کلاس آنلاین زبان اسپانیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان اسپانیایی

۱۳ نرم افزار و اپلیکیشن عالی برای یادگیری زبان اسپانیایی

۵
(۴)

یاد گرفتن زبان اسپانیایی یا هر زبان جدید دیگری نیاز به برنامه و هدف مشخص دارد. اما برای آنکه هوشمندانه قدم بردارید و به سرعت یادگیری خود بیافزایید، نیاز به ابزارهایی دارید. در این مسیر می‌توانید از ابزارهایی مانند کتاب‌های آموزشی زبان اسپانیایی و رمان‌های اسپانیایی، اساتید حرفه‌ای و نرم افزار و اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی استفاده کنید تا به بهترین نحو زمان خود را مدیریت کرده و بیشترین بهره را از آن ببرید.

 

فهرست مطالب:

 

تحقیقات دکتر فرناندو روسل-آگیلار، مدرس ارشد زبان اسپانیایی، بر روی اپلیکیشن‌های یادگیری زبان نشان داد که آن‌ها تنها در مدتی کوتاه به ابزاری فوق‌العاده مهم تبدیل شده‌اند. یکی از علل پیشرفت اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی یا سایر زبان‌های زنده‌ی دنیا، خصوصی بودن محیط یادگیری است. زبان‌آموزان با علم بر این موضوع که کسی جز خودشان خطاهای آن‌ها را نمی‌بیند و نمی‌شنود، اضطراب عملکردی کمتری خواهند داشت. به همین دلیل راحت‌تر و سریع‌تر در مسیر یادگیری پیشرفت می‌کنند. نتیجه‌ی این اتفاق مهم، ایجاد علاقه و شوق یادگیری در زبان‌آموزان خواهد بود.

البته با وجود تعداد بسیار زیادی از نرم افزار و اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی ممکن است تصمیم‌گیری و انتخاب یک یا چند مورد از آن‌ها برای شما کار دشواری باشد. اما لازم می‌دانم یادآوری کنم که ما برای همین کار اینجا هستیم! برای اینکه بتوانید بهترین و موثرترین انتخاب را داشته باشید، ما لیستی از بهترین نرم افزار و اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی را برای شما آماده کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

 

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی با محیط فارسی

۱. اپلیکیشن اسپانیایی را قورت بده!

این برنامه از طریق بازی و سرگرمی به آموزش زبان اسپانیایی می‌پردازد و به شما یاد می‌دهد که چطور مهارت صحبت کردن، شنیدن و نوشتن را در خود بهبود دهید. این برنامه که طراحی چشم‌نوازی نیز دارد، با طراحی سوالات و تمرینات غیرتکراری شما را برای مکالمه به زبان اسپانیایی آماده می‌کند. اگر قصد دارید یادگیری زبان اسپانیایی را شروع کنید، این برنامه را دانلود و نصب نمایید.

اپلیکیشن اسپانیایی را قورت بده!

 

این اپلیکیشن فقط قابل نصب بر روی سیستم عامل اندروید است که از «کافه بازار» قابل دریافت است.

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های android

 

۲. اپلیکیشن یادگیری زبان اسپانیایی (MetaLanguage)

یکی دیگر از اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی که لغات جدید اسپانیایی را به همراه تلفظ صحیح به شما آموزش می‌دهد، MetaLanguage است. برای شروع یادگیری زبان اسپانیایی می‌توانید از این برنامه استفاده نمایید. چرا که انتخابی مناسب برای یادگیری لغات و اصطلاحات اولیه و ضروری است. این برنامه نیز فعلاً تنها برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است.

اپلیکیشن یادگیری زبان اسپانیایی (MetaLanguage)

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های android

 

۳. آموزش زبان اسپانیایی نصرت

آموزش زبان اسپانیایی نصرت با متدی کلاسیک اما موثر، نامی آشنا برای همه‌ی فارسی زبانان است. این آموزش به صورت پکیجی صوتی قابل خریداری به صورت نسخه‌ی فیزیکی و نسخه‌ی دانلودی می‌باشد. نصرت در این پکیج با ارائه‌ی ۹۰ درس صوتی در ۳ سطح مختلف، یادگیری سریع مکالمه به زبان اسپانیایی را ممکن کرده است. این ۹۰ درس شامل آموزش مواردی مانند حروف اضافه، نحوه‌ی صحیح مکالمه و گفت و گو، آشنایی با جمله‌سازی، واژگان و کاربرد آن‌ها و… است که تنها با گوش دادن به این دروس صوتی می‌توانید آن‌ها را با تلفظ صحیح یاد بگیرید.

اگر دانش اولیه‌ای از زبان اسپانیایی داشته باشید، این برنامه از سطح مبتدی تا پیشرفته به شما کمک می‌کند که آسان و به سرعت در یادگیری پیشرفت کنید. این مجموعه آموزش صفر تا صد زبان اسپانیایی، قابل اجرا بر روی تلفن همراه، دستگاه پخش صوت و کامپیوتر شخصی شما است.

آموزش زبان اسپانیایی نصرت

بیشتر بخوانید: بهترین سوالات برای تعیین سطح پیشرفته در زبان اسپانیایی

 

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی در دنیا (از مبتدی تا پیشرفته)

۱. اپلیکیشن Drops

مناسب برای سطح: مبتدی

یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی، که با تاکید بر آموزش‌های بصری فعالیت می‌کند، همین برنامه است. سازندگان این برنامه معتقدند با روزی تنها ۵ دقیقه استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به زبان اسپانیایی مسلط شوید.

اپلیکیشن دراپس

 

اگر به دنبال گسترش دایره‌ی لغات اسپانیایی خود هستید، یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی و واژگان آن، برنامه‌ی Drops است. با تکرارهای مداومی که این برنامه برای مرور کلمات یاد گرفته شده دارد، پیش از اینکه آن‌ها را فراموش کنید، در ذهنتان ثبت می‌کنید. شاید این بزرگ‌ترین مزیت این برنامه باشد.

یک مزیت دیگر این برنامه در دسترس بودن اپلیکیشن مجزایی برای متن مکالمات، برای یادگیری بهتر و موثرتر زبان‌آموزان، است. بهتر است به سادگی از این مزیت نگذریم!

شما می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب این اپلیکیشن و همچنین نسخه‌ی اندروید و iOS آن استفاده کنید.

   لینک وب اپلیکیشن:   

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۲. اپلیکیشن Doulingo

مناسب برای سطح: مبتدی

یکی از پرطرفدارترین و بهترین نرم افزار و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان اسپانیایی، مخصوصاً برای شروع یادگیری از مبتدی تا سطح متوسط B2، همین برنامه‌ی دولینگو است. شما با استفاده از این برنامه‌ی رایگان می‌توانید مهارت‌های ۴گانه‌ی خود را تقویت کنید. چرا که در دولینگو تمرینات زیاد و گسترده‌ای برای یادگیری بهتر و تثبیت هرچه بهتر اطلاعات در ذهن زبان‌آموزان طراحی شده است.

برنامه دولینگو برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

واژگان و تلفظ صحیح آن‌ها در دولینگو به روشی سرگرم‌کننده و ساده آموزش داده می‌شود. تمرینات دولینگو شامل ترجمه‌ی واژگان و جملات، مرتب نمودن کلمات به هم ریخته و ساخت جمله با آن‌ها، تکرار تلفظ درست واژگان و جملات و موارد دیگری از این قبیل است که به شما کمک می‌کند در یک مدت زمان بسیار کوتاه، صحبت کردن به زبان اسپانیایی را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید:

هنگام ورود به فضای این برنامه می‌توانید مدت زمان مورد نظرتان برای یادگیری زبان اسپانیایی در طول یک روز را انتخاب کنید و یادگیری را شروع کنید. این اپلیکیشن را می‌توانید بر روی تلفن همراه خود با سیستم عامل اندروید و iOS نصب نمایید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزار دولینگو و نسخه‌ی تحت وب آن نیز در کامپیوتر خود، استفاده کنید.

   لینک وب اپلیکیشن:   

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۳. اپلیکیشن Babbel

مناسب برای سطح: مبتدی و متوسط

این برنامه یکی از مشهورترین نرم افزار و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان اسپانیایی است که رویکردی شبیه به دولینگو دارد. اما فضای آن به نسبت دولینگو کمتر فانتزی به نظر می‌رسد. آموزش‌های این برنامه‌ی محبوب بر پایه‌ی مکالمات است و در هر جلسه می‌توانید حداقل ۱۰ الی ۱۵ دقیقه برای یادگیری خود وقت بگذارید. مکالمات آماده شده دیالوگ‌هایی در دنیای واقعی هستند. از این رو برای یادگیری مهارت شنیداری، انتخاب این برنامه برای شما بسیار مفید خواهد بود.

برنامه بابل برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

اپلیکیشن Babbel با تکنولوژی تشخیص گفتار، به شما در یادگیری بهت تلفظ‌ها کمک می‌کند. همچنین با تمرینات فراوانی که در این برنامه با آن‌ها مواجه می‌شوید، واژگان و دستور زبان اسپانیایی را به خوبی یاد گرفته و به خاطر می‌سپارید. امکان استفاده‌ی رایگان از این برنامه وجود دارد. ولی برای دسترسی به تمامی آموزش‌های آن، لازم است اشتراک این برنامه را خریداری نمایید.

شما می‌توانید اپلیکیشن Babbel را بر روی تلفن همراه خود با سیستم عامل اندروید یا iOS نصب نمایید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزار و نسخه‌ی تحت وب آن نیز در کامپیوتر خود استفاده نمایید.

   لینک وب اپلیکیشن:   

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۴. اپلیکیشن Memrise

مناسب برای سطح: مبتدی و متوسط

این روزها نر‌م‌افزارهای آموزش لغات زیادی طراحی و تولید شده‌اند. اما Memrise یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی به حساب می‌آید. به کمک این برنامه می‌توانید دایره‌ی لغات خود را به خوبی ارتقا دهید.

برنامه میمرایز برای یادگیریزبان اسپانیایی

 

یکی از تکنیک که در این برنامه برای آموزش لغات می‌بینید، استفاده از فلش کارت است. به کمک فلش کارت، تمرینات مکرر و تصاویر و مثال‌هایی که در این اپلیکیشن برای یادگیری هر لغت با آن مواجه می‌شوید، می‌توانید به خوبی لغات را به ذهن بسپارید. البته این اپلیکیشن برای یادگیری دستور زبان اسپانیایی انتخاب مناسبی نیست.

برای تمرین بهتر مهارت گفتاری خود، می‌توانید صدای خود را در این برنامه ضبط کرده و آن را با تلفظ درست مقایسه کنید. لهجه‌های زبان اسپانیایی که در آموزش‌های این برنامه شنیده می‌شوند، از هر دو نوع اسپانیایی کشور اسپانیا و مکزیک هستند. به همین دلیل Memrise برنامه‌ی خوبی برای تمرین مهارت شنیداری خواهد بود. اگر به استفاده‌ي هر روزه از این برنامه مقید باشید، انتخابی عالی برای شما خواهد بود.

این اپلیکیشن بر روی تلفن همراه شما با سیستم عامل اندروید و iOS قابل نصب و راه‌اندازی است. همچنین اگر از کامپیوتر شخصی استفاده می‌کنید، می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب این برنامه بهره ببرید.

   لینک وب اپلیکیشن:   

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۵. اپلیکیشن BrainScape

مناسب برای سطح: متوسط

آیا به دنبال روشی جدید برای یادگیری زبان اسپانیایی هستید؟ Brainscape منبعی عالی با طیف گسترده‌ای از آموزش‌های صوتی با موضوعات مختلف است. برای یاد گرفتن کلمات به همراه کاربردشان، می‌توانید سراغ همین اپلیکیشن بروید. تمرینات و تکرارهای منظم آموزش لغات و اصطلاحات در این برنامه، شما را برای به کار بردن لغات و اصطلاحات جدید آماده می‌کند.

اپلیکیشن BrainScape

 

نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی این برنامه، دسته‌بندی‌های لغات آن است. کمتر برنامه‌ای وجود دارد که به آموزش لغات اسپانیایی در زمینه‌ی پزشکی و با موضوعات رسمی دیگر می‌پردازد.

اگر قصد نصب و استفاده از این برنامه را دارید، لازم به ذکر است که استفاده از فلش کارت‌ها و تمرینات آن کاملاً رایگان است. اما برای استفاده‌ی کامل از آموزش‌های دیگر در این برنامه نیاز به خرید اشتراک خواهید داشت.

شما می‌توانید بر روی گوشی تلفن خود، با سیستم عامل اندروید یا iOS، این برنامه را نصب کنید و با آن به یادگیری زبان اسپانیایی بپردازید. همچنین می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب آن نیز بهره ببرید. انتخاب با شماست!

   لینک وب اپلیکیشن:   

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۶. اپلیکیشن Spanish Conversation practice

مناسب برای سطح: حرفه‌ای

این برنامه تمرینات روزمره‌ی مکالمه به زبان اسپانیایی را به همراه متن به شما ارائه و آموزش می‌دهد. به کمک اپلیکیشن Cudu برنامه می توانید مکالمه کنید، گوش دهید، بخوانید و گفت‌وگو کردن را بیاموزید.

اپلیکیشن Spanish Conversation practice

 

آموزش‌ها در این برنامه به صورت موضوعی دسته‌بندی شده‌اند. وقتی وارد فضای این اپلیکیشن می‌شوید، بیش از ۱۰۰ موضوع برای انتخاب وجود دارد. اگر دانش ابتدایی شما از زبان اسپانیایی تکمیل شده باشد، این برنامه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی برای صحبت کردن است.

این اپلیکیشن یکی از مفید‌ترین اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی است که تنها برای نسخه‌ی اندروید طراحی شده است. البته شما می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب آن نیز استفاده کنید و از یادگیری زبان اسپانیایی لذت ببرید.

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های android

 

۷. اپلیکیشن Hi Native

مناسب برای سطح: حرفه‌ای

یکی از راه‌های یادگیری بهتر زبان اسپانیایی این است که خود را در معرض آن قرار دهید. این کار چطور ممکن می‌شود؟ به کمک اپلیکیشن Hi Native! از طریق این برنامه‌ی یادگیری زبان اسپانیایی می‌توانید وارد جامعه‌ای شوید که به این زبان صحبت می‌کنند یا قصد یادگیری آن را دارند. در واقع این برنامه امکان برقراری ارتباط با افراد بومی و تبادل اطلاعات و گفت‌وگو با آنان را فراهم کرده است.

اپلیکیشن Hi Native

 

اگر با دستور زبان اسپانیایی آشنا باشید، این برنامه برای شما مفید خواهد بود. در غیر این صورت ممکن است با چالش مواجه شوید. اما یاد گرفتن زبان اسپانیایی تنها یک طرف ماجراست. طرف دیگر ماجرای استفاده از این برنامه،‌ آشنایی با آداب و رسوم کشور اسپانیا، انتخاب بهترین رستوران‌ها و آشنایی با بهترین سایت‌های گردشگری کشور اسپانیا خواهد بود.

استفاده از این برنامه رایگان است. اما اگر بخواهید به قسمت‌های اضافه‌ی آن دسترسی پیدا کنید، نیاز به خرید اشتراک خواهید داشت. این برنامه بر روی سیستم عامل اندروید و iOS نصب و اجرا می‌ؤود. ضمناً می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب نیز استفاده کنید.

   لینک وب اپلیکیشن:   

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۳ مورد از پرطرفدارترین نرم‌افزارهای یادگیری زبان اسپانیایی

۱. نرم‌افزار Mondly

مناسب برای سطح: مبتدی

برای مبتدیانی که می‌خواهند شروع به یادگیری زبان اسپانیایی کنند و به سرعت در آن پیشرفت کنند، یکی از پرطرفدارترین نرم افزار و اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی همین Mondly است. در واقع Mondly یک برنامه‌ی عالی برای آموزش اصول اولیه‌ی زبان اسپانیایی است. این نرم افزار بهترین ابزار یادگیری زبان اسپانیایی برای افراد مبتدی است که همه‌ی مهارت‌ها اعم از شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را در زبان‌آموزان رشد دهد.

mondly برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

به کمک این برنامه علاوه بر یادگیری لغات اسپانیایی، با دستور زبان اسپانیایی نیز به خوبی آشنا می‌شوید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که تصمیم بگیرید روزانه چقدر وقت برای یادگیری این زبان شیرین خواهید داشت.

شما می‌توانید این نرم‌افزار را به صورت رایگان امتحان کنید و اگر مایل به استفاده‌ی کامل از این منبع یادگیری باشید، اشتراک آن را خریداری نمایید.

   لینک وب اپلیکیشن:   

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۲. نرم افزار Rosetta Stone

مناسب برای سطح: متوسط

برای کسانی که سطح مبتدی یادگیری زبان اسپانیایی را گذرانده‌اند، Rosetta Stone انتخاب متمایز است. در واقع چیزی که این نرم‌افزار از سایر رقبای خود متمایز می‌سازد، این است که در آموزش‌های این برنامه، اثری از زبان دیگری نخواهید یافت. برای کسانی که به دنبال چالش هستند، اتفاق خوبی است. البته موثرترین راه برای یادگیری زبان نیز همین راه است. درست مثل دوران کودکی و یادگیری زبان مادری!

برنامه Rosetta Stone

 

در این برنامه کتاب عباراتی در اختیار زبان‌آموزان قرار داده می‌شود که محتوای آن بدون دسترسی به اینترنت نیز قابل استفاده است. در این کتاب، جملات و عبارات رایج و مفید زندگی روزمره اسپانیایی به زبان‌آموزان آموزش داده می‌شود.

تلفظ حرفه‌ای واژگان اسپانیایی در این برنامه به شما آموزش داده می‌شود. ضمناً در زمان شروع یادگیری می‌توانید لهجه‌ی زبان اسپانیایی که می‌خواهید یاد بگیرید را انتخاب کنید؛ کشور اسپانیا یا آمریکای جنوبی؟!

استفاده‌ی راحت از تمام منابع این نرم‌افزار نیازمند خرید اشتراک می‌باشد. لازم به ذکر است که این برنامه نسبت به سایر برنامه‌های مشابه خود، قیمت بالاتری دارد. در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که این اختلاف قیمت، ارزش این آموزش را دارد یا خیر!

می‌توانید این نرم‌افزار را بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید و به راحتی از آن استفاده نمایید. البته امکان استفاده از نسخه‌ی اندروید و iOS این برنامه نیز فراهم شده است.

   لینک دانلود نرم افزار:   

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۳. نرم‌افزار FluentU

مناسب برای سطح: متوسط و حرفه‌ای

FluentU نرم‌افزاری است که تلاش می‌کند تا زبان اسپانیایی را به روش طبیعی به شما آموزش دهد. یعنی در این برنامه با ویدیوهای تعاملی در دنیای واقعی، مانند سخنرانی‌ها، اخبار، آهنگ‌های اسپانیایی و… صحبت کردن به زبان اسپانیایی را یاد خواهید گرفت و با فرهنگ کشور اسپانیا آشنا می‌شوید. به همین دلیل است که زبان‌آموزانی که سراغ این نرم‌افزار می‌روند باید پیش‌تر دانش ابتدایی زبان اسپانیایی را کسب کرده باشند.

نرم افزار fluent u

 

به منظور تمرکز بر یادگیری واژگان در زبان اسپانیایی، می‌توانید از کلماتی که یاد می‌گیرید، یک لیست تهیه کنید و دانش خود را هنگام یادگیری با آن‌ها بسنجید.

شما می‌توانید مهارت شنیدن و خواندن خود را با نرم‌افزار و اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی FluentU به بهترین نحو ارتقا دهید. به تازگی امکان استفاده از اپلیکیشن‌های FluentU نیز برقرار شده است و علاوه بر کامپیوتر شخصی خود می‌توانید با تلفن همراه خود نیز یادگیری زبان اسپانیایی در این برنامه را دنبال کنید.

  لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

کلام پایانی!

اسپانیایی یکی از زنده‌ترین زبان‌های دنیاست و جمعیت بسیار زیادی به عنوان زبان مادری به این زبان صحبت می‌کنند. یاد گرفتن این زبان کار چندان سختی نیست، البته اگر تمرینات مکرر و منظم داشته باشید. انجام منظم این تمرینات به کمک نرم‌افزار و اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی ممکن می‌شود. البته بهتر است بعد از انتخاب کتاب خوب و یک استاد خصوصی زبان اسپانیایی به سراغ لیست بالا بروید و هرکدام از برنامه‌ها که مایلید را انتخاب نمایید.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *