کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان کره ای

یادگیری زبان کره ای چه قدر طول می کشد؟ عوامل موثر بر زمان یادگیری

۵
(۴)

یادگیری زبان کره‌ ای تنها به معنای یادگیری یک زبان جدید نیست؛ این زبان با بیش از ۷۵ میلیون گویشور در سراسر جهان به دلیل فرصت‌های شغلی، تحصیلی و همچنین درک بهتر آهنگ‌ها و سریال‌های کره‌ای، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

اگر شما نیز به این زبان علاقه‌مندید، احتمالاً پرسیده‌اید «چقدر طول می‌ کشد تا بتوانم زبان کره‌ ای را یاد بگیرم؟»

در این مقاله، عوامل مؤثر بر مدت زمان یادگیری را بررسی کرده‌ایم، ضمن این که بهترین راه برای کاهش این زمان را به شما معرفی کرده‌ایم؛ که آن شرکت در کلاس‌های آنلاین کره‌ای است. با ما همراه باشید تا با عوامل مختلف برای تعیین مدت زمان لازم برای یادگیری کره ای آشنا شوید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چرا زبان کره‌ ای را یاد بگیریم؟

تسلط بر زبان کره‌ای مزیت‌های متعددی دارد که آگاهی از آن‌ها به حفظ انگیزه شما در طول مسیر یادگیری کمک می‌کند. برجسته‌ترین مزیت‌های آن عبارتند از:

مزیت‌های یادگیری زبان کره‌ ای
۱ به‌دست آوردن فرصت‌های تجاری و شغلی کشور کره جنوبی یکی از مراکز مهم فناوری، مد و سرگرمی است.
اگر به کار در این حوزه‌ها علاقه دارید، یادگیری زبان کره‌ای می‌تواند به شما در به‌ دست آوردن روابط کاری، تجاری و فرصت‌های شغلی جدید کمک کند.بیشتر بدانید: افزایش موقعیت های شغلی و درآمد با یادگیری زبان دوم
۲ سفر و گردش به کشورهای جنوبی کره جنوبی طبیعت‌های زیبا و مکان‌های تاریخی بسیاری دارد و یادگیری کره‌ای به شما در برقراری ارتباط با مردم بومی، گشت و گذار در مناطق مختلف و غوطه‌ور شدن در فرهنگ و آداب و رسوم کمک کند.
۳ لذت بردن از رسانه‌های کره‌ای به زبان اصلی رسانه‌های کره‌ای در سرتاسر جهان بسیار محبوب هستند؛ از موسیقی‌های کی-پاپ گرفته تا سریال‌های کی-دارم کره‌ای.
تسلط بر این زبان باعث می‌شود که بتوانید بدون متکی بودن بر زیرنویس پیام رسانه‌ها را درک کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

 

یادگیری زبان کره‌ ای چقدر طول می‌ کشد؟

طبق گفته FSI (مؤسسه خدمات خارجی)، مدت زمان لازم برای یادگیری زبان کره‌ای به منظور رسیدن به سطح B2، چیزی در حدود ۲۲۰۰ ساعت است. این یعنی شما باید به طور میانگین ۲۲۰۰ ساعت را به مطالعه و یادگیری زبان کره‌ای بپردازید.

البته این مدت زمان برای هر فرد متفاوت و متغیر است که به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ عواملی مانند توانایی‌های شناختی زبان آموز، میزان ساعات مطالعه روزانه، منابع مورد استفاده، تجربه در یادگیری زبان و… که هر کدام از آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

عوامل تاثیرگذار بر مدت زمان یادگیری زبان کره‌ ای

در زیر، مهمترین عواملی که بر مدت زمان یادگیری زبان کره‌ای تاثیر می‌گذارند را بررسی کرده‌ایم؛ با در نظر داشتن آن‌ها می‌توانید به تخمین خوبی از مدت زمانی که باید برای رسیدن به هدف مورد نظر خود مطالعه کنید خواهید رسید.

 

۱. زبان مادری شما

با توجه به زبان مادری‌تان، زبان کره‌ای می‌تواند برای شما سخت یا آسان باشد. هر چه قدر که زبان مادری یک فرد به زبان کره‌ای نزدیک‌تر باشد، در مدت زمان کمتری از ۲۲۰۰ ساعت به سطح B2 خواهد رسید و برعکس.

به طور کلی، زبان‌های آسیایی (مثل ژاپنی، چینی، عربی و فارسی) نسبت به زبان‌های دیگر از نظر لغات و دستور زبان بیشتر شبیه به کره‌ای هستند.

درست است که شبیه نبودن زبان مادری می‌تواند باعث کاهش سرعت شما در یادگیری شود، اما این چیزی نیست که نتوانید بر آن غلبه کنید. با داشتن پشتکار، افزایش ساعت و کیفیت مطالعه قادر خواهید بود این زمان را جبران کنید.

 

۲. سابقه و تجربه یادگیری قبلی زبان

داشتن تسلط بر زبانی غیر از زبان مادری، باعث می‌شود که آمادگی بیشتری برای یادگیری زبان جدید داشته باشید و همچنین مغز شما با این قضیه سازگارتر است.

افرادی که دو زبانه هستند وقتی می‌خواهند زبان سومی را یاد بگیرند، از این مزیت برخوردارند که با روش‌های یادگیری و تکنیک‌هایی که برای‌شان مفید است، آشنا هستند.

بیشتر بدانید: چگونه دوزبانه بودن، حتی در بزرگسالی، به مغزمان کمک می کند؟

این شناخت به آنها کمک می‌کند تا وقت خود را بهتر مدیریت کنند و سریع‌تر به اهداف یادگیری‌شان برسند.

 

۳. روش‌ها و منابع یادگیری مورد استفاده

به جای تمرکز بر کتاب‌های یادگیری کره‌ای، سعی کنید از منابع مختلف مثل فیلم‌های کره‌ای، وب‌سایت‌ها، کلاس‌های مختلف و… استفاده کنید.

یادگیری یک زبان جدید با امتحان کردن منابع مختلف می‌تواند درک عمیق‌تر و بهتری از آن به شما داده و بر روی کاهش مدت زمان یادگیری‌تان نقش به‌سزایی داشته باشد.

یکی از بهترین منابع که به تسریع یادگیری زبان کره‌ای کمک می‌کند، کلاس‌های خصوصی هستند. در این نوع از کلاس‌ها مطالب توسط یک فرد باتجربه و با استفاده از منابع متنوع با توجه به سبک یادگیری زبان آموز آموزش داده می‌شود.

برای اینکه سبک یادگیری خودتان و بهترین منبع را پیدا کنید، می‌توانید سوالات زیر را از خود بپرسید:

سوالاتی برای یافتن سبک و بهترین منابع یادگیری
۱ با استفاده از ابزارها و وسایل فیزیکی بیشتر یاد می‌گیرید یا دیجیتال، آنلاین و استفاده از ابزارهای جدید هوش مصنوعی برای یادگیری زبان؟
۲ آیا ترجیح می‌دهید خودتان به تنهایی یاد بگیرید و یا با جمعی از زبان آموزان دیگر؟
۳ کدام یک از روش‌های یادگیری زبان کره ای را دوست دارید و ترجیح می‌دهید؟ دیداری، شنیداری و یا خواندن و نوشتن؟
۴ در چه نوع محیطی بیشترین تمرکز و میزان یادگیری را دارد؟ اتاق خانه و یا یک کلاس درس واقعی و حضوری؟

بیشتر بدانید: تکنیک های یادگیری خودآموز زبان کره ای در خانه

 

۴. میزان زمان اختصاص داده شده برای مطالعه

طبیعتا هرچقدر ساعات بیشتری را در روز صرف مطالعه زبان کره‌ای کنید، سریع‌تر به سطح تسلط مورد نظر می‌رسید.

اگر با روش‌ها و سبک‌های یادگیری‌تان آشنا هستید و می‌دانید چه مدت زمان را به طور پیوسته می‌توانید به مطالعه بپردازید، می‌توانید به تخمین دقیق‌تری از مدت زمانی که باید کره‌ای را یاد بگیرید، برسید.

حتی اگر بعضی از روزها کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن دارید و نمی‌توانید برای چندین ساعت یکجا بنشینید و مطالعه کنید، توصیه ما این است که از پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی و آهنگ‌های کره‌ای کمک بگیرید.

یادگیری زبان کره ای با منابع متنوع و سرگرم‌کننده هنگام رانندگی، آشپزی و یا ورزش می‌تواند بخشی از ساعات مطالعه شما را جبران کند.

 

۵. انگیزه و نگرش نسبت به زبان کره‌ای

داشتن نگرش مثبت نسبت به مسیر یادگیری زبان کره‌ای می‌تواند باعث شود که انگیزه خوبی برای ادامه دادن داشته باشید. این انگیزه همان چیزی است که باعث می‌شود بتوانید به صورت روزانه به مطالعه و یادگیری بپردازید؛ حتی در مواقعی که مطالب بسیار سخت و چالشی به نظر می‌رسند.

بیشتر بدانید: اثر فلاتی در یادگیری زبان: چرا دیگر پیشرفت نمی کنم؟!

 

جدول زمانی برای مسلط شدن به هر مبحث از زبان کره‌ ای

مباحث زبان کره ای زمان تقریبی مورد نیاز توضیحات
۱ یادگیری الفبای هانگول

۹۰ دقیقه برای درک پایه

یک هفته برای درک کامل

  • یادگیری هانگول نسبتا آسان است. ممکن است ۹۰ دقیقه طول بکشد تا اصول اولیه را درک کنید.
  • توصیه می‌کنیم که این الفبا را به بخش‌های کوچکتر تبدیل کرده و هر کدام را در یک جلسه ۱۵ دقیقه‌ای یاد بگیرید. این به شما امکان مرور و یادگیری عمیق‌تر را می‌دهد.
  • همچنین بهتر است الفبا را همانطور که می‌نویسید بخوانید تا یادگیری خود را سرعت دهید.
۲ امکان برقراری مکالمات کوتاه و ساده
(تقریبا ۳ دقیقه)
۳ ماه
  • اگر بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در روز را به مطالعه زبان کره‌ای اختصاص دهید، به احتمال زیاد می‌توانید پس از ۹۰ روز (۳ ماه) مکالمات کوتاهی به این زبان را انجام دهید.
  • برای شروع پیشنهاد می‌کنیم جملات ساده و روزمره برای یادگیری زبان کره‌ای را یاد بگیرید.
۳ امکان برقراری روان مکالمات طولانی ۱ سال
  • بعد از تسلط بر مکالمات کوتاه، به سراغ یادگیری کلمات، عبارات و اصطلاحات تخصصی‌تر بروید.
  • با توجه به هدف‌تان از یادگیری زبان کره‌ای، موضوع مورد نظر برای تمرکز بیشتر را انتخاب کنید.

هنگام یادگیری هر مبحث، سعی کنید بیشتر تمرکز و انرژی خود را بر روی کلمات، عبارات، اصطلاحات و گرامر پرکاربرد بگذارید.

📝 این قضیه به قانون ۸۰/۲۰ برمی‌گردد
برای تسلط به ۸۰ درصد از زبان، بر روی ۲۰ درصد آن تمرکز کنید که این ۲۰ همان پرکاربردترین مطالب هستند. این قانون علاوه بر اینکه میزان هدر رفتن منابع مالی و زمانی‌تان را به حداقل می‌رساند، شما را در سریع‌ترین زمان به مقصد مورد نظر می‌رساند.

 

چگونه زبان کره‌ای را سریع یاد بگیرم؟

اگر برای شروع مسیر یادگیری زبان کره‌ ای آماده هستید، استراتژی‌ها و راهکارهای زیادی برای کمک به شما وجود دارند که موثرترین آن‌ها عبارتند از:

استراتژی‌های یادگیری سریع زبان کره ای
۱ تغییر زبان تلفن همراه یا لپ‌تاپ این کار به شما کمک می‌کند تا هم با لغات جدید آشنا شوید و هم مهارت خواندن (Reading) خود را تقویت کنید.
۲ تماشای فیلم و سریال‌های کره‌ای در ابتدا سعی کنید فیلم و سریال‌های کره‌ای را با زیرنویس فارسی نگاه کنید و با پیشرفت کردن، از زیرنویس‌های کره‌ای استفاده کنید.
۳ استفاده از منابع صوتی زبان کره‌ای به موسیقی، پادکست یا کتاب‌های صوتی کره‌ای در حین انجام دادن کارهای روزمره خود گوش کنید. این کار راه بسیار موثر و خوبی برای تقویت مهارت شنیداری (Listening) شماست.
۴ تعیین هدف اهداف خاص و واضحی را برای خود تعیین کنید. این کار در آینده باعث می‌شود که راحت‌تر بتوانید پیشرفت‌تان را ارزیابی کنید و برای ادامه مسیر برنامه بچینید.
۵ کمک گرفتن از شخص کاربلد از یک متخصص یا فرد با تجربه در کنار خود کمک بگیرید. افرادی که به زبان کره‌ای تسلط دارند، مردمان بومی کره و معلم‌های توانمند بهترین گزینه‌ها برای کمک کردن و راهنمایی شما در این مسیر هستند.

پیدا کردن بهترین منابع زبان کره ای برای یادگیری این زبان در کمترین زمان

 

چگونه آزمون تعیین سطح کره‌ای را بدهم؟

مشخص کردن نقطه شروع و نقطه پایان در هر مسیری بسیار اهمیت دارد. این نقاط در مسیر یادگیری زبان کره‌ای، سطوح تسلط (از A1 تا C2) هستند.

👈🏻 تعیین این نقاط علاوه بر اینکه جایگاه فعلی و جایگاه مطلوب شما را مشخص می‌کند، می‌تواند یک گام مهم در ارزیابی پیشرفت و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت شما نیز باشد.

برای ایم منظور می‌توانید از آزمون‌های تعیین سطح استفاده کنید. برای شرکت در آزمون‌های تعیین سطح زبان کره ای و ارزیابی مهارت‌های زبانی‌تان گزینه‌ها و راه‌های مختلفی پیش رو دارید؛ از جمله:

 

چالش‌های مسیر یادگیری زبان کره‌ای

چالش‌های یادگیری کره ای
۱ سیستم نوشتاری و الفبا زبان کره‌ای از یک سیستم نوشتاری منحصر به فرد به نام Hangeul (متشکل از ۲۴ حرف) استفاده می‌کند که تسلط پیدا کردن بر آن می‌تواند برای زبان آموزان چالش برانگیز به نظر برسد.
۲ دستور زبان ساختار جمله، ترتیب کلمات و حروف اضافه در زبان کره‌ای بسیار منحصر به فرد است. قوانین زیادی برای نحوه پایان دادن به جملات و صرف فعل کره‌ای وجود دارد که باید یاد بگیرید.
۳ تلفظ یک سری از صداها و تلفظ‌های ویژه در زبان کره‌ای وجود دارند که تسلط بر آن‌ها برای افراد غیربومی ممکن است کمی دشوار باشد.
۴ کلمات به خاطر سپردن کلمات و عبارات جدید در هر زبانی می‌تواند کمی سخت به نظر برسد. به خصوص در زبان کره‌ای که معنی برخی از کلمات بسته به موقعیتی که در آن به کار می‌روند می‌تواند تغییر پیدا کند.

بیشتر بدانید: راهکارهای تقویت حافظه در یادگیری و حفظ واژگان

اما به یاد داشته باشید که این چالش‌ها نباید جلوی شما را بگیرد و از یادگیری زبان منصرف‌تان کند. در عوض، شما باید چالش‌ها را بپذیرید و به آن‌ها به دید فرصت‌هایی برای رشد و پیشرفت نگاه کنید. ✌🏻

 

سوالات متداول

1. آیا یادگیری زبان کره‌ای سخت است؟

با توجه به عوامل مختلفی مانند زبان مادری، تجربه یادگیری زبان قبلی و سبک یادگیری، دشواری یادگیری زبان کره‌ای متغیر است. اگرچه الفبا و نوشتار این زبان ممکن است چالش‌برانگیز به نظر برسد، اما با تلاش و پشتکار مناسب، می‌توانید در حدود یک هفته تسلط اولیه‌ای نسبت به آن به دست آورید.

2. بهترین راه یادگیری زبان کره‌ای چیست؟

با توجه به سبک یادگیری و سطح مهارت زبانی هر فرد، بهترین راه، ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی، برخی از روش‌های موثر برای یادگیری زبان کره‌ای عبارتند از:

  • غوطه‌وری در زبان کره‌ای از طریق سفر به کره جنوبی یا حتی تغییر زبان تلفن همراه
  • شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های زبان کره‌ای
  • استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان
  • تماشای فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای
  • و…

3. آیا می‌توان زبان کره‌ای را در یک سال یاد گرفت؟

بله، در کل ممکن است! اما این وابسته به میزان زمانی است که شما به مطالعه اختصاص می‌دهید، پیوستگی در تمرین، سطح شما در حال حاضر و همچنین سطحی که می‌خواهید به آن برسید.
برای مثال، اگر می‌خواهید از سطح مبتدی به سطح متوسط برسید، توصیه می‌شود که هفته‌ای بین ۴۰ تا ۴۵ ساعت به مطالعه مکرر و تمرین با منابع متنوع اختصاص دهید.

 

سخن پایانی

یادگیری زبان کره‌ای چقدر طول می کشد؟ این یکی از رایج‌ترین سوال‌هایی است که هر زبان آموز هنگام شروع مسیر یادگیری خود می‌پرسد. پاسخ آن به عوامل بسیار زیادی وابسته است که آن‌ها در این مقاله بررسی کردیم.

مهمترین فاکتور هنگام یادگیری زبان کره‌ای، این است که آن را به طور منظم و مداوم مطالعه کنید و از مسیر خود لذت ببرید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *