کلاس آنلاین زبان ترکی استانبولی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ترکی

بیشترین درآمد معلم زبان ترکی در ایران و جهان در سال ۱۴۰۲

۵
(۴)

سنجش میزان درآمد، بررسی فرصت‌های شغلی و تخمین میزان تقاضا، پیش از ورود به هر کسب و کاری، از راه‌اندازی یک موسسه‌ی آموزش زبان گرفته تا تدریس یکی از زبان‌های خارجی مانند زبان ترکی، آلمانی، اسپانیایی و…، یکی از لازمه‌های ورود به بازار کار آن است.

اگر قصد دارید از راه آموزش و تدریس زبان ترکی کسب درآمد کنید، پیش از هر کاری، بهتر است تمامی جوانب از جمله میزان درآمد معلم زبان ترکی در ایران، ترکیه و سایر کشورهای جهان را بدانید تا بهترین تصمیم را بگیرید و به بالاترین درآمد برسید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

درآمد مدرس زبان ترکی در ایران

درآمد یک معلم زبان ترکی با توجه به کلاس‌هایی که برگزار می‌کند تعیین می‌شود.

 

درآمد معلم زبان ترکی در کلاس‌های آنلاین ایران

این درآمد با توجه به سطح آموزش، تعداد کلاس، ساعت تدریس، برگزاری جلسه‌ی خصوصی، نیمه خصوصی یا گروهی و حضوری یا آنلاین بودن کلاس‌ها محاسبه می‌شود و برای افراد مختلف متفاوت است.

به طور کلی می‌توان گفت حداقل درآمد یک معلم زبان ترکی در ایران برای برگزاری ۴ کلاس ۶۰ دقیقه‌ای در ۶ روز از هفته، با حداقل دستمزد ممکن برای یک مدرس زبان ترکی، ماهیانه ۱۰ میلیون تومان است. البته این درآمد برگزاری کلاس‌های غیرحضوری (آنلاین) است.

 

درآمد معلم زبان ترکی در کلاس‌های حضوری ایران

نرخ کلاس‌های حضوری کاملاً متفاوت بوده و با توجه به:

  • میزان توانایی‌ها
  • سطح دانش مدرس زبان ترکی
  • و همچنین به روز بودن اطلاعات وی
  • و استفاده از جدیدترین متدهای آموزشی
    تعیین می‌شود.

کلاس‌های حضوری ممکن است به‌صورت خصوصی یا گروهی در آموزشگاه‌های زبان و به صورت خصوصی در منزل زبان‌آموزان برگزار شود که نرخ هریک از آن‌ها کمی متفاوت است.

کلاس‌های خصوصی حضوری که در منزل زبان‌آموزان برگزار می‌شود، به علت ایاب و ذهاب مدرس و زمان‌بر بودن آن، هزینه‌ی بالاتری دارد.
البته نرخ واحد و مشخصی برای تدریس در این نوع کلاس‌ها تعیین نمی‌شود، اما اگر مدرسی قادر به برگزاری تمامی کلاس‌های خود به این صورت باشد، درآمد خوبی از طریق تدریس خواهد داشت.

 

درآمد مدرس زبان ترکی در ترکیه

امروزه افراد زیادی کشور ترکیه را به عنوان مقصدی برای گردشگری و یا مهاجرت انتخاب می‌کنند. از این جهت روز به روز به تعداد افرادی که قصد یادگیری زبان ترکی را دارند، اضافه می‌شود.

درآمد معلم زبان ترکی در ایران

 

همان‌طور که می‌دانید درآمد تدریس زبان ترکی در شهرهای مختلف ترکیه، با توجه به هزینه‌های کلی زندگی در آن شهر، متغیر است. برای مثال درآمد یک مدرس زبان ترکی در شهرهای بزرگ مانند استانبول، آنکارا و ازمیر به مراتب بیشتر از سایر شهرهاست.

شما می‌توانید در کشور ترکیه با تدریس زبان ترکی به زبان‌آموزان در سطح مبتدی (A0-A1)، ۳۵ تا ۴۰ دلار درآمد داشته باشید. البته این نرخ برای یک کلاس تک نفره در یک آموزشگاه زبان تعیین شده است.

طبق آمار سایت WorldSalaries به طور متوسط شما می‌توانید به عنوان یک معلم زبان ترکی در کشور ترکیه، بین ۳۳۸۰ تا ۹۷۰۰ لیر ترکیه در ماه درآمد داشته باشید.
البته برخی از موسسه‌های آموزش زبان در ترکیه، علاوه بر حقوق مدرسان، کمک هزینه‌ی مسکن و ایاب و ذهاب نیز به مدرسان خود می‌دهند که خود مزیتی عالی به حساب می‌آید.

 

اگر توانایی تدریس سطح پیشرفته‌ زبان ترکی را دارید بخوانید

همانطور که می‌دانید TÖMER و YOS دو آزمون معتبر و شناخته‌شده در کشور ترکیه هستند.
در دست داشتن مدرک یکی از این دو آزمون برای کسانی که قصد تحصیل و یا شروع یک کسب و کار در کشور ترکیه را دارند، ضروری است.

بیشتر بخوانید: آشنایی کامل با مهم ترین آزمون های زبان ترکی استانبولی

اگر قصد تدریس زبان ترکی به شرکت‌کنندگان آزمون‌های زبان ترکی را دارید، ابتدا یک تعیین سطح از زبان‌آموزان به عمل بیاورید تا سطح آن‌ها به درستی مشخص شود.

مقالات مرتبط:

درآمد یک معلم زبان ترکی به ازای برگزاری هر جلسه آموزش برای داوطلبان این آزمون‌های ترکی، حدود ۸۰ تا ۱۵۰ لیر است.
البته این نرخ با توجه به مبتدی، متوسط و پیشرفته بودن زبان‌آموز و آنلاین یا حضوری بودن کلاس و همچنین خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی بودن کلاس تغییر می‌کند.

درآمد مدرس زبان ترکی

 

درآمد معلم زبان ترکی کودکان

شما می‌توانید با روش‌ها و متدهای جدید به کودکان ۶ تا ۹ ساله زبان ترکی را آموزش دهید.
روش‌های آموزش فعال مانند یادگیری ازطریق بازی، شعر، موسیقی و آواز، اشکال و کتاب کودکان مانند کتاب‌های مصور برای آموزش زبان ترکی به کودکان مفید هستند.

مقالات مرتبط:

بهتر است کودکان آموزش معنی و تلفظ‌های صحیح کلمات با لهجه ترکی را از همان کودکی بیاموزند. 

درآمد معلم زبان ترکی کودکان به ازای برگزاری هر دوره آموزش آنلاین به صورت خصوصی و در ۱۵ جلسه، معمولاً بین ۴.۵ تا ۶ میلیون تومان است.

البته این درآمد با توجه به سطح مدرس، تجربه و سابقه‌ی تدریس آن معلم زبان ترکی ممکن است بالاتر یا پایین‌تر از این مقدار نیز باشد. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم این مقدار به ازای برگزاری کلاس‌های حضوری کمی تغییر خواهد کرد.

درآمد معلم زبان ترکی کودکان

 

آیا آموزش زبان ترکی نیازمند مدرک خاصی است؟

برای تدریس زبان ترکی باید در اولین قدم به زبان ترکی تسلط کامل داشته باشید و بتوانید به صورت درست و روان به زبان ترکی صحبت کنید.

اگر مدرک دانشگاهی مرتبط در این زمینه نداشته باشید، اهمیتی ندارد. اما در دست داشتن آن برای شما امتیاز به حساب می‌آید.

آشنایی کامل با آزمون‌های زبان ترکی مانند تومر و YOS برای شما یک مزیت به حساب می‌آید. همچنین آشنایی با کتاب‌های Yeni Hitit ،Yedi İklim و İstanbul نیز برای یک مدرس زبان ترکی ضروری است.

بیشتر بخوانید: آیا تدریس زبان بدون داشتن مدرک مرتبط ممکن است؟

اگر قصد یادگیری نحوه‌ صحیح و حرفه‌ای آموزش زبان ترکی استانبولی و کار کردن به عنوان معلم زبان ترکی به صورت خصوصی و یا در موسسات آموزش زبان مختلف را دارید، می‌توانید دوره‌ تربیت مدرس زبان ترکی را بگذرانید تا با روش‌های مدرن و تاثیرگذار آموزش زبان ترکی آشنا شوید. گذراندن این دوره نیز می‌تواند در یافتن شغل بهتر با درآمد بالاتر به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌ های تدریس زبان ترکی

در نهایت بهتر است یک گواهی برای نشان دادن سابقه‌ تدریس خود ارائه دهید تا موقعیت‌های شغلی بهتر و زبان‌آموزان بیشتری بدست بیاورید.

مدارک و گواهینامه های مورد نیاز برای تدریس زبان ترکی

 

البته اگر قصد تدریس زبان ترکی در کشور ترکیه را داشته باشید، بومی بودن یا ترک‌زبان بودن مدرس (native) تاثیر به‌سزایی در موفقیت شغلی شما دارد.

 

تفاوت درآمد تدریس حضوری و آنلاین زبان ترکی

برای تدریس زبان ترکی حالت‌های بسیاری وجود دارد.
شما می‌توانید به عنوان مدرس زبان ترکی به صورت حضوری یا آنلاین به یک نفر یا یک گروه از زبان‌آموزان، زبان ترکی را آموزش دهید. البته نرخ کلاس‌های حضوری به دلیل رفت و آمد اساتید و زمان‌بر بودن این کار کمی بیشتر از نرخ کلاس‌های آنلاین است.

اگر تدریس آنلاین را انتخاب کنید می‌توانید از پلتفرم‌های داخلی مانند Hitalki یا پلتفرم‌های خارجی برای برگزاری کلاس‌های خصوصی خود استفاده کنید.

هر یک از این پلتفرم‌ها مزایای خود را دارند. برای مثال با استفاده از پلتفرم هایتاکی می‌توانید هزینه‌ هر جلسه از کلاس را خودتان تعیین کرده و با استفاده از سیستم امتیازدهی این پلتفرم، در صورت فعالیت مستمر و حرفه‌ای، زبان‌آموزان بیشتری جذب کنید.

تدریس حضوری و آنلاین زبان ترکی

 

کدام زبان ترکی بیشترین طرفدار را در دنیا دارد؟

در وهله‌ اول لازم است بدانیم که خانواده‌ زبان‌های ترکی ۳۵ عضو دارد که از این میان و بیشترین گویشور (صحبت‌کننده) را زبان‌های ترکی استانبولی، ازبکی، آذربایجانی، قزاقی و اویغوری به خود اختصاص داده‌اند.
البته حدود ۴۰ درصد ترک‌زبان‌ها به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند و کسانی که به دنبال یادگیری زبان ترکی هستند، اغلب طرفدار یادگیری ترکی استانبولی هسند.

زبان‌های ترکی استانبولی و ترکی آذری ریشه‌ نژادی مشترک و تفاوت لهجه‌ای بسیار کمی دارند.

در قرن ۲۰ میلادی زبان‌های ترکی استانبولی و آذری هر کدام تحت تأثیر زبان‌های خارجی قرار گرفته و توسعه یافتند. در نتیجه‌ی این توسعۀ زبانی، تفاوت‌هایی در نوشتن، واج شناسی و کلمات این دو زبان پدید آمده است.
البته در نهایت این دو زبان و سایر زبان‌های ترکی شباهت‌های بسیاری دارند.

بنابراین اگر در زبان ترکی کاملاً حرفه‌ای هستید، نگران انتخاب زبان ترکی برای تدریس نباشید.
در هر صورت زبان‌های ترکی مشابهت‌های فراوانی به یکدیگر دارند. به همین دلیل می‌توانید در صورت تمایل زبان ترکی استانبولی یا ترکی آذری را برای تدریس انتخاب کنید.

انواع زبان ترکی

 

چطور درآمد بیشتری از تدریس زبان ترکی داشته باشیم؟

تدریس نیز مانند بسیاری از مشاغل دیگر، ممکن است در ابتدای راه درآمد چندانی برای شما نداشته باشد، اما با کمی وقت گذاشتن می‌توانید در این جایگاه شغلی شناخته شوید و به سرعت پیشرفت کنید.

در ادامه چند پیشنهاد برای افزایش درآمد یک معلم زبان ترکی ارائه می‌دهیم تا بتوانید به زودی جایگاه خود را در بازار کار معلمی پیدا کنید.

 

۱. یک رزومه‌ی خوب برای خود آماده کنید.

با افزایش سابقه‌ تدریس خود و آماده کردن یک رزومه‌ خوب کاری برای خود، می‌توانید به موقعیت‌های شغلی بهتر و همچنین درآمد بیشتری دست یابید.

رزومه معلم زبان ترکی

 

۲. مدارک و گواهینامه‌های مورد نیاز برای تدریس را بشناسید.

به خاطر داشته باشید که در دست داشتن مدرک دانشگاهی برای تدریس زبان منجر به درآمد بیشتری برای شما نخواهد شد. آنچه درآمد بیشتری برای شما در زمینه‌ تدریس به همراه دارد، داشتن دانش کافی در زمینه‌ی زبان ترکی است.

البته گذراندن دوره‌های تربیت مدرس زبان ترکی می‌تواند به ارتقای مهارت‌ها و درنتیجه افزایش حقوق شما کمک کند.

 

۳. سطح دانش خود را بشناسید و برای بالا بردن آن تلاش کنید.

برای پیشرفت در جایگاه معلمی بهتر است از سطح دانش خود آگاه باشید.
آیا توانایی تدریس زبان ترکی به کودکان و برزگسالان را دارید توانایی تدریس به شرکت‌کنندگان آزمون‌های زبان ترکی را چطور؟

اگر مدرس زبان در سطح پایه هستید و زبان ترکی را به کودکان آموزش می‌دهید، لازم است دانش زبانی شما حداقل در سطح متوسط باشد. بنابراین با ارتقای سطح دانش زبان ترکی خود می‌توانید به زبان‌آموزان بیشتری در سطوح مختلف، این زبان را آموزش دهید.

 

۴. فرصت‌های شغلی مناسب برای خود را بیابید.

زمانی که کار تدریس را شروع می‌کنید، باید تمامی موقعیت‌ها و فرصت‌های شغلی را بسنجید تا بدانید کدام انتخاب برای شما بهتر است.

برای مثال شما می‌توانید در آموزشگاه‌ها و موسسات آموزش زبان، مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز دولتی، پلتفرم‌های آنلاین و همچنین به صورت خصوصی و نیمه خصوصی تدریس کنید.

موقعیت های تدریس برای معلم زبان ترکی

 

هرکدام از موارد ذکر شده مزایای خود را دارند.
برای مثال تدریس خصوصی به شما این امکان را می‌دهد که با کمترین هزینه، زبان‌آموزان بیشتری جذب کنید و درآمد بیشتری نیز داشته باشید و یا همکاری با مراکز دولتی یک درآمد ثابت و همیشگی برای شما خواهد داشت.

 

۵. استفاده از پلتفرم‌های آنلاین؛ یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد

تدریس زبان ترکی به کمک پلتفرم‌های آنلاین، راهی عالی برای کسب درآمد بیشتر ازطریق تدریس زبان است. به این دلیل که شما می‌توانید در هر مکانی که هستید، با صرف کمترین هزینه، به تدریس زبان ترکی بپردازید. کافیست در یکی از پلتفرم‌های آنلاین تدریس ثبت‌نام کنید.

شما می‌توانید در پلتفرم هایتاکی ثبت‌نام و زمان‌هایی را که تمایل به تدریس دارید مشخص کنید.
در هر شهر و کشوری که هستید می‌توانید ازطریق هایتاکی به زبان‌آموزان در سراسر دنیا زبان ترکی را با قیمتی که خودتان مشخص کرده‌اید و به گروه سنی که خودتان تعیین کرده‌اید، تدریس کنید.

استفاده از پلتفرم آنلاین هایتاکی این امکان را به معلمان زبان می‌دهد که بیشتر و بهتر شناخته شوند و به سرعت به درآمد حداکثری برسند.

بیشتر بخوانید: چگونه برای تدریس خصوصی زبان آموز پیدا کنیم؟

همچنین زبان‌آموزان شما در این پلتفرم می‌توانند نظر خود را درباره‌ نحوه‌ تدریس شما به اشتراک بگذارند تا سایر زبان‌آموزان نیز پس از بازبینی این نظرات، درخواست برگزاری کلاس با شما را بدهند. به این صورت می‌توانید کلاس بیشتر و درنتیجه درآمد بیشتری داشته باشید.

راه های افزایش درآمد معلم زبان ترکی

 

۶. با زبان‌آموزان خود ارتباط موثر برقرار کنید.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای بیشتر شدن درآمد خود انجام دهید، برقراری ارتباط موثر با زبان‌آموزان خود است.
با اختصاص دادن وقت کافی به هر زبان‌آموز و اهمیت دادن به او، می‌توانید به عنوان یک معلم زبان ترکی عملکرد بهتری داشته باشید و اعتماد زبان‌آموزان بیشتری را جلب کنید.

مقالات مرتبط:

 

۷. به‌روزرسانی اطلاعات خود را فراموش نکنید.

در هر موقعیت و جایگاهی که هستید بهتر است همواره اطلاعات خود را به روزرسانی کنید.
با داشتن اطلاعات به‌روز و آشنایی با متدهای نوین و موثر آموزش زبان ترکی می‌توانید به یک معلم حرفه‌ای زبان ترکی تبدیل شوید.

فراموش نکنید که همه‌چیز بستگی به میزان علاقه‌مندی شما به کار تدریس دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه کلاس زبان جذاب تری داشته باشیم؟

 

۸. از هر راهی برای کسب درآمد استفاده کنید.

هر راهی؟ بله! همان‌طور که می‌دانید راه‌های زیادی برای درآمدزایی فردی که به یک یا چند زبان دیگر تسلط دارد، وجود دارد؛ روش‌های مستقیم و غیر مستقیم.
روش مستقیم که همان تدریس است. اما بیایید کمی بیشتر با روش‌های غیرمستقیم آشنا شویم.

یکی از راه‌های غیر مستقیم برای کسب درآمد بیشتر، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. شما می‌توانید محتوای آموزشی مورد نظر خود را بسازید و آن‌ها را از طریق اینستاگرام، یوتوب یا یک وبلاگ شخصی به مخاطب ارائه دهید.

راه‌های دیگری مانند:

  • ساخت پادکست به زبان ترکی،
  • ترجمه‌ فیلم‌های ترکی و ارائه‌ زیرنویس آن،
  • ساخت دوره‌های آموزش زبان ترکی و ارائه‌ آن‌ها به صورت آفلاین،
  • ترجمه‌ کتاب
  • و تهیه‌ کتاب‌های آموزشی و…

نیز در دسته‌ی راه‌های غیر مستقیم کسب درآمد معلمان زبان ترکی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: چگونه تدریس زبان را شروع کنیم؟ راهکارهای افزایش درآمد معلمان زبان

افزایش دستمزد معلم زبان ترکی

 

سخن پایانی

امروزه همه‌ ما در اطراف خود شاهد افزایش نرخ مهاجرت‌های کاری و تحصیلی بوده‌ایم. تمایل به سفر و مهاجرت به کشور‌هایی مانند ترکیه نیز به وفور دیده می‌شود. به همین دلیل هر روزه به تعداد متقاضیان یادگیری زبان ترکی اضافه می‌شود. از این رو فرصت‌های شغلی و درآمد معلم زبان ترکی به خوبی ارتقا یافته است.

شما می‌توانید به سادگی با بهبود مهارت‌های تدریس و ارتقای دانش و تجربه‌ی خود در زمینه‌ تدریس زبان ترکی به درآمد خوبی برسید. کافی است کار تدریس خود را از یک موسسه یا یک پلتفرم آموزش زبان مانند هایتاکی شروع کرده و گام به گام برای خود یک رزومۀ قوی بسازید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *