کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

تدریس زبان به کودکان بیش فعال؛ این نکات را فراموش نکنید!

۵
(۶)

تدریس زبان به کودکان بیش فعال یکی از چالش‌های مهم و حیاتی در عرصه آموزش و پرورش است.

کودکان بیش فعال با انرژی فزاینده‌ای که دارند می‌توانند از پتانسیل ذهن و ذکاوت خود بیشترین استفاده را داشته باشند. این انرژی فراوان می‌تواند به عنوان یک داروی قدرتمند برای رشد و توسعه‌شان به کار رود، اما اگر نتوان آن را به درستی مدیریت کرد، می‌تواند به یک چالش بزرگ برای خانواده‌ها، معلمان و از همه مهم‌تر برای خودشان تبدیل شود.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

در این مقاله، ما به بررسی راهکارها و استراتژی‌هایی مناسب برای تدریس زبان به کودکان بیش فعال خواهیم پرداخت.
این راهکارها شامل آشنایی بیشتر با عملکرد این زبان آموزان، مفاهیم و اصول آموزشی مناسب برای این گروه از کودکان، تکنیک‌های مدیریت انرژی و توجه، همچنین روش‌های ایجاد محیط‌های آموزشی مناسب برای آنهاست.

 

علائم عمومی زبان آموزان بیش فعال

زبان آموزان بیش‌فعال ممکن است نشانه‌ها و علائم متنوعی داشته باشند.
این علائم می‌تواند براساس سن، شخصیت و شرایط مختلف متغیر باشد. با این حال، تعدادی از علائم عمومی که ممکن است در این زبان آموزان مشاهده شود و در تدریس به کودکان ببیش فعال اختلال ایجاد کنند عبارتند از:

 

۱. بی‌قراری و ناآرامی

این افراد معمولاً بیش از حد فعال هستند و برای یک مدت مشخص با آرامش یک جا نمی‌نشینند. احتمالا آنها به سختی بتوانند در محیط‌های آرام تمرکز داشته باشند.

نحوه مواجهه با بی قراری و ناآرامی زبان آموزان بیش فعال در کلاس های زبان

 

۲. ناتوانی در تمرکز

زبان آموزان بیش‌فعال معمولاً به سختی روی مبحثی که تدریس می‌شود متمرکز می‌مانند. به راحتی حواسشان از موضوع مورد بحث منحرف می‌شود و شاید تنها چند جمله اول سخن مدرس را بشنوند و سپس در رویای خود غرق شوند.

این کودکان ممکن است دچار مشکلات در مهارت‌های تحصیلی و تمرکز بر روی موضوعات مدرسه‌ای شوند. این امر می‌تواند بر موفقیت تحصیلی آنها تأثیر منفی بگذارد.

 

۳. افزایش حرکت و انرژی

زبان آموزان بیش‌فعال اغلب حرکت تکانشی و یا مداوم دارند و به نظر می‌آید که انرژی بی‌پایانی داشته باشند. حتی ممکن است تمام مدت پاهای خود را تکان دهند یا حرکات دیگری از آنها ببینید.

کودکان بیش فعال در کلاس های زبان

 

۴. سختی در تعامل اجتماعی

برخی از کودکان بیش‌فعال ممکن است در برقراری ارتباط صحیح با زبان آموزان دیگر مشکل داشته باشند. دشواری در انطباق با قوانین اجتماعی احتمال ایجاد درگیری و یا منزوی شدن او را بیشتر خواهد کرد.

توجه داشته باشید که هر زبان آموز یک شخصیت منحصر به فرد دارد، و علائم و رفتارها ممکن است متنوع باشند و وجود چند علامتی که گفته شد، ممکن است به تشخیص و مدیریت کودک بیش‌فعال کمک کند. علاوه بر این، همکاری با متخصصان، معلمان و والدین می‌تواند بسیار مفید باشد تا به این زبان آموزان در بهبود عملکرد و رشد آموزشی و اجتماعی‌شان کمک کند.

 

چرا تدریس زبان به کودکان بیش فعال با چالش‌هایی همراه است؟

تدریس زبان به کودکان بیش‌فعال به دلیل ویژگی‌هایی که دارند، با چالش‌هایی مواجه است.

این چالش‌ها ممکن است با چالش‌های تدریس به دیگر  زبان آموزان متفاوت باشند. به این فکر کنید که مسئولین یک مدرسه چه انتظاراتی از زبان آموز دارند:

آرام بنشیند.
گوش و توجه کند.
دستورالعمل را دنبال و تمرکز کند.

اینها همان کارهایی است که بچه‌های مبتلا به اختلال بیش‌فعالی و کمبود توجه برای انجام آن‌ها مشکل دارند؛ نه به این دلیل که آنها مایل نیستند، بلکه به این دلیل که مغزشان به آنها اجازه نمی‌دهد.

چگونه به کودکان بیش فعال زبان تدریس کنیم؟

بیشتر بخوانید: چالش ها و مشکلات یک معلم زبان و شغلش

کودکان و نوجوانان مبتلا به ADHD اغلب بهای مشکلات خود را با نمرات پایین، سرزنش و تنبیه، مسخره کردن همسالان خود و از دست دادن عزت نفس می‌پردازند.

در همین حال، شما به عنوان معلم احساس گناه می‌کنید که چرا نمی‌توانید با این زبان آموزان ارتباط برقرار کنید و از والدینی که احساس می‌کنند فرزندانشان در کلاس درس مورد بی توجهی قرار می گیرند شکایت می‌کنید.اما لازم نیست اینگونه باشد.
استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به زبان آموزان مبتلا به ADHD برای غلبه بر چالش‌های یادگیری، تمرکز بدون ایجاد اختلال در در نظم و یادگیری دیگر دزبان‌آموزان و موفقیت در کلاس درس استفاده کنید.

 

چالش‌های تدریس به کودکان بیش فعال چیست؟

 

تمرکز نداشتن زبان‌آموز

اضطراب و بی‌قراری این کودکان به عدم تمرکزشان دامن می‌زند. برای اینکه بتوانید زبان آموز خود را روی موضوعی که تدریس می‌شود متمرکز نگه دارید به یک سری تکنیک و روش تدریس نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: راه های افزایش تمرکز و عوامل موثر بر آن در یادگیری زبان

 

آرام و ساکت نبودن کودک

ممکن است زمان تدریستان یکی از زبان آموزان دارای بیش فعالی در کلاس از نیمکتی به نیمکت دیگر برود یا جای نشستن خود را مدام تغییر دهد. در مورد یک موضوع تدریس می‌کنید اما زبان آموزتان یک موضوع دیگر نظرش را جلب می کند و سوال می پرسد.

این موضوعات باعث رفتارهایی می‌شود که با ساختار کلاستان تناسبی ندارد. باید بتوانید هیجانات و نیاز به تحرک زبان آموز خود را به روشی دیگر پاسخ دهید.

چالش های تدریس زبان به کودکان بیش فعال

 

مشکلات مربوط به کلاس‌های آنلاین

اگر کلاستان آنلاین باشد، حتی ممکن است زبان آموز دقایق اول تدریس، شما را همراهی کند و سپس حواسش به کارهای اطرافش پرت شود و به فعالیت دیگری مشغول شود.
اینجا کار برای شما سخت تر هم خواهد بود. باید بتوانید زبان آموز را به گوش کردن فعالانه تشویق و ترغیب کنید.

در صورتی که علاقه‌مند به تدریس خصوصی زبان به کودکان به‌صورت آنلاین حضوری هستید، می‌توانید با ثبت نام در هایتاکی به‌عنوان معلم زبان، به جمع معلمان زبان کودکان در هایتاکی بپیوندید:

 

دشواری مدیریت عواطف و تعاملات اجتماعی

مشکلات در تنظیم عواطف و تعامل اجتماعی در این زبان آموزان ممکن است احتمال تنش‌ها و مشکلات در مدیریت رفتار مناسب در کلاستان را بالا ببرد.

چالش ها و مشکلات تدریس به کودکان بیش فعال

 

استراحت ناکافی کودکان بیش‌ فعال

کودکان بیش‌فعال نیاز به استراحت کافی دارند، اما گاهاً به دلیل فعالیت‌های جانبی و اضافه‌تر از سایرین، نمی‌توانند به خوبی استراحت کنند. این موضوع می‌تواند به خستگی و کاهش توانایی یادگیری مبحث بعدی منجر شود.

تدریس به کودکان بیش فعال به صبر، تمرین و تجربه نیاز دارد و ممکن است به همکاری با متخصصان تربیتی و روان‌شناسی هم نیاز داشته باشد. اما در نهایت این چالش‌ها با توجه به مهارت‌های معلمان و والدین به بهبود واکنش کودکان بیش‌فعال منجر می‌شود.

 

رویکردهای کلی مناسب در برخورد با کودکان بیش فعال در کلاس ها

برای بهتر پیش بردن کلاس و همگام کردن یادگیری زبان آموزان با یکدیگر، بهتر است رویکردها و روش‌های خاصی که قصد دارید پیش بگیرید را از قبل آماده کنید.
این عملکرد نه تنها برای کودکان بیش فعال بلکه برای مدیریت هرسبک کلاسی با انواع زبان آموز کارایی خواهد داشت. در ادامه، چند راهنمایی برای رفتار کردن با زبان آموزان بیش‌فعال آمده است:

 

۱. برخورد مناسب با رفتارهای مخرب کلاسی

برای جلوگیری از رفتاری که حواس زبان آموزان دیگر را پرت می‌کند چند علامت هشدار برای خودتان تعیین کنید.
این علائم می‌تواند شامل علامت دادن با دست، فشار دادن آرام شانه زبان آموز یا گذاشتن یک برگه یادداشت روی میزش باشد.

مدیریت چالش های تدریس زبان به کودکان بیش فعال

 

اگر باید در مورد رفتار زبان آموز با آو صحبت کنید، این کار را در خلوت انجام دهید. همچنین سعی کنید رفتارهای نامناسب خفیف را در صورتی که غیرعمدی است و باعث حواس پرتی زبان آموزان دیگر یا اختلال در درس نمی شود، نادیده بگیرید.

 

۲. تعیین محل مناسب برای نشستن

  • زبان آموز مبتلا به ADHD را دور از پنجره‌ها و درِ کلاس بنشانید.
  • او را در ردیف اول، جلوی میز خود قرار دهید، مگر اینکه باعث حواس پرتی زبان آموز دیگر شود.
  • مرتب بودن نیمکت‌های کلاسی و ایجاد یک منطقه آرام و بدون حواس پرتی برای امتحان و مطالعه، خیلی مهم است.

 

۳. آغاز تدریس

برای شروع تدریس به زبان آموزان بیش فعال، می‌توانید از ابزارهای شنیداری استفاده کنید که به آن‌ها به نوعی علامت دهد درس آغاز شده است.  علاوه بر این نمادهای بصری برای نشان دادن مدت زمان باقی‌مانده از درس هم کمک کننده هستند تا روند آموزش برایشان یکنواخت نباشد و متمرکز باقی بمانند.

چگونگی تدریس زبان به بچه های بیش فعال

 

این کارها به هشیاری زبان آموزان بیش فعال در حین تدریس کمک زیادی خواهد کرد:

  • در ابتدای درس، با هر زبان آموز که مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیش‌فعالی است، ارتباط چشمی برقرار کنید.
  • فعالیت‌های درسی را روی تخته بنویسید و انتظارات خود را از زبان آموزان به وضوح مطرح کنید. به آن‌ها بگویید که چه موادی باید یاد بگیرند و به چه مهارت‌هایی نیاز دارند.
  • در حین تدریس لحن و تن صدای خود را تغییر دهید. از زبان بدنتان استفاده کنید.

 

۴. انتقال اطلاعات

برگزاری درس را ساده و ساختارمند نگه‌دارید و از وسایل بصری مانند نمودارها و تصاویر استفاده کنید. سرعت کلاس را با انجام انواع مختلف فعالیت‌ها تنظیم کنید تا با نیازهای زبان آموزان بیش فعال تطابق داشته باشید.

  • موارد آموزشی را یکی یکی ارائه دهید و در صورت لزوم هر کدام را چندبار تکرار کنید.
  • در صورت امکان، اوایل کلاس درمورد سخت‌ترین قسمت‌های تدریستان کار کنید.
  • از ابزارهای بصری استفاده کنید: نمودارها، تصاویر، ویدئوهای آموزشی و…

استفاده از عکس و تصویر و یدیو برای تدریس زبان به بچه های بیش فعال و هایپراکتیو

مقالات مرتبط:

 

۵. کار دانش آموزی

  • کاربرگ ها و تست ها را با آیتم های کمتر ایجاد کنید، به جای آزمون‌های طولانی، آزمون‌های کوتاه مکرر بگیرید و تعداد تست‌های زمان بندی شده را کاهش دهید.
  • پروژه‌های بلندمدت را به بخش‌هایی تقسیم کنید و برای هر بخش یک هدف تکمیل کنید.
  • به سختی کار را بپذیرید و برای انجام یک آزمون یا تمرین جزئی اعتبار جزئی بدهید.

 

۶. سازمان دهی کردن وسایل

  • از زبان آموز بخواهید یک دفترکلاسوری داشته باشد و برای هر درس یک بخش جداگانه اختصاص دهد.
    از طلق‌ها یا صفحات رنگی برای جدا کردن بخش‌ها استفاده کند. با این کار دیگر دفتری را جا نمی‌گذارد و همه اطلاعات مرتب و سر جای خودش نوشته خواهد شد.
  • مطمئن شوید که زبان آموز برای نوشتن تکالیف و تاریخ‌های مهم برنامه ریزی خاصی  دارد و از آن استفاده می‌کند.
  • برای زبان آموز وقت بگذارید تا مطالب و تکالیف را برای خانه سازماندهی کند.

تکالیف کلاسی برای زبان آموزان بیش فعال

 

۷. پایان کلاس

  • هنگام پایان دادن به درس، نکات کلیدی را خلاصه و روی تخته یادداشت کنید.
  • همچنین در مورد تکالیف خانه صحبت کنید. از زبان آموزان بخواهید تا تکلیف را پس از شما تکرار کنند و سپس روی تخته بنویسند.
  • در مورد اینکه چه چیزی باید به خانه ببرند و چه تکالیفی را انجام دهند، به صورت مشخص و روشن توضیح دهید.

این اقدامات می‌توانند در مدیریت کلاس با زبان آموزان بیش فعال تاثیر مثبت زیادی داشته باشد.

 

استراتژی‌های مناسب برای تدریس زبان به کودکان بیش فعال

همان طور که دریافتید تدریس زبان به کودکان بیش‌ فعال نیازمند روش‌های خاصی است تا در نهایت به افزایش تمرکز، مشارکت فعال‌تر، و یادگیری بهتر آن‌ها کمک شود.

مهم ترین قسمت برنامه ریزی برای نحوه تدریس به این کودکان، شناختن شخصیت و نیاز آن‌هاست. پس از آن باید با توجه به شناختی که از آنها دارید آموزشات خود را با عملکرد و یادگیری آنها هماهنگ کنید.

استراتژی‌های مناسب برای تدریس زبان به کودکان بیش فعال

 

در ادامه به برخی از روش‌های مؤثر برای تدریس به کودکان بیش‌فعال اشاره کرده و دلایل استفاده از آنها را توضیح می‌دهیم:

 

۱. تشخیص نیازها و توانایی‌ها

اولین گام در مدیریت تدریس به زبان آموزان بیش‌فعال، تشخیص نیازها و توانایی‌های آنهاست.
درک اینکه آیا زبان آموز نیاز به تحرک بیشتر دارد یا باید با ایجاد تغییر تن صدا لحن تدریس را زنده نگه دارید به متمرکز نگه داشتن زبان آموز کمک می‌کند.

همکاری فعال با والدین نیز به معلمان کمک می‌کند تا راهکارهای مشترکی برای مدیریت رفتار زبان آموزان بیش‌فعال ارائه دهند.

با کسب اطلاعات بیشتر از والدین، معلمان می‌توانند اهداف آموزشی را بر اساس نیازها و توانایی‌های واقعی زبان آموزان تنظیم کنند. این کار به معلمان کمک می‌کند تا برنامه‌های درسی انتخابی را بهتر با نیازهای کودکان بیش فعال و پیشرفت آن‌ها تطابق دهند.

۲. ایجاد محیط آموزشی مناسب

به عنوان یک معلم می‌توانید تغییراتی را در کلاس درس خود ایجاد و در به حداقل رساندن حواس پرتی و اختلالات ADHD کمک کنید.

محیط آموزشی باید جذاب و تعاملی باشد تا توجه کودکان بیش‌ فعال را جلب کند. استفاده از ابزارها و منابع آموزشی متنوع می‌تواند به افزایش تعامل زبان آموزان کمک کند.

کلاس های مشارکتی و تعاملی زبان برای کودکان

 

این محیط باید به زبان آموز اجازه حرکت و تغییر بدهد. اگر کلاس آنلاین دارید باید اجازه صحبت کردن و چت کردن در اختیار زبان آموزان خود قرار دهید تا توانایی شرکت در بحث‌های کلاسی را داشته باشند. هرازگاهی اسمش را صدا کنید تا مطمئن شوید روی موضوع تدریس متمرکز مانده است.

ایجاد یک محیط آموزشی مناسب با امکانات فیزیکی مناسب و ساختارهای آموزشی تعاملی می‌تواند به کودکان بیش‌فعال کمک کند.

 

۳. برنامه‌ریزی و تنظیم ساعت‌ها

از آن ها بخواهید برای انجام دادن تکالیف خود و زمان استراحتشان برنامه ریزی کنند.

اختصاص دادن ساعت خاص برای انجام دادن تمرین‌های کلاسی کمک می کند تا در ساعت مقرر به ذهن خود نظم دهند، متمرکز بمانند و از زمان خود مفیدتر استفاده کنند.

موسیقی می‌تواند به تنظیم حالت‌های عاطفی کودکان بیش‌فعال کمک کند. می‌توانید در زمان استراحت زبان آموزان از موسیقی و آهنگ‌هایی که برای زبان آموزان جذابیت بیشتری دارد به عنوان وسیله‌ای برای آرام‌سازی و تحریک تمرکزشان استفاده کنید.

آهنگ‌ها هم منبع خوبی برای یادگیری و تقویت مهارت شنیداری هستند و هم اگر از آهنگ‌های ملایم بدین منظور استفاده شود می تواند به کودک بیش فعال برای بدست آوردن آرامش و تمرکز بیشتر کمک کند.

همچنین این کار را می‌توان نوعی ریکاوری ذهنی دانست. آنها با آمادگی بیشتری قسمت جدید تدریستان را یاد میگیرند.

استفاده از موسیقی در تدریس به کودک بیش فعال و مدیریت کلاس

 

۴. استفاده از تکنیک‌های مدیریت تمرکز و زمان

از تکنیک‌هایی مثل تکنیک Pomodoro استفاده کنید که به زبان آموزان کمک می‌کند تمرکز خود را بهبود دهند.
این تکنیک شامل تقسیم وقت به بازه‌های کوتاه با استراحت میانی می‌شود. برای مثال با هر ۲۵ دقیقه تدریس به مدت ۵ دقیقه به زبان آموزان خود استراحت می‌دهید.

تکنیک تقسیم وقت به بازه‌های کوتاه بازدهی یادگیری در نیمه دوم کلاس را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: راهکارهای افزایش اثرگذاری و بازدهی کلاس های خصوصی زبان

 

۵. تشویق به تمرین و فعالیت‌های بدنی

تمرین بدنی و فعالیت‌های ورزشی می‌توانند به کودکان بیش‌فعال کمک کنند تا انرژی اضافی خود را تخلیه کنند و به تمرکز بیشتری دست یابند.

فعالیت‌های عملی نیز مانند یادداشت کردن، درست کردن کار دستی به کودکان بیش‌فعال کمک می‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و در عین حال مهارت‌های جدید یاد بگیرند.
برای مثال از آنها بخواهید از حرف‌ها و نکته‌های مهمی که در کلاس می‌گویید یادداشت برداری کنند. یا فلش کارت‌هایی را بسازند که به یادگیری آنها کمک خواهد کرد.

تشویق به تمرین و فعالیت‌های بدنی در کلاس های زبان برای کودکان بیش‌فعال

 

۶. توجه به ارتباطات میان فردی

ایجاد ارتباط مثبت و دوسویه با زبان آموزان بیش‌فعال و اهمیت دادن به نیازها و تجربیات آنها می‌تواند به کنترل عواطفشان در کلاس شما کمک کند.

با این کار درگیری ذهنی زبان آموز از مسائل کم اهمیت از بین می‌رود و ذهنش برای گوش دادن به تدریس شما باز خواهد بود.
برای مثال اگر زبان آموزی به یک حوزه خاص علاقه‌مند است یا فعالیت دارد، تشویق و پشتیبانی از این علایق می‌تواند او را به کلاستان مشتاق تر کند.

 

۷. تقسیم کارها به بخش‌های کوچک‌تر

کاهش حجم کار می‌تواند برای زبان آموزان بیش فعال مفید باشد.
معلمان با ارائه دستورالعمل‌های کوتاه و مختصر به زبان آموزان کمک می‌کنند تا از خستگی و کم‌توجهی برای ادامه فعالیتشان جلوگیری کنند. همچنین، در نظر داشته باشید که برخی از زبان آموزان مبتلا به ADHD ممکن است مشکلات خواب داشته باشند که بر تمرکز و حضور آن‌ها در کلاس تأثیر می‌گذارد.

تدریس خصوصی زبان به کودکان بیش فعال

 

به طور کلی، برنامه‌ریزی کنید تا دروس مهم را در ساعاتی از روز قرار دهید که زبان آموزان از تمرکز و هوشیاری بیشتری برخوردارند. ایجاد یک محیط حمایتی و انعطاف‌پذیر نیز می‌تواند در مدیریت رفتار زبان آموزان بیش فعال کمک کند.

در انتخاب روش‌های تدریس، باید به نیازها و ویژگی‌های خاص زبان آموزان توجه داشته باشید. استفاده از روش‌های تنوع‌بخش آموزشی می‌تواند به بهبود تمرکز، افزایش مشارکت و تعامل بهتر کمک کند و به زبان آموزان این امکان را بدهد که به بهترین شکل ممکن یاد بگیرند.

 

تکنیک‌های افزایش انگیزه و تمرکز در زبان آموزان بیش فعال

مشکل عدم تمرکز زبان آموزان بیش فعال علاوه بر اینکه در یادگیری آنها اختلال ایجاد می‌کند، تدریس شما را نیز دچار مشکل خواهد کرد.

در ادامه، تکنیک‌های مفیدی برای کمک به تمرکز بیشتر زبان آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی (ADHD) را مطرح می‌کنیم.

تکنیک‌های افزایش انگیزه و تمرکز در زبان آموزان بیش فعال

 

۱. یادآوری قوانین و انتظارات

  • انتظارات خود از زبان آموزان بیش‌فعال را به طور مداوم به آن‌ها یادآوری کنید.
  • قوانین کلاس درس باید واضح و مختصر باشند و در مکانی قرار داده شوند که به راحتی قابل مشاهده باشند.
  • از زبان آموزان را بخواهید که قوانین را تکرار کنند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها متوجه شده‌اند. این کار را همه زبان آموزان باهم انجام دهند.

 

۲. مدیریت زمان و تغییر

  • برای آن دسته زبان آموزانی که در به موقع به پایان رساندن کارهایشان مشکل دارند یا انجام دادن مسئولیت‌هایشان کمی طول میکشد، می‌توانید خودتان یک برنامه راهبردی ایجاد کنید. همچنین به او توضیح دهید که چطور می‌تواند به درستی طبق آن پیش برود.
  • استفاده از تایمر یا نشانه‌ها برای کمک به مدیریت زمان زبان آموزان بیش فعال می‌تواند موثر باشد.

تدریس به کودکان بیش فعال

 

۳. محدود کردن عوامل حواس‌پرتی

  • برای کاهش حواس‌پرتی زبان آموزان، عواملی مانند صداهای زیاد و شلوغی در کلاس را محدود کنید. سعی کنید وسایلی که باعث جلب توجه بصری آنها می‌شود و مرتبط با تدریستان نیستند را از دسترس خارج کنید.
  • نشستن در ردیف‌های جلویی کلاس نزدیک به معلم به تمرکز آنها کمک خواهد کرد.

 

۴. پاداش و تشویق

  • از پاداش و تشویق به جای تنبیه کردن برای ایجاد انگیزه در زبان آموزان استفاده کنید.
  • نوع جوایز را به طور مرتب تغییر دهید تا تکراری نشود.
  • فعالیت‌های بدنی مثل بازی‌هایی با فعالیت بدنی می‌توانند تمرکز را افزایش دهند.

تدریس زبان انگلیسی به کودکان بیش فعال

با اعمال این تکنیک‌ها برای تدریس به کودکان بیش فعال می‌توانید به آنها کمک کنید تا موفقیت بیشتری در کلاس داشته باشند و محیط آموزشی برای آن‌ها مثبت‌تر شود.

بیشتر بخوانید: راهکارهای جذب کودکان بدون انگیزه در کلاس زبان

 

سخن پایانی

تدریس به کودکان بیش فعال به توجه و صبوری بالا از سوی معلمان و والدین نیاز دارد. با این حال، مؤثرترین ابزار شما برای کمک به زبان آموز مبتلا به ADHD، نگرش مثبت است.

به زبان آموز اطمینان دهید که به دنبال رفتار خوب و کار با کیفیت هستید و وقتی آن را دیدید،با تحسین فوری و صمیمانه آن را تقویت کنید.
در نهایت، با دنبال کردن راه‌کارهایی که عنوان شد و با ایجاد انگیزه و همچنین متمرکز نگه داشتن زبان آموز مبتلا به ADHD ، کلاسی امن متمرکز و توام با آرامش داشته باشید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *