کلاس آنلاین زبان ایتالیایی با اساتید برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ایتالیایی

چطور زبان ایتالیایی را روان صحبت کنیم؟ ۹ راهکار برای یادگیری سریعتر

۴.۴
(۵)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که شما تنها کسی نیستید که قصد یادگیری زبان ایتالیایی را دارد. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هر روز این زبان را مطالعه می‌کنند. جای تعجب نیست! ایتالیایی، زبانی است که فرهنگ و تاریخ غنی‌ای را به تصویر می‌کشد. زبان ایتالیایی می‌تواند شما را به سراسر جهان ببرد، از اروپا تا آفریقا و آمریکای شمالی و حتی فراتر از آن.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

نکته جالبی که باید هنگام یادگیری زبان به آن توجه کنید این است که زبان بدن در هر فرهنگ و زبانی متفاوت است. در ایتالیا نیز استفاده از حرکات بدن و به طور خاص، حرکات دست، برای برقراری ارتباط، مکملی پیچیده و شگفت‌انگیز در زبان ایتالیایی هستند و حتی گاهی اوقات جایگزین کلمات می‌شوند. این حرکات گاهی شامل حرکات قسمت‌هایی از صورت مانند ابروها و دهان نیز می‌شود. در مورد منشأ دقیق این نوع زبان بدن به‌عنوان یک روش ارتباطی در ایتالیا نظریات متفاوتی وجود دارد که مهم‌ترین آن این است که این نوع روش ارتباطی در جواب مهاجرت‌های فراوان به‌عنوان یک ضرورت برای برقراری ارتباط بین زبان‌ها و گویش‌های مختلف، به‌مرور ایجاد و تاکنون حفظ شده است.

علی‌رغم اینکه اکثریت جمعیت امروز ایتالیا، ایتالیایی صحبت می‌کنند، حرکات دست به‌عنوان یک روش بیان برای همراهی گفتار کلامی در بسیاری از مناطق ایتالیا، به‌ویژه در مناطق جنوبی، باقی‌مانده است.

 

دلایل و مزایای صحبت کردن به زبان ایتالیایی

دلایل و مزایای یادگیری زبان ایتالیایی

یادگیری هر زبان جدید چالشی است که می‌تواند پنجره‌های جدیدی را در ذهن شما باز کند و به شما کمک کند با همه نوع افراد در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید. این دلیل در مورد زبان ایتالیایی نیز صادق است.

  • اگر زبان ایتالیایی را بلد باشید، می‌توانید با دنیای کاملی از ایتالیایی‌زبانان در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید. کمی بیش از ۶۰ میلیون نفر در کره زمین وجود دارند که ایتالیایی را به‌عنوان زبان اول صحبت می‌کنند؛ بنابراین ایتالیایی بیستمین زبان پرگفتار جهان است.
    ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که ایتالیایی در ۳۰ کشور جهان در سراسر قاره‌ها صحبت می‌شود. بدیهی است که بیشتر ایتالیایی‌زبانان در ایتالیا زندگی می‌کنند، اما در سراسر اروپا، می‌توانید تعداد قابل‌توجهی از ایتالیایی‌زبانان را بیابید.
  • امواج بزرگ مهاجرت از ایتالیا در قرن ۱۹ و ۲۰ زبان ایتالیایی را به قاره آمریکا آورد. ایالات متحده امروز کمی کمتر از یک میلیون جمعیت با زبان مادری ایتالیایی دارد و در آمریکای جنوبی، آرژانتین دارای جامعه‌ای متشکل از ۱.۵ میلیون ایتالیایی‌زبان است.
    ونزوئلا  نیز تقریباً ۲۰۰۰۰۰ نفر دارد که ایتالیایی را به دومین زبان پرگویش در این کشور تبدیل می‌کند. شما می‌توانید زبان ایتالیایی را در برزیل، پاراگوئه، اروگوئه، کاستاریکا و اکوادور نیز بیابید.
  • ممکن است دلیل یادگیری زبان ایتالیایی برای شما، پیوند آن با سایر زبان‌های دنیا باشد.
    ایتالیایی، یک‌زبان عاشقانه است که به تمام زبان‌هایی مانند اسپانیایی، فرانسوی و پرتغالی، نزدیک است. همه این زبان‌ها ریشه لاتین دارند و این بدان معناست که در این زبان‌ها تعداد زیادی کلمات با املا و صدای یکسان وجود دارد. اگرچه انگلیسی یک زبان با ریشه ژرمنی است، اما بیش از یک چهارم کلمات آن به طور مستقیم یا غیرمستقیم لاتین می‌باشد. به همین دلیل، ایتالیایی اغلب به‌عنوان یکی از ساده‌ترین زبان‌ها برای انگلیسی‌زبان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

یادگیری زبن ایتالیایی برای ثبت نام در دانشگاه های این کشور ضروری است

  • یادگیری ایتالیایی نه‌تنها به این معنی است که می‌توانید با خواندن علائم جاده، منوها و بلیت قطار هنگام مسافرت در شهرهای ایتالیا راحت‌تر عبور کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد با افراد جدیدی که در آنجا ملاقات می‌کنید ارتباط برقرار کنید. فرقی نمی‌کند خرابه‌های رم، ویلاهای حومه توسکانی یا معماری رنگارنگ جذاب Cinque Terre باشد، می‌توانید با مردم محل و فرهنگ غنی ایتالیا در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار و جذابیت پایان‌ناپذیر ایتالیا را کشف کنید.

بیشتر بدانید: بهترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا (نظر توریست‌ ها)

  • همچنین چه به دنبال ثبت‌نام در یک دانشگاه ایتالیایی باشید و چه به دنبال تجربه شغل یا زندگی در ایتالیا، یکی از اصلی‌ترین مسیرهایی که باید طی کنید، یادگیری زبان ایتالیایی است.
  • امروزه شرکت‌ها و سازمان‌ها در فراسوی مرزها در سطح بین‌المللی با هم فعالیت می‌کنند.
    اگر در شغل خود حرفه‌ای هستید و به دنبال راه‌هایی برای رقابت در بازار جهانی هستید، یادگیری زبان ایتالیایی راهی فوق‌العاده برای ارتباط با همکاران در کشورهای دیگر، کسب مشتریان جدید، ایجاد روابط قوی با شرکا و سرمایه‌گذاران ایتالیایی‌زبان و نشان‌دادن ماهیت چندفرهنگی، بین‌المللی و فراگیر برندتان است.
  • یادگیری زبان ایتالیایی شما را به درک بهتری از هنر و فرهنگ ایتالیا می‌رساند.
    خواندن ادبیات نویسندگان ایتالیایی‌زبان مانند فرانچسکو پترارکا، دانته آلیگیری و اومبرتو اکو به معنای درگیرکردن ذهنتان با زبان ایتالیایی در برخی از زیباترین و شاعرانه‌ترین عبارات آن است. همچنین با زبان ایتالیایی می‌توانید از رسانه‌های ایتالیایی‌زبان امروزی مانند پادکست‌ها، نمایش‌های رادیویی، کتاب‌ها، ویدئوهای یوتیوب و برنامه‌های تلویزیونی بهتر استفاده کنید.

بیشتر بدانید: فواید یادگیری زبان ایتالیایی+ معرفی کشور ایتالیا

 

نکاتی از مبانی زبان ایتالیایی برای مبتدیان

 

۱-نکاتی در مورد تلفظ و الفبای ایتالیایی

الفبای ایتالیایی

الفبای ایتالیایی نسخه ساده شده الفبای انگلیسی است، بنابراین اگر به زبان انگلیسی آشنایی دارید، باید بدانید که در الفبای ایتالیایی ۲۱ حرف وجود دارد؛ همان ۲۶ حرف در انگلیسی اما بدون حروف j، k، w، x و y.

تلفظ ایتالیایی می‌تواند برای زبان‌آموزان مبتدی ایتالیایی کمی دشوار باشد، اما با تمرین کافی، نسبتاً ساده است.

بیشتر بدانید: آیا یادگیری زبان ایتالیایی سخت است؟

بسیاری از صداها در انگلیسی و ایتالیایی مشابه است. یک خوبی در مورد تلفظ و املای ایتالیایی این است که هر حرف معمولاً فقط یک یا دو صدای مرتبط با آن دارد و این صداها در تمام کلمات در زبان ایتالیایی ثابت می‌مانند. این بدان معناست که خواندن یک کلمه ایتالیایی و دانستن تلفظ آن در اولین تلاش بسیار آسان است. از این نظر، تسلط بر تلفظ ایتالیایی بسیار آسان‌تر از درک تلفظ انگلیسی است که در آن بسیاری از کلمات هیچ شباهتی به املای آنها ندارند.

بااین‌حال، چند نمونه خاص از صداهای ایتالیایی وجود دارد که باید یاد بگیرید. به‌عنوان‌مثال، حرف c در ایتالیایی در بسیاری از موارد مانند c در کلمه انگلیسی “cat” تلفظ می‌شود، اما زمانی که قبل از حروف e و i می‌آید، مانند در cena (“شام”) یا cibo (“غذا”)،  مانند صدای ch انگلیسی (مانند “Chair”) تلفظ می‌شود.

حرف h در ایتالیایی تلفظ نمی‌شود، اما وقتی h را بین c و e یا i اضافه می‌کنید، تلفظ ترکیب ch دوباره مانند c در “cat” می‌شود، همان‌طور که در کلماتی مانند anche (“هم”) و همینطور  chimica (“شیمی”) می‌شنوید.

حرف ایتالیایی g نیز رفتار مشابهی دارد. معمولاً مانند g در کلمه انگلیسی “gate” به نظر می‌رسد، اما زمانی که قبل از e یا i است، مانند j در ” jump” خوانده می‌شود، در کلماتی مانند magia (“سحر و جادو”) و gelato (یک دسر یخ زده ایتالیایی خوشمزه).

اگر نمی‌توانید فوراً به لهجه معمولی ایتالیایی یا تلفظ ایتالیایی تسلط پیدا کنید، نگران نباشید زیرا اینکار نیاز به زمان و تمرین دارد!

بیشتر بدانید: انواع لهجه های زبان ایتالیایی| چطور لهجه ایتالیایی مان را تقویت کنیم؟

بهترین راه برای به خاطر سپردن قوانین تلفظ این است که بارها و بارها تمرین کنید، به خصوص با خواندن متون با صدای بلند.

تماشای تلویزیون و دیدن فیلم‌های ایتالیایی یا گوش‌دادن به پادکست‌ها، رادیو و فیلم‌های ایتالیایی مطمئناً می‌تواند به شما در تسلط بر تلفظ ایتالیایی کمک کند.

 

۲- واژگان در زبان ایتالیایی

وقتی صحبت از واژگان به میان می‌آید، کلمات زیادی را در ایتالیایی پیدا خواهید کرد که از قبل آنها را می‌شناسید. همان‌طور که در بالا ذکر شد، ایتالیایی برگرفته از زبان لاتین بومی است که توسط مردم عادی در امپراتوری روم صحبت می‌شده. از بین تمام زبان‌های رومی امروزی، این زبان در واقع نزدیک‌ترین زبان به لاتین است، بنابراین اگر تابه‌حال لاتین خوانده‌اید، در حال حاضر از مزیت یادگیری آسان‌تر زبان ایتالیایی برخوردار هستید.

بسیاری از کلمات انگلیسی از لاتین آمده‌اند، بنابراین وقتی کلمات ایتالیایی università، educazione یا artista را می‌بینید، در حدس‌زدن معادل‌های آنها مشکلی نخواهید داشت.

 

۳- مبانی گرامر در زبان ایتالیایی

گرامر در زبان ایتالیایی

افعال عناصر کلیدی در هر جمله ایتالیایی هستند. هرزمان که می‌خواهید بیان کنید که کسی یا چیزی عملی انجام می‌دهد به یک فعل ایتالیایی نیاز دارید.

بدون استثنا، تمام افعال ایتالیایی به are ، (مانند mangiare، “خوردن”)، ere (مانند correre، “دویدن”) یا ire (مانند preferire، “ترجیح‌دادن”) ختم می‌شوند. این باعث می‌شود که تشخیص زمانی که با یک فعل ایتالیایی بر خلاف نوع دیگری از کلمه، مانند اسم ایتالیایی یا صفت ایتالیایی سروکار دارید، نسبتاً آسان باشد. بااین‌حال، این‌ها فقط پایان‌های افعال هستند که به آن شکل مصدر گفته می‌شود. برای مثال «رفتن»، «بودن»، «خوردن» یا «گفتن».

این افعال باید صرف شوند، پس هر فعل ایتالیایی بسته به موضوع آن به پایان خاصی نیاز دارد. برای یک فعل منظم که به are ختم می‌شود، مانند abitare (“زندگی‌کردن”)، اگر ضمیر io (“من”) فاعل باشد، یا کسی که زندگی می کند، پایان are را از فعل حذف و به آن o اضافه کنید، دادن io abito یا “من زندگی می‌کنم”. برای ضمیر tu (“شما”)، abitare به‌صورت tu abiti یا “شما زندگی می‌کنید” نوشته می‌شود. هر موضوعی صرف خاص یا پایان خاص خود را دارد که با آن مرتبط است و این برای همه افعال، خواه به are، ere یا ire ختم شوند، صدق می‌کند.

دانستن نحوه ترکیب افعال ایتالیایی برای اینکه بتوانید منظور خود را به زبان ایتالیایی بیان کنید ضروری است و برای یادگیری زبان ایتالیایی باید بخش بزرگی از سفر یادگیری خود را به تمرکز بر دستور زبان افعال ایتالیایی صرف کنید.

بیشتر بدانید: یادگیری و مرور گرامر ایتالیایی در کمتر از ۳۰ دقیقه!

 

سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای صحبت کردن به زبان ایتالیایی

وقتی صحبت از نحوه یادگیری زبان جدید می‌شود، پاسخ درستی وجود ندارد. راه‌های بسیار زیادی برای یادگیری زبان وجود دارد و جای تعجب نیست که انتخاب سبک یا روش یادگیری می‌تواند بسیار دشوار باشد!

از میان میلیون‌ها نفری که ایتالیایی را به‌عنوان یک‌زبان غیربومی صحبت می‌کنند و مطالعه می‌کنند، افرادی را خواهید یافت که از انواع روش های یادگیری زبان ایتالیایی استفاده کرده‌اند، برخی رایگان و برخی نسبتاً ارزان یا دارای هزینه هستند. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام روش برای شما بهتر عمل می‌کند.

سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای یادگیری ایتالیایی، راهی است که کمترین اصطکاک را برای شما به همراه داشته باشد؛ بنابراین اگر نمی‌توانید صفحات کتاب‌های درسی یادگیری زبان ایتالیایی را ورق بزنید یا حوصله‌تان سر می‌رود، ممکن است بخواهید به یک روش دیگر پایبند باشید. روشی که هیجان‌انگیزتر یا جذاب‌تر است. کلید موفقیت برای یادگیری زبان شناخت خود است. در ادامه چند روش برای یادگیری سریع زبان ایتالیایی آورده شده است:

  • آموزش در محیط کلاس یا آموزش خصوصی با معلم زبان ایتالیایی
  • آموزش توسط دوره‌ها، کلاس‌ها، نرم‌افزارها یا برنامه‌های آنلاین ایتالیایی
  • استفاده از منابعی مانند پادکست‌ها، لیست‌های پخش، کتاب‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی

 

۱- یادگیری زبان ایتالیایی در کلاس درس

یادگیری زبان ایتالیایی در کلاس درس

ایتالیایی یکی از زبان‌های موردمطالعه در سیستم‌های آموزشی و دانشگاه‌های سراسر جهان است. یادگیری در کلاس درس زبان ایتالیایی محبوب‌ترین گزینه برای زبان‌آموزان می‌باشد. این روش اجازه می‌دهد تا معلمانی که زبان را می‌دانند اشتباهات را در زمان وقوع تصحیح کنند و محتوا را به روشی تعاملی آموزش دهند. بسته به‌اندازه کلاس، همراهی با زبان‌آموزان دیگر برای صحبت و تمرین با آنها منبع ارزشمندی برای زبان‌آموز هر زبانی است.

اگرچه زبان‌آموزان کم سن‌تر که تمام وقت در کلاس شرکت می‌کنند، بخش بزرگی از زبان‌آموزان کلاس ایتالیایی را تشکیل می‌دهند، اما بسیاری از بزرگسالان نیز در کلاس‌های زبان ثبت‌نام می‌کنند. بسیاری از شهرها و جوامع کلاس‌های زبان رایگان یا نسبتاً ارزان را ارائه می‌دهند و به‌احتمال زیاد بین آنها زبان‌های محبوبی مانند ایتالیایی را نیز پیدا خواهید کرد. ممکن است شما شاغل باشید و کار تمام‌وقتتان زمان شما را محدود کرده باشد، اما تعهد به حضور یک یا دو بار کلاس در هفته یا آخر هفته‌ها می‌تواند مهارت‌های زبان ایتالیایی شما را به میزان زیادی بهبود بخشد.

بیشتر بدانید: چند نوع کلاس برای یادگیری یک زبان جدید داریم؟

 

۲- یادگیری زبان ایتالیایی به کمک مدرس خصوصی

آموزش زبان ایتالیایی به کمک مدرس خصوصی

گاهی تدریس خصوصی ایتالیایی می‌تواند تجربه یادگیری مناسب‌تری نسبت به یادگیری در کلاس عمومی را ارائه دهد. داشتن یک معلم زبان ایتالیایی ماهر که بتواند به شما کمک کند تلفظ خود را کامل کنید و با شما از نزدیک روی جنبه‌هایی از زبان ایتالیایی که برای شما دردسر ایجاد می‌کنند کار کند، راهی عالی برای بهبود سریع مهارت‌های شما است. بدون اینکه معلمی نیاز به تقسیم زمان و توجه بین چندین زبان‌آموز داشته‌باشد، شما می‌توانید تمام توجه او را داشته‌باشید. در تدریس خصوصی بسیاری از جلسات می‌توانند به جای حضوری، آنلاین برگزار شود.

 

۳- نرم افزار و دوره‌های آنلاین زبان ایتالیایی

دوره‌های آنلاین و اپلکیشن ها و نرم افزارهای ایتالیایی بسیار درجه یک و با طراحی تخصصی زیادی با هزینه رایگان تا بسیار گران وجود دارند. این دوره‌ها به شما امکان می‌دهند در هر زمانی از شبانه روز که وقت و تمرکز کافی دارید، به سراغ یادگیری بروید. به علاوه، بسیاری از بهترین محصولات موجود در بازار دائماً با موارد جدید و تازه به روز می‌شوند، بنابراین می‌توانید به روزترین و مرتبط ترین تجربه یادگیری موجود را دریافت کنید.

 

روش‌های رایگان یادگیری حرف زدن به زبان ایتالیایی

گزینه‌های بالا در یک چیز مشترک هستند: آنها هزینه دارند. برای آن دسته از زبان‌آموزانی که به دنبال منابعی رایگان برای یادگیری زبان ایتالیایی هستند، گزینه‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد!

 

۱- دوره‌ها و برنامه‌های آنلاین رایگان برای یادگیری ایتالیایی

دوره‌ها و برنامه‌های آنلاین رایگان برای یادگیری ایتالیایی

هیچ کمبودی در دوره‌های رایگان ایتالیایی، برنامه‌ها و محتوایی که می‌توانید در وب و تلفن خود پیدا کنید وجود ندارد. از ویکی‌های دستور زبان ایتالیایی گرفته تا انجمن‌ها و کلاس‌های آنلاین، مطمئناً صدها گزینه پیدا خواهید کرد که این کار را انجام می‌دهند. برخی از آن‌ها از نظر نحوه سازماندهی و توضیح کامل مفاهیم جدید بهتر از بقیه هستند.

مثلا Duolingo یا Memrise که این برنامه‌ها اغلب بر روی نوشتن و خواندن تمرکز می‌کنند و در مهارت‌های شنیداری و گفتاری ضعیف تر عمل کرده اند. البته این بدان معنا نیست که این منابع نمی‌توانند مفید باشند! اما مهم است که بدانید چگونه و کجا باید شکاف‌های یادگیری زبان خود را با استفاده از این برنامه‌ها پر کنید.

 

۲- روان صحبت کردن به کمک یک بومی ایتالیایی

یادگیری به نوبت هم تکنیکی است که در آن دو نفر که به زبان‌های مادری متفاوت صحبت کنند به یکدیگر کمک می‌کنند تا زبان های یگدیگر را یاد بگیرند. آن‌ به نوبت نقش‌های معلم و شاگرد را عوض می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک ساعت به دوستی که ایتالیایی زبان است، فارسی آموزش دهید، او ساعت بعدی را صرف آموزش ایتالیایی به شما خواهد کرد. تا زمانی که هر دو نفر بتوانند زمان و فکر قابل توجهی را به مشارکت اختصاص دهند، این یک روش مؤثر است.

اما به خاطر داشته باشید که همه معلم خوبی نیستند. مثلا یک فرد به زبان مادری خود ناخودآگاه بی عیب و نقص صحبت می‌کند حتی بدون اینکه چیزی در مورد گرامر زبان خود بداند، اما ممکن است نتواند قوانینی را که بر نحوه استفاده از آن دستور زبان حاکم است، برای یک فرد غیر بومی توضیح دهد.

 

۳- خواندن کتاب‌ها و رمان‌های ایتالیایی

اگر به خواندن علاقه دارید، طیف وسیعی از ادبیات نوشته شده به زبان ایتالیایی را خواهید یافت که می‌تواند به شما در تسلط بر زبان کمک کند. هزاران کتاب ایتالیایی وجود دارد که منابع یادگیری بسیار خوبی هستند، از کتاب‌های کمیک سطح مبتدی مانند کتابهای کورتو مالتی تا رمان‌های جنایی پیشرفته‌تر.

پس از پایان خواندن چیزی، سعی کنید خلاصه ای از آنچه را که خوانده اید، البته به زبان ایتالیایی بنویسید. این یک تمرین ساده است که به شما کمک می‌کند آنچه را که قبلاً می‌دانید تمرین کنید و آنچه را که در حین خواندن آموخته‌اید مرور کنید.

استفاده از کتاب‌ها و رمان های ایتالیایی راهی عالی برای تقویت مهارت‌های خواندن و درک نحوه استفاده از زبان ایتالیایی در طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها، از داستان‌های تاریخی گرفته تا افسانه‌ها، مقاله‌های شخصی، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه، غیرداستانی و… است.

خواندن کتاب‌ها و رمان‌های ایتالیایی

اگر در حین خواندن کتاب به کمک بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید از یک فرهنگ لغت ایتالیایی کمک بگیرید. اما سعی کنید در ابتدا با کمک جمله‌های قبل و بعد معنی عبارات و کلمه‌ها را درک کنید و اگر در این کار موفق نبودید، سپس به سراغ فرهنگ لغت بروید. نگه داشتن یک دفترچه زبان از کلمات و عبارات ناآشنا نیز در یادگیری و افزایش دایره لغات شما کمک کننده است.

به‌علاوه، می‌توانید با خواندن کتاب با صدای بلند، تمرین بیشتری برای صحبت کردن و تلفظ ایتالیایی داشته باشید. استفاده از کتابهای صوتی و تکرار و تمرین پس از شنیدن محتوای کتاب نیز کمک زیادی به درک شنیداری و ایتالیایی صحبت کردن شما می‌کند.

 

۴- یادگیری با درس‌های صوتی، آهنگ‌ها و پادکست‌های ایتالیایی

تعداد زیادی از کلاس و درس‌های صوتی ایتالیایی به صورت آنلاین وجود دارد که می‌توانید آنها را بیابید و استفاده کنید. این فایل‌های صوتی اصول واژگان و دستور زبان ایتالیایی را بدون نیاز به نگاه کردن به صفحه کتاب به شما آموزش می‌دهند. درس‌های صوتی ایتالیایی به این دلیل که می‌توانید آنها را در ماشین یا در پس زمینه فعالیت دیگری مانند رفت و آمد به محل کار، پختن شام یا قدم زدن در محله خود به آنها گوش دهید، عالی هستند.

یادگیری با درس‌های صوتی، آهنگ‌ها و پادکست‌های ایتالیایی

به طور مشابه، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی ایتالیایی نیز راهی عالی برای یادگیری هستند. خوشبختانه، منابع صوتی زیادی برای انتخاب وجود دارد و بسیاری از آنها رایگان اند. پادکست‌های ایتالیایی مانند News in Slow Italian برای مبتدیان عالی هستند و پادکست‌های پیشرفته مانند La linguacciuta نگاهی عمیق تر به زبان ایتالیایی دارند.

بیشتر بخوانید: آهنگ های برتر برای یادگیری زبان ایتالیایی

باید به خاطر داشته باشید که برای تسلط واقعی به یک زبان، باید کارهای بیشتری از گوش دادن به آن انجام دهید.

 

۵- صحبت کردن به زبان ایتالیایی با دیدن فیلم

تحقیقات نشان می‌دهد زبان آموزانی که برنامه‌ها و فیلم‌ها را به زبان دیگری تماشا می‌کنند، درک، تلفظ، واژگان و گرامر بهتری نسبت به افرادی که تماشا نمی‌کنند، دارند.

در حالی که یادگیری به کمک کتاب‌های درسی و تمرین‌ها می‌تواند خسته کننده باشد، تماشای تلویزیون و سینمای ایتالیا لذتی فوق‌العاده به همراه دارد! شما در حالی که در حال تماشای برنامه‌ها و فیلم‌های عالی ایتالیایی هستید، حتی متوجه نخواهید شد که چه مقدار واژگان و دستور زبان جدید یاد می‌گیرید.

تماشای فیلم‌ و سریال‌های ایتالیایی و برنامه‌های تلویزیونی ایتالیایی راهی عالی برای ارتباط با زبان ایتالیایی در قالبی سرگرم کننده و جذاب است. می‌توانید محتوای خوب زیادی از همه ژانرهای مختلف و برای همه سطوح مهارت یادگیری پیدا کنید.

یادگیری زبان ایتالیایی با دیدن فیلم و ویدئوهای ایتالیایی

نمایش‌هایی مانند Un medico in famiglia برای دانش‌آموزان مبتدی که می‌خواهند طرحی ساده با دیالوگ‌های قابل هضم داشته باشند، عالی است و اگر می‌خواهید با گویش‌های مختلف مانند ناپلی‌ها و روایت‌ها و واژگان پیشرفته‌تر آشنا شوید، نمایشی مانند Gomorrah ممکن است برای شما مناسب باشد. فیلم‌های ژانر کلاسیک مانند Il sorpasso می‌توانند عبارات دشوارتر را به آسانی به شما آموزش دهند و فیلم‌هایی مانند Pane e tulipani نیز برای زبان‌آموزان مبتدی مناسب هستند.

وقتی در حال تماشا هستید، می‌توانید برای تمرین بیشتر و درک شنیداری بهتر از فیلم‌های زیرنویس شده ایتالیایی استفاده کنید. اگر دیالوگ خیلی سریع است، می‌توانید ویدئو را متوقف کنید و به خودتان فرصتی بدهید تا آنچه را می‌شنوید پردازش کنید.  وقتی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی برای یادگیری ایتالیایی استفاده می‌کنید، از تقسیم کردن یا آهسته دیدن آن‌ها، برای استراحت دادن به مغزتان نترسید.

 

۶- یادگیری با فلش کارت

دلیل اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان سالهاست که از فلش کارت‌ها برای مطالعه استفاده می‌کنند این است که این واقعا یک روش خوب برای یادگیری است! می توانید از کاغذ های ضخیم‌تر یا مقوا برای ساخت فلش کارت‌های خود استفاده کنید یا یکی از برنامه‌های فلش کارت را برای ساخت فلش کارت‌های دیجیتال دانلود کنید.

هر زمان که کلمه یا عبارات روزمره ایتالیایی جدیدی یاد گرفتید، مانند زمانی که در حال تماشای یک نمایش یا فیلم ایتالیایی هستید، یک فلش کارت جدید بسازید تا از آن استفاده کنید.

یادگیری زبان ایتالیایی با کمک فلش کارت

 

سخن پایانی

یادگیری یک زبان جدید تلاشی است با ابعاد مختلف. برای یادگیری نحوه صحبت کردن، نوشتن متنی برای دوست یا ترجمه دیالوگ‌هایی که از یک برنامه تلویزیونی می‌شنوید به زبان مقصد، تلاش و صبر زیادی لازم است. برای اینکه بتوانید مانند یک ایتالیایی حرف بزنید، نیاز است که در کنار تقویت مهارت گفتاری خود، مهارت شنیداری، درک مطلب، گرامر دیگر مهارت‌های یادگیری زبان را نیز در خود تقویت کنید.

در این مسیر راه‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای یادگیری‌ و سرعت بخشیدن به روند یادگیری‌تان وجود دارند که شما را به آنچه در ذهنتان هست می‌رسانند.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۴ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *