کلاس آنلاین زبان آلمانی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان آلمانی

استفاده از تکنولوژی برای تقویت مهارت های زبان آلمانی

۵
(۴)

زبان آلمانی به باور خیلی‌ها یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است. حتی اگر این فرض درست باشد، امروزه و با پیشرفت تکنولوژی‌ها و ابزارهای مخصوص یادگیری زبان، یادگیری و تقویت مهارت‌های زبان آلمانی بسیار آسان‌تر شده است.

یادگیری زبان آلمانی با استفاده از ابزارهای تکنولوژی و به‌خصوص هوش مصنوعی، بسیار ساده است و در این مقاله قرار است با بهترین ابزارهای آن آشنا شویم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

ابزارهای یادگیری زبان با هوش مصنوعی چیست؟

ابزارهای یادگیری زبان با هوش مصنوعی نمی‌توانند به‌طور کامل جایگزین ارتباط انسانی شوند و بنابراین جایگزینی برای کلاس‌های زبان آلمانی نیستند، بلکه ابزاری تکمیلی هستند که در کنار روش‌های یادگیری سنتی استفاده می‌شوند.

درنتیجه هوش مصنوعی نمی‌تواند معلمان زبان آلمانی و معلمان خصوصی را از شغلشان محروم کند، بلکه ابزاری است که استفاده از آن هم به نفع زبان‌آموزان و هم به سود مدرسان آلمانی است.

بیشتر بدانید:

برخی از محبوب ترین ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌توانند به شما در یادگیری زبان آلمانی کمک کنند عبارتند از:

 

۱. ChatGPT

ChatGPT که در نوامبر ۲۰۲۲ معرفی شد، یک ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط OpenAI توسعه یافته است.

این ربات بر پایه مدل‌های پیش‌بینی زبان GPT-3.5 (نسخه قدیمی‌تر) و GPT-4 (آخرین نسخه) ساخته شده است. نسخه قدیمی برای همه رایگان است، اما نسخه مبتنی بر GPT-4 چت‌گپت یک سرویس پولی پریمیوم است.

  • ChatGPT روی داده‌هایی که تا سپتامبر ۲۰۲۱ در دسترس بوده است آموزش دیده و هیچ دانشی از رویدادهای جاری ندارد.
  • هنگام تعامل با این چت‌بات، احساس می‌کنید که با یک فرد واقعی صحبت می‌کنید، اما در مورد چیزهایی که بعد از سپتامبر ۲۰۲۱ اتفاق افتاده است، از آن سؤال نکنید.

یادگیری زبان آلمانی با ChatGPT

 

۲. Bing Chat

Bing Chat یا Copilot یک مدل زبانی مبتنی بر GPT-4 است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. Bing Chat به صورت رایگان به شما امکان دسترسی به آخرین فناوری هوش مصنوعی و داده‌های لحظه‌ای را می‌دهد.

  • اگر از بین سه گزینه‌ی موجود در این چت، پاسخ‌های «دقیق» را انتخاب کنید، به نظر می‌رسد پاسخ‌ها نسبت به نسخه رایگان ChatGPT دقیق‌تر اما کمی جامع‌تر باشند.
  • Bing Chat، درست مانند ChatGPT، یک ابزار هوش مصنوعی عالی برای تمرین جنبه‌های مختلف زبان‌هاست.
  • مزیت مهم این چت بات این است که به فناوری تشخیص صدا مجهز شده است.

یادگیری آلمانی با Bing Chat

 

۳. Character.AI

Character.AI یک پلتفرم چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد چت‌بات‌هایی بسازید و با آن‌ها چت کنید که شخصیت‌های مشهور یا داستانی را تقلید می‌کنند.

یکی از شخصیت‌های داستانی که در این پلتفرم پیدا می‌کنید HyperGlot است که به چندین زبان از جمله آلمانی مسلط است و برای کمک به شما در تمرین مهارت‌های زبان آلمانی به صورت رایگان آماده است. به نظر می‌رسد مزیت این پلتفرم، قابلیت تشخیص صدای داخلی باشد که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به نصب افزونه تشخیص گفتار روی مرورگر خود، بلافاصله گفتگوی صوتی عادی با HyperGlot داشته باشید. اما متاسفانه، قابلیت تشخیص گفتار آن به قدری باگ دارد که فقط می‌توانید از این ابزار برای چت متنی استفاده کنید.

 

۴. برنامه های موبایل برای یادگیری زبان آلمانی

برخی از برنامه‌های موبایل برای یادگیری زبان آلمانی اخیراً شروع به استفاده از هوش مصنوعی کرده‌اند. به‌عنوان مثال با ادغام چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در برنامه‌های خود.
علاوه بر این، برخی از برنامه‌ها از فناوری هوش مصنوعی برای ارزیابی زبان آموزان، ارائه بازخورد فوری به آن‌ها و شخصی‌سازی تجربه یادگیری آن‌ها بر اساس آن استفاده می‌کنند.

 

۵. مترجم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

مدت‌هاست که ابزارهای ترجمه ماشینی مانند گوگل ترنسلیت یا DeepL به فناوری هوش مصنوعی متکی هستند. اخیراً، چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT وارد بازی شدند. آن‌ها همچنین می‌توانند متون را با دقتی تقریباً به اندازه بهترین ابزارهای ترجمه ماشینی تخصصی به زبان آلمانی ترجمه کنند.

بیشتر بدانید: گوگل چطور به ما در یادگیری یک زبان جدید کمک می‌کند؟

 

۶. اکستنشن های مرورگر برای ChatGPT

نقش اکستنشن های مرورگر، افزودن قابلیت‌های جدید به مرورگر وب شما مانند اسکریپت نویسی و استایل دهی سفارشی برای یک وب‌سایت خاص است.

به عنوان مثال، ChatGPT گفتار انسان را متوجه نمی‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید گفتگوی گفتاری با ChatGPT داشته باشید، باید یک اکستنشن مرورگر نصب کنید که چنین کارایی را ارائه دهد.

برخی از بهترین اکستنشن ها برای مرورگرهای مبتنی بر کروم که قابلیت تشخیص گفتار را به ChatGPT اضافه می‌کنند عبارتند از:

 

Voice Control for ChatGPT

کنترل صوتی برای چت جی پی تی به شما امکان می‌دهد با این ربات صحبت کنید، گویی با فردی واقعی صحبت می‌کنید.

  • برای این کار بعد از ورود به ChatGPT، تنها کاری که باید انجام دهید این است که زبان را در پایین صفحه روی آلمانی تنظیم کنید.
  • در تنظیمات مرورگر، به طور خودکار صدای هوش مصنوعی آلمانی اختصاص داده می‌شود.
  • علاوه بر این، می‌توانید سرعت گفتار را در تنظیمات مرورگر با توجه به نیازتان تنظیم کنید.

Voice Control for ChatGPT هوش مصنوعی

تنها نکته‌ای که در مورد این افزونه کمی آزاردهنده است این است که هنگام صحبت کردن باید کلید فاصله را نگه دارید. پس از رها کردن، پیام شما به طور خودکار به ChatGPT ارسال می‌شود. ChatGPT هم پاسخ مکتوب خود را با صدای بلند می‌خواند.
نکته مفیدی برای یادگیری زبان این است که می‌توانید همزمان به پاسخ چت‌بات گوش دهید و هم آن را بخوانید.

 

Talk-to-ChatGPT

Talk-to-ChatGPT یک افزونه‌ی دیگرِ مرورگر با قابلیت تشخیص گفتار برای ChatGPT است که استفاده از آن آسان است.

  • در تنظیمات مرورگر، آلمانی را به عنوان زبانِ ارتباطی (یعنی زبان برای تشخیص گفتار) و همچنین صدای هوش مصنوعی آلمانی (در زمان تست، تنها یک صدای آلمانی برای انتخاب وجود داشت) انتخاب کنید.
  • می‌توانید بلافاصله گفتگو را شروع کنید.
  • تنظیماتِ دیگرِ قابل انتخاب شامل تغییر سرعت صحبت و لحن صدا و همچنین برخی کنترل‌های دیگر است.

با این افزونه حتی نیازی به لمس صفحه‌کلید ندارید. می‌توانید به طور عادی، همانطور که با فرد دیگری صحبت می‌کنید، حرف بزنید و پس از مکث، پیام شما به طور خودکار به چت‌بات ارسال می‌شود.

  • ChatGPT به صورت نوشتاری و همزمان به صورت صوتی پاسخ خواهد داد تا شما بتوانید در حین خواندن متن، به پاسخ آن گوش دهید.
  • همچنین می‌توانید یک کلمه‌ی توقف (stop) و/یا کلمه‌ی مکث (pause) را در تنظیمات مرورگر تعریف کنید به طوری که پیام شما ارسال نشود تا زمانی که آن کلمه‌ی توقف را بگویید.
  • این قابلیت به شما امکان می‌دهد در حین صحبت، مکث کنید.

افزونه Talk-to-ChatGPT

 

دیگر ابزارهای تکنولوژی برای یادگیری زبان آلمانی

علاوه بر هوش مصنوعی شما می توانید از سایر روش های تکنولوژی امروزی برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید، برخی از مهم ترین این روش ها عبارتند از:

۱ برنامه های یادگیری زبان آلمانی برنامه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در یادگیری زبان آلمانی کمک کنند. برخی از آنها تمرین گرامر، برخی دیگر دیکشنری آلمانی و تمرین تلفظ ارائه می‌دهند.

برخی از محبوب ترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان آلمانی عبارتند از: LinGo، Babbel، Rosetta Stone و Memrise.

۲ تماشای فیلم ها و سریال‌های آلمانی تماشای فیلم های آلمانی می‌تواند به بهبود تلفظ و همچنین درک شما از زبان گفتاری کمک کند.
بسیاری از ویدیوهای یوتیوب هم وجود دارند که برای یادگیری زبان آلمانی مفید هستند، از جمله کانال های آموزشی، ویدیوهایی با زیرنویس آلمانی و فیلم های گفتگو به زبان آلمانی.
۳ استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به گروه‌ها یا انجمن‌های اختصاص داده شده به یادگیری زبان آلمانی بپیوندید تا با سایر زبان‌آموزان یا افراد بومی ارتباط برقرار کنید.
۴ شرکت در دوره‌های آنلاین دوره‌های آنلاین زیادی وجود دارد که درس‌های زبان آلمانی را ارائه می‌دهند. برخی از آنها رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به پرداخت دارند.
۵ صحبت و چت با افراد بومی آلمانی صحبت کردن با افراد native speaker یکی از موثرترین راه ها برای بهبود مهارت های زبان آلمانی شماست.

امروزه منابع زیادی وجود دارند که به شما امکان برقراری ارتباط با افراد native speaker را می‌دهند: مانند انجمن های آنلاین، شبکه های اجتماعی، برنامه های تبادل زبان و غیره.

بسیاری از نرم افزارهای یادگیری الکترونیکی ویژگی هایی را در خود جای داده‌اند که زبان آموزان را به افراد Native Speaker متصل می کند. این دسترسی، فرصت های ارزشمندی را برای مکالمه واقعی و آشنایی با تلفظ مانند افراد بومی و تفاوت‌های ظریف فرهنگی فراهم می کند.

 

کمک گرفتن از معلمان آنلاین و پلتفرم‌ها برای یادگیری زبان آلمانی

راهنمایی یادگیری شخصی پلتفرم‌های تدریس آنلاین زبان‌ها به زبان‌آموزان فرصتی برای جلسات خصوصی با معلمان باتجربه زبان می‌دهند.

این معلمان می‌توانند بر اساس نقاط قوت و ضعف فردی، راهنمایی‌های شخصی‌شده ارائه دهند. با تمرکز بر حوزه‌های خاصی که نیاز به بهبود دارند، زبان‌آموزان می‌توانند در مسیر یادگیری سریع‌تر آلمانی، کارآمدتر پیشرفت کنند.

برنامه‌های درسی یادگیری ساختاریافته پلتفرم‌های یادگیری زبان زبان اغلب برنامه‌های درسی ساختاریافته‌ای را ارائه می‌دهند که زبان‌آموزان را از سطح مبتدی به سطوح پیشرفته هدایت می‌کنند.
این رویکرد سازماندهی‌شده، توسعه جامع مهارت‌های زبانی را در زمینه‌های مختلف مانند خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن تضمین می‌کند.
بازخورد و تصحیح فوری معلمان آنلاین زبان بازخورد فوری در مورد تمرینات زبان و تمرین‌های صحبت کردن را ابه زبان‌آموز ارائه می‌کنند.
این حلقه بازخورد سریع به جلوگیری از تکرار اشتباهات کمک می‌کند و به زبان‌آموزان اجازه می‌دهد تا خطاها را به سرعت اصلاح کنند و در نتیجه منجر به بهبود سریع‌تر مهارت‌های آلمانی آن‌ها شود.

کلاس آنلاین زبان آلمانی

 

سخن پایانی

فناوری و یادگیری آنلاین زبان آلمانی می تواند روشی موثر و راحت برای بهبود مهارت های شما باشد. با این حال، به طور کامل به منابع و فناوری آنلاین تکیه نکنید.

تمرین زبان در زندگی واقعی، برقراری ارتباط با افراد native speaker، خواندن و تماشای فیلم به زبان آلمانی و غیره نیز مهم است. ترکیبی از منابع آنلاین و تمرین در زندگی واقعی می تواند بهترین نتایج را در یادگیری زبان به شما بدهد.

همچنین مهم است به خاطر داشته باشید که هر زبان آموز منحصر به فرد است و روشی که برای یک نفر موثر است ممکن است برای دیگری موثر نباشد. بنابراین، مهم است که با روش ها و منابع مختلف آزمایش کنید تا بهترین گزینه را برای خود پیدا کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *