کلاس آنلاین زبان اسپانیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان اسپانیایی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان اسپانیایی

۵
(۳)

 یکی از اولین کارهایی که افراد در زمان اقدام به یادگیری زبان دوم، مثلاً اسپانیایی انجام می‌دهند، شرکت در آزمون‌های تعیین سطح است. این آزمون به این دلیل برگزار می‌شود که زبان‌آموزان بدانند دانش زبانی‌شان چقدر است و ادامۀ فرایند یادگیری‌ را از چه سطحی باید شروع کنند. شما می‌توانید فرایند تعیین سطح را بدون مراجعه به آموزشگاه‌های زبان و به کمک آزمون‌های آنلاین استاندارد در سایت های تعیین سطح زبان اسپانیایی انجام دهید؛ بدون آنکه نیاز به ثبت نام، انتظار کشیدن و یا رفتن به جایی داشته باشید.

ما در این مقاله بهترین وب سایت های تعیین سطح زبان اسپانیایی به زبان فارسی و انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید برای اطلاع از سطح فعلی خود در زبان اسپانیایی از آن‌ها کمک بگیرید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

سایت های تعیین سطح زبان اسپانیایی

 

۱. سایت languagetesting.com

 این وب سایت یک آزمون زبان جامع به همراه گواهی معتبر برگزار می‌کند. بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی برای سنجش مهارت‌های زبانی کارمندان خود از این وب سایت کمک می‌گیرند.

برای شرکت در این آزمون می‌توانید مهارت‌های لیسینینگ، رایتینگ و …را انتخاب کرده و برای هر مهارت هزینه جدا پرداخت کنید.

سایت تعیین سطح زبان اسپانیایی

 

۲. سایت tandemmadrid.com

شما در این سایت می‌توانید در یک آزمون آنلاین شرکت کنید. سوالات این آزمون طوری طراحی شده است که در پایان شما می‌توانید سطح زبان اسپانیایی فعلی خود را بسنجید.

این وب سایت آزمون تعیین سطح اسپانیایی را در کنار تست آنلاین، به‌صورت تلفنی و حضوری نیز برگزار می‌کند.

سایت tandemmadrid.com برای تعیین سطح اسپانیایی

 

۳. سایت cervantes.to

این وب سایت ۵ مرحله آزمون تعیین سطح دارد و با گذراندن هر سطح به سطح بعدی راه پیدا می‌کنید. همچنین این سایت یکی از سایت‌های خوب در زمینه تعیین سطح زبان اسپانیایی شماست.

این آزمون تمام قواعد و کلمات را شامل می‌شود و برای سطوح ابتدایی نیز کاملا مفهوم و قابل درک است.

تعیین سطح آنلاین زبان اسپانیایی

 

۴. سایت aprenderespanol.org

وب سایت aprenderespanol.org در میان وب سایت‌های تعیین سطح اسپانیایی، یکی از بهترین سایت‌هایی است که شما می‌توانید در عین حال که آزمون می‌دهید از آن زبان اسپانیایی هم یاد بگیرید.

اکثر تست‌ها در این سایت در مورد قواعد و واژه‌ها هستند. اگر شما به صفحه اصلی این سایت بروید می‌توانید لیست کاملی از موضوعات پیدا کنید و با کلیک بر روی آنها به انواعی از کوییزها که به‌صورت اختصاصی برای آن موضوع تنظیم شده‌اند دسترسی پیدا کنید.

معرفی سایت aprenderespanol.org

 

۵. سایت transparent.com

این وب سایت در کنار ارایه مطالب آموزشی رایگان، آزمون‌های تعیین سطح را برای زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، لاتین، ایرلندی، هلندی، سوئدی، لهستانی، روسی، چینی، ژاپنی و پرتغالی برزیل برگزار می‌کند.

این آزمون‌ها مهارت‌های دستورزبان، واژگان و ریدینگ را می‌سنجند و نتیجه را به‌صورت درصد به شما نشان می‌دهند. البته در این آزمون پاسخ درست نیز به شما نشان داده می‌شود تا هم اشکالات خود را ببینید و هم جواب درست تست را تشخیص دهید.

transparent.com معرفی سایت تعیین سطح آنلاین

 

۶. سایت cactuslanguage.com

آزمون تعیین سطح این سایت پرسش‌های مشخصی دارد که درمجموع ۱۰ دقیقه زمان برای پاسخ دادن به آن‌ها خواهید داشت.

وب‌سایت پس از آزمون، نتیجه شما را بررسی کرده و در یکی از شش سطح آمادگی, ابتدایی، متوسطه، بالاتر از حد متوسط، عالی و ماهر دسته‌بندی می‌کند. علاوه بر آن توضیح‌های مفصل‌تری درمورد هرکدام از مهارت‌های زبانی شما نیز ارایه می‌کند.

تعیین سطح آنلاین و رایگان زبان اسپانیایی در سایت cactuslanguage.com

 

۷. سایت lingoda.com

این سایت نیز برای تعیین سطح زبان اسپانیایی زبان‌آموزان طراحی شده است که البته زبان‌های دیگر را هم پشتیبانی می‌کند. کافی است زبان مد نظرتان را انتخاب کنید تا به سوالات آزمون برسید. وقتی به سطح خاصی رسیدید آزمون متوقف و سطح شما اعلام می‌شود.
این سطح بندی براساس استاندارد مطرح  CEFR انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سطح های زبان به ترتیب استاندارد CEFR

تعیین سطح رایگان زبان اسپانیایی

 

۸. سایت cambridgeinstitute.com

این سایت از وب سایتهای معتبر دیگر برای سنجش مهارت زبان اسپانیایی شماست. امتیازات این آزمون از سطوح بین‌المللی CEFR پیروی نمی‌کنند و تنها ارزیابی را از سطح دانش زبان اسپانیایی شما در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای شرکت در این آزمون، لازم است در سایت ثبت نام کنید و نتیجه آزمون در عرض چند دقیقه به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

سایت cambridgeinstitute.com

 

۹. سایت lengalia.com

این وب‌سایت هم آزمون تعیین سطح دارد که شامل ۳ قسمت است و در کنار گرامر و درک مطلب، به شما فرصت یک آزمون و درک مطلب شفاهی نیز داده می‌شود که به‌صورت یک فایل صوتی باید شما به آن گوش دهید و پاسخ صحیح را انتخاب کنید.

معرفی سایت lengalia.com برای تعیین سطح

 

مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم جزو بهترین وب‌سایت‌های تعیین سطح زبان اسپانیایی بودند که البته تعدادشان به این موارد محدود نمی‌شود و با جستجوی بیشتر می‌توان سایت‌های زیادی پیدا کرد که بتوان سطح زبان اسپانیایی خود را به‌صورت آنلاین در آن سنجید. در ادامه به نام تعدادی دیگر از این سایت‌ها اشاره می‌شود:

www.batterseaspanish.com www.languagetrainers.com
www.buzzfeed.com www.todo-claro.com
www.jetpunk.com www.fluentu.com

این سایت‌ها بیشتر سوالاتی را برای شما طراحی می‌کنند تا بدانید دانش زبان اسپانیایی‌تان چقدر است. ممکن است اعتبار آزمون‌های همه این وب سایت‌ها مشابه هم نباشند، ولی شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید جایگاه زبانی خود را پیدا کنید.

 

چرا به یک آزمون برای تعیین سطح زبانی خود نیاز داریم؟

یک آزمون تعیین سطح اسپانیایی آنلاین بعد از ارزیابی به شما می‌گوید که در بین زبان‌آموزان اسپانیایی در سراسر جهان، در چه جایگاهی قرار دارید. اگر قصد کار کردن در کشورهای اسپانیایی زبان مانند اسپانیا ، مکزیک ، آرژانتین و… را داشته باشید، ارائه‌ گواهینامه‌ای از سطح زبان خود در رزومه‌تان، می‌تواند شما را نسبت به سایرین متمایز کند که این امر هم میتواند با شرکت در آزمون‌های زبان اسپانیایی محقق شود.

البته در شرایطی که مدرک سطح پیشرفته (C1) را ارائه دهید، شانس بیشتری برای استخدام در یک موقعیت کاری حرفه‌ای نسبت به سایر افراد خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین سوالات برای تعیین سطح پیشرفته در زبان اسپانیایی

 

سخن پایانی

سایت‌هایی که در این مقاله معرفی شدند، آزمون‌های متنوعی برگزار می‌کنند که بیشتر آن‌ها رایگان هستند، اما اگر به مدرک معتبری نیاز دارید، می‌توانید کمی بیشتر هزینه کرده و در یک آزمون بین‌المللی پولی شرکت و سطح خودتان را ارزیابی کنید و در پایان نیز مدرکی گواه بر سطح فعلی‌تان بگیرید.

توصیه ما این است که پیش از شرکت در آزمون‌هایی که هزینه‌های زیادی دارند، ابتدا از آزمون‌های رایگان کمک بگیرید تا بدانید در چه سطحی هستید و سپس با آموزش بیشتر، مهارت‌های زبانی خود را ارتقا دهید و در نهایت که مطمئن شدید به اندازه کافی در آن زبان مهارت دارید، در آزمون‌های بین‌المللی شرکت کنید.

همچنین می‌توانید برای ارتقای سطح خود پیش از شرکت در آزمون‌های زبان اسپانیایی، با شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان اسپانیایی در هایتاکی، در زمان کمی با کمک بهترین استادی که خودتان انتخاب می‌کنید، آمادگی لازم را به دست بیاورید. یادتان باشد که شرکت در جلسات آزمایشی زبان در هایتاکی رایگان است و تعیین سطح زبان اسپانیایی شما نیز در همین جلسات و به‌صورت رایگان از سوی استاد انجام خواهد شد.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *