کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

چگونه دوزبانه بودن، حتی در بزرگسالی، به مغزمان کمک می کند؟

۵
(۵)

یادگیری یک زبان خارجی، آرزویی است که در وجود همه ما هست، اما به ندرت محقق می‌شود. هیچ چیز مانند مهاجرت به یک کشور خارجی، برای یادگیری زبان جدید کمک کننده نیست.
اینترنت در حال حاضر بیشترین و در دسترس‌ترین منابع و ابزارهای یادگیری زبان را ارائه می‌کند و در هیچ دورانی مثل امروز اینقدر فرصت یادگیری زبان‌های دیگر در اختیار بشر نبوده است.

در واقع قبلاً تصور می‌شد که دوزبانه بودن چیز بدی است، که باعث سردرگمی یا عقب نگه داشتن مردم، به‌ویژه کودکان می‌شود، اما معلوم شد که این اشتباه بزرگی است؛ چرا که دو زبانه بودن برای مغزمان خوب است. نه فقط اگر در کودکی زبان دوم را انتخاب کنید، بلکه در بزرگسالی هم می‌تواند به رشد خلاقیت مغز کمک کند و حتی مانع از ایجاد و پیشروی بیماری‌هایی مثل آلزایمر شود.

چگونه دوزبانه بودن به مغزمان کمک می کند

مقالات مرتبط:

صحبت کردن به یک زبان خارجی نیازمند استفاده از «سیستم کنترل اجرایی مغز است که وظیفه آن رقابت و تمرکز توجه است. اگر دو زبانه هستید، همیشه از این سیستم استفاده می‌کنید و هر روز هم آنرا تقویت میکنید.» در یک مطالعه علمی ثابت شده که افراد دوزبانه مبتلا به آلزایمر پیشرفته ، راحت‌تر می‌توانند با بیماری خود کنار بیایند، چرا که مغز آنها کمتر از افراد تک زبانه آسیب می‌بیند.

محقق لی وی از موسسه آموزش در دانشگاه کالج لندن بیان می کند : «یادگیری یک زبان جدید در واقع یک تمرین برای مغز است. یعنی معادل باشگاه رفتن هر روز مغز است. در مغز دوزبانه، «هم زبان مادری و هم زبان دومی که می‌دانیمريا، در یک زمان در حال فعالیت هستند.»

«تلاش مغز برای نادیده گرفتن یک زبان هنگام صحبت با زبان دیگر، همراه با یک چالش ذهنی است. اینکه الان به چه زبانی پاسخ دهیم یا بشنویم، مغز ما را تمرین می‌دهد و همین کار، تمرکز، حل مسئله، حافظه و به نوبه خود خلاقیت ما را نیز بهبود می‌بخشد.

سعی کنید هر روز هفته را به‌صورت مداوم به یادگیری یک زبان جدید اختصاص دهید؛ حتی اگر یک روز فقط به اندازۀ یاد گرفتن معنی یک لغات وقت دارید، این کار را انجام داده و خود را در مسیر نگه دارید.

 

مقالات مرتبط:

اهمیت استمرار و پیوستگی در فرایند یادگیری زبان جدید

 

منبع: openculture.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *