کلاس آنلاین زبان اسپانیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان اسپانیایی

۳۲ فیلم دیدنی و جذاب برای یادگیری زبان اسپانیایی

۴.۴
(۷)

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری مکالمه زبان اسپانیایی و تسلط بر آن، تماشای فیلم است. یک تیر و دو نشان؛ هم زبان اسپانیایی‌تان را تقویت کنید و هم اوقات لذت‌بخشی را بگذرانید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چرا باید برای تقویت زبان اسپانیایی فیلم ببینیم؟

فیلم‌ها موضوعات متفاوتی دارند و به جنبه‌های مختلف زندگی انسان می‌پردازند. بنابراین شما با تماشای فیلم‌های اسپانیایی زبان می‌توانید به اصطلاحات و مکالماتی که در موقعیت‌های متنوع زندگی به آن‌ها نیاز دارید مسلط شوید. فیلم‌های یادگیری زبان اسپانیایی یکی از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که مهارت شنیدن و حرف زدن شما به این زبان را تقویت می‌کنند. برای پیشرفت سریع در یادگیری زبان اسپانیایی می‌توانید در یک کلاس خصوصی زبان اسپانیایی ثبت نام کنید. در کنار آن یک لیست فیلم هم برای خودتان آماده کنید تا بهتر بر مکالمه و شنیدار زبان اسپانیایی مسلط شوید.

در اروپا کشور اسپانیا، در آفریقا کشور گینه استوایی و در آمریکا تعداد زیادی از کشورهای آمریکای جنوبی از جمله آرژانتین، کلمبیا، شیلی، پرو، ونزوئلا و نیز مکزیک به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. بنابراین شما فهرست متنوعی از فیلم‌ها را در اختیار خواهید داشت که به کمک آن‌ها با لهجه‌های متفاوت زبان اسپانیایی و مردمی با فرهنگی جذاب و متنوع آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه زبان اسپانیایی را روان و سریع حرف بزنیم؟

زبان اسپانیایی یکی از زبان‌هایی است که سخنوران (صحبت کنندگان) آن کمی تند صحبت می‌کنند و تماشای فیلم‌های اسپانیایی این فرصت را به شما می‌دهد که به جریان عادی این زبان عادت کنید.

جنبه سرگرمی فیلم دیدن را نیز فراموش نکنید. یادگیری زبان اسپانیایی با تماشای فیلم مغز شما را همزمان در موقعیت تفریح و یادگیری قرار می‌دهد. بنابراین مغز همان موقع که در حال یادگیری است پاداش تلاشش را نیز دریافت می‌کند؛ و همین امر باعث می‌شود بازده یادگیری شما در زبان اسپانیایی بالا برود.

بیشتر بخوانید: روش‌ های کاربردی یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان

 

چگونه زبان اسپانیایی را با تماشای فیلم یاد بگیریم؟

با توجه به این که هدف شما یادگیری زبان اسپانیایی با تماشای فیلم است، حواستان باشد که نمی‌توانید فقط فیلم را ببینید و انتظار زیادی داشته باشید. برای آن که بیشترین بهره را از تماشای فیلم ها و سریال‌های زبان اسپانیایی ببرید، باید فعالانه آن‌ها را ببینید. سطح زبان اسپانیایی شما، روی فیلمی که انتخاب می‌کنید و گام‌هایی که باید بردارید اثر می‌گذارد.

تماشای فعالانه فیلم های یادگیری زبان اسپانیایی

 

اگر به تازگی یادگیری زبان اسپانیایی را شروع کرده‌اید، شاید بهتر باشد ابتدا فیلم را با زیرنویس فارسی (یا زبان دیگری که به آن مسلطید) ببینید. یک بار کامل و با دقت فیلم را تماشا کنید تا داستان و زیر و بم آن دستتان بیاید. یک دفترچه یادداشت هم کنار دستتان داشته باشید و نکات یا واژه‌‌های پرکاربرد که به نظرتان مهم رسید را یادداشت کنید. پس از آن یک بار دیگر فیلم را با زیرنویس اسپانیایی ببینید. حالا می‌توانید همزمان واژه‌ها را بشنوید و ببینید. استفاده همزمان از دو حس (شنیداری و دیداری)، کیفیت یادگیری و به خاطر سپردن را در شما بالا می‌برد.

اکنون هم با داستان فیلم و هم با کلمات و اصطلاحات به کار رفته در آن آشنا شده‌اید. بنابراین می‌توانید فیلم را بدون زیرنویس ببینید و روی مهارت شنیداری‌تان بیشتر تمرکز کنید. با همین روش ساده، پس از مدتی می‌توانید به راحتی فیلم‌های اسپانیایی را تماشا کنید.

برای یادگیری بهتر زبان اسپانیایی با تماشای فیلم، تمام حواستان را به فیلم، مکالمه‌ها، کلمات و کاربردشان، تلفظ‌ها و کاربرد گرامر بدهید:

  1. مکالمه‌ها را بادقت دنبال کنید. شکل معمول گفتگو به زبان اسپانیایی روان را یاد بگیرید.
  2. به تلفظ‌ها و لهجه توجه نمایید. زبان اسپانیایی در کشورهای متفاوت و حتی در شهرهای متفاوت با لهجه‌های متنوعی صحبت می‌شود. به این تفاوت‌ها دقت کنید.
  3. گرامر زبان اسپانیایی را به طور طبیعی یاد بگیرید. با تماشای فیلم‌های اسپانیایی به مرور متوجه می‌شوید که کجا باید چه گرامری را به کار ببرید.
  4. فیلم را چند بار ببینید و از تکنیک سایه بهره ببرید. یعنی بخش کوتاهی (یک تا دو دقیقه) از مکالمه را انتخاب و با همان لحن و بیان تکرار کنید.
  5. فیلم‌ها را به چند قسمت تقسیم کنید و هر روز روی یک بخش تمرکز نمایید. شاید دیدن یک فیلم کامل برای هر روز واقعاً زیاد باشد. اما می‌توانید هر روز ۱۵ تا ۳۰ دقیقه را به فیلم دیدن اختصاص دهید.

اگر می‌خواهید خیلی زود شاهد پیشرفت خود باشید، یک برنامه روزانه برای خودتان در نظر بگیرید. تماشای فیلم برای یادگیری زبان اسپانیایی را در کنار استفاده از روش‌های دیگر یادگیری زبان اسپانیایی، مستمر و بلند مدت دنبال کنید تا به هدفتان برسید.

 

بهترین فیلم های یادگیری زبان اسپانیایی

بهتر است برای یادگیری زبان اسپانیایی فیلمی را انتخاب کنید که موضوع آن برایتان جذاب باشد، و دوست داشته باشید آن را ببینید. علاقه شما به فیلم تضمین می‌کند که داستان را دنبال و به جزئیات توجه نمایید. فضا را برای یادگیری زبان اسپانیایی با تماشای فیلم آماده کنید: بهتر است در یک محیط ساکت و آرام فیلم ببینید؛ و از قبل زیرنویس اسپانیایی (و هر زیرنویس دیگری که می‌خواهید استفاده کنید) را آماده نمایید.

 

فیلم های یادگیری زبان اسپانیایی برای افراد مبتدی

اگر به تازگی یادگیری زبان اسپانیایی را شروع کرده‌اید و در سطح مبتدی هستید، بهتر است ابتدا انیمیشن ببینید. انیمیشن‌ها زبان ساده‌تری دارند. علاوه بر آن، حتی بهتر است از انیمیشن‌های زبان اسپانیایی شروع کنید که قبلاً دوبله شده آن‌ها را دیده‌اید و داستان را می‌دانید. حالا می‌توانید کاملاً روی کلمات و ساختارهای زبانی تمرکز کنید. اصراری بر اسپانیایی بودن زبان اصلی انیمیشن یا فیلم نیز نداشته باشید؛ شما می‌توانید دوبله اسپانیایی انیمیشن‌ها یا فیلم‌هایی که دوست داشته‌اید را هم ببینید.

بیشتر بخوانید: بهترین سوالات تعیین سطح زبان اسپانیایی برای سطح مبتدی و کودکان

شروع یادگیری زبان اسپانیایی با تماشای فیلم و انیمیشن

جذابترین انیمیشن‌های یادگیری اسپانیایی

در هر صورت اگر فیلمی را شروع کردید و به نظرتان درک آن خیلی سخت آمد، یک فیلم ساده‌تر انتخاب کنید. اگر فیلمی که می‌بینید برایتان خیلی دشوار باشد ممکن است انگیزه‌تان را از دست بدهید و خسته شوید. همه برنامه‌های کودک زبان ساده‌ای دارند، و از کلمات و اصطلاحات ساده‌تر و کوتاه‌تری استفاده می‌کنند. بنابراین گزینه‌های خوبی برای شروع هستند. در ادامه دو فیلم یادگیری اسپانیایی مناسب سطح مبتدی معرفی میکنیم.

 

۱. El orfanato

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
The orphanage ۲۰۰۷ اسپانیا ۷.۴ ترسناک درام رازآلود

اگر به فیلم‌های ترسناک علاقه دارید که حال و هوایی از درام و معمایی هم دارند، حتما یتیم‌خانه را ببینید. داستان درباره لورا است که سال های کودکی خود را در یتیم خانه گذراند و خاطرات زیادی از آن دوران دارد. او به همراه همسرش آنجا را خریداری می کند تا آن را به یک مرکز برای کودکان بیمار تبدیل کند. بلافاصله پس از آن، پسر خوانده‌اش سیمون، که به شدت بیمار است، ناپدید می‌شود تا اینکه یک مددکار اجتماعی، شروع به فاش کردن گذشته وحشتناک یتیم خانه می کند.

El orfanato

 

۲. A tres metros sobre el cielo

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Three meters over the sky ۲۰۱۰ اسپانیا ۶.۸ درام رمانتیک

این فیلم که به یکی از پردرآمدترین فیلم های اسپانیایی سال ۲۰۱۰ تبدیل شد، میتواند شما را برای دوساعت سرگرم داستان عاشقانه ای کند که از بسیاری جهات شبیه به یک فیلم مدرن رومئو و ژولیت است. این فیلم برای یادگیری بسیاری از عبارات رایج عاشقانه عالی است.

A tres metros sobre el cielo

 

فیلم های یادگیری زبان اسپانیایی برای سطح متوسط

اگر سطح زبان اسپانیایی شما متوسط و بالاتر باشد، با خیال راحت می‌توانید تماشای فیلم‌های اسپانیایی و یادگیری با فیلم را شروع کنید. اگر قصد داشته باشید در یکی از آزمون‌های زبان اسپانیایی نیز شرکت نمایید، بهتر است هر چه زودتر تقویت مهارت‌های شنیدن و حرف زدن را در برنامه‌تان قرار دهید. فیلم‌های زیر می‌توانند اوقات خوشی را برایتان بسازند و همزمان دایره لغاتتان را نیز گسترش دهند.

 

۱. El Laberinto del Fauno

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Pan’s Labyrinth ۲۰۰۶ اسپانیا – مکزیک ۸/۲ درام فانتزی

«هزارتوی پن» داستان خارق‌العاده‌ای بین خیال و واقعیت است. در زمان جنگ‌های داخلی اسپانیا در دوره دیکتاتوری ژنرال فرانکو، دختری به نام اوفلیا با مادر و ناپدری‌اش زندگی می‌کند. بخشی از داستان در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد و بخشی از داستان در دنیایی افسانه‌ای. روزی حشره‌ای شبیه پَری، اوفلیا را به سوی یک هزارتو هدایت می‌کند که در واقع راهی است به دنیایی اسرارآمیز زیر زمین. اوفلیا در این دنیای افسانه‌ای موجودی اسطوره‌ای به نام فائون را می‌بیند و ماجراجویی او آغاز می‌شود.

فیلم هزارتوی پن برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

دو دنیای افسانه و واقعیت، در انتهای داستان به هم می‌پیوندند. این فیلم اسپانیایی زبان، واژه‌های زیادی درباره سرکشی، شورش و انقلاب به شما خواهد آموخت. علاوه بر آن شما را با جنبه‌هایی از تاریخ اسپانیا آشنا می‌کند.

 

۲. Amores Perros

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Love’s a Bitch ۲۰۰۰ مکزیک ۸/۱ درام روانشناختی

فیلم اسپانیایی «عشق سگی» اولین فیلم از سه‌گانه مرگ است که الخاندرو گونسالس اینیاریتو کارگردان مکزیکی ساخته است. در این فیلم سه داستان متفاوت روایت می‌شود که توسط یک تصادف اتومبیل وحشتناک به هم پیوند می‌خورند. این فیلم رویارویی افراد با از دست دادن، پشیمانی، و واقعیت‌های تلخ زندگی را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد انسان چطور همه این تجربه‌ها را با نام عشق از سر می‌گذراند.

یادگیری زبان اسپانیایی با تماشای فیلم عشق سگی

 

در این فیلم می‌توانید با لهجه مکزیکی از زبان اسپانیایی آشنا شوید و واژه‌های زیادی را که در زندگی روزمره و در شرایط سخت به کار می‌روند یاد بگیرید.

 

۳. Tres bodas de mas

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Three Many Weddings ۲۰۱۳ اسپانیا ۶/۲ کمدی عاشقانه

روت یک زیست‌شناس دریایی و مجرد است. او در یک ماه به عروسی سه تا از دوست‌پسرهای سابقش دعوت می‌شود. این اتفاق و رویدادهای عجیب و غریبی که روت در آن روزها پشت سر می‌گذارد، باعث می‌شود بیشتر به زندگی خودش فکر کند و درباره آینده‌اش تصمیم جدی‌تری بگیرد.

یادگیری زبان اسپانیایی با تماشای فیلم Three Many Weddings

 

با کمک این فیلم با عبارات روزمره اسپانیایی و مکالمات زندگی و مکالمات عاشقانه به زبان اسپانیایی آشنا می‌شوید. اغلب جملاتی که در این فیلم می‌شنوید ساختار ساده‌ای دارند و به راحتی قابل درک هستند. از واژه‌هایی که در این فیلم یاد می‌گیرید می‌توانید در زندگی واقعی استفاده کنید.

 

۴. La comunidad

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Common Wealth ۲۰۰۰ اسپانیا ۷/۲ کمدی سیاه

جولیا که در یک مشاور املاک کار می‌کند در آپارتمان مردی مُرده ۳۰۰ میلیون پزوتا (واحد پول اسپانیا) می‌یابد. اما به نظر می‌رسد همسایه‌ها منتظر مرگ این مرد بوده‌اند تا پول‌هایش را تصاحب کنند. داستان در شهر مادرید اتفاق می‌افتد و به موضوع طمع و جاه‌طلبی در انسان می‌پردازد.

یادگیری زبان اسپانیایی با فیلم Common Wealth

 

با تماشای این فیلم می‌توانید یاد بگیرید چطور در زبان اسپانیایی بحث کنید، نظرات و فرضیه‌هایتان را بیان نمایید، و با افراد متفاوت وارد مذاکره شوید.

 

۵. AzulOscuroCasiNegro

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Dark Blue Almost Black ۲۰۰۶ اسپانیا ۷/۲ درام

خورخه مرد جوانی است که با سکته و زمین‌گیر شدن پدرش آینده‌اش دست‌خوش تغییرات بزرگی می‌شود. او ناچار می‌شود برای نگهداری از پدرش به عنوان سرایدار مشغول به کار شود و همزمان سعی می‌کند به صورت پاره‌وقت درس بخواند. پس از آن که ناتالیا دوست دوران کودکی خورخه از خارج از کشور باز می‌گردد، او تصمیم می‌گیرد کار دیگری پیدا کند تا آینده بهتری را همراه با ناتالیا برای خودش رقم بزند. اما با توجه به سابقه کاری که دارد موفق نمی‌شود.

تماشای فیلم Dark Blue Almost Black برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

در همین زمان، آنتونیو، برادر خورخه از زندان آزاد می‌شود و به واسطه حضورش اتفاقاتی در زندگی این دو برادر می‌افتد که سرنوشت آن‌ها را تغییر می‌دهد. با توجه به این که در این فیلم شاهد ارتباط چند دوست جوان، دو برادر، و روابط عاشقانه هستید، مکالمه‌های کاربردی زیادی به زبان اسپانیایی یاد می‌گیرید که بین نسل جوان در کشور اسپانیا رایج است.

 

۶. Hable con ella

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Talk to Her ۲۰۰۲ اسپانیا ۷/۹ درام

دو مرد به خاطر شرایط مشابهی که دارند، با هم دوست می‌شوند. مارکو روزنامه‌نگاری است که عاشق یک ماتادور به نام لیدیا شده و حالا لیدیا به دلیل آسیب در مسابقه گاوبازی به کما می‌رود. بنینیو نیز عاشق یک رقصنده زیبا به نام آلیشیا است و پس از مدتی طولانی بالاخره به خودش جرأت می‌دهد تا عشقش را ابراز کند، اما خیلی زود آلیشیا تصادف می‌کند و او هم به کما می‌رود. این درد مشترک بهانه‌ای می‌شود تا بین مارکو و بنینیو دوستی و حس همدلی به وجود آید. کم کم اتفاقات پیچیده‌ای در بیمارستان رخ می‌دهد و بنینیو به جرم تجاوز به آلیشیا به زندان می‌افتد. اما آیا او واقعاً گناهکار است؟

فیلم یادگیری زبان اسپانیایی Talk to Her

 

تماشای این فیلم به شما کمک می‌کند که واژه‌ها و اصطلاحات زیادی در مورد عشق، دوستی، برقراری ارتباط، صمیمیت، تنهایی و فقدان یاد بگیرید.

 

۷. Te doy mis ojos

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Take My Eyes ۲۰۰۳ اسپانیا ۷/۴ درام عاشقانه

پیلار زن جوانی قربانی خشونت خانگی است که یک شب ساکش را می‌بندد و با پسر هفت ساله‌اش از خانه فرار می‌کند. پیلار به خانه خواهرش پناه می‌برد. آنتونیو همسرش که هنوز او را دوست دارد، می‌خواهد او را به خانه بازگرداند. بنابراین در یک برنامه گروه‌درمانی ثبت نام می‌کند تا روی کنترل خشم خود کار کند. در این مدت پیلار هم با حمایت خواهرش مشغول به کار و تحصیل می‌شود. پس از مدتی این زوج کم کم رابطه‌شان را از سر می‌گیرند و دوباره زندگی مشترک را شروع می‌کنند. اما ریشه خشم آنتونیو در چیست؟ و آیا می‌تواند آرامش خانواده را حفظ کند؟

تقویت زبان اسپانیایی با تماشای فیلم Take My Eyes

 

با دیدن این فیلم واژه‌ها و اصطلاحاتی را یاد می‌گیرید که در موقعیت بحث و گفت‌وگو به کارتان خواهد آمد؛ با واژه‌هایی اسپانیایی درباره سوء استفاده و خشونت آشنا می‌شوید، و اصطلاحاتی برای بیان شجاعت و همدلی می‌آموزید.

 

۸. Ocho Apellidos Vascos

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Spanish Affair ۲۰۱۴ اسپانیا ۶/۵ کمدی

رافائل هرگز زادگاهش در آندلس را ترک نکرده است، اما حالا تصمیم می‌گیرد به دنبال دختری به نام آمایا از مرزهایش بگذرد. آمایا اهل باسک، منطقه‌ای خودمختار در کشور اسپانیا است. رافائل در باسک ناچار می‌شود ۸ نام خانوادگی متفاوت برای خودش انتخاب کند تا به نظر برسد که از اهالی قدیمی باسک است. او خود را درگیر شبیه شدن به شخصیت‌های جدیدی می‌کند تا دل آمایا را به دست آورد.

یادگیری زبان اسپانیایی با تماشای فیلم Spanish Affair

 

این فیلم اسپانیایی علاوه بر آن که کمدی است و اوقات خوشی را برای شما فراهم می‌کند، تفاوت‌های فرهنگی مناطق شمالی و جنوبی کشور اسپانیا را نیز به خوبی به تصویر کشیده است. در عین حال شما با تمایزهای زبانی موجود در کشور اسپانیا نیز آشنا می‌شوید.

 

فیلم های یادگیری زبان اسپانیایی برای سطح پیشرفته

زمانی که مهارت خود در زبان اسپانیایی را به سطح پیشرفته رساندید، می‌توانید همه فیلم‌های زبان اسپانیایی موجود را ببینید. فیلم‌ها را از کشورهای اسپانیایی زبان متفاوت انتخاب کنید تا کاملاً با گویش‌های این زبان آشنا شوید. اگر هم قصد سفر به یکی از کشورهای اسپانیایی زبان را دارید چند فیلم که ساختِ همان کشور باشد را در برنامه‌تان قرار دهید تا با فرهنگ آن کشور، و اصطلاحات رایج در زبان روزمره آن‌ها آشنا شوید.

هنگام تماشای فیلم‌های یادگیری زبان اسپانیایی یادداشت‌برداری را فراموش نکنید. اصطلاحات و واژه‌های جدیدی که یاد می‌گیرید را در نوشتار و گفتار به کار ببرید تا در خاطرتان بمانند.

 

۱. Mar Adentro

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
The Sea Inside ۲۰۰۴ اسپانیا – فرانسه – ایتالیا ۸ درام روانشناختی

یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌هایی که می‌توانید در طول زندگی‌تان ببینید، فیلم اسپانیایی «دریای درون» است. این فیلم بر اساس زندگی واقعی رامون سامپدرو ساخته شده که در جوانی در اثر حادثه‌ای هنگام شیرجه زدن در آب از گردن به پایین فلج می‌شود. رامون ۲۸ سال تلاش می‌کند تا وکیل‌ها و دادگاه را راضی کند که به زندگی‌اش پایان دهد. رامون خودش این توانایی را ندارد که دست به خودکشی بزند. از طرفی اگر دوستان یا خانواده‌اش در این امر به او کمک کنند بر اساس قانون اسپانیا به قتل یا همکاری در خودکشی متهم می‌شوند. بنابراین او نمی‌خواهد دیگران را به دردسر بیندازد و قصد دارد به صورت قانونی برای مرگ خودش تصمیم بگیرد.

یادگیری زبان اسپانیایی با تماشای فیلم The Sea Inside

 

تماشای این فیلم اسپانیایی شما را به فکر درباره معنای زندگی و عشق وامی‌دارد. با توجه به سبک و موضوع فیلم، واژه‌های متنوع زیادی خواهید آموخت که شاید در هر فیلمی به آن‌ها برنخورید. بنابراین اگر می‌خواهید واژه‌های اسپانیایی پیچیده‌تر و بیشتری یاد بگیرید، حتماً این فیلم را ببینید.

 

۲. El secreto de sus ojos

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
The Secret in Their Eyes ۲۰۰۹ آرژانتین ۸/۲ درام جنایی

اسپوزیتو یک مشاور حقوقی بازنشسته است. او حالا کتابی درباره یکی از پرونده‌های تجاوز و قتل حل نشده می‌نویسد که با آن سر و کار داشته است. در همین حین او درگیر ماجراهای مشکوکی می‌شود که به او کمک می‌کند راز این پرونده را بگشاید. اسپوزیتو با رویدادهایی غیرقابل پیش‌بینی روبه‌رو می‌شود که حوادث عجیبی را به هم پیوند می‌زنند که در طول ۲۵ سال رخ داده‌اند.

یادگیری زبان اسپانیایی با لهجه آرژانتینی با فیلم The Secret in Their Eyes

 

اگر به فیلم‌های رازآلود و جنایی علاقه دارید، این فیلم برایتان جذاب خواهد بود. علاوه بر آن با تماشای این فیلم اسپانیایی زبان، با فرهنگ مردم کشور آرژانتین آشنا می‌شوید، و واژه‌هایی درباره عدالت، جرم و جنایت، و سایر مفاهیم اجتماعی می‌آموزید.

 

۳. Relatos salvajes

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Wild Tales
۲۰۱۴ آرژانتین – اسپانیا ۸/۱ کمدی تلخ

این فیلم ۶ بخش کاملاً مستقل دارد که فقط یک مفهوم انسانی آن‌ها را به هم مربوط می‌کند. زیفرون کارگردان این فیلم منحصر به فرد در ۶ داستان مجزا، شخصیت‌هایی را به نمایش می‌گذارد که در مرز بین یک زندگی متمدن و رفتارهای وحشیانه قرار می‌گیرند. این فیلم به خوبی نشان می‌دهد چطور یک اتفاق ساده و عادی در زندگی روزمره می‌تواند شرایط پیچیده‌ای را رقم بزند؛ و چطور تصمیمات کوچک و به ظاهر کم‌اهمیت هر فرد می‌تواند منجر به بحرانی ترسناک یا فقدانی جبران‌ناپذیر شود.

یادگیری زبان اسپانیایی با تماشای فیلم Wild Tales

 

هر ۶ داستان این فیلم، در بوئنوس آیرس، پایتخت کشور آرژانتین، رخ می‌دهد و رفتارهای انسانی را در شرایط اخلاقی پیچیده و دشوار به تصویر درآورده است. با تماشای این فیلم می‌توانید مهارت خود را در زبان اسپانیایی به چالش بکشید.

 

۴. Y Tu Mamá También

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
And Your Mother Too
۲۰۰۱ مکزیک ۷/۷ درام

این فیلم درباره عشق، احساسات و روابط بین فردی است، به ویژه زمانی که رابطه‌ها شکل پیچیده‌ای به خود می‌گیرند. خولیو و تنوچ دو دوست نوجوان‌ مکزیکی‌اند که در عروسی پسرعموی تنوچ سعی می‌کنند همسر او، لوئیزا، را تحت تاثیر قرار دهند. لوئیزا ابتدا توجه چندانی نشان نمی‌دهد اما با اتفاقی که بین او و همسرش می‌افتد، تصمیم می‌گیرد در سفری با این دو جوان همراه شود. این سه نفر به جاده می‌زنند و از روستاهای متفاوتی در مکزیک می‌گذرند تا خود را به ساحل برسانند. آن‌ها در مسیر درباره احساسات و تجربه‌هایشان با هم حرف می‌زنند و ماجراهای تازه‌ای را تجربه می‌کنند.

یادگیری زبان اسپانیایی با فیلم And Your Mother Too

 

برای یادگیری زبان اسپانیایی با لهجه مکزیکی و آشنایی با زبان عامیانه مکزیک، فرهنگ جوانان این کشور و تلفظ‌های مکزیکی می‌توانید این فیلم را تماشا کنید.

 

۵. El hijo de la novia

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Son of the Bride ۲۰۰۱ آرژانتین ۷/۸ کمدی درام

رافائل مرد مجردی است که با بحران میانسالی دست و پنجه نرم می‌کند. مادرش آلزایمر دارد و او یک سال است مادرش را ندیده؛ گاهی به دیدار پدرش می‌رود اما به ندرت دوستانش را می‌بیند. اما یک حمله قلبی باعث می‌شود رافائل در بیمارستان بستری شود و زندگی‌اش را یک بار از نظر بگذراند. او تصمیم می‌گیرد تغییراتی جدی در زندگی‌اش ایجاد کند اما این تغییرات او را به چالش خواهند کشید.

فیلم Son of the Bride برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

تماشای این فیلم شما را با زبان اسپانیایی با لهجه آرژانتینی و نیز آداب و رسوم این کشور به خوبی آشنا خواهد کرد.

 

۶. También la lluvia

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Even the Rain ۲۰۱۰ اسپانیا – مکزیک – فرانسه ۷/۴ درام

پس زمینه اصلی این فیلم، جنگ آبی کوچابامبا در بولیوی و در سال ۲۰۰۰ است. در جریان این اتفاق ده‌ها هزار نفر از مردم بولیوی به خصوصی‌سازی شرکت‌های تامین آب محلی اعتراض می‌کنند. در این فیلم سباستین فیلم‌ساز مکزیکی قصد دارد فیلمی در کوچابامبا بسازد. اما در طول این زمان، بازیگران فیلم او و بقیه دست اندر کاران ساخت فیلم درگیر جریان اعتراضات می‌شوند. فیلم به خوبی اثراتی که اعتراضات و ناآرامی‌ها بر مردم و شهر می‌گذارد را به نمایش درآورده است.

یادگیری زبان اسپانیایی با تماشای فیلم Even the Rain

 

یکی از مهم‌ترین مزایای تماشای این فیلم برای یادگیری زبان اسپانیایی این است که شما در طول فیلم با لهجه‌های اسپانیایی متفاوت آشنا می‌شوید. سه لهجه اصلی که می‌توانید گوشتان را به شنیدن آن‌ها تمرین دهید، اسپانیایی، مکزیکی و بولیوی است. علاوه بر آن واژه‌هایی درباره فیلم یاد می‌گیرید که می‌توانید از آن‌ها برای صحبت کردن در مورد فیلم‌ها استفاده کنید.

 

۷. Volver

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Volver (to go back)
۲۰۰۶ اسپانیا ۷/۶ کمدی – درام

این فیلم در کنار یادگیری زبان اسپانیایی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشنایی با زمینه‌های فرهنگی کشور اسپانیاست. در فیلم «بازگشت» شما داستان سه نسل از زنان را می‌بینید که در یکی از روستاهای مادرید زندگی می‌کنند. ریموندا زنی از طبقه کارگر است که تلاش می‌کند با مرگ شوهرش کنار بیاید. اما هم‌زمان او ناچار است اقدامات اساسی و مهمی انجام دهد تا از دختر ۱۴ ساله‌اش محافظت کند. پائولا دختر ریموندا برای دفاع از خودش دست به یک قتل زده است.

یادگیری زبان اسپانیایی با تماشای فیلم Volver

 

اما گویا این بحران برای خانواده کافی نیست. مادر ریموندا نیز از دنیای مردگان باز می‌گردد تا ابهاماتی را روشن کند. این فیلم به خوبی زندگی روزمره مردم اسپانیا را به تصویر کشیده است و شما را با مکالمه‌های محاوره‌ای مرسوم با لهجه اسپانیایی آشنا می‌نماید.

 

۸. No Se Aceptan Devoluciones

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
Instructions Not Included ۲۰۱۳ مکزیک ۷/۵ کمدی – درام

اگر به ژانر کمدی علاقه دارید، این فیلم گزینه بسیار مناسبی برای یادگیری زبان اسپانیایی با لهجه مکزیکی است. بخشی از این فیلم نیز در ایالات متحده آمریکا ضبط شده، بنابراین عبارت‌های انگلیسی را نیز در آن خواهید شنید.

فیلم های یادگیری زبان اسپانیایی Instructions Not Included

 

والنتین کودکی سختی داشته و حالا از همه چیز می‌ترسد. یک روز ناگهان زنی سر راهش قرار می‌گیرد و ادعا می‌کند نوزادی که همراه دارد، فرزند اوست. این زن نوزاد را به والنتین می‌سپارد و فرار می‌کند. والنتین ابتدا در تلاش است تا کودک را به مادرش بازگرداند، اما در نهایت موفق نمی‌شود. تعقیب و گریز او به دنبال مادر نوزاد ماجراهای عجیبی برایش رقم می‌زند و زندگی والنتین و دخترش را تغییر می‌دهد. چند سال بعد دوباره سر و کله مادر این کودک پیدا می‌شود و اتفاقات تازه‌ای رخ می‌دهد.

 

۹. Diarios de Motocicleta

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
The Motorcycle Diaries ۲۰۰۴ آرژانتین – برزیل – پرو – آمریکا – شیلی و … ۷/۸ درام – زندگی‌نامه

این فیلم بر اساس خاطرات ارنستو چه‌گوارا، چریک مشهور آرژانتینی ساخته شده است. ارنستوی جوان مشغول تحصیل در دانشکده پزشکی است، اما عطشی که برای شناخت جهان دارد او را راهی سفری طولانی با موتور سیکلت می‌کند. در این سفر او تصمیم دارد دو هفته را به صورت داوطلبانه در اقامتگاه جزامیان در کشور پرو بگذراند. مواجهه او با جزامیان و پس از آن معدنچیان معدن مس در کشور شیلی، زندگی و افکار او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تقویت مکالمه زبان اسپانیایی با فیلم The Motorcycle Diaries

 

او در سفر پرفراز و نشیب و طولانی‌اش، فقر مردم در آمریکای جنوبی را از نزدیک دید و همین الهام‌بخش او شد تا تغییری در دنیای پیرامونش رقم بزند. در نهایت نیز تلاش‌های او زمینه‌ساز انقلاب کوبا شد. با تماشای این فیلم، علاوه بر یادگیری زبان اسپانیایی عامیانه با لهجه آرژانتینی، با چه‌گوارا و حوادثی که خط فکری او را ایجاد کردند آشنا می‌شوید.

 

۱۰. El buen patrón

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
The Good Boss ۲۰۲۱ اسپانیا ۷/۲ کمدی-درام

خولیو بلانکو صاحب یک کارخانه خانوادگی ترازوهای صنعتی است. زمانی که کمیته‌ای قرار است از کارخانه او بازدید کند، خولیو که شخصیتی کاریزماتیک دارد، در تلاش است تا مشکلات کارمندانش را حل کند و به جایزه و اعتباری چشمگیر در کسب و کارش دست یابد. این تلاش او مستلزم مداخله مستقیمش در زندگی کارگران و کارمندان است.

یادگیری زبان اسپانیایی با تماشای فیلم The Good Boss

 

با تماشای این فیلم به خوبی زبان اسپانیایی محاوره و روزمره را می‌آموزید. علاوه بر آن با اصطلاحات و مکالمه‌هایی که در محیط‌های کاری با آن‌ها سر و کار دارید نیز آشنا می‌شوید.

 

۱۱. Los Viajes Del Viento

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
The Wind Journeys ۲۰۰۹ کلمبیا – آلمان – هلند – آرژانتین ۷/۴ درام

اگر علاقه‌مندید با زبان اسپانیایی به لهجه کلمبیایی نیز آشنا شوید، این فیلم علاوه بر زبان آن منطقه از آمریکای جنوبی، شما را با فرهنگ مردم این حومه نیز آشنا می‌کند. در این فیلم علاوه بر زبان اسپانیایی چند زبان محلی مردم آن ناحیه را نیز می‌شنوید.

یادگیری زبان اسپانیایی با فیلم The Wind Journeys

 

ایگناسیو کاریلو یک نوازنده وایناتو (یک سبک موسیقی محبوب کلمبیایی) است که پس از مرگ همسرش تصمیم می‌گیرد دست از نوازندگی بکشد و سازش را به استاد موسیقی خود بازگرداند. او راهی سفر می‌شود و پسر نوجوانی از طرفدارانش نیز در این سفر به او می‌پیوندد. ایگناسیو علاقه زیادی به همراهی این نوجوان ندارد اما از آن‌جا که تنهاست، با اکراه می‌پذیرد. در طول این سفر کاریلو در یک فستیوال نیز شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین آهنگ و موسیقی های یادگیری زبان اسپانیایی

 

۱۲. Crímenes de familia

نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
The Crimes That Bind ۲۰۲۰ آرژانتین ۶/۷ روانشناختی ترسناک

فیلم با مهمانی دوستانه‌ای که آلیشیا در آپارتمان خود گرفته آغاز می‌شود. آلیشیا زن میانسالی است از طبقه مرفه آرژانتین که توانایی روبه‌رو شدن با گناه و جرم پسرش را ندارد. او مادری است که عاشقانه پسرش را دوست دارد. گلادیس خدمتکار زن جوانی است که در خانه آن‌ها کار می‌کند. دانیل پسر آلیشیا و گلادیس هر دو متهم به قتل هستند؛ دانیل به قتل همسر سابقش و گلادیس متهم به خفه کردن نوزاد تازه به دنیا آمده‌اش.

یادگیری زبان اسپانیایی با تماشای فیلم The Crimes That Bind

 

اما گلادیس زنی منفعل است و در تمام طول دادرسی سکوت می‌کند. همین امر باعث می‌شود به ۱۷ سال حبس محکوم شود. آلیشیا همزمان درگیر دو دادگاه است، یکی برای گلادیس و یکی برای دانیل. آن‌چه در این دو دادگاه رخ می‌دهد آلیشیا را با خودش روبه‌رو می‌کند و او برای پذیرش شرایط پیچیده‌ای که وجود دارد ناچار است سفری درونی را تجربه کند. این دو دادگاه به شکل عجیبی به هم پیوند می‌خورند و به آلیشیا کمک می‌کند با حقیقت روبه‌رو شود.

پیچیدگی‌ها و اتفاقات ناگهانی این فیلم شما را پای تماشای آن نگاه خواهد داشت، و این فرصت مناسبی است تا با زبان اسپانیایی با لهجه آرژانتینی بیشتر درگیر شوید. در طول فیلم علاوه بر مکالمات معمول و روزمره زیاد، واژه‌هایی درباره اقدامات قضایی هم خواهید آموخت.

 

۱۰ فیلم دیگر…

حتماً برای تسلط کامل به زبان اسپانیایی، فیلم‌هایی با لهجه‌های متفاوت ببینید. در جدول زیر چند فیلم دیگر نیز آمده است که می‌تواند به شما کمک کند به بهترین شکل ممکن مهارت شنیداری و مکالمه زبان اسپانیایی خود را با تماشای فیلم تقویت کنید.

  نام اسپانیایی نام انگلیسی سال ساخت کشور سازنده امتیاز IMDb ژانر
۲۱ La mala educación Bad Education ۲۰۰۴ اسپانیا ۷/۴ درام
۲۲ Tres metros sobre el cielo Three Steps Above Heaven ۲۰۱۰ اسپانیا ۶/۸ درام عاشقانه
۲۳ Los abrazos rotos Broken Embraces  ۲۰۰۹ اسپانیا ۷/۲ درام عاشقانه
۲۴ La piel que habito The Skin I Live In ۲۰۱۱ اسپانیا ۷/۶ روانشناختی
۲۵ Biutiful Biutiful ۲۰۱۰ مکزیک – اسپانیا ۷/۴ درام روانشناختی
۲۶ El carro The Car ۲۰۰۳ کلمبیا ۶ کمدی
۲۷ Cuchillos en el cielo Knives In The Sky ۲۰۱۳ پرو ۵/۸ درام
۲۸ Contracorriente Undertow ۲۰۱۰ پرو – کلمبیا – فرانسه – آلمان ۷/۷ درام عاشقانه
۲۹ Argentina, 1985 Argentina, 1985 ۲۰۲۲ آرژانتین – انگلیس – آمریکا ۷/۸ درام
۳۰ La caída Dive ۲۰۲۲ آرژانتین – مکزیک – آمریکا ۷ درام

 

سخن پایانی

همزمان با تماشای فیلم‌های یادگیری زبان اسپانیایی دیالوگ‌هایی که برایتان جالب است را یادداشت کنید و آن‌ها را در مکالمات خود به کار ببرید. تکرار واژه‌ها و اصطلاحاتی که در فیلم‌های اسپانیایی زبان می‌شنوید کمک می‌کند زودتر به این زبان مسلط شوید. علاوه بر فیلم‌های بلند، تماشای فیلم‌های کوتاه اسپانیایی نیز می‌تواند برایتان جذاب و آموزنده باشد. احتمالاً می‌توانید روی یوتیوب تعداد زیادی فیلم کوتاه اسپانیایی زبان پیدا کنید و با تماشای آن واژه‌های جدیدی یاد بگیرید.

فراموش نکنید که گرچه تماشای فیلم بر یادگیری زبان اسپانیایی بسیار مؤثر است، اما به عنوان تنها روش یادگیری مفید نخواهد بود. در کنار آن سراغ رمان‌های زبان اسپانیایی بروید، در یک کلاس شرکت نمایید، یا معلم خصوصی بگیرید، و روش‌های متنوع را امتحان کنید تا بهترین روش‌های یادگیری زبان اسپانیایی برای خودتان را بیابید.

تا رسیدن به هدفتان پیوسته و ثابت قدم پیش بروید. موفق باشید!

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۴ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *