کلاس آنلاین زبان ترکی استانبولی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ترکی

معرفی بهترین سایت‌های تعیین سطح زبان ترکی

۴.۴
(۷)

روش‌های مختلفی برای تعیین سطح و سنجش مهارت‌های زبان آموزان ترکی وجود دارند. شما با دانستن سطح مهارت خود در زبان ترکی می‌توانید با دقت و اطمینان بیشتری تصمیم بگیرید که لازم است روی کدام حوزه از مهارت‌های خود بیشتر کار کرده و از کجا شروع کنید. علاوه بر این‌ها، آزمون تعیین سطح به شما کمک می‌کند تا با نقاط ضعف خود آشنا شده و آن‌ها را برطرف کنید. همچنین اگر مدتی است که یادگیری زبان را شروع کرده‌اید و قصد شرکت در یکی از آزمون‌های زبان ترکی را دارید، آزمون تعیین سطح به شما بینش خوبی از میزان پیشرفت و کیفیت یادگیری‌تان خواهد داد.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

سطوح مختلف زبان‌ها براساس استاندارد CEFR

مقیاس CEFR در شش سطح مختلف مهارت (A1، A2، B1، B2، C1، C2) دسته بندی شده‌ که از مبتدی (A1) تا بسیار پیشرفته (C2) است. این مقیاس شش‌گانه می‌تواند به سه سطح گسترده‌تر تقسیم شود: مبتدی، متوسط، پیشرفته.

  • سطح مبتدی (A1 و A2): این دسته از افراد می‌توانند در موقعیت‌های مختلف روزمره با استفاده از عبارات رایج و واژگان ساده و ابتدایی با دیگران ارتباط برقرار کنند.
  • سطح متوسط (B1 و B2): افراد با این سطح از مهارت در زبان، تسلط لازم را برای برقراری ارتباط بدون تلاش زیاد با افراد بومی را خواهند داشت.
  • سطح پیشرفته (C1 و C2): زبان آموزانی که در این سطح قرار دارند، قادر به برقراری ارتباط و کار با افراد متخصص در حیطه کاری، آکادمیک و انجام تحقیقات خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

 

سایت‌های تعیین سطح زبان ترکی

 

۱. سایت ۱۷Minutes Languages

آزمون تعیین سطح زبان ترکی ازطریق سایت ۱۷ Minutes Language تنها سه دقیقه زمان می‌برد و کاملا رایگان است. با جواب دادن به سوالات این آزمون تعیین سطح شما به جایگاه خود در سطوح CEFR، از سطح A1 گرفته تا C2، پی خواهید برد.

در ابتدا این آزمون لیستی از کلمات را به شما داده و از شما می‌خواهد که گزینه‌هایی که با معنی آن‌ها آشنایی دارید را تیک بزنید. براساس تعداد کلماتی که انتخاب کرده‌اید، بلافاصله بعد از پایان تست نتایج را به شما اعلام می‌کند و نیازی به وارد کردن ایمیل برای دیدن آن ندارید. این نتایج شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تعداد تقریبی کلماتی که از ترکی بلدید.
  • دوره‌های پیشنهادی طبق سطحی که در آن هستید.
  • سطح CEFR که احتمالا در آن قرار دارید.

سایت برای تعیین سطح زبان ترکی

 

۲. سایت Language Trainers

تست‌های آزمون تعیین سطح سایت Language Trainers مهارت شما دستور زبان ترکی و میزان درکی که از عبارات و معانی کلمات این زبان را دارید می‌سنجد.

سوالات این آزمون به دسته‌های ده‌تایی تقسیم شده که پس از جواب دادن به هر ده‌تا می‌توانید نتیجه نهایی خود را ببینید یا به جواب دادن ده سوال دیگر ادامه دهید. طبیعتا هر چقدر که سوالات بیشتری را پاسخ دهید، نتایج شما دقیق‌تر خواهند بود.

در مجموع ۷۰ سوال در این آزمون قرار دارد که به‌صورت جای خالی بوده و باید جواب درست را انتخاب کنید. یکی دیگر از مزیت‌های این آزمون داشتن گزینه «نمی‌دانم» است که از جواب دادن شانسی جلوگیری می‌کند؛ زیرا اگر به برخی از سوالات شانسی جواب دهید و جوابتان درست باشد، دقت نتایج آزمون شما پایین می‌آید.

سایت تعیین سطح Language Trainers

 

پس از جواب دادن به تعداد سوال مورد نظرتان، می‌توانید بلافاصله نتایج خود را به‌صورت رایگان و پس از وارد کردن ایمیل و مشخصات اولیه خود دریافت کنید. اطلاعاتی که این آزمون به شما می‌دهد شامل موارد زیر است:

  • تعداد پاسخ‌های درستی که به سوالات داده‌اید.
  • سوالاتی که به آن‌ها پاسخ نادرست داده‌اید.
  • سطح مهارت زبان ترکی شما و میانگین ساعت مطالعه تقریبی که نیاز دارید به هر سطح برسید. این رتبه بندی بر اساس جدول زیر است:
سطح زبان میانگین ساعت مطالعه
به صورت فردی
میانگین ساعت مطالعه
به صورت گروهی
Beginner: شما دانش کمی در زمینه زبان مورد نظر دارید.
Elementary: شما می‌توانید عبارات ساده و آسان را درک کرده و به کار ببرید. ۳۰ ۵۰
Pre-Intermediate: می‌توانید در مورد موضوعات ساده با افراد دیگر صحبت کنید. ۵۰-۸۰ ۸۰-۱۰۰
Intermediate: دانش خوبی در زمینه موضوعات روزمره دارید و می‌توانید در مورد آینده و گذشته نیز صحبت کنید. ۱۰۰-۱۵۰ ۱۵۰-۲۰۰
Upper-Intermediate: شما می‌توانید موضوعات زیادی را درک و درمورد آن‌ها صحبت کنید بدون اینکه به کمک نیاز داشته باشید. ۲۰۰-۲۵۰ ۲۵۰-۳۰۰
Advanced: شما دانش خوبی تقریبا در همه زمینه‌ها دارید و می‌توانید حتی درمورد موضوعات ناشناخته نیز صحبت کنید. ۳۰۰-۴۰۰ ۴۰۰-۵۵۰

 

۳. سایت Cactus

جواب دادن به سوالات تعیین سطح سایت Cactus کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. این سایت نیز در بین سوالات خود گزینه «نمی‌دانم» را قرار داده تا نتایجی که به شما می‌دهد دقیق‌تر باشند. بعد از جواب دادن به ۴۰ سوال این آزمون و وارد کردن ایمیل و مشخصات خواسته شده، نتایج به شما نمایش داده می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • تعداد سوالاتی که به آن‌ها پاسخ درست داده‌اید.
  • سوالاتی که به آن‌ها پاسخ نادرست داده‌اید.
  • سطح فعلی شما و تقسیم بندی آن به سه زیرسطح که در مورد هر یک توضیحاتی داده شده است.
  • مهارت‌هایی که در پایان سطح فعلی پیدا خواهید کرد یا انتظار می‌رود بلد باشید.

معرفی سایت Cactus برای آزمون تعیین سطح رایگان ترکی

 

۴. سایت Test your Language

آزمون تعیین سطح سایت Test Your Language رایگان بوده و بر روی واژگان، عبارات و اصطلاحات تمرکز دارد. در طی این آزمون شما به ۶۰ سوال پاسخ می‌دهید و بدون نیاز به ثبت نام در آخر می‌توانید نتیجه خود را به صورت تعداد سوالاتی که از مجموع ۶۰ سوال درست پاسخ داده‌اید مشاهده کنید.

شما باید به سوالات به‌صورت تکی پاسخ داده و حتما یک گزینه را انتخاب کنید تا به سوال بعد برسید. در طی این آزمون تصاویری نیز به شما نمایش داده می‌شود که لازم است براساس آن‌ها گزینه درست را انتخاب کنید.

Test your Language سایت تعیین سطح

 

۵. سایت Turkcestan

برای شرکت در آزمون تعیین سطح زبان ترکی سایت Turkcestan ابتدا لازم است یکی از سطوح مبتنی بر CEFR را انتخاب کنید. هر یک از این سطوح ۱۵ سوال دارد که سوالات مربوط به مهارت شنیداری را نیز شامل می‌شوند. این یکی از برتری‌هایی است که این آزمون نسبت به سایر آزمون‌ها دارد. اما یکی از مشکلات این است که شما نمی‌توانید بفهمید به کدام سوال‌ها پاسخ اشتباه داده‌اید و پاسخ درست کدام است.

در آخر با وارد کردن ایمیل و مشخصات خواسته شده، نتایج آزمون به صورت ایمیل برای شما ارسال شده که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تعداد سوالاتی که به آن‌ها پاسخ درصد داده‌اید.
  • نمره شما بر اساس درصد پاسخ‌های درستی که داده‌اید.

معرفی سایت برای تعیین سطح زبان ترکی

 

۶. سایت Turkish Studies

آزمون تعیین سطح سایت Turkish Studies دارای ۶۰ سوال است. بعد از جواب دادن با این سوالات، نتایج شما در سه سطح کلی نشان داده می‌شود که عبارتند از:

  • سطح مبتدی با درصد ۰-۳۰
  • سطح متوسط با درصد ۳۱-۸۰
  • سطح پیشرفته با درصد ۸۱ به بالا

معرفی سایت Turkish Studies

 

سخن پایانی

اطلاع از سطح تقریبی خود در زبان به شما کمک می‌کند تا در زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی منابع مطالعاتی درستی را انتخاب کرده و در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

همچنین اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر به سطوح بالاتری در زبان ترکی برسید، می‌توانید از اساتید خصوصی زبان ترکی کمک بگیرید. با شرکت در کلاس خصوصی‌های هایتاکی برای اینکه بهره‌وری جلسات به بیشترین سطح خود برسد، در اولین جلسه نیز به‌صورت رایگان تعیین سطح خواهید شد.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۴ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *