کلاس آنلاین زبان اسپانیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان اسپانیایی

۱۲ انیمیشن جذاب برای یادگیری و تقویت زبان اسپانیایی

۴.۷
(۷)

آیا انیمیشن‌هایی که در دوران کودکی تماشا می‌کردید را به خاطر دارید؟ مسلما هرکدام از ما از دوران کودکی یک یا چند انیمیشن را به خاطر داریم که به واسطه جذابیت داستان یا شخصیت‌هایش در ذهن ما جای گرفته اند. در زمان کودکی نمی‌دانستید که انیمیشن‌ها بر روی یادگیری شما چه قدر تاثیرگذار هستند! مطالعات نشان داده است که انیمیشن‌ها یکی از قدرتمندترین روش های یادگیری مفاهیم و آموزش‌ها برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان به شمار می‌روند. به همین جهت در این مقاله سعی داریم به شما که قصد دارید زبان اسپانیایی را یاد بگیرید؛ راهی سریع، آسان و لذت بخش برای یادگیری زبان اسپانیایی معرفی کنیم : تماشای انیمیشن برای یادگیری زبان اسپانیایی.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

تاثیر انیمیشن ها در یادگیری زبان اسپانیایی

حتما این سوال ذهن شما را مشغول کرده است: «چگونه با تماشای انیمیشن می‌توانم زبان اسپانیایی را یاد بگیرم؟ کدام انیمیشن‌ها را انتخاب کنم؟ از کجا بدانم سطح انیمیشنی که انتخاب کرده‌ام با سطح یادگیری زبان اسپانیایی من مطابقت دارد؟» نگران نباشید. ما به تک تک سوالات شما پاسخ داده و راه مستقیم و همواری را به شما برای تقویت زبان اسپانیایی نشان می‌دهیم.

انیمیشن های اسپانیایی برای یادگیری زبان

 

انیمیشن‌ها از جمله برترین و قدرتمندترین ابزار یادگیری زبان‌های جدید محسوب می‌شوند؛ به خصوص زبان اسپانیایی که به تمرین و تکرار زیادی احتیاج دارد.

آیا تا به حال دقت کرده‌اید که کودکان چگونه صحبت کردن را یاد می‌گیرند؟ معمولا والدینی که قصد دارند کودک‌شان زبان مادری را به درستی بیاموزد برای او داستان می‌خوانند یا انیمیشن‌هایی پخش می‌کنند که کودک بتواند با آن‌ها اشعار، جملات و واژگان را تکرار کند. به همین خاطر است که کودکانی که تحت آموزش‌های هوشمندانه قرار می‌گیرند؛ از همان کودکی قادر هستند واژگان و اصطلاحات را به صورت روان و صحیح تلفظ کنند. به همین جهت پیشنهاد ما برای شما، یکی از بهترین روش های یادگیری زبان اسپانیاییی برای کودکان، یعنی تماشای انیمیشن‌ها است تا بتوانید ضمن یادگیری زبان اسپانیایی از آموزش جذابی نیز برخوردار شوید.

 

تکنیک های کاربردی در تماشای انیمیشن برای یادگیری زبان اسپانیایی

فراموش نکنید! صرفا تماشای انیمیشن‌های اسپانیایی شما را به هدف‌تان نمی‌رساند. در کنار راهکارهایی مثل مطالعه کتاب‌هایی اسپانیایی، مطالعه رمان‌های اسپانیایی و گوش دادن به آهنگ‌های اسپانیایی باید از روش های هوشمندانه‌ برای یادگیری زبان اسپانیایی بهره ببرید. منظور ما از روش‌های هوشمندانه این است که در ضمن تماشای انیمیشن‌های اسپانیایی نکات ساده ولی مهمی را رعایت کنید تا بتوانید زبان اسپانیایی را یاد بگیرید و  همچون یک شخص بومی اسپانیا صحبت کنید.

حالا بدون اتلاف وقت به سراغ تکنیک‌های مهمی می‌رویم که به شما کمک می‌کنند زبان اسپانیایی را هوشمندانه یاد بگیرید:

 

۱- انتخاب نوع انیمیشن براساس سطح زبان اسپانیایی

این که بدانید چه انیمیشنی را برای یادگیری زبان اسپانیایی انتخاب کنید، بسیار با اهمیت است. معمولا انیمیشن‌های دارای مکالمه‌های آرام و روان، انتخاب مناسبی برای افراد در سطح مبتدی هستند.

معمولا برای سطح مبتدی انیمیشن‌هایی از قبیل خوک پپا، دورا اکسپلورادورا (دورا کاوشگر)، برو دیگه برو و خورخه ال کوریوسو (جزوژ کنجکاو) پیشنهاد می‌شود. ممکن است بگویید این انیمیشن‌ها  نه تنها برای بزرگسالان مناسب نیستند بلکه خسته کننده هم هستند ولی هدف ما یادگیری اصولی زبان اسپانیایی است.

 

۲- یادگیری عمیق و درک صحیح از واژگان و اصطلاحات

بعد از انتخاب صحیح انیمیشن، به سراغ تماشای آن می‌رویم. وقتی انیمیشن را تماشا می‌کنید ممکن است قسمت‌هایی از واژگان و اصطلاحات را متوجه نشوید. نگران نباشید. این اتفاقی کاملا طبیعی است. برای این که از سردرگمی نجات پیدا کنید بهتر است برای بار اول که مشغول تماشای انیمیشن هستید از زیرنویس استفاده کنید. درک درست از واژگان، اصطلاحات و موقعیت‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌شود باید در ذهن شما جای گیرد. برای بار دوم و همچنین تکرارهای بیش‌تر، دیگر از زیرنویس استفاده نکنید. شما پس از تماشای سری اول به کلیات داستان مسلط شده‌اید با تکرارهای مداوم واژگان، تلفظ‌ها و اصطلاحات را در ذهن خود قرار دهید.

این مرحله به تکرار و تمرین شما بستگی دارد. هرچه بیش‌تر تکرار و تمرین کنید مسلما به نتیجه بهتری دست پیدا می‌کنید.

 

۳- کمک گرفتن از استاد زبان اسپانیایی

هر آموزشی برای تکمیل شدن نیاز به یک راهنمای مسلط دارد. گاهی شما در تلفظ‌ها و حتی یادگیری‌ گرامر دچار مشکل می‌شوید. این موضوع به توانایی و استعداد شما بستگی ندارد، چون تمرین و تکرار شما تضمین کننده پیروزی شما در یادگیری زبان اسپانیایی است. ولی معمولا زبان آموزان با این مشکل مواجه می‌شوند که واژگان و اصطلاحات عامیانه در مکالمه‌ها باعث سردرگمی و اشتباه آن‌ها می‌شود. شما با کمک یک استاد مسلط قادر خواهید بود مسیر را ساده‌تر طی کنید.

پیشنهاد ما به شما کمک گرفتن از یک استاد خصوصی اسپانیایی هایتاکی است که می‌توانند در این مسیر شما را یاری دهند.

 

بهترین انیمیشن ها برای یادگیری زبان اسپانیایی

حالا که تمام تکنیک‌های لازم را برای یادگیری اصولی زیان اسپانیایی با را آموخته‌اید؛ وقت آن رسیده است که با بهترین انیمیشن‌هایی که می‌توانید متناسب با سطح‌تان آن‌ها را تماشا کنید؛ آشنا شوید:

 

۱- انیمیشن «María Pérez vs Los Superhéroes»

María Pérez vs Los Superhéroes

 

خلاصه انیمیشن «María Pérez vs Los Superhéroes» :
“ماریا پرز” یک دختر معمولی کاستاریکایی است که در دفتر مرکزی ابر قهرمانان در ایالات متحده کار می‌کند. ماریا به همراه دوستانش به کشف بزرگی دست پیدا می‌کند؛ آن‌ها متوجه می‌شوند که همه چیزهایی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند آن طور که باید نیستند! این انیمیشن زیبا در شش قسمت، نمایشی جذاب و دوستداشتنی از مشکلات این دختر را به تصویر می‌کشد و لحظاتی شاد و مهیج به مخاطب خود هدیه می‌دهد.
این انیمیشن زیبا نه تنها برای کودکان و نوجوانان جذاب است بلکه به دلیل موضوعات خاص هر قسمت، بزرگسالان را نیز به سوی خود جذب می‌کند.

 

۲- انیمیشن «Boj»

Boj

 

خلاصه انیمیشن «Boj»:
بوج شخصیت اصلی این انیمیشن است که در ۵۱ قسمت مخاطب را شیفته دردسرهای خود می‌کند. در این انیمیشن زیبا شما می‌توانید لهجه اسپانیایی مردم مکزیک را به خوبی یاد بگیرید.

بیشتر بدانید: تفاوت لهجه های مختلف زبان اسپانیایی در سراسر دنیا

 

۳- انیمیشن «Yoko»

Yoko

 

خلاصه انیمیشن «Yoko»:
انیمیشن زیبا یوکو انیمیشنی زیبا در مورد بچه‌هایی پر انرژی است که با بازی‌های خود موجودی به نام یوکو را بیدار می‌کنند. با این که این انیمیشن برای کودکان تهیه شده ولی منبع آموزشی فوق العاده عالی برای یادگیری واژه‌های اسپانیایی است که قصد دارید در ذهن خود جای دهید!

 

۴- انیمیشن «Oswaldo»

Oswaldo

 

خلاصه انیمیشن «Oswaldo»:
انیمیشن اسوالدو در مورد یک پنگوئنی است که با توانایی‌های ذاتی خود روزهای معمولی را به روزهایی پرماجرا و سراسر هیجان تبدیل می‌کند. شما با کمک این انیمیشن هم در دنیای شگفت انگیز اسوالدو غرق می‌شوید و هم واژگان و عبارت‌های کاربردی اسپانیایی را به خوبی یاد می‌گیرید.

 

۵- انیمیشن «Kitty Is Not a Cat»

Kitty Is Not a Cat

 

خلاصه انیمیشن «Kitty Is Not a Cat»:
انیمیشن کیتی گربه نیست؛ یک انیمیشن موزیکال جذاب است که در آن در طول ۵۲ قسمت کیتی با گربه‌های دیگری ملاقات می‌کند که هر کدام در زندگی کیتی نقشی را بر عهده دارند. این انیمیشن زیبا و پراحساس نه تنها زبان اسپانیایی را به سادگی به شما یاد می‌دهد بلکه پایان هر قسمت حسی خوب را به شما منتقل می‌کند.

 

۶- انیمیشن «A Vista de Pájaros»

A Vista de Pájaros

 

خلاصه انیمیشن «A Vista de Pájaros»:
انیمیشن زیبا و کمدی «از دید پرنده» در مورد سه پرنده به نام‌های کریستوف، اورسوس، دان و موریس است که قصد دارند جنگل سرسبز خود را از چشم انسان‌ها دور نگه دارند. این انیمیشن زیبا در دو قسمت، مناظر زیبایی از کاستاریکا را به تصویر می‌کشد و چشم مخاطب را به خود خیره می‌کند. اگر قصد دارید انیمیشنی کوتاه برای یادگیری زبان اسپانیایی انتخاب کنید؛ انیمیشن « از دید پرنده» انتخاب مناسبی برای شما است.

 

۷- انیمیشن «Tío Conejo»

 

خلاصه انیمیشن «Tío Conejo»:
در انیمیشن «تیو کونیخو» Tío Conejo یا Uncle Bunny یک شخصیت باهوش اما بسیار بازیگوش است. این انیمیشن زیبا در واقع بر اساس مجموعه‌ای از داستان‌هایی خلق شده که «کارمن لیرا» نویسنده کاستاریکایی در دهه ۱۹۲۰ نوشته است. این داستان‌های زیبا برای آموزش درس‌های مهم زندگی به کودکان نوشته و در نهایت به تصویر کشده شده‌اند. پس ضمن لذت بردن از داستان زیبای تیو کونیخو، واژگان و اصطلاحات اسپانیایی را به سادگی یاد می‌گیرید.

 

۸- انیمیشن «Kofi»

Kofi

 

خلاصه انیمیشن «Kofi»:
در این انیمیشن شما با شخصیتی به نام «کوفی» آشنا می‌شوید که قهرمان بازی‌های ویدئویی است. این انیمیشن به گونه‌ای ساخته شده که مخاطب احساس می‌کند واقعا مشغول تماشای یک بازی ویدئویی است. اگر به این سبک از انیمیشن‌ها علاقه دارید، کوفی می‌تواند در یادگیری مکالمه اسپانیایی انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

۹- انیمیشن «!Oh, Noah»

انیمیشن اوه نوح برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

خلاصه انیمیشن «!Oh,Noah»:
انیمیشن «او، نوح!» در مورد پسر جوانی است که سعی می‌کند هنگام ملاقات مادربزرگش در مکزیک، اسپانیایی یاد بگیرد. او دقیقا یک زبان آموز اسپانیایی است که مهارت‌های تقویت زبان اسپانیایی را با شما به اشتراک می‌گذارد.

 

۱۰- انیمیشن «La Patrulla Canina»

انیمیشن گشت سگ برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

خلاصه انیمیشن «La Patrulla Canina» :
یکی از بهترین انیمیشن‌های یادگیری زبان اسپانیایی، انیمیشن «گشت سگ» است. این انیمیشنی فوق العاده عالی برای زبان آموزان در سطح مبتدی است. موضوع این انیمیشن در مورد پسر جوانی است که صاحب گروهی از سگ‌های ناجی بوده که آن‌ها چگونگی نجات جان انسان‌ها در موقعیت‌های بحرانی  را تعلیم دیده ‌اند.

 

۱۱- انیمیشن «The Loud House»

انیمیشن خانه‌ ای با صدای بلند برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

خلاصه انیمیشن «The Loud House»:
انیمیشن «خانه‌ای با صدای بلند» یکی از بهترین انیمیشن‌های اسپانیایی برای زبان آموزان در سطح متوسط است. این انیمیشن در مورد پسر ۱۱ ساله‌ای است که با ۱۰ خواهرش زندگی می‌کند. انیمیشن خانه‌ای با صدای بلند هیجان‌های زندگی روزمره این پسر و خواهرانش را به تصویر می‌کشد.

 

۱۲- انیمیشن «Bob Esponja»

انیمیشن باب اسفنجی برای یادگیری زبان اسپانیایی

 

خلاصه انیمیشن «Bob Esponja»:
نسخه اسپانیایی انیمیشن «باب اسفنجی» یکی از انیمیشن‌های جذاب برای یادگیری زبان اسپانیایی است که به همراه موزیک، واژگان ساده زبان اسپانیایی را به خوبی به شما می‌آموزد.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم شما را در دنیای شگفت انگیز و سراسر هیجان انیمیشن‌های اسپانیایی غرق کنیم. انیمیشن‌های اسپانیایی مانند فیلم های اسپانیایی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین منابع و راه ها برای یادگیری زبان اسپانیایی هستند. با کمک انیمیشن‌ها نه تنها سطح زبان اسپانیایی خود را تقویت می‌کنید بلکه از آموزش خود نیز لذت می‌برید!

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۷ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *