کلاس آنلاین زبان اسپانیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان اسپانیایی

۷ روش مهم و کاربردی برای یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان

۴.۳
(۶)

زبان اسپانیایی برای کودکان به عنوان یک زبان‌ خاص و جذاب شناخته می‌شود. آموزش این زبان به نسبت زبان‌های دیگر، به دلیل آهنگین بودن آن  جذاب‌تر است. طبیعتاً روند یادگیری زبان در کودکان نسبت به بزرگسالان متفاوت است. از این رو در ادامه بهترین روش‌های آموزش زبان اسپانیایی به کودکان را به شما معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب

 

مزایای یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان

آموزش هر مهارت از دوران کودکی، موجب افزایش بازدهی، تثبیت بیشتر مطالب و یادگیری بهتر کودک می‌شود. این موضوع در مبحث زبان‌های خارجه نیز مطرح است. زبان اسپانیایی بعد از انگلیسی، به عنوان یکی از جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین زبان‌ها شناخته می‌شود. از این رو، یادگیری لهجه و تلفظ صحیح کلمات زبان اسپانیایی در کودکان سریع‌تر صورت می‌گیرد.

به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان در کودکان، موجب چندزبانه شدن او در دوران بزرگسالی می‌شود.

 

آشنایی با بهترین روش‌های یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان

برای اینکه کودک شما بتواند زبان اسپانیایی را به خوبی بیاموزد و بتواند ارتباط بیشتری با افراد اسپانیایی زبان برقرار کند، روش‌های آسان و کم‌هزینه‌ تری هم وجود دارند. اگر آماده هستید، بهترین روش‌های یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان را با هم بررسی کنیم.

با توجه به اینکه کودکان در سنین کم ارتباط عاطفی عمیقی با معلم خود برقرار می‌کنند، انتخاب یک معلم خصوصی زبان اسپانیایی می‌تواند گزینه مناسبی برای یادگیری این زبان باشد. در این راستا، پلتفرم هایتاکی با انتخاب بهترین معلم‌های خصوصی زبان اسپانیایی  به تسلط هر چه بیشتر فرزند شما به زبان اسپانیایی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین سوالات تعیین سطح زبان اسپانیایی برای سطح مبتدی و کودکان

 

۱- بازی، جذاب‌ترین روش یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان

بازی یکی از ابزارهای مورد علاقه کودکان است. از طرفی همیشه زمان کافی برای یادگیری از طریق دوره‌های حضوری و آنلاین وجود ندارد. به همین علت، بازی‌ها به عنوان یک روش سرگرم‌کننده و آموزنده برای یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کودکان می‌توانند با بازی کردن، همزمان با گذراندن اوقات فراغت خود، به یادگیری زبان شیرین اسپانیایی بپردازند. این بازی‌ها موجب افزایش دایره لغات، تمرین گرامر و انجام چالش‌های مرتبط با زبان اسپانیایی می‌گردند. ۲ نوع بازی آنلاین و فیزیکی داریم که در این بخش ۳ مورد از بازی‌های آنلاین را بررسی خواهیم کرد.

در ادامه ۳ بازی رایگان که دقایقی بیشتر از زمان کودک دلبند شما را نمی‌گیرد و موجب سرگرم شدن او به روش درست می‌شود را معرفی خواهیم کرد. با این بازی‌ها، کودک شما می‌تواند به صورت روزانه لغات، اصطلاحات، ترجمه و گرامر زبان اسپانیایی را بیاموزد.

الف) بازی Rockalingua

آموزش زبان اسپانیایی به کودکان توسط بازی Rockalingua

  • تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۷
  • حاوی ویدئو، بازی، آهنگ، تصاویر مرتبط و…
  • زبان بازی‌ها: اسپانیایی
  • در ۲ نسخه رایگان و پریمیوم

مأموریت این بازی، سرعت بخشیدن به روند یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان و آموزش این زبان در عین سرگرمی بوده است. این بازی اسپانیایی مطالب آموزشی با کیفیتی را برای معلمان فراهم می‌کند. سبک این بازی موسیقی محور بوده و هر بخش از آن روی موضوعات متفاوتی مانند رنگ‌ها، احساسات، حیوانات و… تمرکز دارد.

 

ب) بازی abcya

اسپانیایی را با ABCYa به کودکان آموزش دهید.

  • تاریخ انتشار: سال ۲۰۲۳
  • حاوی دو نسخه رایگان و پولی
  • زبان بازی‌ها: اسپانیایی، انگلیسی

ABCya بیش از ۳۰۰ بازی سرگرم‌کننده و آموزشی را برای یادگیری زبان توسط کودکان ارائه می‌دهد. این بازی در ۲ نسخه ارائه شده است. بازی‌های موجود در ABCya به صورت دسته بندی شده قابل استفاده هستند.

 

ج) بازی Spanish in Flow

زبان اسپانیایی در زندگی کودک شما جریان دارد

  • حاوی کلمات مختلف
  • در دسته بندی‌های مختلف حیوانات، لباس، غذاها و…
  • زبان بازی‌: اسپانیایی

هدف این بازی بهبود یادگیری واژگان اسپانیایی در کودکان است. بخش‌های موجود در بازی در سطح مقدماتی هستند. این بازی بیشتر برای یادگیری مباحث مقدماتی در زبان اسپانیایی مفید است.

 

۲- آهنگ های اسپانیایی، ارتباطی آسان با زبان اسپانیایی

یادگیری آسان زبان اسپانیایی با موسیقی

 

کودکان با توجه به رده سنی خود، بهتر می‌توانند با موسیقی ارتباط برقرار کنند. بهتر است در هر زمانی که امکان گوش دادن به موسیقی را دارید، مانند هنگامی که در منزل هستید، زمانی که مشغول بازی با کودک خود هستید یا هنگام صحبت، موسیقی‌های اسپانیایی کودکانه را پخش کنید تا به مرور زمان لغات اسپانیایی در ذهن فرزندتان ثبت شوند.

گوش دادن مداوم به موسیقی اسپانیایی به فرزند شما کمک می‌کند تا بهتر کلمات را به یاد بسپارد. سعی کنید بخش‌های مختلف موسیقی اسپانیایی را با فرزندتان تکرار کنید. این کار باعث می‌شود روند یادگیری کودک شما سریع‌تر پیش برود.

یادگیری با موسیقی اسپانیایی، به شرط تناسب آن با رده سنی کودکان، از بهترین روش‌های آموزش زبان اسپانیایی به کودکان است. در ادامه چند موسیقی اسپانیایی کودکانه را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • آهنگ Las ruedas de los autobuses/ The wheels on the bus
  • آهنگ Incy Wincy Araña/Itsy Bitsy Spider
  • آهنگ Viejo Macdonald tenía una granja/ Old Macdonald had a farm
  • آهنگ Si Estás Feliz/ If you’re happy and you know it
  • آهنگ The Lion King – Hakuna Matata
  • آهنگ Frozen – Let it go/Libre soy
  • آهنگ Pocahontas – Colours of the wind

هنگام انتخاب آهنگ‌های اسپانیایی، علاوه بر زبان آهنگ، به محتوای آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. موسیقی‌ها تأثیر بخصوصی روی روحیه کودکان دارند و باعث سرزنده شدن آن‌ها نیز می‌شوند.

 

۳- داستان‌های زبان اسپانیایی برای کودکان

کتاب داستان از رسانه‌های مورد علاقه کودکان است. آن‌ها علاقه زیادی به گذراندن زمان با والدین خود و خواندن کتاب داستان را دارند. کودکان همچنین دوست دارند والدینشان قبل از خواب برای آن‌ها داستان‌های جذاب بخوانند. آن‌ها حتی اگر توانایی خواندن کتاب‌ها را نداشته باشند از تصاویر آن لذت می‌برند.

همانند موسیقی اسپانیایی، توجه داشته باشید که کتاب‌هایی که برای کودکان می‌خوانید متناسب با رده سنی آن‌ها باشد. در ادامه تعدادی از نکات مرتبط با کتاب‌های کودکانه را با هم مرور خواهیم کرد:
  • تصاویر کتاب‌ها را با کودک‌ خود بررسی کنید، لغات مرتبط با تصاویر را با صدای بلند تکرار کرده و از او بخواهید تا کلماتی را که از قبل یاد گرفته، به زبان اسپانیایی با شما تکرار کند.
  • کودک خود را راهنمایی کنید و از او بخواهید ترجمه اسپانیایی لغات جدید را حدس بزند.
  • صدای خود را متناسب با شخصیت‌های داستان تغییر دهید. به کودک خود نیز اجازه دهید تا به زبان اسپانیایی به جای شخصیت‌های داستان صحبت کند. این کار به کودکتان اجازه می‌دهد تا تلفظ صحیح کلمات را آموخته و اصطلاحات جدید را مرور کند.
  • با استفاده از خلاقیت خود داستان‌های جدیدی ساخته و به زبان اسپانیایی داستان را برای کودک خود تعریف کنید.

در ادامه تعدادی از داستان‌های اسپانیایی برای کودکان را به شما معرفی می‌کنیم:

 

الف) کتاب Bedtime Stories in Spanish and English 12

داستان‌های شبانه اسپانیایی برای کودکان

  •  تعداد صفحات: ۱۰۲ صفحه
  • تاریخ انتشار: آوریل ۲۰۲۱
  • زبان: اسپانیایی و انگلیسی

این کتاب یک مرجع بسیار قوی برای تقویت مهارت‌های خواندن و مرور واژگان اسپانیایی است. با خواندن این کتاب داستان، از گذراندن زمان خود با کودک عزیزتان لذت برده و به سادگی زبان اسپانیایی را به او آموزش دهید.

 

ب) کتاب Five Minute Spanish Short Stories 

داستان‌های کوتاه اسپانیایی برای کودکان

  • تعداد صفحات: ۱۹۷ صفحه
  • زبان: اسپانیایی و انگلیسی
  •  حاوی اصطلاحات اسپانیایی به‌صورت مجزا

این کتاب حاوی دنیای وسیعی از داستان‌های اسپانیایی برای کودکان شماست. شما پس از خواندن این کتاب می‌توانید به سؤالاتی که در مورد داستان‌ها از کودکتان پرسیده می‌شود پاسخ دهید.

 

ج) کتاب Historias de la Biblia / My Bible Story Book

افسانه‌های کودکانه

  • تعداد صفحات: ۶۴ صفحه
  • زبان: اسپانیایی
  •  تاریخ انتشار: آوریل ۲۰۱۸

این کتاب یک هدیه ایده آل برای کودکان شماست. کتاب Historias de la Biblia ده داستان متعدد را به دقت برای کودکان بازگو می‌کند.

 

۴- فلش کارت‌های اسپانیایی، روشی خلاق برای کودکان شما

فلش کارت‌ها از منابع با ارزش یادگیری زبان اسپانیایی در کودکان هستند. از این کارت‌ها می‌توانید برای بازی با کودکان خود استفاده کنید. این کارت‌های کوچک باعث افزایش قوه خلاقیت کودکان و قدرت تفکر انتزاعی آن‌ها نیز می‌شوند.

با توجه به سن کودکان در حال یادگیری، به خاطر سپردن کلمات در آن‌ها متفاوت است. به طور مثال کودکان کمتر از ۴ سال شاید در یادگیری و مرور تعداد زیادی از کلمات اسپانیایی از طریق فلش کارت مشکل داشته باشند؛ بنابراین نیاز است که تعدادی بازی را با فلش کارت‌ها طراحی کنید. برای مثال شما می‌توانید به دسته بندی فلش کارت‌ها با توجه به موضوع یا نحوه تلفظ آن‌ها بپردازید و از کودک خود بخواهید با توجه به دسته بندی مورد نظر، کارت‌ها را کنار هم قرار دهد.

این بازی‌ها باعث می‌شود تا توانایی حل مسئله در کودک شما افزایش یافته و با عبور از چالش‌های مختلف، به یادگیری زبان اسپانیایی بپردازد.

 

چگونه در خانه فلش کارت بسازیم؟

با استفاده از یک خودکار و تعدادی مقوا، با صرف کمترین هزینه می‌توانید در خانه خود، در کمترین زمان ممکن تعدادی فلش کارت جدید بسازید.

سپس تصویر کلمات را در طرفی از مقوا رسم کرده و در طرف دیگر آن، نام تصاویر را به زبان اسپانیایی یادداشت کنید. پس از اتمام فلش کارت‌ها، تصاویر رسم شده را به کودک نشان دهید. سعی کنید فرزندتان لغات مربوطه را با تلفظی درست بیان کرده و برای مرور آن، کلمات را تکرار کند.

همچنین از او بخواهید تا شما را در مرحله طراحی نیز همراهی کرده و لغات جدید را به شما پیشنهاد کند. فلش کارت‌ها را در محلی که در دسترس باشد یا بیشتر از سایر جاها در معرض دید کودکتان باشد قرار دهید. به‌ صورت روزانه از فرزند خود در مورد کلماتی که یاد گرفته است سؤال کنید و از او بخواهید تا به دقت به سؤالات شما پاسخ دهد.

سعی کنید فلش کارت‌ها را به روشی ساده طراحی کنید. شما می‌توانید از کودک خود نیز برای رسم تصاویر مربوط به لغات اسپانیایی کمک بگیرید.

 

۵- انیمیشن‌های اسپانیایی، روش مورد علاقه کودکان

کودکان علاقه بسیار زیادی به کارتون و انیمیشن‌های جذاب دارند. این علاقه باعث می‌شود آن‌ها به سادگی با محتوای انیمیشن ارتباط برقرار کرده و با زبان اسپانیایی درگیر شوند. همین موضوع دلیل محکمی برای درک داستان انیمیشن به صورت تصویری و یادگیری بهتر کلمات و اصطلاحات موجود در آن است.

برای اینکه بتوانید به انیمیشن‌های اسپانیایی یا کارتون‌هایی که به زبان اسپانیایی دوبله شده‌اند دسترسی پیدا کنید؛ می‌توانید از موتورهای جستجو (google) و یا سایت‌های ارائه دهنده فایل‌های ویدیویی مانند آپارات استفاده کنید. کارتون‌های اسپانیایی به صورت آنلاین نیز قابل مشاهده هستند.

از کودک خود برای انتخاب کارتون مورد علاقه او کمک بگیرید و با او به تماشای انیمیشن‌های مختلف بپردازید. این مسئله باعث تسریع روند یادگیری کودکان و صمیمی‌تر شدن ارتباط او با شما می‌شود.

از فواید تماشای کارتون به زبان اسپانیایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  یادگیری زبان اسپانیایی با استفاده از کارتون به زبان اصلی، موجب تثبیت طولانی مدت کلمات، اصطلاحات و نکات مربوط به این زبان در ذهن کودک می‌شود.
  • با توجه به اینکه گفتگوهایی در انیمیشن صورت می‌گیرند، مهارت‌های شنیداری و گفتاری کودک نیز پس از تماشای کارتون مورد نظر او تقویت می‌شوند.
  • روند یادگیری توسط انیمیشن و کارتون سریع بوده و تماشای کارتون‌های متعدد باعث می‌شود تا کودکان به سطح بالایی از دانش زبان اسپانیایی دست پیدا کنند.

 

در زیر چند مورد از بهترین انیمیشن ها برای یادگیری زبان اسپانیایی معرفی شده است:

۱- Peppa la cerdita

کارتون Peppa la cerdita

  • نام اسپانیایی: Peppa la cerdita
  • نام انگلیسی: Peppa Pig
  • سازنده: پیتر سون
  • تعداد فصل‌های سریال: ۷ فصل
  • زبان: انگلیسی (دوبله اسپانیایی)
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۴

خلاصه داستان: یک خوک پرانرژی که در مقطع پیش دبستانی تحصیل می‌کند، هر روز مطالب جدیدی را آموخته و لحظات شادی را با خانواده و دوستانش می‌گذراند.

 

۲- Caillou

با انیمیشن کایلو اسپانیایی یاد بگیر

  • نام اسپانیایی: Caillou
  • سازندگان: Hélène Desputeaux, Christine L’Heureux
  • تعداد فصل‌های سریال: ۵ فصل
  • زبان: انگلیسی (دوبله اسپانیایی)
  • تاریخ انتشار: ۱۹۹۷

خلاصه داستان: کایلو ۴ سال دارد. او به همراه مادر، پدر و خواهرش در خانه‌ای آبی در خیابان کاج زندگی می‌کند. کایلو دوستان نامرئی داشته و ورزش کردن و کشف طبیعت را یاد می‌گیرد.

 

۳- Muzzy

مازی بهت زبان یاد میده

  • نام اسپانیایی: Muzzy
  • سازنده: ریچارد تیلور
  • زبان: انگلیسی (دوبله اسپانیایی)
  • تاریخ انتشار: ۱۹۸۶

خلاصه داستان: Muzzy به آموزش زبان به کودکان بالای ۲ سال می‌پردازد. او بیش از ۱۲۰۰ کلمه و اصطلاح را از طریق یک انیمیشن در ۶ قسمت آموزش می‌دهد.

 

۶- استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان اسپانیایی برای کودکان

یکی دیگر از روش های ارائه شده در این مقاله برای یادگیری زبان اسپانیایی توسط کودکان، استفاده از به روزترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان اسپانیایی می‌باشد. این روش از یادگیری به دلیل استفاده از روش بازی‌وارسازی، کودکان را از سن پایین با نحوه استفاده از تلفن‌‎های همراه آشنا می‌کند. این روش همچنین مفرح و لذت‌بخش بوده و باعث می‌شود کودکان از یادگیری خسته نشوند.

Duolingo از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان‌ می‌باشد.

تقویت زبان با Duolingo

 

این اپلیکیشن دارای امکانات رایگان و پولی می‌باشد که به ارائه زبان‌های متعدد می‌پردازد. با کمک Duo، شما می‌توانید لغات روزمره اسپانیایی را بهتر یاد گرفته و مهارت‌های مختلف تلفظ، گفتار و گرامر را نیز تمرین کنید.

 

۷- شرکت در کلاس خصوصی زبان اسپانیایی مخصوص کودکان

از مزایای یادگیری زبان اسپانیایی در کودکان با شرکت در کلاس های خصوصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱. سرعت یادگیری بالاتر

معمولا کودکان به دلیل انعطاف‌پذیری بالای مغزشان، سرعت بالایی در یادگیری زبان جدید دارند. در کلاس‌های خصوصی، زبان اسپانیایی به شکل مفهومی‌تر و تخصصی‌تری آموزش داده می‌شود که می‌تواند سرعت یادگیری را در عین کیفیت به حداکثر حالت برساند.

سرعت یادگیری بالاتر

 

۲. تلفظ بهتر

کلاس‌های خصوصی به کودکان امکان می‌دهند تا با راهنمایی معلم، تلفظ صحیح کلمات و عبارات اسپانیایی را تمرین کنند. این امر به طور کلی تلفظ آنها را بهبود می‌بخشد و از سوءتلفظ‌ها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: روش های تدریس خصوصی زبان به کودک

 

۳. اعتماد به نفس بیشتر

پیشرفت در یادگیری و بهبود توانایی های کودک در زبان اسپانیایی، به او اعتماد به نفس میدهد و این پیشرفت و بهبود در روند کلاس های خصوصی بیشتر به چشم میخورد که افزایش اعتماد به نفس کودک را به دنبال دارد.

 

۴. آشنایی با تنوع فرهنگی

اسپانیایی به عنوان زبانی که در چندین کشور مختبف صحت میشود، این امکان را می‌دهد تا با فرهنگ‌ها و تاریخ‌های مختلفی که این زبان در کشورهای مختلف دنیا دارد، آشنا شوید. داشتن یک معلم خصوصی که در کنار آموزش زبان به کودک، او را با این تنوع فرهنگی آشنا کند، موجب میشود تا کودک با جهان بیرون آشنا شود.

آشنایی با تنوع فرهنگی

 

هایتاکی، همراهی مناسب در یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان

وب‌سایت هایتاکی انواع روش‌های آموزش زبان‌های مختلف را با استفاده از بهترین مدرس‌ها در سطح کشور و حتی خارج از مرزها به صورت حضوری و آنلاین در قالب یک مجموعه حرفه‌ای فراهم کرده و در تلاش است تا سطح یادگیری انواع زبان‌‌های خارجی در کشور را بهبود دهد.

در این مقاله بهترین روش‌های یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان به صورت کامل گفته شد تا والدین گرامی بتوانند از آن‌ها به عنوان یک راهنمای جامع جهت انتخاب روشی صحیح برای آموزش کودکان خود استفاده کنند.

 

منابع

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *