا پایان عمر از نزدیک شدن به زبان اسپانیایی فرار می‌کنید!

 

بهترین سریال های یادگیری زبان اسپانیایی سطح مبتدی

حالا که نحوه صحیح گام برداشتن در این مسیر را یاد گرفتید، زمان آن رسیده که ایستگاه‌های آن را یکی یکی به شما معرفی کنیم. این ایستگاه‌‎ها همان سریال‌ها هستند که متناسب با سطح شما انتخاب شده‌اند؛ در ادامه با توجه به سطح زبان‌تان سریال مورد علاقه خود را برای یادگیری زبان اسپانیایی انتخاب کرده و یادگیری حرفه‌ای زبان اسپانیایی را شروع کنید:

 

۱- Extra (اضافی)

سریال Extra (اضافی) یک سریال کمدی اسپانیایی است که زبان آموزان اسپانیایی را هدف قرار داده است. در این سریال شخصیت‌هایی با نام‌های لولا، آنا و پابلو قصد دارند از سام که یک فرد خارجی است؛ پذیرایی کنند. سام که به تازگی به اسپانیا آمده هنوز تسلط کامل به زبان اسپانیایی ندارد. بنابراین بهترین فرصت را برای یادگیری زبان آموزان در سطح مقدماتی فراهم می‌‎کند. در واقع تلاش سام برای یادگیری زبان اسپانیایی محور اصلی سریال بوده که در طول ۱۳ فصل، زبان آموز را در موقعیت‌های مختلفی از قبیل خرید، جست‌و‌جوی کار، تعطیلات و … قرار داده و واژگان و عبارت‌های ضروری اسپانیایی را به زبان آموز می‌آموزد..

سریال اضافی برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۲- Destinos (مقصدها)

سریال مقصدها نیز یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی است که تنها با هدف آموزش زبان اسپانیایی به مبتدیان و افراد متوسط ​​ساخته شده است. این سریال تنها بر واژگان و عبارت‌های روزمره اسپانیایی تمرکز دارد. در طول ۵۲ قسمت شما می‌توانید کل دستور زبان اسپانیایی را یاد بگیرید.

سریال اسپانیایی مقصدها برای یادگیری حرفه‌ای زبان اسپانیایی

 

۳- Alta mar (دریاهای آزاد)

اگر به داستان‌های رازآلود علاقه دارید، از تماشای سریال اسپانیایی دریاهای آزاد غافل نشوید! داستان در مورد دو خواهر است که پس از اتفاق افتادن چندین قتل در داخل قایق لوکسی که در آن سفر می‌کنند، به رازهای ناراحت کننده خانوادگی پی می‌برند. دیالوگ‌ها تلفظ واضحی دارند و ریتم گفتار روان است . از سوی دیگر، واژگان در سبک رسمی ادا می‌شوند. تماشای این سریال یک فرصت عالی برای زبان آموزان اسپانیایی در سطح مبتدی یا متوسط  است.

سریال اسپانیایی دریاهای آزاد برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۴- Allí abajo  (اون پایین) 

طرح داستان اون پایین تفاوت های فرهنگی در اسپانیا را در قالب طنزی جالب به تصویر کشیده است. این سریال فرصت بی‌نظیری برای زبان آموزان اسپانیایی است تا بتوانند با کمک آن با انواع گویش‌های اسپانیایی آشنا شوند. این  سریال کمدی و خنده‌دار به بینندگان سفری ماجراجویانه بین ایناکی (از شمال اسپانیا) و کارمن (از جنوب) را نشان می‌دهد، که تفاوت‌هایشان در چشم بیننده به یک بازی خنده‌دار تبدیل شده است.

این مجموعه نیز مانند دختران کابلی یکی از مناسب‌ترین مجموعه‌ها برای یادگیری اسپانیایی برای همه زبان آموزان اسپانیایی است . اگرچه با داشتن دانش سطح پیشرفته، واژگان و عبارت‌های کاربردی در این سریال را راحت‌تر متوجه می‌شوید، ولی افراد مبتدی و متوسط ​​نیز می‌توانند آن را امتحان کنند.

سریال اسپانیایی اون پایین برای یادگیری اسپانیایی

 

۵- El Cid (ال سید)

سریال ال سید یک سریال اسپانیایی است که با داشتن سرعت پایین مکالمات می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای زبان آموزان اسپانیایی در سطح مبتدی و حتی متوسط باشد. صحنه‌های زیبای این سریال در نگاه مخاطب تاثیر گذار بوده و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

سریال اسپانیایی ال سید برای یادگیری تخصصی زبان اسپانیایی

 

سریال های یادگیری زبان اسپانیایی سطح متوسط و پیشرفته

 

۱- Bienvenida al edén (به عدن خوش آمدید)

سریال به عدن خوش آمدید درباره گروهی از جوانان است که در یک مهمانی در جزیره‌ای دورافتاده شرکت می‌کنند، اما متوجه می‌شوند که بهشت ​​وسوسه‌انگیزی در انتظار آن‌ها است و در این مسیر اسرار و تله‌های خطرناکی روبه روی آن‌ها وجود دارد.

سریال به عدن خوش آمدید برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۲- El Tiempo entre Costuras (زمان در بین)

سریال اسپانیایی زمان در بین یک نمایش تاریخی از یک جاسوسی است که به طور مخفیانه علیه نازی‌ها فعالیت‌های بسیاری انجام داده است. در این سریال بی‌نظیر شاهد هنرنمایی بازیگران توانمندی خواهید بود. علاوه بر لذت بردن از این سریال تاریخی می‌توانید زبان اسپانیایی خود را به صورت چشمگیری تقویت کنید و با مسائل سیاسی و اجتماعی اسپانیا آشنا شوید.

سریال اسپانیایی زمان در بین برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۳- Mira lo que has hecho (ببینید چه کار کرده اید)

سریال ببینید چه کار کرده‌اید با این که ۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای دارد؛ ولی یک انتخاب مناسب برای زبان آموزان در سطح متوسط است. با کمک این سریال می‌توانید لحظات مفرهی در زمان یادگیری زبان اسپانیایی برای خود خلق کنید!

سریال ببینید چه کار کرده اید برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۴- Gran Hotel (هتل بزرگ)

در سال ۱۹۰۵، هتل گرن مجموعه‌ای پر از دسیسه، حسادت و رمز و راز در دنیایی است که هیچ چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد؛ نیست. جولیو، مردی با اصالت و فروتنی است که در مورد ناپدید شدن خواهرش، کریستینا، که به عنوان پیشخدمت در هتل باشکوه گرن کار می‌کند. تحقیقات او تا جایی پیش می‌رود تا این که به دلیل یک سرقت از هتل اخراج می‌شود. در حین پرس و جو، او عاشق آلیشیا، دختر صاحب هتل می‌شود. این سریال سراسر هیجان طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

سریال گرن هتل برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۵- Narcos (نارکوس)

نارکوس یک سریال تلویزیونی است که داستان واقعی چگونگی پیدایش کوکائین و چگونگی شهرت جهانی آن توسط کارتل‌های مواد مخدر را روایت می‌کند. این سریال یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی در سطح جهان است. در این سریال برخورد ماموران با اربابان مواد مخدر به تصویر کشیده شده است.

سریال نارکوس برای یادگیری تخصصی زبان اسپانیایی

 

۶- B&B, de boca en boca ( B&B، دهان به دهان) 

یکی از سریال‌های با ارزش برای زبان آموزان اسپانیایی سریال دهان به دهان است. این سریال در مورد یک مجله مد است و بازیگران سرشناس از جمله دنی روویرا، بلن روئدا و گونزالو د کاسترو را در آن ایفای نقش می‌کنند.

سریال دهان به دهان برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۷- Velvet (مخملی)

سریال مخملی یک سریال اسپانیایی بسیار جذاب است که در آن اتفاقات روزمره در یک خانه مد در مادرید در دهه ۱۹۵۰ به تصویر کشیده شده است. در طول هر قسمت اتفاقات عجیبی می‌افتد که باعث می‌شود شما به سمت تماشای قسمت بعدی کشیده شوید! سریال مخملی یک منبع فوق العاده عالی برای یادگیری زبان اسپانیایی است که در افزایش درک زبان اسپانیایی شما را کمک می‌کند.

سریال مخملی برای یادگیری زبان اسپانیولی

 

۸- Elite (نخبگان)

سریال نخبگان یک درام نوجوانانه بسیار موفق است. این سریال یک مدرسه خصوصی را به تصویر کشیده که دانش آموزان ثروتمند و دانش آموزان طبقه کارگر در آن به تحصیل مشغولند. به سبب تفاوت‌های زیاد در بین آن‌ها درگیری‌ها و مشکلاتی اتفاق می‌افتد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

سریال اسپانیایی الیت برای یادگیری زبان اسپانیولی

 

۹- Aquí no hay quien viva (آن که می‌آید)

سریال کمدی آن که می‌آید یکی از دوستداشتنی‌ترین سریال های یادگیری زبان اسپانیایی است. ساکنین یک خانه مسکونی با ویژگی‌های شخصیتی خاص خود لحظاتی سرشار از شادی را به شما هدیه می‌دهند.

سریال آن که میآید منبعی برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۱۰- Las chicas del cable (دختران کابلی)

سریال دختران کابلی یکی دیگر از سریال های یادگیری زبان اسپانیایی است که داستان زندگی چهار زن را که در شرکت تلفن در دهه ۱۹۲۰ کار می‌کنند؛ به تصویر کشیده است. شما در این سریال علاوه بر لذت بردن از داستان می‌توانید زبان اسپانیایی خود را تقویت کنید.

سریال دختران کابلی برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۱۱- Vivir sin permiso (زندگی بدون اجازه)

زندگی بدون اجازه داستان تاجری را به تصویر کشیده که دچار آلزایمر شده است. او این بیماری را از خانواده خود پنهان کرده و سعی می‌کند جانشین خود را تعیین کند. این سریال یکی از جدیدترین سریال های یادگیری زبان اسپانیایی است که منبع بسیار عالی برای یادگیری زبان اسپانیایی به شمار می‌رود.

زندگی بدون اجازه منبعی فوق العاده برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۱۲-  La que se avecina (کسی نیست که اینجا زندگی کند)

سریال کمدی کسی نیست که این جا زندگی کند دقیقا در سبک سریال آن که می‌آید ساخته شده و در اسپانیا بسیار پرطرفدار است.

سریال کسی نیست که اینجا زندگی کند برای یادگیری آسان اسپانیایی

 

۱۳- la chica invisible (دختر نامرئی)

سریال دختر نامرئی راجع به آئورورا ریوس است که تقریبا کسی او را نمی‌بیند. وقایع گذشته باعث شده است که او خود را از دنیا منزوی کند و به سختی با دیگران ارتباط برقرار کند. او دوستی ندارد و از مردم آن شهر که پشت سر او حرف می‌زنند خسته شده است. یک شب در ماه می، مادرش وقتی از سر کار برمی‌گردد، نمی‌تواند خانه‌اش را پیدا کند. این رویدادی عجیب است. آئورورا صبح روز بعد در حیاط دبیرستانش، روبن داریو، مرده پیدا می‌شود. ضربه‌ای به سرش خورده و یک قطب نما در کنار بدنش جا مانده است. چه کسی مسئول آن رویداد وحشتناک است؟

سریال اسپانیایی دختر نامرئی راهی برای سادگیری ساده زبان اسپانیایی

 

جولیا پلازا، همکلاسی او است و وسواس زیادی برای یافتن پاسخ دارد. هوش عالی و حافظه شگرف او به او کمک می‌کند تا مکعب روبیک را در پنجاه ثانیه کامل کند یا در بازی شطرنج شکست ناپذیر باشد. اما آیا او می‌تواند به والدینش در حل آن معما کمک کند؟ مادرش، آیتانا، بازرس پرونده و پدرش، میگل آنجل، گروهبان پلیس قضایی گارد مدنی مسئول تحقیقات است. جولیا به همراه دوست جدا نشدنی اش امیلیو، پسری بسیار عجیب و غریب با ظاهری نگران کننده، سعی می‌کند هر کاری که در توان دارد انجام دهد تا قتل آئورورا ریوس بدون مجازات نماند. آیا آن‌ها می توانند بفهمند قاتل کیست و چه چیزی پشت آن مرگ عجیب وجود دارد؟

 

۱۴- El Ministerio del Tiempo (وزیر وقت)

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به داستا‌نویسی علاقه دارد؛ تماشای سریال El Ministerio del Tiempo (وزیر وقت) می‌تواند برای شما لذت بخش باشد. درواقع قهرمانان این سریال کارمندان وزیر زمان هستند و ماموریت آنها اجتناب از تهدیدهایی است که تاریخ را تغییر می دهند. با توجه به طرح داستانی این سریال شما قادر هستید با شخصیت‌های تاریخی اسپانیا از قبیل ملکه ایزابلا کاستیا، میگل د سروانتس یا خوان مارتین دیز ” ال سرسخت” آشنا شوید . سریال وزارت زمان برای سطوح پیشرفته و متوسط ​​مناسب است، اگرچه  توصیه ما بیش‌تر بر زبان آموزان در سطح پیشرفته است.

سریال وزیر وقت منبعی برای یادگیری اسپانیایی

بیشتر بخوانید: بهترین سوالات برای تعیین سطح پیشرفته در زبان اسپانیایی

 

۱۵- Cuéntame cómo pasó (به من بگویید چگونه اتفاق افتاد)

برای بسیاری از زبان آموزان سریال به من بگویید چگونه اتفاق افتاد یک منبع عالی برای تقویت زبان اسپانیایی است. در این سریال کلاسیک، شما زندگی خانواده آلکانتارا را مشاهده می‌کنید. این سریال به دلیل نشان دادن اتفاقات تاریخی در یک خانواده معمولی آن زمان و نشان دادن آداب و رسوم و فرهنگ اسپانیا بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

سریال به من بگویید چگونه اتفاق افتاد منبعی برای یادگیری زبان اسپانیولی

 

اگر به چنین سریال‌هایی علاقه دارید، پس شانس در خانه شما را زده! چرا که هم سریال مورد علاقه‌تان را تماشا می‌کنید و هم زبان اسپانیایی خود را تقویت می‌کنید. ولی بزرگ‌ترین شانسی که با تماشای این سریال نصیب‌تان می‌شود این است که این سریال به دلیل داشتن بیش از ۳۰۰ قسمت در ۱۹ فصل بهترین منبع یادگیری زبان اسپانیایی است. پس بدون معطلی به سراغ آن بروید.

 

 ۱۶-  La casa de papel/Money Heist (خانه کاغذی /سرقت پول)

یکی از شناخته شده‌ترین سریال‌های اسپانیایی خانه کاغذی است. این سریال معروف داستان دو سرقت را برای ما بازگو می‌کند، یکی در Casa de la Moneda و دیگری در بانک اسپانیا. در حالی که چند شخصیت ثروتمند  را به ما نشان می‌دهد که می‌توانند شما را در مشت خود گرفته و تا پایان داستان دنبال خود بکشند! تنها دلیل این اتفاق این است که شما نمی‌توانید بی تفاوت از کنار آن بگذرید و ناخودآگاه به تماشای قسمت‌های بعدی می‌نشینید! سریال خانه کاغذی یکی از عالی‌ترین منابع یادگیری زبان اسپانیایی است که علاوه بر لذت فرصت یادگیری در سطح پیشرفته را به شما هدیه می‌دهد.

یادگیری زبان اسپانیایی با سریال خانه کاغذی - سرقت پول

 

در این سریال مردی با نام مستعار “پروفسور” قصد سرقت از بانکی را دارد که برای این کار تیمی از چند نفر سارق را تشکیل می‌دهد؛ هریک از آن‌ها اسم مستعار خود را دارند. اسم مستعار هر یک از آن‌ها نام یک کشور است؛ تا هویت‌ واقعی‌ آن‌ها فاش نشود. در آغاز سریال عملیات سرقت شروع می‌شود و شما را از تکان خوردن منع می‌کند! مطمئن باشید از تماشای این سریال سراسر شگفتی و خلاقیت پشیمان نمی‌شوید.

 

۱۷- La Casa de las Flores (خانه گل‌ها)

سریال خانه گل‌ها یک سریال کمدی – درام تاریک است. در این سریال زندگی خانواده De la Mora که یک خانواده مکزیکی سطح بالا هستند؛ به تصویر کشیده شده است. این نمایش به عنوان بخشی از «تلونولای هزاره» یا«تلونولای مدرن» توصیف شده است. این سریال همچنین در مورد سیاست صحبت می‌کند.

سریال خانه گلها برای یادگیری راحت زبان اسپانیایی

 

سریال خانه گل‌‎ها در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای غیر اسپانیایی زبان، بازخورد مثبتی دریافت کرد. منچستر ایونینگ نیوز نیز این نمایش را به عنوان راهی عالی برای یادگیری و تمرین اسپانیایی معرفی کرد. پائولینا د لا مورا، شخصیت اصلی این سریال است؛ بازیگر این نقش سیسیلیا سوارز است که با توانایی بالای هنری خود توانسته شخصیتی محبوب را خلق کند.

 

۱۸- Fariña (فرینا)

سریال فرینا یک سریالی است که به زبان آموزان اسپانیایی در سطح پیشرفته پیشنهاد می‌شود. دلیل سطح بالای آن این است که واژگان و عبارت‌های به کار رفته در آن دشوار بوده و فرهنگ و تاریخ کشور اسپانیا را به تصویر می‌کشد. پس اگر به دنبال تکمیل کردن زبان اسپانیایی خود هستید و از دیدن سریال‌های تاریخی لذت می‌برید؛ این سریال برای شما بهترین ابزار یادگیری زبان اسپانیایی است.

سریال جذاب فرینا برای یادگیری تخصصی زبان اسپانیایی

 

۱۹- Valeria (والریا)

والریا یک سریال کمدی درام اسپانیایی است. این سریال بر اساس یک مجموعه کتاب چهار قسمتی از الیزابت بناونت به نام ” En los zapatos de Valeria ” ساخته شده است. داستان این سریال راجع به زن متاهلی است که همراه گروه دوستانش در مادرید زندگی خود را می‌گذرانند. این سریال می‌تواند تمرین مناسبی برای زبان آموزان در سطح متوسط باشد.

سریال والریا برای یادگیری عالی زبان اسپانیایی

 

۲۰- The Cook of Castamar (آشپز کاستمار)

آشپز کاستمار یا La cocinera de Castamar یک سریال درام اسپانیایی است. این نمایش بر اساس رمانی از فرناندو جی. مونیز است که در سال ۲۰۱۹ به تصویر در آمده است. داستان در سال ۱۷۲۰ در مادرید اتفاق افتاده و در مورد یک عشق ممنوعه بین یک آشپز و یک دوک بیوه است!

سریال جذاب آشپز کاستمار برای یادگیری زبان شیرین اسپانیایی

 

این درام  ۱۲ قسمتی از فوریه ۲۰۲۱ تا مه ۲۰۲۱ پخش شد. این مجموعه نامزد بیست و سومین دوره جوایز آیریس برای چهار بخش بهترین داستان، بهترین تولید، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد شد.

 

۲۱- La catedral del mar (کلیسای جامع دریا)

این سریال تاریخی بر اساس رمانی با نام کلیسای جامع دریا ساخته شده است . در یک فصل هشت قسمتی، داستان برده‌ای را روایت می‌شود که تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک مرد آزاد انجام می‌دهد. اگر رمان‌ها و سریال‌های تاریخی را دوست داشته باشید، تماشای این سریال می‌تواند برای شما لذت بخش باشد.

سریال کلیسای جامع دریا برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۲۲- Tú también lo harías (شما بیش از حد)

داستان این سریال در مورد سرقتی است که در مسیر اتوبوسی که بین چند شهر و فرودگاه وجود دارد؛ اتفاق می‌افتد. در ضمن این سرقت سه سارق کشته شده و یک فرد تحت تعقیب قرار می‌گیرد؛ از طرفی شش شاهد وجود دارند که ادعا می‌کنند چهره قاتل را ندیده‌اند و قادر به شناسایی او نیستند. اما همه چیز نشان می‌دهد که آنها برای محافظت از فراری پیمان سکوت بسته‌اند.

سریال جذاب بیش از حد برای یادگیری سریع و پیشرفته زبان اسپانیایی

 

۲۳- Escobar, Boss of Evil (Escobar, El Patron Del Mal)

سریال اسکوبار، رئیس شیطان یکی از قوی‌ترین سریال‌های مواد مخدر و جنایی است که در کشور کلمبیا ساخته شده است. این سریال هیجان انگیز زندگی و سوء استفاده‌های پابلو اسکوبار و کارتل مدلین را به تصویر می‌کشد. اگر تمایل داشته باشید که درباره زندگی پابلو اسکوبار بدنام بیشتر بدانید، این سریالی است که باید تماشا کنید. در طول ۷۰ قسمت، زندگی پابلو از زمانی که او یک دزد کوچک بود تا زمانی که به یک امپراطور قاچاق مواد مخدر تبدیل شد؛ به نمایش در آمده است.

سریال اسکوبار منبعی مناسب برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۲۴- Sky High (آسمان بلند)

داستان آسمان بلند مربوط به زندگی خانمی است که شوهرش را از دست داده و به خاطر این که تمایل دارد از پدرش که یک قاچاقچی است مستقل زندگی کند؛ به باند دزدان شوهرش می‌پیوندد. 

سریال اسپانیایی آسمان بلند برای یادگیری زبان زیبای اسپانیایی

۲۵- Paquita Salas (پاکیتا سالاس)

سریال پاکیتا سالاس یک سریالی است که در طول سه فصل مخاطب را به سوی خود جذب می‌کند. زبان این سریال اسپانیایی عامیانه است که نیاز به سطح پیشرفته زبان اسپانیایی دارد. ممکن است درک بسیاری از واژگان و عبارت‌های آن برای شما دشوار باشد. با این وجود؛ لبخند را بر صورت شما می‌نشاند.

سریال زیبای پاکیتا سالاس برای یادگیری راحت تر زبان اسپانیایی

 

۲۶- All For Love (همه برای عشق)

سریال همه برای عشق داستان عشق خواننده‌ای به نام میلاگرسو و مکانیکی به نام خواکین است. این سریال سراسر هیجان، چالش و لحظات شاد و مفره است. این سریال در اپیزود آخر خود در ۱۴ آوریل در رتبه اول قرار گرفت و پایان غافلگیرکننده آن، طرفداران را با احساسات متفاوتی روبه‌رو ساخت.

سریال زیبای همه برای عشق جهت یادگیری زبان اسپانیایی

 

۲۷- Isabel (ایزابل)

ایزابل یک مجموعه تلویزیونی تخیلی اسپانیایی است که زندگی ملکه ایزابلا اسپانیا را توصیف می‌کند. سلطنت او به عنوان ملکه در زمانی آغاز شد که زنان تنها نقش همسر و مادر را در جامعه داشتند. این سریال داستانی نشان می‌دهد که چگونه ایزابل برای کسب مجوز تاج و تخت و چالش‌هایی که برای حفظ امپراتوری اسپانیا نیاز بود؛ مبارزه کرد. این سریال تاریخی با داشتن واژگان و عبارت‌های دشوار برای زبان آموزان در سطح پیشرفته گزینه مناسبی است.

سریال اسپانیایی ایزابل برای یادگیری عالی زبان اسپانیایی

 

۲۸- Vis a vis (رو در رو)

سریال رو در رو  یک سریال سراسر هیجان است. در این سریال مخاطب درگیر زندگی ماکا می‌شود. او یک زن جوان ساده لوحی است که معمولا با محیط خود به سختی سازگار می‌شود؛ چه برسد به یک محیطی مثل زندان با افراد مختلف و لهجه‌های گوناگون! این سریال از جهت تفاوت لهجه‌ها یک منبع قوی برای زبان آموزان در سطح پیشرفته است تا بتوانند آموزه‌های خود را تکمیل نمایند.

بیشتر بدانید: تفاوت لهجه های مختلف زبان اسپانیایی در سراسر دنیا

سریال اسپانیایی رو در رو برای لحظات شیرین یادگیری زبان

 

۲۹- Wrong Side of the Tracks (سمت اشتباه مسیرها)

داستان سریال سمت اشتباه مسیرها راجع به مرد نظامی به نام تیرسو آبانتوس است که در فقیرترین محله مادرید زندگی می‌کند. او صاحب یک فروشگاه سخت افزار است و زندگی معمولی‌ای دارد؛ تا این که اتفاقاتی روی می‌دهند که روال معمولی زندگی او دچار تزلزل می‌گردد. این اتفاقات زمانی رخ می‌دهند که نوه نوجوان او قربانی قاچاقچیان مواد مخدر می‌شود.

سریال سمت اشتباه مسیرها برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۳۰- El Internado: La Laguna Negra (مدرسه شبانه روزی: مرداب سیاه)

سریال مدرسه شبانه روزی یک سریال اسپانیایی با صحنه‌های عجیب و غریب است که مخاطب را شگفت زده می‌کند. تماشای این سریال می‌تواند آموخته‌های زبان اسپانیایی شما را تکمیل نماید.

سریال مدرسه شبانه روزی برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۳۱- El Desorden Que Dejas (آشفتگی که بر جای می گذارید)

در این سریال معلمان قهرمانان اصلی داستان هستند، که با نقش آفرینی اینما کوئستا در نقش راکل والرو شروع می‌شود. راکل به مدرسه‌ای منزوی در گالیسیا می‌رسد، او از این موضوع اطلاعی ندارد که قرار است جایگزین معلم دیگری شود. معلم قبلی به صورت مرموزی مرده است! با تماشای این سریال علاوه تکمیل زبان اسپانیایی، لحظاتی سراسر هیجان را تجربه خواهید کرد.

سریال آشفتگی که می گذارید برای یادگیری قدرتمند اسپانیایی

 

۳۲- Queen of the South (بیماران دکتر گارسیا)

داستان سریال بیماران دکتر گارسیا پس از پیروزی فرانکو آغاز می‌شود، دکتر گیلرمو گارسیا مدینا با هویتی جعلی در مادرید زندگی می‌کند. در واقع دکتر گیلرمو گارسیا و مانوئل آرویو، یک دیپلمات جمهوری خواه هستند که به یک شبکه مخفی نفوذ می‌کنند که به نازی‌ها کمک می‌کنند تا اسپانیا و آمریکای لاتین مستقر شوند.

سریال اسپانیایی بیماران دکتر گارسیا برای یادگیری پیشرفته زبان اسپانیایی

 

۳۳- White Lines (خطوط سفید)

سریال جذاب خطوط سفید نمایشی است که شما را در ماجرایی معمایی غرق می‌کند. شخصیت اصلی داستان کسی است که عاشق موسیقی بوده و رویای دی‌جی شدن را در سر می‌پرورد به همراه دوستانش به ایبیزا می‌آیند. او در این حین کشته می‌شود ولی جسدش پیدا نمی‌شود. پس از ۲۰ سال با پیدا شدن جسد او خواهرش به دنبال کشف حقیقت بر می‌آید و سریالی هیجان انگیز خلق می‌شود. این سریال می‌تواند علاوه بر تکمیل زبان اسپانیایی شما لحظاتی شگفت انگیز برای‌تان خلق کند.

سریال اسپانیایی خطوط سفید برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۳۴- Los misterios de Laura (اسرار لورا)

اگر عاشق سریال‌های پلیسی و جنایی هستید؛ سریال اسرا لورا می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای شما باشد. قهرمان داستان مادری است که معماها را حل می‌کند. با تماشای این سریال هم زبان اسپانیایی خود را تقویت کنید هم با واژگان در حوزه جرم و جنایت آشنا شوید. فرصتی جالب، معمایی و هیجان انگیز پیش روی شما است؛ آن را از دست ندهید.

سریال اسرار لورا بهترین سریال برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۳۵- Mi Corazon Es Tuyo (قلب من برای توست)

قلب من برای توست یک سریال مکزیکی است که زندگی یک زنی را به تصویر کشیده که در طول روز پرستار بچه بوده و در شب یک رقصنده عجیب و غریب است. این سریال مناسب اشخاصی است که قصد دارند زبان اسپانیایی را با گویش مکزیکی یاد بگیرند.

سریال جذاب اسپانیایی برای یادگیری زبان

 

سخن پایانی

یادگیری زبان اسپانیایی شاید کار آسانی نباشید؛ ولی دلسرد نشوید. با انتخاب بهترین ابزار مسیر یادگیری را به مسیری پرهیجان و جذاب برای خود تبدیل کنید. تماشای سریال‌های جذاب اسپانیایی می‌تواند یادگیری زبان اسپانیایی را برای شما به زیباترین لحظات زندگی تبدیل کند. با ورود به چنین مسیری نه تنها واژگان، عبارت‌‎ها و گرامر اسپانیایی را همچون یک فرد بومی یاد می‌گیرید بلکه با فرهنگ و آداب و رسوم کشور اسپانیا آشنا می‌شوید. پس این ابزار قدرتمند را جدی گرفته و با کمک آن به قله موفقیت برسید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۲ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *