کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

از چه سنی کودک را به کلاس زبان بفرستیم؟

۴.۳
(۶)

امروزه یادگیری زبان دوم یعنی زبانی غیر از زبان مادری برای کودکان امری اجتناب ناپذیر است با گسترش دنیای تکنولوژی و نرم افزارهای مختلف ضرورت زبان دوم به ویژه زبان انگلیسی برای همه به ویژه کودکان لازم و ضروری ست چرا که آینده از آن کودکان امروز است. وقتی فرزند ما با زبانی غیر از زبان مادریش آشنا می شود کم کم متوجه خواهد شد افراد بسیاری در دنیای اطراف او هستند که زبان، فرهنگ و کشوری متفاوت از او دارند، قطعا مشتاق می شود که با دنیای اطراف ارتباط برقرار کرده و گام اول این ارتباط یادگیری زبان آنهاست.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

والدین امروزی درباره یادگیری زبان دوم به کودکانشان بسیار دغدغه دارند از یک طرف مشتاق هستند هرچه سریعتر فرزندشان زبان دومی یاد بگیرد و از طرف دیگر برای فرستادن بچه ها به کلاس زبان دچار شک و تردید هستند که آیا سن کودکشان برای یادگیری زبان دوم در کلاس زبان مناسب هست یا خیر؟ قبل از پرداختن به زمان رفتن به کلاس زبان کودکان خوب است بدانید که:

 

یادگیری زبان دوم چه مزایایی برای کودکان دارد؟

تحقیقات نشان می‌دهد که دانش آموزان مؤسسات آموزشی دوزبانه «باهوش‌تر» هستند. از آنجایی که مغز به دلیل یادگیری ۲ زبان فعالیت های بیشتری انجام می دهد، پس فعال تر می شود. دوزبانه بودن به مانند یک بیمه برای مغز عمل می کند. از نظر اجتماعی بودن، بچه های دوزبانه در مقایسه با تک زبانه ها بیشتر برونگرا هستند. وقتی در هر محیط اجتماعی قرار می گیرند اعتماد به نفس بیشتری دارند. آنها همچنین نسبت به تفاوت‌های فرهنگی قابلیت انعطاف پذیری بیشتری دارند و راحتتر با محیطهای جدید سازگار می شوند.

بیشتر بخوانید:

تعامل با کودکان دیگر

 

بهترین سن یادگیری زبان در کودکان چه موقع است؟

برای اینکه بدانیم سن مناسب یادگیری زبان دوم به ویژه زبان انگلیسی چه موقع است اتفاق نظری وجود ندارد بلکه خود شما بعنوان والدین قطعا تشخیص می دهید کی فرزندتان آماده یادگیری زبان دوم است. یادگیری برخی از مهارتها مثل زبان دوم قبل از تکامل کودک نه تنها کمکی به آینده او نمیکند بلکه میتواند علاقه و اشتیاق را در کودکتان از بین ببرد. میتوانید برای اطلاعلات بیشتر به مقاله بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای جذب کودکان بدون انگیزه در کلاس زبان

سوال عمده والدین در مورد یادگیری زبان دوم کودکشان این است که می خواهند بدانند از کی می توانند کودکشان را برای یادگیری زبان غیر مادری به کلاس زبان بفرستند؟ شاید که بعنوان یک خواننده شما فقط به یک سن خاص توجه کنید و بگویید همین سن خوب است من هم در آینده در این سن کودکم را به کلاس زبان میفرستم اما در دنیای واقعی والدین همه خوب می دانیم کلاس رفتن کودکان به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 

۱- رشد جسمانی کودک

قطعا شما تمایل دارید وقتی کودکتان در کلاس زبان هست نگران وضعیت جسمانی او نباشید خودش بتواند از پس کارها و حفظ تعادل , همبازی هایش و… بر بیاید. خوب در اینصورت خودتان بهتر می توانید ببینید کودک دلبندتان در چه وضعیتی هست؟!

رشد جسمانی کودک

 

۲- رشد عقلی کودک

رشد عقلی کودک به این معنا که بتواند درک درستی از رفتارها و گفتار ها داشته باشد و شما خیالتان راحت باشد که او عقلش میرسد فلان کار غیر عقلانی را انجام نمیدهد. ( با برق یا وسایل خطرناک بازی نمیکند و برای دیگران هم مشکلی درست نمیکند.)

بیشتر بخوانید: راهکارهای تدریس زبان به کودکان بیش فعال؛ این نکات را فراموش نکنید!

 

۳- تسلط نسبی بر زبان مادری

تصور کنید کودک شما هنوز نمیداند رنگ یعنی چه؟ و حالا معلم می خواهد رنگ ها را به او آموزش دهد. خوب این مورد بی شک کودک را دچار سردرگمی میکند. کودک باید بتواند تا حدی به زبان مادری خود تسلط داشته باشد.کودکانی که والدین دوزبانه دارند از همان کودکی در معرض آواهای متفاوت هستند و سردرگمی خیلی کمی در یادگیری دارند. اما کودکانی که والدینشان به یک زبان صحبت می کنند نیاز دارند تا ابتدا به زبان مادری خود تا حدی تسلط پیدا کنند و بعد به سراغ زبان دوم بروند.

 

۴- وابستگی کمتر به والدین

یکی از موارد بسیار مهم در فرستادن کودکان به کلاس زبان, جدا نشدن آنها از یکی از والدین بخصوص مادر می باشد. گاهی این وابستگی آنقدر شدید است که کودک به کلاس زبان هم میرود اما تمام فکرش درگیر مادر و خانه و اینکه مبادا در آنجا تنها رها شود می باشد و عملا آموزش روی چنین کودکی نتیجه مناسبی نخواهد داشت.

وابستگی کمتر به والدین

 

۵- تشخیص خوب از بد

رشد احساسات کودک در کنار رشد عقلانی او یکی از مواردی است که در اموزش مهم می باشد. کودک باید بتواند تشخیص دهد که این معلم آموزش مثبتی را به او ارایه میدهد و اگر معلم دست از پا خطا کند او سریع متوجه می شود و به والدین خود اطلاع می دهد. مثلا اگر معلم به بهانه آموزش بخواهد به اعضای خصوصی او دست بزند او متوجه شود و این مورد را سریعا به والدین خود اطلاع دهد.

 

۶- ارتباط گیری با افراد غریبه بخصوص معلم زبان دوم

ارتباط گیری کودکان با افراد جدید بسیار مهم است, شما به عنوان والدین نمیتوانید فرزندتان را مجبور کنید فردی را دوست داشته باشد یا خیر, برای همین بهتر است قبل از ثبت نام اصلی کودک خود را با فضا و معلم خود آشنا کنید اگر که او پذیرفت و با همه چیز کنار آمد آنگاه ثبت نام او را انجام دهید.

زمانی که دیدید کودکتان به تمام این رشدها رسیده آنوقت با خیال راحتتری می توانید او را به کلاس زبان برای یادگیری زبان غیر مادری بفرستید.

بیشتر بخوانید: نقش ارتباطات در یادگیری زبان

 

آموزش خصوصی زبان یا رفتن به کلاس زبان؟ کدام بهتر است؟

زمانی که شما تصمیم میگیرید آموزش کودکتان را شروع کنید شاید که بین دو راهی کلاس زبان بیرون و یا تدریس خصوصی زبان در خانه بمانید که کدام یک برای فرزندتان بهتر است؟ خوب بهتر است موارد مهم را در هر دو آموزش در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: چند نوع کلاس برای یادگیری یک زبان جدید داریم؟

 

۱- تعامل با کودکان دیگر

این به خود شما و اجتماعی بودن کودکتان بستگی دارد که در یک محیط پر جنب و جوش بخواهد زبان دومش را یادبگیرد یا در محیط آرام خانه؟ آیا او تعامل با دیگران را دوست دارد یا خیر؟

تعامل با کودکان دیگر

 

۲- بودجه اختصاصی ما برای آموزش

اختصاص دادن بودجه ای مشخص برای آموزش یک امر بدیهی برای هر پدر و مادری است. کلاس‌های خصوصی بعضا هزینه بیشتری نسبت به کلاس‌های گروهی دارند برای همین بهتر است در این مورد بنا به زمان و بودجه مالی خود تصمیم بگیرید.

 

۳- مستقل کردن هرچه بیشتر کودک

فرستادن کودک به کلاس زبان یکی از راه های بیشتر مستقل کردن اوست. چرا که در این کلاس ها می تواند کودکان دیگری را که هر کدام برای پیشرفت زبانشان در تلاشند ببیند و با آنها در رقابتی سالم قرار بگیرد.

مستقل کردن هرچه بیشتر کودک

 

۴- کنترل کردن آموزش معلم زبان

همه می دانیم پیدا کردن یک معلم دلسوز و کاربلد و مشتاق کار با کودکان کار چندان راحتی نیست. خیلی از والدین تمایل دارند در لحظه به لحظه آموزش کودکانشان حضور داشته باشند حتی اگر کودکشان در اتاق کناری است آنها دوست دارند در اتاق نشیمن به تمام آموزشهای معلم گوش دهند و درستی و اشتباهات او را تشخیص دهند.

تمام این موارد بر انتخاب شما برای اینکه کودکتان را به کلاس زبان بفرستید یا خیر تاثیر گذار می باشند.

مقالات مرتبط:

 

خودتان به عنوان والدین می توانید برای یادگیری زبان دوم کودکتان چه کارهایی انجام دهید؟

در زمانهایی که فرصت دارید و حوصله دارید، با کودک خود به زبان دوم صحبت کنید.حتی اگر کودک شما معلم خصوصی دارد یا به کلاس زبان می رود ولی آموزش شما به عنوان اولین معلم فرزندتان بسیار حايزاهمیت است،آنها دوست دارند از والدینشان بیاموزند و مورد توجه و تشویق آنها قرار بگیرند پس هیچگاه فرصت را برای تشویق آنها از دست ندهید و همیشه برای آموزش به آنها پیشقدم باشید در حد توانتان.

آنچه کودکان را در یادگیری زبان دوم (انگلیسی) از بزرگسالان متمایز می کند یادگیری ضمنی آنهاست. بهتر است که کودک برای یادگیری بیشتر در مرکز یادگیری باشد و اطراف او پر باشد از کلمات و جملات به زبان انگلیسی بدین شکل سریعتر و راحتتر زبان دوم را فرا خواهد گرفت این یکی از دلایل اصلی فرستادن کودکان به کلاس زبان است در محیط کلاس بچه ها در کنار همدیگر زبان می آموزند فیلم تماشا میکنند کارتن میبینند در فعالیتهای گروهی شرکت میکنند پس سریعتر زبان را می آموزند.

هم اکنون برای یادگیری زبان دوم هم امکان کلاس های خصوصی حضوری و هم آنلاین و همچنین کلاس های گروهی حضوری و هم آنلاین وجود دارد. پلتفرم هایتاکی می تواند با رایه هر کدام از این کلاس ها شما را برای پیدا کردن بهترین معلم زبان خصوصی برای کودک خود یاری دهد.

 منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *