کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان کره ای

تکنیک های یادگیری خودآموز زبان کره ای در خانه| ۱۴ روش جذاب

۴.۳
(۶)

به نظر شما یادگیری زبان کره ای در خانه و به صورت خودآموز امکان پذیر است یا حتماً باید در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی کره ای شرکت کنیم تا به نتیجه دلخواهمان برسیم؟

با اینکه این سوال پاسخ ثابت و مشخصی برای همه افراد ندارد، اما می‌توان گفت که یادگیری خودآموز کره ای هم مثل هر زبان دیگری امکان پذیر است. در این مقاله هم قرار است با روش های کاربردی یادگیری کره ای در خانه به صورت گام به گام بیشتر آشنا شویم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

مراحل یادگیری زبان کره ای به صورت خودآموز در خانه

 

۱.یادگیری الفبای کره ای

اگر در حال یادگیری زبان کره‌ای هستید، اولین و مهم‌ترین چیزی که باید یاد بگیرید، الفبای کره ای است. الفبای کره ای ازنظر سیستم نوشتاری و تلفظ با الفبای دیگر مانند انگلیسی متفاوت است. شما برای صحبت کردن به زبان کره‌ای و همچنین خواندن و نوشتن آن، باید الفبای کره‌ای (Hangul) را یاد بگیرید.

البته می‌توانید با رد شدن از این مرحله شروع به یادگیری زبان کره‌ای کنید، اما در نهایت متوجه خواهید شد که یادگیری آن بسیار مهم است.

الفبای زبان کره ای هانگول

 

۲. یادگیری واژگان کره ای

برای بهبود مهارت‌های زبان کره‌ای خود، لازم است دایره واژگان خود را نیز تقویت کنید.

برای انجام این کار می‌توانید برای خود هدف تعیین کنید و تعداد مشخصی از کلمات را در روز یا هفته حفظ کنید.
هنگامی که شروع به یادگیری کلمات بیشتری از زبان کره ای می‌کنید، متوجه خواهید شد که علاقه شما به زبان کره‌ای نیز به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. هر زمان که جمله‌ای به زبان کره ای می‌شنوید یا می‌خوانید که حاوی کلمه یا عبارتی است که با آن آشنا هستید، بلافاصله احساس می‌کنید که تلاش‌هایتان بیهوده نبوده است.

برای شروع، می‌توانید با یادگیری کلمات و عبارات ساده و روزمره زبان کره‌ای که آسان‌تر هستند، مسیر را آغاز کنید.

 

۳. یادگیری گرامر کره ای

زبان کره ای مجموعه قوانین خاص خود را برای ساختن جملات، صرف افعال و… دارد که یادگیری آنها بسیار مهم است. برای یادگیری گرامر اولیه و پایه زبان کره‌ای می‌توانید از کتاب‌های یادگیری زبان کره‌ای کمک بگیرید و یا گاهی در کلاس‌های آنلاین کره ای به منظور رفع اشکال شرکت کنید و از معلم خود بخواهید که نکات دشوار یا مبهم را برایتان توضیح دهد.

 

۴.ساختن جملات به زبان کره ای

آیا تا به حال در شرایطی بوده‌اید که کلمات کره‌ای زیادی بدانید، اما دائماً قبل از اینکه جمله‌ای را به زبان کره ای با صدای بلند بگویید، خجالت بکشید؟ چرا اینطور است؟

به این دلیل که شما کلمات را می‌دانید، اما یاد نگرفته‌اید که چگونه از آنها استفاده کنید. بنابراین، هنگامی که کارتان با یادگیری برخی از قوانین گرامر پایه تمام شد، می‌توانید شروع به ساختن جملات به زبان کره‌ای کنید. اگر چند قانون گرامر پایه را بدانید، کلمات کره‌ای برای ساختن جملات برای شما کافی هستند.

گرامر زبان کره ای

۵. بیشتر بنویسید!

افرادی که کره‌ای یاد می‌گیرند، اغلب از فراموش کردن کلمات کره‌ای شکایت می‌کنند. آنها تمایل دارند کلمات را یک روزه به خاطر بسپارند، اما بعد از یک هفته یا بیشتر آنها را فراموش می‌کنند.

یکی از راه‌های حفظ واژگان کره‌ای، نوشتن آن کلمات است. بنابراین، الفبای کره ای و عبارات را بارها و بارها بنویسید. اگر هرگز آن را ننوشته باشید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که Hangul را مانند یک حرفه‌ای بخوانید.

یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان کره‌ای و به‌خصوص واژگان آن این است که همیشه یک دفترچه یادداشت برای نوشتن کلمات و عبارات کره‌ای همراه خود داشته باشید.
بسیاری از افراد برای به خاطر سپردن کلمات، یادداشت‌ها را در لپ تاپ تایپ یا گوشی موبایل تایپ می‌کنند یا از آنها اسکرین شات می‌گیرند، اما ما هرگز آن اسکرین شات‌ها را باز نمی‌کنند! داشتن یک دفترچه یادداشت جداگانه می‌تواند به ما در یادگیری بهتر زبان کره‌ای کمک کند.

 

۶. از فلش کارت استفاده کنید

برای اینکه کلمات را به‌راحتی به خاطر بسپارید، می‌توانید فلش کارت‌های خود را (کاغذی یا آنلاین و مجازی) بسازید. اگر مبتدی مطلق هستید و می‌خواهید به صورت خودآموز زبان کره‌ای را یاد بگیرید، این مرحله برای شما ضروری است.

می‌توانید با کلمات ساده شروع کنید و در ادامه به سراغ کلمات پیچیده‌تر بروید. می‌توانید یک کلمه کره‌ای را روی یک طرف فلش کارت و معنی آن را در طرف دیگر بنویسید.

بیشتر بدانید:

کمک گرفتن از فلش کارت ها برای یادگیری خودآموز زبان کره ای

۷. تماشای ویدیوهای آموزشی کره ای در یوتیوب

یوتیوب منبعی عالی برای یادگیری یک زبان جدید است. کانال‌های بی‌شماری دوره‌های مناسبی را برای یادگیری زبان کره‌ای ارائه می‌دهند. ویدیوهای یوتیوب رایگان و به راحتی در دسترس هستند. شما می‌توانید در هر مکان و هر زمانی از یوتیوب استفاده کنید.

 

۸. از برنامه های یادگیری زبان استفاده کنید

برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی برای یادگیری زبان کره‌ای وجود دارد. می‌توانید آنها را بررسی کنید و موردی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر به نظر می‌رسد. برای مثال، رزتااستون در مقابل دولینگو، رزتااستون در مقابل ماندلی، لینگودیر در مقابل دولینگو و بسیاری از وبلاگ‌های دیگر برای شما وجود دارد.

بیشتر بدانید: بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن های یادگیری زبان کره ای از سطح مبتدی تا پیشرفته

 

۹. با کره ای زبان ها دوست شوید

داشتن دوستانی که کره‌ای زبان مادری آنهاست، یک مزیت بسیار بزرگ است. داشتن کسی برای صحبت کردن به زبان کره ای با او می‌تواند به طور قابل توجهی زبان کره‌ای شما را بهبود بخشد.

با این کار شما نه تنها واژگان بیشتری یاد می‌گیرید، بلکه کسی را خواهید داشت که اشتباهات شما را به شما بگوید و به شما در اصلاح آنها کمک کند. شما و دوستان کره ای‌تان همچنین می‌توانید در زمینه تبادل زبان به هم کمک کنید. در حالی که آنها به شما در زبان خود کمک می کنند، شما نیز می توانید به آنها در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنید.

آنها همچنین می‌توانند در درک فرهنگ کره‌ای بهتر شما را راهنمایی کنند. مهم است که با سایر زبان آموزان کره ای نیز دوست شوید.

بیشتر بدانید: نقش ارتباطات در یادگیری زبان

 

۱۰. فیلم های درام کره ای تماشا کنید

فیلم های درام کره ای می توانند نگاهی اجمالی به فرهنگ و گرامر کره ای داشته باشند. فیلم درام و برنامه های کره ای در این زمینه به خصوص مفید هستند. می‌توانید هر روز کلمات جدید یاد بگیرید.

بیشتر بدانید: بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان کره ای

یادگیری و تقویت زبان کره ای با تماشای فیلم های کره ای

۱۱. کتاب های کره ای کودکان را بخوانید

می‌توانید یک کتاب کره ای مخصوص کودکان تهیه کنید. این می‌تواند یک کتاب آموزشی یا یک کتاب داستانی به زبان کره ای باشد. خواندن متون مختلف به زبان کره‌ای می‌تواند به شما در یادگیری واژگان جدید کمک کند. همچنین عادت خواندن شما را بهبود می‌بخشد که می تواند به شما در به خاطر سپردن اطلاعات بیشتر کمک کند.

 

۱۲.هر روز بیشتر تمرین کنید!

تمرین باعث مهارت می‌شود. این ضرب المثل کلید موفقیت است، به خصوص در هنگام یادگیری زبان کره ای.

شما می‌توانید روزها مطالعه کنید، اما اگر تمرین نکنید، هیچ راهی برای به خاطر سپردن همه آنها وجود ندارد.
خواندن زیاد و نوشتن زیاد به صورت روزانه ضروری است. شما باید برای خود هدفی تعیین کنید که باید به آن برسید. جدا از نوشتن، جنبه اصلی دیگر تمرین تلفظ است. همچنین، با صدای بلند گفتن کلمات هنگام شنیدن آنها می‌تواند مهارت‌های گفتاری شما را بهبود بخشد.

تمرین تلفظ در زبان کره‌ای نیز مهم است؛ زیرا الفبای کره‌ای بسیار متفاوت است. همچنین می‌توانید برای بهبود تلفظ کره ای خود و سرعت بخشیدن به روند یادگیری زبان کره ای، با افراد بومی تماس تلفنی برقرار کنید.

بیشتر بدانید: اهمیت تمرین تلفظ در فرایند یادگیری زبان ها

 

۱۳. سبک یادگیری خود را بشناسید

مهم‌ترین نکته قبل از یادگیری زبان کره ای (یا هر زبان دیگری به خودی خود)، دانستن الگوی یادگیری شماست.

ما می‌توانیم در مورد بهترین نکات و ترفندهایی که می‌تواند به شما در یادگیری مستقل زبان کره ای کمک کند، صحبت کنیم تا جایی که لیست آن هرگز تمام نشود. اما مهمترین بخش، دانستن سبک یادگیری هر فرد است.

  • بسیاری از افراد ابتدا عبارات اولیه کره ای را یاد می گیرند و سپس با تسلط بر آنها به یادگیری هانگول و سایر موارد می‌پردازند.
  • برخی افراد می‌توانند کلمات را بارها و بارها حفظ کنند، در حالی که برخی دیگر با گوش دادن و خواندن نظرات کره‌ای در فیلم‌ها می‌توانند بهترین نوع یادگیری را داشته باشند.

خوب است که همیشه به خاطر داشته باشید که هر فردی در این دنیا منحصر به فرد و متفاوت است. مغز ما نسبت به افراد دیگر متفاوت عمل می‌کند. به همین دلیل است که مهم نیست چند راه برای بهتر شدن در زبان کره‌ای یاد می گیریم، تا زمانی که آنها را امتحان نکنیم، هرگز نمی‌دانیم چه چیزی برای ما بهتر است.

 

۱۴. از معلم کره ای راهنمایی بگیرید

با وجود اینکه در حال یادگیری زبان کره ای در منزل هستید، اما برای پیشرفت و رفع اشکالات و سوالات خود می‌توانید پایان هر ماه یا دو هفته یکبار از یک معلم زبان کره ای راهنمایی بگیرید تا بتوانید اشکالات و سوالات خود را رفع کنید و در یادگیری زبان کره ای پیشرفت کنید.

کمک گرفتن از معلم آنلاین کره ای برای یادگیری خودآموز

 

سخن پایانی

ما با انبوهی از روش ها به شما کمک کردیم تا یادگیری زبان کره ای را آغاز کنید. اما اکنون وظیفه شما این است که همه این نکات را در تمرین روزانه خود پیاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا به شیوه خاصی یاد بگیرید و احساس کنید که بر یادگیری خود کنترل دارید و انگیزه بیشتری برای یادگیری خواهید داشت.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *