کلاس آنلاین زبان اسپانیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان اسپانیایی

رمان های جذاب و موثر برای یادگیری زبان اسپانیایی

۳.۷
(۳)

یکی از بهترین راه‌های یادگیری زبان اسپانیایی، استفاده از کتاب‌های آموزش زبان فرانسه، مطالعه نوشته‌ها و رمان‌هایی است که به این زبان نوشته شده‌اند. خواندن کتاب‌های نوشته شده به زبان اسپانیایی نه‌تنها راهی عالی برای بهبود مهارت‌های زبانی شماست، بلکه به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ، تجارت، سیاست و … اسپانیا و آمریکای لاتین آشنا شوید.

از آمریکای لاتین تا اروپا، زبان اسپانیایی سراسر جهان را در برمی‌گیرد و بسیاری از نویسندگان در طول قرن‌ها شعر و داستان کوتاه، رمان و کتابهای ارزشمندی به این زبان نوشته‌اند. نویسندگان اسپانیایی با نوشتن اولین رمان مدرن به زبان اسپانیایی و بسیاری از آثار تأثیرگذار در زمینه‌های دیگر تاثیر شگفتی بر دنیای ادبیات گذاشته‌اند.

 

فهرست:

 

معرفی تعدادی از برترین نویسندگان اسپانیا

اگر می‌خواهید در فرهنگ‌های مختلف اسپانیایی‌زبان در سطح جهان گشت‌و‌گذار کنید و در کنار آن مهارت خود را در زبان اسپانیایی ارتقا دهید، ادبیات نقطه شروع بسیار خوبی است. در ادامه لیستی از نویسندگان برتر اسپانیایی را برایتان آورده ایم که به شما نشان می‌دهد چه کسانی فرهنگ اسپانیایی و آمریکای لاتین را رنگارنگ و تاثیرگذار کرده‌اند.

 

گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez)

گابریل گارسیا مارکز

 

مارکز در سال ۱۹۲۷ در کلمبیا به دنیا آمد، یکی از برجسته‌ترین نویسندگان اسپانیایی‌زبان در قرن بیستم بود که در این مقاله به سه مورد از برجسته‌ترین اثرات وی اشاره شده است. تاثیر او در تاریخ ادبیات دنیای لاتین به حدی بود که برخی او را مهم‌ترین نویسنده آمریکای جنوبی در سراسر تاریخ می‌دانند.

مارکز یکی از نویسندگان پیشگام سبک ادبی رئالیسم جادویی بود، اگرچه تمام آثارش را نمی‌توان در این سبک طبقه‌بندی کرد. او در سال ۱۹۷۲ برنده جایزه بین‌المللی ادبیات نوئستات شد و در سال ۱۹۸۲ جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. گاربریل گارسیا ماکز در سال ۲۰۱۴ در مکزیکوسیتی در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

 

کارلوس رویز زافون (Carlos Ruiz Zafon)

کارلوس رویز زافون

 

کارلوس رویز زافون در بارسلونا به دنیا آمد. شغل او در یک مرکز تبلیغاتی بود که شعله عشق او به نویسندگی را برانگیخت. او در نهایت به لس‌آنجلس نقل‌مکان کرد تا به‌عنوان فیلمنامه‌نویس کار کند؛ زافون در ۵۵ سالگی بر اثر سرطان درگذشت. از رمان های نوشته شده توسط او می توان به سایه باد، تفرجگاه ساحلی و بازی فرشته اشاره کرد.

 

ایزابل آلنده (Isabel Allende)

ایزابل آلنده

 

ایزابل نویسنده معاصر اسپانیایی‌زبان آمریکای لاتین است که بیش از ۷۵ میلیون نسخه از ۲۵ کتاب خود را به ۴۲ زبان مختلف به فروش رسانده است. ایزابل آلنده زندگی ادبی خود را با ترجمه مقالاتی برای یک مجله طرفدار حقوق زنان آغاز نمود. آلنده در سال ۱۹۴۲ در پرو از پدر و مادری شیلیایی به دنیا آمد و در سال ۱۹۹۳ شهروند آمریکا شد. امروز او در کنار خانواده خود در کالیفرنیا زندگی می‌کند. رمان‌های او بیشتر در سبک رئالیسم جادویی جای می‌گیرند.

از دیگر نویسندگان برجستة اسپانیایی‌زبان می‌توان به میگوئل سروانتس (Miguel de Cervantes)، فدریکو گارسیا لورکا (Federico Garcia Lorca)، ماریو وارگاس لیوسا (Mario Vargas Llosa) و  رزا مونترو گایو(Rosa Montero Gayo) اشاره کرد. در ادامه به توضیح چند نمونه از برجسته‌ترین رمان‌های اسپانیایی برای زبان‌آموزان در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته می‌پردازیم.

 

بهترین رمان‌های اسپانیایی برای زبان‌آموزان سطح مبتدی

۱- زندگی خیالی  (La vida imaginaria)

نویسنده: Mara Torres

زندگی خیالی (La vida imaginaria)

 

کتاب زندگی خیالی فینالیست پرمیو پلنتا در سال ۲۰۱۲، زندگی ناتا را که سعی دارد پس از اینکه دوست دیرینه‌اش او را ترک می‌کند، به زندگی عادی خود بازگردد، به تصویر می‌کشد. این کتاب داستان زندگی ناتا را که در دوره‌های مختلف زندگی خود سعی می کند از شکست برخیزد و به زندگی عادی برگردد، دنبال می کند

درحالی‌که خط داستانی این کتاب از چیدمان سنتی آغاز، میانه و پایان پیروی نمی‌کند، واژگان آن خیلی پیچیده نیست. برخی از عبارات محاوره‌ای و عامیانه در سراسر کتاب وجود دارد، اما بااین‌حال، خواندن آن چندان دشوار نیست.

بیشتر بخوانید: جملات ساده روزمره برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

۲- شازده کوچولو (El principito)

نویسنده Antoine de Saint-Exupery

شازده کوچولو (El principito)

 

اگرچه این یک رمان کاملاً اسپانیایی نیست، اما این یک رمان کلاسیک است که خواندن آن به همه توصیه می‌شود. پس چرا با یک تیر دو نشان نزنیم؟ ترجمه اسپانیایی آن عالی است، برای مبتدیانی که به دنبال تمرین هستند بسیار مناسب است. جملات کوتاه و نسبتاً ساده هستند و واژگان آن خیلی پیچیده نیست، اما بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: بهترین سوالات تعیین سطح زبان اسپانیایی برای سطح مبتدی و کودکان

داستان در مورد خلبانی است که هواپیمای او در صحرا سقوط می‌کند و سرگردان می‌ماند. در آنجا با پسر جوانی آشنا می‌شود که به شازده کوچولو معروف است. شازده کوچولو داستان خود را برای او تعریف می‌کند و خلبان متوجه می‌شود که پسر اهل یک ستاره کوچک است و به سیارات مختلف سفرکرده است.

 

۳- آئورا( Aura)

نویسنده: Carlos Fuentes

3- آئورا( Aura)

 

اگر هنوز نگران پرداختن به یک رمان کامل به زبان اسپانیایی هستید، راه‌حل شما اینجاست. «آئورا» داستانی اسرارآمیز درباره فیلیپه است، مردی که برای ویرایش خاطرات همسر متوفی خود در خانه یک بیوه مشغول به کار می‌شود. در آنجا، او با خواهرزاده‌اش، آئورا، ملاقات می‌کند و شیفته او می‌شود. پدیدآورنده این اثر، کارلوس فوئنتس نویسنده‌ای مشهور  جهان آمریکای لاتین است و این رمان کوتاه او مطمئناً شما را مجذوب خود می‌کند.

بسیاری از داستان در زمان حال نوشته شده است، بنابراین اگر به دنبال رمانی برای افزایش مهارت زبان اسپانیایی خود هستید، این کتاب برای شروع عالی  است.

 

 ۴- شهر جانوران (La ciudad de las bestias)

نویسنده: Isabel Allende

La ciudad de las bestias

 

پایان این رمان کمی دشوارتر از رمان‌های موجود در این لیست است و حدود ۴۰۰ صفحه دارد و بسیار توصیفی است. بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا آن را تمام کنید. پس زمانی که مقداری اعتماد‌به‌نفس بیشتری پیدا کردید سراغ آن بروید.

با این اوصاف، این کتاب برای هر مبتدی که آماده پیشرفت و به دنبال چالش بیشتر است، عالی است! هنگامی که خواندن این کتاب تمام شد، حتی ممکن است احساس کنید آماده هستید که به سراغ کتاب‌های اسپانیایی قطورتر و چالش‌برانگیزتر بروید.

داستان، ماجراجویی خارق‌العاده الکساندر کولد ۱۵ ساله را دنبال می‌کند که با مادربزرگش در جنگل‌های آمازون سفر می‌کند و به دنبال یک قبیله افسانه‌ای و یک جانور مرموز می‌گردد. این کتاب توسط ایزابل آلنده نویسنده شیلیایی-آمریکایی نوشته شده است، این کتاب در نقد کتاب سانفرانسیسکو کرونیکل و مجله کتاب به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های بزرگسالان جوان در سال ۲۰۰۲ ثبت شده است.

این اولین کتاب از یک سری است، بنابراین اگر به دنبال ماجراجویی بیشتری هستید، پس از اتمام این کتاب، مطالب بیشتری برای خواندن وجود دارد!

 

۵- درس مردادماه (La lección de August)

نویسنده:  R. J. Palacio

درس مردادماه

 

شما بدون شک قبلاً در مورد این کتاب شنیده‌اید. این نسخه اسپانیایی رمان انگلیسی “Wonder” است که در سال ۲۰۱۷ به یک فیلم موفق با بازی جولیا رابرتز تبدیل شد. کتاب، داستان سفر آگوست پولمن را روایت می‌کند؛ پسری که بخاطر بدشکلی شدید صورتش، با مشکلات ورود به پنجم دبستان دست‌وپنجه نرم می‌کند.

این داستان با ستایش منتقدان مواجه شد و جوایز متعددی را به دست آورد. کتاب درس مردادماه بصورت اول‌شخص نوشته شده است، بنابراین به شما کمک می‌کند بدون خستگی و سختی، انواع افعال را یاد بگیرید. این کتاب کمی طولانی‌تر از رمان‌های قبلی این لیست است، اما ارزش آن را دارد و هنوز هم برای مبتدیان باتجربه‌تر به‌اندازه کافی آسان است.

 

بهترین رمان‌های اسپانیایی برای زبان‌آموزان سطح متوسط

۶- تاریخ یک مرگ پیشگویی شده (Crónica de una muerte anunciada)

نویسنده: Gabriel García Márquez

تاریخ یک مرگ پیشگویی شده

 

این کتاب توسط گابریل گارسیا مارکز نوشته شده و به دلیل سبک بسیار بدیعش در اینجا ذکر شده است. داستان کتاب از پایان شروع می‌شود و سپس به ابتدا پیش می‌رود. خط آغازین آن این است: “El día que lo mataron, Santiago Nasar se levantó a las cinco de la mañana” (روزی که او را کشتند، سانتیاگو نسار ساعت ۵ صبح از خواب برخاست). شما از همان ابتدا می‌دانید که او کشته شده است، اما در طول کتاب خواهید فهمید که چه کسی این کار را انجام داده و مهم‌تر از همه، چرا؟ این کتاب یک مطالعه کوتاه اما قابل‌تأمل است و برای زبان‌آموزان در سطح متوسط مناسب می‌باشد.

 

۷- خانه ارواح (La casa de los espíritus)

نویسنده:  Isabel Allende

خانه ارواح

 

این کتاب که توسط ایزابل آلنده نوشته شده است، عناصری از دنیای ماورا طبیعی را با دنیای روزمره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم ترکیب کرده است. داستان یک خانواده را در چهار نسل دنبال و آزمایش‌های جنبش سیاسی در شیلی پس از استعمار را بازگو می‌کند. این داستان با تمرکز بر عناصر عشق، خانواده، مرگ و انقلاب، نه‌تنها زبان اسپانیایی شما را تقویت می‌کند، بلکه به شما بینشی از این دوره بسیار جالب و پرفرازونشیب از تاریخ شیلی می‌دهد.

درحالی‌که خانه ارواح شامل چند طرح پیچیده و درگیری‌های شدید خانوادگی است، زبان توصیفی و زیبایی دارد. ادبیات آن کمی سخت است، اما اگر به آن پایبند باشید، قطعا به ارتقا سطح زبان اسپانیاییتان کمک خواهد کرد.

 

۸- مثل آب برای شکلات (Como agua para chocolate)

نویسنده: Laura Esquivel

مثل آب برای شکلات

 

این کتاب که توسط نویسنده مکزیکی لورا اسکویول نوشته شده است، برای هرکسی که به فرهنگ و آشپزی علاقه‌مند است، خواندنی و فوق‌العاده است. درست است، آشپزی! ابتدای هر یک از دوازده فصل که به نام هر ماه از سال نام‌گذاری شده است، با یک دستور غذا شروع می‌شود.

داستان یک دختر جوان مکزیکی تیتا را دنبال می‌کند که آرزوی ازدواج با پدرو، عشق زندگی خود را دارد. متأسفانه، باتوجه‌به پیروی شدید مادرش از سنت خانوادگی که کوچک‌ترین دختر باید تا زمان مرگ نزد مادر بماند و از او مراقبت کند، او نمی‌تواند خانه را ترک کند و به دنبال زندگی شخصی خودش باشد. تیتا را درحالی‌که هر غذا را آماده می‌کند هم‌زمان قسمتی از زندگی‌اش را نیز روایت می‌کند.

 

۹- قبیله شمن (El chamán de la tribu)

نویسنده: Ricardo Alcantara

قبیله شمن

 

زبان به کار گرفته شده توسط این روایت برجسته، همگی با طبیعت مرتبط است. خود داستان توسط پدیده‌های طبیعی به وجود آمده است و مربوط به یک قبیله بومی آمازون می‌باشد که در قلب جنگل‌های بارانی زندگی می‌کنند.

گاهی اوقات، شما را متعجب می‌کند که کدام عبارات طبیعت‌محور توصیفی ساده از اتفاقات جنگل هستند و کدام تصویری استعاری از رویدادها و احساسات انسانی. این رمان تا آنجا که ممکن است شما را به خواندن داستانی به زبان بومی آمازون، مانند کیچوای اکوادوری نزدیک می‌کند.

در بسیاری از مناطق اسپانیایی‌زبان، اسپانیایی با عناصر زبان‌های بومی، مانند گویش‌های مختلف کیچوا، آمیخته شده است. اگر به منطقه‌ای سفر می‌کنید که زبان اول یک شخص معمولاً زبان بومی است، دانستن نحوه عملکرد آن زبان می‌تواند کلید درک معنای واقعی آن زبان باشد.

 

۱۰- شاهزاده مه (El príncipe de la niebla)

نویسنده: Carlos Ruiz Zafón

 شاهزاده مه

 

این رمان بزرگسالان جوان حول محور اسرار فریبنده و دوستی‌های جدید است. در سال ۱۹۴۳، خانواده مکس برای فرار از شهر زادگاهشان به حومه شهر می‌روند. مکس و خواهر کوچکش باید به زندگی در یک روستای کوچک عادت کنند، اما به‌سرعت متوجه می‌شوند که با شرایطی دور از معمول روبرو هستند. با کابوس‌های مکرر و یک مجسمه عجیب، خواهر و برادر متوجه می‌شوند که روستا چیزی را پنهان می‌کند. اما چه چیز؟

این رمان درحالی‌که برای مخاطبان جوان‌تر  و اغلب باهدف نشان‌دادن این موضوع که کودکان واقعاً قادر به کشف حقایق و به‌دست‌آوردن عمق چیزها هستند، نوشته شده است، یک توانایی جادویی کامل برای جلب‌توجه هرکسی، حتی بزرگسالان دارد. سبک واضح و سرگرم کننده کتاب باعث می‌شود که مشکلی برای ورق‌زدن سریع صفحات این کتاب نداشته باشید.

 

بهترین رمان‌های اسپانیایی برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته

۱۱- زندگی لازاریلو د تورمز  (La vida de Lazarillo de Tormes)

نویسنده: ناشناس

 زندگی لازاریلو د تورمز

 

این کتاب یکی از آثار کلاسیک بزرگ ادبیات اسپانیایی است که توسط نویسنده‌ای ناشناس در قرن شانزدهم نوشته شده است. این داستان که در قالب یک نامه نوشته شده است، زندگی شخصیت اصلی لازاریلو را ترسیم می‌کند. این داستان پیش‌درآمد «رمان پیکارسکا» است که در آن شخصیت اصلی همان «ضدقهرمان» است، به‌عنوان یک تفسیر اجتماعی عمل می‌کند. هدف کتاب این است که گاهی اوقات به شیوه‌ای طنزآمیز به ریاکاری شخصیت‌های مذهبی آن روز اشاره کند (به‌ویژه در مورد ایده تفتیش عقاید که در حال اوج‌گیری بود).

باتوجه‌به اینکه این رمان قرن‌ها پیش نوشته شده و فضایی طعنه‌آمیز و تا حدی طنز دارد، خواندن آن به زبان‌آموزان سطح پیشرفته توصیه می‌شود.

 

۱۲- عشق سال‌های وبا  (El amor en los tiempos de cólera)

نویسنده: Gabriel García Márquez

عشق سال‌های وبا

 

این رمان از نویسنده بزرگ کلمبیایی گابریل گارسیا مارکز در سال ۱۹۸۵ منتشر شد و در یک فیلم نیز اقتباس شده است. داستان این رمان به‌نوعی یک داستان عاشقانه است. درحالی‌که شخصیت‌های زیادی در شکل‌گیری داستان حضور دارند، تنها دو نفر هستند که قطعاً و به‌وضوح نقش‌ برجسته‌ای دارند. عشق فلورنتینو و فرمینا از همان ابتدای داستان ممنوع شده است.

درحالی‌که برخی ممکن است این داستان را به‌عنوان داستانی از عشق واقعی بدانند که در آزمون زمان ایستاده است، از دید برخی دیگر گارسیا مارکز عشق را مانند یک بیماری ترسیم کرده است.

 

۱۳- دن‌کیشوت (Don Quijote de la Mancha)

نویسنده: Miguel de Cervantes Saavedra

Don Quijote de la Mancha

 

هیچ فهرستی از آثار ادبی اسپانیا بدون گنجاندن رمانی که احتمالاً یکی از مشهورترین رمان‌های تمام دوران است، یعنی دون کیشوت اثر میگل د سروانتس، کامل نمی‌شود.

این داستان در دو جلد نوشته شده است. جلد اول در سال ۱۶۰۵ و دوم در سال ۱۶۱۵ منتشر شده است، داستان این کتاب دون کیشوت را به همراه دستیار نه‌چندان زرنگ اما دوست‌داشتنی‌اش در سختی‌های طاقت‌فرسای زمانه دنبال می‌کند.

دون کیشوت یک رمان طنز، کمدی، تراژیک، عاشقانه و ماجرایی است که نه‌تنها به تفسیر آن زمان می‌پردازد، بلکه پرسش‌های زیادی را مطرح می‌کند که به حال کلی انسان‌ها در آن زمان اشاره دارد. شخصیت اصلی، دون کیشوت، در یک دنیای فانتزی از شوالیه‌ها و هیولاها، دختران پریشان و قلعه‌هایی بر روی تپه گم می‌شود. کیشوت که برای تبدیل‌شدن به یک شوالیه سفری را آغاز می‌کند، با شخصیت‌های بی‌شمار دیگری روبرو می‌شود که به حس چند لایه بودن داستان می‌افزایند.

باتوجه‌به ماهیت پیچیده خود داستان و همچنین دوره زمانی که در آن نوشته شده است، این داستان برای زبان‌آموزان پیشرفته‌تر توصیه می‌شود. (اگرچه، اقتباس‌های ساده‌تری نوشته شده‌اند که ارزش خواندن را دارند.)

 

۱۴- صدسال تنهایی (Cien años de soledad)

نویسنده: Gabriel García Márquez

صدسال تنهایی

 

کتاب معروف دیگری از نویسنده مشهور کلمبیایی گابریل گارسیا مارکز؛ صدسال تنهایی در سال ۱۹۶۷ منتشر شد. این کتاب زندگی یک خانواده را در نسل‌های مختلف بیان می‌کند. داستان در شهر خیالی ماکوندو می‌گذرد که استعاره‌ای از کلمبیا است و شامل عناصر واقع‌گرایانه و خارق‌العاده است.

ماکوندو که توسط خانواده بوئندیا کشف و تأسیس شد، یک مکان جادویی با خواص بسیار خاص است. خانواده بوئندیا به‌سرعت با مشکلات متعددی روبرو می‌شوند که بیشتر آنها در واقع توسط خودشان ایجاد شده است.

داستان پیچیده است و پیام‌های روشن و نه‌چندان واضح زیادی را به همراه دارد. موضوع اصلی داستان طبیعت گریزناپذیر ماکوندو (کلمبیا) است و این واقعیت که به نظر می‌رسد تاریخ دائماً تکرار می‌شود و ساکنان جزیره نمی‌توانند خود را از چرخه تکرار بیرون بکشند.

 

۱۵- هیچ‌چیز (Nada)

نویسنده: Carmen Laforet

هیچ‌چیز

 

این رمان که برنده چندین جایزه ادبی شده است، یکی دیگر از رمان‌های کلاسیک اسپانیایی می‌باشد؛ اگرچه که در قرن گذشته نوشته شده است. این داستان که در سال ۱۹۴۴ منتشر شد، نگاهی انتقادی به اسپانیا پس از جنگ داخلی و فقر و سختی‌هایی دارد که بخش بزرگی از زندگی روزمره را تشکیل می‌داد.

داستان، زندگی آندره‌آ جوان را دنبال می‌کند، او به بارسلونا نقل‌مکان می‌کند تا با مادربزرگش زندگی کند، جایی که قصد دارد پس از جنگ تحصیل و زندگی تازه و جدیدی را آغاز کند. وضعیت خانه، جایی که او خاطرات دوست‌داشتنی دوران کودکی خود را در آن داشت، او را کاملاً سرخورده می‌کند و پیش زمینه‌ ای برای رفتن او به شهر می شود. این کتاب داستانی از بلوغ سنی است و شخصیت اصلی را در برخی از سخت‌ترین دوران زندگی او دنبال می‌کند.

رمان هیچ چیز نه‌تنها به بهبود زبان اسپانیایی شما کمک می‌کند، بلکه به شما بینشی از یکی از پرآشوب‌ترین زمان‌های تاریخ اسپانیا را می‌دهد.

 

نکات مهم برای استفاده از رمان جهت یادگیری زبان اسپانیایی

  • سعی کنید داستانی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. این موجب می‌شود تا انگیزه و علاقه بیشتری به اتمام کتاب داشته باشید.
  • هنگام خواندن کتاب و برخورد با لغات ناآشنا، آن را علامت‌گذاری کنید و در ابتدا سعی کنید باتوجه‌به جمله قبل و بعد آن را تشخیص دهید. اگر در این کار موفق نبودید آن‌گاه به سراغ یک دیکشنری بروید.
  • استفاده از کتاب‌های صوتی می‌تواند در آموزش زبان شما بسیار کمک‌کننده باشد و مهارت شنیداری شما را افزایش دهد.
  • فراموش نکنید که اگرچه رمان خواندن و دیگر روش‌های یادگیری زبان اسپانیایی می‌تواند مسیر شما را تا رسیدن به هدف هموارتر کند؛ اما در کنار همة روش‌های یادگیری استفاده از کلاس‌های خصوصی زبان اسپانیایی بسیار کمک‌کننده است.

 

سخن آخر

در دنیای امروزی که به طور فزاینده‌ای به‌هم‌پیوسته و وابسته به یکدیگر است، مهارت در زبان‌های دیگر یک امر حیاتی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا با جهان سریع‌تر و به شیوه‌ای معنادارتر در ارتباط باشید. به‌عنوان یک‌زبان آموز می‌توانید از روش‌های متفاوتی برای آموختن زبان و ارتقا سطح مهارت‌های زبان خود استفاده کنید. یکی از روش‌های جذاب و چالش‌برانگیز کمک‌گرفتن از کتاب‌ها و رمان‌های نوشته شده با زبان هدف شماست که به ارتقا و افزایش دایره لغات، درک مطلب، آشنایی با دستور زبان کمک میکند و در صورت استفاده از کتاب‌های صوتی مهارت شنیداری شما را نیز تقویت می کند.

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۷ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *