کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

جشنواره کن چیست؟ انگلیسی صحبت کردن بازیگران ایرانی و خارجی در جشنواره کن

۵
(۳)

جشنواره فیلم کن Festival de Cannes‎ از جشنواره‌های مهم سینمایی جهان است که هر ساله در شهر کن فرانسه برگزار می‌شود و بازیگران برتر جهان به همراه کارگردانان مطرح سینما و فیلمهای بسیاری از سراسر جهان در آن‌جا حضور پیدا می کنند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

جشنواره کن قدمتی ۷۰ ساله دارد که در ابتدا برای رقابت با جشنواره ونیز شروع به کار کرد اما با گذشت سالهای پس از جنگ جهانی دوم مقامات این دو فستیوال توافق کردند برای سپاس از تلاشهای کارگردانان و فیلمهای منتخب آنها و همچنین بازیگران مطرح دنیا و تقدیر و تشکراز آنها هردو فستیوال را جشن بگیرند.

تفاوت این فستیوال با سایر فستیوالهای اروپایی و امریکایی نگاه و رویکرد داوران به استانداردهای بالا برای کارگردانی و بازیگری در این جشنواره است طوری که هر فیلم با هر رویکردی نمی تواند امتیاز ورود به آن را به دست آورد بر خلاف جشنواره اسکار که شاید اکثر فیلمها جنبه سرگرمی دارند. فستیوال کن به دلیل سطح استانداردهای بالایی که دارد به فیلمهایی مفهومی و بازیهای میخکوب کننده بازیگران توجه کرده و جوایز بر اساس این توانمدیها اهدا می شود.

از مهم‌ترین جایزه‌های آن می‌توان به جایزه نخل طلایی اشاره کرد. این جشنواره مثل همیشه، میدان نبرد سینمایی فیلمسازان مطرحی از نسل‌های مختلف است که برای کسب نخل طلای کن باهم رقابت تنگاتنگی دارند.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان با فیلم های نامزد و برنده اسکار ۲۰۲۳

 

بازیگران و کارگردانان خارجی در جشنواره کن

به دلیل اینکه جشنواره در شهر کن فرانسه برگزار می شود بسیاری از کارگردانان و عوامل ساخت فیلم و بازیگران از کشورهای دیگر به این مکان آمده و برای چند هفته در آنجا مستقر می شوند اما آنچه که مهم است چگونه ارتباط برقرار کردن با این حجم عظیم زبانهای مختلف است.

فرانسویان اغلب به خاطر علاقه خاصی که به زبان خودشان دارند معمولا از انگلیسی صحبت کردن طفره رفته و سوال و جوابهای بازدیدکنندگان را به زبان فرانسه می دهند ولی در این جشنواره و با این ابهت قطعا نمی توان فقط زبان رسمی را فرانسه اعلام کرد. شاید بیشتر شرکت کنندگان در فرانسوی دستی داشته باشند و زبان فرانسه را به خوبی صحبت کنند ولی زبان رسمی در این فستویوال زبان انگلیسی است. پس اینجا هم دانستن زبان انگلیسی برگ برنده ای برای شرکت کننده ها محسوب می شود.

بسیاری از بازیگران مطرح و کارگردانان نامی در این جشنواره ملیت‌های خارجی داشته اما در حین کاردر کشورهای متعدد و با بازی های مختلف زبان انگلیسی را در حد اعلی صحبت می کنند. حتی هیئت داوران جشنواره نیز از میان افراد معروف و به نامی انتخاب می شوند که ملیت‌های متعددی دارند که همگی به یک زبان واحد صحبت کنند آن هم انگلیسی است.

بازیگران خارجی در جشنواره کن

 

در کنار جشنواره بخشهای مختلفی هم وجود دارد برای شرکت کنندگانی که در بخش اصلی حضور ندارند می توانند شانس خود را برای انتخاب کارگردانان و اهالی مطرح سینما و شرکت در کارهای آینده آنها، امتحان کنند بخشهایی مثل Marché du Film یا مارشه دو فیلم، هفته کارگردانان، هفته منتقدان و …. که در همه این مراسم ها حضور علاقمندان و دیده شدن آنها در حین مصاحبه ها برای آینده کاری و حرفه ای آنها یک شانس بزرگ محسوب می شود.

مارشه دو فیلم که از زیرمجموعه‌های جشنواره کن است، یکی از مهم‌ترین و بزرگترین بازارهای فیلم سینمایی در سراسر جهان به شمار می‌رود. فیلمسازان به امید یافتن ناشر و ناشران هم به امید یافتن آثار ارزشمند برای اکران یا انتشار در کشورهای مختلف در این رویداد حضور می‌یابند.

حتما شما عزیزان مصاحبه های فستیوالهای مختلف را با بازیگران و کارگردانان مطرح و یا حتی معمولی دنیای سینما دیده و شنیده اید. آنچه که باعث تعجب است اغلب انگلیسی روان و اما با لهجه صحبت کردن آنهاست. تقریبا می توان گفت اکثر بازیگران و اهالی سینمایی غیر از آمرییکایی و انگلیسی ها، از اقصی نقاط جهان وارد دنیای سینمای هالیوود شده اند ولی توانسته اند به خوبی با این زبان صحبت کرده و ارتباط برقرار کنند مثلا ارنولد بازیگری است با ریشه زبان آلمانی (زاده اتریش) و بعضا حین صحبت کردن می توان ته لهجه آلمانی را از انگلیسی حرف زدن او فهمید.

بیشتر بخوانید: لهجه های مختلف انگلیسی در سراسر جهان

مصاحبه آرنولد شوارتزنگر در جشنواره کن ۱۹۹۳ را در ویدیو زیر ببینید:

 

حضور خبرنگاران و اهالی رسانه نیز در این جشنواره از دیگر نکاتی است که به پوشش خبری این فستیوال و اعتبار بخشیدن به آن حایز اهمیت است و با توجه به مصاحبه هایی که انجام می دهند به زبان انگلیسی و مخابره کردن آن به کشور خودشان وقایع و رویدادهای این فستیوال را لحظه به لحظه برای مردم کشورشان و علاقمندان سینما، گزارش می دهند.

بازیگر خارجی در جشنواره کن

 

حضور ایرانی‌ها و مصاحبه انگلیسی در جشنواره کن

علاوه بر تماشاچیان ایرانی علاقمند به دیدن فیلمها و کارهای جدید سینمایی، دهه هاست که بازیگران و کارگردانان ایرانی هم در این جشنواره شرکت کرده و آثارشان در بخشهای مختلفی اجرا شده و جوایز مختلفی هم دریافت کرده اند اغلب دیده اید که بازیگران طی مصاحبه با همان زبان فارسی به گفتگو می پردازند اما در سالهای اخیر بازیگرانی هم توانسته اند به خوبی با زبان انگلیسی مصاحبه کنند و این بیانگر تلاش و کوشش آنها برای مطرح شدن در سطح بین المللی می باشد.

بازیگران ایرانی در جشواره کن

مصاحبه های بازیگران فیلم برادران لیلا در جشنواره کن را از لینک های زیر ببینید:

عزیزانی چون خانم لیلا حاتمی، ترانه علیدوستی، آقای پیمان معادی و… به خوبی توانسته اند با زبان انگلیسی مصاحبه هایشان را انجام داده و در سطح بین المللی خود را مطرح سازند.

اگر توجه کرده باشید بازیگران ایرانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، بازیگران درخشان و با استعدادی هستند که افتخارات زیادی هم کسب کرده‌اند. مسلما تسلط به زبان‌ دیگر ملیتها، نشان از تلاش این بازیگران برای پیشرفت و توسعه خود می‌دهد که در نهایت باعث موفقیت آن‌ها در عرصه‌ی بازیگری نیز می‌شود.

شما هم اگر تمایل دارید روزی در عرصه سینما و هنر وارد شوید در کنار هنر بهتر است حتما به یک زبان خارجی مخصوصا انگلیسی مسلط شوید. پس از همین حالا اقدام کنید و با شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی، برای تحقق این رویا قدمی بردارید.

 

منبع: france24.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *