کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان کره ای

۲۰ رمان جذاب برای یادگیری زبان کره ای

۴.۸
(۴)

بعد از گذشت مدتی از شروع مطالعه زبان کره‌ای و آشنایی با دنیای آن، احتمالا متوجه خواهید شد که یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت مهارت خود در این زبان خواندن کتاب‌های غیر آکادمیک از جمله رمان‌های زبان کره‌ای است. خواندن بهترین رمان‌های کره‌ای در کنار کتاب‌های یادگیری کره‌ای، شما را در معرض طیف گسترده‌ای از لغات و ساختارهای مختلف دستور زبان قرار داده و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید مفاهیم و دستور زبان‌های مختلف را یاد گرفته و در عمل آن‌ها را به کار ببرید.

فهرست مطالب:

 

گفتن اینکه رمان‌ها به یادگیری شما کمک می‌کنند یک طرف قضیه است و انتخاب آن‌هایی که واقعا به شما کمک می‌کنند یک طرف. اهمیت انتخاب کتاب مناسب برای یادگیری این است که خواندن کتاب‌های زبان کره‌ای به این معنا می‌باشد که شما با حجم زیادی از هانگول (الفبای زبان کره‌ای که یادگیری آن برای افراد غیر بومی ممکن است بسیار دشوار باشد) و جملات پیچیده و لغات جدید و مبهمی مواجه خواهید شد و اگر کتابی که می‌خوانید در سطح فعلی شما نباشد، ممکن است از یادگیری خود ناامید شده و مهم‌تر از همه، وقت خود را هدر بدهید.

بیشتر بخوانید: معتبرترین وب سایت های تعیین سطح زبان کره ای

پس بهتر است به جای اینکه مستقیما به طرف آثار پیچیده‌ای مانند ادبیات کلاسیک کره‌ای یا کتاب‌های آکادمیک پیشرفته بروید، کتاب‌هایی را انتخاب کنید که حاوی زبان ساده‌تر و مفاهیم قابل فهم‌تری هستند. در ادامه چند عدد از کتاب‌هایی که می‌توانند به شما کمک کنند را معرفی می‌کنیم.

رمان یادگیری زبان کره ای

 

کشور کره جنوبی، صنعت چاپ و انتشار پرقدرتی دارد که هر سال هزاران کتاب را به انتشار می‌رساند. اما متأسفانه اکثر این کتاب‌ها به انگلیسی ترجمه نمی‌شوند و برای بهره بردن از ادبیات زیبای این کشور، باید بتوانید زبان کره‌ای را بخوانید. اگر روند یادگیری اصولی زبان کره‌ای را در پیش گرفته باشید، می‌توانید کتاب‌هایی که در ادامه می‌آیند را به‌راحتی بخوانید.

 

رمان های یادگیری زبان کره ای مناسب سطح مبتدی

 

۱. رمان Wandeuki نوشته Kim Ryuryeong

Wandeuki که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، یکی دیگر از اصلی‌ترین آثار ادبیات بزرگسالان کره‌ای است که می‌تواند در تقویت زبان به شما کمک زیادی بکند. ظاهر داستان بسیار ساده بوده و به بلوغ پسری که شروع به یادگیری کیک بوکسینگ می‌کند پرداخته است؛ اما دلیل واقعی محبوبیت زیاد این رمان کره‌ای، بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروزی کشور کره است.

رمان Wandeuki نوشته Kim Ryuryeong

 

شخصیت اصلی داستان، یک پسر نوجوان و بداخلاق است که برای ادامه تحصیل در دبیرستان به سئول نقل مکان کرده است. پیشینه خانوادگی او بسیار محروم بوده و در خانواده‌ای فقیر و سرگردان و در محله‌ای مخصوص به طبقات پایین جامعه بزرگ شده است. معلول بودن پدرش و ناشناس بودن مادری که او را در کودکی ترک کرده، دو دلیل دیگر برای آسیب دیدن او بوده است.

این اتفاقات به اندازه کافی دلخراش و ناراحت کننده به نظر می‌رسند؛ اما داستان این رمان هنگامی به اوج خود می‌رسد که معلم واندوکی، پسر نوجوان داستان، این قضیه را فاش می‌کند که مادر گمشده او را می‌شناسد.

تمامی این اتفاقات در کمی بیشتر از ۲۰۰ صفحه، اتفاق می‌افتد. رمان کره‌ای Wandeuki از دید اول شخص روایت شده است که افکار و تمام چیزهایی که در ذهن واندوکی می‌گذرد را با تمام نادانی و بدبینی‌های او بیان می‌کند. این کتاب به قدری محبوب است که حتی در سال ۲۰۱۱ فیلمی به نام Punch از آن اقتباس شد و پس از اکران در جایگاه اول باکس آفیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان کره ای

 

۲. رمان کره‌ای Paint نوشته Lee Hee-young

اگر می‌توانستید پدر و مادر خود را انتخاب کنید چه اتفاقی می‌افتاد؟

کتاب Paint که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، یک رمان کره‌ای محبوب کره‌ای مناسب یادگیری است که سبکی علمی تخیلی دارد. داستان این رمان در مورد دولت کره می‌باشد که در آینده‌ای نزدیک با روبات‌ها و هولوگرام‌ها کنترل می‌شود و این دولت، قوانین و سیاست‌های خاصی را تصویب کرده است. طبق این قوانین جدید، کودکان رها شده و یتیم که در مراکز دولتی بزرگ می‌شوند، هنگام رسیدن به دوران نوجوانی این اجازه را دارند که پدر و مادر خود را از میان کاندیداهای واجد شرایط انتخاب کنند.

رمان کره‌ای Paint نوشته Lee Hee-young

 

شخصیت اصلی داستان پسری هفده ساله به نام جنو ۳۰۱ است. برخلاف همسالانش که در یتیم خانه هستند، به نظر می‌رسد که جنو علاقه‌ای به پیدا کردن و انتخاب خانواده جدید ندارد. او تمامی کاندیدهایی را که بر سر راهش قرار می‌گیرند رد می‌کند و از این فرآیند بسیار ناراضی است. در ادامه این روند، با یک جفت کاندیدای جدید و جذاب ملاقات می‌کند که به هیچ کدام از آن‌هایی که قبلا دیده است شبیه نیستند. جنو برای اولین بار از خودش می‌پرسد که آیا واقعا با پدر و مادر آینده خود ملاقات کرده است؟

به طور حتم Paint یکی از بهترین رمان‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای است که به تقویت زبان شما کمک زیادی خواهد کرد. موضوع این کتاب به طور کلی، خانواده هویت شخصی و جامعه می‌باشد که در ۲۰۰ صفحه پوشش داده شده است.

 

۳. رمان کوتاه Cherry Shrimp از Hwang Young-mi

رمان کره‌ای دیگری که می‌تواند به یادگیری بیشتر شما کمک کند، Cherry Shrimp است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این کتاب داستان دختری نوجوان و خجالتی به نام داهیون را دنبال می‌کند که در برقراری ارتباط با دوستانش مشکل دارد. یکی از دلایلی که این مشکل را ایجاد می‌کند، ترس داهیون از قضاوت شدن توسط دوستانش به دلیل سلیقه‌های عجیبش مانند علاقه به موسیقی کلاسیک است. از آنجایی که داهیون هیچ دوستی ندارد تا در مورد افکارش با او صحبت کند، تصمیم می‌گیرد تا این افکار را در یک وبلاگ خصوصی به اسم Cherry Shrimp با بقیه به اشتراک بگذارد.

رمان کوتاه Cherry Shrimp از Hwang Young-mi

 

همانطور که داستان پیش می‌رود بعد از مدتی طرد شدن از اجتماع، داهیون می‌تواند بخشی از یک گروه پنج نفره شود. او تمام تلاشش را می‌کند تا با افراد گروه کنار بیاید و در بین آن‌ها بماند؛ زیرا از اینکه بار دیگر طرد شود و تنها بماند می‌ترسد. دوستانش به او در مورد یکی از همکلاسی‌ها به نام یونیو هشدار می‌دهند و از او می‌خواهند که به آن دختر نزدیک نشود. اما هنگامی که داهیون، یونیو را می‌شناسد و ارتباط نزدیک‌تری با او برقرار می‌کند، متوجه می‌شود که گروه دوستانش اشتباه می‌کردند و به این نتیجه می‌رسد که باید در زندگی برای خودش تصمیم بگیرد و خودش را در اولویت قرار بدهد.

همانطور که از داستان این رمان پیداست، در مورد زندگی روزمره نوجوانان در مدرسه، قلدری در محیط مدرسه و رشد هویت شخصی است که در حدود ۲۰۰ صفحه گنجانده شده است.

 

۴. کتاب ساده The Ocean Calls از Tina Cho و Jess Snow

این کتاب که در کشور کره برای بچه‌ها نوشته شده است به دلیل داشتن ادبیات ساده، می‌تواند برای شروع بسیار مناسب باشد. داستان این رمان بسیار جالب و زیبا بوده و حول دختر جوانی به نام دایون می‌چرخد که می‌خواهد همانند مادربزرگش یک هانیئو باشد. هانیئوها زنان غواصی هستند که به اعماق دریا رفته و نرم تنان، جلبک‌های دریایی و سایر جانداران دریایی را پیدا می‌کنند. این زنان ساکن استان ججو هستند که در کنار سواحل جنوبی کره قرار دارد.

علی رغم اینکه دایون، هانیئوها را به عنوان پری‌های دریایی بسیار زیبا و قوی می‌بیند و برای پیوستن به آن‌ها بسیار مشتاق پیوستن است، می‌ترسد که وارد آب شود. همانطور که داستان پیش می‌رود، مادربزرگ دایون به او کمک می‌کند که بر ترسش غلبه کرده و مسیر هانیئو شدن را در پیش بگیرد.

کتاب ساده The Ocean Calls از Tina Cho و Jess Snow

 

۵. کتاب کودکانه Rice from Heaven از Tina Cho و Keum Jin Song

یکی دیگر از رمان‌های ساده کره‌ای برای یادگیری Rice from Heaven است که داستان واقعی دختری را نقل می‌کند که با فرستادن غذا با استفاده از بالن‌ها به کره شمالی، به مردم آنجا کمک می‌کرد. دختر داستان این کار را به این دلیل انجام می‌داد که پدربزرگش در زمانی که در کره شمالی زندگی می‌کرد، هرگز غذای کافی برای خوردن نداشت تا اینکه مجبور شد به کره جنوبی فرار کند.

بنابراین یوری، شخصیت اصلی داستان، این وظیفه را بر عهده خودش می‌بیند که جامعه‌اش را برای کمک به دشمن (لقبی که مردم کره جنوبی به کره شمالی می‌دادند) در کنار هم جمع کرده و برنج را از طریق بالن‌هایی برای مردم گرسنه ساکن کره شمالی بفرستند.

کتاب کودکانه Rice from Heaven از Tina Cho و Keum Jin Song

 

۶. کتاب داستان Bee-Bim Bop از Linda Sue Park

داستان این کتاب در مورد غذای کره‌ای و احترام به یکی از فرهنگ‌های کره که آماده سازی غذا همراه با اعضای خانواده است می‌باشد. اسم کتاب از یک غذای کره‌ای (bibimbap) گرفته شده است که مخلوط برنج کره‌ای و یکی از غذاهای اصلی کلاسیک در کشور کره به شمار می‌رود. در این کتاب، مادر و دختر کره‌ای-آمریکایی‌اش داستان با یکدگیر به خرید مواد اولیه رفته و غذای مورد علاقه خود را با هم در خانه درست می‌کنند.

کتاب داستان Bee-Bim Bop از Linda Sue Park

 

۷. کتاب No Kimchi For Me از Arma Kima

داستان این کتاب در مورد یومی، جوان‌ترین فرد خانواده‌اش است که دوست دارد تا مادربزرگش به او و برادرانش در مورد فرهنگ کشور کره چیزهایی یاد بدهد و غذاهای آن کشور را برایشان درست کند. بومی تمامی این غذاها را دوست دارد به جز کیمچی که یکی از غذاهای اصلی در بسیاری از وعده‌های غذایی مردم کشور کره می‌باشد. اما یومی خیلی سعی می‌کند تا به خودش بقبولاند که این غذا را دوست دارد ولی هر بار ناموفق می‌شود. تا اینکه مادربزرگ او، یک ایده جدید به سرش می‌رسد تا به نوه‌اش کمک کند تا این غذای خوشمزه کره‌ای را دوست داشته باشد.

کتاب No Kimchi For Me از Arma Kima

 

۸. کتاب داستان The Turtle Ship نوشته Helena Ku Rhee

این کتاب داستانی در مورد دریاسالاری به نام یی سون سین، یک قهرمان نظامی مشهور، و کشتی لاک پشت او را بیان می‌کند. خط داستانی این کتاب، شما را به دوران کودکی سان سین می‌برد که با لاک پشت خانگی‌اش رویاها خود را برای قایقرانی در سراسر جهان دنبال می‌کند. در این رویاها Sun-sin وارد مسابقه‌ای می‌شود که در آن باید بهترین و جدیدترین کشتی جنگی را برای استفاده در اقیانوس و جنگ با نیروی دریایی سلطنتی طراحی کند.

کتاب داستان The Turtle Ship نوشته Helena Ku Rhee

 

۹. رمان The Korean Cinderella از Shirley Climo

همانطور که ممکن است از موضوع این کتاب حدس زده باشید، داستان آن یک بازنویسی از سیندرلا است با یک تفاوت؛ در این داستان زندگی سیندرلا با آداب و رسوم، زبان و فرهنگ کره‌ای بیان شده است. در مورد خلاصه داستان اگر بخواهیم صحبت کنیم، همان داستان سیندvلا است که با مرگ پدرش، نامادری او به دلیل حسودی زیاد او را در یک اتاق زندانی می‌کند و…

رمان The Korean Cinderella از Shirley Climo

 

۱۰. کتاب Danbi Leads The School Parade اثر Anna Kim

به احتمال زیاد داستان‌های زیادی را در مورد بچه‌های کره‌ای شنیده‌اید که ناهارشان را که غذای سنتی کره‌ای است را به همراه و چوب‌های غذاخوری مخصوص به مدرسه می‌آورند و به دلیل متفاوت بودن، مورد تمسخر قرار می‌گیرند. داستان کتاب Danbi Leads the School Parade با این قضیه مقابله کرده و از زاویه دیگر به آن می‌نگرد. وقتی دانبی در مدرسه جدیدی شروع به تحصیل می‌کند، همکلاسی‌هایش مجذوب ناهار متفاوت او می‌شوند و این قضیه اتفاقات جالب و شادی را در مدرسه رقم می‌زند.

کتاب Danbi Leads The School Parade اثر Anna Kim

 

رمان های یادگیری زبان کره ای مناسب سطح متوسط تا پیشرفته

 

۱. رمان کره‌ای Wizard Bakery نوشته Gu Byeong

Wizard Bakery یکی از کتاب‌های کلاسیک کره‌ای است که اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. پس از انتشار، به دلیل ترکیب ماهرانه و زیبای صحنه‌های واقعی و عناصر فانتری مورد تحسین قرار گرفت و توانست به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. از آن زمان به بعد این کتاب هنوز هم یکی از پرفروش‌ها بوده و جایگاه خود را به عنوان یک کتاب‌های اصلی در ادبیات بزرگسالان کره‌ای حفظ کرده است.

رمان کره‌ای Wizard Bakery نوشته Gu Byeong

 

داستان این کتاب حول محور یک نوجوان فراری می‌گردد که در یک نانوایی جادویی پنهان می‌شود. قهرمان داستان، یک پسر خجالتی است که با لکنت زبان دست و پنجه نرم می‌کند. داستان از آنجا شروع می‌شود که پس از تجربه تلخ کودک آزاری، مجبور به فرار از خانه می‌شود. پسر نوجوان، به یک نانوایی در محله‌اش پناه می‌برد که توسط یک جفت موجودات جادویی اداره می‌شود که خوارکی‌هایی با خواص جادویی می‌فروشند؛ مثل کلوچه‌هایی که مردم را نفرین می‌کنند یا به آن‌ها شانس می‌دهند و چوب شورهایی که مردم را عاشق می‌کنند.

این کتاب کره‌ای تقریبا در ۲۰۰ صفحه به موضوعاتی مانند سوء استفاده جنسی از کودکان، رها شدن و بی‌توجهی به آن‌ها می‌پردازد و به دلیل موضوع بزرگسالانه آن، دارای کلماتی است که ممکن است برای مبتدیان دشوار باشد؛ اما برای زبان آموزان سطح متوسط بسیار ​​عالی است.

 

۲. رمان بسیار معروف Almond از Sohn Won-pyung

این رمان بسیار معروف کره‌ای که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، به پرفروش‌ترین کتاب در کشور کره تبدیل شده است و فهرست بلندی از تعریف و تمجیدهای مختلف را از سراسر دنیا به خود اختصاص داده است. داستان این رمان، حول محور شخصیتی به نام یونجائه می‌گردد که با یک بیماری نادر روانشناختی به نام آلکسی تایمیا به دنیا آمد. در مغز افراد مبتلا به این بیماری، یک جفت غده بادام شکل قرار دارد که به درستی کار نکرده و باعث می‌شود فرد قادر به احساس و درک احساسات و عواطف نباشد؛ افراد مبتلا هیچگونه عصبانیت، غم و اندوه، شادی و عشقی را احساس نمی‌کنند.

به دلیل این بیماری مادرزادی، اطرافیان یونجائه در اکثر مواقع به او القاب ناخوشایندی از جمله “هیولا” به او می‌دهند. اگرچه پسر داستان از طرف خانواده دوست داشتنی خود حمایت زیادی دریافت می‌کند، اما ورود به دبیرستان به او شوکی وارد می‌کند که مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. یونجائه در دبیرستان با بسیاری از شخصیت‌های متنوع آشنا می‌شود و به تدریج انسانیت را از آن‌ها یاد می‌گیرد.

رمان بسیار معروف Almond از Sohn Won-pyung

 

رمان Almond کتاب کوتاه و آموزنده‌ای است که بسته به ناشر و چاپ آن بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ خواهد داشت. این کتاب یک گزینه عالی برای یادگیری واژگان مرتبط با مدرسه، روانشناسی و تفکرات عاطفی است. خبر خوب این است که به دلیل وجود ترجمه فارسی این کتاب، شما می‌توانید هر دو نسخه را تهیه کرده و با تطبیق نسخه زبان اصلی با فارسی، مطالعه و یادگیری زبان کره‌ای را برای خود آسان‌تر کنید.

سون وون پیونگ، نویسنده این رمان معروف، در سئول کره جنوبی بزرگ شد و دختر یک سیاستمدار برجسته کرهای است. او مدرک جامعه‌شناسی و فلسفه خود را در دانشگاه سوگانگ دریافت کرد. اولین رمان او که مخاطبش بزرگسالان بودند و باعث معروفیت او شد، بادام است که توجهی بین المللی را به خود جلب کرد.

 

۳. رمان The Vegetarian از Han Kang

اگر فکر می‌کنید گیاهخوار شدن قرار است کار بسیار آسانی باشد، پس حتما این کتاب را بخوانید تا بفهمید همیشه هم اینطور نیست. داستان The Vegetarian در مورد زنی به نام یونگ هی و همسرش است که در ابتدا زندگی بسیار معمولی دارند. اما در ادامه، یونگ هی به دلیل رویاها و دلایلی عجیب و غریب تصمیم می‌گیرد تا گیاهخوار شود؛ کاری که در جامعه امروزی کره بسیار سخت است. به خاطر این تصمیم، اتفاقات زیادی رخ خواهند داد که با خواندن این کتاب علاوه بر پی بردن به آن‌ها، با قسمتی از فرهنگ کره نیز آشنا خواهید شد.

رمان The Vegetarian از Han Kang

 

نویسنده این رمان، Han Kang، یک افسانه در تاریخ ادبی کره به شمار می‌رود که پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، رشته ادبیات کره‌ای را در دانشگاه یونسی خواند و خیلی زودی نوشتن اولین اثر ادبی خود را آغاز کرد. اولین رمان او، The Vegetarian، وقتی که به انگلیسی ترجمه شد، جایزه بین المللی بوکر را در سال ۲۰۱۶ برای او به ارمغان آورد. هان کانگ اولین نفر در تاریخ کشور کره بود که این جایزه را می‌گرفت. در ادامه به معرفی چند اثر دیگر از این نویسنده خواهیم پرداخت که جزو بهترین رمان‌های یادگیری زبان کره‌ای محسوب می‌شوند. به طور کلی از معروف‌ترین آثار این نویسنده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Convalescence
  • Human acts
  • The White Book
  • Greek Lessons

 

۴. رمان کره‌ای Please Look After Mom از Shin Kyng-sook

یکی دیگر از گزینه‌هایی که بهتر است در لیست بهترین رمان‌های یادگیری کره‌ای داشته باشید،Please Look After Mom است که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی نیز به شمار می‌رود.

رمان کره‌ای Please Look After Mom از Shin Kyng-sook

 

داستان این رمان حول محور یک زن و مادر ۶۹ ساله می‌چرخد که در متروی شلوغ سئول از شوهرش جدا افتاده و بعد ناپدید می‌شود. دو فرزند و شوهر او شروع به جستجوی او می‌کنند؛ اما متاسفانه هنگامی که می‌خواهند آگهی گم شدن او را در روزنامه چاپ کنند می‌فهمند که عکس جدیدی از او برای این کار ندارند. این اتفاق ناگوار باعث می‌شود که فرزندان و همسر زن از خود بپرسند که آیا واقعا مادر را می‌شناسند؟

کیونگ سوک شین، نویسنده این رمان، خانه پدری خود را که در یک روستای دورافتاده در کره جنوبی قرار داشت ترک کرد تا با برادرش به سئول برود. او روزها در یک کارخانه کار می‌کرد و شب‌ها به مدرسه می‌رفت. در نهایت سوک شین توانست مدرک نویسندگی خلاق را از مؤسسه هنر سئول دریافت کند و نهمین رمانش، Please Lokk After Mom، که به ۱۹ زبان دنیا ترجمه شده است، معروفیت بین المللی به دست آورد. از دیگر آثار او می‌توان به موارد زیر اشاره مرد:

  • Winter Fable
  • Deep sorrow
  • A Lone Room
  • Long Ago
  • The Unknown Woman

 

۵. رمان چالش برانگیز Kim Jiyoung, Born 1982 اثر Cho Nam-joo

رمان Kim Jiyoung, Born 1982 به طور کلی تجربیات زندگی یک زن معمولی کره‌ای را در جامعه امروزی نقل می‌کند؛ داستان زندگی یک زن مجرد از اوایل کودکی تا ازدواج و مادر شدن. داستان این کتاب با یک قرار ملاقات کیم (شخصیت اصلی داستان) با روانپزشکی در سال ۲۰۱۶ شروع می‌شود؛ زیرا کیم دچار یک وضعیت روانشناختی شده که صدای زنان مختلف زنده و مرده را در زندگی خود می‌شنود و شخصیت آن‌ها را در ذهن خود تجسم می‌کند.

با خواندن این رمان شما علاوه بر آشنایی با نحوه زندگی زنان در جامعه کره امروزی می‌شوید، همچنین می‌توانید نحوه اثرگذاری جنبش فمینیستی را نیز به خوبی متوجه شوید. این رمان کره‌ای با فروشی بیش از یک میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین رمان‌ها در کشور کره است. جالب است بدانید که این کتاب آغازگر جنبش #metoo بوده است.

رمان چالش برانگیز Kim Jiyoung, Born 1982 اثر Cho Nam-joo

 

۶. رمان زیبای Love in the Big City از Sang Young Park

رمان کره‌ای Love in the Big City یک داستان عاشقانه عجیب و غریب و جالب است که ماجراهایی در مورد لذت طلبی و دوستی را بیان می‌کند. اگر بخواهیم مضمون کتاب را خلاصه کنیم می‌توانیم این را بگوییم: کتابی درباره نگاه کردن به زندگی از همه جهات؛ عشق، نفرت، خشم و ترس.

رمان زیبای Love in the Big City از Sang Young Park

 

به طور کلی این رمان به چهار بخش تقسیم بندی شده است که قسمت اول با شخصیتی به نام یانگ که در مقطع دانشگاه تحصیل می‌کند شروع می‌شود. او دوران دانشجویی خود را با دوست صمیمی‌اش، جاهی، می‌گذراند. این دو دوست که با هم زندگی می‌کنند بسیار مراقب یکدیگر بوده و به هم وابسته‌اند. اما بالاخره در مقطعی از زمان، جاهی تصمیم می‌گیرد که ازدواج کند و از زندگی مشترک با دوست خود دل بکند.

قسمت دوم رمان کره‌ای Love in the Big City به چگونگی رابطه یانگ با مادرش هم در حال حاضر و هم در گذشته می‌پردازد که از چندین جهت این رابطه بسیار پر تنش است. در سومین قسمت نیز با تکه‌ای از زندگی یانگ روبرو خواهید شد که در جستجوی عشق است و به طور مکرر آن را پیدا می‌کند، از دست می‌دهد، ناامید می‌شود و این چرخه همینطور ادامه دارد.

به طور خلاصه می‌توان گفت که رمان Love in the Big City تصویری بدون فیلتر و صادقانه از زندگی را در عصر مدرن ترسیم می‌کند و به دلیل همین صادقانه بودنش، به یکی از بهترین رمان‌های کره‌ای تبدیل شده است. رمانی که برای زبان آموزان نیز بسیار مفید است؛ زیرا از طریق آن می‌توانند با فرهنگ کشور کره آشنا شوند.

پارک سان یانگ، نویسنده این رمان پرفروش در یکی از محافظه‌کارانه‌ترین شهرهای او رشته زبان فرانسه و روزنامه‌نگاری را در دانشگاه سونگ کیونکوان خواند و سپس به مدت هفت سال به عنوان نویسنده و ویراستار کار کرد تا اینکه نوشتن اولین رمان خود را آغاز کرد. نتیجه آن رمان Love in the Big City بود که در سال ۲۰۲۱ جای خود را در لیست پنج کتاب برتر پیدا کرد.

 

۷. رمان متفاوت Greek Lessons از Han Kang

این رمان کوتاه داستان زندگی دو قهرمان را دنبال می کند که یکی از آن‌ها بینایی خود را از دست داده است و دیگری نیز با لالی دست و پنجه نرم می‌کند. شخصیت لال ما، نویسنده‌ای موفق در دانشگاه است که اتفاقات ناگواری مثل از دست دادن مادرش و از هم پاشیدن ازدواجش و از دست دادن حضانش فرزندش او را تحت فشار قرار داده‌اند. شخصیت لال رمان، که داستان نیز از دید او تعریف می‌شود به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه به طور دردناکی در میان ذهن، خاطرات و اضطراب‌هایش گیر کرده است.

 

۸. رمان کره‌ای The Plotters نوشته Un-Su Kim

رمان کره‌ای The Plotters داستان شخصیتی به نام Reseng را روایت می‌کند؛ یک قاتل موفق که در کتابخانه The Doghouse، کتابخانه‌ای پر از کتاب اما خالی از آدم، توسط پیرمردی مرموز و معروف به نام Old Raccoon بزرگ شده است. داستان این رمان بسیار جذاب توسط شخصیت‌های عجیب و غریب پیش می‌رود، و محیط و شرایط منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده را ایجاد می‌کند. داستانی که این رمان روایت می‌کند به طرز ماهرانه و ظریفی با تاریخ و سیاست کره امروزی گره خورده است.

رمان کره‌ای The Plotters نوشته Un-Su Kim

 

موضوع کلی رمان کره‌ای The Plotters در مورد اتفاقاتی است که پس از جنگ و جدایی کره جنوبی و شمالی افتاده است. کنترل کره شمالی به دست رژیم کیم درآمد؛ اما آنچه که کمتر کسی در مورد آن اطلاع دارد، این است که کره جنوبی نیز تا دهه ۱۹۸۰ از آزادی دموکراتیک برخوردار نبود و برای چندین دهه از حکومت نظامی رنج می‌برد.

 

۹. رمان تخیلی Im Waiting for You اثر Bong Joon-Ho

رمان Im Waiting for You یکی از بهترین رمان‌های کره‌ای با ژانر تخیلی است که در چندین سال گذشته منتشر شده است. این کتاب یک مجموعه داستان چهار تایی را در بر دارد که خلاقیت به کار رفته در آن باعث شده به یکی از بهترین رمان‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای تبدیل شود. این مجموعه چهار داستان که دو به دو به یکدیگر مرتبط بوده به طور خلاصه چنین مضمونی دارند:

رمان تخیلی Im Waiting for You اثر Bong Joon-Ho

 

داستان اول و چهارم: دو داستان یکسان هستند که از نظر دو شخصیت متفاوت روایت می‌شوند. عروس و دامادی که هر کدام در حال آماده شدن برای مراسم عروسی هستند و به سمت زمین می‌روند.

داستان دوم و سوم: این دو داستان به ترتیب، طولانی‌ترین و کوتاه‌ترین داستان این کتاب هستند که دین، عرفان و داستان‌های علمی تخیلی را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند. در این دو داستان وسطی، شخصیت‌ها مجموعه‌ای از خدایان هستند زمین را به عنوان مدرسه‌ای آفریده‌اند تا خودشان در آن چیزهای جدیدی یاد بگیرند و رشد کنند.

موضوعی که این داستان‌ها را بسیار متفاوت و جذاب می‌کند، صحنه سازی نویسنده و تلاش او برای به تصویر کشیدن خدایان به عنوان شخصیت خلاقانه به همراه انگیزه‌ها و رفتارهایی متفاوت از تصورات ماست.

 

۱۰. رمان ترسناک کره‌ای The Hole از Hye-young Pyun

قهرمان داستان و راوی رمان The Hole، شخصیتی به نام اوگی است که با او به دو صورت آشنا می‌شوید:

  1. در فلاش بک‌هایی که Oghi به عنوان یک استاد موفق و دانشگاهی که درگیر یک ازدواج از هم پاشیده است. تفاوت بین موفقیت‌هایی که Oghi در دانشگاه به دست می‌آورد و شکست‌هایی که در رابطه با همسرش دارد، شکاف جالب و در عین حال ناراحت‌کننده‌ای را ایجاد می‌کند.
  2. در زمان حال: در این زمان با شخصیتی روبرو می‌شوید که به دلیل تصادف با اتومبیل نمی‌تواند حرکت یا صحبت کند و تنها کارهایی که قادر به انجام آن‌هاست پلک زدن و تکان دادن دست چپش به صورت عجیب و غریب است.

رمان ترسناک کره‌ای The Hole از Hye-young Pyun

 

سخن پایانی

این تنها قسمت کوچکی از رمان‌های کره‌ای بود که می‌توانند در یادگیری به شما کمک کنند و قطعا تعداد بیشتری در ژانرها و سبک‌های متنوع وجود دارد. اما کتاب‌هایی که معرفی کردیم، بهترین گزینه برای خواندن در کنار کتاب‌های آکادمیک و شرکت در کلاس خصوصی زبان کره‌ای است. خواندن این رمان‌ها به زبان اصلی کره‌ای تاثیر قابل توجهی در بهبود و تقویت زبان شما دارد.

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۸ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *